ေမာနင္း ပို႔စ္


ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အင္တာနက္ အသည္းစြဲထင္ေနတဲ႔လူေတြ စဥ္းစားစရာေ တာ႔ ရွိေနပါၿပီ။ ဒီေလာက္စြဲေနရင္ ၆ ႏွစ္လုံးလုံး အိမ္မျပန္ဘဲ အင္တာနက္ ကေဖးမွာ ေနႏိုင္ပါ႔မလား။ ရွင္ဝွာသတင္းဌာနအရ (သူ႕နာမည္ကို ဆိုင္ က အလုပ္သမားေတြဆီက ေမးလို႔) သိရတာက Li Meng တဲ႔။ သူကိုယ္တိုင္ကေတာ႔ ၆ ႏွစ္လုံးလုံး ဘယ္ လူသားနဲ႔မွ စကားမေျပာပါဘူး။

သူဟာ Jilin တကၠသိုလ္နားမွာရွိတဲ႔ အင္တာနက္ ကေဖးတစ္ခုထဲကို အီးေမး စစ္ဖို႔ 2007 ႏွစ္ ေမလက ဝင္သြားလိုက္တာ အခုခ်ိန္အထိ အဲဒီ ကေဖးထဲမွာ ရိွတုန္းပါပဲ။ တစ္လကို အင္တာနက္သုံးခ ေဒၚလာ ၅၀၀ က်တယ္။ ဒီေငြ ျပန္ ရေအာင္ အြန္လိုင္းေပၚမွာပဲ ရွာပုံရတယ္လို႔ ဆိုင္ရွင္က ေျပာသတဲ႔။ အလုပ္ လုပ္တာ၊ ဂိမ္းကစားတာ၊ စားတာ၊ အိပ္တာ ဒါေတြအားလုံး ကြန္ ပ်ဴတာေရွ႕ က ထိုင္ခံုေပၚမွာပဲ ကိစၥၿပီးတယ္။ "အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္ ဟူး" လို႔ သူမေအာ္ဘူး။

ေစာေစာပိုင္းက သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္မိၾကမလား မသိဘူး။ Samoa Air လိုင္းက ေလယာဥ္စီးခကို ကိုယ္အေလးခ်ိန္နဲ႔ အညီ ေတာင္းမယ္တဲ႔။ မႏၱေလးက ဆိုက္ကားဆရာက်ေနတာပဲ။ အိုဗာဝိတ္ေတြအတြက္ အိုဗာ ပ႐ိုက္ဇ္ပဲ။ စီးပြားေရးသမားေတြက ဘယ္ေတာ႔မွ အရွဳံးမခံဘူး။ အိုဗာဝိတ္ေတြဆီကက် ေငြ ပိုေတာင္းၿပီး ပုံမွန္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေအာက္မွာ ရိွသူေတြကို ေလ်ွာ႔ေတာင္းမယ္ဆိုတာမ်ိဳးက် ပါမလာဘူး။

ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ကမၻာေပၚမွာ မၾကာမၾကာ ကမၻာေက်ာ္ ငေပါေတြ ေပၚေပၚ လာတတ္တယ္။ ေစာေစာပိုင္းက ဆဒန္ ဟူစိန္၊ အခု ဖက္တီး Kim Jong Un။
သူကမွ Psy အစစ္။ ဂန္းမဲန္း စတိုင္လ္။


 ဇင္ေ၀ေသာ္

စကၤာပူနတ္လည္း "ကိုင္" တတ္သည္


နာနာဘာဝၿပီးလ်င္ ေနာက္ထပ္ရွင္းရခက္သည္႔ကိစၥက နတ္ကိုင္ျခင္းဟုထင္ သည္။ ယုံရလည္းခက္၏၊ သို႔ေသာ္ ရွိပုံလည္း ရ၏။ အနည္းဆုံး ခူးတိတ္ပြပ္ မိသားစုအတြက္ေတာ႔ ဤ ကိစၥသည္ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ထားရစ္ခဲ႔သည့္ မွာတမ္းျဖစ္ေလသည္။ မစၥတာ ခူးတိတ္ပြပ္က ႏွယ္ႏွယ္ရရပုဂၢိဳလ္မဟုတ္၊ စကၤာပူ၏ အခ်မ္းသာဆုံးအုပ္စုတြင္ပါသည္။ ရီရႊန္းမွာ မၾကာမီက ဖြင္႔လွစ္ခဲ႔ သည္႔ ခူးတိတ္ပြပ္ ပုဂၢလိကေဆးရုံက ( Khoo Teck Puat Hospital Singapore - KTPH )သူ႕အမည္ပင္ျဖစ္သည္။ စကၤာပူမွာ ပုဂၢလိကေဆးရုံ ဆိုသည္က လက္ခ်ိဳးလို႔ရသည္။

