ကိုယ္႔ ႏိုင္ငံသား ပဓာနဝါဒ (သုိ႔) ႏုိင္ငံတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေဖာရိန္းအလုပ္သမား ကန္႔သက္ခ်က္မ်ား(၂)


၂။ ဩစေတးလ်

ႏုိင္ငံျခား အလုပ္သမားဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ဩစေတးလ်က အတင္းၾကပ္ဆုံး ႏုိင္ငံလုိ႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ ပထမဆုံး ဩစေတးလ်အစုိးရ အလုိရွိတာက ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမား ငွါးေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဗီဇာယူစဥ္ကကုိ မားကတ္ေစ်းႏႈန္း ေပးထားရပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီလုိ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ေဒသခံေတြကုိ လစာျမွင့္ေပး မယ့္အစား ေစ်းခ်ိဳတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားကုိ ေခၚခုိင္းမွာကုိ တပ္လွန္႔ၿပီးသား ျဖစ္ တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ထားလုိ႔ပါ။
ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ လစာေပးရာမွာလည္း ဒီလစာကုိ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ေပးရတယ္၊ ေဒသခံကုိ လစာေပးရာမွာလည္း ဘာေၾကာင့္ ဒီလ စာ ေပးရတယ္ဆုိတာ အစုိးရကုိ ရွင္းျပရပါတယ္။ သက္မွတ္ခ်က္အရ အ နည္းဆုံး အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ဝင္ေငြဟာ ဩစေတးလ်ေဒၚ လာ (၅၁၄၀၀) ရွိေနရတယ္။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသားကုိ အလြယ္တကူ ေခၚခုိင္းတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေဒသခံ အလုပ္သမားေတြကုိလည္း ကြ်မ္းက်င္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ ခန္းသင္တန္းေတြ ေပးေၾကာင္း အလုပ္ရွင္ေတြက အစုိးရကုိ ရွင္းျပၾကရတယ္။ ဒီလမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ သူတုိ႔ ငွါးရမ္းထားတဲ့ အလုပ္သမားရဲ႕ ဝင္ေငြ (၂) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ေပးေဆာင္ရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လစာအား လုံးရဲ႕ (၁) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ အလုပ္သမား ေလ့က်င့္ေပးေရး သင္တန္းေတြ အ တြက္ သုံးစြဲရတယ္။
အလုပ္ရွင္ေတြက ဩစေတးလ်န္းေတြကုိ မငွါးရမ္းဘဲ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ အမ်ားႀကီးကုိ ငွါးရမ္းလာၾကမွာ စုိးရိမ္လို႔ အစုိးရက ဒီဥပေဒကုိ ၂၀၀၉ - ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ က်င့္သုံးလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

" ေစ်းႏႈန္းသက္မွတ္ခ်က္ကုိလည္း အလုပ္ရွင္က ေပးကုိေပးရပါမယ္။ ဒါမွ လည္း ႏုိင္ငံျခားက အလုပ္သမားေတြကုိ လုိက္မရွာေတာ့ဘဲ ဩစေတး လ်န္းေတြကုိ ငွါးရမ္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာၾကမွာပါ” လုိ႔ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ဝန္ ႀကီးေဟာင္း ခရစ္ဘေရာင္းက ဘီဘီစီကုိ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

တတိယအခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ ငွါးရမ္းမယ့္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားဟာ ဩစေတးလ်မွာ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနတဲ့ အရည္အေသြးေတြနဲ႔ ျပည့္ စုံေနသလားဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ အစုိးရကုိယ္တုိင္က စိစစ္တာပါ။ဩစေတးလ်မွာ လုိအပ္ေနတဲ့ အလုပ္အေရအတြက္ကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း အစုိး ရက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာတတ္ပါတယ္။ လတ္တေလာမွာေတာ့ အလုပ္အကုိင္ ႏွစ္ရာေလာက္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ပေရာဂ်က္ မန္ေနဂ်ာေတြ၊ အင္ဂ်င္ နီယာ၊ ေရွ႕ေန၊ လက္သမားစတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေဆးဝါး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ ပါပဲ။ အလုပ္အကုိင္ ေခၚယူတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြ သတင္းစာမွာ ထည့္ဖုိ႔ မျဖစ္မေန လုိအပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ေပမဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ ေခၚယူဖုိ႔ အမွန္ တကယ္ လုိအပ္ေနပါတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိေတာ့ အလုပ္ရွင္ေတြဘက္က လုံးဝ ေသခ်ာေနရပါမယ္။

