* မခု႔ိတရို႕လမ္း *

ေရာင္းရင္း တုိ႔
ေယာနိေသာမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ၾက
တို႔ ေလွ်ာက္ရမယ့္လမ္းတို႕ မခို႔တရို႕ ။

တု႔ိ ကမာၻ က အပ်ိဳေဖာ္ဝင္စ
တို႔ မက္ရမယ့္ အိပ္မက္တို႔ အသံၾသစ
တို႕ စီးရမယ့္ ရထား ဆယ္ေက်ာ္သက္
တို႕ လက္ထဲက အေဝးေျပးလမ္းမ
လမ္း ဆိုတာ လြမ္းေနဖို႕ထက္ လွမ္းမိဖို႔ပါ။


ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ရွင္းသန္႔စိမ္းလဲ့ကြ်န္း (၉ း ၅)

ငါ သုံးစြဲလုိ႔ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေသးတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ လႊင့္ပစ္ရမွာတုန္း။ သူမ်ား အထင္ႀကီး၊ မႀကီးကုိ ငါက စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူး။

ငါ့ကုိ ရာဇဝတ္မႈဥပေဒ သင္ေပးခဲ့တဲ့ စူပါဗုိက္စာ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူက လက္ခ်ာလည္း ဝင္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ေထာက္လာေတာ့ စူပါဗုိက္လုပ္တာေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သူ႔အိမ္မွာ ပထမကမၻာစစ္ လက္က်န္ မီးဖုိရွိတယ္။ သူ႔အကၤ်ီတံေတာင္ဆစ္ေနရာက စုတ္ေနၿပီး သူ႔ေဘာင္းဘီ ဒူးဆစ္မွာလည္း စုတ္ၿပဲေနတာပဲ။ ငါတုိ႔ထဲက ရဲတဲ့ေက်ာင္းသားက ဆရာ့မွာ အဝတ္အစား ခ်ိဳ႕တဲ့လုိ႔လားလုိ႔ ေမးတယ္။ သူက ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖတယ္။ ရီေတာင္ ရီလုိက္ေသး။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းက ဂိတ္ေစာင့္ဆုိရင္ေတာ့ လူေလးစားဖုိ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ဝတ္ဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ငါက လူ အထင္ႀကီးေအာင္ အဲ့သလုိ ဝတ္ျပစရာ မလုိပါဘူးတဲ့။

ဒါနဲ႔ ငါက “ဒါက တန္ျပန္လူတန္းစား ခြဲျခားမႈပဲ” လုိ႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာတာက အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္ကြ။ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဖက္ရွင္ေတြေနာက္ လုိက္ၿပီး အဝတ္အစားေတြ ေပၚတိုင္း ဝယ္ဝတ္၊ ကားေတြ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ေျပာင္းစီးနဲ႔ လူအထင္ႀကီးေအာင္ ဘာလုိ႔မ်ား လုပ္ေနရမွာလဲကြာ။ အေၾကာင္းရွာလို႔ကုိ မရဘူး။

ေမး ။   ။ အင္ဒုိနီးရွားက ေတာမီး႐ႈိ႕တာေတြကေန စၿပီး ဒီပတ္ဝန္းက်င္မ်ား မၾကည္မလင္ ျဖစ္ရတာ၊ ျမဴေငြ႔ေတြ အုံ႔ဆုိင္းေနတာေတြ မၾကာမၾကာ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ဒီျပႆနာကို ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္း မရွိဘူးလား။
ေျဖ ။    ။ ဂ်ကာတာၿမိဳ႕ကုိယ္တုိင္ ျမဴမႈန္ေတြနဲ႔ အုံ႔ဆုိင္းၿပီး ဂ်ကာတာေလယာဥ္ကြင္း ပိတ္လုိက္ရၿပီ ဆုိေတာ့မွ သူတုိ႔ တစ္ခုခု လုပ္လာၾကမွာပါ။ Gambi တုိ႔၊ Riau ကြ်န္းဆြယ္ေတြတုိ႔၊ Balikpapan တုိ႔မွာ မီးခုိးမႊန္ေန႐ုံေတာ့ ဂ႐ုကုိ မစုိက္ဘူး။ ႏွာေခါင္းပိတ္ၿပီး ဒီအတုိင္းပဲ ဆက္သြားေနၾကမွာ။

ေမး ။   ။ ဒီျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တုိးတက္လာမႈ ေႏွးေကြးေနတာအေပၚမွာ စိတ္မပ်က္မိဘူးလား။
ေျဖ ။    ။ မပ်က္ပါဘူး။ လက္ေတြ႔က်က်ပဲ စဥ္းစားၿပီး ေနလုိက္တယ္။ သူတုိ႔လယ္ေတြ၊ ေတာင္ယာ စုိက္ခုိင္းတာေတြအတြက္ သစ္ပင္ေတြခုတ္၊ မီးမ႐ႈိ႕ပဲ လုပ္လုိ႔မွ မရၾကတာပဲ။

ေမး ။   ။ မစၥတာလီရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္လုိက္(ဖ္)စတုိင္က ဘယ္လုိလဲ။ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိပါသလဲ။ ကုိယ့္အတြက္ ကာဘြန္ေလွ်ာ့ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနပါသလား။ အိပ္တဲ့အခါမွာေရာ အဲယားကြန္း ဖြင့္ပါသလား။
ေျဖ ။    ။ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္လုိ႔ ရမွာလဲ။ အဲယားကြန္း မပါရင္ ေကာင္းေကာင္း အိပ္လုိ႔ ဘယ္ရေတာ့မလဲ။

