Home » All posts
သိပၸံပညာကတိုက္ေတာ႔ သမၼာက်မ္းစာလည္း လႈပ္တယ္
in
စာအုပ္အညႊန္း,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 11/01/2014
- No comments
၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေတြအထိ လုံးဝလက္မခံခဲ႔႔႔တဲ႔ သိပၸံပညာရဲ႕ မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီ ကို အခု လက္ခံရစျပဳလာရပါၿပီ။ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးဖရန္စစ္က မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီဟာ ထာဝရဘုရားရွင္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို လုံးဝျငင္းပယ္တာမဟုတ္တဲ႔ အ တြက္ သမၼာက်မ္းစာနဲ႔ မဆန္႔က်င္ပါဘူူးလို႔ ေျပာၾကားသြားပါသတဲ႔။
ဒါဆိုရင္ မဟာေပါက္ကြဲမႈသီအိုရီနဲ႔ပူးတြဲပါလာမယ္႔ အီဗိုလူးရွင္းသီအိုရီကိုေတာ႔ လက္မခံဘူး(သို႔)လက္မခံေသးဘူးလို႔ဆိုလိုရာလည္း ေရာက္ေနပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ ခရစ္ယန္ဘာသာဝင္တြင္အေနနဲ႔ စိတ္မရွိေစခ်င္ပါ။ မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီကိုလည္း ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေတြမတိုင္မီ ဒီလိုပဲ ျငင္းပယ္ခဲ႔တာပါ။
မဟာေပါက္ကြဲမႈသီအိုရီနဲ႔အီဗိုလူးရွင္းသီအိုရီကိုေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ေတာ႔ ထာဝရ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဖန္ဆင္းမႈအခန္းက႑က၊ အစကတည္းက လူစင္စစ္ စတဲ႔အခန္း က႑က ေတာ္ေတာ္က်ဥ္းသြားၿပီး ေနရာ လုံးဝမရွိေတာ႔တာလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ပါ တယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးေရးမိတဲ႔အတြက္ အာရွတိုက္ရွိ ဆင္႔ပြားခရစ္ယန္ေတြကို (လိုအပ္ရင္) ေတာင္းပန္ပါတယ္။
မူလခရစ္ယန္ေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ဥေရာပတိုက္သားေတြအထဲမွေတာ႔ သူတို႔ခ်င္း ခြက္ခက္လန္ေအာင္ ဒီကိစၥကို ဒီေဘ႔(တ္)လုပ္ခဲ႔ၾက၊ လုပ္ေနၾကပါၿပီ။ ဒီအထဲမွာ ပါေမာကၡ Richard Dawkins ရဲ႕ "The God Delusion" က သိပၸံအဆန္ဆုံး၊ အသံအက်ယ္ဆုံးလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဘက္ဆဲလားတစ္အုပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲဆိုဆို လူေကာင္းက လူေကာင္းပါ။ ခရူးေဆ႔စစ္ပြဲေတြၿပီးသြားကတည္းက ဥေရာပဟာ အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံး၊ အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡအနည္းဆုံး နယ္ေျမပါ။
ဖီးလင္း အျမဳဇင္း
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
- on 10/31/2014
- No comments
ေခတ္ေဟာင္းထဲမွာ ဆရာႀကီး ဦးေသာ္ဇင္ဆိုတာ ရွိခဲ႔တယ္၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ပဲ။
ေခတ္သစ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ေတးေရးဆရာ ေသာ္ဒီေဝ ရွိတယ္။ ေယာက်္ားရင္႔မာ ႀကီးေတြပါ။
အခု ဇင္ေဝေသာ္(အထက္က နာမည္ႏွစ္ခုအျပင္ မေရာက္ဘူး) လုပ္လိုက္ေတာ႔ နာမည္က မိန္းကေလးဆန္လိုက္တာလို႔ ေျပာၾကတယ္(တခ်ိဳ႕ပါ)။
"သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလုံး မဂၤလာပါရွင္" လို႔ ေျပာလိုက္ရရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ မသိ။
ပန္းသီး စီအီးအိုလိုေလ။
ဖီးလင္း အျမဳဇင္း။
ပန္းသီးစီအီးအိုနဲ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေဆာင္းပါး
- on 10/31/2014
- No comments
ၾကာပါၿပီ၊ ဖတ္ဖူးတဲ႔ေဆာင္းပါးပါ။ ဂ်ပန္ဆရာဝန္တစ္ေယာက္က ေဆးပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရေတာ႔ ငါတို႔ လည္း ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ႏိုဘယ္ဆု ဆြတ္ခူးႏိုင္ၿပီဆိုၿပီး ဂ်ပန္တစ္ႏိုင္ငံလုံး ဂုဏ္ယူ ဝင္႔ႂကြားလို႔မဆုံး ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဆရာဝန္ေျပာလိုက္တဲ႔စကားေၾကာင္႔ ငိုရမလို ရယ္ ရမလို ျဖစ္သြားခဲ႔ရတယ္။ သူေျပာတာက
