ခႏၶာဝန္ ႏွင္႔ ခ်စ္သူေခၚသံ

ခႏၶာဝန္ ႐ွင္သန္ေရး
ဓာတုေဆးဝါး က်ားကန္ရင္း
ရင္ထဲ၀င္ေရာက္ကူးစက္တဲ႔
ျပင္ပဇီဝ ပိုးမႊားေၾကာင္႔
(ခင္ေမာင္တိုး၊မဇၩိမလႈိင္း၊ခႏၶာဝန္၊ေတးေရးကိုရဲလြင္)

မဇၩိမလႈိင္းတို႔က လႊတ္လိုက္လၽွင္ ေပါ႔႐ႊတ္႐ႊတ္လုံးဝမ႐ွိ၊
၉၆ ပါး၊ ၉၈ ပါးေသာေဝဒနာအစု၊ ခႏၶဘာေရာ အတိဘာေရာ။
ရင္ခုန္ခ်င္စရာလုံးဝမ႐ွိသည္႕ကိစၥကို သီခ်င္းစပ္ဆိုရဲၾကသည္။

က်န္းမာေရးမေကာင္းခိုက္ ကိုရင္ဘဝက စာက်က္ရတာၿငီးေငြ႔တိုင္း
နားေထာင္ျဖစ္ခဲ႔သည္႕ ထိုသီခ်င္းက ငယ္မူငယ္ေသြးျပန္ဝင္လာသည္။

စ လုံးေဒါက္တာက အင္တီဘိုင္ေအာတစ္မေပးသျဖင္႔ ေရာဂါက(ျပင္ပဇီဝ ပိုးမႊားက)
ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသး လုပ္ေနသျဖင္႔ တစ္လနီးပါး က်ားကန္လိုက္ရသည္။
အာ႐ုံေထြကာ ဟို ဒီ လြင္႔စင္ေနတုန္း
ႏႉိးလႈပ္သူ ခ်စ္သူ႕ေခၚသံ
ေအာ္ ေခၚေနသံရယ္
မိုးၿခိမ္းသည္႕ႏွယ္။

က်န္းမာေရး၊ျပင္ပဇီဝ ပိုးမႊားေၾကာင္႔  အားနည္းသလိုလို႐ိွေသာ္လည္း
ခ်စ္သူေခၚသံမ်ားကိုကား က်ယ္ေလာငစြာၾကားလိုက္ရသည္။

၁။ျပည္တြင္းကခ်စ္သူမ်ား ေအာင္ပြဲေခၚသံ။
၂။ျပည္ပမွာလည္း ပထမဦးဆုံး အဘိဓမၼာစာေျဖဌာန ေအာင္ပြဲေခၚသံ

ဒါေတြေလာက္ အေရးမႀကီးေသာ္လည္း သရဲနီ(မန္ယူ)က
ႏြိဳက္ဇီးေနဗား(ပူညံပူၫံ အိမ္နီးခ်င္း) မန္စီးတီးကို ၆ ပြဲအလို ၈ မွတ္ျဖတ္လိုက္သည္။
သီဟနာဒ












Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ျခဴသံစြဲအလကၤာ

အလကၤာေတြထဲမွာ “မည္သံစြဲ အလကၤာ” ဆုိတာ ရွိတယ္လုိ႔ သိရေပမယ့္ ျခဴသံစြဲအလကၤာ ရွိ၊ မရွိဆုိတာကုိေတာ့ တိတိက်က် မသိပါဘူး။ ဒီကိစၥကုိ အလကၤာ၊ ေဒါသပါရဂူေတြ ဆုံးျဖတ္ဖုိ႔ ခ်န္ထားခဲ့ရေတာ့မွာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ (၂၁) ရာစု မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ေခတ္မွာေတာ့ ကုိယ္သုံးခ်င္တဲ့ အလကၤာ ကုိယ္သုံးလုိ႔ ရပါၿပီ။

    ျခဴသံစြဲဆုိတာက ဒီလုိပါ။


    “ႏြားေပ်ာက္ ခေလာက္သံၾကား” ဆုိတဲ့ စကားပုံ ရွိပါတယ္။ ခေလာက္က ျခဴေတြ မေပၚခင္က သုံးတာလုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ျခဴေတြ ေပၚလာတဲ့အထိလည္း သုံးေနၾကတုန္းပါ။ သစ္သားကုိ ထြင္းထုထားတာခ်င္း အတူတူမုိ႔ ခေလာက္သံျခင္း တူေနမယ္ထင္ရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။ ႏြားပုိင္ရွင္ဟာ သူ႔ႏြားရဲ႕ ခေလာက္သံကုိ မွတ္မိေနတတ္ပါတယ္။ အေရာင္တူ၊ ဆုိက္တူ၊ တံဆိပ္တူ ဖိနပ္ေတြထဲမွာ ကုိယ့္ဖိနပ္ကုိ မွတ္မိေနသလုိမ်ိဳးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ျခဴသံက်ေတာ့ သိပ္ခြဲျခားလုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေတာအုပ္ထူထူထဲက ေတာင္သူႀကီးေတြ ခေလာက္ကုိ ဆက္သုံးေနတာေနမွာလုိ႔ စဥ္းစားစရာ ရွိပါတယ္။

