တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ ဟူသတတ္

"တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ဆန္း" က ဆိုရိုးစကားျဖစ္ေခ် သည္။ ယေန႔ ေခတ္စကားျဖင္႔ လစ္ဘရယ္ျဖစ္သည္ကို ဆိုျခင္းလား၊ ၫွိႏႈိင္း လို႔ မရသည္ကိုဆိုျခင္းလား ကြဲကြဲျပားျပားေတာ႔ မသိေပ။ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ ဆန္းကို မဆိုလိုခ်င္ေသာ္လည္း တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာကိုေတာ႔ျဖင္႔ တို႔ ထိ ၾကည္႔ခ်င္သည္။
ဘာသာေရး ပြဲလမ္းမ်ား စတင္ရာ၍ ဩကာသ ကန္ေတာ႔ခ်ိဳးက စ၍ ၫွိႏိႈင္း လို႔ မရေတာ႔။ ဩကာသကန္ေတာ႔ခ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾက၏။ သူ႕ဟာနဲ႔သူ မွန္ၾကသည္ခ်ည္းသာ၊ ျပႆနာက ႏွစ္သံ သုံးသံ ကြဲေနျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သာသနာကြယ္မည္႔ ကိစၥေတာ႔ မဟုတ္။

ထို႔ေနာက္ သံဃာေတာ္မ်ား ပရိတ္ရြတ္ရာ၌ ဤ ဇာတိ႐ုပ္က တဖန္ ေပၚ လာျပန္၏။ သီရိလကၤာ၊ ထိုင္းသံဃာေတာ္မ်ား ပရိတ္ရြတ္ဖတ္ရာ၌ မည္မၽွ သံဃာမ်ားမ်ား တညီတၫြတ္ရွိလွသည္။ အထူးသျဖင္႔ ထိုင္းသံဃာတို႔က အညီၫြတ္ဆုံး ျဖစ္သည္၊ တစ္ေသာင္းရြတ္လည္း တစ္သံထဲ ထြက္၏။ ေတာင္ပိုင္းထိုင္း၊ ေျမာက္ပိုင္းထိုင္း အတူတူျဖစ္သည္။ ေမတၱာစိတ္သာ ပဓာနဟု ဆိုရန္ေတာ႔ရွိသည္၊ သို႔ေသာ္ သံဃာအမ်ားႀကီး အျဖတ္ အရပ္ ညီညီ ရြတ္ဖတ္ေတာ္မူၾကလ်ွင္ ပို၍ ၾကည္ၫို ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းသည္ကို ဇြတ္မျငင္းၾကသင္႔။ အသံထြက္မွစ၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔က တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ ဆန္လြန္းလွ၏။

ထို႔ေနာက္ ေရစက္ခ်ၾက၏။ အားလုံး ကိုယ္႔မူနဲ႔ကိုယ္ ခ်ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေရစက္ခ် အမ်ိဳးမ်ိဳးဟူသည္႔ စာအုပ္ေတြလည္း ရွိလာရေတာ႔ သည္။ သီရိလကၤာတို႔က တိုသည္၊ ရွင္းသည္၊ ထိမိသည္၊ ရစက္ခ် အမ်ိဳးမ်ိဳး စာအုပ္ေတြမလို။ တို၊ ရွင္း၊ ထိမိေပမေပါ႔၊ မူရင္းကို ကိုင္လိုက္သည္ကိုး။ မူရင္းဘုရားေဟာျဖစ္သည္႔ တိေရာကု႗သုတ္လာ "ဣဒံ ေနာ ဉာတီနံ ေဟာ တု၊ သုခိတာ ေဟာႏၱဳ ဉာတေယာ" ကို ရြတ္လိုက္ၾကသည္။

မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး ေမြးရပ္ရြာေရာက္ခိုက္ မိဘႏွစ္ပါးႏွင္႔ ေဆြမ်ိဳးမ်ား ကို ေရစက္ခ်အမ်ွေဝရာ၌
"ဣဒံ ေနာ ဉာတီနံ ေဟာတု၊ သုခိတာ ေဟာႏၱဳ ဉာတေယာ" ကိုသာ တူျဖစ္ သူကို ရြတ္ဆိုေစေၾကာင္း ရွားရွားပါးပါး မွတ္သားလိုက္ရသည္။ ဆရာေတာ္ ႀကီး၏ ၾကည္ၫိုဖြယ္မ်ားတြင္ ဤသို႔ ဘုရားေဟာကို နံပါတ္တစ္ထားျခင္းမ်ား ပါဝင္သည္။

ရြတ္ဖတ္သရစၨ်ာယ္လွ်င္ အက်ိဳးမ်ားစြာရႏိုင္သည္႔ ဘုရားေဟာ ဂါထာေတာ္ မ်ား ပိဋကတ္ေတာ္မွာ အလြန္မ်ားျပားလွပါလ်က္ သမၺဳေဒၶ ဂါထာမ်ား ေပၚျပဴ လာျဖစ္ေနျခင္းက "တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ" ၏ အစြမ္းကို ျပသလ်က္ ရွိ သည္။
ထိုထိုေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင္႔ ပရိတ္ရြတ္ရာ၌ပင္ အျခားသံဃာမ်ားလို ညီၫြတ္ေအာင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မရြတ္တတ္ၾကေတာ႔။ ျဖတ္ခ်င္ရာ ျဖတ္၊ ရပ္ခ်င္ရာ ရပ္္၏။ မွန္ မမွန္က ရြတ္ဖတ္နည္း (စည္းကမ္း) ထက္ မိုက္က႐ိုဖုန္းႏွင္႔ အနီး ဆုံးဆရာေတာ္ႏွင္႔သာ ဆိုင္ေလေတာ႔သတည္း။
"တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ဆန္း" ဟူသတတ္။ ။

မွင္စာေလးနဲ႔ တတိယလူရဲ႕ဆုေတာင္း

အေနာက္တိုင္း ဂ်ဳတ္ေတြထဲမွာ မွင္စာက ေနရာေတာ္ေတာ္ရတယ္။ စပ္မိလို႔ တစ္ပုဒ္ေလာက္ ေျပာခြင္႔ျပဳပါ။ လူ သံုးေယာက္ ေရပတ္လည္ ဝိုင္းေနတဲ႔ ကၽြန္းေလးေပၚမွာ ပိတ္မိေနတယ္။ မလြတ္မလပ္၊ စားခ်င္ရာ မစားရ၊ သြားခ်င္ ရာ မသြားရ၊ ေတြ႔ခ်င္သူနဲ႔ မေတြ႔ရေပါ႔။ သိၾကတဲ႔ အတိုင္း ပုလင္းေလးတစ္ လုံး ေမ်ာပါလာ၊ တစ္ေယာက္ ပြတ္လိုက္ေတာ႔ မွင္စာထြက္လာ။ လိုရာဆု ေ တာင္း လို႔ေျပာ ေပါ႔။

ပထမလူက "မိသားစုေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မေနရ တာၾကာေနလို႔ အိမ္ကိုျပန္ေရာက္ၿပီး ဇနီး၊ သား သမီးေတြနဲ႔အတူ ဒင္းနား စားပြဲမွာ ေရာက္ေနရပါလို၏" တဲ႔။
မွင္စာေလးက ျပည္႔ေစ ဆိုေတာ႔ သူ ကၽြန္းေလးေထာင္ကေန လြတ္သြား တယ္။

ဒုတိယလူက ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြကို မက္တာဆိုေတာ႔ အိမ္ကိုျပန္ေရာက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေသာက္စားေနရပါလို၏ တဲ႔။ ျပည္ ႔ေစ ဆိုေတာ႔ သူလည္း ကၽြန္းေလးေထာင္ကေန လြတ္ၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္ သြားတယ္။
သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး လြတ္လပ္မႈ အရသာကို က်က်နနခံစားေနခ်ိန္ မွာေပါ႔........

