ယုတၱိေဗဒေသဆုံးျခင္း


ျမန္မာျပည္က ေဖ႔စ္ဘုတ္ကို ဟန္းဖုန္းနဲပဲသုံးၾကတာမ်ားတယ္၊ ဒီေတာ႔ေရးထုံး လည္း ကြဲလာတယ္။
ဥပမာ (အရင္) ေတ်ာက္၊ (လုပ္) ပ်ဇီ။ တစ္ဆက္တည္းရိုက္လို႔ရတာကို အသံေနာက္လိုက္ၿပီး အလြယ္ရိုက္လိုက္ၾကတာ။ ယုတၱိရွိတယ္။
ဒါေပမဲ႔ "ထွာ" ကို စဥ္းစားလို႔မရဘူး။ "ထ" နဲ႔ "ဟထိုး" က တစ္ေနရာစီႀကီး။ မပါလည္းရသားနဲ႔ သီးသန္႔ "ဟထိုး" ဆီကို တမင္သြားယူတာ။
ဆရာသစၥာနီစကားနဲ႔ဆိုရင္ "ထွာ" မွာ ယုတၱိေဗဒေသဆုံးသြားတယ္။

 ျပန္ခ်င္တဲ႔ကြန္မင္႔

Ven Vilasaggalankara ဘုန္းၾကီး ယုတၱိေဗဒေတာ့ မေသဆုံးဘူးထင္တယ္ဘုရား
တပည့္ေတာ္တို႔ အာေမဋိတ္သံ
"ေဟ"
"ဟာ ၾကံႀကီးစည္ရာ"တို႔က "ဟ"သံအႀကီးႀကီးကို ျမန္မာစာအဖြဲ႔က တီထြင္ေပးထားတာက
"ဟွ"ဘုရာ့။
သ-သေလး
ႆ သႀကီး
ဟ ဟေလး
ဟွ ဟႀကီး
ထ ထေလး
ထွ ထႀကီး
တပည့္ေတာ္ ထင္တာေျပာတာဘုရား။
ဟွႀကီးအေၾကာင္းက ျမန္မာစာသတ္ၫႊန္းမွာ ပါတယ္ဘုရား
အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ပါဘုရား။


ေက်းဇူးပါဘုရား။ ဒါဆိုသူတို႔ေရးတဲ႔ "ထွာ" က " Maung Maung Khin ရဲ႕ "ညည္းညဴသံကို ေပၚလြင္ေစခ်င္တာလားးမသိ" နဲ႔ကိုက္မယ္ ဘုရား။ အေလးအနက္ခံစားမႈ။

ေနာက္ပိုင္းမွာ
"နင္႔ေကာ္ဖွီကလည္း ခွားထွာ"
" ငါ႔လာ မဖွားနဲ႔"
တို႔ ရွိလာႏိုင္တယ္ ဘုရား။

ထပ္ျပန္ရတဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား

M Zaw Moe "လိုက္တာ ကို အတို ေရးတာ ဘုရား။ ေမာလိုက္တာ ပ်င္းလိုက္တာ ကို အျမန္ေျပာေတာ့ ေမာ႐ိုက္တာ ေမာရထာ အဲ့ကေန ေမာထွာ ပ်င္းထွာ ျဖစ္လာတာပါ။"

Zin Mar Maung "ထွာ ဆုိတာက လုိက္တာ ကုိ အတုိေကာက္ေရးတာလုိ႔ ထင္တယ္. . ဥပမာ စားခ်င္လုိက္တာ ဆုိ စားခ်င္ထွာ ေခ်ာလုိက္တာဆုိရင္ ေခ်ာထွာ. . အဲလုိေပါ့"
**********************************************************************
ဟဲဟဲ။ သူတို႔က ပါတီတူတယ္။
ေဒသသုံးစကား တြင္က်ယ္သြားတာျဖစ္ဖို႔မ်ားမယ္(ထင္တယ္)။ တခ်ိဳ႕ေဒသက အသံေလးတာႀကိဳက္တယ္။(စစ္ကိုင္တိုင္း ျမင္းမူနယ္က တခ်ိဳ႕ရြာေတြ ထွာ နဲ႔ေျပာတယ္၊ ေခ်ာထွာ၊ လွထွာ စသည္၊ ငါတို႔ရြာေတြက ရီၾကတယ္၊ အခုသူတို႔စကားက ေပၚပ်ဴလာျဖစ္လို႔။ ဟုတ္တယ္မိႈ႕လား ဦးကဝိသရ၊ ကိုယ္ေတာ္ရွင္းမွ ရမွာ)

