ဘယ္ေျမေခြးကို အစာေကၽြးမလဲ

ပါဠိေကာလိပ္ထဲမွ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က အီးေမးပို႔တာ အလြန္ဝါသနာ ပါသည္။ သူမ ဖတ္မိသမ်ွထဲမွ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးမ်ားကို မိတ္ေဆြမ်ား (ေက်ာင္းသားမ်ားအုပ္စု အီးေမး) ထံ မ်ွေဝျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔လ်ွင္ သူမ အီးေမးက ဆယ္ေစာင္မ်ွ ရွိသည္။ ဂ်ဳတ္ပါသည္၊ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ယူက်ဳ၊ ဗြီဒီယို အစုံ ပါသည္။ အတန္ၾကာေသာအခါ ေက်ာင္းသား တစ္ဝက္ေ လာက္က သူတို႔အီးေမးထဲ မပို႔ဖို႔ အေၾကာင္းျပန္လာၾကေတာ႔သည္။
ထိုသို႔ မေျပာေသးသမ်ွ သူမကေတာ႔ ပုိ႔ၿမဲ ပို႔ေနဆဲပင္။ အထူးသျဖင္႔ လူအ မ်ား မႀကိဳက္သည္က ႏိုင္ငံေရးဆန္သည္႔ အီးေမးမ်ားျဖစ္သည္။

အမွန္ေတာ႔ ကြန္ျပဴတာေရွ႕ထိုင္ၿပီး အြန္လိုင္းေပၚ တက္လိုက္သည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ လို၊ မလို၊ ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား မ်ားျပားလြန္းလွသည္။ ကိုယ္ဘာယူမလဲ ဆိုသည္ကသာ ကိုယ္႔ေရြးခ်ယ္ မႈ ျဖစ္သည္။ အင္ေဖာ္ေမးရွင္းမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေနသည္႔ ကြန္ျပဴတာေပၚ၌ သူမ၏ အီးေမးမ်ားေၾကာင္႔ေတာ႔ ေထြေထြထူးထူး ပိုၿပီးေလးလံလာစရာ မရွိ ဟု ယုံၾကည္မိသည္။

ဒါျဖင္႔ ဒီျပႆနာက အြန္လိုင္းေပၚမွာပဲ ရွိတာလား။ မဟုတ္ပါ။ ဘဝ ဆိုတာ က ပင္လို  မလို၊ ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ေသာ အရာမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေန၏။ ဘဝထဲ မွ ယူသင္႔သည္ထင္တာမ်ားကို (ဤ၌ တစ္ေယာက္ႏွင္႔ တစ္ေယာက္ မတူႏိုင္ သလို တူဖို႔လည္း မလိုအပ္လွပါ) ယူၿပီး ထြက္သြားၾကရမည္။ ထို အမ်ိဳးသမီး ၏ အီးေမးမ်ားစြာထဲမွ သေဘာက်မိသည္႔ အီးေမးေလး ပါလာသည္။ သူမလို ပဲ ထပ္ရွယ္လိုက္မိသည္။

အဇၩတၱရွိ အေကာင္း အဆိုး (အေကာင္း အဆိုးေျမေခြးႏွစ္ေကာင္) အားၿပိဳင္ မႈမွာဘယ္သူႏိုင္မလဲ ဆိုေတာ႔ "ငါ႔ေျမး၊ မင္း ေကၽြးတဲ႔ ေျမေခြးႏိုင္မယ္" တဲ႔။
ဘယ္ေျမေခြးကို အစာေကၽြးမလဲက အြန္လိုင္း၊ အီးေမးနဲ႔ မဆိုင္လွဟု ထင္ သည္။
(ဘာသာျပန္ ေပးမထားပါ)

TWO WOLVES

One evening an old Cherokee told his grandson about a battle
that goes on inside people.
He said, "My son, the battle is between two wolves inside us all.

"One is Evil - It is anger, envy, jealousy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt,
resentment, inferiority, lies, false pride, superiority, & ego.