မွင္စာေလးက တတိယလူကို
"မင္းေရာဘာဆုေတာင္းမလဲ" ဆိုေတာ႔
" ငါ တစ္ေယာက္တည္း ကၽြန္းေလးေပၚေနရတာ ပ်င္းတယ္။ အေဖာ္ရေ အာင္ ေစာေစာက ထြက္သြားတဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္ ဒီကၽြန္းေပၚ ျပန္ေရာက္ေစ" တဲ႔။
မွင္စာေလးကလည္း " ျပည္႔ေစ" တဲ႔။ သြားကေရာ။

ဘာမွ မၾကာလိုက္ဘူး၊ တတိယ ငနဲ လက္ခ်က္ေၾကာင္႔ ဟိုလူႏွစ္ေယာက္ ကၽြန္းေပၚျပန္ေရာက္လာရၿပီ။

က်ေနာ္တို႔ အေျခအေနနဲ႔ တတိယ ငနဲရဲ႕ ဆုေတာင္း။
လူႀကီးမင္းတို႔ ဘယ္လို ထင္ပါသလဲ။
ဒီလုိသာဆို အားလုံး ကၽြန္းေလးေပၚ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ျပန္သြား ၾကရေတာ႔ မလိုလို။ 

Diploma In Buddhism 2013/2014 (21st Intake)

*** Successful Candidates: Eligible to enroll for 2014 BA degree  ***

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔...
စကၤာပူႏိုင္ငံ မဂၤလ၀ိဟာရဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္ ဖြင့္လွစ္မည့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံရွိ Buddhist & Pali University  အသိအမွတ္ျပဳ Diploma In Buddhism ၀င္ခြင့္အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားေခၚယူေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္း ပါးအပ္ပါသည္။


Course preview : July 6 & 13 (3pm-4pm), 2013 (Saturdays)

Registration period : July 14 to August 16, 2013
Registration Fee : US$52 with Buddhist & Pali University, Sri Lanka
Maintenance fee : S$240 ($20x12 months)

Date commencement
: 6th Oct 2013
Duration : One Year
Venue: Mangala Vihara Temple(MV) 30 Jln Eunos, S419495
Class :  Tuesdays (7:30pm-9:30pm) , Sundays (2:00pm-5:15pm)
Media : English
Classes are conducted by qualified graduates of the Buddhist and Pali College of Singapore.

Contact for further enquirers:
Maureen Hui : 96282069 , mayaahui@hotmail.com
Vasana Chua : 98347318, vasana_cpn@yahoo.com.sg
Edwin Tan : 96179850, edwinkwant@mirage.sg
Mangala Vihara Temple (Tel: 6744-4285)


e-flyer for more information (PDF)

အာရွေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား Facebook နဲ႔ Facebook ျဖစ္သြားတဲ႔မဂၢဇင္း

အာရွေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြရဲ႕ ေဖ႔စ္ဘုတ္၊ တြစ္တာေတြၾကည္႔ေတာ႔ ဦးသိန္း စိန္ ေဖ႔စ္ဘုတ္မွာ လိုက္ နည္းေနတယ္။ ျမန္မာေတြက လိုက္ လုပ္ရာမွာ စတင္းဂ်ီး (stingy) ျဖစ္ဟန္တူပါရဲ႕။ ဒီေန႔ စထရိတ္တိုင္း သတင္းပါ။

India
Prime Minister: Manmohan Singh
Over 600,000 followers on Twitters.
Population: 1,2 billion

Indonesia
President: Susilo Bambang Yudhoyono
Nearly 2.5 million followers on Twitter.
Population: 237 million

Japan
Prime Minister: Shin Zo Abe
About 368,000 "likes" on Facebook, over 137,000 followers on Twitter.
Population: 127 million

Malaysia
Prime Minister: Najib Razak
Over 1.7 million Facebook "likes" and 1.6 million followers on Twitter.
Population:29 million

