တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ (10,000 Auto Parts )


ကေလးအေဖေလာင္း သုံးေယာက္ဟာ သားဖြားခန္းေရွ႕မွာ စိတ္လႈပ္ရွားစြာ သတင္းထိုင္ေစာင္႔ေနၾကတယ္။ ခဏေနေတာ႔ နာ႔စ္မေလးက ထြက္လာျပီး ပထမလူကို ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာတယ္
" ဂုဏ္ယူပါတယ္ရွင္၊ ရွင္ဟာ ကေလးအမႊာပူးေလးရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္သြားပါျပီ " ဒီေတာ႔ အဲဒီ ကေလးအေဖက
" တိုက္ဆိုင္လိုက္တာဗ်ာ၊ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတာကလည္း Twin Towers Bank မွာပါ၊ ေက်းဇူးပါဗ်ာ "

ခဏေနေတာ႔ နာ႔စ္မေလး ထြက္လာျပန္ျပီး ဒုတိယလူကို ဂုဏ္ျပဳ စကား ေျပာျပန္တယ္
" ရွင္႔အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ရွင္၊ ရွင္ဟာ ကေလး သုံးေယာက္အမႊာရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္သြားပါျပီ"
" တိုက္ပဲ တိုက္ဆုိင္လြန္းလွတယ္၊ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီက ေအသုံးလုံး ( AAA ) ေလ "

သူတို႔ေျပာသံေတြၾကားျပီး တတိယလူက မ်က္ႏွာ မသာမယာနဲ႔ အျပင္ ထြက္ သြားတယ္။ နာ႔စ္မေလးက
" ရွင္ ဘယ္ထြက္သြားမလို႔လဲ၊ ေစာင္႔ဦးေလ " ဆုိေတာ႔ အဲဒီလူက
" က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီက 10,000 Auto Parts တဲ႔ဗ်ာ၊ ဒုကၡပါပဲ " တဲ႔။

(RD, Apr, 2005)

 ဇင္ေဝေသာ္

၅၃ ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ( ကိုယ္႔ရင္ဘတ္ကို ခ်ိန္တဲ႔ ဓား )


ေက်ာင္းေတာ္၏ သာသနာျပဳခရီး ယေန႔ ၅၃ ႏွစ္ ျပည္႔ခဲ႔ၿပီ။ ကၽြႏ္ုပ္ထက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီး၏။
သမိုင္းရွည္လ်ားသည္႔ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ၅၃ ႏွစ္သည္ မဆိုစေလာက္ သမိုင္းျဖစ္ေသာ္လည္း မေန႔တေန႔က စကၤာပူအတြက္ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္။

ဒုတိယ ေရွးအက်ဆုံး ေထရဝါဒေက်ာင္းဟု သမိုင္းက ဆိုသည္။ သီရိလကၤာ ရဟန္းေတာ္တို႔ ျပည္ပသာသနာျပဳခရီး ေျခေစာသည္။
ထိုထက္ ေလးစားစရာေကာင္းသည္က ထိုစဥ္ စကၤာပူသည္ လြတ္လပ္ေရး ပင္မရေသး။ ဤေက်ာင္းေျမေနရာသည္ ေရဗြက္ထူထူ လယ္ကြက္သာ ရွိေသး၏။

ယေန႔ေခတ္ ျပည္ပသာသာနာျပဳဟု ဆိုၾကရာ၌ ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံႀကီးမ်ား သို႔သာ သာသနာျပဳတို႔ ( မိမိအပါအဝင္ ) အာရုံက်တတ္ရာ လယ္ေတာထဲ လာေနသြားေသာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ႔သည္႔ သီရိလကၤာ ဆရာေတာ္ႀကီးအေပၚ ပို၍ အထင္ႀကီးေလးစားမိ၏။ ၾကည္ၫိုမိ၏။

လယ္ကြက္ထဲမွာ သာသနာ စိုက္ခဲ႔သည္႔ အရွင္။ ကၽြႏု္ပ္လက္ထက္မွာ ထို စိုက္ခင္းက ဂလိုဘယ္စီးတီး အမည္ပင္ ခံယူစ ျပဳေနေလၿပီ။