တကယ္က အေျခခံဥပေဒေတာင္ စာလုံးေပါင္းခ်င္သလိုေပါင္းတဲ႔ေခတ္ပါ။ လူငယ္ေတြ စာလုံးေပါင္းခ်င္သလိုေပါင္းတာက အပ်င္းေတာင္ေျပေသးတယ္။

ဘာ ေလ႔က်င္႔ခန္းလဲ


၁။ လမ္းေလ်ွာက္ျခင္းသာ က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ စာပို႔သမား ဆို ေသမွာေတာင္မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။

၂။ ေဝလငါးဆို တစ္ေနကုန္ေရကူး၊ ငါးပဲစား၊ ေရပဲေသာက္တယ္။ ဝလိုက္တာ လြန္ေရာ။

၃။ ယုန္ဆိုရင္လည္း သစ္သီးသစ္ရြက္ပဲစား၊ တစ္ေနကုန္ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားေနတာ၊ ဒါသာျဖစ္တယ္ သူ႔အသက္က ငါးႏွစ္ပဲရွည္တယ္။

၄။ လိပ္ကဘာမွ ဟုတ္တိပတ္တိမလုပ္ဘူး၊ ပ်င္းတိပ်င္းေလ်ာ႔ပဲေနတာ၊ သူ ေနရတဲ႔ သက္တန္းက ၄၅၀။




^^^^^^^^^^^^^^
တိုက္ဆိုင္ပုံက ဒီလို။ မစၥတာ အယ္လင္ခၽြာ၊ ၆၅ ႏွစ္ရဲ႕ ဈာပနကိုသြားခဲ႔ရတယ္။ ခုမွ ျပန္ေရာက္။ မဝမပိန္၊ က်န္းမာေရးေကာင္း၊ အသက္ ၄၀ ကတည္းက သက္ သတ္လြတ္စားတာ၊ စက္ဘီးပုံမွန္စီး၊ ေရပုံမွန္ကူး။ ဒီေန႔ ေရးကူးကန္ထဲမွာ ေရနစ္သြားတာ။ ဆယ္တဲ႔အခ်ိန္ အသက္မရွိေတာ႔ ဘူး။ ေဆးစစ္ခ်က္အရသိရတာက ႏွလုံးေရာဂါတဲ႔။
လမ္းေပၚမွာ ရိုင္ယံ (သူ႔ေယာက္ဖ) က မနက္ကတင္ထားတဲ႔ ပို႔စ္ "ဘာ ေလ႔က်င္႔ခန္းလဲ" အတိုင္း ျပန္ေျပာတယ္။

(Dec 3, 9:30pm)

❂လယ္ဂ်င္ဒရီ ❂

ကမာၻက လုံးတယ္
သံသရာက လုံးတယ္
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က လုံးတယ္
ေဘာလုံးက လုံးတယ္
ဝလုံးက လုံးတယ္

ဘိုးဘိုးေအာင္က ဝ လုံးအေရးေကာင္းတယ္
ဝ လုံးေတြနဲ႔ လုံးျခာလုိ္က္။
ကြယ္တို႔ေရ...
ေယာင္လုိ႔မ်ား မဖ်က္မိၾကပါေစနဲ႔။

ပတ္ဝန္းက်င္ ထိမ္းသိမ္းေရးက
သဘာဝ ဝါး႐ုံေတြ ျပဳန္းလို႔ဆ႔ုိျပီး
မုဆိုးဖိုသားၾကီးကုိ
ေဝဖန္ ေျပာဆုိၾက ဖူးသလား မသိ
ခုတ္ရန္ ႐ႇိကခုတ္ရေပမည္။

