ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ပုံရိပ္က ဘာေၾကာင္႔ ဒီေလာက္ႀကီးေနတာလဲ


ဦးသန္းေရႊဆိုတာ လူတစ္စုေလးရဲ႕ အဘ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က တစ္ႏိုင္ငံလုံးရဲ႕ ဖခင္
ဦးသန္းေရႊဘြဲ႔ေတြကို နားဆင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔မွာ နားအပိုမရွိဘူး။


(ဇင္ေဝေသာ္)

ဒီေဆာင္းပါးဟာ မေန႔က "ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု" ရဲ႕ အ ဆက္လို႔ေျပာရင္ရပါလိမ္႔မယ္။ တိုက္ရိုက္ႀကီးေတာ႔ မဆိုင္ပါဘူး။
ဒီေမးခြန္းကိုေျဖဖို႔ အဓိက (လို႔ ထင္တဲ႔) အခ်က္ေလးခ်က္ကို ဆြဲထုတ္ၾကည့္မိပါတယ္။ သမိုင္းနဲ႔စိတ္ပညာရႈေထာင္႔က ၾကည့္ျခင္းပါ။
၁။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး (လြတ္လပ္ေရးဖခင္၊ တပ္မေတာ္ဖခင္ ဆိုတာေတြအျပင္ သူ႔ရဲ႕ ရိုသားမႈ၊ အာဏာမမက္ေမာမႈစတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္)
၂။ လူထုရဲ႕ ခံစားမႈ (ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ သူတပါးသတ္လို႔ ေသဆုံးရျခင္း၊ ေတာ္ လွန္ေရးကာလနဲ႔တည္ေဆာက္ေရးကာလၾကားမွာ ေသဆုံးရျခင္း)
၃။ ေနာက္ထပ္တက္လာတဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား ညံ့ဖ်င္းမႈ။
၄။ လူထုရင္ထဲကဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ပုံရိပ္ကို ေသးငယ္ေအာင္ အာဏာရွင္အဆက္ဆက္ က ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္မႈ။

ဒီအထဲက ၁ နဲ႔ ၂ ကို က်ေနာ္ မတို႔မထိပါ။ တို႔ထိစရာလည္း မလိုပါ။ တို႔ထိ ရေအာင္လည္း ဉာဏ္မမီပါ။ အခု ေဆြးေႏြးမွာက ၃ နဲ႔ ၄ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၃ ကိုေျဖဖို႔ အေမရိကန္၊ တရုတ္၊ စကၤာပူ သုံးႏိုင္ငံရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ အေမရိကန္သမၼတေတြျဖစ္တဲ႔ ေဂ်ာ႔ဂ်္ ဝါရွင္တန္၊ ေအဗရာဟင္ လင္ကြန္း၊ ေသာမတ္ ဂ်က္ဖာဆင္ စသူတို႔ကို႔ၾကည့္ရင္္ အားလုံးဟာ မတူညီတဲ႔ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြ၊ လုပ္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ တစ္မ်ိဳးစီ လူထုရင္ထဲကိုေရာက္ သြားၾကတယ္။ ဘယ္သမၼတကို သေဘာအက်ဆုံးလဲလို႔ေမးရင္ အေမရိကန္ေတြ အတြက္ ေျဖရခက္တဲ႔ေမးခြန္းျဖစ္သြားတယ္၊ အေျဖေတြကလည္း မတူဘူး။ တရုတ္လည္း ဒီအတိုင္းပါ၊ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္၊ က်န္ဇီမင္း၊ ဝမ္က်ားေပါင္နဲ႔ ေနာက္ဆုံး ရွီအထိိ ပုံစံတစ္မ်ိဳးစီကြဲေနတယ္။ စကၤာပူမွာ လီကြမ္းယုက အစားထိုးလို႔ မရဘူး ဆိုေပမဲ႔ ဂိုေခ်ာက္ေထာင္နဲ ဂ်ဴနီယာလီကလည္း သူတို႔က်ရာအခန္းမွာ တူတူ တန္ တန္ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ၾကာလာသည္ႏွင္႔အမ်ွ အမွတ္ရစရာေတြရွိေပမဲ႔ အျခားေခါင္းေဆာင္ေတြကို အမွတ္ေပးစရာေတြရွိေနေတာ႔ လီကြမ္းယုဟာ ထီးထီးႀကီး ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။

ျမန္မာျပည္အတြက္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ဒီအခ်က္ပါ။ ဦးႏုကို ဘာသာေရးသမားေတြက ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာသတ္မွတ္ေပးမႈ၊ ဆ႒သဂၤါယနာတင္မႈတို႔အတြက္ အမွတ္ရစရာေတြရွိေပမဲ႔ သူ႔ေနာက္ တက္လာ တာေတြက မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔မည္းေလေလ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ က ျဖဴေလေလဆိုေတာ႔ လူထုရင္ထဲကဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ပုံရိပ္က ႀကီးသထက္ႀကီးလာ တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာေပမဲ႔ ႏိုင္ငံအတြက္ ရင္က်ိဳးၾကရတယ္။ (ဦးသိန္းစိန္ အတက္၊ စာေပစိစစ္ေရးေတြ ေခ်ဖ်က္၊ သူ႕ရဲ႕ပထမလႈိင္းကာလမွာ အမ်ားႀကီး ေမ်ွာ္လင္႔ခဲ႔ေၾကာင္း ဝန္ခံပါတယ္၊ မေန႔က စကားအနည္းငယ္ (အိုဗားမားတို႔လို) ကိုယ္တိုင္ေျပာရင္ ေတာ္ေတာ္လွမွာ)။ လက္ရွိဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ သူတို႔ညံ့ေလေလ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို လြမ္းေလေလ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို လြမ္းေလေလ လူထုရင္ထဲရွိဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ပုံရိပ္က ႀကီးေလေလပဲ ျဖစ္ေနလိမ္႔မယ္။

