ေခြးဆြဲခံရမွ အျမန္ဆုံးေျပးတယ္


မူလတန္းေက်ာင္းသား ကေလးဘဝက အေျပးအလႊား ဇာတ္လမ္းေတြ ကို ျပန္စဥ္းစားေတာ႔ လြတ္လပ္ေရးၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပးေျပး အျမန္ဆုံးေျပးခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ဟာ ေခြးလိုက္ဆြဲစဥ္က ျဖစ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာ သိခဲ႔ရ တယ္။ လူဟာ အက်ပ္းအတည္းေရာက္မွ စြမ္းရည္ အကုန္ထြက္တယ္။

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၁၅ႏွစ္ အႏွစ္ ၂၀ တုန္းက ဂ်ပန္လူႀကီးပိုင္းေတြနဲ႔ ႀကဳံလို႔ စကားေျ ပာမိတိုင္း ဒီေခတ္ ဂ်ပန္လူငယ္ေတြ သူတို႔လို မႀကိဳးစားၾကဘူး ဆိုတဲ႔ ေဝဖန္ တဲ႔အသံ ၾကားရတတ္တယ္။ တူၾကမယ္ေတာ႔ မဟုတ္ဘူး။ ဟိုေခတ္ ဂ်ပန္ရဲ႕ အေနအထားနဲ႔ ဒီေခတ္ ဂ်ပန္ရဲ႕ အေနအထားကလည္း တူမွ မတူတာပဲ။ အႏုျမဴျပာပုံထဲကေန ကုန္းထေနရတဲ႔ ဂ်ပန္မ်ိဳးဆက္ဟာ ေခြးအလိုက္ခံရတဲ႔ မ်ိဳးဆက္ပါ။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ေျပာတိုင္း ကိုယ္တိုင္ကလည္း လူငယ္ဆိုေတာ႔ လူငယ္ေတြ ဖက္က ရပ္ၿပီး ဒါဟာ ပ်င္းလို႔မဟုတ္ႏိုင္ဘူး၊ ေခတ္ရဲ႕အေနအထား မတူတာ သာျဖစ္မယ္။ ဒီေခတ္ ဂ်ပန္မ်ိဳးဆက္ကို အဲဒီေခတ္ ေျပာင္းပို႔ေပးလိုက္ရင္ သူ တို႔လည္း အဲဒီေခတ္က ဂ်ပန္ေတြလိုပဲ မေနမနား ႀကိဳးစာၾကလိမ္႔မယ္ လို႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။ ယုံၾကည္တာကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ဒီေခတ္ဂ်ပန္မ်ိဳးဆက္ဟာ အေျပးၿပိဳင္ပြဲမွာဝင္ေျပးသူေတြနဲ႔ဆင္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ပဲ ေျပးေျပး အျမန္ဆုံးမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

လတ္တေလာ စကၤာပူရဲ႕ ပထမ နဲ႔ ဒုတိယ ဂ်င္နေရးွရွင္းေတြကလည္း တတိယဂ်င္နေရးွရွင္းေတြကို အဲသလို ေလသံေတြ ေျပာလာေနၾကၿပီ။ တံငါရြာက ကုန္းထရတဲ႔ စကၤာပူရီယန္းနဲ႔ ဂလိုဘယ္လ္စီးတီး ( သူတို႔ ဘာသာ ေခၚတာ ) စကၤာပူရီယန္း တူခ်င္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။

လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကအစ ႏိုင္ငံလိုက္အထိ ႀကီးမားတဲ႔ မိုတီေဗးရွင္း ( တြန္းအား ) လိုကိုလိုတယ္။ ႏို႔မို႔ေတာ႔ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားႀကိဳးစား အား အကုန္ မထြက္လာဘူး။

အခု ေျခစြာလွတဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဂ်ပန္ကို ေက်ာ္ တက္ႏိုင္ဖို႔
ဘာလုပ္ရမလဲ?
ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ?
ဘယ္ႏွနာရီ အလုပ္လုပ္ရမလဲ?
ေျပာသာေျပာ၊ နဖူး အမာရြတ္မေျပာက္ေသးတဲ႔ ကိုရီးသားအမ်ားစုဟာ ဒါကို လုပ္ဖို႔ အဆင္သင္႔ပဲ။

