ဇင္ေဝေသာ္၊ ဇင္ေဝေသာ္နဲ႔


"ဇင္ေဝေသာ္၊ ဇင္ေဝေသာ္နဲ႔ ဘာသာျပန္စာအုပ္ေတြဖတ္ၿပီး အထင္ႀကီးမိတာ။ အဂၤလိပ္စာတတ္တာပါ၊ အေတြးအေခၚက ခ်ာပါ႔"
"ဟိုက္ အသားလြတ္ႀကီးပါလား၊ ငါေရးတာကလည္း ဘုံဝါဒ။ မင္းနဲ႔ငါ၊ ငါတို႔နဲ႔ သူတို႔၊ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ ကမၻာရဲ႕ ႏွစ္ျခမ္းကြဲ ပါရာဒိုင္းအေၾကာင္ပါ၊ ဘေလာ႔တယ္ကြာ"
"ဒီမိုခ်ာႀကီးက ဘေလာ႔သြားတယ္၊ သူတို႔ေျပာတဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ေျပာေရးဆိုခြင္႔က ဘာလဲ" တဲ႔။

ဟ ေကာင္ေလးရ၊ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ သူ သန္႔ရွင္းထားတဲ႔ ကြင္းျပင္ေပၚ မင္းကို လြတ္လြပ္စြာ အီအီးပါခြင္႔ေပးတာ မဟုတ္ဘူး ဟ။

ကစ္ဆင္းဂ်ား ေျပာတာေနာ္၊ စာစစ္ရင္း ေတြ႔မိလို႔ တင္လိုက္တာ။


ေတာ္လွန္ေရးၿပီးစကာလက အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရး အကြဲအၿပဲ ၾကားကေန ေပၚထြက္လာတဲ့ လူေတြသာ ျဖစ္ေနၿပီး ႏိုင္ငံေရး သေဘာ တရားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြမ္းက်င္မႈ မရွိၾကဘူး။ သူတို႔ကပဲ လူႀကိဳက္မ်ား တဲ့ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို ေရွ႕တန္းတင္ၾကြးေၾကာ္လာၾကလို႔ ဒီမိုကေရစီ မက်တဲ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒေတြ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာ အျမစ္တြယ္လာခဲ့တယ္.....................။

ေနာက္ခံသမိုင္းအားျဖင့္ သူတို႔နဲ႔တူညီတဲ့ အီရတ္ရဲ႕ ဆက္ဒန္ဟူစိန္ကေတာ႔ ပိုၿပီး အစြန္းေရာက္တဲ့ ဘာသာေရး ဘက္မလိုက္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေန ခဲ့ၿပီး သူအုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ ၁၉၇၀ နဲ႔ ၁၉၇၉ ကာလအတြင္းမွာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြေ ရာ၊ ရက္စက္မႈေတြပါ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ (အစေတာ့ အမွန္တကယ္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ပါ၊ ေနာက္ေတာ့ သူက သမၼတျဖစ္သြားတယ္)

(World Order)


ကစ္ဆင္းဂ်ားကေတာ႔ လုပ္ျပန္ၿပီ....


အဲဒီအခ်ိန္က အေရွ႕အလယ္ပိုင္းရွိ စစ္အစိုးရေတြ၊ ဘုရင္ေတြနဲ႔ အာဏာရွင္ အစိုးရေတြဟာ သေဘာထားကြဲလြဲမႈကိုပဲ သူတုိ႔ကို အၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ လုပ္မႈလို႔ ယူဆထားၾကေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ဖို႔ (သို႔) ဗဟု၀ါဒ ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကာဖို႔ အခြင့္မသာခဲ့ဘူး ျဖစ္သြားၿပီး အဲဒီ အက်ိဳးဆက္ေတြက (၂၁) ရာစုေရာက္ခ်ိန္အထိ အမွ်င္မျပတ္ႏိုင္ ျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။

ေျပာသြားတာ အတိအက်ပဲ။ လိုက္မယ္ဆို ကြင္းဆက္ေတြ။


ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေျပာစကားေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္သူေတြ ဘာလုပ္သလဲ သိခ်င္ရင္ နာေထာင္ႀကည္ပါ
Posted by အမွန္ တရား ဘက္ေတာ္သား on Saturday, August 29, 2015