ေမး ။   ။ ရီဆုိက္ကယ္ (Recycle) စနစ္ကုိေရာ သုံးသလား။
ေျဖ ။    ။ ငါတုိ႔ဆီမွာ အမႈိက္သုံးမ်ိဳး ထည့္ဖုိ႔ အမႈိက္ပုံး သုံးပုံးလုိတယ္ဆုိတာ မသိေသး၊ မရွိေသးဘူး။ (အခုေတာ့ ရွိေနပါၿပီ - စာျပန္သူ)။ ဒါေတြ လုပ္လုိ႔ရတယ္ဆုိတာ တုိ႔လူေတြကုိ ပညာေပးၾကရမယ္။ ပုလင္းခြန္ေတြရယ္၊ သံဗူးေတြရယ္၊ စားၾကြင္းစားက်န္ေတြရယ္ကုိ သီးသန္႔အမႈိက္ပုံးေတြထဲမွာ ထည့္ၾကရမယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျဖစ္လာမွာပါ။

ေမး ။   ။ ေနာက္ထပ္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဆုိင္ရာ အသိစိတ္က ကုိယ့္အတြက္ အလြန္အကြ်ံ မသုံးစြဲျခင္းလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ မစၥတာလီက အလြန္အကြ်ံ သုံးစြဲသူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ေျဖ ။    ။ မွန္တယ္။ ငါက စားတာ နည္းတယ္။ ခရီးထြက္တာ နည္းတယ္။ ငါ့အတြက္ ကားေတာင္မွ ဝယ္သင့္၊ မဝယ္သင့္ စဥ္းစားမိေသးတယ္။ အျပင္သြားတုိင္း မာစီးဒီးတကၠစီကားကုိ ေခၚၿပီး သြားတာေတာင္မွ ကားတစ္စီး ေမာင္းသြားတာထက္ အကုန္အက် အမ်ားႀကီး သက္သာတယ္။ အိပ္ရာထ ေနာက္မက်ဘူးဆုိရင္ အိမ္ကေန ႐ုံးကုိ လမ္းေလ်ာက္၊ တစ္ကီလုိမီတာ ေဝးတယ္။ ႐ုံးကေန အိမ္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ပဲ။ ငါ့ကားဝယ္ထားတာ ငါးႏွစ္ရွိၿပီ။ အခု ကားနဲ႔ ခရီးသြားထားတဲ့ ခရီးအကြာအေဝးက ကီလုိမီတာ ႏွစ္ေသာင္းပဲ ရွိေသးတယ္။

ေမး ။ ဓာတ္ပုံထဲမွာ အဝတ္တန္းမွာ လွန္းထားတဲ့ မစၥတာလီရဲ႕ ရွပ္အကၤ်ီကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာၿပီလုိ႔ ထင္တယ္။ ပစၥည္းေဟာင္းေတြကုိ လႊင့္မပစ္ဘူးလား။
ေျဖ ။    ။ ငါ သုံးစြဲလုိ႔ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေသးတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ လႊင့္ပစ္ရမွာတုန္း။ သူမ်ား အထင္ႀကီး၊ မႀကီးကုိ ငါက စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူး။

ငါ့ကုိ ရာဇဝတ္မႈဥပေဒ သင္ေပးခဲ့တဲ့ စူပါဗုိက္စာ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူက လက္ခ်ာလည္း ဝင္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ေထာက္လာေတာ့ စူပါဗုိက္လုပ္တာေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သူ႔အိမ္မွာ ပထမကမၻာစစ္ လက္က်န္ မီးဖုိရွိတယ္။ သူ႔အကၤ်ီတံေတာင္ဆစ္ေနရာက စုတ္ေနၿပီး သူ႔ေဘာင္းဘီ ဒူးဆစ္မွာလည္း စုတ္ၿပဲေနတာပဲ။ ငါတုိ႔ထဲက ရဲတဲ့ေက်ာင္းသားက ဆရာ့မွာ အဝတ္အစား ခ်ိဳ႕တဲ့လုိ႔လားလုိ႔ ေမးတယ္။ သူက ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖတယ္။ ရီေတာင္ ရီလုိက္ေသး။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းက ဂိတ္ေစာင့္ဆုိရင္ေတာ့ လူေလးစားဖုိ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ဝတ္ဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ငါက လူ အထင္ႀကီးေအာင္ အဲ့သလုိ ဝတ္ျပစရာ မလုိပါဘူးတဲ့။

ဒါနဲ႔ ငါက “ဒါက တန္ျပန္လူတန္းစား ခြဲျခားမႈပဲ” လုိ႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာတာက အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္ကြ။ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဖက္ရွင္ေတြေနာက္ လုိက္ၿပီး အဝတ္အစားေတြ ေပၚတိုင္း ဝယ္ဝတ္၊ ကားေတြ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ေျပာင္းစီးနဲ႔ လူအထင္ႀကီးေအာင္ ဘာလုိ႔မ်ား လုပ္ေနရမွာလဲကြာ။ အေၾကာင္းရွာလို႔ကုိ မရဘူး။

ျပႆနာက ငါ့အဝတ္ဗီ႐ုိက အခု အဝတ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနၿပီ။ ငါ့မွာ ရွပ္အကၤ်ီေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ တစ္ခါတစ္ခါမွ ဝတ္ေတာ့ အားလုံးက အသစ္အတုိင္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ႐ုံးမွာ အခမ္းအနားရွိတာ၊ ႏုိင္ငံျခားကို သြားတာ မဟုတ္ရင္ ဝတ္စုံျပည့္ ဝတ္ခဲတယ္။ တကယ္ေတာ့ အသက္အရြယ္ ရလာေလေလ၊ ဝတ္စုံေတြ လဲေနရ၊ နက္တုိင္ေတြ စည္းေနရတဲ့အခ်ိန္ေတြကုိ ႏွေျမာေလေလပဲကြ။ ေဘာင္ဘီးနဲ႔ တ႐ုတ္အကၤ်ီနဲ႔ဆုိရင္ အဆင္ေျပေနပါၿပီ။ ငါက ဒါမ်ိဳးေတြကုိပဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဝတ္လာခဲ့ေတာ့ ဒါေလးေတြနဲ႔ပဲ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတယ္။