ျမန္မာေတြေရာ ဒီလို မိုတီေဗးရွင္း ( တြန္းအား ) ဘယ္ကရွာမလဲ။ အနီးဆုံး က ထိုင္းပဲ။ ေဘာလုံးကအစ ထိုင္းက ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ႏွိပ္ကြပ္ေန တာေတြ ျပေပးရမယ္။ အရွဳံးေတြဆုိ ထပ္တလဲလဲ ျပေပးေနသင္႔တယ္။ အခု ဟာက ႏိုင္တာေလးပဲ ၾကည္႔ၾကည္႔ေနရေတာ႔ ဘာမွမရွိဘဲ " တရံေရာအခါက " ေတြနဲ႔ အဟုတ္ထင္ေနၾကရတယ္။
လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံျခား ထြက္သင္႔တယ္။ အနီေရာင္ ပတ္စ္ပို႔ရဲ႕ လူပုံအလယ္ မ်က္ႏွာငယ္ရပုံေတြ နက္နက္ႀကီး ခံစားေနေစရမယ္။ သတၱိရွိသူေတြ၊ အရွဳံး ကို လက္ခံရဲသူေတြျဖစ္ေအာင္ ေလ႔က်င္႔ေပးရမယ္။ ဒါမွ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ သူဟာ သူ႕ႏိုင္ငံနဲ႔ ခြဲမရဘူးဆိုတာ ေၾကေၾကကြဲကြဲ နားလည္မယ္။ ဒီအထဲ ေဖာက္ထြက္သြားတဲ႔ ပတ္စ္ပို႔ အကူးအေျပာင္းေတြလည္း ရွိမွာေပါ႔။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ မေျပာင္းသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ေျပာင္းသြားေတာ႔ေရာ အေၾကာင္းလား။ ဒါက ဂလိုဘယ္လ္ ကမၻာရဲ႕ လက္ခ်က္ပဲ။
ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အျမန္ဆုံးေျပးတာလို႔ ထင္ခဲ႔ေပမယ္႔ တကယ္က ဧရာမေခြးႀကီး လိုက္ဆြဲမွ ေသေရး ရွင္ေရး တကယ္ေျပးမိတာ သတိရမိလို႔ပါ။
လူဟာ၊ ႏိုင္ငံဟာ အရည္အေသြး၊ အားမာန္၊ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ေတြ အစြမ္းကုန္ ထြက္လာဖို႔ ေခြးလိုက္ဆြဲတာ ခံဖူးမွလို႔ ႏွစ္ျပားတန္ အေတြး ေခါင္းထဲ ေရာက္ လာလို႔။


 ဇင္ေဝေသာ္

အေရွ႕ေတာင္အာရွက က်ဴပီအာမ်ား


အိပ္ေရးတစ္ညလုံးပ်က္တာေတာင္ သတင္းစာလာေတာ႔ ျမန္မာ႔သတင္းနဲ႔ အားကစားစာမ်က္ႏွာဆီ မ်က္ေစ႔ေရာက္သြားတယ္။ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံရဲ႕ သတင္း ကလည္း အခုတေလာ " No news is good news " ျဖစ္ေနတာကိုး။ စထရိတ္တိုင္းမ္ သတင္းေထာက္ကေတာ႔ ဦးဝီရသူ ေလသံေျပာင္းသြားၿပီ လို႔ ေခါင္းစည္းတင္ ေရးထားတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အခု ေျပာခ်င္တာက အဲ႔ဒီကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ႏွစ္လုံး ဇယားေအာက္ဆုံးမွာေနခဲ႔တဲ႔ က်ဴပီအာက ဇယား မွာ တစ္ဆင္႔တက္သြားတဲ႔ ကိစၥပါ။ အိပ္ခ်င္စိတ္ နည္းနည္းေျပသြားတယ္ ။ ေခတ္ စကားနဲ႔ ဘိုႀကီးလဲေပါ႔။ အဲ ေရးခ်င္တာက ေဘာလုံးကိစၥလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။