    အားလုံး သိၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ယာထြန္ျဖဳတ္ၿပီဆုိရင္ ႏြားေတြကုိ ေတာထဲလႊတ္ေပးလုိက္ၾကတယ္။ သူစားခ်င္ရာ ေလ်ာက္စားေပါ့။ ညေနေစာင္းေတာ့မွ ႏြားပုိင္ရွင္က ခေလာက္သံကုိ နားေထာင္၊ သူ႔ႏြားရွိတဲ့ ေနရာကုိသြားၿပီး ဆြဲေခၚလာခဲ့ေတာ့တာပါ။ ဆုိလုိတာကေတာ့ ခေလာက္သံနဲ႔ဆုိရင္ ႏြား ဘယ္ေရာက္ေနတယ္ဆုိတာ သိလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါပါပဲ။

    ႏြားနဲ႔ အကြ်မ္းတဝင္ရွိခဲ့ေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ အခက္ႀကံဳရပါတယ္။ သူမ်ားကေတာ့ မသိပါဘူး၊ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ႀကံဳရတာပါ။ တစ္ေန႔က ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ေျခေထာက္မွာ ျခဴေတြ ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ၿပံဳးမိတယ္။ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ဒုကၡဆုိတာ အဲ့ဒါပါ။ သူမကုိ အားနာပါတယ္။ ေျခေထာက္မွာ ျခဴဆြဲထားေတာ့ သူမ ဘယ္သြားသြား သိေနရတယ္။

    ဂလုိဘယ္ေခတ္ႀကီးထဲမွာေတာ့ လူလည္း ျခဴဆြဲေတာ့တာပါပဲ။ ႏြားက လည္ပင္းမွာ ဆြဲၿပီး လူကေတာ့ ေျခခ်င္းဝတ္မွာ ဆြဲတာေပါ့။ ေတာ္ပါေသးတယ္။ ျခဴဆြဲတဲ့ေနရာ မတူလုိ႔။

    အခုမွ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ရာ ေရာက္ပါေတာ့တယ္။

    “ျခဴသံစြဲ” အလကၤာဆုိတာ လူတစ္ေယာက္ ဘယ္ကုိ ေရာက္ေနတယ္ဆုိတာ သိႏုိင္တဲ့ အလကၤာပါ။ (က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ေပးတဲ့ အလကၤာမုိ႔ စာအုပ္ထဲမွာ မရွာၾကဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။)
    ဒီေန႔ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္လုိ႔ေခၚတဲ့ F.B. ဟာ ျခဴသံစြဲအလကၤာပါ။ အနည္းဆုံး အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။

    ၁။ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ အဲ့ဒိဘြတ္အုပ္ပုိင္ရွင္ ဘယ္ေရာက္ေနတယ္ဆုိတာ သိလုိ႔ ရပါတယ္။
    ၂။ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ကုိ ၾကည့္ရင္း သူဘာလဲဆုိတာလည္း သိလုိ႔ ရပါတယ္။





    ဆုိရွယ္ကြန္ယက္ႀကီးကုိ F.B. ျခဴသံနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးထားေတာ့ မိတ္ေတြေဟာင္း၊ မိတ္ေဆြသစ္ေတြ ဘယ္ေရာက္ေနၾကတယ္၊ ဘာေတြ လုပ္ေနၾကတယ္ဆုိတာ သိခြင့္ ရေနၾကရပါတယ္။ ဆုိရွယ္အတြက္ အေတာ္ထိေရာက္တယ္လုိ႔ ေျပာရင္ မလုိအပ္ဘဲ စကားေဖာင္းပြတာပါပဲ။

    မိတ္ေဆြတစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ မိနစ္ပုိင္းအတြင္းမွာ သူတုိ႔ ဘယ္ေရာက္ေနေၾကာင္း ေၾကျငာၿပီး ျဖစ္ေနတယ္။