"The other is Good - It is joy, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, benevolence,
empathy, generosity, truth, compassion & faith."

The grandson thought about it for a minute & then asked his grandfather:
"Which wolf wins?"

The old Cherokee simply replied,
"The one you feed."

**တစ္မူး၊ တစ္မတ္၊ မူး၊ မတ္**

(ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဘ႑ာေရးအေၾကာင္း ႏႈိက္ႏႈိက္ ခၽြတ္ခၽြတ္)

ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး၊ ပိုက္ဆံအေႂကြေစ႔ ေရတြက္တာနဲ႔ အစိုးရ ရာထူးေတြ သတ္မွတ္တာ တူေနပုံေလး စဥ္းစားမိလို႔ပါ။ ဆက္စပ္မႈ ရွိသလား၊ မရွိဘူး လားလည္း မသိဘူး။
အခုေတာ႔ အေႂကြေစ႔ေတြ ေပ်ာက္ကုန္လို႔ ေတာ္ေတာ္ငယ္တဲ႔ လူငယ္ေတြဆို သိခ်င္မွေတာင္ သိေတာ႔မယ္။
ငါးျပား ေစ႔၊ ဆယ္ျပား ေစ႔၊ တစ္မတ္ ေစ႔၊ ငါးမူး ေစ႔၊ ၿပီးေတာ႔ က်ပ္ေစ႔ တဲ႔။
မတ္ေစ႔ၿပီးေတာ႔မွ မူးေစ႔ လာေပမဲ႔ သူက ၁ မူး မဟုတ္ဘဲ ၅ မူးျဖစ္ေနတယ္။
၅ မူးက ျပား ၅၀ ဆိုေတာ႔ တစ္မူးက ဆယ္ျပား ေပါ႔။

အစိုးရ ရာထူးေတြသတ္မွတ္ရာမွာ ေရွးတုံးကတည္းက မူးႀကီး၊ မတ္ရာ ေသ နာပတိ ဆိုတာရွိခဲ႔တယ္။ ( ေသနာပတိ က ပါဠိျဖစ္ေနလို႔ (ဦး) သီဟနာဒကို အဓိပၸါယ္ေမးေတာ႔ ေသနာ က ပါဠိမဟုတ္ေတာ႔၊ ျမန္မာစကားျဖစ္ သြားၿပီ ၊ ေသနာ က ေသနာ ပဲတဲ႔၊ ရွင္းေရာ။ ပတိ ကေတာ႔ ပါဠိ၊ အဓိပၸါယ္က ဘုရင္၊ အစိုးရ၊ အႀကီးအမႈး၊ လင္သား တဲ႔။ စိတ္မၾကည္လို႔ ေကာင္းေကာင္းေျဖေပး တာ မဟုတ္ရင္ေတာ႔ က်ေနာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး)

ထားပါေတာ႔။ မူး၊ မတ္။ မူးၿပီးမွ မတ္လာတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မတ္ ကို အခုေခတ္မွာ အမတ္လို႔ (ဘာ လီမန္အမတ္၊ ညာ လီမန္အမတ္ စသည္) ေခၚၿပီး မူးကိုေ တာ႔ အမူး လို႔ မေခၚၾကဘူး။ တကယ္က ဘာ လီမန္အမူး၊ ညာ လီမန္ အမူး စတာေတြလည္း ရွိေနရမယ္။

ပိုက္ဆံအေႂကြေစ႔ ေရတြက္ရာမွာ မူး၊ မတ္၊ က်ပ္။
ဒါဆို ႏွစ္ခါ ခြဲ မူးမွ တစ္မတ္၊ ဆယ္ခါျပန္မူးမွ က်ပ္ျပည္႔မယ္။ မတ္ကလည္း ေလးမတ္ေပါင္းမွ က်ပ္ျပည္႔မယ္။ ဒီလိုလား။ ဘယ္လိုႀကီးလဲ မသိဘူး။ သိပ္ေတာ႔ မမိုက္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဘ႑ာေရးကိစၥေတြက ရွဳပ္ေထြး လြန္းတယ္။ ဉာဏ္မမီဘူး။

