❂လယ္ဂ်င္ဒရီ ❂

ကမာၻက လုံးတယ္
သံသရာက လုံးတယ္
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က လုံးတယ္
ေဘာလုံးက လုံးတယ္
ဝလုံးက လုံးတယ္

ဘိုးဘိုးေအာင္က ဝ လုံးအေရးေကာင္းတယ္
ဝ လုံးေတြနဲ႔ လုံးျခာလုိ္က္။
ကြယ္တို႔ေရ...
ေယာင္လုိ႔မ်ား မဖ်က္မိၾကပါေစနဲ႔။

ပတ္ဝန္းက်င္ ထိမ္းသိမ္းေရးက
သဘာဝ ဝါး႐ုံေတြ ျပဳန္းလို႔ဆ႔ုိျပီး
မုဆိုးဖိုသားၾကီးကုိ
ေဝဖန္ ေျပာဆုိၾက ဖူးသလား မသိ
ခုတ္ရန္ ႐ႇိကခုတ္ရေပမည္။

အ႐ွင္ အဇၨေဂါဏ ကသာ
ေတာေတာင္ ေတြလည္းျပဳန္းတီး
သကၤန္း ေတြလည္း မီးေလာင္ေပါက္
ေတာ္ေတာ္ေနာက္တာပဲ
ဆိတ္ ႏြား မ်က္လုံးေလး ႏွစ္လုံးနဲ႔
အေနာ္ရထာရဲ႕ စြမ္းရည္
က်န္စစ္သားတို႔ ႏႇလုံးရည္ေတြကုိ လုယူလု႔ိ။

ေရာင္းရင္းတို႔ေရ ...
ပ်ိဳလက္တဲ႔ ေရာင္နီဆီ
အဲသလုိ လယ္ဂ်င္ဒရီေတြ
မယူခဲ့ၾကေၾကးေနာ္။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္




19/01/2012




Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

၂၀၀၆ ခု၊ ေအာက္တိုဘာ


၁။ အမေျခာက္ေယာက္
၂။ စလုံးေတြနဲ႔အေမ႔အိမ္ေရွ႕
၃။ ေက်းလက္ညေနခ်မ္း။



ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝလား ၊ ဘဝထဲက ဘာသာေရး တန္ဖိုးလား


ပထမဆုံး ေမးမိတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။

ဒီေမးခြန္းကိုေျဖဖို႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႕ လူမႈေရးရာ(ဆိုရွယ္ ဒိုင္မင္းရွင္းလို႔ေခၚတတ္ ၾက) နာမည္ေက်ာ္ သုတ္ေတာ္ႏွစ္သုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတြက သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္နဲ႔ မဂၤလသုတ္ပါ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝျဖစ္မယ္။
မဂၤလသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘဝထဲက ဘာသာေရးတန္ဖိုးျဖစ္မယ္။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို အပိတ္ေဒသနာလို႔ အမည္ေပးလိုက္ၿပီး မဂၤလသုတ္ကို အဖြင္႔ ေဒသနာလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
အပိတ္ဆိုတာက တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြ တိတိက်က်သတ္မွတ္းထားလို႔ပါ။

ဘာျဖစ္လို႔ ဒီတာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြကို လိုက္နာဖို႔ ခက္သြားတာလဲ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ဟာ ပရမတၳသေဘာတရားမဟုတ္ဘဲ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံသေဘာျဖစ္ေနလို႔ပါ။
လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈအေျခခံသေဘာျဖစ္ေနရင္ လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ပုံစေျပာင္း သြားတာနဲ႔ တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြလည္း ေျပာင္းသြားပါတယ္။
လင္ေရာ မယားပါ အလုပ္ကိုယ္စီ၊ ဝင္ေငၺကိုယ္စီေခတ္ႀကီးထဲမွာ "အိပ္ေသာ္ကားေနာက္၊ ထေသာ္ကား ေရွ႕" ကို ဇနီးေတြ လိုက္နာဖို႔ ခက္သြား ပါၿပီ။

ဒီထက္ရွင္းတာက မဂၤလသုတ္ကို ဥေရာပ၊ အေမရိကဗုဒၶဘာသာေတြ လိုက္ နာႏိုင္ေပမဲ႔ သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္လာ ဝတၱရားေတြကို သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လိုက္ ဖို႔အေတာ္ႀကီး ခက္သြားပါၿပီ။
ဒါဟာ ေဒသနာခ်င္းရန္တိုက္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ္ကို ခပ္ရဲရဲခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာပါ။

