အေမရိကန္နဲ႔ တရုတ္တို႔ၾကားက အေျခခံ ကြဲလြဲမႈမ်ား


(ကစ္ဆင္းဂ်ား၊ World Order)

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္ဟာ လက္ရွိကမၻာ့အစီအမံထဲမွာ မရွိမျဖစ္ မ႑ိဳင္ႀကီးႏွစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုးက သူတို႔ အျပဳအမူကို သူတို႔သတ္မွတ္ခ်က္ေပတံနဲ႔ တိုင္းတာ သတ္မွတ္ရင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ စနစ္ကို လက္ခံသည္မဟုတ္၊ လက္မခံသည္လည္း မဟုတ္ သေဘာထား ရွိၾကပါတယ္။
ကမၻာ့အင္အားႀကီးႏိုင္ငံေတြနဲ႔တန္းတူ ပါ၀င္ရမယ့္ အခန္းက႑မ်ိဳးကို တ႐ုတ္ အေနနဲ႔ ဘယ္တုန္းကမွ မရရွိခဲ့ဘူးသလို အေမရိကန္ေတြအေနနဲ႔လည္း ဒီေလာက္ ႏိုင္ငံပမာဏႀကီးမား၊ စီးပြားေရးအင္အား ေတာင့္တင္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းပုံ မတူတဲ့ ႏိုင္ငံနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ိဳး မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။

သူတို႔ႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေနာက္ခံဘက္ကေဒါင္းကလည္း သိသိသာႀကီး ကြဲျပားေနပါတယ္။ အေမရိကန္က ေပၚလစီတစ္ခုကို ခ်ဥ္း ကပ္ရာမွာ လက္ေတြ႕သေဘာတရားဆန္ၿပီး တ႐ုတ္က သေဘာတရားေရး ဆန္တယ္။ သူ႕ကို ၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းအင္အားႀကီးႏိုင္ငံ အေမရိ ကန္မွာ ဘယ္တုန္းက မရွိခဲ့ဖူးဘူးေပမဲ႔ တ႐ုတ္ကေတာ့ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း မခံရတဲ့ အခ်ိန္ရယ္လို႔ကို မရွိခဲ့ပါဘူး။ အေမရိကန္က ျပႆနာတိုင္းမွာ အေျဖ ရွိတယ္လို႔ ခံယူၿပီး တ႐ုတ္က ေတာ့ လက္ရွိျပႆနာရဲ႕ အေျဖဟာ ေနာက္ျပႆနာအသစ္ကို အစပ်ိဳးလိုက္ျခင္း သာျဖစ္တယ္လို႔ ခံယူပါတယ္။ အေမရိကန္က လတ္တေလာ ကိစၥရပ္တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္း တုန္႔ျပန္ အေျဖရွာတတ္ေပမဲ့ တ႐ုတ္ကေတာ့ တစ္ဆင့္ျခင္း ေျပာင္းလဲ အေျဖရွာယူတတ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ေတြက လုပ္ေဆာင္စရာေတြထဲက တကယ္ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္မယ့္ အခ်က္ေတြကို ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္တတ္ၿပီး တ႐ုတ္ကေတာ့ ဒီသေဘာတရားေတြနဲ႔အညီလုပ္ရင္ ဘယ္မွာ အဆံုးသတ္ သြားေလမလဲဆိုတာကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္တတ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ေတြရဲ႕ ေတြးေတာစဥ္းစားပံုကို ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒနဲ႔ တ႐ုတ္႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈက ပံုသြင္း ေပးလိုက္တာျဖစ္ၿပီး အဲဒီ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္စလံုးကလည္း အေမရိကန္ေတြနဲ႔ အကၽြမ္းတ၀င္ မရွိျပန္ပါဘူး။

ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးအစီအမံထဲမွာ တ႐ုတ္နဲ႔ အေမရိကန္တို႔ဟာ အခုမွ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ေတြ႕ႀကံဳေနၾကရ တာျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ကလည္း သူတို႔ေပၚလစီ ဟာ သူမ်ားနဲ႔မတူ၊ အမ်ားအားျဖင့္ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဟန္ေပၚမွာ အေျခခံတယ္ လို႔ ယံုၾကည္ၿပီး အေမရိကန္ေတြကလည္း သူတို႔ေပၚလစီဟာ သူမ်ားနဲ႔ မတူ၊ သူမ်ားထက္ သာတယ္။ သူတို႔တန္ဖိုးေတြကို ကမၻာ့ႏိုင္ငံတိုင္းက က်င့္သံုးလာေအာင္ ေထာက္ပံ့ ကူညီေပးဖို႔လည္း သူတို႔မွာ တာ၀န္ရွိေန တယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾက ပါတယ္။
မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ မတူညီတဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔ အင္အားႀကီး လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းႀကီးႏွစ္ခုဟာ သူတို႔ျပည္တြင္းေရး သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းထဲမွာ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံုေနၾကပါၿပီ။

သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဖက္ေတြအေနနဲ႔ ႐ႈျမင္ၾကေလမလား။ မိတ္ေဆြေတြ အေနနဲ႔ ဆက္ဆံလာၾက မလား။ ၂၁ ရာစု ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးအစီအမံ ဘယ္လိုျဖစ္လာေလမလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ဟာ သူတို႔ ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္လာမလဲ ဆိုတာအေပၚမွာ မူတည္ေနပါေတာ့တယ္။

မဘသနဲ႔ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကာဘိဝံသ အေၾကာင္း


အလြန္ရွည္လ်ားလွတဲ႔ မဘသနဲ႔ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကာဘိဝံသ အေၾကာင္း သတင္းေဆာင္းပါးႀကီး ပါလာပါတယ္။

*မဘသဟာ အခုအခါ ႏိုင္ငံေရးထဲကို ေပၚေပၚထင္ထင္ ဝင္လာတဲ႔ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္လာေၾကာင္း

*အစမွာ ပညာရွင္မ်ား မပါဝင္ခဲ႔ေပမဲ႔ အခု ဥပေဒပညာရွင္ေတြက ကူညီပံ႔ပိုးလာေနေၾကာင္း

*ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကာဘိဝံသ သီတင္းသုံးရာေက်ာင္းကို ႏိုင္ငံျခား သံအရာရွိေတြ လာေရာက္တတ္ေၾကာင္း

*အေမရိကန္ သံအမတ္ကိုယ္တိုင္ ဘာသာေပါင္းစုံ ညီညြတ္ေရးနဲ႔ ဘာသာေရးဟာ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဝင္မပါသင္႔ေၾကာင္း ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သြားေရာက္ ညွိႏိႈင္းခဲ႔ေၾကာင္း

*တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ မဘသ ရုံးခြဲေပါင္း ၂၅၀ ရွိေၾကာင္း

* အဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ မဘသကိုေရာ စစ္အာဏာရွင္အုပ္စုကိုပါ သူတင္ကိုယ္တင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရဖြယ္ ရွိေနေၾကာင္း ..........။



ေတာမီးေလာင္ ေတာေၾကာင္လက္ခေမာင္း ခတ္


၁၉၅၇ ခု၊ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား အစည္းအေ၀းမွာ အႏုျမဴစစ္ပြဲျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာင္ မ်ားျပားတဲ့ လူဦးေရ၊ ခိုင္မာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ တ႐ုတ္က ေသခ်ာေပါက္ ေအာင္ႏိုင္သူ ျဖစ္ေနမယ္၊ ဒီစစ္ပြဲေၾကာင့္ လူေပါင္း သန္းရာခ်ီၿပီး ေသဆံုးမယ္ဆိုရင္ေတာင္ တ႐ုတ္ျပည္ဟာ သူ႕ရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ကေန ေသြဖီသြားမွာ မဟုတ္ဘူး ေျပာခဲ့လို႔ အားလံုး အံ့ၾသတႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။.........
၁၉၇၁ ခုမွာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခရီးစဥ္ အျဖစ္ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ သြားေတာ့ ေက်ာက္အိန္လိုင္က သူ႕ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ သေဘာထားကို “ေတာမီးေလာင္ ေတာေၾကာင္လက္ခေမာင္း ခတ္” လို႔ ဟာသသံစြက္ၿပီး ေျပာျပခဲ့ပါေသးတယ္။......
“ေရွ႕သို႔” ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံနဲ႔ ၁၉၅၈ ခုမွာ အႏၲရာယ္ႀကီးလွတဲ့ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးႀကီး ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၆၆ ခုမွာ ယဥ္ေက်းမႈ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲခဲ့ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းေၾကာင့္ ပညာတတ္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္လံုး နယ္စပ္ ကို ေရာက္သြားၾကရၿပီး ေမာ္ရဲ႕ ပန္းတိုင္ အတြက္ လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ လည္း အသက္ေတြ စေတြးခဲ့ၾကရပါတယ္။
တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ သတ္ျဖတ္ လိုက္ ရတာေတြကို မလႊဲသာမေရွာင္သာတဲ့ သမိုင္း အလွည့္အေျပာင္း တစ္ခုလို႔ တ႐ုတ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ယူဆခဲ့ၾကပါ တယ္။