၄။ ဦးေနဝင္းက အစ ဦးသန္းေရႊအဆုံး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ပုံရိပ္ကို ေသးငယ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မႈဟာ ကိုယ္႔ေသတြင္းကို တူးတာပါပဲ (ဦးသိန္းစိန္က သူ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားေၾကာင္းထည့္ေျပာေဖာ္ရတယ္)
ေငြစကၠဴေပၚက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ဖယ္ထုတ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမိုင္းကို ေသးေအာင္လုပ္။ ယၾတာဆရာေတြ ရွိေပမဲ႔ စိတ္ပညာအႀကံေပး ရွိပုံမရဘူး။ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမိုင္းကို သူတို႔က ေသးေအာင္ လုပ္ေလေလ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သမိုင္းက လူထုရင္ထဲမွာ ႀကီးေလေလ။

လာေတာ႔မယ္ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္။ ျမန္မာရွိတဲ႔ ကမၻာအရပ္ရပ္ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ဒီပြဲ ရွိလိမ္႔မယ္။ မနာလိုတတ္ရင္ ေသဖို႔ပဲရွိမယ္။
ဒီသမိုင္းဆိုးကို ရပ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ စေတးတပ္ကို ေနရာမွန္ျပန္ထားေရးဟာ ဦးသိန္းစိန္တာဝန္ပဲ။ ဒီစာေမးပြဲ သူေျဖႏိုင္ေလမလား။ ဦးသန္းေရႊေလာင္းရိပ္က ထြက္လာႏိုင္မလား။
တကယ္က ဦးသန္းေရႊဆိုတာ လူတစ္စုေလးရဲ႕ အဘ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က တႏိုင္ငံလုံးရဲ႕ ဖခင္။ ဦးသန္းေရႊဘြဲ႔ေတြကို နားဆင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔မွာ နားအပိုမရွိဘူး။
ဝမ္းနည္းပါတယ္။

ဇင္ေဝေသာ္
*************************************************************************

ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်း ပုံရိပ်က ဘာကြောင့် ဒီလောက်ကြီးနေတာလဲ

ဦးသန်းရွှေဆိုတာ လူတစ်စုလေးရဲ့ အဘ
ဗိုလ်ချုပ်က တစ်နိုင်ငံလုံးရဲ့ ဖခင်
ဦးသန်းရွှေဘွဲ့တွေကို နားဆင်ဖို့ ကျနော်တို့မှာ နားအပိုမရှိဘူး။ (ဇင်ဝေသော်)

ဒီဆောင်းပါးဟာ မနေ့က "ဦးသိန်းစိန် ဖြေရတော့မယ့် စာမေးပွဲကြီးနှစ်ခု" ရဲ့ အဆက်လို့ပြောရင်ရပါလိမ့်မယ်။ တိုက်ရိုက်ကြီးတော့ မဆိုင်ပါဘူး။
ဒီမေးခွန်းကိုဖြေဖို့ အဓိက (လို့ ထင်တဲ့) အချက်လေးချက်ကို ဆွဲထုတ်ကြည့်မိပါတယ်။ သမိုင်းနဲ့စိတ်ပညာရှုထောင့်က ကြည့်ခြင်းပါ။
၁။ ဗိုလ်ချုပ်ရဲ့ ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေး (လွတ်လပ်ရေးဖခင်၊ တပ်မတော်ဖခင်ဆိုတာတွေအပြင် သူ့ရဲ့ ရိုသားမှု၊ အာဏာမမက်မောမှုစတာတွေ ပါဝင်ပါတယ်)
၂။ လူထုရဲ့ ခံစားမှု (ငယ်ငယ်ရွယ်ရွယ်နဲ့ သူတပါးသတ်လို့ သေဆုံးရခြင်း၊ တော်လှန်ရေးကာလနဲ့တည်ဆောက်ရေးကာလကြားမှာ သေဆုံးရခြင်း)
၃။ နောက်ထပ်တက်လာတဲ့ ဗိုလ်ချုပ်ကြီးများ၊ နိုင်ငံခေါင်းဆောင်များ ညံ့ဖျင်းမှု။
၄။ လူထုရင်ထဲကဗိုလ်ချုပ်ရဲ့ ပုံရိပ်ကို သေးငယ်အောင် အာဏာရှင်အဆက်ဆက်က ကြိုးစားလုပ်ဆောင်မှု။

