အရြယ္......ေရာက္

 ေလာကနီတြင္ ပထမအ႐ြယ္၊ ဒုတိယအ႐ြယ္၊ တတိယအ႐ြယ္ဟု ဘဝကို အ႐ြယ္သံုးပါးျဖင့္ ခြဲျခားျပ၏ ။
ပညာ႐ွာ၊ ဥစၥာ႐ွာ ၊ကုသိုလ္႐ွာ ဟုလည္း ေယဘုယ် လမ္းညႊန္ခ်က္ေပးထား၏ ။
အေနာက္တိုင္း စာေရဆရာၾကီး ဦး႐ွိတ္စပီးယား၏ အ႐ြယ္ (   ၇    )မ်ိဳး ခြဲျခားမွဳလည္း နာမည္ၾကီးသည္ဟု ဆုိၾက၏ ။


အေ႐ွ႕ပိုင္း ႐ွိတ္စပီးယားဟုဆိုရမည့္ အ႒ကထာဆရာ အရွင္ဗုဒၶေဃာသေထရ္မဟာကလည္း
လူ႕ဘဝကိုဆယ္ပိုင္း ပိုင္းျပထား၏ ။

၁။ ပထမဆယ္စု     ::::: ႏုနယ္ေသာဆယ္စု၊ တည္ျငိမ္မွဳမရွိ၊ ထိလြယ္ ႐ွလြယ္ျဖစ္၏ ။
၂။ ဒုတိယဆယ္စု    ::::: အားကစား ဆယ္စု၊ အားကစားလုပ္၏ ၊ ကိုယ္ခႏၶာ ဖြင့္ျဖိဳး၏ ။
၃။ တတိယဆယ္စု    ::::: လွပေသာဆယ္စု၊ အလွအပအားလု႔ံအစြမ္းကုန္ ဖူးပြင့္ေသာအရြယ္ျဖစ္၏ ။
၄။ စတုတၳဆယ္စု    ::::: ခြန္အားဆယ္စု၊ ကာယအား၊ ဉာဏအား အထြတ္အထိပ္ေရာက္ေသာရြယ္ျဖစ္၏ ။
                                      (ဘုရားပင္ ၃၀ ႏွင့္ ၄၀ ၾကား ဘုရားျဖစ္၏ ၊သေဘာတူ၏ ။)
၅။ ပဥၥမဆယ္စု     ::::: နားလည္မႉဆယ္စု၊ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ျဖင့္ ေလးေလးနက္နက္ နားလည္လာ၏ ။
                                   မစြံသူမ်ားပင္ အထိုက္အေလ်ာက္ ေတာ္လာ၏ ။
၆။ ဆ႒မဆယ္စု     ::::: အဆင္းလမ္းဆယ္စု။ အလွအပယုိယြင္းစျပဳ၊ ခြန္အားမ်ား ယုတ္ေလ်ာ႔၊ အသိဥာဏ္မ်ား ေမ႔စျပဳ၏ ။
၇။ သတၱမဆယ္စု    :::::  ခ်ိနဲ႕ဆယ္စု၊ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ခ်ိနဲ႕ ယိမ္းယုိင္လာေေတာ႔၏ ။
၈။ အ႒မဆယ္စု    ::::: ခါးကုန္းဆယ္စု၊ ခႏၶာကို္ယ္ ထြန္ကိုင္းသဖြယ္ ကုန္းကြ လာ၏ ။
၉။ နဝမဆယ္စု    ::::: အေမ႔ ဆယ္စု၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမ႔၊ သူမ်ားကိုလည္း သတိမရျဖစ္လာ၏ ။
၁၀။ ဒႆမဆယ္စ    ::::: လူနာကုတင္ဆယ္စု၊ မသြားႏုိင္၊ မထႏုိင္ ကုတင္ေပၚမွ ေသရမည့္အခ်ိန္ကိုသာ လွဲေစာင့္ေနရေတာ့၏ ။