ဩစေတးလ်မွာ အမ်ားဆုံးရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ အရည္ အခ်င္းရွိတဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္သူေတြ ပါပဲ။ ဒီႏွစ္မွာပဲ အဲသလုိ ပညာရွင္ေတြ အတြက္ အၿမဲေနထုိင္ခြင့္ ဗီဇာ (၁၂၉၂၅၀) ခြင့္ျပဳမယ္လုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။ လတ္တေလာမွာေတာ့ အဲဒီ ႏုိင္ငံျခားသား ပညာရွင္ေတြေၾကာင့္ပဲ လူထုက မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီလူေတြက သူတုိ႔ အလုပ္ေတြကုိ လုယူေန ၾကတယ္လုိ႔ လူထုက ခံယူထားလုိ႔ပါ။

သူတုိ႔ကို ခြင့္ျပဳတဲ့ ဗီဇာသက္တမ္းက သုံးလကေန ေလးႏွစ္အထိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတြက အစုိးရဖက္ကေန သူတုိ႔လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အက်ိဳး စီးပြား အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသားေတြအေပၚ ကန္႔သတ္တားျမစ္မႈေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ အစုိးရ က ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစားႀကိဳးစား အလုပ္ရွင္ေတြဖက္ကလည္း သူတုိ႔ကမ္း လွမ္းတဲ့ အလုပ္ကုိ လိမ္လည္တာ၊ လစာကုိ လိမ္လည္တာမ်ိဳးေတြေတာ့ ရွိေနဆဲပါပဲလုိ႔ သိရပါတယ္။

၃။ ေဟာင္ေကာင္

ေဟာင္ေကာင္မွာရွိတဲ့ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ သူနာျပဳဌာန စတာေတြ မွာ ႏုိင္ငံျခားသားကုိ ေခၚယူေတာ့မယ္ဆုိရင္ အခက္အခဲ သုံးမ်ိဳးကုိ ေက်ာ္ လႊားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အရင္ဆုံး အလုပ္သမား ခန္႔ေတာ့မယ္ဆုိရင္ အလုပ္သမားသစ္ ခန္႔အပ္ထားဖုိ႔ တစ္လၾကာေအာင္ ေစာင့္ဆုိင္းရပါတယ္။ ခန္႔အပ္မယ့္ အလုပ္သမားက နည္းပညာရွင္အဆင့္နဲ႔ ဒီေအာက္ နိမ့္တဲ့အဆင့္ဆုိရင္ ျပည္တြင္း သတင္းစာ ကေန ႏွစ္ပတ္ၾကာေအာင္ အလုပ္ေခၚယူေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာ ထည့္ရပါတယ္ ။ ေပးမယ့္လစာ အပါအဝင္ ေဖာ္ျပရပါတယ္။

ၿပီးရင္ အစုိးရရဲ႕ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနက အလုပ္ရွာေဖြေနသူေတြနဲ႔ လစ္ လပ္ေနတဲ့ရာထူးကုိ ၾကားကေန ေတြ႔ဆုံညွိႏႈိင္းေပးတယ္။ အလုပ္ခန္႔အပ္ခံရမယ့္ အလုပ္သမားေတြမွာ အရည္အခ်င္း လုိေနမယ္ဆုိရင္ အလုပ္ရွင္ကေန သင္တန္းေတြ ထပ္ေပးရပါတယ္။ ဒီသင္တန္း ျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔ကုိေတာ့ အစုိးရရဲ႕ အလုပ္သမား ေလ့က်င့္ေပးေရး ဘုတ္အဖြဲ႔ (Employees Training Board) က ပူးေပါင္းကူညီပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအခက္အခဲကေတာ့ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ပါ။ အလုပ္သမားသစ္ ရွာေဖြေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူတုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ အလုပ္သမားေရးရာဦးစီးဌာန (Labour Department) ကုိ တင္ျပရပါတယ္။ ဒီေလာက္ ႀကိဳးစားပါလ်က္ ဒီအလုပ္အတြက္ ေဒသခံေတြထဲက ရွာလုိ႔ မရေတာ့တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ ခန္႔အပ္ခြင့္ျပဳဖုိ႔ ေလွ်ာက္ ထားရျပန္ပါတယ္။ ဒီေလွ်ာက္လႊာကုိ အလုပ္သမားေရးရာ အႀကံေပးအဖြဲ႔ (Labour Advisory Board) က စစ္ေဆးၿပီး အလုပ္သမားေရးရာ ဦးစီးဌာန ကေန ခြင့္ျပဳပါတယ္။