ဒီအထဲက ၁ နဲ့ ၂ ကို ကျနော် မတို့မထိပါ။ တို့ထိစရာလည်း မလိုပါ။ တို့ထိရအောင်လည်း ဉာဏ်မမီပါ။ အခု ဆွေးနွေးမှာက ၃ နဲ့ ၄ ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
၃ ကိုဖြေဖို့ အမေရိကန်၊ တရုတ်၊ စင်္ကာပူ သုံးနိုင်ငံရဲ့ခေါင်းဆောင်တွေကို ကြည့်နိုင်ပါတယ်။ အမေရိကန်သမ္မတတွေဖြစ်တဲ့ ဂျော့ဂျ် ဝါရှင်တန်၊ အေဗရာဟင် လင်ကွန်း၊ သောမတ် ဂျက်ဖာဆင် စသူတို့ကို့ကြည့်ရင်် အားလုံးဟာ မတူညီတဲ့ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေးတွေ၊ လုပ်ဆောင်မှုတွေနဲ့ တစ်မျိုးစီ လူထုရင်ထဲကိုရောက်သွားကြတယ်။ ဘယ်သမ္မတကို သဘောအကျဆုံးလဲလို့မေးရင် အမေရိကန်တွေအတွက် ဖြေရခက်တဲ့မေးခွန်းဖြစ်သွားတယ်၊ အဖြေတွေကလည်း မတူဘူး။ တရုတ်လည်း ဒီအတိုင်းပါ၊ တိန့်ရှောင်ဖိန်၊ ကျန်ဇီမင်း၊ ဝမ်ကျားပေါင်နဲ့ နောက်ဆုံး ရှီအထိိ ပုံစံတစ်မျိုးစီကွဲနေတယ်။ စင်္ကာပူမှာ လီကွမ်းယုက အစားထိုးလို့မရဘူးဆိုပေမဲ့ ဂိုချောက်ထောင်နဲ ဂျူနီယာလီကလည်း သူတို့ကျရာအခန်းမှာ တူတူတန်တန် သရုပ်ဆောင်နိုင်ကြပါတယ်။ ကြာလာသည်နှင့်အမျှ အမှတ်ရစရာတွေရှိပေမဲ့ အခြားခေါင်းဆောင်တွေကို အမှတ်ပေးစရာတွေရှိနေတော့ လီကွမ်းယုဟာ ထီးထီးကြီး ဖြစ်နေမှာ မဟုတ်တော့ဘူး။
မြန်မာပြည်အတွက် ဝမ်းနည်းစရာကောင်းတာက ဒီအချက်ပါ။ ဦးနုကို ဘာသာရေးသမားတွေက ဗုဒ္ဓဘာသာကို နိုင်ငံတော်ဘာသာသတ်မှတ်ပေးမှု၊ ဆဋ္ဌသင်္ဂါယနာတင်မှုတို့အတွက် အမှတ်ရစရာတွေရှိပေမဲ့ သူ့နောက် တက်လာတာတွေက မီးကျိုးမောင်းပျက်ချည်းပဲ ဖြစ်နေတယ်။ သူတို့မည်းလေလေ ဗိုလ်ချုပ်က ဖြူလေလေဆိုတော့ လူထုရင်ထဲကဗိုလ်ချုပ်ရဲ့ ပုံရိပ်က ကြီးသထက်ကြီးလာတယ်။ ဗိုလ်ချုပ်အတွက် ဂုဏ်ယူစရာပေမဲ့ နိုင်ငံအတွက် ရင်ကျိုးကြရတယ်။ (ဦးသိန်းစိန် အတက်၊ စာပေစိစစ်ရေးတွေ ချေဖျက်၊ သူ့ရဲ့ပထမလှိုင်းကာလမှာ အများကြီး မျှော်လင့်ခဲ့ကြောင်း ဝန်ခံပါတယ်၊ မနေ့က စကားအနည်းငယ် (အိုဗားမားတို့လို) ကိုယ်တိုင်ပြောရင် တော်တော်လှမှာ)။ လက်ရှိဗိုလ်ချုပ်ကြီးတွေ ကြိုက်သည်ဖြစ်စေ၊ မကြိုက်သည်ဖြစ်စေ သူတို့ညံ့လေလေ ဗိုလ်ချုပ်ကို လွမ်းလေလေ၊ ဗိုလ်ချုပ်ကို လွမ်းလေလေ လူထုရင်ထဲရှိဗိုလ်ချုပ်ရဲ့ ပုံရိပ်က ကြီးလေလေပဲ ဖြစ်နေလိမ့်မယ်။

၄။ ဦးနေဝင်းက အစ ဦးသန်းရွှေအဆုံး ဗိုလ်ချုပ်ရဲ့ ပုံရိပ်ကို သေးငယ်အောင်လုပ်ဆောင်မှုဟာ ကိုယ့်သေတွင်းကို တူးတာပါပဲ (ဦးသိန်းစိန်က သူ့အင်တာဗျူးမှာ ဗိုလ်ချုပ်ကို လေးစားကြောင်းထည့်ပြောဖော်ရတယ်)
ငွေစက္ကူပေါ်က ဗိုလ်ချုပ်ကို ဖယ်ထုတ်၊ ဗိုလ်ချုပ်သမိုင်းကို သေးအောင်လုပ်။ ယတြာဆရာတွေ ရှိပေမဲ့ စိတ်ပညာအကြံပေး ရှိပုံမရဘူး။ တန်ပြန်အကျိုးသက်ရောက်မှုက ဗိုလ်ချုပ်သမိုင်းကို သူတို့က သေးအောင်လုပ်လေလေ ဗိုလ်ချုပ်သမိုင်းက လူထုရင်ထဲမှာ ကြီးလေလေ။ လာတော့မယ် နှစ်တစ်ရာပြည့်။ မြန်မာရှိတဲ့ ကမ္ဘာအရပ်ရပ်နိုင်ငံတိုင်းမှာ ဒီပွဲရှိလိမ့်မယ်။ မနာလိုတတ်ရင် သေဖို့ပဲရှိမယ်။
ဒီသမိုင်းဆိုးကို ရပ်၊ ဗိုလ်ချုပ်ရဲ့ စတေးတပ်ကို နေရာမှန်ပြန်ထားရေးဟာ ဦးသိန်းစိန်တာဝန်ပဲ။ ဒီစာမေးပွဲ သူဖြေနိုင်လေမလား။ ဦးသန်းရွှေလောင်းရိပ်က ထွက်လာနိုင်မလား။
တကယ်က ဦးသန်းရွှေဆိုတာ လူတစ်စုလေးရဲ့ အဘ။
ဗိုလ်ချုပ်က တနိုင်ငံလုံးရဲ့ ဖခင်။ ဦးသန်းရွှေဘွဲ့တွေကို နားဆင်ဖို့ ကျနော်တို့မှာ နားအပိုမရှိဘူး။ ဝမ်းနည်းပါတယ်။

