Power


Power does not corrupt. Fear corrupts, perhaps the fear of a loss of power.
( John Steinbeck)

When power corrupts, poetry cleanses.
(John F. Kennedy)

ပါဝါက ကိုယ္က်င့္ကို မပ်က္ေစဘူး။ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကသာ ပ်က္ေစတယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္တာကေတာ့ ရွိေနတဲ့ ပါဝါ ဆုံးရႈံးမွာ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမ်ိဳးေပါ့။

ပါဝါေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္ပ်က္ရင္ ကဗ်ာက သန္႔စင္ေပးတယ္။

My lecture note




ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတ္လာ ဒုကၡသစၥာကို ပညာရွင္ေတြနဲ႔က်မ္းစာက ဒီလိုခြဲပါတယ္။

(က) ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ (Birth, aging/sickness and death)
(ခ) ပိေယဟိ ဝိပၸေယာဂ ( Separation from who/ what one loves)၊ အပၸိေယဟိ သမၸေယာဂ (Association with who/ what one dislikes)၊
ယမၸစၧံ နလဘတိ (Not getting what one wants or dreams do not come truth)။
(ဂ) သံခိေတၱန ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာ (The five aggregates of grasping)
****************************************************************************

(က) ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာဒုကၡ (Physiological suffering)
(ခ) ကို နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာဒုကၡ (Psychological suffering)
(ဂ) ကို က်မ္းစာအလာ ဒုကၡ (Doctrinal suffering)

(က) ကိုပဲ သဘာဝ ဒုကၡ (Natural suffering)
(ခ) ကို စိတ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ရတဲ႔ ဒုကၡ (Mind-made suffering)

အလားတူ
(က) ကို ေရွာင္လႊဲမရ ဒုကၡ (Unavoidable suffering)
(ခ) ကို ေရွာင္လႊဲလို႔ရ ဒုကၡ (Avoidable suffering)လို႔ က်မ္းစာက ဆိုပါတယ္။
*****************************************************************************************

My lecture note

ဓမ္မစက္ကပဝတ္တနသုတ်လာ ဒုက္ခသစ္စာကို ပညာရှင်တွေနဲ့ကျမ်းစာက ဒီလိုခွဲပါတယ်။

(က) ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ (Aging, sickness and death)
(ခ) ပိယေဟိ ဝိပ္ပယောဂ ( Separation from who/ what one loves)၊ အပ္ပိယေဟိ သမ္ပယောဂ (Association with who/ what one dislikes)၊
ယမ္ပစ္ဆံ နလဘတိ (Not getting what one wants or dreams do not come truth)။
(ဂ) သံခိတ္တေန ပဥ္စုပါဒါနက္ခန္ဓာ (The five aggregates of grasping)
****************************************************************************

(က) ကို ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာဒုက္ခ (Physiological suffering)
(ခ) ကို နာမ်ပိုင်းဆိုင်ရာဒုက္ခ (Psychological suffering)
(ဂ) ကို ကျမ်းစာအလာ ဒုက္ခ (Doctrinal suffering)

(က) ကိုပဲ သဘာဝ ဒုက္ခ (Natural suffering)
(ခ) ကို စိတ်ကြောင့်ဖြစ်ရတဲ့ ဒုက္ခ (Mind-made suffering)

အလားတူ
(က) ကို ရှောင်လွှဲမရ ဒုက္ခ (Unavoidable suffering)
(ခ) ကို ရှောင်လွှဲလို့ရ ဒုက္ခ (Avoidable suffering)လို့ ကျမ်းစာက ဆိုပါတယ်။
555 people reached