ေမး ။   ။ ဒါက ကုိယ္က်င့္တရားနဲ႔ ဆုိင္တယ္ မဟုတ္လား။
ေျဖ ။    ။ မဆုိင္ပါဘူး။ မင္းဆႏၵရွိရင္ေတာ့ ၿခိဳးၿခံေခြ်တာ တတ္တယ္လုိ႔ ေျပာေပါ့။ တျခားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလူႀကီး ၾကည့္လုိက္ရင္ အၿမဲတမ္း စုတ္တီးစုတ္ျပတ္နဲ႔လုိ႔ ေျပာမွာပဲ။ ဒီျပင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကုိမ်ား ၾကည့္။ သူတုိ႔ကုိ တီဗြီမွာ ေတြ႔လုိက္ရင္ ဝတ္စုံအသစ္၊ နက္တုိင္အသစ္ေတြနဲ႔ စမက္ကုိ က်ေနတာပဲ။ ငါဆုိလုိတာက … ၾကည့္လုိက္စမ္းကြာ၊ ငါတုိ႔ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိ၊ ႏွစ္တုိင္း အမ်ိဳးသားေန႔ အခမ္းအနားတုိင္းမွာ ဝတ္စုံအသစ္တစ္စုံ လဲတယ္ဆုိတာမ်ိဳးကြာ။ ငါက အဲသလုိေနဖုိ႔ ဆႏၵ မရွိဘူး။

ေမး ။   ။ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ေမးခြင့္ျပဳပါ။ အခု မစၥတာလီ ဝတ္ထားတဲ့ ဂ်က္ကက္က သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ ရွိၿပီလဲ။
ေျဖ ။    ။ ဒီဂ်က္ကက္လား။ ေတာ္ေတာ္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတဲ့ ဂ်က္ကက္ကြ။ ဒီဂ်က္ကက္ကုိ ခ်ဳပ္ေပးတဲ့ စက္ခ်ဳပ္ဆရာေတာင္ မရွိရွာေတာ့ဘူး။

ေမး ။   ။ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီလဲ။
ေျဖ ။    ။ ေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိဘူး။ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကားမွာ ျဖစ္မယ္။ ေတာ္ေတာ္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတယ္ကြ။

ေမး ။   ။ မစၥတာလီရဲ႕ အိမ္ကလည္း ဒီအတုိင္းပဲလုိ႔ သိရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ မစၥတာလီရဲ႕အိမ္ကုိ မေရာက္ဖူးပါဘူး။ ေရာက္ဖူးသူေတြ ေျပာစကားအရကေတာ့ အိမ္ကုိ ျပင္ဆင္မြမ္းမံတာေတြ ဘာမွ မရွိဘူးတဲ့။
ေျဖ ။    ။ ကက္ဘိနိတ္အဖြဲ႔ကုိ မွာထားတယ္။ ငါေသရင္ ဒီအိမ္ကုိ ဖ်က္လုိက္ေတာ့လုိ႔။

ေမး ။   ။ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ ခင္ဗ်ာ။

ေျဖ ။    ။ အိမ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငါ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ေန႐ူးရဲ႕အိမ္၊ ရွိတ္စပီးယား ေနခဲ့တဲ့အိမ္။ ခဏၾကာေတာ့ အိမ္ေတြလည္း ပ်က္စီးယုိယြင္းၿပီး လူေတြ ဝင္ၾကထြက္ၾကပဲ။ ဒီမွာ ငါ့အိမ္ ရွိေနေတာ့ က်န္တဲ့အိမ္ေတြက အျမင့္ႀကီး ေဆာက္လုိ႔ မရၾကဘူး။ ငါေနတဲ့အိမ္ကုိ ဖ်က္လုိက္ၿပီဆုိရင္ အစီအစဥ္ေတြ အားလုံး ေျပာင္းသြားမွာ။ တုိက္ျမင့္ျမင့္ေတြေဆာက္၊ ေျမေစ်းေတြလည္း အမ်ားႀကီး တက္သြားမွာ။

ေမး ။   ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအိမ္က စကၤာပူရဲ႕ သမုိင္းအစိတ္အပုိင္းပဲ။
ေျဖ ။    ။ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဒီအိမ္ကို ထိန္းသိမ္းထားရမယ့္ စရိတ္က နည္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအိမ္ရဲ႕ သက္တမ္းက ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ၿပီ။ ေဖာင္ေဒးရွင္းလည္း မရွိဘူး။ ေဖာင္ေဒးရွင္း မရွိေတာ့ နံရံေတြကလည္း ေရညွိေတြနဲ႔။ တံတုိင္းေတြကလည္း အက္ကြဲေနၿပီ။ တုိင္ေတြက မာေနလုိ႔ ေတာ္ေသးတာ။

ေမး ။ မစၥတာလီရဲ႕ အမွာအရ အဲ့ဒီအိမ္ကုိ ထိန္းသိမ္းၿပီး မထားၾကေတာ့ဘူး။ တကယ္ဆုိ ဒီအိမ္က အမ်ိဳးသားျပတုိက္ တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနတာ။ ေဆာက္လုပ္ေရးပညာအရေတာ့ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မရွိလွဘူးဆုိတာ မွန္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီအိမ္ကုိသာ ၿဖိဳခ်လုိက္ရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဆုံး႐ႈံးမႈႀကီးတစ္ရပ္လုိ႔ ဝမ္းနည္းမဆုံး ရွိေနၾကလိမ့္မယ္။
ေျဖ ။    ။ မထင္ပါဘူးကြာ။ ငါ့သမီး၊ ငါ့ဇနီး၊ ငါကုိယ္တုိင္ ဒီအိမ္မွာ ေနခဲ့တဲ့ လူေတြကေတာ့ ဒီလုိ ခံစားမႈမ်ိဳး မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအိမ္မွာ ႀကီးခဲ့တဲ့ ငါ့သားႏွစ္ေယာက္လည္း ဒီလုိ မခံစားရပါဘူး။ သတိရရင္ ၾကည့္ဖုိ႔ ဓာတ္ပုံအေဟာင္းေတြထဲမွာ ရွိသားပဲ။