ဒီလုိ ဥေပဒ ထုံးတမ္းစဥ္လာကုိေတာ့ အပုိအလုပ္သမား ခန္႔အပ္ျခင္း အစီအစဥ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီဥပေဒက ၁၉၉၆ - ခုႏွစ္ ကတည္းက အတည္ျပဳ ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္က ေဟာင္ေကာင္ဟာ ျပည္ပလုပ္အား မျဖစ္မေန လုိအပ္ေနတဲ့ ကာလလည္း ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥပေဒက ျပည္တြင္း အလုပ္သမားေတြ အလုပ္ရရွိေရး၊ လစာ တူတူတန္တန္ ရရွိေရးကုိ အကာအကြယ္ ေပးထားပါတယ္။ (Supplementary Labour Scheme ကုိ S.L.S. လုိ႔ ေခၚပါ တယ္။)

ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ ငွါးယူခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အလုပ္ရွင္က ဒီေလာက္ တင္းၾကပ္မႈ မရွိတဲ့ General Employment Scheme ေအာက္ကေန လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနကုိ တင္ျပ ေတာင္းဆုိရပါတယ္။ေဟာင္ေကာင္မွာလည္း ေဆာက္လုပ္ေရးပုိင္းက အလုပ္သမားေတြ အလုပ္ လက္မဲ့ေတြ မ်ားျပားလာေနတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ေခၚယူၿပီး ငွါးရမ္းေနလုိ႔ ဒီလုိ ျဖစ္ရတာဆုိတဲ့ ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး လူထုၾကားထဲမွာ ရွိေနလုိ႔ ဒီေလာက္ ထိန္းကြပ္ထားတဲ့ ၾကားက အစုိးရလည္း ေဝဖန္ခံေနရတာေတာ့ မလြတ္ခဲ့ပါဘူး။

( ဆက္ရန္ )

 ဇင္ေဝေသာ္

ပ႐ိုမိုးရွင္း ပေဟဠိိ


စီဒီပေလယားေလး တစ္လုံးလိုခ်င္လို႔ ပ႐ိုမိုးရွင္းေပးေနတယ္ဆိုတဲ႔ စူပါမား ကက္ ဆီကို ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔ ေမာ္ဒယ္မွာ သူတို႔ေရးထားတဲ႔ စာေတြကို နားမလည္လို႔ အေရာင္းစာေရးကို ေခၚေမးရတယ္။

" ဒါနဲ႔ စီဒီပေလယားေဘးမွာ ေရးထားတဲ႔ ' Hybrid pulse D/A converter' ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ" ေမးေတာ႔...

" ဆိုလိုတာက ဒီ စီဒီပေလယားဟာ စီဒီျပားေပၚမွာ ေရးထားတဲ႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ အမွတ္အသားေတြကို ဖတ္ႏိုင္တယ္၊ ဖတ္ၿပီး ေအာ္ဒီယို ( အသံျဖစ္ေအာင္ ) ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္တယ္၊ ဒီလိုပါ " အေရာင္းစာေရးက ရွင္းျပတယ္။

" ရွင္းရွင္းေျပာရင္ ဒီ စီဒီပေလယားက စီဒီဖြင္႔လို႔ရတယ္၊ ဒီလိုမဟုတ္လား " ဆိုေတာ႔မွ
" အတိအက်ပဲ " တဲ႔။
(R.D, March,2005 )

ဇင္ေဝေသာ္

 

ဖရီးသင္႔ကား ( Free Thinker ) မ်ားလာရျခင္း အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု


" ယဥ္ေက်းတဲ႔ ကမၻာ႔ ႏိုင္ငံႀကီးေတြဟာ သူ႕လူမ်ိဳးမဟုတ္၊ သူ႕ျပည္တြင္း မွာ ေမြးတာလည္းမဟုတ္၊ ကိုးကြယ္မႈခ်င္း လုံးဝမတူမွန္းလည္းသိတဲ႔ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြက ဒုကၡသည္ေတြကို ကိုယ္တာေတြထားၿပီး ဘာလို႔မ်ား ႏွစ္ စဥ္ လက္ခံေနၾကတာပါလိမ္႔"

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္လေလာက္က ယူေကရဲ႕ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ သတင္းတစ္ပုဒ္ ပါလာတယ္။ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတာက ဒီႏွစ္ေတြမွာ ဖရီးသင္႔ကားေတြ ပိုလို႔တိုးပြားလာေနတယ္တဲ႔။ ယူေကမွာဆိုေတာ႔ ဒီ ဖရီး သင္႔ကားေတြ ဘယ္ကခြဲထြက္လာတာလဲဆိုတာ စဥ္းစားရတာ သိပ္ မခက္ လွပါဘူး။ မဆိုစေလာက္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ကိုလိုနီပါ အိႏိၵယန္း ဟိႏၵဴတခ်ိဳ႕ကလြဲ ရင္ ခရစၥယန္နဲ႔ အစၥလမ္က ( ခရစၥယန္ထဲက ပိုမ်ားႏိုင္တယ္ ) ခြဲထြက္ လာ တာေတြပဲ ျဖစ္ဖို႔မ်ားပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ ဖရီးသင္႔ကားျဖစ္ၾကရတာလဲဆိုတဲ႔ အေျဖကေတာ႔ အမ်ားႀကီး ရိွေနႏိုင္ပါေတာ႔တယ္။
ေသခ်ာတာက ဘာသာေရး အဆုံးအမေတြအေပၚ သံသယရွိမႈ၊ ေကာင္းေ နၿပီးတာပဲ ဘာသာမရွိလည္း ျပႆနာမရွိဆိုတဲ႔ ယုံၾကည္မႈ၊ ေနာက္ၿပီး ဘာသာေရးေနာက္ခံ အၾကမ္းဖက္မႈေတြလည္း ေသခ်ာေပါက္ ပါႏိုင္ပါတယ္။ အစိုးရကို ေပးရမယ္႔အခြန္ကိုမေပးလို႔ အဖမ္းခံရႏိုင္ေပမဲ႔ ဘယ္ဘာသာကိုမွ မကိုးကြယ္လို႔ေတာ႔ လာဖမ္းလို႔ မရဘူးေလ။

အၾကမ္းဖက္မႈတိုင္းမွာ ဟိုဖက္ ဒီဖက္ ခိုင္လုံတဲ႔အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ရိွေန ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ သူမွန္ ငါမွန္က တုတ္ထမ္း ဓားထမ္းျငင္းမွရတာမ်ိဳးပါ။ ဘယ္ေတာ႔မွလည္း တုတ္၊ ဓားနဲ႔ အေျဖရွာလို႔ မရတတ္ဘူး။
မိတၳီလာကေန ရမည္းသင္းကို ကူးသြားတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကို ဘာေတြ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္လုပ္ထားလို႔ ဒီလိုေတြ ျဖစ္ရတာလဲဆိုတာ ရမည္းသင္းမွာ မေနဖူးသူေတြ က်က်နန မသိႏိုင္ဘူး။ ဒီ မခံမရပ္ႏိုင္မႈေတြ ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ဒီမိုကေရစီကို ေစာင္႔ေနၾကရတာလား၊ ဒါဆိုရင္ေတာ႔ ဒီမိုကေရစီလည္း ဓားစားခံ ( ဒုတ္စားခံလို႔ ေခၚရင္လည္း ရမယ္ထင္တယ္ ) ျဖစ္သြားရျပန္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ေရွ႕ ေျခတစ္လွမ္းတက္လာတဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ ေနာက္တစ္လွမ္း ( တခ်ိဳ႕က ႏွစ္လွမ္းလို႔ေတာင္ ေျပာၾကတယ္ ) ျပန္ဆုတ္သြားတယ္။