ဆုေတာင္းေလ ဆုေတာင္း


၅ ႏွစ္အတြင္း စကၤာပူကို အမွီလိုက္မယ္ဆိုတဲ႔ ဆရာတပည့္ကိုေျပာပါတယ္။
စကၤာပူရဲေတြရဲ႕ ယူနီေဖာင္းမွာ ကင္မရာမွာ ပါေတာ႔မွာတဲ႔၊ အသံကိုလည္း သြင္းထားမွာတဲ႔။
လိင္ကိစၥနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ အမႈအခင္းဆိုရင္ ကင္မရာကို ရပ္ထားလို႔ရတယ္ တဲ႔။
ရဲတစ္ေယာက္ တာဝန္ စဝင္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ကင္မရာလည္း စၿပီးအလုပ္လုပ္မွာတဲ႔။
လိုက္လို႔မွီႏိုင္တယ္၊ ဟဲ ဟဲ။

လူစြမ္းေကာင္းဝါဒနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ



ျမန္မာ႔လူစြမ္းေကာင္း (ကိုးကြယ္မႈ) ဝါဒ တဲ႔။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းမိသားစုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထြက္ထြက္လာတတ္တဲ႔ ေဝဖန္သံပါ။
အတိတ္ကေတာ႔ မွန္ခဲ႔ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ဒီစကားအတြက္ တန္ျပန္ေမးခြန္းႏွစ္ခုက
"ေဒၚစုအေပၚ လူထုရဲ႕ေထာက္ခံမႈ အၿမဲ ျမင္႔မားေနခဲ႔သလား"
"ဦးသိန္းစိန္အေပၚ လူထုရဲ႕ေထာက္ခံမႈ အၿမဲ နိမ္႔ပါးေနခဲ႔သလား"
ႏွစ္ခုစလုံးရဲ႕အေျဖက "ႏိုး" ပါ။ တက္လိုက္၊ က်လိုက္ပါပဲ။ လူထုအသံကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ လကၡဏာ တစ္ရပ္ပါ။

ေနာက္ထပ္ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အေရးပါတဲ႔အခ်က္က အာဏာကို ကန္႔သတ္ျခင္း၊ အၾကြင္းမဲ႔ အာဏာပိုင္ဆိုင္ေရးဝါဒ (ဒါက အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ မတူလွဘူး) ကို ေတာ္လွန္ျခင္းပါ။ ဒီ သီအိုရီက အၿမဲမွန္ပါတယ္။
စစ္တပ္ရဲ႕ အာဏာပိုင္ဆိုင္ထားမႈ၊ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမႈက သိပ္မ်ားလြန္းေနေသးတယ္။ ဒါဆို ဆက္လက္ကန္႔သတ္ဖို႔ လိုတယ္။
စစ္တပ္ရဲ႕ အာဏာပိုင္ဆိုင္ထားမႈကို ကန္႔သတ္ဖို႔ အဓိက အတိုက္အခံ လုပ္ႏိုင္ တာ ဘယ္သူလဲ၊ သူ႔ကို ေရွ႕တင္ၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္အထေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရပါ တယ္။
လတ္တေလာမွာ သူဟာ ေဒၚစုျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ႔ ေဒၚစုကို ဝန္းရံေပးၾက တယ္။ ဒါဟာ ဟီရိုးအစ္ဇင္ (လူစြမ္းေကာင္း (ကိုးကြယ္မႈ) ဝါဒ) မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီကို ပုံေဖာ္တာပါ။
ဟုတ္ၿပီ၊ ေဒၚစု အာဏာရသြားၿပီ၊ သူရထားတဲ႔အာဏာကလည္း မ်ားေနတယ္ ဆိုရင္ ဒီလိုပဲ ကန္႔သတ္ရမွာပါပဲ။ (ဟုတ္၊ မဟုတ္ ေစာင္႔ၾကည့္ရမွာပဲ ဆိုတဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ိဳး တက္လာႏိုင္။ ေစာင္႔မၾကည့္ပါနဲ႔၊ ေနာက္လွည့္ၾကည့္ပါ၊ ေဝဖန္သံေတြ ၾကားရပါမယ္)။