ကစ္ဆင္းဂ်ား၊ World Order

က်န္တဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း အမ်ိဳးခ်စ္ပါတယ္


ရပ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ အမ်ိဳးခ်စ္ျပေနတဲ႔ ဘုန္းႀကီးကိုျမင္ရေတာ႔ ရြာက ေဒၚစိန္႔ေျပာ တာကို သတိရမိတယ္။
ပြဲေဈးတန္းမွာ မုန္႔ဆိုင္ေတြ သူ႔ဆိုင္ကိုယ္႔ဆိုင္ ျပိုင္ေရာင္းေနၾကေတာ႔ တစ္ဖက္ဆိုင္က...
"လာၾကေနာ္၊ ဒီဆိုင္က မုန႔္ေတြကမွ ေကာက္ညွင္းအစစ္ေတြနဲ႔ လုပ္ထားတာ" လို႔ ေအာ္ေရာင္းသတဲ႔။
ဒီေတာ႔ ေဒၚစိန္႔က...
"နင္႔နယ္ဟယ္၊ မုန္႔ကို ေကာက္ညွင္းနဲ႔လုပ္တာမ်ား အထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး အသံနာေအာင္ ေအာ္ေနရေသးတယ္။ မုန္႔ကို ဘယ္သူက ေခ်ာင္းထဲက သလဲနဲ႔ လုပ္လို႔ရမွာတုန္းဟဲ႔" တဲ႔။

ခုလည္း အဲသလိုပဲ။ ဒီဘုန္းႀကီးႏွယ္ ရုပ္ပ်က္၊ လက္ဖဝါးနာေအာင္ ရပ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ လက္ခုပ္တီးၿပီး အမ်ိဳးခ်စ္ျပေနရေသးတယ္၊ က်န္တဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း အမ်ိဳးခ်စ္ပါတယ္။

ဒီထက္ နယ္ပယ္ က်ယ္က်ယ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ မဲခ်ဴလို႔ မရႏိုင္ေတာ႔ဘူးလားလို႔ပဲ


၁။ ထိုင္းဗုံးကိစၥက ဘာသာေရးနဲ႔ မဆိုင္သလို၊ ႏိုင္ငံေရးလိုလိုနဲ႔ အခုေတာ႔ ေခါင္းၿမီးၿခဳံေတြပါလာၿပီ။ ငွားရမ္းထားတဲ႔ သူမအိမ္မွာ ဗုံးနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ ပစၥည္းေတြ ေတြ႔လို႔ သူမနဲ႔အတူ ေနာက္ေလးေယာက္ကို ထပ္ၿပီး ဝရမ္း ထုတ္ ထားရပါသတဲ႔။

၂။ ကေတာ႔ ဦးသိန္းစိန္ လက္မွတ္ထိုးခဲ႔တဲ႔ တစ္လင္တစ္မယားနဲ႔ လစ္ဗင္း တူဂဲသားကိစၥပါ။ တစ္လင္တစ္မယားဥပေဒ တည္သြားရင္ အဓိက ထြက္ေ ပါက္က လစ္ဗင္း တူဂဲသားျဖစ္လိမ္႔မယ္ဆိုတဲ႔ ခပ္လြယ္လြယ္ေကာက္ခ်က္နဲ႔ လစ္ဗင္း တူဂဲသားကို ခပ္နာနာ ဖိလိုက္ဟန္ တူပါရဲ႕။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီေတြရဲ႕ မဲကို လွမ္းခ်ဴယူလိုက္တဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ ျဖစ္ဟန္လည္း တူတယ္။ ဒီထက္ ပညာပါၿပီး ဒီထက္ နယ္ပယ္ က်ယ္က်ယ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ မဲခ်ဴလို႔ မရႏိုင္ေတာ႔ဘူးလားလို႔ပဲ ေတြးမိပါတယ္။