နတ္ကိုင္ျခင္း စတင္ျဖစ္ပြားစဥ္က ကိုယ္တိုင္ပင္ စကၤာပူမေရာက္ေသး၊ ေရွး ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲေသာ သီရိလကၤာဆရာေတာ္ႀကီး လက္ထက္ကျဖစ္သည္ ။ ျဖစ္ ပုံက အလုပ္သမားမ်ားက သစ္ပင္ေစာင္႔နတ္ကို ေတာင္းပန္ျခင္းစသည္ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ခုတ္လွဲပုံရ၏။ ထိုအခါ ထိုသစ္ပင္ေစာင္႔နတ္က ေဒၚခူးတိတ္ ပြပ္ ကို ဝင္ကိုင္ေလေတာ႔သည္။ ရုတ္တရက္ႀကီး ေလျဖတ္သလိုလဲက်သြားသည္။ စကားလည္း မေျပာႏိုင္ေတာ႔ေပ။ သူေဌးမ်ားျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေဆးရုံကို ခ်က္ခ်င္း သြားၾကသည္။ ေဆးရုံးမွာလည္း ေရာဂါ၏ အရိပ္လကၡဏာကို ရွာေဖြလို႔မရ။ ေနာက္ဆုံး သီရိလကၤာဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဩဝါဒကို ခံယူရန္ ေရာက္လာၾကသည္။ ဆရာေတာ္က ဤကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ ထိုထို သစ္ပင္ေစာင္႔နတ္ကို ေတာင္းပန္၊ ေမတၱာပို႔လွ်င္ ရေၾကာင္းရွင္းျပၿပီး သူကိုယ္တိုင္ အိမ္သို႔ႂကြကာ ဘာသာေရး လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ေပး ခဲ႔သည္။ မၾကာမီ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေဒၚခူးတိတ္ပြပ္လည္း ပကတိအတိုင္း ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာခဲ႔သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ထိုမွေနာက္....
"သစ္ပင္ခုတ္ျခင္း၊ ျဖတ္ျခင္းမျပဳလုပ္မီ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ကို ပင္႔ၿပီး ေမတၱာအရင္ပို႔ ေစရမည္" က မစၥတာ ခူးတိတ္ပြပ္၏ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ ဆက္လိုက္နာရန္မွာတမ္းျဖစ္ေလေတာ႔သည္။
ပထမဆုံးအႀကိမ္ သူတို႔အိမ္ထဲ ေရာက္ဖူးစဥ္က အလြန္အံ႔ဩမိသည္။ စကၤာပူလို ႏိုင္ငံေပါက္စေလးမွာ ဤမ်ွ က်ယ္ဝန္းေသာၿခံႀကီးျဖင္႔ေနသူ မရိွႏိုင္ေ လာက္ဟု ထင္ထားေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ သူတို႔ၿခံဝင္းက ရန္ကုန္ကၿခံဝင္း မ်ားႏွင္႔ပင္ မတူ။ ေတာင္ႀကီး၊ ေမၿမိဳ႕စေသာနယ္ၿမိဳ႕မ်ားကျခံဝင္းမ်ားႏွင္႔ပင္ တူေနသည္။ ေျမကမညီ၊ ၿခံဝင္းအလယ္က ကုန္းကမူေပၚမွာ တိုက္အိမ္ အတြဲ လိုက္ေဆာက္ထားသည္။
ပတ္ပတ္လည္က သစ္ပင္ႀကီးမ်ားျဖင္႔ ေတာအုပ္သဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ နတ္ကိုင္မည္ဆိုက ကိုင္ေလာက္ေပသည္ဟု သစ္ပင္ႀကီးမ်ားကို ၾကည္ ႔ရင္း ေတြးလိုက္မိသည္။