ယဥ္ေက်းတဲ႔ ကမၻာ႔ ႏိုင္ငံႀကီးေတြဟာ သူ႕လူမ်ိဳးမဟုတ္၊ သူ႕ျပည္တြင္း မွာ ေမြးတာလည္းမဟုတ္၊ ကိုးကြယ္မႈခ်င္း လုံးဝမတူမွန္းလည္းသိတဲ႔ ဒုကၡသည္ေတြကို ကိုယ္တာေတြထားၿပီး ဘာလို႔မ်ား ႏွစ္စဥ္ လက္ခံေနၾက တာပါလိမ္႔။
ဆိုက္ပရပ္ကိစၥက ပိုႀကီးက်ယ္ေနေတာ႔ ျမန္မာ႔သတင္းက ( တစ္ပိုင္ တစ္ႏိုင္ ကိုယ္႔အသံနဲ႔ကိုယ္ ေအာ္ေနၾကရတဲ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ကလြဲရင္ ) အဂၤလိပ္လို သတင္းစာေတြမွာ ဒုတိယေနရာ ေရာက္သြားတယ္။
ကံေကာင္းတယ္ လို႔ ေျပာ ရမလား၊ ကံမေကာင္းတာေတာ႔ ေသခ်ာတယ္။

ဒီလိုေတြ ႀကံဳေတြ႔ရတာမ်ားရင္ ကမၻာမွာ ဖရီးသင္႔ကားေတြ ပိုမ်ားလာမယ္ဆို တာ ေဗဒင္ေမးစရာ မလိုေလာက္ဘူး။ ဘာသာေရး ျပႆနာေတြ လတ္တေလာ ေျပလည္ဖို႔ အေျဖရွာေတြ႔ၾကေသးဟန္လည္းမတူေသးဘူး။ အရင္က ဘာသာေရးအေျခခံ ျပႆနာေတြဆိုတာ နယ္ခ်ဲ႕မႈေတြနဲ႔ ေရာေထြးေနတယ္။ အခုလည္း နယ္ေျမလုမႈက မၿပီးေသးဘူး၊ ဒါ႔အျပင္ အခု ဘာသာေရးျပႆနာေတြက ဒုတ္၊ ဓား၊ မီးတုတ္၊ မုဒိမ္းက်င္႔၊ အလံမီးရွိဳ႕၊ ႐ုပ္တုဖ်က္ဆီး၊ လက္ျဖစ္ဗုံး၊ စက္ျဖစ္ဗုံး၊ ကားဗုန္း၊ ေလယာဥ္ဗုံး ၊ ေရာ႔ကက္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာပါပဲ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္သူတုိ႔ထံမွာ အႏုျမဴဗုံး ရိွၾကေသးဟန္ မတူဘူး။
ဤသို႔ သတ္ၾကပုတ္ၾကျဖင္႔ အတန္ၾကာေသာအခါ..............


 ဇင္ေဝေသာ္

ျပန္ခ်င္သည္႔ ကြန္မင္႔မ်ား


"Kyaw Winmyint: ေသာ ၾကာ ေန့ ဆို ရင္ ေန့ လည္ 12:15 မွ 1:45pm ခန္႔ အ ထိ ေလာက္ ပါ ။ အ ခ်ိန္ လြဲ ေန ေတာ့ ဒါ မ ဟုတ္ ေလာက္ ေပ ဘူး
2 hours ago via mobile · Unlike · 2"


ကိုေက်ာ္ဝင္းျမင္႔၏ အထက္ပါ ကြန္မင္႔ႏွင္႔ပတ္သက္၍ ရွင္းလို႔ရသမ်ွ ရွင္းျပ ခ်င္သည္။ အေသးစိပ္မ်ားကား ေကာ္မတီထဲမွာပင္ ရိွရမည္ျဖစ္သည္။

၁ ။ ယင္း ဗလီ၏အမည္မွာ Masjid Darul Aman ျဖစ္ၿပီး လိပ္စာက1, Jalan Eunos ျဖစ္သည္။

၂ ။ အစၥလမ္တရားပြဲႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး

Talk on "Islam" Our way of life
1 ) The meaning of Islam
2 ) The basic teaching of Islam
3 ) Who are Muslims?
4 ) Why Islam is still relevant today.
5 ) Islam the most misunderstood and underrated religion.
6 ) Qs and As

By Mr Haron Akhtar, a religious teacher.
Sun day, 31st of March,
Venue: Mangala Hall
Time 12:45 pm to 2 pm.

