ဖရင္႔ ၈၀ ေက်ာ္လာေတာ႔


ဖရင္႔ ၈၀ ေက်ာ္လာေတာ႔ ကိုယ္လုံးဝမသိတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါလာတယ္။
ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း တဲ႔၊ ကစ္ကစ္ တဲ႔။
ကိုယ္သိတာက ရြာက မေကာင္းပင္႔ေက်ာ္သိန္းနဲ႔ ဖရီးကစ္။
တကယ္မသိတာလားက လုပ္ေသး။

ျပန္ရမယ္႔ကြန္မင္႔


Shwe Taw :သေရာ္စာ ဟူေသာ အေရးအသားက်မ္းဂန္ နွင့္ ယွဥ္ျပေတာ္မူပါ့ ဘုရား။

"ေပါက္တတ္ကရ အင္တာဗ်ဴး" ေအာက္မွာ ေမးရက္ပါ႔ ေရႊေတာရယ္။ ဒါမ်ိဳးက ေပါက္တတ္ကရ ေျဖလို႔ကို မရႏိုင္ပါဘူး။

ေရွုးဦးဗုဒၶဘာသာစာေပမွာ "သေရာ္စာ" ဆိုတာ မေတြ႔ရပါဘူး၊ ေႏွာင္းပိုင္း ဗုဒၶ ဘာသာစာေပမွာေတာ႔ "ဟသရသ" ဆိုတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အနည္းငယ္ ေတြ႔လာရပါတယ္။ ဥပမာ။ ေဒဝဒေတၱာ ဒိဝါ နဘုေတၱာ၊ ထူေလာ တဲ႔။
ဆိုပါစို႔။ သူ႔အက်င္႔ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲဆိုတာ ေဖာ္ျပဖို႔ ေဒဝဒတ္က သူဟာ (ဘုရားရွင္က ညမွာ မဘုန္းေပးဘူးဆိုလို႔ေလ) ေန႔ခင္းမွာေတာင္ အစား အစာ မစားဘူး (ေဒဝဒေတၱာ ဒိဝါ နဘုေတၱာ) လို႔ ေျပာတယ္ေပါ႔။
ဒါကို သေရာ္ခ်င္သူက ဒါေပမဲ႔ ဝလိုက္တာႀကီး (ထူေလာ) လို႔ ျဖည့္လိုက္ေတာ႔ ေရွ႕စကား ပ်က္သြားၿပီး ရယ္စရာျဖစ္သြားပါတယ္။ (ေန႔မစား၊ ညစား ေပါ႔)
သေရာ္စာကို "ဟသရသ" ေရးဟန္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ပညာရွင္ေတြကလည္း ဘုရားရွင္ဟာ ၿပဳံးစရာစကား တစ္ခြန္းမွ မမိန္႔ခဲဘူးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

သူတို႔အဆိုကို မူရင္းပါဠိေတာ္ေတြနဲ႔ အဘိဓမၼာက ေထာက္ခံပါတယ္။
ဥပမာ မူရင္းပါဠိေတာ္မွာ "မိဟိတ ပုဗၺဂၤမာ=ၿပဳံးရႊင္ျခင္းလ်ွင္ ေရွ႕သြားရွိေသာ" ဆိုတဲ႔ ဘုရားဂုဏ္ရည္ရွိပါတယ္။
အဘိဓမၼာသေဘာအရ ဘုရားရွင္ဟာ ေသာမနသ၊ ဉာဏသမၸယုတ္၊ အသခၤါရိက ပဋိသေႏၶရွိေတာ္မူတယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ အျပစ္ကင္းတဲ႔ ၿပဳံရႊင္ဖြယ္စားေတြ မိန္ခဲ႔ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုၾကျခင္းပါ။

ေရွးေရွးဆရာေတာ္ေတြအဆိုအရ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ရယ္ရႊင္စရာပါလာရင္ ေလး နက္မႈ ေပါ႔သြားႏိုင္လို႔ တည္းျဖတ္ၿပီး သဂၤါယနာတင္ခဲ႔တာျဖစ္မယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ေပးေတာ္မူၾကပါတယ္ ကိုေရႊေတာ ေရ။

သံဃိကဒါန ေန႔


၁+၂။ ဗုဒၶပူဇာ
၃။ ဓမၼ ဆားဗစ္
၄။ သံဃာ႔ဘလက္ဇင္း
Picture - 1

Picture -2

Picture -3

Picture -4

"လိုက္ခ္ဒါန"


