ေသခ်င္လ်က္ မေသရသူမ်ား

လူေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ သိပၸံပညာေတြလည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုသေဘာထားျခင္း မတိုက္ဆိုင္ၾကပါဘူး။ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံေနၾကတာပါပဲ။ မယုံရင္ၾကည္႔ပါ။

ဆိုရွယ္ဆိုင္းယင္႔က ေျပာတယ္
"အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသားေတြဟာ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ႔ အမ်ိဳးသားေတြထက္ အသက္ပိုရွည္ရွည္ေနရတယ္"
ဒီအဆိုကို စိတ္ပညာသိပၸံက မျငင္းပါဘူး။ လက္ခံတယ္ရယ္လို႔လည္း မဟုတ္ ဘူး။

စိတ္ပညာဆိုင္းယင္႔က
"ဒီအဆိုဟာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေသခ်င္စိတ္ေပါက္တဲ႔ အႀကိမ္ေရအေနန႔ဲ ၾကည္႔ရင္ေတာ႔ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ႔ အမ်ိဳးသားေတြထက္ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳး သားေတြက အမ်ားႀကီးပိုေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္" တဲ႔။

ဒီ အဆိုႏွစ္ခုကို ေပါင္းၿပီး က်ေနာ္ ေကာက္ခ်က္တစ္ခု ဆြဲလိုက္ပါတယ္။ ဒါကေတာ႔...
"ေသခ်င္လ်က္ မေသရတဲ႔ လူေတြဟာ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသားေတြျဖစ္ တယ္"

အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသားေတြ သေဘာတူႏိုင္ပါမလား မသိဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ဒါဟာ သိပၸံနည္းက်ပါပဲ။

(27/07/2013 10:00)

စဥ္းစားလို႔ မရဘူး


မဂၤလသုတ္လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြထဲမွာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမဂၤလာေတြက ပထမဆုံးထြက္လာတယ္။
ဒါသာျဖစ္တယ္ (ျမန္မာ)ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးပညာေရးမွာ
၁။ လူထုဆက္ဆံေရး (PR)
၂။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး (IR)ကို သင္ရေကာင္း၊ သင္ေပးရေကာင္းမွန္း အမ်ားစုကမသိၾကေသးဘူး။
လူထုဆက္ဆံေရး (PR)ကမွ ေတာ္ဦးမယ္။
ဘုန္းႀကီးေတြကို ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး (IR)ပါ သင္ေပးသင္႔တယ္လို႔ရင္ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အိုင္အာ ဘာဆိုင္လို႔တုံး၊ သာသနာေတာ႔ ကြယ္ေတာ႔မွာပဲလို႔ေတာင္ ဆိုသူေတြ ရွိေကာင္း ရိွမယ္။ ဘာမွမဆိုင္လည္း လူတခ်ိဳ႕က သူတို႔နဲ႔ သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္ရင္ သာသနာကြယ္ေတာ႔မွာပဲလို႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

ယုံခ်င္သူ ယုံေပါ႔


ေစာေစာရက္ေလးကတင္ သူမကိုက္ဘူး၊ ဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီးလူေပၚ လဲက်တာ လို႔ေျပာတယ္။
မေန႔ကက်ေတာ႔ သူကိုက္ပါတယ္ဆိုၿပီး ေတာင္းပန္တယ္။
ဒီေန႔ ေနာင္တရပါၿပီ၊ ေနာက္ မကိုက္ေတာ႔ပါဘူးလို႔ ကတိေတြ ေပးလာတယ္။
လူးဝစ္ ဆြာရက္ဇ္ေလ။ ယုံခ်င္သူ ယုံေပါ႔။

