မေလးရွားရဲ႕ ရာစုဝက္ သမိုင္း တဲ႔

ဖတ္ၾကည္႔ေတာ႔ ျမန္မာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္တူေနတယ္။
တရုတ္၊ အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဘာသာဆိုေတာ႔ ျမန္မာလိုေတာင္ မလိုေတာ႔ပါဘူး။

50 年前,大家說,馬來西亞 真好,好過香港,甚至日本。
50 years ago people said: Malaysia is very good, better than Hong Kong and even Japan .

30 年前,大家 說,馬來西亞還不錯,比得上韓國、台灣(不提香港和日本了)。
30 years ago people said: Malaysia is not bad, comparable to S. Korea and Taiwan . (No mention of Hong Kong and Japan any more).

20 年前,大家 說,馬來西亞還可以,至少超越中國、泰國(不能和台、韓比了)。
20 years ago people said: Malaysia can do lah, at least better than China and Thailand (Cannot compare with Taiwan and Korea lah)

10 年前,大家 說,馬來西亞再差,還不至於像越南、印尼(中國已是不同級別)。
10 years ago people said: No matter how bad Malaysia is, cannot be worse than Vietnam and Indonesia ok-lah. ( China is already in a different category).

今日,越南和印尼的經濟成長率遙遙領先大馬, 社會活力和知識發展也勝過一籌;距離愈來愈近了。
Today, the economic growth rate of Vietnam and Indonesia already far exceeded Malaysia , Social activity and intellectual development of the country is also better, the gap between us and them is closing up.

怕甚麼,還有菲律賓和柬埔寨、緬甸。
Why worry? there are still Philippines , Cambodia and Myanmar behind us.

但是,一位經濟學家最近到菲律賓考察之後,認為再過 20 年,大馬可以取代菲律賓,出口馬籍女傭到全世界了。
However, according to an economist who recently surveyed Philippines, he think in 20 years' time, Malaysia can replace Philippines to become the World exporter of Malaysian maids.

ေရႊၿခံေရ

မန္စီးတီး ၂၊ ဟူးလ္စီးတီး ၀ တဲ႔။ အရင္အပတ္က မန္စီးတီး ကာဒစ္ကို ၃ ဂိုး ၂ ဂိုး အရွဳံးဟာ ေျခေခ်ာ္ လက္ေခ်ာ္ ဟုတ္ဟန္မတူဘူး။
Negredo ရဲ႕ ေခါင္းနဲ႔ Toure ရဲ႕ ဖရီးကစ္က လြဲရင္ တိုက္ဂါးေတြရဲ႕ တိုက္ စစ္ကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ခံေနရတာေတြ မနည္းလွဘူး။
ဟူးလ္စီးတီးကလည္း ပြဲဦးထြက္ သုံးပြဲမွာ ႏွစ္ပြဲက ခ်ဲလ္ဆီးနဲ႔ မန္စီးတီး ဆိုေတာ႔ ကံေကာင္းလွသူေတြေတာ႔ မဟုတ္လွဘူးေလ။
Pellegrini ရဲ႕ ဘီလ်ံနာေတြက တစ္ဦးခ်င္းၾကည္႔ေတာ႔ ေၾကာက္စရာႀကီး၊ အင္း.. ဒီပုံနဲ႔ဆိုရင္ေတာ႔ အေဝးကြင္းမွာ ကာဒစ္ေတြ မနည္းေလာက္ဘူး။

လက္ရွိ တိုက္အားခိုက္အားနဲ႔ဆိုရင္ တိုက္ဂါးေတြ (ဟူးလ္စီးတီး) ဟာ ပရိသတ္ အခ်စ္ေတာ္ ျဖစ္ေနမွာေသခ်ာတယ္။
အရင္တစ္ခါ အတန္းဆင္းရတုန္းကလည္း ပရိသတ္ အခ်စ္ေတာ္ အေနနဲ႔ ဆင္းသြားရတာ သူတို႔ပဲ။
ဒီ တစ္ခါေတာ႔ "ရဲသူတို႔ မင္းျဖစ္ပါေစ" ဆုေတာင္းေနမိတယ္။