" လြန္ခဲ႔သည္႔ ၅၃ ႏွစ္က အေျခအေနမ်ိဳးဆိုလ်င္ မင္း ဘယ္ေလာက္ ၾကာ ၾကာေနမလဲ " ဟု ကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္မိရာ ရွက္ႏိုးစြာျဖင္႔ ....
" ငါ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေတာ႔ ဤေက်ာင္းတိုးတက္ဖို႔ လုပ္ေနတာပဲ " ဟု ထမင္းရည္ပူ လ်ွာလႊဲ ေျဖလိုက္မိ၏။

ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိ႒တု။



သီဟနာဒ 

ေဆးလိပ္တစ္ဖြာႏွင္႔ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္


စကၤာပူအစိုးရႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရိွသည္႔ ကုမၸဏီတစ္ခုက ကခုလ ၂၆ ရက္ေန႔က ပႏၷက္ခ်၊ ဂေရာင္း ဘရိတ္ကင္းပြဲအတြက္ ဖိတ္ၾကားလာသည္။ ထိုပြဲအတြက္ ခရစၥယန္၊ အစၥလမ္ႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာ သုံးဘာသာစလုံးမွ ဘာသာေရးေခါင္းေ ဆာင္မ်ားကို ဖိတ္ၾကားထားေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ဘာသာတရားႏွင္႔အညီ ကုမၸ ဏီႏွင္႔ အလုပ္သမားမ်ား ေဘးရန္မရွိၾကရန္ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သေပးေစ လိုေၾကာင္း ဦးစြာ ႀကိဳတင္ေလ်ွာက္ထားသည္။ (ထို ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္၏ ပထမ ဥပေဒသည္ ေဘးရန္မရွိေရး ( ေဆ႔ဖ္တီး ) ျဖစ္၏။)
သို႔ ဆိုသျဖင္႔ ထိုကုမၸဏီရွယ္ယာပိုရွင္င္မ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားတြင္လည္း ဘာသာဝင္အမ်ိဳးမ်ိးရွိေနေၾကာင္း ေျပာစရာမလိုေတာ႔။
ဤ၌ ပထမ ေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲလိုက္သည္။
အတူတကြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာ၊ ယုံၾကည္မႈ တူေန စရာ မလို။

ထိုကၽြန္းငယ္ေလးက စကၤာပူ၏ အနာဂတ္ဟုလည္းဆိုၾကသည္၊ ဓာတ္ေငြ ႔၊ ေရနံ စေသာ ေပါက္ကြဲေစႏိုင္ေသာ ဓာတုပစၥည္းမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေနသည္။ မိမိသြားခဲ႔ေသာ ေနရာက ရွဲလ္ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္ဟုေခၚသည္။ ရွဲလ္ ေရနံကုမၸဏီႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရိွႏိုင္သည္ဟုလည္း ေတြးလို႔ရသည္။
ထိုကၽြန္းေပၚ မဝင္မီ ပထမဆုံး ခ်က္ပြိဳင္႔မွာ ပါလာသမ်ွ အိုင္ဒင္တတီ ကတ္ဒ္ မ်ား ခ်န္ထားခဲ႔ရၿပီး သူတို႔ေပးလိုက္ေသာ ကတ္ဒ္ေလးကို ယူၿပီး ခရီးဆက္ရ သည္။ ေနာက္ တစ္ေနရာ ေရာက္ေသာအခါ ပါလာေသာ ထို ကတ္ဒ္ေလးကို ခ်န္ထားခဲရျပန္ၿပီး ဒုတိယခ်က္ပြိဳင္႔က ထပ္မံေပးလိုက္ေသာ ကတ္ဒ္ကိုယူၿပီး ခရီးဆက္ခဲ႔ရျပန္သည္။
ထိုမွတဆင္႔ သြားရမည္႔ေနရာ မသြားမီ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေနတတ္ေရး အတြက္ ၁၀ မိန္ခန္႔ၾကာ အဂၤလိပ္လို ဗြီဒီယိုလမ္းၫႊန္ခ်က္ကို ၾကည္႔ရျပန္ သည္။ မၾကည္႔မေနရ ( ကြန္ပတ္စရီ ) ျဖစ္သည္။ ကတ္ဒ္သုံးကတ္ဒ္ေျပာင္း၊ လက္မွတ္သုံးႀကိမ္ထိုးၿပီးမွ လိုရာခရီး ေရာက္ေတာ႔သည္။ ေရာက္ၿပီ ဆို
သည္ႏွင္႔ သူတို႔ ဘာေၾကာင္႔ ဒီေလာက္ တင္းၾကပ္ပါလိမ္႔ဆိုေသာ အေျဖ ကိုလည္း ရလိုက္သည္။ မီးျခစ္ဆံ တစ္ဆံေၾကာင္႔ ဤ ဂ်ဴေရာင္းကၽြန္းငယ္ တစ္ကၽြန္းလုံး ငါးမိန္အတြင္း ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။