ေပၚလစီကို ျပန္လည္သုံးသပ္ ျပင္ဆင္ျခင္း။ ဒါကလည္း သံတူေၾကာင္းကြဲ ဒီမို ကေရစီရဲ႕ အေရးပါတဲ႔အခ်က္ပါပဲ။ အခု ေဒၚစုေနာက္ကလူေတြဟာ ေဒၚစုကို ရာႏႈန္းျပည့္ေထာက္ခံသလား။
တခ်ိဳ႕က ဟုတ္မယ္၊ တခ်ိဳ႕က မဟုတ္ဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ဘုံအက်ိဳးစီးပြား (အာဏာပိုင္ဆိုင္ထားမႈကို ကန္႔သတ္ဖို႔) အတြက္ ေဒၚစု နဲ႔ ေပါင္းမယ္(သို႔)ေထာက္ခံမယ္။ ကင္းေပါက္ႏိုင္ေျခရွိတဲ႔ ပြန္းကို ဝန္းရံေပးတာမ်ိဳး ပါ။
ဘုံအက်ိဳးစီးပြားရၿပီဆိုတဲ႔ေနာက္ဒီဝိုင္းဝန္းမႈေတြဆက္ရေနဖို႔ဆိုရင္ ေဒၚစုကိုယ္တိုင္ ေပၚလစီ ကို ျပန္လည္ သုံးသပ္ရဦးမယ္။ မလြယ္လွဘူး။

ဒီမိုကေရစီက ဘာ႔ေၾကာင္႔တန္ဖိုးႀကီးေနတာလဲ။
ဘယ္႔သူ႔ အခန္းက႑မွ မလြယ္လို႔။ အာဏာရသြားတာနဲ႔ သူ႔အာဏာကို ကန္႔ သတ္ဖို႔ လုပ္လာၾကမွာ။ လုပ္လာသူေတြကိုလည္း ပစ္သတ္လို႔ မရဘူး။
ေခါင္းေဆာင္တက္လုပ္ၿပီး ေခါင္းကုတ္ၿငီးျငဴေနလို႔ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ဒါက ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္႔အလုပ္။
ငွက္ေျပာသီး အခြံႏႊာဖို႔ေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္မတင္ၾကဘူး။

ဇင္ေဝေသာ္
****************************************************************************

လူစွမ်းကောင်းဝါဒနဲ့ ဒီမိုကရေစီ

မြန်မာ့လူစွမ်းကောင်း (ကိုးကွယ်မှု) ဝါဒ တဲ့။ အောင်ဆန်းမိသားစုနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ထွက်ထွက်လာတတ်တဲ့ ဝေဖန်သံပါ။
အတိတ်ကတော့ မှန်ခဲ့ပါတယ်၊ ဒါပေမဲ့ ဒီစကားအတွက် တန်ပြန်မေးခွန်းနှစ်ခုက
"ဒေါ်စုအပေါ် လူထုရဲ့ထောက်ခံမှု အမြဲ မြင့်မားနေခဲ့သလား"
"ဦးသိန်းစိန်အပေါ် လူထုရဲ့ထောက်ခံမှု အမြဲ နိမ့်ပါးနေခဲ့သလား"
နှစ်ခုစလုံးရဲ့အဖြေက "နိုး" ပါ။ တက်လိုက်၊ ကျလိုက်ပါပဲ။ လူထုအသံကို သေသေချာချာ နားထောင်ကြည့်ပါ။
ဒါဟာ ဒီမိုကရေစီရဲ့ လက္ခဏာ တစ်ရပ်ပါ။