ယေန႔အင္တာနက္ေခတ္၌ အ႐ြယ္သတ္မွတ္ခ်က္ကား အရွင္ဗုဒၶေဃာသေထရ္မဟာထက္ပင္
ထိ႐ွွ႐ွ႐ွိလာေတာ့၏ ။ အြန္လိုင္းမွာၾကည့္ၾကပါေလ။



"A WOMAN IS LIKE THE WORLD"
At 20 years:
               She is like AFRICA semi-explored..
At 30 years:
               She is like INDIA   warm, mature and mysterious
At 40 years:
               She is like AMERICA technically perfect
At 50 years:
               She is like EUROPE all in ruins
At 60 years:
               She is like SIBERIA..Everyone knows where it is but...no one wants to go
  



အသက္ ၂၀ :::  သူမ အာဖရိကႏွင့္တူ၏၊၊ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ဝက္သာ ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိ။
အသက္ ၃၀ :::  သူမ အိႏၵိယ ႏွင့္တူ၏ ၊ေႏြးေထြး၊ ရင္႔က်က္၊ နားလည္ရခက္။
အသက္ :::  သူမ အေမရိက ႏွင္႔တူ၏ ၊ နည္းပညာရပ္၌ တစ္ဖက္ကမ္း ခတ္၏ ။
အသက္ ၅၀ :::  သူမ ဥေရာပ ႏွင္႔တူ၏ ၊အားလံုး ပ်က္စီး ယိုယြင္း ေလျပီ။
အသက္ ၆၀ :::  သူမ ဆိုက္ေဘးရီးယား ႏွင္႔တူ၏ ၊ဘယ္မွာ ႐ွိမွန္းသိေသာ္လည္း ဘယ္သူမွ မသြားခ်င္ေတာ့။




"A MAN IS LIKE THE TRAIN"
At 20 years:
                 He is like the LOCAL, it stops at every station
At 30 years:
                 He is like the SPECIAL , it stops only at large towns
At 40 years:
                 He is like the EXPRESS it stops at big cities only..
At 50 years:
                 He is like the  OLD LOCOMOTIVE  it stops often to water...
At 60 years:
                 He doesn't leave anymore...it remains in the yard...



အသက္ ၂၀ :::  သူ ေလာ္ကယ္ရထား ႏွင့္တူ၏ ၊ ဘူတာျမင္တိုင္း ရပ္၏ ။
အသက္ ၃၀ :::  အထူးရထား  ႏွင့္တူ၏ ၊ ျမိဳ႕ ၾကီး ဘူတာမ်ား၌သာ ရပ္၏ ။
အသက္ ၄၀ :::  အထူးအျမန္ ရထား  ႏွင့္တူ၏ ၊ ျမိဳ႕ေတာ္ ဘူတာမ်ား၌သာ ရပ္၏ ။
အသက္ ၅၀ :::  မီးေသြး ရထား  ႏွင့္တူ၏ ၊ စက္ကုိ မၾကာမၾကာ ေရေလာင္းေပးရ၏ ။
အသက္ ၆၀ :::  ရထားအိုၾကီး ဘူတာထဲမွာသာ စတည္းခိုေလရေတာ႔၏ ၊ မလွဳပ္ရွားႏုိင္တာ့ေပ။



ၿပီးျပီဆိုက ျပီးလို႔ရပါ၏ ၊သို႔ေသာ္ လက္ကရပ္မရ။ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္......



"ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရထားႏွင့္တူ၏ "
အသက္ ၂၀ :::   ေလာ္ကယ္ ရထားႏွင္႔တူ၏ ၊ ပဲျပဳတ္၊ ခ်ဥ္ေပါင္၊ အသားဟင္း ေလာင္းသမွ်အိမ္တိုင္း၌ ဆြမ္းရပ္၏ ။
အသက္ ၃၀ :::  အထူးရထား  ႏွင့္တူ၏ ၊ ဟင္းေကာင္းေလာင္းေသာအိမ္မ်ား၊ အခါၾကီး ရက္ၾကီးမ်ား၌
                         သကၤန္း စသည္ကပ္ေသာ အိမ္မ်ား သု႔ိသာ ၾကြေလေတာ့၏ ။
အသက္ ၄၀ :::  အထူးအျမန္ ရထား  ႏွင့္တူ၏ ၊ ဆြမ္းခံ မၾကြေတာ့၊ ပင့္ဆြမ္းမ်ား၊ ပို႕ဆြမ္းမ်ားကိုသာ ဘုန္းေပးေတာ့၏ ။
အသက္ ၅၀ :::   ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေရလိုလာ၏ ၊ ေလာ္ကယ္ေရ လုိ၏ ၊ ေဖာရိန္းေရ လို၏ ၊
                          ေရမေလာင္းလွ်င္ ပူလာတတ္၏ ။( ခြင္႔လႊတ္ေတာ္မူၾကပါဘုရာ႔ )
အသက္ ၆၀ :::   ဒကာ ဒကာမဆက္ဆံေရးျဖတ္၊ ပရဟိတေလွ်ာ႔ ဆြမ္းစားပင့္သည္ပင္ မၾကြေတာ႔ဘဲ
                          ေက်ာင္းထဲ၌  ဘာဝနာအမွဳျဖင့္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေလေတာ့၏ ။



ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္မ်ားလည္း မျငိဳျငင္၊ ေဒသနာႏွင္႔လည္း မဆန္႕က်င္၊ ဘာဝနာျဖင့္သာ အဆုံးသတ္လိုက္ေပေတာ့သတည္း။

(Posted on 3/01/2012)




သီဟနာဒ
 













Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေျခသလုံးေၾကာေပၚစိုက္တဲ႔ အပ္ႏွစ္ေျခာင္း


ဤစာသည္မထူးျခားပါ။ အစာအိမ္ျပသနာျဖင္႔
လခ်ီၿပီး တအီအီခံစားခဲ႔ရ
ကြမ္းျဖတ္ပါဟု လူတိုင္းေျပာၾက
ဆန္ျပဳတ္ သုံးပတ္ေက်ာ္ေသာက္ခဲ႔ရ
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ငါးေပါင္ခန္႔ က်ခဲ႔ရ
အေနာက္တိုင္းေဆးမ်ား ရက္ရွည္ေသာက္ခဲ႔ရၿပီးေနာက္ မယုံ႔တယုံျဖင္႔ တရုတ္ ဆရာဝန္ဆီေရာက္သြားခဲ႔ရသည္။
သူက လက္ေကာက္ဝတ္ကို စမ္းသည္။ အစာအိမ္ အားနည္းတာလို႔ ဆိုသည္၊ အစာအိမ္ကို အပူေပးၿပီး အတြင္းက ကလီစာမ်ားကို ေနသားတက်ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးမည္ဟုဆိုကာ ဝမ္းဗိုက္ကို အနည္းငယ္ ႏိွပ္ေပးသည္။
ထို႔ေနာက္ အပ္စိုက္မယ္ဟုဆိုက ေျခသလုံးအျပင္ေၾကာေပၚ အပ္ေလးႏွစ္ေျခာင္း စိုက္ထည့္လိုက္သည္။ ထူးဆန္းသည္က ထို အပ္ေလးႏွစ္ေျခာင္း ဝင္သြားက တည္းက ဝမ္းဗိုက္ထဲမွာ ယားက်ိက်ိခံစားလိုက္ရၿပီး အဆင္ေျပသြားေတာ႔သည့္။
မႀကဳံဖူးသျဖင္႔ ထူးရသည္။ ထိုအပ္ေလးႏွစ္ေခ်ာင္း၏အစြမ္း မေသးလွ။ ေက်းဇူးႀကီးလွ၏။ ယခု ဆန္ျပဳတ္ေသာက္စရာ မလိုေတာ႔။


လိပ္စာ။   ။ Advance TCM Clinic. Selegie Road. B1-08. PoMo. Singapore. 188306.