ဇင်ဝေသော်

ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔


(ဘီဘီစီစတဲ႔ ကမၻာ႔မီဒီယာႀကီးေတြတင္တဲ႔ သံဆူးႀကိဳးေတြ၊ အခ်ဳပ္ကားေတြ မေတြ႔ ရရင္ ဒီ ပို႔စ္မ်ိဳး ကမ္းလက္က တက္လာစရာ မရွိပါ။
ေျဖရာမွာ ရွင္းလင္းေစဖို႔ ဂဏန္းစဥ္ တပ္ေပးထားပါတယ္)

Kyaw Zay Ya " ၁။ ေက်ာင္းသားေလးေတြဆိုေတာ့ ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္လည္း အျပစ္မျမင္၊ ၂။ ဥပေဒနားလည္တဲ့ပဂၢဳိလိေတြအမ်ားအျပားရွိေသာ္ျငား၊ လႊတ္ေတာ္ကေန လိုလားခ်က္ေတြတင္ၿပီးေဘာင္တြင္းက လုပ္ႏိုင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းမ်ားရွိေသာ္ျငား၊ စတင္တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ကပညာေရးဥပေဒျပင္ဖို႔၊ တေျဖးေျဖးနဲ႔ႏိုင္ငံေရးေတာင္းဆိုခ်က္ေတြပါလာၿပီး ၃။ ေက်ာင္းသားနဲ႔မဆိုင္တာေတြေတာင္းဆိုလာတာကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ၫႊန္ျပ ဖို႔ထက္
၄။ ဘာျဖစ္ျဖစ္အစိုးရကိုသာအျပစ္တင္ေစာၾကေတာ့လဲ ဒီမိုကေရစီဟာ ဘယ္လို လူေတြနဲ႔မ်ားမွတန္မွာပါလိမ့္...။
Unlike · Reply · 1 · 19 minutes ago
***************************************************************************
၁။ ႏိုင္ငံေတာ္အလံနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢအလံ လဲလွယ္မႈဟာ မွားပါတယ္၊ သူမ်ားမွားလို႔ ငါတို႔လည္း မွားရင္ရတယ္ဆိုတဲ႔အေတြးကကို မွားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ လက္ရွိေသေရးရွင္ေရးမွာ ဒါကို ခဏေမ႔ထားၿပီး အေရးႀကီးတာကို ဆက္လုပ္ရပါတယ္။ ထမင္းအိုးငွဲ႔ခ်ိန္နဲ႔ အဝတ္လွမ္းခ်ိန္ တိုက္ေနရင္ ထမင္းအိုးကို အရင္ငွဲ႔ရပါမယ္။ လင္ကြန္းကေတာ႔ ျမစ္ကူးစဥ္ ျမင္းခ်င္းမလဲနဲ႔တဲ႔။ အားလုံးၿပီးရင္ အဲဒီအမႈကို စီရင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေဝဖန္ႏိုင္ပါတယ္။

၂။ တတ္သိနားလည္ဆိုရာမွာ ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္းလို "က်ေနာ္က ေၾကာက္တတ္တယ္၊ ဘာမွ မေျပာရဲဘူး" ဆိုသူေတြ မပါႏိုင္ဘူးလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ႔ ေသၿပီ။

၃။ ဒီဗြီဒီ ေဆြးေႏြးပြဲနဲ႔ မင္းကိုႏိုင္အင္တာဗ်ဴးအရ ဒီသေဘာေတြ မပါဝင္ပါဘူး။ ဒီပြဲမွာ ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ပါတယ္။

၄။ လက္နက္နဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တာမ်ိဳးကို ေဝဖန္ရပါမယ္၊ မွားပါတယ္။ ေဆြးေႏြးမႈကို ႀကိဳဆိုပါတယ္၊ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတဲ႔သတင္း တက္တက္ျခင္း ရွယ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း ေဆြးေႏြးပြဲေအာင္ျမင္ရင္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ေက်ာင္းသားကို အရႈံးေပးလိုက္ရတာမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသားအေပၚ အႏိုင္ရလိုက္တာပါ။
မနက္က "ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု" ပို႔စ္ပါ ဖတ္ေပးပါ။ ေဆြးေႏြးမႈကို ႀကိဳဆိုတယ္၊ လက္နက္အားကိုး ေျဖရွင္းမႈကို ရႈံ႕ခ်ပါတယ္။