နောက်ထပ် ဒီမိုကရေစီရဲ့ အရေးပါတဲ့အချက်က အာဏာကို ကန့်သတ်ခြင်း၊ အကြွင်းမဲ့ အာဏာပိုင်ဆိုင်ရေးဝါဒ (ဒါက အာဏာရှင်စနစ်နဲ့ မတူလှဘူး) ကို တော်လှန်ခြင်းပါ။ ဒီ သီအိုရီက အမြဲမှန်ပါတယ်။
စစ်တပ်ရဲ့ အာဏာပိုင်ဆိုင်ထားမှု၊ ချုပ်ကိုင်ထားမှုက သိပ်များလွန်းနေသေးတယ်။ ဒါဆို ဆက်လက်ကန့်သတ်ဖို့ လိုတယ်။
စစ်တပ်ရဲ့ အာဏာပိုင်ဆိုင်ထားမှုကို ကန့်သတ်ဖို့ အဓိက အတိုက်အခံလုပ်နိုင်တာ ဘယ်သူလဲ၊ သူ့ကို ရှေ့တင်ပြီး ရည်ရွယ်ချက်အထမြောက်အောင် လုပ်ရပါတယ်။
လတ်တလောမှာ သူဟာ ဒေါ်စုဖြစ်နေတယ်။ ဒီတော့ ဒေါ်စုကို ဝန်းရံပေးကြတယ်။ ဒါဟာ ဟီရိုးအစ်ဇင် (လူစွမ်းကောင်း (ကိုးကွယ်မှု) ဝါဒ) မဟုတ်ပါဘူး။ ဒီမိုကရေစီကို ပုံဖော်တာပါ။
ဟုတ်ပြီ၊ ဒေါ်စု အာဏာရသွားပြီ၊ သူရထားတဲ့အာဏာကလည်း များနေတယ်ဆိုရင် ဒီလိုပဲ ကန့်သတ်ရမှာပါပဲ။ (ဟုတ်၊ မဟုတ် စောင့်ကြည့်ရမှာပဲ ဆိုတဲ့ ကွန်မင့်မျိုး တက်လာနိုင်။ စောင့်မကြည့်ပါနဲ့၊ နောက်လှည့်ကြည့်ပါ၊ ဝေဖန်သံတွေ ကြားရပါမယ်)။

ပေါ်လစီကို ပြန်လည်သုံးသပ် ပြင်ဆင်ခြင်း။ ဒါကလည်း သံတူကြောင်းကွဲ ဒီမိုကရေစီရဲ့ အရေးပါတဲ့အချက်ပါပဲ။ အခု ဒေါ်စုနောက်ကလူတွေဟာ ဒေါ်စုကို ရာနှုန်းပြည့်ထောက်ခံသလား။
တချို့က ဟုတ်မယ်၊ တချို့က မဟုတ်ဘူး။ ဒါပေမဲ့ ဘုံအကျိုးစီးပွား (အာဏာပိုင်ဆိုင်ထားမှုကို ကန့်သတ်ဖို့) အတွက် ဒေါ်စုနဲ့ ပေါင်းမယ်(သို့)ထောက်ခံမယ်။ ကင်းပေါက်နိုင်ခြေရှိတဲ့ ပွန်းကို ဝန်းရံပေးတာမျိုးပါ။
ဘုံအကျိုးစီးပွားရပြီဆိုတဲ့နောက် ဒီဝိုင်းဝန်းမှုတွေဆက်ရနေဖို့ဆိုရင် ဒေါ်စုကိုယ်တိုင် ပေါ်လစီကို ပြန်လည်သုံးသပ်ရဦးမယ်။ မလွယ်လှဘူး။

ဒီမိုကရေစီက ဘာ့ကြောင့်တန်ဖိုးကြီးနေတာလဲ။
ဘယ့်သူ့ အခန်းကဏ္ဍမှ မလွယ်လို့။ အာဏာရသွားတာနဲ့ သူ့အာဏာကို ကန့်သတ်ဖို့ လုပ်လာကြမှာ။
ခေါင်းဆောင်တက်လုပ်ပြီး ခေါင်းကုတ်ညီးညူနေလို့ရတာမျိုးမဟုတ်ဘူး၊ ဒါက ခေါင်းဆောင်တစ်ယောက် လုပ်ကိုလုပ်ရမယ့်အလုပ်။
ငှက်ပြောသီး အခွံနွှာဖို့တော့ ကျနော်တို့ ခေါင်းဆောင်မတင်ကြဘူး။