အလုပ္သမား၊ အလုပ္ရွင္၊ အစိုးရ

1) အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ကိုယ္ဝန္ရတယ္။
2) အလုပ္ရွင္က ဒီကိစၥကို သိတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အဲ႔ဒီ အမ်ိဳးသမီးကို ခ်က္ခ်င္း အလုပ္ျဖဳတ္ပစ္တယ္။
3) ဒါကို မေက်နပ္တဲ႔ အလုပ္ရွင္အဖြဲ႔ထဲက တာဝန္ရွိသူတစ္ေယာက္က အလုပ္သမား ဝန္ႀကီးဌာနကို တိုင္ၾကားတယ္။
ဒီ ျပႆနာကို အလုပ္သမား ဝန္ႀကီးဌာနက ၾကားဝင္ ေျဖရွင္းေပးတယ္။

1) ဒီမွာ.. အလုပ္သမားရဲ႕ ကိုယ္ေရးကို္ယ္တာကိစၥကို အလုပ္ရွင္က ဘယ္ အတိုင္း အတာအထိ ဝင္ေရာက္ ဖက္စြက္ခြင္႔ ရွိသလဲ။
2) ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ယုံၾကည္မႈေတြနဲ႔ အစိုးရဥပေဒ ဘယ္ေလာက္အထိ ညီေအာင္ ညွိႏိုင္မလဲ။
3) ဒီလိုေတြ ႀကဳံေတြ႔လာရင္ အစိုးရရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္က ဘယ္လိုရွိမလဲ။

ျဖစ္ခဲ႔တာေတြက စကၤာပူရဲ႕ အႀကီးဆုံး ခ်ပ္ေက်ာင္းေတြထဲက တစ္ေက်ာင္း မွာ ျဖစ္ခဲ႔တာပါ။
ခ်ပ္ေက်ာင္းထဲမွာလည္း အုပ္လုပ္ေသးတယ္၊ ဘာသာေရးက ခြင္႔မျပဳတဲ႔ ကိစၥ ကိုလည္း လြန္က်ဴးတယ္ဆိုၿပီး ခ်ပ္ေက်ာင္းေကာ္မတီက ၆ လ ႏုိ႔တစ္စ္ မေပး ဘဲ ျဖဳတ္တယ္။
ဒီမွာ အစိုးရဥပေဒနဲ႔ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ယုံၾကည္မႈ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၾကတယ္။
အစိုးရက ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမွာပဲ လုပ္လုပ္ အစိုးရရဲ႕ အလုပ္သမား ဥပေဒ ဟာ အၿမဲ အႀကဳံးဝင္ေနရမယ္ဆိုၿပီး မိန္းကေလးကို နစ္နာေၾကးေပးဖို႔ လမ္းၫႊန္တယ္။ ေပးလည္း ေပးရတယ္။

လြန္ခဲ႔ဲတဲ႔ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က အလွဴေငြ အလြဲသုံးစားလုပ္မႈနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုင္ခဲ႔တယ္။
အခု စီးတီးဟားဗတ္စ္ကို က်က်နန ကိုင္ေနတယ္။ ျပစ္မႈထင္ရွားရင္ေတာ႔ မ လြယ္ဘူး။ တကယ္ဆို စကၤာပူအစိုးရထဲမွာ ခရစ္ယန္ေတြ မ်ားပါတယ္။
သမာသမတ္က်ေတာ႔ လစာေတြ အမ်ားႀကီးယူထားတဲ႔ အစိုးရလို႔ ေျပာတာ က လြဲရင္ အစိုးရရဲ႕ စာရိတၱက အျပစ္ေျပာဖို႔ ခက္တယ္။
ဘယ္ဘာသာမွ ႏိုင္ငံဥပေဒအထက္ ေရာက္မေနရဘူး ဆိုတဲ႔ ေပၚလစီပါပဲ။ ဒါမွလည္း ဘာသာစုံ စုေပါင္းေနထိုင္လို႔ရမယ္။

"ငရဲသစ္ငုတ္" (ထဲေနထူး)