Remind me!



ေဘာ႔စ္တြန္ေထာင္ထဲက ဘာဝနာသင္တန္း


TEDxBoston - Jenny Phillips - The Only Way Out is In
by TEDx Talks


"ေထာင္သားေတြလည္း မလုံၿခဳံ၊ ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြလည္း မလုံၿခဳံ၊ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႕လာေနတဲ႔ အေျခခံက်က်အယူအဆက တရား ရွဳမွတ္ျခင္းအားျဖင္႔ အကူအညီျဖစ္ေစမယ္ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္"
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ေရွးေဟာင္းအဆုံးအမေတြျဖစ္တဲ႔ သမထ ဝိပသနာသင္ တန္းေတြေပးျခင္းအားျဖင္႔ ကိုယ္႔အဇၩတၱကိုရွဳျမင္ႏိုင္ျခင္းနဲ႔ တာဝန္ယူမႈ အသိစိတ္ကို တိုးပြားေစႏိုင္တယ္။
Jenny Phillips (Psychotherapist)

"Nobody felt safe; the prisoners weren't safe, the staff weren't safe...A radical idea began to spread: maybe meditation could help."



Psychotherapist Jenny Phillips describes how the tranquility of ancient Buddhist meditation at a maximum-security correctional facility helps prisoners emerge from a rigorous Vipassana program with a renewed self-image and a greater sense of personal responsibility.

In the spirit of ideas worth spreading, TEDx is a program of local, self-organized events that bring people together to share a TED-like experience. At a TEDx event, TEDTalks video and live speakers combine to spark deep discussion and connection in a small group. These local, self-organized events are branded TEDx, where x = independently organized TED event. The TED Conference provides general guidance for the TEDx program, but individual TEDx events are self-organized.* (*Subject to certain rules and regulations)

စိန္ေခၚမႈမ်ား ေျပာင္းလဲျခင္း


လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ပဋိပကၡနဲ႔ ကမၻာသစ္တစ္ခုကို ပုံေဖာ္ျခင္း
အခန္း ငါး၊ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

"ဒီလႈပ္ရွားမႈႀကီးက “အစၥလာမ္ဟာ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အုိင္ဒင္တတီ၊ ဘ၀ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ယံုၾကည္မႈ ျပႆနာေတြရဲ႕ ‘အေျဖ’ ျဖစ္ေနမယ့္” လူမႈေရးတရား မမွ် တမႈ၊ ႏုိင္ငံေရးဖိႏွိပ္မႈ၊ စီးပြားေရး ေနာက္ေကာက္က်မႈ၊ စစ္အင္အားက်ဆင္း မႈ ျပႆနာေတြရဲ႕ ‘အေျဖ’ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျပသသြားလိမ့္မယ္။ ဒီလိုသာ က်ရႈးံ သြားရင္း ႏုိင္ငံေရးအျမင္ မၾကည္လင္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဆန္႔က်င္ဘက္ အေျဖ တစ္ခုကို ရွာေကာင္းရွာလာႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္။ ဒီလိုရွာလာရင္းနဲ႔ အစၥ လာမ္က်႐ံႈးျခင္းဟာ အေနာက္တုိင္းေၾကာင့္ဆိုၿပီး အေနာက္ဆန္႔က်င္ေရး (မုန္းတီးေရး)၀ါဒေတြလည္း အားေကာင္းခ်င္ ေကာင္းလာႏုိင္ျပန္ ပါတယ္" (ဟန္တင္တန္)