Let it go. Let it be


ဗုဒၶဘာသာအဆုံးအမႏွင္႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ႏွစ္မ်ိဳး
ယူဆႏိုင္ပါသည္။
၁။ သက္ရွိခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး
၂။ သဘာဝျဖစ္စဥ္ႏွင္႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
သက္ရွိခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဗဟၼဝိဟာရ တရား ေလးပါးျဖင္႔ အခ်ဳပ္ၾကည့္ယူႏိုင္ၿပီး သဘာဝျဖစ္စဥ္နဲ႔ လူသားၾကားက ဆက္ဆံေရးကိုမူ(ဉာဏ္စဥ္ ၁၁ ပါးရွိေသာ္လည္း)
၁။ ဥဒယဗၺယ(အျဖစ္အပ်က္သိ ဉာဏ္)ဉာဏ္
၂။ ဥဒယ(အျဖစ္က ပိုထင္ရွားဉာဏ္)ဉာဏ္
၃။ ဘယ(အပ်က္က ပို ထင္ရွားဉာဏ္) ဉာဏ္
၄။ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္(အျဖစ္အပ်က္ သိ႔ု အေကာင္းအဆိုးအေပၚ ဥေပကၡာဉာဏ္ဆိုက္ျခင္း)ဉာဏ္တို႔ႏွင္႔ တြဲစပ္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

ဤ၌ သိသိသာသာဆက္စပ္မႈရွိေနေၾကာင္း သုံးသပ္လို႔ ရပါသည္။ အထူးသျဖင္႔ ေဝါဟာရပါ ဆက္ႏြယ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ကား
၁။ ျဗဟၼဝိဟာရုေပကၡာ(သက္ရွိအေပၚထားရွိသည့္ ဥေပကၡာ၊ ျဗဟၼစိုရ္ ပြားမွရသည္)။
၂။ သခၤါရုေပကၡာတို႔ျဖစ္သည္။(သဘာဝျဖစ္စဥ္အေပၚထားရွိသည့္ ဥေပကၡာ၊ ဝိပသနာပြားမွရသည္)

ျဗဟၼဝိဟာရတရား ေလးပါး၌
ေမတၱာက သတၱဝါပညတ္ႏွင္႔ပတ္သက္လို႔ ေယဘုယ်သေဘာဆန္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ သုခိတ၊ ဒုကၡိတ သတၱဝါ မကြဲျပား။
ကရုဏာက ဒုကၡိတ(ဆင္းရဲ သို႔ အားနည္းသည့္ဖက္)သတၱဝါပညတ္ကို အာရုံျပဳၿပီး
မုဒိတာက သုခိတ(ခ်မ္းသာ သို႔ အားသာသည့္ဖက္) သတၱဝါပညတ္ကို အာရုံျပဳသည္။
ဥေပကၡာက ယင္း ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို ေက်ာ္လြန္သြားၿပီး သုခိတ အေပၚမွာေရာ ဒုကၡိတ အေပၚမွာပါ တုန္လႈပ္မႈကင္းသြားေတာ႔သည္။

ဝိပသနာေတြ႔ ဉာဏ္စဥ္မ်ားတြင္
၁။ ဥဒယဗၺယ(အျဖစ္အပ်က္သိ ဉာဏ္)ဉာဏ္ က ေယဘုယ်ဆန္ၿပီး ေမတၱာႏွင္႔ တူသည္။
၂။ ဥဒယ(အျဖစ္က ပိုထင္ရွားဉာဏ္)ဉာဏ္က အျဖစ္သေဘာကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္ရကား ဘဝ၏ အျပဳသေဘာ၊ အေကာင္း သေဘာကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မုဒိတာႏွင္႔တူသည္။
၃။ ဘယ(အပ်က္က ပို ထင္ရွားဉာဏ္) ဉာဏ္က အပ်က္သေဘာကို ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္သျဖင္႔ ဘဝ၏ အဆိုးဖက္အျခမ္းကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သူက ကရုဏာႏွင္႔ သဘာဝခ်င္းတူသည္။
၄။ သခၤါရုေပကၡာက ယင္း အဆိုးအေကာင္းတို႔ အၾကားက ဟန္ခ်က္ (သို႔) ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ႏွစ္ဖက္ျမင္ ျမင္သြားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ တည္ၿငိမ္သြားေတာ႔သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ ဥေပကၡာေရာက္ဖို႔ လမ္းစဥ္(ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာ။ အဆိုး၊ အေကာင္း) တူညီေနသည္။ ကြဲျပားသည္က သတၱဝါအေပၚ ရွဳမွတ္ျခင္းႏွင္႔ သဘာဝအေပၚ ရွဳမွတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ရွဳမွတ္ပုံျခင္း ကြဲျပားသည္အားေလ်ာ္စြာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း ကြဲသြားသည္။

