တကယ္က ကိုယ္လုပ္သည့္အလုပ္ကို ပိုင္နိင္ဖို႔၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္အထိ ရွိေနဖို႔သာ


အနာဂါမ္ ဆရာသက္ႀကီး တရားျပလာခဲ့ဖူးသည္။
ထိုမွေနာက္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ာ ဆက္တိုက္လိုလို တရားျပလာခဲ့ၾကသည္။
ကမ႓ာအထိတရားေျခဆန္႔သြားသူက ဆရာႀကီး ဦးဂိုအင္ကာ
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ကအစ မ်ားစြာ တရားျပသူျပ၊ အဘိဓမၼာ ပို႔ခ်သူ ပို႔ခ်။

မေန႔က သူမ်ားတက္သျဖင့္ ဖတ္လိုက္ရသည့္ စေတးတပ္တစ္ခုမွာ လူအလုပ္ကို ဘုန္းႀကီးလုပ္လို႔ရေပမဲ့ ဘုန္းႀကီးအလုပ္ လူလုပ္လို႔ မရဟန္ ေရးထားတာကို ဖတ္လိုက္ရသည္။
တကယ္က ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ေရာေထြးယွက္တင္ျဖစ္မႈ ရွိပါသည္။
တကယ္က ကိုယ္လုပ္သည့္အလုပ္ကို ပိုင္နိင္ဖို႔၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္အထိ ရွိေနဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္။

ဒါက ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးသည္။

ၾကက္သား ကာလသားခ်က္နဲ႔ ပုံမပ်က္ ကိတ္မုန္႔ တစ္ပြဲ


ရြာကိုမေရာက္ျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ တစ္အိမ္လုံုးစာ ၾကက္သားကာလသားဟင္း ခ်က္ထားဖို႔ မွာခဲ့သည္။
ရြာမေရာက္ဘဲ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။

ေနာက္ေန႔မနက္ အသိတစ္ေယာက္က ဘာစားခ်င္သလဲ ေမးလို႔ အလြမ္းေျပ ဒါပဲစားမယ္ ေျဖခဲ့မိ၏။ သူမက ကိုယ္တိုင္မလာ၊ ကေလးေတြကို အပို႔ခိုင္းလိုက္သည္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ထိုဟင္း ေရာက္လာသည္ေပါ့။ စားေကာင္းပါသည္။ ထိုဟင္းကိုစားၿပီး ဘာမွ မစားျဖစ္ေတာ့။

တစ္ေယာက္ကလည္း ကိတ္မုန္႔ စီစဥ္ထားသည္၊ လက္ရွိ က်န္းမာေရးနဲ႔အညီ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မစားျဖစ္။
မိတ္ေဆြေတြ ေရာက္လာတိုင္း ထိုကိတ္မုန္႔ကို ခ်ေကၽြးမိသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ မစားၾက။လူမမာစာဟု ထင္ေသာေၾကာင့္လား၊ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မႀကိဳက္ေသာေၾကာင့္လားေတာ့ မသိပါ။

မေန႔က ပထမဆုံး ဆရာ သစၥၥာနီနဲ႔ ကိုေက်ာ္သာလာသည္၊ ထို႔ေနာက္ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီလာသည္။ ျပသနာက ေမာင္စိမ္းနီႏွင့္ ႐ိုက္လိုက္ေသာပံုမွာ ထိုကိတ္မုန္႔ပြဲပါသြားသည္။

ထိုစဥ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က တို႔ကို ခ်ေကၽြးတဲ့ ကိတ္မုန္႔က ပန္းကန္းကအစ အတူတူပဲ ေျပာရင္း ဖုန္းဆက္သည့္အခါ စဥ္းစားရင္း ရယ္ေမာလိုက္ရသည့္အျဖစ္က ဗိုက္ေၾကာေတြ နာသည္အထိပင္။ ဒီေန႔ လာခ်င္လို႔ လိပ္စာေတာင္းသူမ်ား ထိုကိတ္မုန္႔ကို အရင္ သတိရေစခ်င္ပါသည္။ ထိုကိတ္မုန္႔ မကုန္ေသးပါ။ ေရခဲေသတၱာထဲမွာ ရွိေသးသည္။

ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္)


၁၉ ရက္ေန႔က ထူးထူးျခားျခား တက္ေရာက္လာသူမ်ားတြင္ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး က်ဴရွင္လည္းပါ၀င္သည္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ အရြယ္လည္းရွိ၊ မ်က္စိလည္းေကာင္း အခုလို စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ရံုမက ဘာသာျပန္ဖို႔အထိပါ စိတ္၀င္စားလို႔ ၀မ္သာေၾကာင္း၊ သူ႔အေနနဲ႔ မ်က္စိကို ေတာ္ေတာ္ ၫွာေနရေၾကာင္း ေျပာသြားသည္။ စကား ဒီထက္ၾကာၾကာ ေျပာလိုေသးေသာ္လည္း ႏွစ္ဖက္စလုံးက ရႈပ္ေနသျဖင့္ ခဏသာေျပာခြင့္ရခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုက္သင့္သေလာက္ ျပည့္စုံသည္။ ေလးစားရသည့္ ဘာသာျပန္ ကၽြမ္းက်င္လွေသာ ဆရာႀကီးေတြထဲမွ တစ္ေယာက္ လို႔ေတာ့ အနည္းဆုံး ေျပာႏိုင္ပါသည္။
ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဆရာႀကီးႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ အလြန္၀မ္းသာမိပါသည္။