အခ်ိန္ရရင္ ဖတ္ၾကည္႔ၾကပါအုံး၊ ဒါ ကဗ်ာျဖစ္သလား တဲ႔။ ၾကာပါၿပီ၊ မဂၢဇင္း ငယ္ တစ္ေဆာင္က အယ္ဒီတာ႔ အႀကိဳက္ကဗ်ာေပါ႔။ မဂၢဇင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ကေတာ႔ ပယ္ပယ္ႏွယ္ႏွယ္ တြယ္ထားတယ္။ ငရဲႀကီး ရွစ္ထပ္နဲ႔ ရွင္႔ကို မုန္းတယ္ ပဲ ပါေပမဲ႔ ဒီ အေတြးရဖို႔ အားစိုက္ရမယ္လို႔ေတာ႔ ထင္ပါတယ္။



"ငရဲသစ္ငုတ္"



၁။ သိဥၨိဳး
၂။ သဃၤာတ
၃။ တာပန
၄။ ပတာပန
၅။ ေရာရုဝ
၆။ မဟာေရာရုဝ
၇။ အဝိစိ
၈။ မဟာအဝိစိ

၉။ ရွင္႔ကို မုန္းတယ္။

(ထဲေနထူး)

လူဝင္မႈႏွင္႔ ဦးေစာ (၂ ) - ေမာင္သန္ ့

(အီးေမးထဲက စာ။ နည္းနည္းေတာ႔ ရွည္တယ္)

၁၉၃၅ ခုႏွစ္မွာ ၾသဂုတ္လမွာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံ စီရင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အက္ဥပေဒ (၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရး) ကို ထုတ္ျပန္ခဲ႔တယ္။ စက္တင္ဘာလမွာ အိႏၵိယအစိုးရ အက္ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ႔တယ္။ စတင္အာ ဏာ တည္တာကေတာ႔ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္နယ္တစ္ခု မဟုတ္ေတာ႔ ဘဲ ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာအတြင္းက သီးျခားႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္ေပါ႔။ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလို႔ ေခၚရျခင္း ကေတာ႔ ဌာနေပါင္း ၉၈ ခုရွိရာမွာ ဘုရင္ခံက ၇ ခုကိုကိုင္ၿပီး က်န္တဲ႔ ၉၁ ခုကို ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္ေတြလက္ထဲ ထည့္တယ္ဆိုတဲ႔ သေဘာပါ။

ဒါကလည္း အမည္ခံ ဟန္ျပ သက္သက္လို႔ပဲ ဆိုရမွာပါပဲ။ ဘုရင္ခံလက္ထဲမွာ ဗီတိုအာဏာကို ကိုင္ထားၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း ရုတ္သိမ္းႏိုင္တယ္၊ ကက္ ဘိနက္ကိုလည္း ျဖဳတ္ပစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဒီ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုေတာ႔ တို႔ဗ မာ အစည္းအရံုးႀကီးနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ႔ တာေပါ႔။ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ အတြင္းမွာလည္း ပူးသတ္မယ္တို႔၊ ခြာသတ္ မယ္တို႔ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ကြဲၾကတာပါပဲ။

ဒါေၾကာင္႔ ၁၉၃၈ ဒုတိယ ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ခ်ိန္ဟာ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ႔။ ဒါတင္မက ေရနံေျမသပိတ္နဲ႔ တတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးဟာလည္း ဒီကာလမွာ ျဖစ္တာပါပဲ။ ေရ နံေျမသပိတ္ကို အာရံုလႊဲလို၍ ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္း ဖန္တီးတယ္လို႔ လည္း အဆိုရွိပါတယ္။

၁၉၃၇ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔မွာ ဒီစနစ္ကို စတင္က်င္႔သံုးဖို႔အတြက္ ေအာက္လႊတ္ေ တာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကိုေတာ႔ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာမွာလုပ္ခဲ႔တယ္။ ၁၉၃၇ မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔မွာေတာ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ စာရင္းကို အတည္ျပဳတယ္။
ဒီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွာ ပထမဆံုး အမတ္ခ်ဳပ္ (နန္းရင္းဝန္) ကေတာ႔ ေဒါက္ တာ ဘေမာ္ေပါ႔။ ေျပာရဦးမယ္ က်ဳပ္တို႔ လူမ်ိဳးေတြအေၾကာင္း။ အစိုးရအဖြဲ႔ အတည္ျပဳၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာပဲ ဦးဘေဘတို႔ ငါးပြင္႔ဆိုင္အဖြဲ႕က ၫြန္ေ ပါင္း အစိုးရတစ္ဖြဲ႕လံုးကို အယံုအၾကည္မရွိ အဆိုတင္သြင္းပါေလေရာဗ်ာ။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခ်စ္လိႈင္က ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရမွာျဖစ္လို႔ ေဘာင္မဝင္ဘူးဆိုၿပီး ပယ္ခ်ခဲ႔တယ္။ ျဖစ္ပံု ေျပာပါတယ္ အစိုးရ တာဝန္ျဖင္႔ မယူရေသးဘူး အယံုအၾကည္မရွိအဆိုက စတင္ေတာ႔တာပဲ။