ေဖ႔ဘုတ္ ဒီမိကေရစီ


ဒီမိုကေရစီမွာ ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ခြင္႔နဲ႔ ပတ္ဘလစ္ လြတ္လပ္ခြင္႔ ရွိပါတယ္။
သူပိုင္၊ သူ႔ေျမ၊ သူ႔အိမ္တြင္းမွာ သူဟာ လြတ္လပ္ခြင္႔အျပည့္ရွိပါတယ္။ အစိုးရ အရာရွိ၊ သမၼတျဖစ္ရင္ေတာင္ သူ႔ခြင္႔ျပဳခ်က္နဲ႔မွ ဝင္လို႔ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ သူ႔ၿခံဝင္းအျပင္ထြက္တာနဲ႔ သူဟာ ပတ္ဘလစ္ လြတ္လပ္ခြင္႔ကို ေလးစားရပါတယ္။ သူ႔ အိမ္ဝင္းထဲက ဥပေဒကို ခ်န္ထားခဲ႔ရပါတယ္။
ေဖ႔ဘုတ္ဟာ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။
သူ႔ ေဝါေပၚ သြားေရးရင္ သူ႔ဥပေဒကို ေလးစားပါ (သူ႔မွာ လုပ္ပိုင္ခြင္႔ အျပည့္ရွိ)
ကိုယ္႔ေဝါေပၚ လာေရးရင္ ကိုယ္႔မွာ ဆုံးျဖတ္ခြင္႔ရွိ။ (ကိုယ္႔မူကို ကုိယ္ထိန္းသိမ္းခြင္႔ရွိ)
အျပင္ထြက္တာနဲ႔ ဘုံဥပေဒကို ေလးစားပါ။ မဆဲနဲ႔၊ အသားလြတ္ မေစာ္ကားနဲ႔၊ ဒါပါပဲ။
ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီပါ။

အခ်င္းခ်င္းသာ ကေစာင္းေစးနဲ႔ မ်က္ေခ်း


၁။ သူတို႔က သိပၸံဆိုေတာလည္း သိပၸံလိုက္ရတာေပါ႔ေလ။ တီဗြီအၾကည့္မ်ား၊ အင္တာနက္အသုံးမ်ားတဲ႔ေက်ာင္းသားက ပညာေရးမွာ အမွတ္ေလ်ာ႔တတ္ သတဲ႔။ ဒါမ်ား ကိန္းဘေရ႕ဂ်္ ဆရာႀကီးေတြက သုေတသနျပဳေနရေသး တယ္။ ျမန္မာျပည္က မိဘေတြဆို ကေလးေတြကို တိဗြီေရွ႕ကေန အတင္းေမာင္းထုတ္ၿပီး သူတို႔ခမ်ာ ေက ဒရားမား ၾကည့္ေနရရွာတာ။ ပညာေရး ထိုခိုက္လို႔ေပါ႔။ ဟိုကေလးကလည္း တိဗြီေရွ႕မွာသာမရွိေတာ႔တာ ဟန္းဖုန္းရွိေနေတာ႔ ပြတ္ေန ရတာပဲ။

၂။ စစ္တပ္အစိုးရကို ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမားေတြကပဲ သေဘာမက်တာ ထင္ေနတာ၊ မဟုတ္ဘူး၊ ထိုင္းလည္း အတူတူပဲ။ သူတို႔ပါတီႀကီးႏွစ္ခု အခ်င္းခ်င္းသာ ကေစာင္းေစးနဲ႔ မ်က္ေခ်း၊ စစ္တပ္အစိုးရကို သေဘာမက်တာၾကေတာ႔ တစ္သံထဲပဲ။ သူတို႔ဆြဲတဲ႔ ဥပေဒမူၾကမ္းကို သေဘာ မတူလို႔ ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ျပန္ေျပာတဲ႔စကားက မဆိုးဘူး။ "အလွမယ္ကို တစ္ကိုယ္လုံးၿခဳံၾကည့္မွ သူမအလွကို ေတြ႔ရမွာေပါ႔၊ သူ႔ ရိုးတြင္းခ်င္ဆီက ဘယ္လို သူ႔ အသည္းက ဘယ္လို တစ္စစီခြဲၾကည့္ရင္ ဘယ္မွာ အလွရွာေတြ႔ပါေတာ႔မလဲ" တဲ႔။