အ႐ွင္ အဇၨေဂါဏ ကသာ
ေတာေတာင္ ေတြလည္းျပဳန္းတီး
သကၤန္း ေတြလည္း မီးေလာင္ေပါက္
ေတာ္ေတာ္ေနာက္တာပဲ
ဆိတ္ ႏြား မ်က္လုံးေလး ႏွစ္လုံးနဲ႔
အေနာ္ရထာရဲ႕ စြမ္းရည္
က်န္စစ္သားတို႔ ႏႇလုံးရည္ေတြကုိ လုယူလု႔ိ။

ေရာင္းရင္းတို႔ေရ ...
ပ်ိဳလက္တဲ႔ ေရာင္နီဆီ
အဲသလုိ လယ္ဂ်င္ဒရီေတြ
မယူခဲ့ၾကေၾကးေနာ္။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္




19/01/2012




Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

၂၀၀၆ ခု၊ ေအာက္တိုဘာ


၁။ အမေျခာက္ေယာက္
၂။ စလုံးေတြနဲ႔အေမ႔အိမ္ေရွ႕
၃။ ေက်းလက္ညေနခ်မ္း။



ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝလား ၊ ဘဝထဲက ဘာသာေရး တန္ဖိုးလား


ပထမဆုံး ေမးမိတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။

ဒီေမးခြန္းကိုေျဖဖို႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႕ လူမႈေရးရာ(ဆိုရွယ္ ဒိုင္မင္းရွင္းလို႔ေခၚတတ္ ၾက) နာမည္ေက်ာ္ သုတ္ေတာ္ႏွစ္သုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတြက သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္နဲ႔ မဂၤလသုတ္ပါ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝျဖစ္မယ္။
မဂၤလသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘဝထဲက ဘာသာေရးတန္ဖိုးျဖစ္မယ္။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို အပိတ္ေဒသနာလို႔ အမည္ေပးလိုက္ၿပီး မဂၤလသုတ္ကို အဖြင္႔ ေဒသနာလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
အပိတ္ဆိုတာက တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြ တိတိက်က်သတ္မွတ္းထားလို႔ပါ။

ဘာျဖစ္လို႔ ဒီတာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြကို လိုက္နာဖို႔ ခက္သြားတာလဲ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ဟာ ပရမတၳသေဘာတရားမဟုတ္ဘဲ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံသေဘာျဖစ္ေနလို႔ပါ။
လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈအေျခခံသေဘာျဖစ္ေနရင္ လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ပုံစေျပာင္း သြားတာနဲ႔ တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြလည္း ေျပာင္းသြားပါတယ္။
လင္ေရာ မယားပါ အလုပ္ကိုယ္စီ၊ ဝင္ေငၺကိုယ္စီေခတ္ႀကီးထဲမွာ "အိပ္ေသာ္ကားေနာက္၊ ထေသာ္ကား ေရွ႕" ကို ဇနီးေတြ လိုက္နာဖို႔ ခက္သြား ပါၿပီ။

ဒီထက္ရွင္းတာက မဂၤလသုတ္ကို ဥေရာပ၊ အေမရိကဗုဒၶဘာသာေတြ လိုက္ နာႏိုင္ေပမဲ႔ သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္လာ ဝတၱရားေတြကို သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လိုက္ ဖို႔အေတာ္ႀကီး ခက္သြားပါၿပီ။
ဒါဟာ ေဒသနာခ်င္းရန္တိုက္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ္ကို ခပ္ရဲရဲခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာပါ။

နည္းနည္းသိလာတဲ႔ ဖဘ သေဘာတရား


၁။ ဖရင္႔ ၁၆ ေယာက္ရွိတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ကမ္းလက္မွာေပၚတယ္၊ တခ်ိဳ႕ နာမည္ေတြ က ေပ႔ဂ်္ေပၚမွာ မေပၚဘူး။ မေပၚသူေတြအတြက္ စိတ္မေကာင္းလို႔ ေတာင္းပန္ စကားေတာင္ေျပာမိတယ္။ (ဖရင္႔က ေပ႔ဂ်္ကိုလိုက္ထားမွ ေပၚတာလို႔ အက္ဒမင္ ရွင္းျပမွ ေအာ္..ဂလိုကိုး ျဖစ္ရ) တခ်ိဳ႕က ဖရင္႔၊ ကမ္းလက္ကို လိုက္ခ္မထား။ တခ်ိဳ႕က ကမ္းလက္ကို လိုက္ခ္ထား၊ ဖရင္႔ေတာ႔ မဟုတ္။ ဒီလို။ ရွင္းၿပီ(ထင္တာပဲ)