နည္းနည္းသိလာတဲ႔ ဖဘ သေဘာတရား


၁။ ဖရင္႔ ၁၆ ေယာက္ရွိတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ကမ္းလက္မွာေပၚတယ္၊ တခ်ိဳ႕ နာမည္ေတြ က ေပ႔ဂ်္ေပၚမွာ မေပၚဘူး။ မေပၚသူေတြအတြက္ စိတ္မေကာင္းလို႔ ေတာင္းပန္ စကားေတာင္ေျပာမိတယ္။ (ဖရင္႔က ေပ႔ဂ်္ကိုလိုက္ထားမွ ေပၚတာလို႔ အက္ဒမင္ ရွင္းျပမွ ေအာ္..ဂလိုကိုး ျဖစ္ရ) တခ်ိဳ႕က ဖရင္႔၊ ကမ္းလက္ကို လိုက္ခ္မထား။ တခ်ိဳ႕က ကမ္းလက္ကို လိုက္ခ္ထား၊ ဖရင္႔ေတာ႔ မဟုတ္။ ဒီလို။ ရွင္းၿပီ(ထင္တာပဲ)

၂။ ေပ႔ဂ်္ပုံစံသက္သက္ဆိုေတာ႔ အေပၚစီးပုံစံနည္းနည္းဆန္တယ္။ တစ္လမ္းသြား ႀကီး။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဝမ္းစပ္ပြန္ေနတိုင္းမ္ (Once upon a time) ဖရင္႔ေတြ အေၾကာင္း(ဥပမာ ဒီဇာတိ၊ ဓမၼဂဂၤါ၊ ေနေကာင္းကင္၊ ဒါေတာင္ ဘိတ္ခု ဉာဏိန္ဒ ႀကီး ရွိေနလို႔) သိခ်င္ရင္ မနည္းျပန္လိုက္ေနရတယ္။ ဒါတင္မကဘူး၊ ကိုယ္က မႀကီးဘဲ က်ယ္ေနသလို။ မေကာင္း။ ေနာက္ၿပီး လူခ်င္းမသိေတာင္ စိတ္ထဲ ရင္းႏွီးေနသူေတြရွိတယ္(ဒါေတာ႔ နာမည္မထည့္ေတာ႔ဘူး)။

၃။ ဒါနဲ႔ ဖရင္႔ လိုက္အပ္တယ္။ တခ်ိဳ႕က ဖရင္႔လက္မခံဘူး၊ ေဖာ္လိုမွ တဲ႔။ က်န္း... မခက္ဘူးလား။ ဝဋ္လည္တာေလ။ တကယ္ေတာ႔ တင္ေပး၊ စာစီေပးသူေတြရွိလို႔ ဇင္ေဝေသာ္က "ကိုယ္႔အထာနဲ႔ကိုယ္ေတာ႔ ကိုယ္လည္း ဘေလာ႔ဂါပဲ" လုပ္ေနရတာပါ။

ဘုန္းႀကီးနဲ႔ေတြ႔ၿပီးရန္ျဖစ္၊ စကားမ်ားတာ မဂၤလသုတ္မေလ႔လာရေသးလို႔


"ဘုန္းႀကီးနဲ႔ေတြ႔ၿပီးရန္ျဖစ္၊ စကားမ်ားတာ မဂၤလသုတ္မေလ႔လာရေသးလို႔" လို႔ ဘုန္းႀကီးက မိန္႔ေတာ႔ ဒကာက
"ဘယ္မွာ အေထာက္အထားရွိလို႔လဲ ဘုရား"လို႔ ျပန္ေလ်ွာက္တယ္။
"ခႏၲီစ ေသာဝစၥသတာ၊ သမဏာနဥၥ ဒသနံ" လို႔ ေျဖတယ္။
"အဓိပၸါယ္ရွင္းပါအုံးဘုရား" ဆိုေတာ႔
"ရဟန္းနဲ႔မေတြ႔ခင္ သည္းခံတတ္ဖို႔ အရင္လုပ္ထားရမယ္၊ ခႏၲီစက သမဏာနဥၥ ဒသနံ ေရွ႕ကလာတယ္" တဲ႔။
ဘုရားကေတာ႔ ကုသိုလ္ရဖို႔မိန္႔တာပါ။
"ဒါကိုေထာက္ေတာ႔ ရဟန္းေတြက စိတ္တိုေအာင္ အေတာ္လုပ္တယ္ဆုိတဲ႔ အဓိပၸါယ္မ်ား ေရာက္သြားလား မသိဘူး" ေျပာမိေတာ႔ တရုတ္ေတြေတာ႔ ရယ္ၾကတာပဲ။