ခူးတိတ္ပြပ္ရိွစဥ္ ဘာသာယုံၾကည္မႈက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ၿပီး ေလးထပ္ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီး ၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ပင္ သူတို႔ အလႉေငြ မ်ားစြာပါ ဝင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုေတာ႔ မိသားစုထဲမွာ အျခားဘာသာယုံၾကည္မႈ မ်ားလည္း ရွိႏိုင္သည္ဟု တြက္ဆလို႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ဘာသာ၀င္ မ်ိဳးဆက္သစ္မဆုိ တညီတၫြတ္တည္း လိုက္နာၾကရသည္က မစၥတာ ခူးတိတ္ပြပ္၏ "သစ္ပင္ခုတ္ျခင္း၊ ျဖတ္ျခင္းမျပဳလုပ္မီ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးကိုပင္႔ၿပီး ေမတၱာအရင္ပို႔ ေစရမည္" ျဖစ္ေလသည္။

ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ျဖင္႔ တစ္ႏိုင္ငံလုံးထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ စကၤာပူလို ႏိုင္ငံ မွာ ေရွးေဟာင္းဆန္ေသာ (အခ်ိဳ႕က ဤသို႔ယူဆသည္) ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး မရိွႏိုင္ဟုဆိုက မွားသည္။ သူတို႔ၿခံထဲက သစ္ပင္ခုတ္၊ ျဖတ္တိုင္း သစ္ ပင္ေစာင္႔နတ္ကို ေမတၱာပို႔ရန္ သြားရဆဲျဖစ္သည္။ အံ႔ဩမိ၏။ ထင္မထားခဲ႔။

(စာႂကြင္း)
သြားၿပီး ျပန္လာတိုင္းလည္း ခ်က္လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ လႉလိုက္သည္။ လႉတာကိုလည္း ဘ႑ာေရးမႉးကို အပ္လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေက်ာင္းအလႉေငြ နည္းေသာလမ်ားတြင္ ဘ႑ာေရးမႉးက ခူး မိသားစု သစ္ပင္မခုတ္တာ ၾကာေပါ႔ဘုရား ဟု ' စ ' တတ္ေလသည္။


 သီဟနာဒ

သြားမယ္႔ခရီး


ဒီလိုကိစၥေတြ ဖားသားႀကီး မာတင္မွာ ႀကဳံလာရတယ္ဆိုလို႔ကေတာ႔ နည္း နည္းမွ အံဩစရာမရွိပါဘူး။ အေဆာင္မွာ လူနာစာရင္းေတြကို သူ ကိုင္ရ တဲ႔ေန႔ဆို လူနာနဲ႔ နာမည္ အမွန္တြဲလ်က္ရိွတယ္ဆိုတာ ခပ္ရွားရွားပဲ။
တစ္ေန႔ေတာ႔ ရထားစီးရင္း လက္မွတ္ေပ်ာက္ေနလို႔ လက္မွတ္စစ္လာေတာ႔မွ သူ႕လက္မွတ္ ဘယ္ထားမိမွန္းမသိ အသည္းအသန္ လိုက္ရွာေနတယ္။

သူ႕အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိထားတဲ႔ လက္မွတ္စစ္က
" ဖားသားမာတင္၊ ရွာမေနပါနဲ႔၊ ဖားသားႀကီးကို ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိပါ တယ္၊ လက္မွတ္ ဝယ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာလည္း သိပါတယ္"
ဒီေတာ႔ ဖားသားမာတင္က
" မရွာလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ ဘယ္သြားမယ္ဆိုတာက လက္မွတ္ထဲမွာပဲ ေရးထား တာ" တဲ႔။

RD. (Linus Ascheman)


 ဇင္ေ၀ေသာ္

ၾကိဳးေဟာင္းနဲ႔ ျပန္ခ်ည္လာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ မိသားစုဘဝ ( ၂ )


ႀကိဳးေဟာင္းနဲ႔ ျပန္ခ်ည္လာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ မိသားစုဘဝ ( ၁ ) မွအဆက္