၁၀ နာရီမွာ အခန္းအနားစမည္ျဖစ္သည္။ မိမိေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာမီ ခရစၥယန္၊ အစၥလမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ေရာက္လာၾကသည္။ ထိုစဥ္ ကၽြနု္ႏွင္႔ ပထမဆုံး မ်က္လုံးခ်င္းဆုံမိသည္က အစၥလမ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးျဖစ္ သည္၊ သီဟနာဒ ဆိုေသာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းသည္ ျမန္မာ ရဟန္းတစ္ ပါးျဖစ္သည္ဆိုတာကိုလည္း သကၤန္းအေရာင္ျဖင္႔ပင္ သိသာႏိုင္၏။
မွန္ မမွန္ေတာ႔ မေသခ်ာပါ။ မိမိ၏ ထိုအစၥလမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ၾကည္႔ေသာ အၾကည္႔တြင္ အားနာမႈတခ်ိဳ႕ ပါေနမည္ထင္၏။

ထိုစဥ္ ခရစၥယန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက မိမိတို႔ကို ပြဲၾကည္႔ပရိသတ္က ပြဲကိုေစာင္ ႔ၾကည္႔သလို ၾကည္႔ေနသည္ဟုလည္း ခံစားလိုက္ရ၏။ ခံစားမႈဟူသည္ အ ခ်က္အလက္( Fact ) မဟုတ္ ခံစားမႈ ( Feeling ) သက္သက္သာ ျဖစ္ သည္။ အရြယ္ကိုၾကည္ရာမွာလည္း သူတို႔က ပုိႀကီးမည္ဟုထင္သည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ထိုင္ရာမွထကာ အရိုအေသေပးဖို႔ အသြားတြင္ အစၥလမ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကပင္ သူ႕လက္ကို ဦးစြာကမ္းေပးသည္၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မိမိတို႔ ယဥ္ေက်းမႈ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ဖ်က္ကာ သူ႕လက္ကို တင္းတင္းျပန္ ဆုတ္ လက္ဆြဲႏႉတ္ဆက္လိုက္သည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင္႔ ကၽြႏု္ပ္၏ ရဟန္းသိကၡာ တစ္ျပားသားမွေလ်ာ႔မသြားဟုထင္သည္၊ သူ႕လက္မွ နားလည္မႈ၊ ေႏြးေထြးမႈတို႔ပင္ ရလိုက္သည္ဟု ခံစားလိုက္ရမိသည္။
ၿပီးမွ ခရစၥယန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လိုက္မိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ သုံးေယာက္စလုံးအတြက္ ယုံၾကည္မႈ မတူသည္႔ၾကားက တူေနသည္႔အခ်က္ တစ္ခ်က္ရိွသည္။ ထိုအခ်က္က ကုမၸဏီႏွင္႔ အလုပ္သမားမ်ား ေဘးရန္ မရွိ ၾကေရး ေမတၱာတရားပင္ျဖစ္သည္။
ဤ၌ ဒုတိယေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲလိုက္သည္။
သတၱဝါေတြအေပၚ ေမတၱာထားဖို႔ ဘာသာယံုၾကည္မႈ တူစရာမလို။