စုဋီကာရွိၿပီးျဖစ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး က်ဴရွင္၏ ေဆာင္းပါးကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္မိၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္။ အတိတ္၊ ပစၥၥဳပၸန္မွတဆင့္ အနာဂတ္ကို ေမ်ွာ္ေခၚေရးထားသျဖင့္ သုံးသပ္စရာေတြ မ်ားစြာပါ၀င္ပါသည္။







ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာပဲ


ဟန္တင္တင္ ဒုတြဲထြက္လာေတာ့ ပတြဲပါ ေအာ္ဒါလိုက္လာတယ္။
ရဟန္းနဲ႔ႏိုင္ငံေရးက ေျပာစရာ ရွိေပမဲ့ ရဟန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးစာေပကေတာ့ မကင္းပါဘူး။ ရာေဇာဝါဒသုတ္က နိင္ငံေရးပုံစံျဖစ္ၿပီး အဂ္ဂညသုတ္က စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းအေၾကာင္း ေဟာထားတာပါ။
စပ္မိလို႔ မႏွစ္က ထြက္တဲ့ ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ world order နဲ႔ ဖူကူယားမားရဲ႕ political Order and Political Decay ျမန္မာျပန္ ရွိေနၿပီလားဆိုေတာ့ မရွိေသး၊ တခ်ိဳ႕က ၾကားကို မၾကားဖူးေသးတာ။
ေနာက္ၿပီး ဟန္တင္တန္လို စာမ်က္ႏွာ ၈၀၀ ၀န္းက်င္ကို ၀ယ္မ၀ယ္မသိဘဲ ႐ိုက္ထုတ္ဖို႔က အရဲစြန္႔စရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဘာကိုမွ ဂ႐ုမစိုက္မွ ဒါမ်ိဳးေတြ စာအုပ္ျဖစ္လာမွာထင္တယ္။ ေငြအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္ သို႔ ျမတ္ဖို႔၊ မရႈံးဖို႔ဆိုရင္ ဒါမ်ိဳးေတြ စဥ္းစားစရာကို မလိုေတာ့ဘူး။

ဒီက ေစာင့္ေနသူ


တစ္

ေလယာဥ္ေပၚမွ အဆင္း ခပ္ေ၀းေ၀းမွ လက္ျပေနသည့္ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတြ႕ေနရသည္။ မည္သူမွန္း အတိအက် မသိရေသး။ သို႔ေသာ္ လက္ျပျခင္း၊ ျပံဳးျပျခင္း၊ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ျခင္း၊ ပို႔စ္တင္ျခင္း ေလးမ်ိဳးစလုံး တၿပိဳင္နက္လိုလို လုပ္ေနႏိုင္သျဖင့္ ဓမဂဂၤါသာျဖစ္ရမည္ဆိုၿပီး ျပန္လည္လက္ျပလိုက္၏။ မွားႏိုင္ေျခ နည္းသည္။



ႏွစ္

ပါဠိေကာလိပ္ေရာက္ၿပီး ကိုယ္လက္သန္႔စင္ရန္ ေရခ်ိဳးခန္းထဲ ၀င္လိုက္သည္။
ထိုစဥ္ အျမင့္ ငါးေပ ေျခာက္လက္မအထက္မွာရွိသည့္ ပိုးမ်ွင္ေလးတစ္ခုက နဖူးကို လာႏႈတ္ဆက္သည္။ တကယ္ေတာ့ ေရခ်ိဳးခန္းက သန္႔ရွင္းေနပါသည္။

သုံး

ထို႔ေနာက္ ကိုယ္တိုင္က ေစာင့္ေနသူ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ဘိက္ခု ဥာဏိန္
ဘစံ
ႏွစ္းပါးစလုံး ေနာက္က်သည္။ ႏွစ္ပါးစလုံးကလည္း ကားၾကပ္ေနလို႔ဟု ေျပာၾကသည္။

"အေတာ္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာက ဘာေၾကာင့္ပဲ ေနာက္က်ေနာက္က်၊ ကားၾကပ္ေနလို႔ဆိုရင္ အိုေကသြားတာပဲ" ဓမဂဂၤါက ဆိုသည္။

သူစကားကိုေတာ့ ဟိုႏွစ္ပါးကို ျပန္မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။

ဆက္ရန္
(ဆက္ရန္ဆိုေသာ္လည္း ဆက္ဖို႔က မေသခ်ာလွပါ)