က်ဴပီအာ ဇယားမွာ တစ္ဆင္႔တက္သြားပုံ။ ႏိုင္သြားလို႔မ်ားလား ေအာက္ေမ႔ တယ္။ မဟုတ္ရွာဘူး။ ဒီအသင္းက ဒီတပတ္ပြဲစဥ္ မကန္ရေသးေတာ႔ အရွဳံး မရွိ၊ အႏိုင္မရွိ၊ သေရမရွိ။ ဒါေပမဲ႔ တစ္ဆင္႔တက္သြားတယ္။ သူေတာ္လို႔ မ ဟုတ္ဘူး၊ သူ႕အထက္က Reading ရွံဳးသြားလို႔။
ၿပဳံးမိတယ္။

စကၤာပူကေနထိုင္ၿပီး ကိုယ္႔ႏိုင္ငံအေပၚ ေက်ာ္တက္သြားတယ္ဆိုတဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြကို ၾကည္႔မိတယ္။ စကၤာပူကလြဲရင္ အားလုံး က်ဴပီအာေတြခ်ည္းပဲ။ ထိုင္း၊ အင္ဒို၊ မေလး၊ ဖိလစ္ပိုင္ စတာေတြ ေပါ႔။ ထိုင္းကိုၾကည္႔၊ ကမၻာစစ္ဒဏ္မခံရ၊ ကိုလိုနီလုပ္မခံရနဲ႔ လုံးျခာလိုက္ေနလိုက္ တာ တခါတခါ ေလယာဥ္ပ်ံေတာင္ ဆင္းလို႔မ႐ဘူး။
အင္ဒိုလား။ ဆူဟာတိုရွိတုန္းက တစ္ေယာက္ကို လာဘ္ထိုးလိုက္ရင္ ၿပီးၿပီ၊ အခု ဘယ္႔သူ႕ကိုလာဘ္ထိုးရမွန္းမသိလို႔ လူတကာကိုေပးေနရသတဲ႔။ မေလးၾကည္႔အုံး။ တရုတ္၊ ကုလားစည္းပြားေရးဖယ္လိုက္ရင္ စားအုန္းဆီ ၿခံေတြနဲ႔ လုံးျခာလိုက္ေနတုန္း။ ၿမိဳ႕ႀကီးသား ပီသဖိုုဆိုတာ ခဏထားပါအုံး။

စကၤာပူကေတာ႔ ကိုလိုနီစနစ္လက္က်န္ ပညာေရးစတာေတြရယ္၊ လီကြမ္းယု သံလက္သီးရယ္ေၾကာင္႔ လုံးဝ ပုံစံက်ေနတယ္။ ေရွ႕က ေျပးေနလိမ္႔ဦးမယ္။
အဲဒါ ေျပာတာ။ က်န္တဲ႔ႏိုင္ငံေတြက ေတာ္လို႔မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ကကို မစြံလြန္း မက မစြံလြန္းလို႔ က်န္ခဲ႔ရတာ။ သူတို႔ဆီေတြ ေရာက္ခဲ႔ဖူးတယ္၊
အထင္ႀကီးေလးစားစရာ၊ အတုခိုးစရာ႐ယ္လို႔ကို ( ကိုယ္ ၫံ႔လို႔လည္း ျဖစ္မယ္ ) မေတြ႔ မိဘူး။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံအလိုက္ ၾကည္႔ရင္ေတာ႔ စကၤာပူကလြဲရင္ အားလုံး က်ဴပီ အာေတြခ်ည္းပဲ။ လိုက္လို႔ ရကိုရတယ္။
အဲ..... အခ်င္းခ်င္း အိမ္မီးရွိဳ႕တမ္း ကစား မေနၾကရဘူးဆိုရင္ေပါ႔။



 ဇင္ေဝေသာ္

တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ (10,000 Auto Parts )


ကေလးအေဖေလာင္း သုံးေယာက္ဟာ သားဖြားခန္းေရွ႕မွာ စိတ္လႈပ္ရွားစြာ သတင္းထိုင္ေစာင္႔ေနၾကတယ္။ ခဏေနေတာ႔ နာ႔စ္မေလးက ထြက္လာျပီး ပထမလူကို ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာတယ္
" ဂုဏ္ယူပါတယ္ရွင္၊ ရွင္ဟာ ကေလးအမႊာပူးေလးရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္သြားပါျပီ " ဒီေတာ႔ အဲဒီ ကေလးအေဖက
" တိုက္ဆိုင္လိုက္တာဗ်ာ၊ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတာကလည္း Twin Towers Bank မွာပါ၊ ေက်းဇူးပါဗ်ာ "