 ဇင္ေ၀ေသာ္

Ghost Town လိုေနတဲ႔ စာနာမႈမ်ား


လိုေနသူေတြကို ကူညီဖို႔ ေငြဘယ္ေလာက္ကုန္မလဲ တြက္ေတာ႔ လိုတဲ႔ေငြက ဂဏန္းေပါင္းစက္နဲ႔ မဆန္႔ဘူး တဲ႔။
Ghost Town ဆိုတာ ရတနာရွာသူေတြ ရတနာေတြရလိ႔ု (သို႔)ရတနာေတြ မရိွေတာ႔ဘူး ဆိုတာ သိလို႔ စြန္႔ခြာရာ အရပ္၊ၿမိဳ႕ပ်က္ တဲ႔။
ဒါဆို မႏၱေလးတိုင္းက မိုးကုတ္ဆိုတာ ၂၁ ရာစု သရဲ ၿမိဳ႕ေပါ႔။
အထည္ႀကီးပ်က္ၿမိဳ႕က ေဖာရိန္းနား အဝင္မခံေလေတာ႔ ေဖာရိန္းအကူအညီလည္း မရဘူး။သူ႕ ရတနာေတြ ခိုးမွာ စိုးလို႔ေပါ႔ေလ။
အဲဒီၿမိ႕က ပရဟိတေက်ာင္းကို အရမ္း စိတ္ဝင္စားလို႔ ျမန္မာလို ဝတ္ၿပီး သြားေလ႔လာတဲ႔ ဂ်ပန္တစ္ေယာက္ရိွဖူးသတဲ႔၊ဒါကို အထက္က သိေတာ႔ ပို တင္းက်ပ္လာသတဲ႔။
အဲဒီ ဂ်ပန္က သူ႕အဖြဲ႔ကို ေခၚလာၿပီး အလႉေငြေတြ မႏၱေလးမွာ ပင္႔ၿပီးလႉသြားရသတဲ႔။

ဇင္ေ၀ေသာ္
(5/31/12)


 ကမ္းလက္ 

“လူေတြကို မုန္းတဲ့ေရာဂါ”

        ဂရိဖေလာ္ေဆာ္ဖာ ေဟရာလီတပ္စ္(Heraclitus) က ကြ်န္ေတာ့္ ေဖးဗရိတ္ေတြထဲကတစ္ေယာက္ေပါ့။ သူ႔အိုင္ဒီယာေတြေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူက တကယ့္ကို လူထူးဆန္းႀကီးျဖစ္ေနလို႔ပါ။ သူ႔မွာ နက္နဲတဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ခ်ိဳ႕ရွိတယ္ဆိုတာေတာ့ မျငင္းပါဘူး။ သူဟာ စံျပ စိတ္လက္တစ္သစ္ အဖိုးႀကီးတစ္ေယာက္ပါ။ သူေနခဲ့ရတာကလည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္လူေတြ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူသူေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ေနသူေတြေၾကာင့္ အျမဲစိတ္ေနာက္စရာေကာင္းတဲ့ ေနရာမွာပါ။ ဒါေတြကို မခံႏိုင္ေတာ့တဲ့ေနာက္ဆံုး လူေတြနဲ႔ေဝးရာ ေတာင္တန္းေတြဆီ တစ္ေယာက္တည္း ထြက္သြားခဲ့တယ္။ စားစရာဆိုလို႔ ျမက္နဲ႔ သစ္ရြက္ပဲရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီသဘာဝနဲ႔အတူ ရွင္သန္ေနရတဲ့ လိုက္(ဖ္)စတိုင္က သူ႔ကို သေဘာမတူႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ေရာဂါေတြရၿပီး ၿမိဳ႕ကိုျပန္လာခဲ့ရတယ္။

    ၿမိဳ႕ေရာက္လို႔ ဆရာဝန္ေတြကိုျပၾကည့္ေတာ့လည္း သူ႔ေရာဂါကို ဘယ္သူမွ အမည္မေဖာ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါကလည္း အံ့ၾသစရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ေရာဂါအေၾကာင္း သူေျပာျပေနတာကကို ပေဟဠိဆန္ဆန္ ရႈပ္ေထြးေနတာကိုး။ ေနာက္ဆံုးအေျဖရွာလို႔မရေတာ့ သူ႔ေရာဂါကို သူကိုယ္တိုင္ကုဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ႀကိဳးစားပံုကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ႏြားျခံထဲမွာအိပ္ၿပီး ႏြားေခ်းေတြနဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ ဖံုးထားလိုက္တယ္။ သူ႔ေရာဂါေတာ့ ေပ်ာက္မသြားဘူး၊ သူပဲ ေသဆံုးသြားခဲ့ရွာတယ္။ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္းစရာပါ။ လူေတြ အတူတကြ ပူးေပါင္းလက္တြဲေရး၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဟာမိုနီရွိေရးဆိုတဲ့ ဒႆနေတြနဲ႔ေနခဲ့တဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္။ အဲသလို ဘဝဆံုးသြားရတာဟာ ေၾကကြဲစရာပါ။

        တကယ္ေတာ့ ေဟရာလီတပ္(စ္) ဟာ misanthrope လုိ႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္းကိုၾကည့္မရ၊ လူတိုင္းကို မယံုၾကည္တဲ့ေရာဂါရဲ့ ျပည့္စံုတဲ့ တက္(စ္) ဘုတ္ႀကီးတစ္ခုပါ။ သူလိုပဲ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကေနက်ဥ္ခြါ၊ ျမက္သစ္ရြက္ကိုပဲစား၊ ႏြားေခ်းနဲ႔ျခံဳထားၾကတဲ့လူေတြလည္း ရွိေနႏိုင္တာပါပဲ။