ဆြဲမိေသာ တတိယေကာက္ခ်က္က ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္ပင္ျဖစ္သည္။ စည္း ကမ္းမဲ႔ေသာ လူတစ္ေယာက္ေၾကာင္႔ ၅ မိနစ္အတြင္း ထိုကၽြန္းငယ္ ေပ်ာက္ သြားႏိုင္သည္။ ေဆးလိပ္းေလး တစ္ဖြာ ဖြာမိတာမ်ား ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ လို႔ကြာ ဆိုသည္႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းဆင္ေျခသည္ ထိုကၽြန္း၏ က်ိန္စာ သာ ျဖစ္ေတာ႔သည္။
ထိုမွတဆင္႔ အၿငိမ္မေနတတ္ေသာစိတ္က ငါတို႔ ဒီမိုကေရစီကလည္း ဒီ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ ေလးလိုပါပဲလားဟု ေတြးမိေလေသာအခါ..... ။
......အခါ။
.......အခါ။
.........အခါ။


ေမတၱာျဖင္႔


သီဟနာဒ 

၉၆၉ ကို ဘယ္လို ဂလိုဘယ္ၾကမလဲ


အၾကမ္းဖက္မႈသည္ ၉၆၉ မဟုတ္သလို ၉၆၉ သည္လည္း အၾကမ္းဖက္မႈ မဟုတ္ပါ။ ဘာသာတရား၏ သေကၤတ တစ္ခုမ်ွသာျဖစ္သည္။ ဤ လႈပ္ရွားမႈ သည္ အသစ္အဆန္း တစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္း သာသနာ႔အလံေတာ္ႏွင္႔ ဗိုလ္ မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔တို႔က သက္ေသခံသည္။
စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေျပာစတမ္းဆိုလ်ွင္ ေျခာက္ေရာင္စုံ အလံေတာ္ကမွ အ ဆုံးအမထဲမွာ အဖ်ားက်ေနေသးသည္။ ဤ ၉၆၉ က သာသနာ႔ေသြးေၾကာ ႀကီးသုံးခုကို ကိုယ္စားျပဳေနသည္။
သာသနာ႔အလံေတာ္ႏွင္႔ ဆက္စပ္၍ တခ်ိန္က ဗိုလ္မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔ကို မူလ တည္ထြင္သူဟု ထင္မွတ္ေနမိသည္၊ အမွန္က မဟုတ္ပါ။ ဗိုလ္မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔ ဗုဒၶဘာသာမျဖစ္မီကတည္းကပင္ ေျခာက္ေရာင္စုံ သာသနာ႔ အလံေတာ္က သီရိလကၤာမွာ တည္ထြင္ၿပီးသားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤမ်ွ မတြင္က်ယ္ခဲ႔။ ေထရဝါဒ ႏိုင္ငံတိုင္း အတည္ျပဳခံရသည္အထိ မေရာက္ခဲ႔။ အဓီက အေၾကာင္းက ဒီဇိုင္းပညာ မေကာင္းလွေသာေၾကာင္႔ဟု ဆိုရမည္ ထင္သည္၊ အလံက အထက္ ေအာက္ ရွည္လ်ားၿပီး အသုံးျပဳရန္ အခက္အခဲရိွသည္။ ဤတြင္ ဗိုလ္မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔က ယေန႔ ျမင္ေတြ႔ေနရ သည္႔ သာသနာ႔ အလံေတာ္ပံုစံကို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္သည္။
ေခတ္ စကားျဖင္႔ ေပါက္သြားသည္ဟု ဆိုရေပမည္။