ဇင်ဝေသော်

ျပန္ရမယ္႔ ကြန္မင္႔မ်ား


U Aung Myint က်ေနာ္ဥာဏ္မီသေလာက္ေဆြးေႏြးပါရေစ။ က်ေနာ္သည္ဘယ္ ပါတီဝင္မွမဟုတ္ပါ။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုလဲျကိုက္သူမဟုတ္ပါ ႕႕႕။
တကယ္ေတာ႕စစ္အစိုးရက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုမေလးစားလို႕မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ေဒၚစုရဲ႕ ပုံရိပ္ျမင္႕မားလာမွာကို မလိုလားလို႕အဲဒီလိုလုပ္ထားတာဘဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂုဏ္ကိုေဖၚလိုက္တိုင္းေဒၚစုက အလိုလိုဂုဏ္တက္ေနတာမ်ိဳးျဖစ္မွာစိုးလို႕
ပါဘဲ။ သမီးေျကာင္႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ပုံရိပ္ေသးငယ္ေအာင္အလုပ္ခံရတဲ႕သေဘာ ပါဘဲ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ တပ္က ေဒၚစုကိုမယုံဘူးဗ်။
သူ႕ထဲမွာလဲ တပ္အေပၚအာဃာတျကီးတဲ႕တပ္ျပုတ္ျကီးေတြပါေနတယ္ေလ၊ တပ္ကိုျဖိဳခြဲခံရမွာေျကာက္ေနျကတာ။ ဒါက်ေနာ္အျမင္ဘဲ၊ ခင္ဗ်ားတိုနဲ႕ အျမင္ တူခ်င္မွတူမယ္ေလ။
***************************************************************************
ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ႔အေျဖပါ။ ဒါေပမဲ႔ ေဒၚစု ဝင္မလာခင္၊ ၈၈ မတိုင္မီ သမိုင္းကို ဒီအေျဖနဲ႔ ရွင္းမျပႏိုင္ပါဘူး။
ျပန္ရမယ္႔ ကြန္မင္႔ (၂)

"ကၽြန္ေတာ့္လို ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္မွာ ႀကီးခဲ့တဲ့ သူေတြ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားတာ အဲဒါေတြေၾကာင့္လို႔ ထင္တာပဲ"။ ဒါကိုေတာ႔ ျငင္းခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ အခု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုေလးစားေနတဲ႔ လူငယ္ေတြကို အားနာစရာပါ"

Maung Thant ကၽြန္ေတ္ာမွီလိုက္ သေလာက္ေတာ့ (၁) ဆိုရွယ္ေခတ္ ျမန္မာ့ သမုိင္းျပဌာန္း စာအုပ္ေတြမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သည္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္၊ ရံုးတိုင္းမွာ ဗို္လ္ခ်ဳပ္ဓာတ္ပံု ခ်ိတ္ထားတယ္၊ အာဇာနည္ေန႔တုိင္း ေက်ာင္းေတြမွာ အာဇာနည္ေတြ အေၾကာင္း ေဟာေျပာပြဲေတြလုပ္တယ္၊ (၂) ကၽြန္ေတာ့္လို ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္မွာ ႀကီးခဲ့တဲ့ သူေတြ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားတာ အဲဒါေတြေၾကာင့္လို႔ ထင္တာပဲ။ ဦးေနဝင္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုရိပ္ ေသးသိမ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့တာလဲဆိုတာ ဥာဏ္မမီလို႔ နဲနဲ ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ေမာင္သန္႔ရဲ႕ကြန္မင္႔က စကားလုံးလွလွေတြနဲ႔ ေဝ႔လည္ေၾကာင္ပတ္လုပ္လာတဲ႔ မဆလေခတ္ကို ေမးထားေတာ႔ အေျဖကလည္း ေဝ႔လည္ေၾကာင္ပတ္မ်ား ျဖစ္သြားမလားပဲ။
၁။(က) "အာဇာနည္ေန႔တုိင္း ေက်ာင္းေတြမွာ အာဇာနည္ေတြ အေၾကာင္း ေဟာေျပာပြဲေတြလုပ္တယ္" ဆိုေပမဲ႔ ဦးေနဝင္းကိုယ္တိုင္ကေတာ႔ အာဇာနည္ေန႔ အခန္းအနားေတြတက္ၿပီး အာဇာနည္ႀကီးေတြကို အေလးျပဳတာမ်ိဳး မရွိခဲ႔ဖူးပါဘူး။ (ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ဗဟုသုတရဖို႔ ႏွစ္နဲ႔တကြ ေဖာ္ျပေပးပါရန္)
(ခ) အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ မ်ိဳးဆက္၊ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ေတြကို ေနရာေပးမႈ မရွိခဲ႔ပါဘူး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈ ေဝးသြားတဲ႔ တတိယမ်ိဳးဆက္ေတြကိုပဲ လႈိင္လႈိင္ႀကီး လက္သပ္ေမြးခဲ႔ပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲ။
(ဂ) (ဂ) နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အက်ယ္မခ်ဲ႕ခ်င္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိသားစု၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔နီးစပ္တဲ႔အသိုင္းအဝိုင္းကို ဘယ္လို ဆက္ဆံခဲ႔သလဲ။ ဒါက လူမႈေရးထက္ပိုတဲ႔ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားေတြပါပါတယ္။ (အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါတယ္)
(ဃ) မဆလ တစ္ေခတ္လုံးကိုၾကည့္ရင္ အစပိုင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ရိုးလ္တင္ၿပီး ဦးေနဝင္းတက္လာတယ္၊ ေနာက္ ရိုးလ္းညွိတယ္၊ ေနာက္ဆုံး တပ္မေတာ္ရဲ႕အခန္းက႑မွာ သူ႔ရိုးလ္ကို ပိုပို ျမွင္႔လာတယ္။ ဒါကိုေတာ႔ မဆလေခတ္ သတင္းနဲ႔မီဒီယာက ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔ေပၚလစီက ပါးနပ္ေတာ႔ စစ္အစိုးရေခတ္ေလာက္ေတာ႔ မသိသာပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ေနာက္ဆုံး သူရႈံးသြားတယ္။