လူအခ်င္းဆက္ဆံေရး အေပၚ ရာႏႈန္းျပည့္ Let it go ျဖစ္ဖို႔ ျဗဟၼဝိဟာရုေပကၡာ (သက္ရွိအေပၚထားရွိသည့္ ဥေပကၡာ) ရွိမွရသည္။
သဘာဝျဖစ္စဥ္အေပၚ ရာႏႈန္းျပည့္ Let it be ျဖစ္ဖို႔ သခၤါရုေပကၡာလိုသည္။
ဤက ဗုဒၶဘာသာကို ရွဳေထာင္႔တစ္မ်ိဳးျဖင္႔ ေပါင္းစပ္ၾကည့္သည့္ လူသားႏွင္႔ သက္ရွိသက္မဲ႔ ဆက္ဆံေရးျဖစ္ပါသည္။
(ယေန႔ည လက္ခ်ာ Let it go Let it be ကို အခ်ဳပ္ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဳပ္ လြန္သြားၿပီလား မဆိုတတ္။)

ေခါင္းၿငိမ္႔ ေခါင္းခါ

သူ႔နာမည္ကိုေတာ႔ ကိုခ်စ္ခင္လို႔ပဲ မွတ္ထားရေအာင္ပါ။ လူရိုး၊ လူေအး၊ မိန္းမ က ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆူဆူ ဆဲဆဲ ဘာမွျပန္မေျပာတတ္သူ ဆိုပါေတာ႔။ လူရိုး၊ လူေအးေတြဟာ မိန္းမ ခပ္စြာစြာေတြနဲ႔ ေတြ႔ရတတ္တယ္ ဆိုရမလားေပါ႔။ သူ႔ မိန္းမ ေဒၚေခြး (လို႔ပဲ မွတ္ထားရေအာင္) ကေတာ႔ ပါးစပ္က ပြစိပြစိနဲ႔ တစ္ ခုမဟုတ္ တစ္ခု ရန္လုပ္ေနတတ္တယ္။ ဒီေတာ႔ ကိုခ်စ္ခင္ သေဘာအက်ဆုံး အခ်ိန္က လယ္ထြန္သြားခ်ိန္ပါ။ နားေအး ပါးေအးရွိတာကိုး။
ကိုခ်စ္ခင္က လယ္ထြန္သြား၊ ေန႔ခင္းေရာက္ရင္ေတာ႔ ေဒၚေခြးကထမင္းထုပ္ လိုက္ပို႔တာေပါ႔။
တစ္ေန႔မွာေတာ႔ ေဒၚေခြးထမင္းထုပ္အေရာက္ ကိုခ်စ္ခင္က ႏြားေတြ ကို ျဖဳတ္၊ အနားေပးရင္း သူလည္း ထမင္း စ စားတယ္။ ထုံးစအတိုင္း ပဲ ေဒၚေခြးက အျပစ္မရွိအျပစ္ရွာ ဘာညာဘာညာ ပြစိပြစိလုပ္ေတာ႔တာပဲ။
အဲဒီေန႔မွာေတာ႔ သူတို႔နဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ အစာစားေနတဲ႔ ႏြားႀကီးက ဘာ စိတ္ကူးေပါက္လို႔လည္းမသိဘူး ပြစိပြစိလုပ္ေနတဲ႔ ေဒၚေခြးကို ေနာက္ကေန ဝင္ေခြ႔လိုက္တာ ေနရာမွာတင္ပဲ ဆုံးရွာပါေလေရာ တဲ႔။