၂။ ေပ႔ဂ်္ပုံစံသက္သက္ဆိုေတာ႔ အေပၚစီးပုံစံနည္းနည္းဆန္တယ္။ တစ္လမ္းသြား ႀကီး။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဝမ္းစပ္ပြန္ေနတိုင္းမ္ (Once upon a time) ဖရင္႔ေတြ အေၾကာင္း(ဥပမာ ဒီဇာတိ၊ ဓမၼဂဂၤါ၊ ေနေကာင္းကင္၊ ဒါေတာင္ ဘိတ္ခု ဉာဏိန္ဒ ႀကီး ရွိေနလို႔) သိခ်င္ရင္ မနည္းျပန္လိုက္ေနရတယ္။ ဒါတင္မကဘူး၊ ကိုယ္က မႀကီးဘဲ က်ယ္ေနသလို။ မေကာင္း။ ေနာက္ၿပီး လူခ်င္းမသိေတာင္ စိတ္ထဲ ရင္းႏွီးေနသူေတြရွိတယ္(ဒါေတာ႔ နာမည္မထည့္ေတာ႔ဘူး)။

၃။ ဒါနဲ႔ ဖရင္႔ လိုက္အပ္တယ္။ တခ်ိဳ႕က ဖရင္႔လက္မခံဘူး၊ ေဖာ္လိုမွ တဲ႔။ က်န္း... မခက္ဘူးလား။ ဝဋ္လည္တာေလ။ တကယ္ေတာ႔ တင္ေပး၊ စာစီေပးသူေတြရွိလို႔ ဇင္ေဝေသာ္က "ကိုယ္႔အထာနဲ႔ကိုယ္ေတာ႔ ကိုယ္လည္း ဘေလာ႔ဂါပဲ" လုပ္ေနရတာပါ။

ဘုန္းႀကီးနဲ႔ေတြ႔ၿပီးရန္ျဖစ္၊ စကားမ်ားတာ မဂၤလသုတ္မေလ႔လာရေသးလို႔


"ဘုန္းႀကီးနဲ႔ေတြ႔ၿပီးရန္ျဖစ္၊ စကားမ်ားတာ မဂၤလသုတ္မေလ႔လာရေသးလို႔" လို႔ ဘုန္းႀကီးက မိန္႔ေတာ႔ ဒကာက
"ဘယ္မွာ အေထာက္အထားရွိလို႔လဲ ဘုရား"လို႔ ျပန္ေလ်ွာက္တယ္။
"ခႏၲီစ ေသာဝစၥသတာ၊ သမဏာနဥၥ ဒသနံ" လို႔ ေျဖတယ္။
"အဓိပၸါယ္ရွင္းပါအုံးဘုရား" ဆိုေတာ႔
"ရဟန္းနဲ႔မေတြ႔ခင္ သည္းခံတတ္ဖို႔ အရင္လုပ္ထားရမယ္၊ ခႏၲီစက သမဏာနဥၥ ဒသနံ ေရွ႕ကလာတယ္" တဲ႔။
ဘုရားကေတာ႔ ကုသိုလ္ရဖို႔မိန္႔တာပါ။
"ဒါကိုေထာက္ေတာ႔ ရဟန္းေတြက စိတ္တိုေအာင္ အေတာ္လုပ္တယ္ဆုိတဲ႔ အဓိပၸါယ္မ်ား ေရာက္သြားလား မသိဘူး" ေျပာမိေတာ႔ တရုတ္ေတြေတာ႔ ရယ္ၾကတာပဲ။

ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔ဆြဲငင္အား


ဆိုတဲ႔ ရုပ္ရွင္ကားအေၾကာင္းပါ။ အညွီအေဟာက္ကင္းတဲ႔ ေမတၱာဘြဲ႔၊ ေမတၱာဘြဲ႔ ဆိုေပမဲ႔ ေဟာလီးဝုဒ္ဆန္ဆန္ သိပၸံနဲ႔တြဲစပ္ထားတဲ႔ မိဘေမတၱာဘြဲ႕မ်ိဳးေပါ႔။ ကမၻာေျမေပၚမွာ ဆက္လက္္ရွင္သန္ ရပ္တည္ဖို႔အခက္အခဲေၾကာင္႔ သူတို႔ အေဖ က လူသားမ်ိဳးဆက္ဆက္လက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ သင္႔ေတာ္မယ္႔ ၿဂိဳဟ္ကမၻာ တစ္ခု အရွာထြက္ျခင္းပါ။ ဒီမွာေလးစားစရာ၊ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ႔အခ်က္က

၁။ ေရွးေရွးမ်ိဳးဆက္ကို ေလးစားမႈနဲ႔ ေမြးပင္မေမြးဖြားေသးတဲ႔ အနာဂတ္ဆက္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈလို႔ မိဘေမတၱာ၊ သားသမီးေမတၱာကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေဖာ္ညႊန္း ထားျခင္းပါ။ ေတာ္ေတာ္လွပါတယ္။

၂။ အျခားၿဂိဳဟ္ကမၻာမွာ အခ်ိန္ရဲ႕ စီးဆင္းမႈ ေႏွးေကြးျခင္းေၾကာင္႔ လူရဲ႕ သက္ တန္းက ပိုရွည္သြားတယ္။ သူတို႔ သားအဖ ျပန္ေတြ႔ခ်ိန္မွာ သမီးနဲ႔အေဖ အရြယ္ တူလိုျဖစ္ေနပါသတဲ႔။(ဒါက သိပၸံနည္းက်ျဖစ္ၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာ ပိုေကာင္းသြား တာက ဗုဒၶဘာသာကဆိုတဲ႔ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြရဲ႕ ရွည္လ်ားတဲ႔ သက္တန္းနဲ႔ သြားၿပီး တိုက္ဆိုင္ေနျခင္းပါ)

၃။ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ၊ ဆင္တူအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္းရွိတယ္။ ဆိုလိုတာက အျခားၿဂိဳဟ္ကမၻာကလူနဲ႔လူျပည္ကလူႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ လႈပ္ရွားျပဳ မူပုံေတြ ထပ္တူက်ေနႏိုင္တယ္။(ဒါကလည္း နိမၼိတရုပ္ပြားေတြကို အမွတ္ရစရာပါ)

၄။ ဘယ္ေလာက္ ကမၻာေတြျခားျခား၊ ေနာက္ဆုံးေသျခင္းတရားကေတာင္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို မဟန္႔တားႏိုင္ဘူး။


ဒီေလးခ်က္ကို အသားေပးေဖာ္ညႊန္းတယ္လို႔ ယူဆရေၾကာင္းေရးထားတဲ႔ (နယူးေယာက္ တိုင္းမ္ပါ) ရုပ္ရွင္၊ သိပၸံေဆာင္းပါးကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေပးလိုက္ ပါတယ္။ အနည္းဆုံး နယူတန္ရဲ႕ နိယာမဟာ ရည္းစားစကားေျပာရာမွာတင္မက မိဘေမတၱာကိုလည္းေဖာ္ညႊန္းႏိုင္တယ္လို႔ ျပသရာေရာက္သြားပါတယ္။

ေမာင္သိန္းေဇာ္ကေတာ႔ ...
"ဇနီးအခ်စ္ကိုရဖို႔ တစ္ႀကိမ္ပဲ ရည္းစားစကားေျပာလိုက္ရတယ္၊ သားသမီးအခ်စ္ ကိုရဖို႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျပာယူေနရတယ္" လို႔ ဆိုသြားေလရဲ႕။ ။

စကားေျပာေသာဓာတ္ပုံမ်ား (၄)


