ေယာက်္ားေတြ အၿမဲရွံဳးတယ္

၁။ ခ်ာလီ ခ်က္ပလင္
ဟာသဆရာႀကီးက အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ အရင္ဆုံးသေရာ္တာ။
အသံတိတ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေခတ္ ကုန္သြားတာ သိပ္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ စကားေျပာေနတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ ဘာအသံမွ မၾကားရဘူး။
ဘယ္ေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းလိုက္သလဲ - လို႔ တဲ႔။


၂။ ႐ုရွားက ဟာသ ဆရာ ထ႐ု႐ွကင္က ေရာေယာင္ၿပီး သေရာ္ျပန္တယ္။
ေလျပင္းမုန္တိုင္း တိုက္ေနတဲ႔ အခ်ိန္ ပင္လယ္ ကမ္းစပ္မွာ မိန္းမနဲ႔ လမ္းေလ်ွာက္ရတာ
သိပ္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတယ္။ သူ ဘာေျပာေျပာ ဘာမွကုိ မၾကားရဘူး - တဲ႔။

၃။ ဇာဇာဂါဘုိး
သူတို႔ ဘာေတြပဲ ေျပာေျပာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ေျပာလိုက္ရင္ တစ္ခြန္းဆို တစ္ခြန္းပဲ။
ေယာက်္ားေတြနဲ႔ စကားျငင္းခုံေနတာ အဓိပၸါယ္ မရိွဘူး၊
ထုံးစံအတိုင္း သူတို႔ ဘယ္ေတာ႔မွ မမွန္ဘူး တဲ႔။

ကဲ ေျပာၾကအုံး။
26/06/2012

ဦးကိုေမာင္












Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အာနႏၵာဆိုသည့္ ေကာင္ကေလး၊ ေမာင္ဇနကႏွင့္ ဦးဇင္း


အရွင္အာနႏၵာဆိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးကို ေကာင္ကေလးဟု မည္သူေခၚရဲအံ့နည္း။ ရွိ၏။ ေခၚရဲသူရွိ၏။

          သီဟနာဒမဟုတ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။

          ဧတဒဂ္ငါးတန္ရရွိသည့္ အရွင္ျမတ္ဟု အဂၤုတၳိဳရ္ကဆို၏။ သီဟနာဒကမူ အရွင္အာနႏၵာသည္ ဘုရားရွင္ထက္ ဒီမိုကရက္ျဖစ္၏ဟု ဆိုခ်င္၏။(ေဆာင္းပါးေရးပါဦးမည္) ဤအရွင္မပါလွ်င္ ဘုရားရွင္၏သာသနာ ျပန္႔ပြါးႏႈန္း တစ္ဝက္ေလွ်ာ့ႏိုင္သည္ဟု ဆိုခ်င္၏။

          အခ်ိဳ႕ကား လက္ခံ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အရူးဟုေျပာၾက၏။


          ထားေတာ့၊ အရွင္အာနႏၵာကုိ ေကာင္ကေလးဟု ေခၚရဲသူကား ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခရီးဦးႀကိဳျခင္းငွာ အက္(ခ္စ္)ကလူးစစ္(ခ္) ခံယူေတာ္မူထိုက္ခဲ့ေသာ၊ ဇနီးေမာင္ႏွံၾကား ပန္းကံုးေလးထား၍ အိပ္သည္ဟူေသာ အျဖဴေရာင္ ရိုမစ္တစ္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို ေရးႏိုင္ခဲ့ေသာ အရွင္မဟာကႆပကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးပင္တည္း။

          ထိုမေထရ္ႀကီးက အရွင္အာနႏၵာကုိ “ အယံ ကုမာရေကာ” ဟု ေခၚ၏။ ကုမာရကို boy ဟုဆိုလွ်င္၊ ကုမာရကကို small boy ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ “ ဒီအာနႏၵာဆိုသည့္ ေကာင္ကေလး အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆိုးကို မသိ” ဟု အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ႀကီးက ေရရြတ္ေတာ္မူသည္ဟု ဆို၏။