    တစ္ခါတစ္ခါမွာ အဲ့ဒီ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ကေနပဲ ကုိယ္ဘာလဲ၊ ဘယ္လုိလူလည္းဆုိတာ ေျပာမိလ်က္သားလည္း ျဖစ္ေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ ဒါကုိေတာ့ ျခဴသံစြဲအလကၤာသာမက မည္သံစြဲအလကၤာလုိ႔လဲ ေခၚမယ္ဆုိ ေခၚလုိ႔ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလူဟာ ဓာတ္ပုံဝါသနာပါသူလား၊ ပန္းခ်ီဝါသနာပါသူလား၊ အားကစားဝါသနာပါသူလား၊ ႏုိင္ငံေရးလား၊ စာေပလား၊ ကြန္မင့္ေရးတာ၊ ကုိယ့္ကုိ ကြန္မင့္ျပန္တာကုိ ႀကိဳက္သူလား စတာေတြကုိလည္း သိႏုိင္ပါတယ္။

    ဆက္ေျပာဖုိ႔ ရွိတာက တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ ျခဴဆုိတာ ႏြားဘယ္မွာရွိတယ္ဆုိတာ သိ႐ုံနဲ႔ တူပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ ျခဴဆြဲထားျခင္းကပင္ ႏြားရဲ႕ တန္ဆာတစ္ခု ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ လွတဲ့ႏြား၊ ေကာင္းတဲ့ႏြားေတြဆုိရင္ ျခဴသံတစ္ခြ်င္ခြ်င္နဲ႔ပါ။ မစြံတဲ့ႏြားကုိ ျခဴတတ္မိျပန္ေတာ့ ကုိယ့္ႏြား မစြံတာကုိ ျပေနသလုိ ျဖစ္တတ္ျပန္ပါေရာ။

    မွားရင္ေတာ့ ေတာင္းပန္ရမွာပါပဲ။

    အဲ့သလုိပါပဲ။ ခံစားခ်က္ေတြေရးရင္း၊ ေပါက္ကြဲရင္းနဲ႔ ကုိယ့္ F.B. က ကိုယ္မစြံေၾကာင္း၊ အတင္းေျပာတတ္ေၾကာင္း၊ သူမ်ားကိစၥေတြ ဝင္စြက္တတ္ေၾကာင္း ေျပာျပေနတတ္ျပန္ေရာ။

    တစ္ခုရွိတာက ႏြားပုိင္ရွင္ေတြက ႏြားကုိ ျခဴဆြဲေပးတတ္ေပမယ့္ ေၾကာင္ပုိင္ရွင္ေတြကေတာ့ ေၾကာင္ကုိ ျခဴဆြဲေပးတယ္လုိ႔ မၾကားဖူးျပန္ဘူး။ ပုံျပင္ထဲမွာေတာ့ ေၾကာင္ကုိ ျခဴဆြဲေပးဖုိ႔ ၾကြက္ကေလးေတြ တုိင္ပင္ေနၾကတာ ဖတ္ဖူးတယ္။ ပုံျပင္က ရွည္ေတာ့ ၿပီးေအာင္ မဖတ္လုိက္မိဘူး။ သူတုိ႔ အႀကံအစည္ အထေျမာက္၊ မေျမာက္ မသိခဲ့ရဘူး။

    တစ္ခ်ိဳ႕ မ်က္ခြက္ဘြတ္အုပ္ေတြက်ေတာ့ ေၾကာင္နဲ႔ တူျပန္ေရာ။ ျခဴမပါေတာ့ ဘယ္သူေရးမွန္း မသိ၊ ေရးသူ ဘယ္သြားမွန္းလည္း မသိ၊ ေတာေရာက္လား၊ ၿမိဳ႕ေရာက္လား မသိ၊ ဘြဲ႔ရလား၊ ဘြဲ႔မရလား မသိ၊ ဘာဆုိ ဘာမွ မသိ။

    ေၾကာင္ကုိေတာ့ ျခဴဆြဲေပးလုိ႔ မရဘူး။
    သူက ၾကြက္ခုတ္ရဦးမွာ မဟုတ္လား။

    ျခဴသံၿမိဳင္ၿမိဳင္နဲ႔ ေတာက လွည္းယဥ္ေက်ာ့ေလးေတြကုိ သတိရရင္း မဆုိင္ရာေတြကုိ ႏႈိင္းမိျပန္ပါေရာ။

    ေဖ့(စ္)ဘုတ္ (သုိ႔) ျခဴသံစြဲအလကၤာ

ဇင္ေဝေသာ္








(စကားနည္းနည္း ႐ုိင္းသြားသလားလုိ႔ စဥ္းစားမိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္ကုိေတာင္ ႏြားလားဥသဘနဲ႔ ႏႈိင္းတာ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အႏြယ္ေတာ္ကလည္း ေဂါတမ (ႏြားတကာထက္ ျမတ္ေသာႏြား) ဆုိတာကုိ ေတြးမိရင္း လိပ္ျပာသန္႔လုိ႔ လႊတ္လုိက္မိပါတယ္။)

Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ရဲအရာ႐ိွငွားရန္ရိွသည္


ပါဆင္နယ္ရဲအရာ႐ိွ အေစာင္႔အေရွာက္ လိုအပ္ပါသလား။
ယေန႔ ရဲအရာ႐ိွ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္နာရီ ေပါင္ ၃၀ နဲ႔ငွားရမ္းႏိုင္ၾကပါၿပီ။

ေငြေၾကးအက်ပ္အတည္းနဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ရင္ဆိုင္ေနရတဲ႔
ဂရိအစိုးရက ရဲအရာ႐ိွေတြကို နာရီနဲ႔ငွားၿပီး ရံပုံေငြရွာဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

ရဲကားပါလိုခ်င္ရင္ေတာ႔ ၁၀ ေပါင္ထပ္ေပးရပါလိမ္႔မယ္။
ရလာတဲ႔ေငြကို ရဲဌာနေတြအတြက္လိုအပ္တဲ႔ ပစၥည္းပစၥယေတြအတြက္ သုံးစြဲမယ္လို႔ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနက တနဂၤေႏြေန႔က ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ရဲအရာ႐ိွ အေစာင္႔အေရွာက္ငွားတဲ႔ေနရာမွာ အကန္႔အသတ္ေတာ႔ရိွပါတယ္။
အေရးႀကီးတဲ႔ပစၥည္းေတြအတြက္ ဒါမွမဟုတ္ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္းေတြ ပို႔ေဆာင္ေပးရတဲ႔ကိစၥမ်ိဳးသာျဖစ္ရပါမယ္။

တစ္ခ်ိန္ကေတာ႔ ဒီကိစၥမ်ိဳးေတြအတြက္ အလကားေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ႔ပါသတဲ႔။
အခုေတာ႔ ကင္းလွည္႔ေရယာဥ္အတြက္ ေပါင္ ၂၀၀၊
ဟယ္လီေကာ္ပတာအတြက္ ေပါင္ ၁၅၀၀ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
ဒါကလည္း ျပည္ထဲေရးတာဝန္ကုိမထိခိုက္မွ ပါ လို႔ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျဖည္႕စြက္ေျပာၾကားခဲ႔ပါတယ္။

ဂရိႏိုင္ငံဟာ အေႂကြးေပးရန္ ေပါင္ ၃၅၀ ဘီလီယံရွိပါတယ္။
ေဒဝါလီမခံရဖို႔ အီးယူနဲ႔ အျပည္ျပည္ဆိုင္႐ာရံပံုေငြအဖြဲ႔ ေတြကေန ေခ်းငႇားထားရတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကိစၥေၾကာင္႔ဆႏၵျပမႈေတြမ်ားလြန္းလို႔ ရဲဌာနေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ အလုပ္႐ွဳပ္ေနၾကရပတယ္။(ဒီၾကားထဲက ငွားရတာပါ၊)

လူငါးေယာက္မွာ တစ္ေယာက္ ေတာ္ေတာ္အေျခအေနဆိုးေနပါတယ္၊
ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသမႈေတြကလည္း မႏွစ္က ေလးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္း
ျမင္႔တက္လာေၾကာင္း သိရပါတယ္။

(သံ႐ုံးေျမ ပိုင္းေရာင္းတာေတာင္ သတင္းမဟုတ္ေတာ႔သလိုလို၊ စာျပန္သူ)
AGENCE FRANCE-PRESS

ဦးကိုေမာင္





















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အနိစၥအိုးကြဲ

အမွန္မူ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳကာလသည္ (၂) ႏွစ္မွ်သာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒသခံမ်ားကို စာနာမိျခင္း၊ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း အထေျမာက္ၿပီဟု မဆိုႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ အနည္းဆံုးတစ္ႏွစ္ေတာ့ ထပ္ေနမည္ဟု ေဗာ္လန္တီယာ တာဝန္ယူၿပီး ငွက္ဖ်ားပုိး၊ ဝမ္းပ်က္ဝမ္ေလ်ာပိုးတို႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ရာ ထိုေဒသသို႔ ခရီးတစ္ေခါက္ျပန္ဆန္႔ခဲ့ရေတာ့သည္။