ကိုခ်စ္ခင္လည္း စိတ္မေကာင္းဘူးေပါ႔။ တစ္သက္လုံး လိမၼာလာတဲ႔ ႏြားႀကီး က ဘာလို႔မ်ား အခုလို စိတ္ရိုင္းဝင္သြားပါလိမ္႔ဆိုတာလည္း စဥ္းစားလို႔ မရ ဘူး။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေဒၚေခြးက ဆုံးရရွာၿပီ။
ဒီ သတင္းျမန္ခ်က္ကလည္း ေဖ႔စ္ဘုတ္မွာ ဗိုင္ရယ္ျဖစ္သြားသလို မ်ိဳးပဲ။
" ေဒၚေခြး ႏြားေခြ႔ခံရလို႔ ဆုံးရွာၿပီ တဲ႔"
သူမ အသုဘဈာပနအတြက္လည္း မ်က္ႏွာမငယ္ရေအာင္ ကိုခ်စ္ခင္က လွ လွပပ စီစဥ္ပါတယ္။
သူတို႔ ယဥ္ေက်းမႈအရ ေဒၚေခြးရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းေရွ႕ကိုလာၿပီး က်န္ရစ္ သူေတြက ဂါရဝ ျပဳၾက၊ ဆုေတာင္းေပးၾကတယ္။ သူတို႔လာတိုင္း ကိုခ်စ္ခင္ က ေဘးမွာ ရပ္လို႔ေပါ႔။

တစ္ခုထူးတာက အမ်ိဳးသမီးေတြ ေရာက္လာၿပီး တိုးတိုးေလး ရြတ္ေနရင္ ကိုခ်စ္ခင္က ေခါင္းေတြ စြတ္ၿငိမ္႔ေနၿပီး အမ်ိဳးသားေတြ ေရာက္လာၿပီး တိုး တိုးေလး ရြတ္ေနရင္ေတာ႔ သူက ေခါင္းေတြ စြတ္ခါေနတတ္တယ္။
ဒါကို ေဘးလူေတြက ျမင္ေနၾကရတယ္။
ညပိုင္း လူရွင္းသြားေတာ႔မွ ဘုရား ေဂါပက ဥကၠ႒က (သူ႕ကိုေတာ႔ နာမည္ မေပးေတာ႔ဘူး) ကိုခ်စ္ခင္ရဲ႕ ေခါင္းၿငိမ္႔ ေခါင္းခါကိစၥကို ေမးၾကည္႔တယ္။

ဒီေတာ႔ ကိုခ်စ္ခင္က...
" အမ်ိဳးသမီးေတြ ေရာက္လာရင္ မေခြးဟာ ဘယ္လိုလွေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုေ တာ္ေၾကာင္း၊ အခ်က္အျပဳတ္ေကာင္းေၾကာင္း စတာေတြ ေျပာၾကတာေလ ဗ်ာ၊ ဒီေတာ႔ က်ေနာ္က ေခါင္းၿငိမ္႔တာေပါ႔"
" ေခါင္းၿငိမ္႔တာက ဟုတ္ပါၿပီ ေခါင္းခါတာေရာ ဘာေၾကာင္႔လဲ ကြ"
" ေရာက္လာတဲ႔ အမ်ိဳးသားေတြက အိမ္ေထာင္ရွင္ေတြဗ်။ သူတို႔က မေခြး အေၾကာင္း စကားတစ္လုံးမွ မဟဘူး။ သူတို႔က တိုးတိုးေလး က်ေနာ္႔နား ကပ္ၿပီး
'ခ်စ္ခင္ရာ မင္းရဲ႕ ႏြားလိမၼာႀကီး ငါ႔ကိုေရာင္းပါ၊ မင္းေျပာတဲ႔ေဈး ေပး ပါ မယ္' ေျပာၾကတယ္၊ ဒီေတာ႔ က်ေနာ္က ေခါင္းပဲစြတ္ခါျပေနရေတာ႔တာေပါ႔ ဗ်ာ" တဲ႔။

ဒီေတာ႔မွ ေဂါပက ဥကၠ႒က လိပ္ပတ္လည္သြားေတာ႔တယ္။

(02/08/2013 16:30)