          ထိုစကားကုိ ၾကားေတာ္မူရသည့္ အရွင္အာနႏၵာသည္ အလြန္ေက်နပ္ေပ်ာ္ရြင္သြားသည္ဟု ဆို၏။
          ဘုရားရွင္ဆိုသည့္ ေလာကမီးတိုင္ႀကီးျငိမ္း။ မေတာ္တေရာ္ အယူအဆတစ္ခ်ိဳ႕ျဖင့္ သာသနာကို အသြင္ေျပာင္းရန္ ၾကံစည္လာေသာ ရဟန္းတစ္ပါး(တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏)၊ ဤအခက္အခဲၾကားမွ ပထမသဂါၤယနာကို ဦးေဆာင္တင္ခဲ့ရေသာ အရွင္အာနႏၵာကို ရိုေသေၾကာက္ရြံ႕သူမ်ားသာ မ်ားေပလိမ္႔မည္။ အရွင္၏နာမည္ကိုပင္ ေခၚရဲသူ အေတာ္ရွားေပလိမ္႔မည္။

          ထိုအခိုက္ “ ေကာင္ကေလး” ဟု အေခၚခံရေသာအခါ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ ငယ္မူငယ္ေသြးလက္ရာေလး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ခံစား၍ ရ၏။

          မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသလည္း ဤသို႔ ၾကံဳဖူး၏။
          လူတစ္ရပ္မကေသာ စာအုပ္မ်ားေရးႏိုင္ခဲ႔ေသာ၊ ရိုးသားေသာ လိုက္(ဖ္) စတိုင္(လ္)ၾကားမွ ဆန္းသစ္ေသာ အေတြးအေခၚျဖင့္ ေခါင္းမာမာႏွင့္ သာသနာကို ခ်စ္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးကို သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ လန္႔ကား လန္႔ၾကသည္။

          ထိုအခိုက္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီးကို “ေမာင္ဇနက” ဟု ေခၚသည့္ အရွင္ေပၚလာ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္ႀကီးကား မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၏ ငယ္ဆရာ ပထမ ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ႀကီးေပတည္း။

          ဆရာေတာ္ ဦးဇနကာဘိဝံသလည္း “ ေမာင္ဇနက” ဆိုသည့္ ေဝါဟာရေလးအေပၚ အလြန္ပင္ ႏွစ္ေထာင္းအားရရွိေတာ္မူလွသည္ဟု ဆို၏။ ျဖစ္ေလာက္သည္ဟု ခံစား၍ရ၏။

          သီဟနာဒ စကၤာပူေရာက္လာ၏။ ကံေထာက္မမႈ ရွိ၏။ အတန္ငယ္ ေနရာရ၏။ ထိုအခါ သီဟနာဒကုိ ဆရာေတာ္ဟု ေခၚသူရွိ၏။ အရွင္ဘုရား ေခၚသူရွိ၏။ ဘုန္းဘုန္း ေခၚသူရွိ၏။ ဘေႏၱေခၚသူရွိ၏။ ဂုရု ေခၚသူရွိ၏။ မာစတာ ေခၚသူရွိ၏။

          လူဟူသည္ သူတို႔ေခၚခ်င္သလို ေခၚၾက၏။ ေခၚသင့္သလုိ ေခၚၾက၏။

         အခ်ဳိ႕ခပ္ေငါ့ေငါ့ပင္ “ဆရာႀကီး” “ဂုရုႀကီး” ဟုပင္ ေခၚၾကေသး၏။ ဆရာေတာ္ဟူေသာ ေဝါဟာရကိုမူ သိပ္မႀကိဳက္။ အျခား “ေတာ္” ပါေသာ နာမည္တစ္ခုႏွင့္ ဆင္ေန၍ေလာ၊ “ေတာ္” ဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ မိမိ မထိုက္တန္ေသာေၾကာင့္ေလာ-။ မသိ။ ခက္သည္က တရုတ္တစ္ခ်ဳိ႕ကပင္ “ ဆရာေတာ္” ဟု ေခၚစျပဳေနၿပီ။ မတားအပ္။ မတားခ်င္။

          ထိုအခိုက္ ဒကာမတစ္ေယာက္က-
          “ ဦးဇင္း” ဟု ေခၚ၏။ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္သြား၏။ ဤနာမည္ကို လြမ္းသည္။