ဒါတင္လားဗ်ာ ဒီၾကားထဲမွာ သူတစ္ျပန္ ငါတစ္ျပန္ အယံုအၾကည္မရွိ အဆို တင္ ၿပီး ျဖဳတ္ခ် ေနလိုက္ၾကတာ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၃၉ မွာေတာ႔ နန္းရင္း ဝန္ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရျပဳတ္က်ၿပီး နန္းရင္းဝန္ဦးပု ဦးေဆာင္တဲ႔အစိုးရ တက္၊ ေနာက္တစ္ခါ ၁၉၄၀ စက္တင္ဘာမွာ နန္းရင္းဝန္ ဦးပုအစိုးရ ျပဳတ္ က်ၿပီး နန္းရင္းဝန္ဂဠဳန္ဦးေစာ ဦးေဆာင္တဲ႔ အစိုးရတက္ေပါ႔။ (ဘုရင္ခံႀကီး ခမ်ာေတာ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုၾကည့္ၿပီး သေဘာေတြက်ေနမွာပဲဗ်ာ။)

အစိုးရတစ္ရပ္ကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ဆိုတာလည္း လံုေလာက္တဲ႔ ျပႆနာေတြ ဖန္ တီးႏိုင္ဦးမွကိုး။ ဒါေပမယ္႔ ဒီေနရာမွာ ျပႆနာကို ဖန္တီးသူလို႔ မစြပ္စြဲလိုပါ။ ဆက္စပ္၍သာ စဥ္းစားၾက ပါေလ။ ျမန္မာျပည္မွာ ျပႆနာျဖစ္ေစမယ္႔ ေ လာင္စာေတြက အဆင္သင္႔ပါ ေသာက္လက္စ ေဆးလိပ္တိုေလးကို တစ္ ခ်က္ေတာက္လိုက္ရံုနဲ႔ မီးဟုန္းဟုန္းထေတာက္မယ္႔ ေကာက္ရိုးပံု ေတြက အမ်ားသားလားဗ်ာ။
ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္း အၿပီးမွာ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရကို ျဖဳတ္ခ် ဖို႔ လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေထာက္ခံမဲ ၆၁ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၆၆ မဲနဲ႔ မေအာင္ျမင္ ခဲ႔ဘူး။

အလုပ္သမားသပိတ္ေတြ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္က်တယ္။
ဒါနဲ႔ ေဒါက္တာဘေမာ္အစိုးရကို ထပ္ျဖဳတ္ခ်တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ႔ ေထာက္ခံမဲ ၇၀ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၃၇ မဲနဲ႔ ေဒါက္တာ ဘေမာ္ အစိုးရ ျပဳတ္က်တယ္။ ဦးပု အစိုးရတက္တယ္။ ဦးပု အစိုးရကိုလည္း အႀကိမ္ ႀကိမ္ျဖဳတ္ခ်ၾကတာပဲ။
ဒီၾကားထဲ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း ေတြေတာ႔ မေျပာေတာ႔ ပါ ဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဦးပုအစိုးရလည္း ေထာက္ခံမဲ ၈၁ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၃၂ မဲ နဲ႔ ျပဳတ္ၾကတာပဲ။ ဦးေစာအစိုးရ တက္တယ္။ ဦးေစာအစိုးရကိုလည္း ျဖဳတ္ ခ်ဖို႔လုပ္တာပဲ။