ေျခာက္ေရာင္စုံ သာသနာ႔ အလံေတာ္ကို ေထရဝါဒႏိုင္ငံတိုင္း သေဘာတူ သုံးစြဲၾကသလို ဤ ၉၆၉ ကိုလည္း အားလုံးသေဘာတူသုံးစြဲလာေအာင္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေသာနည္းျဖင္႔ စတင္လႈပ္ရွားလ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ထင္သည္။
ဤ လႈပ္ရွား မႈမ်ိဳးက ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔က စလ်င္ ပို၍ထိေရာက္ႏိုင္သည္။ ဤ၌ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔ဟူသည္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔လိုမ်ိဳးကို ဆိုလို သည္။ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔က စိတ္မဝင္စား (သို႔) ပါဝင္ပတ္သက္သည္ ဟု မထင္မွသာ အျခား အဖြဲ႔မ်ားကလႉပ္ရွားတာ ပိုေကာင္းသည္ဟု ထင္မိပါ သည္။

ပထမဆုံး ေျခလွမ္းအေနျဖင္႔ ၉၆၉ ကိစၥႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး အျခား ေထရဝါ ဒႏိုင္ငံတို႔၏ သေဘာထားကို ေတာင္းခံသင္႔သည္။ ရာခိုင္ႏႈန္းအားေကာင္းလ်င္ စြမ္းႏိုင္ေသာ ( စြမ္းႏိုင္ေသာဟူသည္ ဩဇာႏွင္႔ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားျခင္ကုိ ဆိုလိုပါသည္ ) ဆရာေတာ္ တစ္ပါးပါးက ဦးေဆာင္ၿပီး ေထရဝါဒ ကြန္ဖရင္႔လိုမ်ိဳး က်င္းပၿပီး ကြန္ဖရင္႔ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ ၉၆၉ ကို စတင္ရလ်င္ ပို၍ထိေရာက္ႏိုင္သည္။ သာသနာ႔ အလံေတာ္ ကိုလည္း ဤသို႔ပင္ စတင္ခဲ႔ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုလည္း ယုံၾကည္မိသည္၊ ထိုင္း၊ သီရိလကၤာတို႔မွာလည္း ဘာသာေရးျပႆနာက ရွိေနၾကေသာေၾကာင္႔ ဤသို႔ ယုံၾကည္မိျခင္းျဖစ္၏။

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ကမၻာကို အရင္ဆုံး ျပရမည္က ၉၆၉ သည္ အၾကမ္းဖက္ မႈႏွင္႔ လုံးဝမဆိုင္၊ ဘာသာေရးသေကၤတ တစ္ခု အသုံးျပဳကာမ်ွ ျဖစ္သည္ ဆို သည္႔ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဝမ္းနည္းစရာက ယေန႔ အနည္းငယ္ ေရာေထြးရွက္ တင္ျဖစ္ေန၏။ ဤသို႔ဆိုသျဖင္႔ အမွား အမွန္ကို ေဝဖန္ေနျခင္းမဟုတ္ေၾကာ င္း သိေစခ်င္ပါသည္။ ၉၆၉ ပုံရိပ္ ကမၻာ႔အျမင္ လွေစလိုျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ခရစၥယန္တို႔က ခေရာ႔စ္ကိုသုံးသည္။ မြတ္စလင္တို႔က ၇၈၆ ကိုသုံးသည္၊ သို႔ဆိုလ်င္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ကိုေရာ ဘာေၾကာင္႔ ၉၆၉ မသုံးသင္႔ဟု ဆိုႏိုင္ မည္နည္း။

မိမိတို႔ဘာသာ လႈပ္ရွားမႈ စတင္ၿပီး ယင္း လႈပ္ရွားမႈမွာ အျခား ေထရဝါဒႏိုင္ငံ တို႔ပါ ပါလာေအာင္ စည္းရုံးႏိုင္မည္ဆိုလ်င္ အလြန္သင္႔ေတာ္ေသာ ကိစၥဟု ထင္မိ၏၊ သို႔ေသာ္ ထိုလႈပ္ရွားမႈသည္ ၿငိမ္ခ်မ္းေရးသေကၤတႏွင္႔ တြဲစပ္ေနမွ အမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈရမည္။ အမ်ားပါလာမွလည္း လႈပ္ရွားမႈက ထိေရာက္ သည္။ ထိုအခါ ၉၆၉ သည္ ျမန္မာကိုသာ ကိုယ္စားမျပဳေတာ႔၊ ကမၻာမွာ ျပန္ ႔ေနေသာ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုယ္စားျပဳေတာ႔၏။