တို႔ လူငယ္ေတြ မဆိုးပါ

ေခတ္လူငယ္ေတြက ဘယ္လို ဘယ္ညာ စသျဖင္႔ ေျပာတတ္တဲ႔ မိဘေတြ ဒီသတင္းမ်ိဳးဖတ္သင္႔တယ္။ သူတို႔ ပ်င္းလို႔ လမ္းေဘးမွာ ဂီတာတီး၊ သီခ်င္း ဆိုတာ၊ ကြန္ျပဴတာေရွ႕က မထတာ၊ ခ်တ္ရုမ္းက မျပန္လာတာ ဒါေတြအား လုံးဟာ ဘာမွ မေျပာပေလာက္ဘူး။
မယုံရင္ၾကည္႔။
အေမရိကန္လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ႔ ဂ်ိမ္းစ္ အက္ဒဝါ႔ဒ္ (၁၅) ႏွစ္နဲ႔ ခ်န္စီ လူနား ၁၆ ႏွစ္တို႔က အလုပ္မရွိ ပ်င္းလို႔ဆိုၿပီး အေျပးေလ႔က်င္႔ေနတ႔ဲ ေအာ္ဇီ က ေဘ႔စ္ေဘာသမား ခ်ဲရစ္ လိန္းကို ေသနပ္နဲ႔ ပစ္လိုက္တာ ေသေရာ။ ဥကၠ လာဟိုးမားက ဒြန္ကန္ၿမိဳ႕မွာ။
သူတို႔ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္ရျခင္းအေၾကာင္း ရဲအရာရွိ ရွင္းျပတာကို ဖတ္ ၾကည္႔ပါအုံး။

"They were bored and just wanted to see someone die."
ပ်င္းလြန္းလို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ေသတာျမင္ရရင္ ေကာင္းမွာဆိုၿပီး ေဆာ္ ထည္႔လိုက္တာဆိုပဲ။
(ABCNews.com)

ဆရာေမာင္သာရ ေျပာတာကို အမွတ္ရတယ္။ လူငယ္ေတြ လမ္းေပၚမွာ ဆူတာ ဆူပါေစ၊ အဲ႔ဒါ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတ တဲ႔။ ဂ်ပန္ေခတ္မွာဆို ဆူဖို႔မေျပာနဲ႔ အသံေတာင္ မထြက္ဝံ႔ဘူး (ဒီ အဓိပၸါယ္မ်ိဳး) တဲ႔။

သရဲႀကီးလ ႏွင္႔ နံရံ၏ အျခားတစ္ဖက္ (တိေရာကု႗) သုတၱန္

(မေန႔က ၿပီးခဲသည္႔ General Transferring of Merits ပြဲအတြက္ ေဆာင္း ပါးေဟာင္းကို အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္၊ ျဖည္႔စြက္ၿပီး ျပန္တင္လိုက္ပါသည္။)

သရဲႀကီးလ ဟူသည္ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား လူနာ ( လ ကို အေျခခံ တြက္ခ်က္ေ သာ ) ျပကၡဒိန္၏ ၇ လေျမာက္ လ ျဖစ္သည္။ ( ယခု ႏွစ္အတြက္ စက္တင္ ဘာ ၂၁ ရက္ ျဖစ္သည္ ) နံရံ၏ အျခားတစ္ဖက္ သုတၱန္ ဟူသည္ တိေရာ ကု႗ သုတ္တည္း။ ( တီရ ဟိုမွာဖက္၊ ကုဋ တံတိုင္း၊ နံရံ ) ဘုရင္ ဗိမၺိသာရ ၏ ေဆြမ်ိဳး ၿပိတၱာမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာခဲ႔ေသာ သုတ္ ( သို႔ ) ဆာေ နေသာ ၿပိတၱာ သရဲမ်ား ( Hungry ghosts ) ႐ိွသည္ဟု ေထာက္ခံထားေသာ သုတ္လည္း ျဖစ္သည္။