ေတာ္ေသးတယ္၊ ၃၂ ေကာ႒ာသ ျပည့္ေအာင္ေျပာမသြားလို႔။ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက ဘာလုပ္လုပ္ ဘုရား အိုင္ဒီယာေတာ႔ ပါလိုက္ရမွ။


ျမားနတ္ေမာင္ဘြ

ဇင္ေဝေသာ္ရဲ႕ မထြက္ေသးတဲ့ စာအုပ္

အနာဂတ္အျမင္ ၂ (ကစ္ဆင္းဂ်ား၊ World Order)


ဒီအျမင္ႏွစ္ခုၾကားမွာ သမား႐ိုးက် အေလွ်ာ့အတင္းမရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒီ သေဘာ ထား ကြဲလြဲမႈကေနတဆင့္ စစ္ပြဲအသြင္ ေဆာင္မသြားဖို႔ဟာ ႏွစ္ႏို္င္ ငံ ေခါင္းေဆာင္ေတြအတြက္ အထူးအေလးထား ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ကိစၥ ျဖစ္ေနပါတယ္။

လတ္တေလာ ပိုၿပီးပူပန္စရာျဖစ္လာတာက ေျမာက္ကိုရီးယား ကိစၥျဖစ္ေန ၿပီး ေျမာက္ကိုရီးယားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေတာ့ (၁၉) ရာစုက ဘစ္(စ္)မာ့(ခ) (Bismarck) ရဲ႕
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အလြန္စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ လူျဖစ္ေနၾကရတာပါ။ သိကၡာေစာင့္စည္းရမႈေတြေၾကာင္႔ အားႀကီးတဲ့ ႏိုင္ ငံေတြက အားနည္းလာေနၿပီး အားနည္းတဲ့ႏိုင္ငံေတြက ဘာမွမစဥ္းစားဘဲ လုပ္စရာရွိတာ ေတြကို လက္ရဲဇက္ရဲ လုပ္ခ်လိုက္လို႔ အားေကာင္း လာေန ပါတယ္” ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုး စကားနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်ေနပါတယ္။

ေျမာက္ကိုရီးယား အုပ္ခ်ဳပ္ေနပံုဟာ ဘယ္ ဥပေဒနဲ႔မွ မညီညြတ္ပါ ဘူး။ ေနာက္ဆံုး သူတို႔ေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ ဥပေဒနဲ႔ေတာင္ မညီ ညြတ္ပါဘူး။ သူတို႔အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က အႏုျမဴ လက္နက္အနည္းငယ္ ပိုင္ဆိုင္ထားဖို႔မွ်သာျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္နဲ႔ စစ္ျဖစ္ရေလာက္ ေအာင္လည္း စစ္ အင္အားမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ အႏုျမဴလက္နက္ ပိုင္ဆိုင္ထားမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ စစ္တပ္အင္အားထက္ေတာ့ သာသြားပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ ၿပီး ေျမာက္ ကိုရီးယားက ဂ်ပန္နဲ႔ေတာင္ကိုရီးယားတို႔ အႏုျမဴပိုင္ဆိုင္ ခ်င္လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ ေနသလိုလည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ေျမာက္ ကိုရီးယားဟာ မႏိုင္၀န္ကို ၀င္ထမ္းရင္း ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ကိုရီးယား ကၽြန္းဆြယ္စစ္ပြဲျဖစ္ပြားဖို႔ ဖန္တီးေနသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