img source

ဘယ္ႏုိင္ငံမွ ေခါက္ခ်ဳိးတက္ စီးပြားေရးႏႈန္းကို ထိန္းမထားႏုိင္ဘူး။ အာရွ
တုိက္ စီးပြားေရး တုိးတက္မႈႏႈန္ဟာ ၂၁ ရာစု အဦးပုိင္း တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ညီမွ် (တန္႔)သြား လိမ့္မယ္။ ဂ်ပန္ရဲ႕ စီးပြားေရ တုိးတက္ မႈႏႈန္းဟာ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေ တြ ေရာက္ေတာ့ ရပ္တန္႔သြားၿပီး အဲဒီေနာက္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ဥေရာပႏုိင္ငံေတြရဲ႕ စီပြားေရးတုိးတက္မႈႏႈန္ထက္ သိသိသာသာႀကီး ေက်ာ္ တက္မသြားေတာ့ပါဘူး။ ဒီေနာက္ “စီးပြားေရးေမွာ္ေအာင္သြားတဲ့” အာရွႏုိင္ ငံေတြရဲ႕ စီးပြားေရး ရပ္တန္႔သြားမႈ တစ္ႏုိင္ငံၿပီး တစ္ႏုိင္ငံ ႀကံဳေတြ႕ရၿပီး ဒီေနာက္မွာေတာ႔ ပံုမွန္စီးပြားေရး ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔ “ဘက္စံုစီးပြားေရး” စနစ္ကို အာ႐ံုစုိက္ ထုတ္ၾကရေတာ့မယ္။
`
အလားတူပါပဲ၊ ဘယ္ ဘာသာေရး ႏုိးထျခင္း၊ ဘယ္ ယဥ္ေက်းမႈလႈပ္ရွားမႈမွ ထာ၀ရမခံႏုိင္ပါဘူး။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာႏုိး ထျခင္း လည္း ေျပေလ်ာ့သြားၿပီး၊ သမုိင္းထဲမွာပဲ ရွိေနပါေတာ့ မယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အရွိ ဆံုးကေတာ့ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ တုိးပြားလာတဲ့ လူဦး ေရ အားေလ်ာ့သြားခ်ိန္ ၂၁ ရာစုရဲ႕ ဒုတိယနဲ႔ တတိယ ဆယ္စုႏွစ္ ေတြထဲမွာပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ စစ္ေသြးႂကြရာထူး အဆင့္ေတြ၊ စစ္တပ္ရာထူး အဆင့္ေ တြ၊ သူမ်ားႏုိင္ငံထဲ ၀င္ေရာက္ ေနထုိင္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားလိမ့္မယ္။ မြတ္စလင္နဲ႔ မြတ္စလင္မဟုတ္သူေတြၾကားက တင္းမာမႈေတြ (အခန္း ၁၀ မွာ ႐ႈပါ)လည္း ေလ်ာ့က်ဟန္ရွိပါတယ္။ အစၥလာမ္နဲ႔ အေနာက္ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးက ရင္းႏွီးလားစရာ မရွိေပမဲ့ ပဋိပကၡေတြေတာ့ ေလ်ာ့သြားမယ္။ ဒီေနာက္ စစ္ပြဲ (အခန္း-၉ ကို႐ႈပါ) ဟာ “စစ္ေအး” ဒါမွမဟုတ္ “ေအးစက္စက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ကိုေတာင္ လမ္းေၾကာင္း ဖြင့္ေကာင္းဖြင့္ေပးလုိက္ပါလိမ့္ဦးမယ္။