(၂) "ကၽြန္ေတာ့္လို ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္မွာ ႀကီးခဲ့တဲ့ သူေတြ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစား တာ အဲဒါေတြေၾကာင့္လို႔ ထင္တာပဲ"။ ဒါကိုေတာ႔ ျငင္းခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ အခု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုေလးစားေနတဲ႔ လူငယ္ေတြကို အားနာစရာပါ။ မဆလေခတ္ကို မမီေပမဲ႔ သူတို႔ေလးေတြလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေလးစားေနၾကတာပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုေလးစားဖို႔ မဆလေခတ္မွာ ႀကီးလာစရာမလိုပါ။ (ဆက္ေရးရင္ ပါတီ ယိုင္သြားတယ္ ေျပာၾကလိမ္႔မယ္၊ မေရးေတာ႔ဘူး)

ဇင္ေဝေသာ္
**************************************************************************

ပြန်ရမယ့် ကွန်မင့် (၂)

Maung Thant ကျွန်တေ်ာမှီလိုက် သလောက်တော့ (၁) ဆိုရှယ်ခေတ် မြန်မာ့ သမိုင်းပြဌာန်း စာအုပ်တွေမှာ ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်း သည် အမျိုးသားခေါင်းဆောင်၊ ရုံးတိုင်းမှာ ဗို်လ်ချုပ်ဓာတ်ပုံ ချိတ်ထားတယ်၊ အာဇာနည်နေ့တိုင်း ကျောင်းတွေမှာ အာဇာနည်တွေ အကြောင်း ဟောပြောပွဲတွေလုပ်တယ်၊ (၂) ကျွန်တော့်လို ဆိုရှယ်လစ် ခေတ်မှာ ကြီးခဲ့တဲ့ သူတွေ ဗိုလ်ချုပ်ကို လေးစားတာ အဲဒါတွေကြောင့်လို့ ထင်တာပဲ။ ဦးနေဝင်းက ဗိုလ်ချုပ်ပုံရိပ် သေးသိမ်အောင် ဘယ်လိုလုပ်ခဲ့တာလဲဆိုတာ ဉာဏ်မမီလို့ နဲနဲ ရှင်းပြပေးစေချင်ပါတယ်။