ဒီေန႔ ေက်ာင္းရဲ႕ သံဃိကဒါန ေန႔ပါ။
သံဃိကဒါန မစမီ၊ ဧည့္သည္မ်ား မေရာက္မီ ဟုမ္းေပ႔ဂ်္ေပၚက ဖရင္႔ေတြရဲ႕ ပို႔စ္အားလုံးကို "လိုက္ခ္ဒါန" လုပ္ေပးလိုက္ပါသည္။
က်န္ရွိေနခဲ႔ပါက အေၾကာင္းၾကားေပးေစလိုပါသည္။
ယေန႔ ျပဳခဲ႔သမ်ွ အားလုံး အမ်ွ အမ်ွ။


ရဟန္းသုံးပါးနဲ႔ေဖ႔စ္ဘုတ္ဈာန္ ငါးပါး (Reflection)


၁။ ဓမၼဂဂၤါနဲ႔ေအာက္ဈာန္ႏွစ္ပါး

၂၀၁၄ ခု စာေတြအရ ဓမၼဂဂၤါနဲ႔ဆရာေတာ္သည္ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေအာက္ဈာန္ႏွစ္ ပါးျဖစ္သည့္ ပထမဈာန္ (သို႔) ဒုတိယဈာန္ ရရွိၿပီးၿပီဟု ယူဆမိပါသည္။ သူခမ်ာ ဝိတက္နဲ႔ဝိစာရ (စဥ္းစားျခင္း၊ ျပန္လွန္သုံးသပ္ျခင္း) ကို မပယ္ႏိုင္ေသးသျဖင္႔ ဘီစီ မိုင္းနပ္စ္ B.C-)၊ ေအဒီ ပလပ္စ္ေတြနဲ႔ (A.D+) ရႈပ္ေထြးေနေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူစာေတြထဲမွာ ပီတိ၊ သုခ၊ ဧကဂၢတာ သေဘာေတြလည္း ေတြ႔ရပါ သည္။
ေဖ႔စ္ဘုတ္ တတိယဈာန္ကို သူ ရေသးဟန္မတူပါ။ အေၾကာင္းက လ်ပ္စစ္မီး၊ အင္တာနက္နဲ႔ပတ္သက္သည့္ ဒုကၡ၊ ေဒါမနသကို မခြာႏိုင္ေသးေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။

၂။ ရွင္သစၥာနဲ႔တတိယဈာန္

၂၀၁၄ ခု သူ႔ပို႔စ္ေတြအရ ဒီအရွင္ကေတာ႔ အနည္းဆုံး ေဖ႔စ္ဘုတ္ တတိယဈာန္ ကို ေရာက္ရွိေနၿပီဟု ယူဆႏိုင္ပါသည္။ ေဖ႔စ္ဘုတ္တတိယဈာန္အဂၤါမ်ားျဖစ္ သည္႔ ပီတိ၊ သုခ၊ ခင္ဝင္႔ဝါ (အဲ မွားလို႔၊ ဧကဂၢတာ)တို႔ကို သူ႔ပို႔စ္ေတြမွာ ေတြ႔ရ ပါသည္။ လ်ပ္စစ္မီး၊ အင္တာနက္နဲ႔ပတ္သက္သည့္ ဒုကၡ၊ ေဒါမနသကို လြန္ သြားၿပီျဖစ္သျဖင္႔ ၆+ပလပ္စ္ျဖင္႔ပင္ ပီတိသုခကို ခံစားေနေလေတာ႔သည္။

၃။ ဓမၼဂါးဒင္းနဲ႔ ပဥၥမဈာန္

ဒီအရွင္ကေတာ႔ အနည္းဆုံး ပဥၥမဈာန္ကိုေရာက္ေနပါၿပီ(အမ်ားဆုံးလည္း မရွိေတာ႔ပါ)။ သူ႔စာေတြမွာ ရယ္တာ၊ ၿပဳံးတာ လုံးဝမေတြ႔ရေတာ႔ပါ။ အၿမဲ ခပ္တည္ တည္ႀကီး ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။

(အမွာ။ ။ ကမ္းလက္သည္ ဈာနလာဘီ(ဈာန္ရပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာျပည္ မွာ ေက်ာင္းမရွိေသာ သီဟနာဒအတြက္ သူ႔ေက်ာင္းႀကီးထဲမွာ အခန္းတစ္ခန္း ဖြဲ႔ေပးထားပါမည္ဟုဆိုသျဖင္႔ (ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိ) က်န္ႏွစ္ပါးထက္ ၂၀၁၅ ေမတၱာ သူ႔အေပၚ ပိုိလို႔ ပို႔မိပါေတာ႔သည္။)