          သီဟနာဒကို ဦးဇင္းေခၚသူမ်ားသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ မိသားစုႏွင့္ ရြာမွ တပည့္ရဟန္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ အေမ၊ အစ္မတို႔က “ ဦးဇင္း” ဟုပင္ ေခၚ၏။ သီဟနာဒဟူသည္ ဘာေကာင္ျဖစ္သည္။ ညာေကာင္ျဖစ္သည္။ ဘာေကာင္၊ ညာေကာင္မွ မဟုတ္ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ သူတို႔ကေတာ့
 “ဦးဇင္း” ပင္ျဖစ္၏။

          မတူရာကို ႏႈိင္းအံ့။
          “ ေကာင္ကေလး” ဟု အေခၚခံရေသာ အရွင္အာနႏၵာ၊
          “ ေမာင္ဇနက” ဟု အေခၚခံရေသာ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္တို႔ကဲ့သို႔

          “ ဦးဇင္း” ဟု အေခၚခံလိုက္ရေသာ သီဟနာဒလည္း ေပ်ာ္သြားသည္။ ရြာကို သတိရသည္။ မႏၱေလးကို သတိရသည္။ ယင္း ဒကာမသည္ မႏၱေလးသူျဖစ္သည္။ သူမအေနျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကိုဖတ္ျပီး ေျပာင္းလဲမေခၚေစခ်င္။ ဦးဇင္းဟုသာ ေခၚေစခ်င္၏။



          “ ဦးဇင္း” ဟူသည္ ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေပ်ာက္ရွေနေသာ ေဝါဟာရေလးတည္း။
          “ ဦးဇင္း”
          “ ဦးဇင္း”…။ ေႏြး၏။ ေထြး၏။ ရြာဆန္၏။ မိသားစုဆန္၏။






သီဟနာဒ
 


(2/13/2012)











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

မသိရင္ ပုိေကာင္းတာေပါ့


တကၠသုိလ္ေနာက္ဆုံးႏွစ္ စာေမးပြဲမွာ ႀကီးၾကပ္တဲ့ ပါေမာကၡက ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေမးခြန္းေတြ ေဝရင္း သတိေပးစကားေျပာတယ္။

“မင္းတုိ႔ အေျဖလႊာေတြကုိ ႏွစ္နာရီအတြင္း အၿပီးအပ္ရမယ္။ ႏွစ္နာရီေက်ာ္သြားတဲ့ အေျဖလႊာေတြကုိ ငါ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ေနာက္က်မွ ေရာက္လာသူေတြကုိလည္း အခ်ိန္ပုိ မေပးဘူး”

စာေမးပြဲစလုိ႔ ငါးမိနစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ေမးခြန္းေတာင္းၿပီး ထုိင္ေျဖေနတယ္။ ႏွစ္နာရီလည္း ျပည့္ေရာ ပါေမာကၡက အေျဖလႊာေတြ လာအပ္ၾကဖုိ႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္မွ ေရာက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားက လြဲရင္ အားလုံး အေျဖလႊာေတြ အပ္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေက်ာင္းသားကေတာ့ ဂ႐ုမစုိက္ဘဲ ခပ္တည္တည္ပဲ ဆက္ေျဖေနတယ္။




နာရီဝက္ၾကာလုိ႔ သူ႔အေျဖလႊာကုိ သြားအပ္ေတာ့ ပါေမာကၡက လက္မခံဘူး။

“က်ေနာ္ ဘယ္သူလဲဆုိတာ ပါေမာကၡႀကီး သိပါသလား” လုိ႔ ေက်ာင္းသားက ေမးတယ္။

“မသိဘူး” လုိ႔ ပါေမာကၡက ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျဖတယ္။

“က်ေနာ္ ဘယ္သူဆုိတာ တကယ္ကုိ မသိတာလား” လုိ႔ ထပ္ေမးျပန္တယ္။

“မသိဘူး။ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ ဂ႐ုလည္း မစုိက္ဘူး” လုိ႔ ပါေမာကၡႀကီးက ထပ္ေျဖတယ္။

ပါေမာကၡႀကီး တကယ္ မသိဘူးဆုိတာလည္း ေသခ်ာေရာ အဲ့ဒီေက်ာင္းသားက သူ႔အေျဖလႊာကုိ တစ္ျခားေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေျဖလႊာေတြၾကား ႐ုတ္တရက္ထုိးထည့္လုိက္ၿပီး အခန္းထဲက အေျပးအလႊား ထြက္ေျပးသြားေတာ့တယ္။

ဇင္ေ၀ေသာ္
(Wisdom from laughter)

နတ္ေလွာင္ေက်ာင္း ႏွင္႔ Buddha cave မွသည္...


အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးက လူတို႔ကိုးကြယ္မႈ အစုစု၊ နတ္ရုပ္ထု အစုံစုံတို႔ကို တစ္ေနရာတည္း စုျပဳံထည္႔လိုက္ျပီး နတ္ေလွာင္ေက်ာင္း ဟု ေခၚလိုက္သည္။
လာအိုႏိုင္ငံမွာေတာ႔ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တို႔ကို စုျပဳံ လို္င္ဂူထဲထားၾက ျပီး ယင္း ကို " Buddha cave " ဟုေခၚၾကသည္။
ယင္း ဆင္းတုမ်ားက မလိုခ်င္ေသာ ( သို႔ ) ယိုယြင္း ပ်က္စီးေနေသာ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္မ်ား ဟု သိရသည္။ Buddha cave ကို ျမန္မာဘာသာ မျပန္ဆိုရက္သျဖင္႔ Buddha cave ဟု သာ ထားလိုက္ရေတာ႔သည္။

picture from wiki


တစ္ေန႔ မနက္ကပင္ ေက်ာင္း အုတ္တံတိုင္း နံရံေပၚ လာတင္ထားေသာ ဆင္းတု တစ္ဆူေ တြ႔၍ ေက်ာင္းထဲ ပင္႔ထားလိုက္ ရ သည္။ဤသို႔ ႀကဳံေတြ႔ ရျခင္းက ပထမဆုံး အႀကိမ္ မဟုတ္ေတာ႔။ ယုံၾကည္မႈ ျပႆနာ၊ ေနရာ ထိုင္ခင္း ျပႆနာက မၾကာမၾကာ ႀကဳံရသည္။
မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ဖို႔ ပင္႔ထားေသာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္၏ အနာဂတ္ကို ႀကိဳ တင္ စဥ္းစားထားသင္႔သည္ ထင္၏။ ေတာ္ေတာ္ မ်ား မ်ားက ႏိုင္ငံျခားတြင္ အျမဲေနရန္ စိတ္ကူး မရွိၾက။ မိမိတို႔ အိမ္ပိုင္လည္း မရိွတတ္ၾက၊ ေနာက္ေရာက္လာသူက ျမန္မာ ဗုဒၶဘာ သာ ျဖစ္လွ်င္ေတာ႔ ကိုးကြယ္ရန္ လက္လႊဲ ေပးထားခဲ႔လို႔ရႏိုင္သည္။ ထိုသူက ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္လွ်င္၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း သယ္ ယူဖို႔ အခက္အခဲ ရွိေန လွ်င္ ဘယ္သို႔ ျဖစ္သြားႏိုင္သနည္း။စဥ္းစားဖြယ္ပင္။