၃ ။ (ကားပါကင္ႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ) အထက္ပါ ကြန္မင္႔ရွင္က ျမန္မာျပည္ထဲမွ ဆုိလ်ွင္ စကၤာပူမွာရိွေနေသာ ဗလီ၊ ခ်ပ္ေက်ာင္းႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းတို႔ လည္ပတ္ေနပံုကို က်က်နန မသိႏိုင္ေလာက္ေပ။ မိမိတို႔ေက်ာင္းမွာပင္ တနဂၤေႏြေန႔ဆိုလ်င္ နံနက္ ၉ နာရီမွာစေသာ ဆန္းေဒး ဓမၼသင္တန္းမ်ား၊ ပါဠိေကာလိပ္တန္းမ်ား ၊ ဘုရား႐ိွခိုး၊ တရားထိုင္၊ ပ႒ာန္း႐ြတ္တို႔ျဖင္႔ ည ၉ နာရီေရာက္မွ ျပီးဆုံးသည္။ ထို Masjid Darul Aman ဗလီမွာလည္း ေသာ ၾကာေန႔မ်ားတြင္ တစ္ေန႔လုံးလိုလို လူစည္ကားေနသည္ကို ေတြ႔ရပါ၏။

ေမတၱာျဖင္႔

သီဟနာဒ

 

Unlikely ( ျဖစ္ႏိုင္ေျခ သိပ္မရွိ )


ယခုလ ( မတ္လ ) ၃၁ ရက္ေနသည္ ငါးရက္ေျမာက္ တနဂၤေႏြျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ပုံမွန္လည္ပတ္ေနသည္ထက္ တနဂၤေႏြ တစ္ရက္ ပိုေန သည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဘာသာဝင္အခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္၊ တစ္ဘာ သာကို တစ္ဘာသာ ပိုမိုနားလည္ သည္းခံႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္စူးၿပီး အစၥလာမ္ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ကို ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္း၌ ဖိတ္ၾကားၿပီး အစၥလာမ္ကိုး ကြယ္ယံုၾကည္မႈႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာမ်ားကို ေျပာေဟာေပးရန္ ဖိတ္ ၾကားဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ႔ၾကသည္။
ဤသည္ကပင္ စကၤာပူ၏ အေျခခံမူပင္ျဖစ္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ စနစ္ ဟု လည္း ထင္ျမင္မိသည္။
ယင္းကိစၥကို ေကာ္မတီဝင္းမ်ားႏွင္္႔ ေဆြးေႏြးၾကစဥ္
" ေကာင္းမြန္တဲ႔ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ တစ္ခုေလာက္ေမးခ်င္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမွာ အစၥလာမ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္က အစၥလာမ္ကိုး ကြယ္ ယံုၾကည္မႈအေၾကာင္း ေျပာေဟာခြင္႔ရသလို ဗလီထဲမွာေရာ ဗုဒၶဘာ သာပညာရွင္တစ္ေယာက္က ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ အေၾကာင္း ေျပာေဟာခြင္႔ရႏိုင္မလား " ဟု အစည္းအေဝး၌ေမးရာ
ေကာ္မတီဝင္းမ်ားအာလုံး တညီတၫြတ္တည္း "Unlikely. At least not now" ဟု ေျဖၾကသည္။