နံပါတ္တစ္ျပဳလုပ္ရမည့္ကိစၥက ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နယ္ ဥကၠ႒ (မ.ယ.က) ၏ အထံမွ ေက်ာင္းေဆာက္ခြင့္ ပါမစ္ရရွိေရးႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္မွ ထိုက္သင့္ေသာ ပံ့့ပိုးကူညီမႈေပးေရးပင္ ျဖစ္သည္။ မယက ဥကၠ႒ကလည္း ဘာသာေရးကိုင္းရိွဳင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ မိမိတို႔ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာကိစၥက ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နယ္ ထဲမွာျဖစ္သျဖင့္ ဥကၠ႒ကလည္း ေတာ္ေတာ္အႀကိမ္းအေမာင္း ခံလုိက္ရရွာသည္ဟု ၾကားသိရသည္၊ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။ သူလည္း ဘာမွေတာ့ မတတ္ႏိုင္ရွာပါ။

ထို႔ေၾကာင့္ ဟုမၼလင္းကိုသြားရန္ လူပုဂၢိဳလ္သာသနာျပဳတစ္ေယာက္ကို ေခၚရ၏။ သူ႔နာမည္က ဦးအႏူစီးတည္း။ စခန္းမွဴး၏အကူအညီျဖင့္ စက္ေလွတစ္စီးကို ေမတၱာရပ္ကာ (စခန္းမွဴးပါ ပါဝင္ေနသျဖင့္ ေမတၱာရပ္ဟူေသာစကား မွန္၊ မမွန္ေတာ့ မသိေပ၊ ေမတၱာေတာ့ ရပ္ခဲ့ပါ၏။) ဟုမၼလင္းသို႔လုိက္လိုေၾကာင္းေျပာရာ လိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း သူတို႔ကျပန္ေျပာၾက၏။

စက္ေလွကေသးသျဖင့္ ျမန္လိမ့္မည္ဟုထင္ၿပီး ေရြးခ်ယ္မိကာမွ ေရြးမိေသာစက္ေလွက ေစ်းသည္ေလွျဖစ္ေနသျဖင့္ လံုးဝမွားယြင္းသြားေၾကာင္း ေနာက္က်စြာ သိခဲ့ရေတာ့သည္။

ထိုေစ်းစက္ေလွမ်ားသည္ ခ်င္းတြင္းျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ ဆန္တက္ရင္း ပစၥည္းဝယ္လိုေသာ ရြာမ်ားသို႔ကပ္ကာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ခ်ေပးခဲ့ၾက၏။ ပစၥည္းတန္ဖိုးေငြကို ခႏီၱီးမွ သူတို႔ျပန္ဆံုဆင္းလာေတာ့မွသာ ေတာင္းၾက၏။  ဤသည္မွာ ခ်င္းတြင္းဝဲယာမွ လူတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည္။

စီးလာေသာစက္ေလွသည္ အသြားက ပစၥည္းခ်ေပးခဲ့ေသာရြာတိုင္းကို ဆိုက္ကပ္ကာ ေစ်းဖိုးေတာင္းေလေတာ့သည္။ ဆြမ္းစားအမီ ဟုမၼလင္းေရာက္ဖို႔ ေနေနသာသာ ေစ်းဖိုးေတာင္းတာႏွင့္ပင္ ဆြမ္းစားခ်ိန္ေရာက္ေလေတာ့သည္။

သို႔ျဖင့္ ဦးအႏူစီး ျပင္ဆင္ကပ္ေသာ ဆြမ္းကို စက္ေလွေပၚမွာ စားလိုက္ရေတာ့သည္။ ၿပီးမွ ဦးအႏူစီးကို ေပးလိုက္သည္။ ခရီးစဥ္ဖင့္ေႏွးသည္မွတပါး ေခ်ာေမြ႔ေသာခရီးစဥ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ေစ်းဖိုးေတာင္းေသာ စက္ေလွကမူမပ်က္ေသာ္လည္း အတန္ၾကာေသာအခါ ဦးအႏူစီး မူပ်က္ေလေတာ့သည္။ ဝမ္းေတြ စတင္ေလွ်ာေတာ့သည္။ တစ္နာရီခန္႔ၾကာေသာ္ ဝမ္းသြားတာ ငါးႀကိမ္ထက္မနည္းေတာ့ဟု သိရသည္။ ထိုအခါ စိုးရိမ္စျပဳလာရေတာ့သည္။ ထိုတေလာက ခ်င္းတြင္းဝဲယာ၌ ဝမ္းေလ်ာေရာဂါျဖင့္ေသဆံုးသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကားရသည္။ စိုးရိမ္မယ္သာစိုးရိမ္ရသည္ ကိုယ္လည္းဘာမွေတာ့မတတ္ႏိုင္။ စက္ေလွသမားေတြကိုလည္း ဦးအႏူစီးဝမ္းေလ်ာေနပါသည္ဟုေျပာ၍မရ၊ သူတို႔အေပၚ မတရားသလိုေတာ့ ျဖစ္သည္။ အျဖစ္မွန္ကို မေျပာမိ။ ေျပာမိပါကလည္း ဝမ္းေလ်ာေနသူ တစ္ေယာက္ကို ေလွေပၚဆက္တင္ထားေလာက္ေအာင္ သူတို႔သေဘာမေကာင္းေလာက္ေပ။