မည္သည္႔ ဗုဒၶဘာသာကမွ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကို မ်က္ႏွာလႊဲ ခဲပစ္ လုပ္ မည္ဟု စိတ္မကူးၾကပါ၊ သုိ႕ေသာ္ အစြန္႔ပစ္ ခံရေသာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ မ်ား ပိုမ်ားလာေနသည္ကိုကား ေတြ႔ေနရသည္္။ဤသို႔ ဤသို႔ ျဖင္႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ျပန္ ေရာက္ေရာက္ လာရေသာ ဆင္း တုေတာ္ အမ်ား အျပား ရွိေနသည္။
" ကိုယ္႔ အေဖ ဆင္းတုပဲကြာ၊ လာပို႔ေတာ႔လည္း လက္ခံရတာေပါ႔၊ မလိုခ်င္ ရင္ ယူခဲ႔ၾက၊ လက္ခံမယ္ ဆိုလို႔ကေတာ႔ တို႔ေက်ာင္း လည္း ထားစရာ ေနရာ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး " ဟု ေျပာခဲ႔ေသာ မိတ္ေဆြ ရဟန္း၏ စကားကို သတိရ မိ သည္။
ဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ားကို လက္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ မဲေဖာက္ျခင္းတို႔က စဥ္း စား သင္႔ေသာ ကိစၥဟု ထင္သည္။ ၁ ႏွစ္၊ ၅ ႏွစ္၊ ၁၀ ႏွစ္မ်ွ ႀကိဳတင္ စဥ္းစားကာမ်ွျဖင္႔ပင္ မလုံေလာက္ပါ။ ေက်ာက္ဆင္းတု တစ္ဆူ၏ သက္တမ္း သည္ ေထာင္ခ်ီ၍ ရွိႏိုင္ သည္။ ေနာက္မွ ဘယ္လို ျဖစ္သည္က ကိုယ္္ မတတ္ႏိုင္ေသာ ကိစၥ ျဖစ္ေသာ္လည္းအတတ္ႏုိင္ဆုံးေတာ႔ႀကိဳးစားၾကရမည္။

စကၤာပူလို ဘာသာစုံရိွေသာ၊ ေနရာဆင္းရဲေသာ ႏိုင္ငံ၌ ဘုရားဆင္း တုေတာ္ မ်ား ေက်ာင္း တံတိုင္းေပၚအထိ လာတင္ေပးထားျခင္း ကပင္ ေက်းဇူးတင္စ ရာ ေကာင္းေနေသး၏။ ထို ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကို ( ကန္ေတာ႔ပါ ) အမႈိက္ပုံးထဲ ထည္႕သြားသည္ ဆို ပါစို႔၊ မိမိတို႔ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္။ မလုပ္ဘူး မထင္ပါႏွင္႔။ ဘုရားဆင္း တုေတာ္မ်ား ဖ်က္ဆီးခံရျခင္း အေၾကာင္းက သမိုင္း တစ္ေလွ်ာက္လုံး တြင္ ရိွေနခဲ႔သည္ကို အမွတ္ရသင္႔သည္။

အေကာင္းဆုံးကေတာ႔ မိမိပင္႔ထားေသာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကို မိမိကိုယ္ တိုင္ပင္ တာဝန္ယူသင္႔သည္။ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအတြက္ ရင္နင္႔ဖြယ္ေကာင္း လွေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ား အစြန္႔ပစ္ ခံရျခင္းလည္း ပါ ဝင္သည္။အၾကာႀကီး ေနမည္ စိတ္ ကူးမထားလွ်င္၊ အလုပ္ အတည္တက် မ႐ုိ၊ ေနရာ အတည္တက် မ႐ုိ၊ ပါမစ္သက္တန္း အတည္တက် မ႐ုိ ေသးလွ်င္ေတာ႔ " ႏွလုံးသားထဲ ဘုရားတည္ " ကို ဘုရားရွင္ ပို၍ ခ်ီးမြမ္းေလာက္ေပသည္။
စကၤာပူလို ဘာသာစုံရိွေသာ၊ ေနရာဆင္းရဲေသာ ႏိုင္ငံ၌ မိမိသက္တမ္းထက္ ဘုရားဆင္းတုသက္တမ္း ကိုလည္း သတိမူသင္႔သည္ ဟု ထင္ျမင္မိပါ၏။။

ဝႏၵာမိ ေစတိယံ သဗၺံ၊ သဗၺဌာေနသု ပတိ႒ိတံ။
ေနရာအသီသီး႐ိွ ေစတီ၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားအားလုံးကို ရိွခိုးပါ၏။

(08/12/2012)



သီဟနာဒ

ကမၻာ႔ ပထမဦးဆုံး ဘေလာ႔ဂ္ဂါ


ဘေလာ႔ဂ္ေပၚေရးတဲ႔ စာ ဆိုတာ ဘယ္လိုစာမ်ိဳးလည္းဆိုေတာ႔ ( ပညာရွင္တို႔ အဆိုအရ )