ဘီဘီစီစတဲ႔ ကမၻာ႔မီဒီယာႀကီးေတြတင္တဲ႔ သံဆူးႀကိဳးေတြ၊ အခ်ဳပ္ကားေတြမေတြ႔ရရင္ ဒီ ပို႔စ္မ်ိဳး ကမ္းလက္က တက္လာစရာ မရွိပါ။

ဇင္ေဝေသာ္
***************************************************************************

ပြန်ချင်တဲ့ ကွန်မင့်

(ဘီဘီစီစတဲ့ ကမ္ဘာ့မီဒီယာကြီးတွေတင်တဲ့ သံဆူးကြိုးတွေ၊ အချုပ်ကားတွေမတွေ့ရရင် ဒီ ပို့စ်မျိုး ကမ်းလက်က တက်လာစရာ မရှိပါ။
ဖြေရာမှာ ရှင်းလင်းစေဖို့ ဂဏန်းစဉ် တပ်ပေးထားပါတယ်)

Kyaw Zay Ya " ၁။ ကျောင်းသားလေးတွေဆိုတော့ ဥပဒေချိုးဖောက်လည်းအပြစ်မမြင်၊ ၂။ ဥပဒေနားလည်တဲ့ပဂ္ဂိုလိတွေအများအပြားရှိသော်ငြား၊ လွှတ်တော်ကနေ လိုလားချက်တွေတင်ပြီးဘောင်တွင်းကလုပ်နိုင်တဲ့လမ်းကြောင်းများရှိသော်ငြား၊ စတင်တဲ့အကြောင်းပြချက်ကပညာရေးဥပဒေပြင်ဖို့၊ တဖြေးဖြေးနဲ့နိုင်ငံရေးတောင်းဆိုချက်တွေပါလာပြီး ၃။ ကျောင်းသားနဲ့မဆိုင်တာတွေတောင်းဆိုလာတာကို လမ်းကြောင်းမှန်ညွှန်ပြဖို့ထက် ၄။ ဘာဖြစ်ဖြစ်အစိုးရကိုသာအပြစ်တင်စောကြတော့လဲ ဒီမိုကရေစီဟာဘယ်လိုလူတွေနဲ့များမှတန်မှာပါလိမ့်...။
Unlike · Reply · 1 · 19 minutes ago

၁။ နိုင်ငံတော်အလံနဲ့ ကျောင်းသားသမဂ္ဂအလံ လဲလှယ်မှုဟာ မှားပါတယ်၊ သူများမှားလို့ ငါတို့လည်း မှားရင်ရတယ်ဆိုတဲ့အတွေးကကို မှားပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ လက်ရှိသေရေးရှင်ရေးမှာ ဒါကို ခဏမေ့ထားပြီး အရေးကြီးတာကို ဆက်လုပ်ရပါတယ်။ ထမင်းအိုးငှဲ့ချိန်နဲ့ အဝတ်လှမ်းချိန် တိုက်နေရင် ထမင်းအိုးကို အရင်ငှဲ့ရပါမယ်။ လင်ကွန်းကတော့ မြစ်ကူးစဉ် မြင်းချင်းမလဲနဲ့တဲ့။ အားလုံးပြီးရင် အဲဒီအမှုကို စီရင်နိုင်ပါတယ်။ ဝေဖန်နိုင်ပါတယ်။

၂။ တတ်သိနားလည်ဆိုရာမှာ ဝိဇ္ဇာသိပ္ပံတက္ကသိုလ် ပါမောက္ခချုပ်ဟောင်းလို "ကျနော်က ကြောက်တတ်တယ်၊ ဘာမှ မပြောရဲဘူး" ဆိုသူတွေ မပါနိုင်ဘူးလား။ ဒါဆိုရင်တော့ သေပြီ။

၃။ ဒီဗွီဒီ ဆွေးနွေးပွဲနဲ့ မင်းကိုနိုင်အင်တာဗျူးအရ ဒီသဘောတွေ မပါဝင်ပါဘူး။ ဒီပွဲမှာ ဒေါ်ရင်ရင်နွယ်ကိုယ်တိုင် ပါဝင်ပါတယ်။

၄။ လက်နက်နဲ့ ခြိမ်းခြောက်တာမျိုးကို ဝေဖန်ရပါမယ်၊ မှားပါတယ်။ ဆွေးနွေးမှုကို ကြိုဆိုပါတယ်၊ ဆွေးနွေးမယ်ဆိုတဲ့သတင်း တက်တက်ခြင်း ရှယ်ပါတယ်။ တကယ်တမ်း ဆွေးနွေးပွဲအောင်မြင်ရင် ဦးသိန်းစိန်အစိုးရက ကျောင်းသားကို အရှုံးပေးလိုက်ရတာမဟုတ်ဘဲ ကျောင်းသားအပေါ် အနိုင်ရလိုက်တာပါ။
မနက်က "ဦးသိန်းစိန် ဖြေရတော့မယ့် စာမေးပွဲကြီးနှစ်ခု" ပို့စ်ပါ ဖတ်ပေးပါ။ ဆွေးနွေးမှုကို ကြိုဆိုတယ်၊ လက်နက်အားကိုး ဖြေရှင်းမှုကို ရှုံ့ချပါတယ်။
ဘီဘီစီစတဲ့ ကမ္ဘာ့မီဒီယာကြီးတွေတင်တဲ့ သံဆူးကြိုးတွေ၊ အချုပ်ကားတွေမတွေ့ရရင် ဒီ ပို့စ်မျိုး ကမ်းလက်က တက်လာစရာ မရှိပါ။