"အေမရိကတကၠသိုလ္မွာ ပညာ သင္ခြင္႔၊ သုေတသနျပဳခြင္႔မရရွိခဲ႔ရင္ ဒီဆုကို ရႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး" တဲ႔။
သူအမႊမ္းတင္သြားတာက အေမရိကလူ႔အဖႊဲ႔အစည္းရဲ႕ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ ဇင္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အိမ္မက္ေနာက္လိုက္မႈကို ေလးစားျခင္း၊ နား လည္ျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္းစတာေတြပါ။ အာရွက အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာကို တန္ဖိုးထား ေလးစားမႈနည္းသလို တစ္ခုခု ႀကိဳးစားလုပ္ေန ရင္း ေတာ္ေတာ္နဲ႔ျဖစ္မလာရင္ စိတ္မရွည္၊ အျပစ္တင္၊ ေဝဖန္ကဲ႔ရဲ႕မႈေတြေတာင္ ရွိတတ္တယ္။ အေမရိကမွာ ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။
အခု ပန္းသီးစီအီးအိုက သူဟာ ေဂးတစ္ေယာက္ျဖစ္ရတဲ႔အတြက္ ဂုဏ္ယူတယ္ လို႔ ေျပာသြားခဲ႔ပါတယ္။ အာရွမွာဆို အႀကီးအက်ယ္ဂယက္ရိုက္သြားႏိုင္ေပမဲ႔ အေမရိကမွာေတာ႔ သတင္းထူးတစ္ပုဒ္ျဖစ္သြားတာကလြဲလို႔ ဘာမွ ထူးျခားမယ္႔ သေဘာမရွိပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ရည္က်မသြားရင္ ကုမၸဏီနဲ႔သူ႔ရဲ႕အေန အထားကလည္း အရင္လိုပဲေနမွာပါ။ ဒါက အေနာက္ရဲ႕ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ အက်ိဳးဆက္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ပုဂၢလိကေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဘဝကို သီးသန္႔ ထား၊ ေလးစားေပးႏိုင္မႈပါ။
လက္ခံခ်င္ရင္ခံ မခံခ်င္ရင္ေန သူတို႔က ဒီအတိုင္းပဲရွိေနမွာျဖစ္သလို အိုင္းစတိုင္း က အစ ဘီးလ္ဂိတ္တို႔ မာ႔က္တိုအဆုံး တကယ္႔လူေတြကို ေမြးထုတ္လိုက္တာ ကလည္း ဒီ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ကပါပဲ။
အာရွမွာ လီကြမ္းယုကအစ ေကာ္လက္တစ္ဗစ္ဇင္ (သမဂၢဝါဒ) ကို ေႂကြးေၾကာ္တယ္။ ဒီေတာ႔ အုပ္စုအားျပဳၾကတယ္။ အုပ္စုဖြဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဟို တစ္ေယာက္ကလုပ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ဖြဲ႔လုံး ဒုကၡေရာက္သြားတာေတြရွိသလို ဟို တစ္ေယာက္ရဲ႕ တီထြင္မွဳကို အုပ္စုလိုက္ အေသအလဲ လိုက္ယူေနရတာေတြ လည္း ရွိေနျပန္တယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ ဒီေန႔အထိ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ က ေရွ႕ကေျပးေနဆဲဆိုတာပါပဲ။ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အႏၲရာယ္လို႔ ေျပာေနၾကတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုယ္တိုင္ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ရဲ႕ အသီးအပြင္႔ကို စားသုံးေနၾကရဆဲသာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆို အေနာက္ခံယူထားတဲ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဘာျဖစ္ေန မလဲ။
အေရွ႕ရဲ႕ ေကာ္လက္တစ္ဗစ္ဇင္ (သမဂၢဝါဒ) အဓိပၸါယ္က ဘာျဖစ္ေနမလဲ။
ေရာေထြးယွက္တင္ေကာ ရွိမေနႏိုင္ဘူးလား။
ေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီး ထြက္လာပါတယ္။
ဆက္ရန္
ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၲိသာသနာ႔တကၠသိုလ္၊ မႏၲေလး အတြက္ စာအုပ္အလႉရွင္မ်ား
in
စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ,
ဇင္ေဝေသာ္,
သီဟနာဒ
- on 10/30/2014
- No comments
အလႉရွင္မ်ားဆိုေပမဲ႔ နာမည္မထည့္ပါနဲ႔ဆိုသူရယ္၊ ဒီနာမည္ေလးနဲ႔သာ ထည့္ေပး ပါဆိုသူရယ္ေတြေၾကာင္႔ ေဖာ္ျပေပးစရာလည္း သိပ္မရွိေတာ႔ပါ။ ထည့္လည္း ဘာ မွ မျဖစ္ပါဆိုသူေတြကေတာ႔....