၁ ။ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ( ကိုယ္႔အာေဘာ္၊ ကိုယ္တိုင္ႂကြား၊ ကိုယ္တိုင္ ရင္ ဖြင္႔၊ ရန္လုပ္၊ ဆဲ ) ပုဂၢလိက ဒိုင္ယာရီ ( သာဓကေတြမ်ားလို႔ ထုတ္ မျပေတာ႔ ဘူး )

၂ ။ နားလည္ရခက္တဲ႔ စကားလုံးေပါင္း၊ စပယ္လင္၊ ေဝါဟာရ အထူး အဆန္းေတြ နဲ႔ ေရးတဲ႔စာ မ်ိဳး ျဖစ္ေနရမယ္။ ( ဥပမာ ရွင္ေႏွာင္းငယ္ တို႔ ေရး ဟန္၊ ဖတ္ရ၊ စဥ္းစားရတာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္၊ ဘို္င္ေအ တဲ႕ )

ဒီႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ညွိလိုက္ေတာ႔ ကမၻာမွာ ပထမဦးဆုံး ဘေလာ႔ဂ္ဂါ က အေသာက မင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။

၁ ။ သူ႕ကိုယ္သူ ေဒဝါနံ ပိယဒႆီ နတ္တို႔ အထူးခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ႔ဘုရင္ တဲ႔၊ သူကိုယ္တိုင္ အဲသလိုေရးတာ၊ သူမ်ား ေရးတာမဟုတ္ဘူး ( ကိုယ္တိုင္ႂကြား )။ ၿပီးေတာ႔ ေရးတဲ႔စာေတြက ဘုရားစာလို႔ ဆိုေပမယ္႔ သူ႕အာေဘာ္တြနဲ႔ သူ ေရးတယ္ ( ကိုယ္႔အာေဘာ္ ) ကလိဂၤစစ္ပြဲ အၿပီး ဘယ္ေလာက္ ရင္နာရ ပုံ ( ကိုယ္တိုင္ ရင္ဖြင္႔ ) ဓမၼနဲ႔ေအာင္ႏိုင္ခ်င္တယ္ ဆိုေပမဲ့ ရန္လာစရင္ေတာ႔ အေသာကတို႔က ငုံ႔ခံေနမွာ မဟုတ္ တဲ႔။

၂ ။ ႏွစ္ ကေတာ႔ ေျပာမေနနဲ႔ သူ႕ စာလုံးေပါင္းေတြကို တစ္ကမၻာလုံးက ပညာရွင္ေတြ အဓိပၸါယ္ ဝိုင္းေဖာ္ေနတာ မသိတာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသးတယ္။

အစ ဖုန္းမက္ေဆ႔ဂ်္ေတြ၊ ၿပီးေတာ႔ အြန္လိုင္း ေရးဟန္ေတြကို ၾကည္႔ၿပီး အဂၤလိပ္ေတြကလည္း သူတို႔စာေတာ႔ ပ်က္ပါၿပီ၊ ျမန္ မာေတြကလည္း ျမန္ မာစာေတာ႔ ပ်က္ပါၿပီ ( က်န္တဲ႔ဘာသာေတြလည္း အတူတူေနမွာပဲ ) လုပ္ေနၾကတာ ၾကာပါၿပီ။ ပ်က္ေတာ႔ မပ်က္ပါဘူး၊ အြန္လိုင္းက အြန္လိုင္း ဟန္နဲ႔ပဲ ရွိေနမွာပါ။

တကယ္ေတာ႔ ဒီလိုေခတ္မီတဲ႔ ေရးဟန္က အေသာကႀကီး စ ခဲ႔တာပါ။ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ အျပစ္ေျပာခ်င္ရင္ အေသာက ေရးဟန္ကိုၾကည္႔ၾက လို႔ ေျပာရမယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဝိုင္ဖိုင္ မေပၚေသးတာကလြဲရင္ အေသာက ဟာ ဘေလာ႔ဂ္ဂါအစစ္ပဲ။ ခပ္ႂကြားႂကြား နားလည္ရခက္တဲ႔ ေရးဟန္ေရး ထုံးေတြနဲ႔။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ နားေတာ႔မယ္၊ ဘိုင္ေအ။ ။



Ref: World’s earliest blogger had his work cut out for him
By Nury Vittachi


 ဇင္ေ၀ေသာ္ 
21/12/2012