စာေပ၌ တိုက္႐ိုက္ မလာေသာ္လည္း သရဲႀကီးလ ရိွႏိုင္၏ ဟု ယုံၾကည္လိုက ယုံၾကည္လို႔ရသည္၊ မယုံၾကည္က မယုံဘဲလည္း ေနလို႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႕ ဘဝ ကတည္းက ဤ ( ၇ လေျမာက္ သရဲႀကီးလ ) သညာကို စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ ယူ ထားလွ်င္ သရဲ ျဖစ္ရာ၌လည္း အခ်ိန္ သိပ္မၾကာေသးလွ်င္ ဤသညာက မေပ်ာက္ေလာက္ေသး ေပ။ ထို႔ေၾကာင္႔ မယုတ္ မလြန္ ရိွတန္ရာ၏ ဟုသာ ဆိုခ်င္သည္။ ကိစၥ မ႐ိွ။ ေဆြးေႏြးလိုသည္က လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳ ကိစၥ ျဖစ္သည္။ သေဘာ မတူလ်ႇင္ ခြင္႔လႊတ္ၾကပါေလာ႔။

လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ မိမိယဥ္ေက်းမႉကို ဇြတ္အတင္း မိတ္ ဆက္ျ ခင္း ထက္ သူ႕ ယဥ္ေက်းမႉထဲသို႔ ဘုရား အဆုံးအမ ထိုးထည္ ႔ေပးျခင္းျဖစ္ သည္။ ႐ွင္းရန္လိုလမ္႔မည္။ လူမ်ိဳးတိုင္း၌ ယဥ္ေက်းမႉရိွ၏၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ က ယဥ္ေက်းမႉကို မလို ဘုရား အဆုံးအမသာ လို၏။ ဤအခ်က္ကို သေဘာ ေပါက္လ်ွင္ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳရာ၌ ပို၍ ခရီးေပါက္မည္ ထင္ သည္။ ( ကိုယ္တိုင္လည္း ဘာမွေတာ႔ မဟုတ္ )
ဤ၌ ျပည္ပ သာသနာျပဳ ႏွင္႔ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳ မတူေၾကာင္း သတိ ထားသင္႔သည္။ ျပည္ပ သာသနာျပဳ ေအာက္၌ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား ပါဝင္၏။ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ တိုင္းတပါးသား၊ ယဥ္ေက်းမႈကြဲ လူမ်ိဳးမ်ားကို သာသနာႏွင္႔ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ပုဂံ သမိုင္းကို ၾကည္ရာ ရွင္ အရဟံေၾကာင္႔ ေထရဝါဒ သာသနာ ေရာက္ သြားေသာ္လည္း ေ႐ွး႐ိုးစြဲ နတ္၊ တႏၱရ၊ မႏၱရ တို႔ မေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ႔။ ဘုရင္ အေနာ္ရထာက အတင္း အက်ပ္ မကိုင္တြယ္ေသာေၾကာင္႔ဟု သမိုင္း ပညာ ႐ွင္တို႔ ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဩဝါဒကမၽားက ရွင္အရဟံ ထံမွ ရသည္၊ ရွင္အရဟံက လမ္းၫႊန္လ်ွင္ ေထရဝါဒ သာသနာအေပၚ သည္းေခ်ခိုက္ေနေသာ ဘုရင္ အေနာ္ရထာက ရွင္အရဟံ၏ ဩဝါဒကို မေ သြ ဖီ တန္ရာ။ သို႔ေသာ္ ( သို႔ေသာ္ေတြမ်ားေနၿပီ၊ သို႔ေသာ္ လိုေန၍ သုံးဦးအံ႔ ) ပညာျမင္႔လာလွ်င္ ကိုးကြယ္မႈလည္း ျမင္႔လာမည္ ဟု ၂၁ ရာစုဆန္ဆန္ ဘုရင္ အေနာ္ရထာသုံးသပ္ခဲ႔သည္။ ယုံၾကည္မႈဟူသည္ အင္အားသုံးၿပီး ယုံ ၾကည္ေစ၍လည္း မရတတ္။