၁။ ဦးခင္ေမာင္ထြန္း၊ ေဒၚျမင္႔ျမင္႔စန္း မိသားစု
၂။ မစုလင္းေပ (စလုံး)
၃။ ေဒၚေမာ္ရင္းနဲ႔ မိုးမိုး (စလုံး၊ ျမန္မာ)
၄။ မိုး
၅။ samyou5005
၆။ ကိုေအာင္မင္းေဇာ္
၇။ မျဖဴျဖဴထန႔္
၈။ ေဝလင္းေအး
တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ စာေရးသူဖက္က လႉဖို႔ အနည္းငယ္ပဲ က်န္းၿပီး အားလုံးနီးပါး လႉဒါန္းသြားၾကပါတယ္။
အံ႔ဩစရာက ျပည္တြင္းကေနၿပီး စကၤာပူရွိ သူငယ္ခ်င္းကေနတဆင္႔ လႉပါ႔မယ္ ဆိုသူေတြ ပါဝင္ေနျခင္းပါ။ အုပ္ေရကလည္း ဆယ္ခ်ီရာခ်ီေတြပါ။
အားလုံးတစ္သားတည္းျဖစ္ေစဖို႔ လႉဒါန္းတဲ႔ အုပ္ေရ အေရအတြက္ကိုေတာ႔ ေဖာ္ျပမေနေတာ႔ပါ။ သံဃာေတာ္ေတြကို ကပ္လႉမွပဲ အလႉရွင္အမည္ေတြကိုအုပ္ေရနဲ႔တကြ ေမတၱာပို႔ႏိုင္ဖို႔ ထည့္သြင္းေပးသြားပါမယ္။
ျပည္တြင္းက အလႉရွင္ေတြ၊ ျပည္ပက ခရီးႀကဳံသူေတြလည္း ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သာဟတၳိကေျမာက္ခ်င္ရင္ ဇႏၷဝါရီလ၊ ရွစ္ရက္ေန႔ ဆြမ္းကပ္ပြဲကို ႂကြေရာက္ၿပီး အတူတကြ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ စာအုပ္ဆက္ကပ္ရင္း ေန႔လည္စာ လာေရာက္ သုံးေဆာင္ၾကပါေစလိုၾကာင္း ဖိတ္ၾကားအပ္ပါတယ္။
******************************************************************
ဘဏ္မွတဆင္႔လႉမည့္သူမ်ားအေနနဲ႔
ကိုမင္းထြဋ္ေအာင္၊ ဖုန္း ၉၂၃၉၃၅၇၄။
အီေမး minhtutaung.phyu@gmail.com
058-69562-9 (POSB Saving) က တဆင္႔ အလႉေငြ ေပးလႊဲႏိုင္ၾကပါၿပီ။
************************************************************************
သာသနာ႔တကၠသိုလ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းဒကာ၊ ဒကာမေတြဟာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ဗုဒၶဘာသာေတြအားလုံးျဖစ္ေနရမယ္ ဆိုခဲ႔တဲ႔ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕.....
"ျမင္းမိုရ္ထက္ၾကဴ း
ထိုေက်းဇူးမွ
စုန္းၾကဴ းပမာ
ေက်းဇူးလႊာကို
ဆပ္ပါသည္ဟု
ဆႏၵျပဳရင္း......"
တပည့္
သီဟနာဒ(ဇင္ေဝေသာ္)