ဆယ္ႀကိမ္မွ် ဝမ္းသြားၿပီးေသာအခါ ဝမ္းေလ်ာရံုသာမက အန္ပါ အန္လာသည္။ သိသမွ်ဗဟုသုတေလးအရ အေျခအေနေတာ္ေတာ္ ဆိုးေနၿပီဆိုတာ သေဘာေပါက္လိုက္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကို ဘာမွမပူရန္ အားေပးရသည္။ ေကာယားေမာင္းခန္းကိုေရာက္လွ်င္ ဤစက္ေလွမဆင္းၿပီး စက္ေလွတစ္စင္းအျပတ္ငွားကာ ဟုမၼလင္းကို အျမန္ေရာက္ေအာင္သြားၿပီး ေဆးကုေပးမည္ဟု ေျပာရသည္။ ခပ္နဲ႔နဲ႔သာက်န္ေနရွာေသာ ဦးအႏူစီးက သူဘာမွမျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေနဆဲသာတည္း။

မေျပာေသာ္လည္း အတန္ၾကာေသာအခါ စက္ေလွသမားတုိ႔ သိသြားၾကေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔စက္ေလွေပၚမွာ ဆက္လက္မထားႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ ေျပာလာၾကေတာ့သည္။ မတတ္ႏိုင္ေပ၊ ဤေရာဂါသည္ နာရီပိုင္းအတြင္း လူကိုေသေစႏိုင္ေသာ ေရာဂါျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔လည္း သိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေကာယားေမာင္းခန္းကို အျမန္ေမာင္းေပးေစလုိေၾကာင္း ထိုေရာက္ပါက ခ်ေပးပါဟု ေမတၱာရပ္ခံရသည္။ သူတို႔လည္း သေဘာတူၾကပါသည္။

ေကားယားသို႔ေရာက္ေသာအခါ ဦးအႏူစီးက လမ္းပင္မေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ မေၾကာကတတ္္ေသာ စက္ေလွသမားတစ္ေယာက္ အကူအညီျဖင့္ သူ႔ကိုတြဲခ်ၾကရသည္။ ဦးအႏူစီးလည္း ေကာယားေသာင္ေပၚေရာက္ေရာ ထိုစက္ေလွသည္လည္း ဝန္ထုပ္ႀကီးတစ္ခုခ်ထားခဲ့ရသည့္အလား ေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာ တရွိန္ထိုး ထြက္ခြါသြားေလေတာ့သည္။

ထုိအခါ ေကာယားေခၚသည့္ ရွမ္းရြာႀကီး၏ သဲေသာင္ေပၚ၌ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ ဝမ္းေလွ်ာေရာဂါျဖင့္ သတိရတခ်က္ မရတခ်က္ နာဂအမ်ိဳးသားႀကီး ဦးအႏူစီးသာ က်န္ခဲ့ေလေတာ့သည္။ သူကား သဲေသာင္မွာ ေခြေခြေလး လဲေလ်ာင္းလ်က္။

            ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ။ စဥ္းစားရသည္၊ အခ်ိန္မရွိ။

ဦးအႏူစီးေခါင္းေအာက္သို႔ ခရီးေဆာင္အိတ္ကေလး ထုိးေပးကာ မွိန္းအေနခိုင္းၿပီး ေကာယားရြာႀကီးထဲသုိ႔ အျမန္သုတ္ေျခတင္လိုက္သည္။ တစ္ေယာက္ေယာက္အကူအညီျဖင့္ စက္ေလွတစ္စီး ရွာေပးရန္ ထိုစက္ေလွျဖင့္ ဟုမၼလင္းသို႔ အျမန္စံုရန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေကာယား၊ ေမာင္းခန္းတို႔ကား ရွမ္းရြာႀကီးမ်ားျဖစ္ၿပီး ဘာသာေရးလည္း အလြန္ကိုင္းရွိဳင္းၾကေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤကိစၥကိုေျပာေသာအခါ ဒါဆို ဥကၠ႒ႏွင့္ေျပာမွ အဆင္ေျပမည္ဟုဆိုကာ ဥကၠ႒အိမ္ကို လိုက္ပို႔ၾက၏။ ဥကၠ႒ဆိုသူႏွင့္ေတြ႔ၿပီး ဤကိစၥကိုေျပာကာ အကူအညီေတာင္းရ၏။ လူနာက ဘယ္မွာလည္းဟု ေမးရာ ျမစ္ေဘးကသဲေသာင္ေပၚမွာဟု ေျဖရ၏။ ထိုအခါ စက္ေလွငွားဖို႔ေနာက္ထား လူနာကိုု အရင္သြားၾကည့္ရေအာင္ဟုဆိုကာ လူတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္အတူ ေသာင္ျပင္ေပၚ ထြက္ခဲ့ၾက၏။