        တစ္ခါက တစ္ေက်ာင္းတည္းအတန္းအတူေနခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းေနဖက္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔ရတယ္။ အတိတ္ကိုသတိရၿပီး အရင္က ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရရင္ေကာင္းမွာပဲလို႔ သူမကိုေျပာမိေတာ့-

        “ ကြ်န္မေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔မွ မေတြ႕ခ်င္ဘူး။ ေက်ာင္းေနဖက္ေတြအားလံုးကို ၾကည့္လို႔ကို မရဘူး” လို႔ သူမက ဆိုပါတယ္။
        ေနာက္တစ္ေယာက္က အဂၤလန္ကပါ။ သူ႔မွာ ေသြးတိုးေရာဂါရွိတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ေသြးတိုးရတယ္ ဆိုတာ ဘယ္ဆရာဝန္မွ အေျဖထုတ္လို႔မရဘူး။

        “ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ငါေတာ့သိတယ္။ အိမ္မွာထိုင္ၿပီး လူေတြအေၾကာင္းကို ထိုင္စဥ္းစားေနတာ။ ဒါနဲ႔ ေဒါသေတြျဖစ္၊ ေသြးေပါင္ေတြတက္ျဖစ္လာတာ။ အေၾကာင္းက အဲဒါပဲလို႔ ” မိတ္ေဆြက ဆိုပါတယ္။
        လူတိုင္းကို ၾကည့္မရတဲ့ေရာဂါ ဘာလို႔ရတာလဲ။လူေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္မတူေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ လူေတြကို မုန္းတာလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ လူတိုင္းကို မယံုၾကည္ႏိုင္တာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီးကြဲျပားေနႏိုင္တာေပါ့။ ဒီမစ္ဆင္(န္)သေရာပစ္ေရာဂါနဲ႔ပတ္သက္လို႔  အေတာ္ျပည့္စံုတဲ့အေျဖကိို ေပးခဲ့တာကေတာ့ ေဟရာလိတပ္(စ္)ရဲ့ေနာက္ ႏွစ္တစ္ရာေလာက္မွာေပၚလာတဲ့ ဂရိေတြးေခၚပညာရွင္ ပေလတိုပါပဲ။

        သူက ေျပာတယ္။
        “ ဒီေရာဂါဟာ လူတစ္ေယာက္ကို အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္၊ အၾကြင္းမဲ့ အားထားရာကေန၊ ဒီလူဟာ ယံုၾကည္စရာမေကာင္းဘူး၊ အားထားစရာမေကာင္းဘူးလုိ႔ ေတြ႔ျမင္လိုက္ရတဲ့အခါေတြမွာ ျဖစ္တာပါ။ အဲဒီကစၿပီး လူေတြ႔တိုင္း မုန္း၊ လူေတြ႔တိုင္း မယံုၾကည္ျဖစ္ေတာ့တာပဲ” တဲ့။

        ဒီေရာဂါဟာ လူတဖက္သားကို သဘာဝမက် အလြန္အမင္းေမွ်ာ္လင့္ထားရာကေန ဒီလိုမျဖစ္လာတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တဖက္သားေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ကိုုယ္ ဒုကၡေရာက္ရတာပါ။ ဒီလိုေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္တို႔အမ်ားစုက လူတဖက္သားကုိ အတၱႀကီးသူ၊ ပ်င္းရိသူ၊ ညွာတာမႈ မရွိသူ၊ ေလးေလးနက္နက္မရိွသူ၊ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လူ၊ ေက်းဇူးတရားမသိတတ္သူလို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။

        တစ္ခါတစ္ခါ သူမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္စိတ္ပ်က္ရသလို၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္သူမ်ား စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကိုသိထားၿပီး အရွိအတိုင္းပဲ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္တာ ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္ထိခိုက္လြယ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေကာင္းျမင္ဝါဒ ေနရာအထားအသို လြဲတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါကိုသေဘာမေပါက္ရင္ စိတ္ပ်က္စရာေတြက တုိးတိုးလာၿပီး ေနာက္ဆံုးခါးခါးသီးသီး မုန္းတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒီေရာဂါကို ေရွာင္က်ဥ္ဖို႔ကေတာ့ သူမ်ားဆီက ဘာမွသိပ္မေမွ်ာ္လင့္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြက ကိုယ့္အႀကိဳက္ကို လိုက္ေနၾကမွာမွ မဟုတ္တာ။ တကယ္ဆို ဆိုးဆိုးဝါးဝါးေတာင္ တုံ႔ျပန္တတ္ၾကတာပဲ။

        ဒါေပမယ့္ လူေတြကို ေလးစားထားဖို႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲဆိုးဆိုး ေကာင္းကြက္ေလးေတြေတာ့ ကိုယ္စီရွိေနတတ္ၾကတာပဲ။

        ဒီအတြက္ ဒတ္(ခ်္) အေတြးအေခၚပညာရွင္ Baruch Spinoza ကေတာ့ “ ငိုလည္း မေနနဲ႔၊ အရမ္းႀကီးလည္း ေက်နပ္မေနနဲ႔၊ နားလည္ဖို႔သာ ႀကိဳးစား” လို႔ ေျပာထားခဲ့ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့စကားပါ။
 
*****

Gary Hayden ရဲ႕ Why some people hate everyone ကို အဆင္ေျပသလို ဘာသာျပန္ထားတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ထူးထူးျခားျခားႀကီး မဟုတ္လွပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာအေနနဲ႔ကေတာ့ “ ယံ ပိစၥံ န လဘတိ၊ တမၸိ ဒုကၡံ” ပါပဲ။ ေမွ်ာ္လင့္တာေတြျဖစ္မလာတဲ့အခါနဲ႔၊ မေမွ်ာ္လင့္တာေတြ ျဖစ္လာတတ္တဲ့အခါေတြမွာ ျဖစ္တတ္တာပါပဲ။ တစ္ခုရွိတာက ဗုဒၶစာေပမွာ ေဒါသလို႔ရွိေပမယ့္၊ misanthrope နဲ႔ ထပ္တူက်မဲ့ စကားေတာ့ရွာရခက္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕အဓိပၸါယ္က dislike and mistrust everyone ပါ။ ေဒါသရဲ႕ အျခားနာမည္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ အာဃာတနဲ႔ေတာ့ ဆင္တူတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