ဇင်ဝေသော်

ကေလးေတြနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာတဲ႔ အစိုးရ


ေခတ္အဆက္ဆက္ ကေလးေတြနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာတဲ႔ အစိုးရ
မႉးေဇာ္က ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဒူး ဒုန္႔ေတြေရးလို႔၊
အစိုးရဖက္မွာေရာ ဒူး ဒုန္႔ေတြ မရွိေတာ႔ဘူးလား။
မေန႔က ေဒါက္တာဟိန္းကေျပာတယ္ ဒီေခတ္မွာ အစြန္းေရာက္ အစၥလာမ္နဲ႔ကလြဲရင္ အားလုံးနဲ႔ ညွိလို႔ရေနၿပီ၊ စစ္တိုက္စရာ မလိုေတာ႔ဘူး တဲ႔။
စိတ္ပ်က္တယ္။ ထူးမျခားနားဇာတ္လမ္း။ ကေလးနဲ႔ရန္ျဖစ္။
ဒါတဲ႔လား ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ............
အႏိုင္ႏိုင္ လမ္းေလ်ွာက္လာရတဲ႔ ကေလးေတြကို တင္႔ကားႀကီးေတြနဲ႔ ႀကိဳလို႔။ ဘယ္တုံးကမွ မႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာ၊
ဘာလို႔ ထပ္က်င္႔သုံးတာလဲ။ ေဆြးေႏြးပါေတာ႔လား။
ႏုႏုနယ္နယ္ ဒီမိုကေရစီကို သတ္သတ္ျပစ္၊ ဘယ္လိုလုပ္ ဒါေလး ႀကီးထြားလာမွာလဲ။

ခေတ်အဆက်ဆက် ကလေးတွေနဲ့ ရန်ဖြစ်လာတဲ့ အစိုးရ
မှူးဇော်က ကျောင်းသားတွေအတွက် ဒူး ဒုန့်တွေရေးလို့၊
အစိုးရဖက်မှာရော ဒူး ဒုန့်တွေ မရှိတော့ဘူးလား။
မနေ့က ဒေါက်တာဟိန်းကပြောတယ် ဒီခေတ်မှာ အစွန်းရောက် အစ္စလာမ်နဲ့ကလွဲရင် အားလုံးနဲ့ ညှိလို့ရနေပြီ၊ စစ်တိုက်စရာ မလိုတော့ဘူး တဲ့။
စိတ်ပျက်တယ်။ ထူးမခြားနားဇာတ်လမ်း။ ကလေးနဲ့ရန်ဖြစ်။
ဒါတဲ့လား ဒီမိုကရေစီ အစိုးရ
အနိုင်နိုင် လမ်းလျှောက်လာရတဲ့ ကလေးတွေကို တင့်ကားကြီးတွေနဲ့ ကြိုလို့။ ဘယ်တုံးကမှ မနိုင်ခဲ့တဲ့ မဟာဗျူဟာ၊ ဘာလို့ ထပ်ကျင့်သုံးတာလဲ။ ဆွေးနွေးပါတော့လား။
နုနုနယ်နယ် ဒီမိုကရေစီကို သတ်သတ်ပြစ်၊ ဘယ်လိုလုပ် ဒါလေး ကြီးထွားလာမှာလဲ။



ယူနီကုတ္


ပရိသတ္ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္အရ ဒီေန႔ကစၿပီး ယူနီကုတ္ေဖာင္႔ကိုပါ တြဲတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဆင္မေျပရင္ မက္ေဆ႔ ပို႔ေပးႀကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

ပရိသတ်တောင်းဆိုမှုနဲ့ လိုအပ်ချက်အရ ဒီနေ့ကစပြီး ယူနီကုတ်ဖောင့်ကိုပါ တွဲတင်ပေးလိုက်ပါတယ်။ အဆင်မပြေရင် မက်ဆေ့ ပို့ပေးကြဖို့ မေတ္တာရပ်ခံပါတယ်။

ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု

ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု
၁။ လတ္တေလာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ
၂။ ေရွ႕လမွာ ေရာက္လာမယ္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႏွစ္ ၁၀၀

"အေမွာင္ထုလႊမ္းလာရင္ လူစြမ္းေကာင္း ေပၚစၿမဲ(When darkness comes, the hero arises)" တဲ႔။ ျမန္မာ႔သမိုင္းမွာ လူစြမ္းေကာင္း မဆိတ္သုဥ္းခဲ႔ဖူးဘူး။ က်ည္မေၾကာက္တဲ႔ ရင္ဘတ္ေတြ မိုးမေခါင္ဖူးဘူး။

တတိယႏိုင္ငံေတြဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မတန္ေသးဘူး၊ လူငယ္နဲ႔ လြတ္လပ္ခြင္႔ဟာ မတန္ေသးဘူး ဆိုတဲ႔စကားကို အၿပီးအပိုင္ ျငင္းဆိုဖို႔ေရာက္ပါၿပီ။
တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကမယ္၊ ထစ္ကနဲရွိ ဆႏၵျပေနၾကတာလို႔။ ဒါေပမဲ႔ ဒါကသည္ပင္ ဒီမို ကေရစီရဲ႕ သရုပ္သကန္တစ္ခု မဟုတ္ပါလား။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ တန္ဖိုးက ဆႏၵျပျခင္း၊ မျပျခင္းမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီ ဆႏၵျပျခင္းကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္မလဲ ဆိုတာသာျဖစ္ပါတယ္။ မယုံရင္ မေဝးလွတဲ႔ အခ်ိန္က ေဟာင္ေကာင္ ေက်ာင္း သား လႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္ပါ။