ခဏေနေတာ႔ နာ႔စ္မေလး ထြက္လာျပန္ျပီး ဒုတိယလူကို ဂုဏ္ျပဳ စကား ေျပာျပန္တယ္
" ရွင္႔အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ရွင္၊ ရွင္ဟာ ကေလး သုံးေယာက္အမႊာရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္သြားပါျပီ"
" တိုက္ပဲ တိုက္ဆုိင္လြန္းလွတယ္၊ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီက ေအသုံးလုံး ( AAA ) ေလ "

သူတို႔ေျပာသံေတြၾကားျပီး တတိယလူက မ်က္ႏွာ မသာမယာနဲ႔ အျပင္ ထြက္ သြားတယ္။ နာ႔စ္မေလးက
" ရွင္ ဘယ္ထြက္သြားမလို႔လဲ၊ ေစာင္႔ဦးေလ " ဆုိေတာ႔ အဲဒီလူက
" က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီက 10,000 Auto Parts တဲ႔ဗ်ာ၊ ဒုကၡပါပဲ " တဲ႔။

(RD, Apr, 2005)

 ဇင္ေဝေသာ္

၅၃ ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ( ကိုယ္႔ရင္ဘတ္ကို ခ်ိန္တဲ႔ ဓား )


ေက်ာင္းေတာ္၏ သာသနာျပဳခရီး ယေန႔ ၅၃ ႏွစ္ ျပည္႔ခဲ႔ၿပီ။ ကၽြႏ္ုပ္ထက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီး၏။
သမိုင္းရွည္လ်ားသည္႔ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ၅၃ ႏွစ္သည္ မဆိုစေလာက္ သမိုင္းျဖစ္ေသာ္လည္း မေန႔တေန႔က စကၤာပူအတြက္ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္။

ဒုတိယ ေရွးအက်ဆုံး ေထရဝါဒေက်ာင္းဟု သမိုင္းက ဆိုသည္။ သီရိလကၤာ ရဟန္းေတာ္တို႔ ျပည္ပသာသနာျပဳခရီး ေျခေစာသည္။
ထိုထက္ ေလးစားစရာေကာင္းသည္က ထိုစဥ္ စကၤာပူသည္ လြတ္လပ္ေရး ပင္မရေသး။ ဤေက်ာင္းေျမေနရာသည္ ေရဗြက္ထူထူ လယ္ကြက္သာ ရွိေသး၏။

ယေန႔ေခတ္ ျပည္ပသာသာနာျပဳဟု ဆိုၾကရာ၌ ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံႀကီးမ်ား သို႔သာ သာသနာျပဳတို႔ ( မိမိအပါအဝင္ ) အာရုံက်တတ္ရာ လယ္ေတာထဲ လာေနသြားေသာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ႔သည္႔ သီရိလကၤာ ဆရာေတာ္ႀကီးအေပၚ ပို၍ အထင္ႀကီးေလးစားမိ၏။ ၾကည္ၫိုမိ၏။

လယ္ကြက္ထဲမွာ သာသနာ စိုက္ခဲ႔သည္႔ အရွင္။ ကၽြႏု္ပ္လက္ထက္မွာ ထို စိုက္ခင္းက ဂလိုဘယ္စီးတီး အမည္ပင္ ခံယူစ ျပဳေနေလၿပီ။

" လြန္ခဲ႔သည္႔ ၅၃ ႏွစ္က အေျခအေနမ်ိဳးဆိုလ်င္ မင္း ဘယ္ေလာက္ ၾကာ ၾကာေနမလဲ " ဟု ကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္မိရာ ရွက္ႏိုးစြာျဖင္႔ ....
" ငါ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေတာ႔ ဤေက်ာင္းတိုးတက္ဖို႔ လုပ္ေနတာပဲ " ဟု ထမင္းရည္ပူ လ်ွာလႊဲ ေျဖလိုက္မိ၏။

ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိ႒တု။



သီဟနာဒ 

ေဆးလိပ္တစ္ဖြာႏွင္႔ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္


စကၤာပူအစိုးရႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရိွသည္႔ ကုမၸဏီတစ္ခုက ကခုလ ၂၆ ရက္ေန႔က ပႏၷက္ခ်၊ ဂေရာင္း ဘရိတ္ကင္းပြဲအတြက္ ဖိတ္ၾကားလာသည္။ ထိုပြဲအတြက္ ခရစၥယန္၊ အစၥလမ္ႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာ သုံးဘာသာစလုံးမွ ဘာသာေရးေခါင္းေ ဆာင္မ်ားကို ဖိတ္ၾကားထားေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ဘာသာတရားႏွင္႔အညီ ကုမၸ ဏီႏွင္႔ အလုပ္သမားမ်ား ေဘးရန္မရွိၾကရန္ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သေပးေစ လိုေၾကာင္း ဦးစြာ ႀကိဳတင္ေလ်ွာက္ထားသည္။ (ထို ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္၏ ပထမ ဥပေဒသည္ ေဘးရန္မရွိေရး ( ေဆ႔ဖ္တီး ) ျဖစ္၏။)
သို႔ ဆိုသျဖင္႔ ထိုကုမၸဏီရွယ္ယာပိုရွင္င္မ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားတြင္လည္း ဘာသာဝင္အမ်ိဳးမ်ိးရွိေနေၾကာင္း ေျပာစရာမလိုေတာ႔။
ဤ၌ ပထမ ေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲလိုက္သည္။
အတူတကြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာ၊ ယုံၾကည္မႈ တူေန စရာ မလို။

ထိုကၽြန္းငယ္ေလးက စကၤာပူ၏ အနာဂတ္ဟုလည္းဆိုၾကသည္၊ ဓာတ္ေငြ ႔၊ ေရနံ စေသာ ေပါက္ကြဲေစႏိုင္ေသာ ဓာတုပစၥည္းမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေနသည္။ မိမိသြားခဲ႔ေသာ ေနရာက ရွဲလ္ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္ဟုေခၚသည္။ ရွဲလ္ ေရနံကုမၸဏီႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရိွႏိုင္သည္ဟုလည္း ေတြးလို႔ရသည္။
ထိုကၽြန္းေပၚ မဝင္မီ ပထမဆုံး ခ်က္ပြိဳင္႔မွာ ပါလာသမ်ွ အိုင္ဒင္တတီ ကတ္ဒ္ မ်ား ခ်န္ထားခဲ႔ရၿပီး သူတို႔ေပးလိုက္ေသာ ကတ္ဒ္ေလးကို ယူၿပီး ခရီးဆက္ရ သည္။ ေနာက္ တစ္ေနရာ ေရာက္ေသာအခါ ပါလာေသာ ထို ကတ္ဒ္ေလးကို ခ်န္ထားခဲရျပန္ၿပီး ဒုတိယခ်က္ပြိဳင္႔က ထပ္မံေပးလိုက္ေသာ ကတ္ဒ္ကိုယူၿပီး ခရီးဆက္ခဲ႔ရျပန္သည္။
ထိုမွတဆင္႔ သြားရမည္႔ေနရာ မသြားမီ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေနတတ္ေရး အတြက္ ၁၀ မိန္ခန္႔ၾကာ အဂၤလိပ္လို ဗြီဒီယိုလမ္းၫႊန္ခ်က္ကို ၾကည္႔ရျပန္ သည္။ မၾကည္႔မေနရ ( ကြန္ပတ္စရီ ) ျဖစ္သည္။ ကတ္ဒ္သုံးကတ္ဒ္ေျပာင္း၊ လက္မွတ္သုံးႀကိမ္ထိုးၿပီးမွ လိုရာခရီး ေရာက္ေတာ႔သည္။ ေရာက္ၿပီ ဆို
သည္ႏွင္႔ သူတို႔ ဘာေၾကာင္႔ ဒီေလာက္ တင္းၾကပ္ပါလိမ္႔ဆိုေသာ အေျဖ ကိုလည္း ရလိုက္သည္။ မီးျခစ္ဆံ တစ္ဆံေၾကာင္႔ ဤ ဂ်ဴေရာင္းကၽြန္းငယ္ တစ္ကၽြန္းလုံး ငါးမိန္အတြင္း ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။