 သီဟနာဒ

Precious Mirror Samadhi Song (သမာဓိ အျမဳေတ မွန္ေတး)


Such is the hidden Dhamma. transmitted by Buddhas.
Today you have obtained it,ensure that it is protected well.
ငုတ္လ်ွိဳးဓမၼ ဗုဒၶအရွင္တို႔ ဖြင္႔ျပခဲ႔
ဒီေန႔ အသင္ရခဲ႔ရင္ ေကာင္းေကာင္းကြယ္ဖို႔ ျပင္။

Snow in a silver bowl, a (white)heron in the moonlight.
Different species are not the same;this is known when they mix.
ေငြခြက္ထဲက စႏိုး၊ လေရာင္ေအာက္က ငွက္ခ်ိဳးျဖဴ
မတူတာေတြဟာ မတူဘူး၊ မတူမွန္းလည္း ေပါင္းမိမွသိ။


Its meaning is not found in words,but it responds when sought.
Obscured truth creates problems,non-attention leads to error.
စကားလုံးထဲ သူ႕အဓိပၸါယ္မရွိ ေတြ႔မိေတာ႔မွ ရိွေၾကာင္းျပ
ေဝဝါးသစၥာ ျပႆနာရွာ၊ သတိ မထားမိရာက အမွားဆီ။


Repulsion and attraction are both wrong,like a great fire.
When expressed in flowery words,this is a case of pollution.
ျငင္းဆန္ျခင္း ဖ်ာေယာင္ျခင္း ႏွစ္ခုစလုံး မီးလို ပူျပင္း
မာယာစကားလုံးမ်ား သုံးလာရင္ အဲ႔ဒါ ပိုလူးရွင္း။


Ultimate principle shrine at midnight,but is not seen a down.
A guiding law for life ,it extracts all from worldly misery.
ပရမတၳဥပေဒေတာ္ ညလယ္မွာလင္း၊ နံနက္ခင္းမွာက် မေတြ႔ရျပန္
ဘဝအတြက္ လမ္းျပမဂၢင္၊ ေလာက ဒုကၡ ဖဲ႔ထြက္ယာဥ္။


Although non-existence, it is not without language.
Facing a precious mirror, one's reflection is seen.
သုညတ အမွန္ျဖစ္ေပမဲ႔ ဘာသာစကားနဲ႔ ကင္းမေန
ဓမၼမွန္မွာ သင္ရွာၾကည္ သင္႔ပုံရိပ္ဟာ မွန္ေပၚမွာ။


You (on your own) are not great, but ultimate principle is great within you.
Like a baby born into the world, complete with five characteristics.
သင္ကိုယ္တိုင္ပဲဆို ဘာမွမဟုတ္ ဒါေပမဲ႔ အဟုတ္ ပရမ သင္႔ထဲမွာ
ေမးကင္းစ ကေလးလို လကၡဏာ ငါးပါးနဲ႔။


It does not go, it does not stay, it does not arrive, it does not leave.
Unsure words are uttered, about "existence" and "non-existence".
သူ မသြား၊ သူ မေန၊ သူ မေရာက္၊ သူ မစြန္႔
သူ မပီမသ စကားေတြရြတ္" ေလာက" နဲ႔ "သုညတ" အေၾကာင္း။


They do not achieve their objective, language has not real meaning.
လိုရင္းကိုေတာ႔ မေရာက္ၾက စကားလုံးမွာ အဓိပၸါယ္စစ္ မရိွလို႔။


(ယခုလထုတ္ The Middle Way ဗုဒၶဘာသာ ဂ်ာနယ္မွ ယူထားပါသည္၊ အျပည္႔အစုံ မဟုတ္ပါ။)


 သီဟနာဒ