ဒီေန႔ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြ ေတာင္သာဆီ ဦးတည္လိမ္႔မယ္။ သူတို႔ဟာ ကခ်င္သူပုန္ မဟုတ္ဘူး၊ လူေသေစတဲ႔ လက္နက္ေတြ မပါဘူး။ အဲ ဥေဒါင္းဆီေတြေတာ႔ ပါလာတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ ဘာလုပ္မလဲ။ ဒီမွာ ကမၻာဦး ကတည္းက ရွိေနခဲ႔တဲ႔ ေျဖရွင္းနည္း ႏွစ္မ်ိဳး။
၁။ အၾကမ္္းဖက္ ေျဖရွင္း(ေသကုန္ ေအးတာပဲ)
၂။ အေပးအယူညွိႏႈိင္းၿပီး ေျဖရွင္း(ေခါင္းခ်င္း၊ ဦးေႏွာက္ခ်င္း အေျဖရွာ)
ပထမနည္းက လူ႔တိရစၦာန္အစိုးရေတြ က်င္႔သုံးတာ၊ ဒုတိယနည္းက မိဘဆန္တဲ႔ အစိုးရေတြ က်င္႔သုံးတာ။

တာဝန္ယူရေတာ႔မယ္။
ဒီပညာေရး ဥပေဒကို ဘယ္သူအတည္ျပဳေပးတာလဲ။ ျပင္သင္႔ရင္ ျပင္ရဲရမယ္။ လူကိုသတ္လို႔ လူပဲေသတယ္၊ ျပသနာ မေသဘူး။
ျပသနာကိုသတ္မွ ျပသနာ ေသတယ္။

DVD ကို နားေထာင္ၾကည့္ေတာ႔ လူငယ္ေတြ ေတာင္းဆိုတာ မမ်ားဘူး။ "သူတို႔အသံကိုလည္း နားေထာင္ပါ" ဒါပဲ။ အဓိက မတိုက္ဆိုင္မႈက
၁။ ကူးေျပာင္းဆဲကာလ (ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္ကေတာ႔ ထရန္ဇစ္ရွင္းလို႔ပဲ ထပ္တလဲလဲ သုံးသြားတယ္) လိုတယ္။ (လူႀကီးအသံ)
၂။ မွန္တယ္၊ ကူးေျပာင္းဆဲကာလမွာလည္း ေက်ာင္းသား၊ ဆရာေတြရဲ႕ သေဘာထားေတြ ပါဝင္ေနရမယ္။ (လူငယ္အသံ)
ဒီမွာ အေျဖတစ္ခု ရွိေနတယ္။

အဂၤလိပ္စာ ေလ႔လာေနတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြအတြက္ အဂၤလိပ္စကားေတာင္ ဒီလူေတြခ်ည္းပဲေျပာရင္ ေဝါဟာရအသစ္ မထြက္ဘူး၊ ေျပာဟန္၊ ေျပာသံ တိုး တက္မလာဘူး။ လူေပါင္းစုံမွ စကားလုံး စုံလာတယ္။ ပညာေရး ဥပေဒကလည္း ဒီလူေတြနဲ႔ပဲေဆြးေႏြးေနရင္ (၉၉ ႀကိမ္ဆိုလား) ဒီအေျဖပဲ ထြက္မယ္။ သူတို႔ဘာသာ သူတို႔ေတာ႔ အသင္႔ေတာ္ဆုံးေပါ႔ေလ။
ဒီအထဲမွာ ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္းစကားကို နားေထာင္ေတာ႔ ဒါက ပိုေသခ်ာသြားေရာ။ သူက ေၾကာက္တတ္တယ္၊ ဘာမွ မေျပာရဲဘူး တဲ႔။ ရွင္းကေရာ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေသသာေသၾကေတာ႔။ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ဒီပညာေရး ညံ့ပါလိမ႔္၊ ပညာတတ္ရင္ မေၾကာက္ဘူးဆို၊ ဒါဆို သူသင္ထားတဲ႔ပညာက ဘာပညာပါလိမ္႔။
ဒီမွာ အေျဖတစ္ခု ရွိေနျပန္တယ္။
ကံေကာင္းတယ္၊ သူ႔တကၠသိုလ္ မတက္ခဲ႔ရဘူး။

ဆက္ရန္
ဇင္ေဝေသာ္

ဦးသိန်းစိန် ဖြေရတော့မယ့် စာမေးပွဲကြီးနှစ်ခု

၁။ လတ်တလော ကျောင်းသားလှုပ်ရှားမှု
၂။ ရှေ့လမှာ ရောက်လာမယ့် ဗိုလ်ချုပ် နှစ် ၁၀၀

"အမှောင်ထုလွှမ်းလာရင် လူစွမ်းကောင်း ပေါ်စမြဲ(When darkness comes, the hero arises)" တဲ့။ မြန်မာ့သမိုင်းမှာ လူစွမ်းကောင်း မဆိတ်သုန်းခဲ့ဖူးဘူး။ ကျည်မကြောက်တဲ့ ရင်ဘတ်တွေ မိုးမခေါင်ဖူးဘူး။