၁၀ နာရီမွာ အခန္းအနားစမည္ျဖစ္သည္။ မိမိေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာမီ ခရစၥယန္၊ အစၥလမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ေရာက္လာၾကသည္။ ထိုစဥ္ ကၽြနု္ႏွင္႔ ပထမဆုံး မ်က္လုံးခ်င္းဆုံမိသည္က အစၥလမ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးျဖစ္ သည္၊ သီဟနာဒ ဆိုေသာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းသည္ ျမန္မာ ရဟန္းတစ္ ပါးျဖစ္သည္ဆိုတာကိုလည္း သကၤန္းအေရာင္ျဖင္႔ပင္ သိသာႏိုင္၏။
မွန္ မမွန္ေတာ႔ မေသခ်ာပါ။ မိမိ၏ ထိုအစၥလမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ၾကည္႔ေသာ အၾကည္႔တြင္ အားနာမႈတခ်ိဳ႕ ပါေနမည္ထင္၏။

ထိုစဥ္ ခရစၥယန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက မိမိတို႔ကို ပြဲၾကည္႔ပရိသတ္က ပြဲကိုေစာင္ ႔ၾကည္႔သလို ၾကည္႔ေနသည္ဟုလည္း ခံစားလိုက္ရ၏။ ခံစားမႈဟူသည္ အ ခ်က္အလက္( Fact ) မဟုတ္ ခံစားမႈ ( Feeling ) သက္သက္သာ ျဖစ္ သည္။ အရြယ္ကိုၾကည္ရာမွာလည္း သူတို႔က ပုိႀကီးမည္ဟုထင္သည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ထိုင္ရာမွထကာ အရိုအေသေပးဖို႔ အသြားတြင္ အစၥလမ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကပင္ သူ႕လက္ကို ဦးစြာကမ္းေပးသည္၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မိမိတို႔ ယဥ္ေက်းမႈ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ဖ်က္ကာ သူ႕လက္ကို တင္းတင္းျပန္ ဆုတ္ လက္ဆြဲႏႉတ္ဆက္လိုက္သည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင္႔ ကၽြႏု္ပ္၏ ရဟန္းသိကၡာ တစ္ျပားသားမွေလ်ာ႔မသြားဟုထင္သည္၊ သူ႕လက္မွ နားလည္မႈ၊ ေႏြးေထြးမႈတို႔ပင္ ရလိုက္သည္ဟု ခံစားလိုက္ရမိသည္။
ၿပီးမွ ခရစၥယန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လိုက္မိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ သုံးေယာက္စလုံးအတြက္ ယုံၾကည္မႈ မတူသည္႔ၾကားက တူေနသည္႔အခ်က္ တစ္ခ်က္ရိွသည္။ ထိုအခ်က္က ကုမၸဏီႏွင္႔ အလုပ္သမားမ်ား ေဘးရန္ မရွိ ၾကေရး ေမတၱာတရားပင္ျဖစ္သည္။
ဤ၌ ဒုတိယေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲလိုက္သည္။
သတၱဝါေတြအေပၚ ေမတၱာထားဖို႔ ဘာသာယံုၾကည္မႈ တူစရာမလို။

ဆြဲမိေသာ တတိယေကာက္ခ်က္က ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္ပင္ျဖစ္သည္။ စည္း ကမ္းမဲ႔ေသာ လူတစ္ေယာက္ေၾကာင္႔ ၅ မိနစ္အတြင္း ထိုကၽြန္းငယ္ ေပ်ာက္ သြားႏိုင္သည္။ ေဆးလိပ္းေလး တစ္ဖြာ ဖြာမိတာမ်ား ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ လို႔ကြာ ဆိုသည္႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းဆင္ေျခသည္ ထိုကၽြန္း၏ က်ိန္စာ သာ ျဖစ္ေတာ႔သည္။
ထိုမွတဆင္႔ အၿငိမ္မေနတတ္ေသာစိတ္က ငါတို႔ ဒီမိုကေရစီကလည္း ဒီ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ ေလးလိုပါပဲလားဟု ေတြးမိေလေသာအခါ..... ။
......အခါ။
.......အခါ။
.........အခါ။


ေမတၱာျဖင္႔


သီဟနာဒ