        မေမွ်ာ္လင့္တာေတြျဖစ္တတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေၾကကြဲဖြယ္ အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုေလာက္ မွ်ခ်င္ပါတယ္။ (၇၅) က်ပ္တန္ေတြ တရားမဝင္ေၾကျငာခဲ့တဲ့ ဦးစိန္လြင္လက္ထက္ကပါ။ ရွိစုမဲ့စုေငြေတြအားလံုးက (၇၅) က်ပ္တန္ေတြႀကီးပဲဆိုေတာ့ အဖိုးႀကီးတစ္ေယာက္ စိတ္ေဖာက္ျပန္သြားရရွာပါတယ္။ မၾကမ္းပါဘူး၊ ယဥ္ယဥ္ေလးပါ။ ယဥ္လြန္းလို႔ သူ႔ကို္ေတာင္ သနားမဆံုးျဖစ္ၾကရပါတယ္။ စိတ္ေဖာက္ျပန္သြားတဲ့ေနာက္ သူက ဘာစကားမွ မေျပာေတာ့ဘူး။ သူ႔ကိုဘာေမးေမး သူေျပာတာက တစ္ခြန္းထဲပဲ-

        “ စိန္လြင့္ႏွယ္ ေနာက္…တာ”
တဲ့။


 ဇင္ေ၀ေသာ္

ဣဒိၶဝိဒအဘိဉာဥ္ ႏွင့္ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္

ကြန္ပ်ဴတာသည္ တန္ခိုးၾကီး၏။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ထိုကြန္ပ်ဴတာကို ဘာသာၿပန္ဆိုရန္ ဘာသာစကား မရွိေသးေသာေၾကာင့္ၿဖစ္၏။ ကြန္ပ်ဴတာသည္ တရုတ္လိုလည္း ကြန္ပ်ဴတာ၊ ကုလားလိုလည္း ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဂ်ပန္လိုလည္း ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဂ်ာမန္လိုလည္း ကြန္ပ်ဴတာပင္ၿဖစ္သည္။ သိရသေလာက္ မည္သည့္ဘာသာစကားကမွ် ကိုယ္ပိုင္အမည္ၿဖင့္ေခၚရန္ မရဲေသး။ ၿမန္မာလိုကား စာပင္မဖြဲ႕ေလာက္။

ေလာကၾကီးထဲ၌ မထင္မရွား၀င္လာၿပီး လူသားကိုထိန္းခ်ဳပ္သြားေသာအရာ သံုးခုရွိသည္။
  • ၁။ ထာ၀ရ ဘုရားရွင္
  • ၂။ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈ ႏွင့္
  • ၃။ ကြန္ပ်ဴတာတို႔ ၿဖစ္၏။
ဘာသာေရးအၿငင္းပြါးဖြယ္ၿဖစ္သၿဖင္႔ ထာ၀ရဘုရားရွင္ကိုေတာ့ လက္ေရွာင္ခဲ့ခ်င္၏။

ေငြေၾကးကိစၥကို အနည္းငယ္ေၿပာခ်င္သည္။ ေငြေၾကးကို ဖန္ဆင္းသူမွာ လူသားၿဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းခဲ့ရသနည္းဟူမူ ပစၥည္းခ်င္းလဲလွယ္ရာတြင္ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစလိုေသာ ေၾကာင့္ၿဖစ္၏။ ပဲႏွင့္ ဆန္လဲလွယ္လို သူတို႔အတြက္ ပဲအိတ္၊ ဆန္အိတ္ထမ္း၍ သြားေနစရာမလို၊ ေငြေၾကးဟူေသာ ၾကားခံပစၥည္းကို ယူသြားရန္သာလိုေတာ့သည္။ ဤကိစၥသည္ လူတိုင္းသိ၏။ လူတိုင္္းသိေသာကိစၥကို မေၿပာလို။

ေၿပာလိုသည္က လူသားတို႔ဘ၀ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစရန္ လူသားကဖန္ဆင္းခဲ့ေသာ ထိုေငြေၾကးစနစ္ သည္ ေအာက္ေအာ႔(ဖ္) ကြန္ထရုိးၿဖစ္ကာ ထိုေငြေၾကးကပင္ လူသားကို က်က်နနၾကီး ေမာင္းႏွင္ေနေတာ့သည္။ ေငြေၾကးစနစ္၏ မူလတန္ဖိုးၿဖစ္သည့္ “ လူသားကိုလြယ္ကူခ်မ္းသာေစရန္” သည္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၿပီ ၿဖစ္၏။ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္း၏။ လူသားသည္ ေငြေၾကးကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေတာ့၊ ထိုေငြေၾကးက လူသားကို ၿပန္ထိန္းခ်ဳပ္ေနေတာ့၏။

ကြန္ပ်ဴတာေခၚသည့္ အေပ်ာ့အမာႀကိိယာမ်ား (ရုပ္၊နာမ္ ဟု ေခၚလိုကေခၚႏိုင္၏၊ မေခၚလိုက မေခၚႏိုင္။) အစုအေ၀း(ခႏၶာ) သည္လည္း လူသားကုိကူညီရန္ လူသားက သူ႔ကိုဖန္ဆင္းလိုက္၏။ လြန္စြာအသံုးက်၏။ လူသား၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား၊ သခ်ၤာကိန္းဂဏာန္းမ်ားစသၿဖင့္တုို႔ကို လ်င္ၿမန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေပး၏။ ထိုမွ်မက လူသားကို အင္တာတိန္းလည္းလုပ္၏။