၃။ The Oscillating family narrative

အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အႀကီးမားဆုံးကေတာ့ သူတုိ႔အရြယ္နဲ႔အညီ အဆုိးေတြေရာ၊ အေကာင္းေတြပါ ထိန္ခ်ိန္မထားဘဲ ေျပာျပျခင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္။
“တုိ႔ မိသားစုထဲမွာ အဆုိးေတြေရာ၊ အေကာင္းေတြပါ ဆုံေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ငါတုိ႔ မိသားစုပုိင္ စီးပြားေရးဟာ သိပ္ေကာင္းခဲ့တယ္။ မင္းတုိ႔ အဘုိးဆုိရင္လည္း ( ) အဖြဲ႔အစည္းမွာ အလြန္အေရးပါခဲ့တဲ့ လူႀကီးလူေကာင္း တစ္ေယာက္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ( ) ေဆး႐ုံရဲ႕ ဘုတ္အဖြဲ႔ထဲမွာလည္း ပါဝင္တယ္”
“အဲသလုိပဲ။ အဆုိးေတြလည္း ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတယ္။ မင္း ဦးေလးဆုိရင္ ( ) အမႈနဲ႔ အဖမ္းခံခဲ့ရဖူးတယ္။ ( ) ခုႏွစ္က ငါတုိ႔ ရပ္ကြက္ မီးေလာင္လုိ႔ တုိ႔အိမ္ပါ ပါသြားတယ္။ ဘာမွ သယ္ယူခ်ိန္ မရခဲ့ဘူး။ ဒီၾကားထဲ အေဖက လည္း အလုပ္မရွိ ျဖစ္ေနရတာ အၾကာႀကီးပဲ။ ဘာေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိ႔မိသားစု က မိသားစုပဲ။ အဆုိးနဲ႔ႀကံဳလည္း ဒီမိသားစု၊ အေကာင္းနဲ႔ႀကံဳလည္း ဒီ မိသား စု၊ လက္တြဲညီညီနဲ႔ ရင္ဆုိင္ခဲ့၊ မွ်ေဝခဲ့စားခဲ့ၾကတယ္။”

ဒီလုိ စကားေတြဟာ ကေလးရဲ႕ မိသားစုအေပၚထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ပါ ေျပာင္း လဲခုိင္မာ လာေစတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ မိသားစုနဲ႔ တစ္သားတည္း ျဖစ္သြားေတာ့မွ သူတုိ႔ ေတြး ပုံေခၚပုံေတြဟာ သူတုိ႔အတြက္ဆုိတဲ့ အဆင့္ကုိ ေက်ာ္သြားၿပီး မိသားစု အ တြက္ ဆုိတဲ့ အဆင့္ကုိ ေရာက္သြားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

မိသားစုနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကုိ ေျပာဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း ရွာၾကရာမွာေတာ့ အေရွ႕နဲ႔အေနာက္ တူမယ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အေနာက္ ယဥ္ေက်းမႈ မွာေတာ့ မိသားစုလုိက္ ေဟာလီးေဒး ခရီးထြက္စဥ္၊ ေစ်းဝယ္သြားစဥ္ ေတြမွာ ႀကံဳသလုိ ေျပာျပေပးႏုိင္ပါတယ္။
ေဟာလီးေဒးေတြ ထြက္ေလ့သိပ္မရွိတဲ့ ျမန္မာေတြမွာေတာ့ ကေလးေတြနဲ႔ အတူ အိပ္ယာဝင္ခ်ိန္ လသာတဲ႔ ညအခါေတြမွာ သူတုိ႔ အိပ္မေပ်ာ္ ခင္ ေျပာျ ပႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ လူႀကီးသူမေတြက အိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေတြ ေျပာျပခဲ့ၾကတာကုိးလုိ႔ စဥ္းစားမိရင္း ေက်နပ္ရပါတယ္။

ကုိယ့္ခံစားမႈနဲ႔ ေျပာရရင္ က်ေနာ့္အေဖဟာ သုံးပတ္ေလာက္ အခ်ဳပ္က် ခံခဲ့ရဖူးတယ္။ ဝါကုန္သည္လုပ္ရင္း ေတာ္ေတာ္ ပုိက္ဆံရွိတဲ့အထဲ ပါဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ လူမွန္း တကယ္သိလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဒါေတြက မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေဖဟာ အခ်ဳပ္ခံခဲ့ရဖူးတယ္ဆုိတာနဲ႔ သူဟာ ေတာသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တုိင္းကုိယ္စားလွယ္ (ေတာင္သူလယ္သမား) အဆင့္အထိ ေရာက္ခဲ့ရဖူးတယ္ဆုိတဲ့ အေဖ၊ အေမတုိ႔ ေျပာျပခဲ့တာေတြဟာ ဒီေန႔အထိ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ ရွိေနဆဲပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီစိတ္ပညာ သိပၸံေဆာင္းပါးကုိ စိတ္ထဲကေန လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ခံစား ယုံၾကည္လုိက္ရတယ္။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္က လူတုိင္းလုိလုိဟာ အိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေတြ နဲ႔ သိပ္ မေဝးခဲ့ၾကပါဘူး။ လူတုိင္းကုိယ္စီမွာ မတူညီတဲ့ ပုံျပင္ေတြ ရွိေနၾကပါ တယ္။ ဒီပုံျပင္ေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔ဘဝရဲ႕ ဦးတည္ရာကုိ တစ္တပ္ တစ္ အား ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့တယ္ဆုိတာ ျငင္းလုိ႔ မရပါဘူး။

ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္ေတြေၾကာင့္ အိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေတြနဲ႔ ေဝးၿပီး ရင္း ေဝးေနၾကရတဲ့ မိသားစုဘဝေတြဟာ ျပႆနာကုိ ရင္ဆုိင္ရာမွာ အရင္ လုိ စည္းစည္းလုံးလုံး မရွိလွဘူးလုိ႔လည္း ေထာက္ျပၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးဆရာကေတာ့ …

“If you want to have a happy family, create, refine, and retell the stories of your family’s positive moments and your ability to bounce from the difficult ones” လုိ႔ ေျပာထားတယ္။

ပုိၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ မိသားစုဘဝကုိ ပုိင္ဆုိင္ခ်င္ရင္ ကေလးေတြကုိ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ မိသားစုရဲ႕ အားသာခ်က္၊ ေကာင္းကြက္ေတြကုိ ရွာႀကံေျပာေပးပါ။ အခက္အခဲေတြၾကားက သင္ ဘယ္လုိ ႐ုန္းကန္ ထုိးေဖာက္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိလည္း ေျပာေပးပါတဲ့။

အိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေတြဟာ ဘဝမွာ အေရးပါတယ္ဆုိတာ သိၾကေပမဲ့ ဒါဟာ မိသားစု ေပ်ာ္ရႊင္ေရး သိပၸံပညာဆုိတာ အခုမွ သိခြင့္ရလုိက္တဲ့အတြက္ေတာ့ Dr. Duke တုိ႔ကုိ ေက်းဇူးစကား ေျပာခဲ့မွ တာဝန္ ေက်ပါလိမ့္မယ္။


 ဇင္ေဝေသာ္

ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳ အဘိုး မဟုတ္ (၃ )

ဘယ္ေလာက္ ေခတ္မီပါတယ္ေျပာေျပာ ထုိးကြင္းမင္ေၾကာင္ နဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ေတာ႔ လီကြမ္းယုလည္း ခါးခါးတူးတူး ျငင္းဆန္ဆဲပဲ။ ျမန္မာလူႀကီးပိုင္းေ တြနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကေတာ႔ ဒီအထဲမွာ " အိမ္ေထာင္ျပဳ၊ ဘုရားတည္ " ပါ ထည္႔ထားပါတယ္။ တခ်ိန္တုန္းကေတာ႔ ေယာက်္ားေတြဆိုရင္ ေပါင္မွာ ထိုး ကြင္းေတြရွိမွ ေယာက်္ားပီသတယ္လို႔ဆိုခဲ႔ဟန္တူပါတယ္။ ဒီ ယဥ္ေက်း မႈ ေပ်ာက္သြားခဲ႔ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဒီယဥ္ေက်းမႈက အနည္းငယ္ေတာ႔ ဖက္ရွင္တစ္ခုအေနနဲ႔ ျပန္လည္ရွင္သန္လာဟန္တူပါရဲ႕။ သူေျပာတဲ႔ ခဏခံ ဖက္ရွင္လို႔ပဲ ယုံၾကည္မိတယ္။

ေမး ။ ။ ေနာက္ထပ္ ဥပမာတစ္ခုေလာက္ ထပ္ေပးရရင္ စကၤာပူအေျခစုိက္ ထုိးကြင္းမင္ေၾကာင္ အဖြဲ႔က ေဆးမင္ေၾကာင္ဆြဲတာကုိ အႏုပညာတစ္ခု အေနနဲ႔ လက္ခံလာဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။