၁။ အလ်င္းသင္႔ရင္ သူ႔ေနရာမဟုတ္ေပမဲ႔ ႏြားလည္းအိမ္ေခါင္မိုုးေပၚ ေရာက္သြား တတ္တယ္။
၂။ ႏြားအိမ္ေခါင္မိုုးေပၚ ေရာက္ေနၿပီဆိုရင္ အိမ္ထဲကလူေတြ က်ီးလန္႔စာစား ထြက္ေျပးၾကတယ္။
၃။ သူဆင္းသြားဖို႔ ေျခာက္လွန္႔တဲ႔နည္းအျပင္ အကူအညီေပးျခင္းနည္းကိုလည္း သုံးစြဲပါ။ (အခ်ိန္ေၾကာင္႔ ခပ္တိုတိုပဲ ပို႔စ္လိုက္ရပါတယ္)

အေနာက္တန္ဖိုးလူ႔တန္ဖိုး။ ။ ညီအကိုႏိုင္ငံေရး သီအိုရီ


၁။ အေနာက္တန္ဖိုးမဟုတ္၊ လူ႔တန္ဖိုးပါ

အရင္အပတ္က အေမရိကန္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ႏႈတ္ထြက္တယ္(သို႔)ေနရာ အေရႊ႕အေျပာင္းရွိခဲ႔တယ္။ ဒီအပတ္(ဒီေန႔သတင္းစာမွာ)လူမည္းေလး ကို ပစ္ သတ္မႈအတြက္ ရဲအရာရွိတစ္ေယာက္ ႏႈတ္ထြက္တယ္။
ကာခ်ဳပ္ရဲ႕ကိစၥက ႀကီးက်ယ္ေပမဲ႔ ရဲအရာရွိနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ အေသခံ ဗုံးခြဲမႈေတြေၾကာင္႔ သူ႔ကို အျပစ္တင္သူ အေတာ္နည္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သိကၡာကိုတန္ဖိုးထားသူေတြဟာ ဒီလိုပဲဆုံးျဖတ္ၾကပါတယ္။ ဒါက အေနာက္ တန္ဖိုးပဲ မျဖစ္သင္႔ပါဘူး၊ သိကၡာရွိတဲ႔ လူ႔တန္ဖိုးျဖစ္သင္႔ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ ျမန္မာအစိုးရအရာရွိေတြ သိကၡာမရွိဘူးဆိုတဲ႔အဓိပၸါယ္ေရာက္သြား ပါသလား။ စိတ္မေကာင္းပါ၊ မရည္ရြယ္ပါ။

၂။ ညီအကိုႏိုင္ငံေရး သီအိုရီ


ပို႔စ္လည္းတင္ခဲ႔ပါတယ္၊ နီးစပ္ရာကိုလည္း စပ္မိတိုင္းေျပာပါတယ္။
ႏိုင္ေလာက္ရင္"ျပည္သူ႔ဆႏၵအရ"ဆိုၿပီး ဦးသိန္းစိန္ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မွာ"လို႔။ ဒါက သမၼတရဲ႕ လတ္တေလာေလသံကိုနားေထာင္ရင္ မွန္သလိုလိုပါ။
"ဦးေရႊမန္းနဲ႔ဦးသိန္းစိန္က သိပ္အေစးမကပ္လွဘူး" ဆိုတဲ႔ ေလသံေတြလည္း ထြက္တတ္ပါတယ္။ ဒါက မွန္၊ မမွန္ပါ။
ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘုံရန္သူရွိေနရင္ အက်ိဳးတူပူးေပါင္းမႈလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ သူတို႔ ဘုံရန္သူက အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပါ (ဘုံရန္သူဆိုတဲ႔ေဝါဟာရကိုသုံးလို႔ မခံမရပ္ႏိုင္ မျဖစ္ၾကပါ နဲ႔၊ ႏိုင္ငံေရးသီအိုရီမွာ အတိုက္အခံကို ဘုံရန္သူလို႔ သုံးၾကပါတယ္။) ဒီထက္တိက်ေအာင္ေျပာရရင္ သူတို႔ ဘုံရန္သူကေဒၚစုပါပဲ။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္(သို႔) ေဒၚစု အားနည္းသြားၿပီး သူတို႔ကိုမၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္ေတာ႔ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ ဘုံရန္သူ မရွိေတာ႔တဲ႔အတြက္ သူတို႔ခ်င္း ကြဲလြဲမႈက ပိုႀကီးသြားႏိုင္ပါတယ္။
(ဒီေကာက္ခ်က္က ညီအကို အိမ္တြင္းမွာ တက်က္က်က္ေပမဲ႔ အျပင္က သူတို႔ အရြယ္တူေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရေတာ႔မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ခ်င္းေပါင္းမိသြားမယ္၊ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ ဟင္းလု၊ အရုပ္လု၊ ဘာလု၊ ညာလုရင္း ရန္ျပန္ျဖစ္ၾကမယ္ ဆိုတဲ႔ သီအိုရီပါ)