ယေန႔ ၂၁ ရာစုဦး၌ ထိုအဓိပၸါယ္ အနည္းငယ္လြဲေခ်ာ္စ ျပဳလာၿပီၿဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာက လူသားကို အင္တာတိန္း လုပ္တာထက္ လူသားက ကြန္ပ်ဴတာကိုၿပန္၍ အင္တာတိန္းလုပ္ေနရသည္က ပိုမ်ားသလိုလို ၿဖစ္လာ၏။ လက္ခံလိုက လက္ခံ၊ လက္မခံလိုက လက္မခံ၊ like လိုက like ၍ dislike လိုက dislike ႏိုင္၏။ ၿပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာမရွိ။

ယေန႔ ခ်က္(စ္) ခ်န္ပီယံသည္ ဒီပါဗလူးေခၚသည့္ ကြန္ပ်ဴတာၿဖစ္၏။ ကာေပါ့ မဟုတ္။ ဂယ္ရီကက္စပါေရာ့ မဟုတ္။ ဒိ(ပ္)ဗလူးကို ကက္စပါေရာ့ကႏိုင္၏။ ထိုအခါ ဒိပါးဗလူးတက္လာ၏။ ဒိပါးဗလူးေနာက္၌ ဒိပက္(စ္တ္)ဗလူးရွိေသး၏။ မလိုေတာ့၊ ဒိပါးၿဖင့္ပင္ လူသား၏ဦးေႏွာက္သည္ သြက္သြက္ခါေအာင္ ရူးသြပ္သြားရၿပီၿဖစ္၏။ ၀မ္းနည္းတတ္လွ်င္ ၀မ္းနည္းဖို႔ေကာင္း၏။ ၀မ္းမနည္းတတ္လွ်င္ ၀မ္းနည္းဖို႔မလို။

ယေန႔ ကေလးမ်ားသည္ မိဘမ်ားခရီးတစ္ပါတ္ထြက္သည္ကို ဂရုမစိုက္ၾက၊ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ တစ္နာရီ မွ်ေ၀းကြာ လွ်င္ ရူးမတတ္ခံစားၾကရ၏။ လူသား၀ါဒ က်ရွဴံးစၿပဳလာၿပီၿဖစ္၏။ like လိုက like၊ Talking about it လိုက Talking about it ႏိုင္၏။ ဤသည္မွာ မည္သူမွ်ဘာသာမၿပန္ရဲေသးေသာ ကြန္ပ်ဴတာၿဖစ္၏။

ယခုမွ ေၿပာလိုေသာ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္အေၾကာင္းေရာက္ေတာ့၏။

ဓမၼပဒစာအုပ္ထဲ၌ ေနာင္ေတာ္ပန္ႏွင္႔ ညီေတာ္ပန္ဟူေသာ ညီေနာင္ရဟန္းႏွစ္ပါး၀တၱဳကို ဖတ္ရ၏။ ေနာင္ေတာ္ပန္က ရဟႏၱာၿဖစ္ၿပီး ညီေတာ္ပန္ကမူ သူ႔ေနာင္ေတာ္အလိုအရ အလြန္ဥာဏ္ထိုင္းသူၿဖစ္၏။ ရဟႏၱာၿဖစ္ေရးကား ေ၀လာေ၀းသာတည္း။

သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႕သည့္အခါ ညီေတာ္ပန္ ဥာဏ္ထိုင္းသည္ဆိုသည့္ အယူအဆ လြဲသြားေတာ့၏။ စရိုက္ႏွင့္ ကမၼဌာန္းကိုက္သြားၿပီး ညီေတာ္ပန္သည္ အဘိဉာဥ္ေၿခာက္ပါးႏွင့္ ကိုေအာ္ပရိတ္ၿဖစ္သည့္ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ အရဟတၱဖိုလ္ဥာဏ္သို႔ေရာက္ကာ ရဟႏၱာ ၿဖစ္သြား ေတာ့သည္။

ထိုအခ်င္းအရာကို သိေတာ္မူေသာဘုရားရွင္က ဆြမ္းမစားရေသးေသာ ညီေတာ္ပန္ကို ပင့္ခိုင္းသည္။ ပင့္ေလသူ ေက်ာင္းေရာက္ေသာ အခါ ညီေတာ္ပန္တပါးမဟုတ္ဘဲ တစ္ေထာင္ ၿဖစ္ေနသည္ဟုဆို၏။ ထိုအခါ မည္သည့္ပန္ကို ပင့္ရမည္မသိ၊ ဘုရားရွင္ကိုၿပန္၍ ေလွ်ာက္ထားရ ၿပန္၏။ စူဠပန္မေထရ္ဘုရားဟုေခၚေလာ့၊ ပထမဆံုးထူးေသာ စူဠပန္မေထရ္၏ လက္ကိုကိုင္ေလာ့။ ထိုအခါ အၿခားအၿခားေသာ စူဠပန္တို႔ကြယ္လတၱံ႕ဟု ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူ၏။

မွန္၏။ ဤပရိုစီဂ်ာအတိုင္း ေဆာင္ရြက္လိုက္ေသာအခါ ညီေတာ္ပန္တစ္ပန္သာ က်န္ရစ္ ေတာ့၏။

ဤကဲ့သို႔ တစ္ပါးက တစ္ေထာင္ၿဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းႏိုင္ၿခင္းသည္ ဣဒၶိဝိဓတန္ခိုးအဘိဉာဥ္ ထူးကို ရရွိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ၿဖစ္၏။ ထိုတန္ခိုးရွိလွ်င္ ရဟန္းတစ္ပါးက ေထာင္ေသာင္းမကေသာ ရုပ္ပြါး၊ကိုယ္ပြါးမ်ားဖန္ဆင္းႏိုင္၏။ ဤသည္မွာ ဣဒၶိဝိဓပင္ၿဖစ္ေတာ့၏။ (နံပါတ္ ၁ ထိုးေပးထားေသာ ဣဒၶိဝိဓကို ဖု(တ္)ႏုတ္(တ္) မေပးေတာ့၊ ဤမွာရွင္းၿပီးၿဖစ္၏)