ေျဖ ။ ။ ဒါကိုေတာ႔ အႀကံေကာင္းဉာဏ္ေကာင္းလုိ႔ မထင္ပါဘူးကြာ။ ဒီ ကိစၥကုိေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္႔က်င့္တယ္။ ျပန္ဖ်က္ခ်င္ၿပီဆုိ ရင္ ေ တာ္ေတာ္နာက်င္ၿပီးမွ ဖ်က္လုိ႔ရတဲ့ကိစၥမုိ႔လုိ႔။ အဓိပၸါယ္ လုံးဝ မရွိဘူး။ မလုိ ခ်င္ရင္ ခြာပစ္လုိက္လုိ႔ ရတာမ်ိဳးကုိ ကပ္ထားေပါ့ကြာ။ ဖ်က္လုိ႔မရ၊ ေနာက္ ပုိင္း ေနာင္တရမယ့္ ေသရာပါ ကိစၥမ်ိဳးကုိ လုပ္တာကေတာ့ ႐ူးလုိ႔ပါ။ ငါ အား မေပးဘူး။ ခ်က္ခ်င္း MICA ကုိေခၚၿပီး ေျပာတာ။ (Ministry of Information, Communication and Art (ျပန္ၾကားေရး၊ ဆက္သြယ္ေ ရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာန)

“သတင္းစာကုိ ေျပာလုိက္၊ မ႐ူးနဲ႔လုိ႔။ တုိ႔မွာ ျပႆနာေတြ အလုံအေလာက္ ရွိၿပီးသား။ ဘာ့ေၾကာင့္ ျပႆနာအသစ္ ထပ္ရွာေနရတာလဲ” လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ဒါကုိ ခြင့္ျပဳလုိက္ရင္ အက်ိဳးအျမတ္ ရမွာက ထုိးကြင္း မင္ေၾကာင္ ထုိးမယ့္လူေတြ။ သူတုိ႔ပဲ အက်ိဳးရွိမယ္။

ေမး ။ ။ ဒီကိစၥအတြက္ လူထုသိေအာင္ ေၾကညာတာမ်ိဳးေတြကုိ မစၥတာ လီ ဆန္႔က်င္တယ္ေပါ့။

ေျဖ ။ ။ ဟုိတုန္းက လွ်ိဳ႕ဝွက္လမ္းသရဲေတြေခတ္ကို ျပန္ေရာက္သြားတာ ထင္ပါရဲ႕ကြာ။ သာမန္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ ေဆးမင္ေၾကာင္ မရွိပါ ဘူး။ အရင္က ဒါမ်ိဳးေတြကို ေထာင္ထဲမွာပဲ ေတြ႔ရတာ။ လူတစ္ေယာက္ မွာ ျပစ္မႈ ဘယ္ႏွစ္ခု ေဆးမင္ေၾကာင္ ဘယ္ႏွစ္ခုစတာေတြေပါ႔။

ေမး ။ ။ ယဥ္ေက်းမႈေရစီးက ေျပာင္းသြားမယ္ဆုိရင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ကိစၥက လူၾကားထဲမွာ လူမႈေရး ျပႆနာ မရွိေလာက္ေတာ့ဘူး။ ဒါဆုိရင္ေကာမစၥတာ လီ ရဲ႕ သေဘာက ဘယ္လုိလဲ။

ေျဖ ။ ။ သူတုိ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေလးေတြအတြက္ ေကာင္းတယ္ထင္ၿပီး မိဘေတြကုိယ္တုိင္ ေခၚလာၿပီး ေဆးမင္ေၾကာင္ ထုိးခုိင္းၾကတာဆုိရင္ေတာ့ အဲ့ဒါ သူတုိ႔အလုပ္ ျဖစ္သြားၿပီေလ။ မိဘေတြက သူတုိ႔ကေလးေတြကုိ ေဆး မင္ေၾကာင္႐ုပ္ေတြနဲ႔ မျမင္ခ်င္ေလာက္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ သမီး မိန္းကေလးေတြ ကုိယ္ေပၚမွာေပါ့။

ေရးကူးဝတ္စုံလုိ ဝတ္စုံကုိ ဝတ္ၿပီဆုိပါေတာ့၊ ရုပ္ကေလးကလွတပတနဲ႔ ေဆး မွင္ေၾကာင္အ႐ုပ္ေတြ ေပၚလာၿပီး ပုံပ်က္ပန္းပ်က္ကုိ ျဖစ္ကေရာ။ က်န္တဲ့လူေတြက ေျပာၾကမွာ “ဟ … ဘာျဖစ္လာတာလဲ” (ရီလ်က္) “ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီအ႐ုပ္ႀကီးေတြ ေပၚလာတာလဲ။ ငါတုိ႔ လာမထိနဲ႔ေနာ္” ဆုိတာမ်ိဳးေတြေလ။