တ႐ုတ္ျပည္ကလည္း ေျမာက္ကိုရီးယားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိ ေနႏိုင္ပါတယ္။ ကိုရီးယားစစ္ပြဲဟာ တ႐ုတ္ျပည္အတြက္ “ရာစုတစ္ခုၾကာ အရွက္ခြဲ ခံေနရျခင္း” ကေန ထြက္ေျမာက္ႏိုင္ၿပီး ကမၻာ့ႏို္င္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚ “တ႐ုတ္တက္လာၿပီ” ဆိုတာကို ျပသခြင့္ရႏိုင္လိမ္႔မယ္လို႔ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး အမ်ားစုက ႐ႈျမင္ထားၾကသလို စစ္ပြဲထဲ၀င္လိုက္မိလို႔ တ႐ုတ္အေနနဲ႔ ထိန္း မႏိုင္ သိမ္းမရျဖစ္မွာ၊ စစ္ပြဲကေန မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေရရွည္အက်ိဳးဆက္ေတြ ရႏိုင္မွာကို လည္း စိုးရိမ္ ေနၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ တ႐ုတ္နဲ႔ အေမရိကန္ အစိုးရေတြက ေျမာက္ကိုရီးယား အေနနဲ႔ အႏုျမဴလက္နက္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းသာ မက လံုး၀ စြန္႔လႊတ္ ရမယ္လို႔ ကုလသမဂၢ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီမွာ အသံတူ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပံဳယမ္းအစိုးရအေနနဲ႔ၾကည့္ျပန္ေတာ့ အႏုျမဴလက္နက္ အစီအစဥ္ကို စြန္႔ လႊတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရး ၿပိဳကြဲမႈျဖစ္သြားႏိုင္ၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း အႏုျမဴလက္နက္ အစီအစဥ္ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔အတြက္ အေမရိကန္ကေရာ တ႐ုတ္ကပါ လူသိရွင္ၾကား ေတာင္းဆိုေနတယ္။ သူတို႔ေတာင္းဆိုမႈ တကယ္ျပည့္၀ဖို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံ စလံုး တက္ညီ လက္ညီ ပါ၀င္ၾကမွရပါလိမ့္မယ္။

ေျမာက္ကိုရီးယားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ပန္းတိုင္ဆီ သူတို႔ တကယ္ေရာ ေရာက္ႏိုင္ ၾကပါ့မလား။
တ႐ုတ္နဲ႔အေမရိကန္တို႔က လက္တြဲညီညီနဲ႔ အႏုျမဴလက္နက္ေတြ ဖ်က္သိမ္း၊ အားလံုးအတြက္ ပိုၿပီး လံုၿခံဳေအးခ်မ္း သြားေအာင္ ကိုရီးယားႏွစ္ႏို္င္ငံ ေပါင္းစည္းေပးႏိုင္ၾကပါ့မလား။

ဒီအစဥ္အစဥ္ဟာ “အင္အားႀကီး ဆက္ဆက္ေရး ပံုစံအသစ္” ျဖစ္ေနလို႔ အလွမ္း ကြာလြန္းလွပါေသးတယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးဟာ အေျပာ လြယ္သေလာက္ တကယ္ အေကာင္အထည္ေပၚဖို႔က်ေတာ့ အခ်ိန္အၾကာႀကီး လို ေနတတ္ပါ တယ္။
သူတို႔ရဲ႕ လက္ရွိအစီအစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တ႐ုတ္လူထုႀကီးက ဘယ္လို တုန္႔ျပန္လာႏိုင္တယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္ေၾကာင္း လက္ရွိ တ႐ုတ္ေခါင္းေ ဆာင္ေတြက သေဘာေပါက္ထားၾကေတာ႔ သူတို႔အတြင္းေရးထဲကို ႏိုင္ငံျခားသား ၀င္လာ မွာကိုကို လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ဒါ့အျပင္ ဒီကိစၥဟာ သူတို႔ရဲ႕ အဓိက ရပ္တည္ခ်က္လို႔ သတ္မွတ္ထား တဲ့အတြက္ တိုင္းတစ္ပါးၾကား၀င္မႈကို ေရွးေရွးက တ႐ုတ္ ေခါင္းေဆာင္ေ တြထက္ေတာင္ ပိုၿပီး ကာကြယ္ထားၾကပါလိမ့္မယ္။ အေမရိကန္ တ႐ုတ္ ပါ၀င္တဲ့ ဘယ္ႏိုင္ငံေရး အစီအမံမ်ိဳးကိုမဆို အင္အားခ်ိန္ခြင္လ်ွာ ညႇိဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ပါ၀ါညႇိျခင္းအစီအမံ အလုပ္ျဖစ္ေစဖို႔ သတ္မွတ္ခ်က္ စံညႊန္းေတြကို သေဘာတူညီမႈနဲ႔ ေလ်ာ့ေပါ႔ စဥ္းစားေပးတာ၊ အတူတကြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ သေဘာတူညီမႈကို အားသစ္ေလာင္း ေပးတာေတြ လိုအပ္ေနပါတယ္။