အာရွရဲ႕စီးပြားေရးတုိးတက္မႈက သူတို႔ကို ႂကြယ္၀ျခင္း အေမြအႏွစ္ ခ်န္ ထားေပးခဲ့မယ္။ ပိုၿပီးအေရာင္ အေသြး စံုလာတဲ့ ဘက္စံုစီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံ တကာကူးလူးဆက္ဆံေရး၊ ပိုၿပီးခ်မ္းသာတဲ့ ဘူဇြာလူတန္းစား၊ ေကာင္းေကာ င္းေနႏုိင္ ထုိင္ႏုိင္တဲ့ လူလတ္တန္းစားေတြကို အေမြေပးထားခဲ့မယ္။ ဒီအခ်က္ေတြက ဒီထက္ပိုတဲ့ ဗဟု၀ါဒနဲ႔ ပိုလြတ္လပ္လာတဲ့ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ ဆီကိုလည္း ေခၚေဆာင္ေကာင္းေခၚေဆာင္သြားႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အေနာက္ပံုစံအတုိင္း ျဖစ္ေနစရာ ေတာ့ လိုမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ စြမ္းအား တုိးပြားလာတာနဲ႔အမွ် ႏုိင္ငံတကာ ေရးရာေတြမွာ အာရွရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ပိုမိုခုိင္မာ ေအာင္ တည္ေဆာက္ယူၿပီး အေနာက္နဲ႔မတူတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြနဲ႔ ကမၻာ့ေရစီးထဲကို ၀င္ေရာက္လာႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားလာ ၾကမယ္။ အေနာက္ဟန္ အေနာက္ဓေလ့ မဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံတကာ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြ ပံုစံအ သစ္ ျပန္ေဖာ္လာၾက လိမ့္မယ္။

အစၥလာမ္ဘာသာ ႏုိးထျခင္းကေတာ့ ပ႐ိုတက္စတစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ သူတို႔လည္း သမုိင္းမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အေမြ အႏွစ္ ခ်န္ထားခဲ့ႏုိင္မွာပါ။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း တူညီတာေတြ၊ မြတ္စလင္မ
ဟုတ္ သူေတြနဲ႔ သူတို႔ၾကားက ျခားနားခ်က္ေတြကို သူတို႔ ပိုသေဘာေပါက္ လာၿပီး ဒီလူငယ္ထုႀကီးရဲ႕ ေနရာကို ဆက္ခံလာမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက အခုလူငယ္ေတြေလာက္ ဘာသာေရးအစြဲဲႀကီးေနမယ္ မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာ အေပၚကိုေတာ့ ပိုၿပီးလုပ္ေဆာင္ေပးလာႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈ ပိုအားေကာင္းလာမယ္။ အစၥ လာမ္လႈပ္ရွားမႈႀကီးက အစၥလာမ္မစ္ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ စီးပြားေရး၊ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္မႈ နဲ႔ သူတို႔ႏုိင္ငံေတြထဲက ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႕အ စည္းေတြ၊ ျပင္ပကမၻာက ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ အေမြအႏွစ္ ခ်န္ထားခဲ့ႏုိင္လိမ့္မယ္။

ေနာက္ၿပီး ဒီလႈပ္ရွားမႈႀကီးက “အစၥလာမ္ဟာ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အုိင္ဒင္ တတီ၊ ဘ၀အဓိပၸါယ္နဲ႔ ယံုၾကည္မႈ ျပႆနာေတြရဲ႕ ‘အေျဖ’ ျဖစ္ေနမယ့္” လူ မႈေရးတရားမမွ်တမႈ၊ ႏုိင္ငံေရးဖိႏွိပ္မႈ၊ စီးပြားေရး ေနာက္ေကာက္က်မႈ၊ စစ္အင္အားက်ဆင္းမႈ ျပႆနာေတြရဲ႕ ‘အေျဖ’ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျပသသြား လိမ့္မယ္။ ဒီလိုသာ က်ရႈးံသြားရင္း ႏုိင္ငံေရးအျမင္ မၾကည္လင္မႈေတြ ျဖစ္ေ ပၚလာၿပီး ဆန္႔က်င္ဘက္အေျဖတစ္ခုကို ရွာေကာင္းရွာလာႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္။ ဒီလိုရွာလာရင္းနဲ႔ အစၥလာမ္က်႐ံႈးျခင္းဟာ အေနာက္တုိင္းေၾကာင့္ဆိုၿပီး အေ နာက္ဆန္႔က်င္ေရး(မုန္းတီးေရး)၀ါဒေတြလည္း အားေကာင္းခ်င္ ေကာင္း လာႏုိင္ျပန္ ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ တကယ္လို႔ မေလးရွားနဲ႔ အင္ဒိုနီးရွား စီးပြားေရးက ဒီ အရွိန္အဟုန္အတိုင္းပဲ ဆက္ရွိ ေနမယ္ဆိုရင္ အေနာက္တိုင္း ေမာ္ဒယ္နဲ႔ အာရွတုိက္ေမာ္ဒယ္ကို ေပါင္းစပ္ၿပီး အေနာက္ ကိုယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖို႔ "အစၥလာမ္မစ္ ေမာ္ဒယ္” တစ္ခု ထုတ္ေပးေကာင္း ေပးႏုိင္ ပါလိမ့္မယ္။