ဣဒၶိဝိဓအဘိဉာဥ္ကိုမရေသာ ၂၁ ရာစု ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ Replace လုပ္လိုက လုပ္လို႔ရသည့္ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ကို (၁၉)ႏွစ္သား အေမရိကန္ေလးတစ္ေယာက္က ဖန္ဆင္း ေပးလိုက္၏။ သူ႔နာမည္ကို မသိ၊ ရွာၾကည့္လွ်င္ရေသာ္လည္း မရွာခ်င္။ အမွန္သိလိုသူတို႔အတြက္ အလြယ္တကူသိႏိုင္ေသာ ကိစၥၿဖစ္သၿဖင့္ အထူးမခ်ဲ႕လိုေတာ့။

ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ထိုမ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္၌ ဆရာေတာ္ၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ အရွင္ၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ ေဒါက္တာၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ မေဒါက္တာ ၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ ကိုကိုၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ ေမာင္ေမာင္ၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ မီးမီးၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ မမၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ ေဝဟင္အာကာ ထက္မိုး လွ်ံဟိန္းေက်ာ္ၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ ထူးအိၿႏၵာ သဥၨာႏြဲ႕ေႏွာင္း ဇာၿခည္ေက်ာ္ညြန္႔ ၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။ ဘာမဆိုၿဖစ္ခြင့္ရွိ၏။



ဣဒၶိဝိဓအဘိဉာဥ္ မရလည္း ပူစရာမလိုေတာ့။ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ေပၚ၌ အလိုရွိသမွ် ကိုယ္ပြါးမ်ား သမာဓိမလိုပဲ ပြားလို႔ရၿပီးၿဖစ္၏။ ထို႔ထက္ပို၍ ပြားလိုကလည္း ပြားလို႔ရ၏။ ထို႔ထက္ပို၍ ပြားလိုသည္ထက္ပို၍ ပြားလိုကလည္း ပြားလို႔ရၿပီၿဖစ္၏။ ႀကိဳက္သေလာက္ ပြားႏိုင္၏။ မႀကိဳက္သေလာက္လည္း ပြားႏိုင္၏။

မလိုအပ္ေသာ္လည္း ဤ၌ေၿပာခဲ့ခ်င္၏။

သီဟနာဒသည္ ရဟန္းတစ္ပါးၿဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “ ကိုကိုက ဘုန္းဘုန္းဆို” ဟူေသာေမးခြန္း ေမးစရာ မလိုေတာ့။ ေမးလိုကေတာ့ ေမးႏိုင္၏။ ေမးသူကို တားၿမစ္၍မရ။ သီဟနာဒသည္ ရဟန္း တစ္ပါးၿဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုကို၊ ေမာင္ေမာင္၊ မမ၊ မီးမီး ဘာမွမဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းၿပရန္မလိုအပ္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ ရွင္းၿပဖို႔လိုအပ္သည္ဟုထင္ေသာ သူတခ်ိဳ႕လည္းရွိႏိုင္၏။ ထိုသူတို႔အတြက္ ရွင္းၿပရမည္။ သီဟနာဒသည္ ရဟန္းတစ္ပါးၿဖစ္၏။ ဒါၿဖင္႔ ရဟန္းၿဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသၿပ၊ လူၿဖစ္ေၾကာင္းသက္ေသၿပဟု ေၿပာသူတစ္ခ်ိဳ႕ရွိႏိုင္၏။ ၀မ္းနည္း၏။ သက္ေသၿပစရာမလို။ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္သည္ ရဲစခန္းမဟုတ္၊ တရားရုံးမဟုတ္။ ပြားလိုက ပြားလို႔ရ၏။ မပြားလိုကလည္း မပြားလို႔ရ၏။

ဤ၌ ေၿဖရွင္းမရေသာၿပႆနာ ေပၚလာေတာ့၏။

တစ္ေထာင္ေသာ ညီေတာ္ပန္မ်ားအနက္ ပထမဆံုးထူးေသာ ညီေတာ္ပန္၏လက္ကို ကိုင္လိုက္လွ်င္ အၿခားအၿခားေသာပန္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ဟု သိရ၏။ ထိုေခတ္က ဘုရားရွိ၏။ ဘုရားရွိသၿဖင္႔ ညီေတာ္ပန္အစစ္ကို သိခြင့္ရခဲ့၏။

ယေန႔ (၂၁) ရာစု၌ ဘုရားမရွိေတာ့။ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ေပၚ၌ ပြားထားေသာ ရဟန္း၏ ကိုယ္ပြားမ်ားအနက္ ဘယ္အပြားသည္ အပြားစစ္ၿဖစ္သည္ဟု သိရွိရန္မလြယ္ကူေတာ့။ ဘယ္အပြား၏ လက္ကို ကိုင္လိုက္ရမည္မသိေတာ့။

မည္သို႔ၿဖစ္ေစ ေပ်ာ္စရာေတာ့ေကာင္း၏။
ေပ်ာ္စရာေကာင္း၏ မည္သို႔ၿဖစ္မွန္းမသိေတာ့။
သိသိ၊ မသိသိ ေပ်ာ္စရာေတာ့ေကာင္း၏။
ေပ်ာ္စရာေကာင္း၏။ မသိလည္း မသိ။ သိလည္း သိ။
ေနာင္ေတာ္၊ ညီေတာ္မ်ား သီဟနာဒကို ဆဲလိုက ဆဲႏိုင္ၿပီၿဖစ္၏။
သီဟနာဒ၏လက္ကိုသာ လာမကိုင္ပါႏွင့္…..။



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.