သူတို႔ရဲ႕ ႏွစ္ဖက္ သေဘာတူရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ရလဒ္ ေကာင္းေတြ ရရွိလာဖို႔သာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို တ႐ုတ္အေမရိ ကန္ ေခါင္းေဆာင္ ေတြက လူသိရွင္ၾကား ၀န္ခံထားၾကပါတယ္။ ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာတြင္းမွာ စစ္အင္ အားေတြေလွ်ာ့ခ်ရင္း ေဒသတြင္းဟန္ခ်က္ကို ထိန္းထားႏိုင္ေရးအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ က် ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားၾကဖို႔ တ႐ုတ္သမၼတႏွစ္ေယာက္နဲ႔ (ရွီက်င့္ဖ်င္နဲ႔ ဟူက်င္ေထာင္) အေမရိကန္ သမၼတတို႔ သေဘာတူထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေၾကြးေၾကာ္ထားတဲ့ အတိုင္း ဘာမွေတာ့ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္ၾက ေသးပါဘူး။

ေၾကာ္ျငာခ်က္ထုတ္ ျပန္ ႐ံုနဲေတာ့ ပူးေပါင္းမႈက အထမေျမာက္ႏိုင္ေသး ပါဘူး။ ဘယ္သေဘာတူညီမႈကမွ အေမရိကန္ရဲ႕ ႏိုင္ငံတကာဆိုင္ရာ ပါဝင္ ပတ္သက္မႈ အဆင့္ကို အာမံခ်က္ မေပးႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္လို႔ အေမရိ ကန္ႏိုင္ငံက ပါဝါက်ဆင္းစႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ပါဝင္လာမယ္ဆိုရင္ (တကယ္မဟုတ္၊ လုပ္သင့္လို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္တာမ်ိဳး) ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး မွာ အေမရိကန္က ကမၻာကို ဦးေဆာင္ခဲ့သလို တ႐ုတ္ကလည္း အျခားႏိုင္ ငံေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး အေမရိကန္ရဲ႕ ယခင္ အခန္းက႑မ်ိဳးကို ဝင္ယူပါလိမ့္ မယ္။

အေမရိကန္ဟာ စူပါပါဝါအဆင့္ကေန ေလွ်ာက်လာေနၿပီလို႔ တ႐ုတ္ လူမ်ိဳး အမ်ားစုက ထင္ေနၾကေပမဲ့ တ႐ုတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ အၾကားမွာေတာ့ လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္လို႔ရတဲ့ အနာဂတ္အထိ အေမရိကန္ဟာ သူ႕ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈ အခန္းက႑ ကေန ေလွ်ာက်မသြားေအာင္ ထိန္း ထားႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ သေဘာေပါက္ ထားၾကျပန္ ပါတယ္။ လက္ရွိ အျပဳ သေဘာေဆာင္တဲ့ ကမၻာ့အစီအမံကို တ႐ုတ္ေရာ အေမရိ ကန္ပါ ဘယ္ႏိုင္ငံကမွ တစ္ႏိုင္ငံတည္းနဲ႔ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ စစ္ေအးကာလ အၿပီး အ႐ုပ္ဝတၳဳအားျဖင့္ေရာ စိတ္ဓာတ္အားျဖင့္ပါ အျမင့္မားဆံုး ရွိေနခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ရဲ႕ ဦးေဆာင္ႏိုင္မႈစြမ္းရည္မ်ိဳး ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ မရွိပါဘူး။