ဘယ္ေနရာမ်ဳိးမွာမဆို အာရွရဲ႕စီးပြားေရး တုိးတက္လာမႈေၾကာင္႔ အေနာက္ တုိင္း လႊမ္းမုိးထားတဲ့ ႏုိင္ငံတကာ ေရးရာေတြ(လာမယ့္ ၁၀ စုႏွစ္ေတြ အတြင္း)မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေစလိမ့္မယ္။ တ႐ုတ္စီးပြားေရးသာ ဒီႏႈန္းအတုိင္းပဲ ဆက္ရွိေန ဦးမယ္ဆိုရင္ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းႀကီးေတြရဲ႕ အၾကား ပါဝါအေျပာင္း အလဲ အႀကီးအက်ယ္ျဖစ္လာႏုိင္စရာရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အိႏၵိယကလည္း စီးပြားေရး ႐ုတ္တရက္တုိးတက္လာၿပီး ႏုိင္ငံတကာေရးရာေတြမွာ ၾသဇာ လႊမ္းႏုိင္တဲ့ အဓိကယွဥ္ၿပိဳင္သူ တစ္ေယာက္္အေနနဲ႔လည္း ပါ၀င္လာႏုိင္ ပါေသးတယ္။ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာပဲ အစၥလာမ္လူဦးေရတုိးပြားမႈက မြတ္စလင္ႏုိင္ ငံေတြနဲ႔ သူတို႔အိမ္နီးနားခ်င္း ႏုိင္ငံေတြၾကား မၿငိမ္မသက္မႈေတြျဖစ္ပြားေစ ပါလိမ့္မယ္။ အလယ္တန္းပညာေရး အဆင့္သာရွိတဲ့ လူငယ္ထုႀကီးက အစ ၥလာမ္မစ္လႈပ္ရွားမႈကို အားေကာင္းေစ၊ မြတ္စလင္စစ္ေသြးႂကြစစ္၀ါဒီေတြ တုိးပြားေစၿပီး အျခားႏုိင္ငံ ထဲ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္မႈေတြလည္း ဆက္လက္ တုိးပြားေနပါလိမ့္မယ္။

အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ ၂၁ ရာစု အဦးပုိင္းကာလေတြမွာ အေနာက္မဟုတ္တဲ့ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းေတြရဲ႕ပါ၀ါနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဆက္လက္ အားေကာင္းလာေနၿပီး အေနာက္မဟုတ္တဲ့ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းေတြနဲ႔ အေနာက္စီဗီလုိက္ေဇးရွင္း အၾကား ပဋိပကၡေတြျဖစ္လာႏုိင္သလို အေနာက္မဟုတ္တဲ့ စီဗီလုိက္ေဇးရွ င္းေတြ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာလည္း ပဋိပကၡေတြျဖစ္ လာႏုိင္ ဖို႔ ရွိေနပါေတာ့ တယ္။

အခန္းငယ္(၅)ၿပီးၿပီ