တတိယနိုင်ငံတွေဟာ ဒီမိုကရေစီနဲ့ မတန်သေးဘူး၊ လူငယ်နဲ့ လွတ်လတ်ခွင့်ဟာ မတန်သေးဘူး ဆိုတဲ့စကားကို အပြီးအပိုင် ငြင်းဆိုဖို့ရောက်ပါပြီ။
တချို့က ဆိုကြမယ်၊ ထစ်ကနဲရှိ ဆန္ဒပြနေကြတာလို့။ ဒါပေမဲ့ ဒါကသည်ပင် ဒီမို ကရေစီရဲ့ သရုပ်သကန်တစ်ခု မဟုတ်ပါလား။ ဒီမိုကရေစီရဲ့ တန်ဖိုးက ဆန္ဒပြခြင်း၊ မပြခြင်းမဟုတ်ဘူး၊ အဲဒီ ဆန္ဒပြခြင်းကို ဘယ်လို ကိုင်တွယ်မလဲ ဆိုတာသာဖြစ်ပါတယ်။ မယုံရင် မဝေးလှတဲ့ အချိန်က ဟောင်ကောင် ကျောင်း သား လှုပ်ရှားမှုကို ကြည့်ပါ။

ဒီနေ့ ကျောင်းသားလေးတွေရဲ့ ခြေလှမ်းတွေ တောင်သာဆီ ဦးတည်လိမ့်မယ်။ သူတို့ဟာ ကချင်သူပုန် မဟုတ်ဘူး၊ လူသေစေတဲ့ လက်နက်တွေ မပါဘူး။ အဲ ဥဒေါင်းဆီတွေတော့ ပါလာတယ်။ ဦးသိန်းစိန် ဘာလုပ်မလဲ။ ဒီမှာ ကမ္ဘာဦး ကတည်းက ရှိနေခဲ့တဲ့ ဖြေရှင်းနည်း နှစ်မျိုး။
၁။ အကြမ််းဖက် ဖြေရှင်း(သေကုန် အေးတာပဲ)
၂။ အပေးအယူညှိနှိုင်းပြီး ဖြေရှင်း(ခေါင်းချင်း၊ ဦးနှောက်ခြင်း အဖြေရှာ)
ပထမနည်းက လူ့တိရစ္ဆာန်အစိုးရတွေ ကျင့်သုံးတာ၊ ဒုတိယနည်းက မိဘဆန်တဲ့ အစိုးရတွေ ကျင့်သုံးတာ။

တာဝန်ယူရတော့မယ်။
ဒီပညာရေး ဥပဒေကို ဘယ်သူအတည်ပြုပေးတာလဲ။ ပြင်သင့်ရင် ပြင်ရဲရမယ်။ လူကိုသတ်လို့ လူပဲသေတယ်၊ ပြသနာ မသေဘူး။
ပြသနာကိုသတ်မှ ပြသနာ သေတယ်။

DVD ကို နားထောင်ကြည့်တော့ လူငယ်တွေ တောင်းဆိုတာ မများဘူး။ "သူတို့အသံကိုလည်း နားထောင်ပါ" ဒါပဲ။ အဓိက မတိုက်ဆိုင်မှုက
၁။ ကူးပြောင်းဆဲကာလ (ဒေါ်ရင်ရင်နွယ်ကတော့ ထရန်ဇစ်ရှင်းလို့ပဲ ထပ်တလဲလဲ သုံးသွားတယ်) လိုတယ်။ (လူကြီးအသံ)
၂။ မှန်တယ်၊ ကူးပြောင်းဆဲကာလမှာလည်း ကျောင်းသား၊ ဆရာတွေရဲ့ သဘောထားတွေ ပါဝင်နေရမယ်။ (လူငယ်အသံ)
ဒီမှာ အဖြေတစ်ခု ရှိနေတယ်။

အင်္ဂလိပ်စာ လေ့လာနေတဲ့ နိုင်ငံခြားသားတွေအတွက် အင်္ဂလိပ်စကားတောင် ဒီလူတွေချည်းပဲပြောရင် ဝေါဟာရအသစ် မထွက်ဘူး၊ ပြောဟန်၊ ပြောသံ တိုး တက်မလာဘူး။ လူပေါင်းစုံမှ စကားလုံး စုံလာတယ်။ ပညာရေး ဥပဒေကလည်း ဒီလူတွေနဲ့ပဲဆွေးနွေးနေရင် (၉၉ ကြိမ်ဆိုလား) ဒီအဖြေပဲ ထွက်မယ်။ သူတို့ဘာသာ သူတို့တော့ အသင့်တော်ဆုံးပေါ့လေ။
ဒီအထဲမှာ ဝိဇ္ဇာသိပ္ပံတက္ကသိုလ် ပါမောက္ခချုပ်ဟောင်းစကားကို နားထောင်တော့ ဒါက ပိုသေချာသွားရော။ သူက ကြောက်တတ်တယ်၊ ဘာမှ မပြောရဲဘူး တဲ့။ ရှင်းကရော။ ကျောင်းသားတွေ သေသာသေကြတော့။ ဘာ့ကြောင့် ဒီပညာရေး ညံ့ပါလိမ့်၊ ပညာတတ်ရင် မကြောက်ဘူးဆို၊ ဒါဆို သူသင်ထားတဲ့ပညာက ဘာပညာပါလိမ့်။
ဒီမှာ အဖြေတစ်ခု ရှိနေပြန်တယ်။
ကံကောင်းတယ်၊ သူ့တက္ကသိုလ် မတက်ခဲ့ရဘူး။

ဆက်ရန်
ဇင်ဝေသော်