ေသာၾကာေန႔ ညေနပိုင္းမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ေထြေထြ ထူးထူး ဘာသာေရး အက္တီဗီတီမရွိေသာ္လည္း မြတ္စလင္မ်ားအတြက္ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းျခင္းမ်ားျဖင္႔ ဗလီထဲမွာ စည္းကားေနတတ္သည္။ မလွမ္းမကမ္းမွာရိွေသာ ဗလီတစ္ခုက သူတို႔ဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ကားရပ္ ရန္ေနရာ အခက္အခဲရိွသျဖင္႔ ကားပါကင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရွိေသာ မိမိေန ထိုင္ရာေက်ာင္း၏ ကားပါကင္၌ ေသာၾကာေန႔ ညေနတိုင္း ကားထား ခြင္႔ ေတာင္းခံလာၾကသည္။ ေကာ္မတီႏွင္႔ေဆြးေႏြးၾက႐ာ အတူတကြ ညီၫြ တ္ စြာ ပူးေပါင္းေနထိုင္ေရး စကၤာပူ၏ဥပေဒႏွင္႔ေသာ္လည္ေကာင္း၊ လူသား ခ်င္း၊ ဘာသာခ်င္း ႐ိုင္းပင္းကူညီျခင္း အေျခခံ လူ႕ဥပေဒႏွင္ ႔ေသာ္ လည္ေကာင္း၊ ဗုဒၶအဆုံးအမႏွင္႔ေသာ္လည္ေကာင္း ညီၫြတ္ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ သတ္မွတ္ေပးထားေသာေနရာတို႔၌ ကားရပ္ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို သတ္မွတ္ေပးထားေသာေနရာတိုကို လမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္ရန္ တာဝန္ရွိသူ တစ္ေယာက္ ေက်ာင္း ပရဝုဏ္ထဲမွာ ရွိေနရန္လိုေၾကာင္း၊ တစ္ခုခုဆို ထိုသူက ျဖစ္သမ်ွကို တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ကားရပ္ထားခြင္႔ သည္ ညေန ၃ နာရီခန္႔မွ ၇ နာရီခြဲခန္႔အထိသာျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒထားကာ ခြင္႔ျပဳရန္ သေဘာတူခဲ႔ၾကသည္။
ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမွာပင္
" မိမိတို႔ ဗုဒၶဘာသာ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ကားပါကင္အခက္အခဲ ရွိလာရင္ေကာ သူတို႔ဗလီထဲမွာ ကားရပ္ထား ခြင္႔ ျပဳေလာက္သလား " ေမးရာ
ေရွးနည္းအတိုင္းပင္ ေကာ္မတီဝင္းမ်ားအာလုံး တညီတၫြတ္တည္း "Unlikely" ဟု ေျဖၾကသည္။

လီကြမ္းယုကေတာ႔ အတူတကြ ညီၫြတ္စြာ ပူးေပါင္းေနထိုင္ေရးႏွင္႔ ပတ္ သက္ၿပီး ၁၇ ရာစုဆန္ေသာ အစၥလမ္ယုံၾကည္မႈကို စိုးရိမ္မိေၾကာင္း အမုန္း ခံ ေျပာထားခဲ႔သည္။ ဤ၌ ဘာသာေရး အဆုံးအမႏွင္႔လည္း မေသြ ဖည္ ေခတ္ႏွင္႔ေလ်ွာ္ညီစြာလည္း ေနထိုင္ႏိုင္ေသာ အစၥလမ္ဘာသာ ဝင္မ်ား ကို မဆိုလိုပါေပ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ရာမွာ ႏွစ္ဖက္စလုံး အလ်ွာ႔ေပးစရာမ်ားရိွေနသည္ကို လူတိုင္းသေဘာေပါက္ႏိုင္သည္။

အထက္ပါ မိမိ၏ ေမးခြန္း အေျဖသည္ "Unlikely" ျဖစ္ေနေသာ္လည္း သူတို႔ႏွင္႔ ပို၍ရင္းႏွီးလာသလိုခံစားရၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အၿပဳံး ခ်င္းဖလယ္မႈမ်ားလည္း ပို၍မ်ားလာခဲ႔ၾကသည္ကိုမူ ဝန္ခံရပါလိမ္႔မည္။ ယုံၾကည္မႈ မတူကာမ်ွျဖင္႔ အမုန္းပြားေနရန္မလိုသလို ဘာကိုမွ မယုံၾကည္သူ ကလည္း အျခားသူတို႔ ယုံၾကည္မႈအတြက္ ဘာမွ ေဝဖန္ေနစရာ မလိုေတာ႔ပါ ။
တခ်ိဳ႕လူ႕အဖြဲ႔အစည္းက လစ္ဘရယ္ဆန္ဆန္ ဥပေဒကို ေတာင္းဆိုေသာ္ လည္း တခ်ိဳ႕လူ႕အဖြဲ႔အစည္းက ပို၍တင္းၾကပ္ေသာ ဥပေဒကိုေတာင္းဆိုေန ဟန္ရိွသည္။ စကၤာပူက ဤဟန္ခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္း ထိန္းထားႏိုင္ဆဲျဖစ္ သည္ဟု ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

သီဟနာဒ