ေနာက္အယူအဆတစ္ခုက "ဦးေရႊမန္းနဲ႔ေဒၚစု ေပါင္းမိသြားႏိုင္တယ္၊ ဦးသိန္းစိန္ ကို ေဘးထုတ္လိုက္ၾကမယ္" ဆိုတာပါ။ ဒါကေတာ႔ အေကာင္းျမင္တာ မ်ားလြန္း သြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ သိပ္နည္းပါတယ္။
ဘာလို႔လဲရဲ႕အေျဖနဲ႔ "ဦးေရႊမန္းနဲ႔ဦးသိန္းစိန္က သိပ္အေစးမကပ္လွဘူး" ရဲ႕အေျဖက အတူတူပါ။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ဇာတ္ဆရာက မတူညီတဲ႔ပုံစံနဲ႔ လူထုကို မိတ္ဆက္ေပးထား တယ္၊
ဘယ္သူ႔ကိုေရွ႕တင္ရင္ႏိုင္ေလာက္မလဲ?
(တနည္း) ဘယ္ကာရိုက္တာကို လူထုက ပိုလက္ခံမလဲ အေရြးခိုင္းထားတယ္။

၁။ ႏိုင္ေျခရွိသူက ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မယ္၊ က်န္သူက ေနာက္ဆုတ္ေပးမယ္။
၂။ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းမွ ႏိုင္ေလာက္မယ္ထင္ရင္ ပါတီေတာင္ ခြဲခ်င္ ခြဲလိုက္ၾက မယ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွ ျပန္ေပါင္း၊ ပါတီကြဲ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တူ၊ အက်ိဳးစီးပြားတူ။ (ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အထိုက္အေလ်ာက္ရွိ)
၃။ ၂၀၁၅ မတိုင္မီ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ထဲမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ရုပ္ပ်က္ဆင္း ပ်က္ျဖစ္းသြားမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိကာခ်ဳပ္(သို႔)အျခားတစ္ေယာက္နဲ႔ အစားထိုး မယ္။((ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အလြန္နည္း)
(ဒါကေတာ႔ ဟန္တင္တန္ရဲ႕ ဝွက္ဖဲ သီအိုရီပါ။ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ အျပင္က ရန္သူနဲ႔ေတြ႔တဲ႔အခါ ( ႏိုင္ေျခလည္းရွိရင္) ႏိုင္ေျခရွိသူနဲ႔ အဖုိက္ခိုင္းၿပီး က်န္ တစ္ေယာက္က ရပ္ၾကည့္အားေပးမယ္။ မႏိုင္ေလာက္ရင္ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ဝင္ေဆာ္မယ္ဆိုတဲ႔ သီအိုရီပါ။)

ဒါျဖင္႔ ဒီ ညီအကို ဘာလို႔ ဒီလို ျပဳမူတာလဲ။
သူတို႔ေျခေထာက္ေပၚသူတို႔ မရပ္ႏိုင္ေသးလို႔၊ အရြယ္မေရာက္ေသးလို႔၊ အုပ္ထိန္း သူ(ႀကီး)ရွိေနေသးလို႔ပါ။ သူတို႔သာ အရြယ္ေရာက္သူေတြဆိုရင္ ဒီသီအိုရီ လြဲ သြားႏိုင္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးဆိုရင္ေတာ႔ အေျဖက ႏိုင္ငံေရးမို႔ပါ။

အမွာ။ ။ ၁ နဲ႔ ၂ က ဆက္စပ္မႈ လုံးဝမရွိပါ။ သင္ကိုယ္တိုင္ရေအာင္ဆက္မႈ၊ မဆက္မႈက စာေရးသူနဲ႔ မဆိုင္ပါ။