Myanmar
President: Thein Sein
About 6400 "likes" on Facebook and 300 followers on Twitter.
Population: 53 million

Philippine
President: Beningno Aquino
Over 2.8 million "likes" on Facebook, while his Twitter account has nearly 1.56 million followers
Population: 92 million

Singapore
Prime Minister: Lee Hsien Loong
Over 137,000 followers on Facebook and more than 32,000 followers on Twitter.
Population: 5.3 million

Taiwan
President: Ma Ying-Jeou
Over 1.4 million followers on Facebook
Population: 23 million

Thailand
Prime Minister: Yingluck Shinawatra
Over 800,000 "likes" on Facebook, 134,000, followers on Twitter.
Population: 65 million

အိႏၵိယဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ အင္ဒိုသမၼတက Facebook မသုံးၾကဘူး။

ထိုင္ဝမ္မွာ အမ်ိဳးသား စာရးဆရာေတြကို ေပးတဲ႔ဆု အမ်ိဳးသမီးရသြားတာက ဘာထူးေသးလို႔လဲ ဒီအပတ္ထဲမွာ မဂၢဇင္းျဖစ္ၿပီး "Face" book ဂုဏ္ထူး ရ သြားတဲ႔ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းကမွ ထူးတာ။ မဂၢဇင္းက "Face" book ျဖစ္ရတယ္ လို႔။

ဘာသာေရး ဘက္မ်ွမႈ

အဂၤလိပ္တို႔ ကိုလိုနီခ်ဲ႕စဥ္ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံမ်ား အေနနွင္႔ အနည္းနဲ႔ အမ်ား ဘာသာေရးအားနည္းသြားမႈေတြ ရွိခဲ႔ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျပန္ရ လိုက္သည္႔ အခ်က္ကိုလည္း မေမ႔သင္႔ပါ။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဘာ ျပန္ရလိုက္သလဲဆိုလ်င္ ဆာ အက္ဒြင္ အာႏိုးဟု ဆိုရပါလိမ္႔ မည္။ သူသည္ အႏၵိယကိုလိုနီနယ္သို႔ တာဝန္ျဖင္႔ ေရာက္လာရသူ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိေတြ႔၊ ေလ႔လာ၊ ခံစားမိရင္း ဂႏၲဝင္ ကဗ်ာရွည္ ႀကီးကို ေမြးဖြား ေရးသားႏိုင္ခဲ႔သည္။

အေနာက္ကမၻာသို႔ ဗုဒၶဘာသာေရာက္သြားရာတြင္ ဆာ အက္ဒြင္ အာႏိုး၏ "အာရွတိုက္ အလင္းေရာင္" က အႀကီးမားဆုံး အင္အားတစ္ခုျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံတိုင္းက အားနည္းသြားသည္႔ ျပည္တြင္း ဘာသာေရး အား တို႔ကို ျပန္လည္ ထိမ္းမတ္ႏိုင္သည္ဆိုလ်င္ အာရွတိုက္ အလင္းေရာင္ က ဗုဒၶဘာသာအတြက္ အသားတင္ အျမတ္ျဖစ္ပါသည္။

ဘာသာေရး ရွဳေဒါင္႔ကၾကည္႔လ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မရွဳံးလွပါ။ အရွဳံးရွိသလို အျမတ္ လည္း ရလိုက္ပါသည္။ အာရွတိုက္ အလင္းေရာင္ ကို အဂၤလိပ္တို႔ ဖ်က္ဆီး လို႔မရေတာ႔ပါ။
ပုဂၢလိက အျမင္အားျဖင္႔ ဤသည္မွာ သဘာဝ ဘက္မ်ွမႈအားတစ္ခု ျဖစ္ သည္။

ဗုဒၶဘာသာကို ျဖဴစင္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကလ်င္ ျဖဴလ်ွင္ ညစ္ေထး လြယ္ သည္ဟုလည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နားလည္ထားၾကသင္႔သည္။