မောင်သန့်ရဲ့ကွန်မင့်က စကားလုံးလှလှတွေနဲ့ ဝေ့လည်ကြောင်ပတ်လုပ်လာတဲ့ မဆလခေတ်ကို မေးထားတော့ အဖြေကလည်း ဝေ့လည်ကြောင်ပတ်များ ဖြစ်သွားမလားပဲ။
၁။(က) "အာဇာနည်နေ့တိုင်း ကျောင်းတွေမှာ အာဇာနည်တွေ အကြောင်း ဟောပြောပွဲတွေလုပ်တယ်" ဆိုပေမဲ့ ဦးနေဝင်းကိုယ်တိုင်ကတော့ အာဇာနည်နေ့ အခန်းအနားတွေတက်ပြီး အာဇာနည်ကြီးတွေကို အလေးပြုတာမျိုး မရှိခဲ့ဖူးပါဘူး။ (ရှိရင် ကျနော်တို့ ဗဟုသုတရဖို့ နှစ်နဲ့တကွ ဖော်ပြပေးပါရန်)
(ခ) အာဏာရှင်ဆန်ဆန်ပဲ ဗိုလ်ချုပ်တို့ မျိုးဆက်၊ ဒုတိယမျိုးဆက်တွေကို နေရာပေးမှု မရှိခဲ့ပါဘူး၊ ဗိုလ်ချုပ်ရဲ့လွှမ်းမိုးမှု ဝေးသွားတဲ့ တတိယမျိုးဆက်တွေကိုပဲ လှိုင်လှိုင်ကြီး လက်သပ်မွေးခဲ့ပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲ။
(ဂ) (ဂ) နဲ့ပတ်သက်လို့ အကျယ်မချဲ့ချင်ပါ။ ဗိုလ်ချုပ်မိသားစု၊ ဗိုလ်ချုပ်နဲ့နီးစပ်တဲ့အသိုင်းအဝိုင်းကို ဘယ်လို ဆက်ဆံခဲ့သလဲ။ ဒါက လူမှုရေးထက်ပိုတဲ့ နိုင်ငံရေး သဘောတရားတွေပါပါတယ်။ (အဖြေအမျိုးမျိုး ရှိပါတယ်)
(ဃ) မဆလ တစ်ခေတ်လုံးကိုကြည့်ရင် အစပိုင်းမှာ ဗိုလ်ချုပ်ကို ရိုးလ်တင်ပြီး ဦးနေဝင်းတက်လာတယ်၊ နောက် ရိုးလ်းညှိတယ်၊ နောက်ဆုံး တပ်မတော်ရဲ့အခန်းကဏ္ဍမှာ သူ့ရိုးလ်ကို ပိုပို မြှင့်လာတယ်။ ဒါကိုတော့ မဆလခေတ် သတင်းနဲ့မီဒီယာက ပြောနိုင်ပါတယ်။ သူ့ပေါ်လစီက ပါးနပ်တော့ စစ်အစိုးရခေတ်လောက်တော့ မသိသာပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ နောက်ဆုံး သူရှုံးသွားတယ်။

(၂) "ကျွန်တော့်လို ဆိုရှယ်လစ် ခေတ်မှာ ကြီးခဲ့တဲ့ သူတွေ ဗိုလ်ချုပ်ကို လေးစားတာ အဲဒါတွေကြောင့်လို့ ထင်တာပဲ"။ ဒါကိုတော့ ငြင်းချင်ပါတယ်။ ဒီလိုမဟုတ်ရင် အခု ဗိုလ်ချုပ်ကိုလေးစားနေတဲ့ လူငယ်တွေကို အားနာစရာပါ။ မဆလခေတ်ကို မမီပေမဲ့ သူတို့လေးတွေလည်း ဗိုလ်ချုပ်ကို လေးစားနေကြတာပါပဲ။ ဗိုလ်ချုပ်ကိုလေးစားဖို့ မဆလခေတ်မှာ ကြီးလာစရာမလိုပါ။ (ဆက်ရေးရင် ပါတီယိုင်သွားမယ်၊ မရေးတော့ဘူး)

ဇင်ဝေသော်