ထိုလူစုထဲ၌ ရွမ္းတိုင္းရင္းေဆးကို နားလည္ေသာ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္လည္းပါသည္။ သူက ဦးအႏူစီးကို စစ္ေဆးၾကည့္ေသာအခါ မရေတာ့၊ လူနာက ဆံုးေတာ့မည္။ ထြက္သက္သာရွိၿပီး ဝင္သက္မရွိေတာ့ဟု ဆိုေလသည္။

မိမိက လက္မခံ၊ ဘာသက္ပဲရွိရွိ ဟုမၼလင္းကိုေတာ့ ေရာက္မွျဖစ္မည္။ ေဆးရံုတင္မည္။ စက္ေလွငွားဖို႔သာ ကူညီၾကပါဟု ဇြတ္အတင္းေျပာမိ၏။ မွန္သည္၊ ဘာမွမလုပ္ရပဲ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ႀကီးတစ္ေယာက္ အသက္ထြက္တာကို ထိုင္ၾကည့္မေနႏိုင္၊ ႀကိဳးစားလွ်က္မရသည္ကေတာ့ ကံေပါ႔။ ဤသေဘာမ်ိဳးရွိေနခဲ့သည္။

ထိုအခါ ယင္းဒကာႀကီးက “အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္က ေစတနာပါ။ လူနာက တပည့္ေတာ္တို႔ ေလွရွာေနတုန္းမွာကိုပဲ ဆံုးႏွင့္ေနမွာ၊ သူ႔အသက္က မိနစ္ပုိင္းေလးပဲက်န္တယ္။ ဒီမွာဆံုးရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ရြာက သုသာန္မွာ မီးသၿဂိဳဟ္လို႔ရတယ္။ ဥကၠ႒ႀကီးနဲ႔ တပည့္ေတာ္တို႔ ရပ္မိ၊ရပ္ဖေတြလည္း ကူညီလို႔ရတယ္။ အရွင္ဘုရားရဲ့လူနာက ဟုမၼလင္းအထိ အသက္ခံကို မခံဘူး။ ျမစ္အလယ္မွာ လူနာအသက္ထြက္ရင္ အရွင္ဘုရား ဒုကၡေကာင္းေကာင္း ေရာက္မယ္။ ဘယ္သူမွလည္း အကူအညီေပးလို႔မရဘူး။ စဥ္းစားပါဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထားေတာ့မွ သူေျပာတာက သဘာဝက်ေန၍ လက္ခံရသည္။ သို႔ေသာ္ စက္ေလွရေရးကိုမူ ေတာင္းဆိုဆဲပင္တည္း။

သူေျပာတာ မွန္သည္။ ႏွာေခါင္းဝကို လက္ကပ္ၾကည့္ေတာ့ ထြက္ေလသဲ့သဲ့သာ တိုးထြက္လာၿပီး ဝင္ေလက မရွိေတာ့ေပ။

မၾကာပါ၊ ၅ မိနစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ အေၾကာအခ်ဥ္မ်ား တြန္႔ဆိုင္းလာၿပီး ဦးအႏူစီးလည္း အသက္ထြက္သြားေလေတာ့သည္။

အနိစၥကား မွန္၏။ အနိစၥတရားခ်ဥ္းကပ္ပံုကား ရက္စက္လြန္းလွသည္။ တစ္ေလွထဲစီး၊ တစ္ခရီးထဲ သြား၊ ခရီးလမ္းခုလတ္ပင္ မေရာက္လိုက္။ ရိုးသားေသာ၊ အားကိုးရေသာ၊ ဘုန္းဘုန္းကို ရန္ရွာခ်င္ရင္ တပည့္ေတာ္ကိုသတ္ၿပီးမွ ရန္ရွာလို႔ရမယ္ဟု အားေပးခဲ့ေသာ နာဂအမ်ိဳးသားႀကီး ဦးအႏူစီး၏ သုသာန္က ေကာယားဆိုသည့္ ရွမ္းရြာႀကီးေဘးက ခ်င္းတြင္းျမစ္သဲေသာင္ခံုေပၚမွာဆိုသည္ကို မည္သူမွ ႀကိဳတင္မသိခဲ့ၾကေပ

            မွန္ေသာစကားကိုဆိုရမူ ဖခင္ေသဆံုးစဥ္ကပင္ ကိုယ့္လက္ေပၚမွာ မဟုတ္ခဲ့သည့္အတြက္ ဒီေလာက္မတုန္လႈပ္ခဲ့ရေပ။