ေမး ။ ။ လူငယ္ေတြ ၾကားမွာေတာ့ ေဆးမင္ေၾကာင္က တကယ္ ေပၚျပဴ လာ ျဖစ္ေနတာ။

ေျဖ ။ ။ ႐ူး႐ူးမုိက္မုိက္နဲ႔ ေလွ်ာက္လုပ္ၾကတာ။ လူလတ္ပုိင္းလည္း ေရာက္ေရာ ေနာင္တ ရၾကရေရာ။ ငါ့ကေလးေတြ ကုိယ္ေပၚမွာသာ ေဆးမင္ေၾကာင္ ႐ုပ္ ေတြ႔လုိ႔ကေတာ့ နင္႐ူးေနသလားလုိ႔ ေမးမွာပဲ။ (ရီလ်က္) လွ်ိဳ႕ဝွက္လမ္းသရဲအဖြဲ႔လုိ႔ ထင္မွာေပါ့။ ဂ်ပန္က ယာကူဇာေတြဆုိ ကုိယ္ေပၚ မွာ ေဆးမင္ေၾကာင္႐ုပ္ လွလွေလးေတြနဲ႔။ ဒီေတာ့ ေဆးမင္ေၾကာင္႐ုပ္က လူထုအျမင္မွာေတာ့ မေကာင္းမႈ တစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။

ေမး ။ ။ ဒီသတင္းက တုန္လႈပ္စရာပဲ။ စကၤာပူက လူငယ္ေတြဟာ ယာကူဇာ ေဆးမင္ေၾကာင္႐ုပ္ေတြ အေပၚ ေတာ္ေတာ္ ႐ူး႐ူးမူးမူး ျဖစ္ေနၾကတာ။

ေျဖ ။ ။ ေအးေလ … ေနာက္မွ ေနာင္တ ရၾကမွာေပါ့။ ေဆးမင္ေၾကာင္ ျပန္ ဖ်က္ဖုိ႔ ေငြကုန္ေၾကးက် ကလည္း မေသးလွဘူး။ ဒါေတြက သူတုိ႔ ဘဝအ တြက္ ဘာေတြမ်ား အေထာက္အကူ ျဖစ္ေနလုိ႔လဲ။ ငါသာ အလုပ္ ရွင္ ျဖစ္ၿပီး ေဆး မင္ေၾကာင္နဲ႔လူသာ လာၿပီး အလုပ္ေလွ်ာက္လုိ႔ကေတာ့ မခန္႔ဘူး။ ဒါက ခဏတာ ခံတဲ့ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ဖက္ရွင္ပါကြာ။

ေမး ။ ။ ကမၻာ့သမုိင္း တစ္ေလွ်ာက္လုံးရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးေခတ္ထဲ မွာ ျဖစ္ႏုိင္ မယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိ ေခတ္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးသမား ျဖစ္ခ်င္ပါသလဲ။ ဘယ္လုိ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ သူလုိ ျဖစ္ခ်င္တာပါလဲ။

ေျဖ ။ ။ ႏုိင္ငံေရးက လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ကစားပြဲ တစ္ပြဲပါ။ ငါက ႏုိင္ငံေရး သမားကို မျဖစ္ခ်င္တာ။ အေျခအေနေတြက ငါကုိ တြန္းပုိ႔လုိက္တာ။ ၿဗိတိသွ်ေတြ အေရးနိမ့္၊ စိတ္ဓာတ္ေတြပ်က္စီး၊ ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ ရက္စက္မႈ၊ ၿဗိတိသွ်က အထြက္ ကြန္ျမဴနစ္နဲ႔ ငါတုိ႔ၾကား အာဏာ အလုအယက္၊ ဒါေတြက အခုလုိ လီကြမ္းယုျဖစ္ေအာင္ တြန္းပုိ႔လုိက္တာပဲ။
အ႐ူးေခ်းပန္း ေလွ်ာက္ေျပာတာ။
ႏုိင္ငံေရးသမား ဘယ္တုန္းကမွ မျဖစ္ခ်င္ခဲ့ဘူး။

ေမး ။ ။ ဒါဆုိ မစၥတာလီက ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ။

ေျဖ ။ ။ ေရွ႕ေနပဲ ျဖစ္ခ်င္တာ။
(ဆက္ရန္)


 ကမ္းလက္