ဆက္ရန္
ဇင္ေဝေသာ္

ဒါလည္းဟုတ္ေပသားပဲ


ေက်ာင္းက မန္ေနဂ်ာ ေဒါရစ္ကို သတင္းစာနဲ႔အတူ ဘီးလ္ဂိတ္ေဆာင္းပါး ကိုျပၿပီး အံၾသမိေၾကာင္း၊ သူနဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေရက႑ အလွမ္းေဝးလွေၾကာင္း ေျပာျပေတာ႔ သူက
"ဘေႏၲကေရာ ဘာထူးလို႔လဲ၊ ဘုန္းႀကီးဝတ္နဲ႔ လီကြမ္းယုစာအုပ္ေတြ ဘာသာျပန္ေနတာပဲ" တဲ႔။
ေအာ္ ဒါလည္းဟုတ္ေပသားပဲ ဆိုၿပီး ပါးစပ္ပိတ္လိုက္ရတယ္။
"လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ႔အျမင္ထြက္ရင္ လက္မွတ္ထိုးေပးအုံး၊ မဖတ္တတ္လည္း အမွတ္တရ သိမ္းထာမွာ" က ေျပာသြားေသး။

ဘီးလ္ ဂိတ္ဆိုတဲ႔လူေရးတဲ႔ ေဆာင္းပါး


ဒီေန႔ေတာ႔ သတင္းဆိုတာထက္ ဘီးလ္ ဂိတ္ဆိုတဲ႔လူေရးတဲ႔ ေဆာင္းပါး ဆီ ေရာက္သြားခဲ႔ရတယ္။
အိႏၵိယ၊ ဘီဟာျပည္နယ္က လယ္သမားေတြရဲ႕ ဒုကၡသုကၡေတြကို ေရးျပေ နေတာ႔ နာမည္တူမ်ား ျဖစ္ေလမလားေပါ႔၊ မဟုတ္ရပါဘူး။ မိုက္ကရိုေဆာ႔ဖ္ ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ပါ။

ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲေၾကာင္႔ ဒုကၡအေရာက္ရဆုံးက ဆင္းရဲတဲ႔ႏိုင္ ငံေတြက လယ္သမားေတြပါတဲ႔။
မိုးေခါင္လိုက္ ေရလႊမ္းမိုးလိုက္၊ ပ်ိဳးပင္ေတြပါ ပါသြားလို႔ ၿမိဳ႕ေပၚတက္ ရရာ အလုပ္ကေလး လုပ္လိုက္၊ ၿပီးေတာ႔ လယ္ထဲဆင္းလိုက္။
ဘာဆို ဘာမွ ေထာက္ပံ႔မႈ၊ ေလ႔က်င္႔ေပးမႈနဲ႔ နည္းပညာဆိုတာ မရွိေလေ တာ႔ ခ်မ္းသာတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြက လယ္သမားေတြရတဲ႔ အခြင္႔အေရးေတြလည္း ဆင္းရဲတဲ႔ႏိုင္ငံေတြက လယ္သမားေတြမွာ မရၾက။

ဂိတ္ ေဖာင္ေဒးရွင္းအေၾကာင္း၊ အုိဇုန္းလႊာအေၾကာင္း၊ အနာဂတ္ ခန္႔မွန္းေျခ စသည္ လွလွပပေရးသြားတဲ႔ ေဆာင္းပါးပါ။
ဘီးလ္ဂိတ္ကို ပိုေလးစား၊ ပိုခ်စ္သြားတယ္။

ဆရာႀကီးရယ္ ျမန္မာျပည္ကိုလည္း သြားၿပီး ေလ႔လာပါအုံး။ ပ်က္စီးတဲ႔ စပါးခင္းေတြသာမက ဘယ္မွာထားၿပီး ပူေဇာ္ရမွန္းမသိေသးတဲ႔ ဘုရား ဆင္းတုေတြ အပါအဝင္။
(အခ်ိန္ေၾကာင္႔ ေဆာင္းပါးကို အျပည့္အစုံ ဘာသာျပန္မေပးႏိုင္တာ စိတ္မေကာင္းပါ)






ဇင္ေဝေသာ္