ဦးအႏူစီး၏ ရုပ္အေလာင္းက ဝမ္းေလွ်ာၿပီးဆံုးတာျဖစ္သျဖင့္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မကိုင္လိုၾက၊ သူတို႔ကိုလည္း အျပစ္တင္လို႔မရ။ သို႔ေသာ္ သူႏွင့္သိသူဟူ၍ကလည္း ေတာင္တန္းသာသနာၿပဳရဟန္းသာ။ ေနာက္ၿပီး နာဂအမ်ိဳးသားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပဳတစ္ေယာက္ဟူေသာ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ ကူညီသူတစ္ခ်ိဳ႕ေတာ့ရွိခဲ့သည္။ ရြာတြင္းသို႔ မဝင္ေတာ့ပဲ သုသာန္သို႔သြားကာ ခ်က္ခ်င္း မီးသၿဂိဳဟ္ၾကသည္။

            ဦးအႏူစီးဘဝက ဆံုးသြားေပၿပီ။

            သို႔ျဖင့္ တစ္ပါးတည္း ဟုမၼလင္းကို သြားခဲ့ရသည္။

            သူ႔မိသားစုကို ဘယ္လိုရွင္းျပရမည္ပင္ မစဥ္းစားတတ္။

            ထို႔ေၾကာင့္ ဟုမၼလင္းတပ္မွေနၿပီး ထမံသီတပ္သို႔ သံႀကိဳးအရင္ ပို႔ထားလိုက္သည္။

ေက်ာင္းအတြက္ အထိုက္အေလွ်ာက္ အက်ိဳးရွိသည္ကား မွန္ပါ၏။ သိုု႔ေသာ္ ထိုဟုမၼလင္းခရီးက ရဲေဘာ္ႀကီး တစ္ေယာက္ကို ေခၽြယူသြားခဲ့သည္။ ရင္နာရပါ၏။

ထမံသီသို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ထိုသတင္းကို အားလံုးရထားႀကၿပီးျဖစ္၍ ထပ္မံရွင္းျပစရာ အေထြအထူးမလိုေတာ့။ သို႔ေသာ္ တိတ္ဆိတ္စြာ ဝမ္းနည္းေနၾကရသည္ကိုကား မည္သူမွ ဖံုးဖိဖို႔မႀကိဳးစားၾက။ ဤရဟန္းကိုယ္တိုင္ပင္ မ်က္ရည္တစ္ခ်ိဳ႕ျဖင့္ စက္ေလွေပၚမွ ဆင္းခဲ့ရသည္။

ေက်ာင္းျဖစ္ေျမာက္ဖို႔သြားခဲ့တဲ့ခရီးမွာ ဆံုးပါးခဲ့ရလို႔ ဗိမာန္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ နတ္သားတစ္ပါးျဖစ္ေစဖို႔ေတာ့ ေတာင့္တမိသည္။


            သူေတာင့္တခဲ့တဲ့ သာသနာျပဳေက်ာင္း…..။
            သူျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ပရဟိတေက်ာင္း…….။
            သူျမင္ခ်င္တဲ့ ဒညင္းသီးျခံ……။
            က်န္ရစ္သူတို႔မွာလည္း တာဝန္ျဖင့္………….။


သီဟနာဒ












Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

D.I.Y

"အတၱာဟိ အတၲေနာ နာေထာ"
"မိမိကိုယ္သာ ကိုးကြယ္ရာ"
"One relies on oneself "

ေတာ္ေတာ္လူႀကိဳက္မ်ားတဲ႔ေဒသနာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး 
မၾကာမၾကာလည္းကိုးကားတတ္ၾကတယ္။

ခက္တာက အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ႔အပိုဒ္ကို ခ်န္ခ်န္ထားတတ္ၾကတယ္။
"အတၱနာဟိ သုဒေႏၲန "
"မိမိကိုယ္ကို ထိမ္းသိမ္းေလ႔က်င္႔ေပးျခင္းအားျဖင႔္ "
"By disciplining oneself "

ကိုယ္႔ကုိယ္ကို မထိန္္းေၾကာင္းရေသးလွ်င္ ကိုယ္႔ကုိယ္ကို  မွီခိုဖို႔ဆိုတာကလည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒီဝါက်ကို မကိုးကားမိေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာက ေလလံုးထြားသလို ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

ေဒသနာေတြကိုၾကည့္ရင္ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းေလ႔က်င္႔ေပးျခင္းဟာ အခ်က္အခ်ာအက်ဆုံးဆိုတာေတြ႔ရပါလိမ္႔မယ္။











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.