ဆိုလိုသည္မွာ ေရွး႐ိုးစြဲ အသည္းခိုက္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို ေဒသနာႏွင္႔ လုံးလုံး လ်ားလ်ား မဆန္႔က်င္လ်ွင္ သာသနာျပဳတို႔ ကိုယ္တိုင္ကပင္ သူတို႔ ယဥ္ေက်း မႈကို ေဝဖန္ ပုတ္ခတ္ေနမည္႔အစား ေဒသနာႏွင္႔ ၫွိကာ ပို၍ အဓိပၸါယ္ ရွိေ သာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္တတ္ၾကသည္။ တ႐ုတ္တို႔ သရဲႀကီး ကိစၥ ဆိုလွ်င္ အေနာ္ရထာ မဆိုထားႏွင္႔ အလြန္ ရက္စက္ေသာ တ႐ုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ပင္ လက္ေျမွာက္ရသည္။ မရပါ။
ထို႔ေၾကာင္႔ အေနာ္ရထာမွန္သည္။ လူထု ႏွလုံးသားထဲက အစိမ္း အက်က္ နတ္တို႔ကို အေနာ္ရထာလည္း ဆြဲမထုတ္ႏိုင္။ သူတို႔ အသိဉာဏ္ကသာ ဆြဲထုတ္ ႏိုင္ေပမည္။ အတုယူလိုက ယူလို႔ရသည္။

တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား လူနား ျပကၡဒိန္၏ ၇ လေျမာက္ လ ျဖစ္သည္႔ သရဲႀကီးလ ကိို သီဟိုဠ္ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက " စုေပါင္း ေရစက္ခ်ပြဲေတာ္- General Transferring of Merits " ဟု သုံးလိုက္သည္။ ဘာကိုမွ မီး႐ွိဳ႕ရန္မလို၊ ဘုရားဆြမ္းကပ္၊ သံဃာမ်ားကို ဆြမ္းကပ္ သကၤန္းလႉ၊ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳ၊ ထိုထို ၿပိတၱာတို႔ကို ေရစက္ခ် အမွ်ေဝေပးၾက။ သံဃာေတာ္တို႔ႏွင္ (ရြတ္ဖတ္ႏိုင္ေသာ ဒကာ၊ ဒကာမအားလုံးတို႔) က တိေရာကု႗ သုတ္ကို ႐ြတ္ဘတ္ သရဇၩာယ္ၾကသည္။
တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင္႔ ပ်က္ရယ္ျပဳ မခံရ၊ လူသားမ်ား လည္း ေဒသနာႏွင္႔အညီ ကုသိုလ္ ျပဳခြင္႔ရ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေလွာင္ပိတ္ မိေ နေသာ တိေရာကု႗ သုတ္လည္း သံဃာေတာ္တို႔ ႏႈတ္၊ ႏွလုံးသားထဲေရာက္၊ လူတို႔လည္း ပါဠိေတာ္ စစ္စစ္ နာၾကားခြင္႔ရ ( ႐ဟန္းစီ၊ လူစီေသာ ဂါထာ မ ဟုတ္၊ ဘုရားသီခဲ႔ေသာ ဂါထာ အစစ္မ်ား ဟု ဆိုလိုသည္။ ဘုရားေဟာ ဂါထာေတာ္မ်ား အထင္အရွားရိွေနပါေသးလ်က္ ရွားရွားပါးပါး အခ်ိန္ေလး မ်ား အတြင္း လူသီ၊ ရဟန္းသီဂါထာမ်ားကို သင္၊ ရြတ္ေနၾကသည္ကို စိတ္ မေကာင္းျဖစ္မိသျဖင္႔ ဤ အမွာကို ထည္႔သည္။ )။
အလြန္ ပညာပါၿပီး အလြန္လည္း ေက်းဇူးမ်ား၏။ တရုတ္မွာ၊ဂ်ပန္မွာ၊ အေမရိ ကန္မွာ၊ ျမန္မာမွာ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈမ်ားရိွၾက၏။ မတူၾက။သို႔ေသာ္ ေဒ သနာက တူ၏။

လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ အဆုံးအမ က ေရွ႕က သြားမွ ခရီးတြင္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားက ေရွ႕ကသြားေနလွ်င္ ထိုဝန္ေၾကာင္႔ ေဒသနာပင္ တိုး အား ေလ်ာ႔သြားေတာ႔သည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ငါးပါးသီလပဲ ယူမည္။ ဩကာသ ကိုေတာ႔ လိုက္ဆိုေနမည္ မဟုတ္ ဟူလို။

ဤစာျဖင္႔ ေက်းဇူ႐ွင္ ဆရာေတာ္ မဟာဝီရ အား ဦးၫြတ္ပါ၏။ တရုတ္သရဲ၊ ျမန္မာသရဲ၊ သူရဲေပါင္းစုံ တိေရာကု႗ သုတ္ကို နာၾကားခြင္႔ရၿပီး ကၽြတ္ လြတ္ၾကပါေစသတည္း။

ကၽြဲအုပ္နဲ႔ ဘီယာ ဒႆန

ကၽြဲအုပ္ႀကီး တစ္အုပ္လုံး သြားႏိုင္တဲ႔ အျမန္ႏႈန္းဟာ အေႏွးဆုံး ကၽြဲေပါက္စ၊ ကၽြဲအိုႀကီးေတြ အေပၚမွာ မူတည္တယ္ (အုပ္စု မကြဲေအာင္ သူတို႔ကို ေစာင္႔ေခၚေနရလို႔)
ျခေသၤ႔၊ က်ား စတဲ႔ သတၱဝါႀကီးေတြ အလိုက္ခံရရင္ အဲဒီ အေႏွးဆုံး ကၽြဲေတြပဲ အစားခံရတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ကၽြဲအုပ္ႀကီး တစ္ခုလုံးရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းကို ၾကည္႔ေတာ႔ ဒါဟာ အားသာ ခ်က္ပဲ။
အေႏွးဆုံး ကၽြဲေတြကို ေစာင္႔ေခၚေနစရာ မလိုေတာ႔လို႔ ျမန္ျမန္သြားလို႔ ရသြား တယ္။

လူ႕ဦးေႏွာက္ဆိုတာ ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္ ေတြ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ တယ္။
ဘီယာကိုု ေသာက္သုံးျခင္းအားျဖင္႔ ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္ တခ်ိဳ႕ကို အယ္လ္ကိုေဟာက အႏၱရာယ္ေပးတယ္၊ (ဆဲလ္ေတြ ေသေစတယ္)
ဒါေပမဲ႔ အယ္လ္ကိုုေဟာက ေသေစတဲ႔ ဆဲလ္ေတြဟာ အား အနည္းဆုံး ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြသာ ျဖစ္တယ္။
အားနည္းတဲ႔ ဆဲလ္ေတြကို ဘီယာက သတ္လိုက္ေတာ႔ အျခားအားေကာင္း တဲ႔ ဆဲလ္ေတြ ျမန္ျမန္အလုပ္ လုပ္လို႔ရသြားတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘီယာ ပုံမွန္ေသာက္သူဟာ မေသာက္သူထက္ ေခါင္းပိုေျပးတယ္ ။ ဘရိုက္ ပိုျဖစ္တယ္။





ဘီယာေသာက္သုံးျခင္းအားျဖင္႔ သင္႔ ဦးေႏွာက္ အလုပ္လုပ္ႏႈန္းကို ျမွင္႔တင္ ပါ။
(ကိုးကား။ ။ ၾကားဖူးနားဝ က်မ္းစာ။)