၉၁ ဌာနေခတ္ လႊတ္ေတာ္တြင္းက အိႏၵိယအမ်ိဳးသားေတြနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ ဥပေဒ ၾကမ္းေတြအေၾကာင္း မေျပာခင္ ဒိုင္အာခီေခတ္က ဥပေဒၾကမ္းေလးႏွစ္ခု အေၾကာင္း ေျပာဦးမယ္။ ဘာလို႔လဲဆို အဲဒီဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကလည္း အိႏၵိ ယ အမ်ိဳးသားေတြၾကားမွာ အေတာ္ေလး လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားလို႔ပါ။ အဲဒါက ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားအေပၚ အခြန္ေကာက္ခံေရး ဥပေ ဒၾကမ္းနဲ႔ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ား ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးေရး ဥပေဒၾကမ္းတို႔ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု ဥပေဒျပဳေကာင္စီမွာ တင္တယ္ၾကားရင္ပဲ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားေတြဟာ ကုလားသိုက္ က်ားဝင္ကိုက္ ဆိုသလို ပြက္ေလာရိုက္ ကုန္တာေပါ႔။

ပထမ ဥပေဒၾကမ္းဟာ ၁၉၂၂ မတ္လမွာ တင္တာပါ။ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း မွ ျမန္မာျပည္ကို ဝင္လာသူတိုင္း တစ္ဦးလွ်င္ အခြန္ေတာ္ေငြ ငါးက်ပ္ ေပးေ ဆာင္ေစဖို႔ပါ။ (ငါးက်ပ္ကေတာ႔ မ်ားတာေပါ႔ေနာ္ အခုေတာင္ မွတ္ပံုတင္ က ေျခာက္က်ပ္ပဲ ရွိတာ။)
ဥပေဒႏွစ္ခုလံုးကို အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားေတြက အႀကီးအက်ယ္ ကန္႔ကြက္ ၾက တာေပါ႔။ ေနာက္ဆံုး ဥပေဒျပဳေကာင္စီက အတည္ျပဳေပမယ္႔ အခြန္ေကာက္ ယူမယ္႔ ဥပေဒကို ဘုရင္ခံက ဗီတိုအာဏာသံုးၿပီး ပယ္ခ် လိုက္ပါေတာ႔တယ္ ။ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ဥပေဒဟာလည္း ၾသဇာရွိတဲ႔ အိႏၵိယ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားနဲ႔ အိႏၵိ ယ အမတ္ေတြက သူတို႔လိုခ်င္သလို ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္မွာမွ ဥပေဒ အျဖစ္ ထြက္လာ ပါေတာ႔တယ္။

၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ဟာ ငါးႏွစ္ေတာင္မခံပါဘူး။ တိတိက်က်ေျပာ မယ္ဆိုရင္ ေလးႏွစ္ ရွစ္လနဲ႔ ခုနစ္ရက္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒီေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္ဝင္တာေပါ႔ေလ။ ဒီၾကားထဲ လႊတ္ေတာ္ထဲ တင္သြင္းတဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းေတြမွာ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ဆိုင္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကိုပဲအဓိက ေျပာ ပါမယ္။

ပထမ ေျပာခ်င္တဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းက ေနထိုင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းေပါ႔။ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္မွာ ဦးဘေဖက ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထိုင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္းတယ္။

ဒီဥပေဒအရ ျမန္မာျပည္တြင္ေနထိုင္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား၏ အေျခအေန အရပ္ရပ္ ခြဲျခမ္း စီစစ္ရန္ႏွင္႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထိုင္ခြင္႔အတြက္ အခေၾကးေ ငြေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒဟာ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားမ်ား အစိုးရအမႈထမ္းခြင္႔နဲ႔ အျခား အခြင္႔ အေရးေတြကိုေတာ႔ ကန္႔သတ္တာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔လည္း အိႏၵိယ အမတ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဒါကို အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္သူကေတာ႔ အိႏၵိယအမ်ိဳးသား မူဆ လင္အမတ္ အက္စ္အင္ ဟာဂ်ီေပါ႔။ သူက “၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဥပေဒအရ အမ်ိဳး မ်ိဳးေသာ လူနည္းစု အမ်ိဳးသားမ်ား၏ (အဲဒီ လူနည္းစု လူနည္းစုနဲ႔ပဲ အခု အခ်ိန္အထိ လုပ္စားေနတုန္းပဲ) လံုျခံဳမႈကို အကာအကြယ္ ေပးထားခ်က္မ်ား လံုးဝပ်က္စီးသြားေစမည့္ ဥပေဒျဖစ္သည္။

မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ား ဆက္ကာ ဆက္ကာ လာေစရန္ သေႏၶတည္ျခင္း သာျ ဖစ္သည္။ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဥပေဒကို ခ်ိဳးဖ်က္သည့္ ဥပေဒျဖစ္၍ ဤ လႊတ္ေတာ္ က အတည္မျပဳႏိုင္။
ဘိလပ္ ပါလီမန္ကသာ အတည္ျပဳႏိုင္ သည္” ဆိုၿပီး ေျပာပါေတာ႔တယ္။

ဒါ႔ျပင္ အမတ္ျဖစ္တဲ႔ လြယ္အိပ္ႀကီး ဦးဘလိႈင္ကိုလည္း ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုတဲ႔ အတြက္ ဦးဘလိႈင္က “အိႏၵိယသားတို႔သည္ ျမန္မာျပည္သို႔လည္း လာေ ရာက္ေငြရွာေသးသည္။ျမန္မာ႔အေရးအခင္း မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ ရန္လည္း ဘယ္ေတာ႔မွ လက္မေႏွး။ ဒီလိုသာ ဆက္လုပ္ေနဦးမည္ ဆိုလွ်င္ အဓိကရုဏ္းမ်ားျဖစ္၍ ဆံုးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း သတိေပးပါသည္။
အကယ္၍ အဓိကရုဏ္းသာ စတင္ျဖစ္ပြားမည္ ဆိုလွ်င္ တစ္တိုင္းျပည္လံုး အုပ္ထိန္းမရ ငရဲျပည္ကဲ႔သို႔ တစ္ျပည္လံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေပလိမ္႔မည္” ဆိုၿပီး ျပန္ လည္ ေခ်ပေျပာဆိုပါတယ္တဲ႔။ ဦးဘလိႈင္ သတိေပးၿပီး တစ္ႏွစ္မျပည္မီမွာပဲ ဒုတိယ ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္းႀကီး ျဖစ္ခဲ႔တာပါပဲ။

ထူးျခားတာက ဟာဂ်ီရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကို အဲဒီအခ်ိန္က လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခ်စ္လိႈင္က လက္ခံခဲ႔တယ္တဲ႔။ ဘာေၾကာင္႔လက္ခံလည္း ဆိုတာေတာ႔ မသိပါ။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကေတာ႔ ေခ်ာင္ထိုး ခံလိုက္ရေတာ႔တာပါပဲ။

လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ ႏိုင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈေတြ အားေကာင္းေနတုန္း လႊတ္ေ တာ္တြင္းမွာလည္း အစိုးရကို အားစမ္းတဲ႔နည္းကေတာ႔ ဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္ သြင္းတာေပါ႔ ဦးေစာဟာ လယ္ယာေျမ ဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္ခဲ႔တယ္။ သူ႕ကိုေထာက္ခံသူေတြကေတာ႔ ငါးပြင္႔ဆိုင္ အမတ္ေတြေပါ႔။ ဦးေစာက မ်ိဳး ခ်စ္ ပါတီကို ၁၉၃၇ ၾသဂုတ္ ၁၄ မွာ တည္ေထာင္ခဲ႔တာ။ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ တုန္းက မ်ိဳးခ်စ္ပါတီ မရွိေသးဘူး။
ဒီေနရာမွာ ငါးပြင္႔ဆိုင္ဆိုတာဘာလဲ ဆိုတာ တစ္ခ်ိဳ႕ မသိတဲ႔လူလည္း ရွိမွာ မို႔ ေျပာပါ႔မယ္။
(လိုရင္းကို မေရာက္ႏိုင္ေတာ႔ဘူးေနာ္။ သည္းခံပါဗ်ာ။)

ငါးပြင္႔ဆိုင္အဖြဲ႕ဆိုတာ အဖြဲ႕ငါးဖြဲ႕ ေပါင္းထားတဲ႔ အဖြဲ႕ပါ။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၃၀ ကေန ေမ ၂ ရက္ထိ မႏၲေလးမွာ ညီၫြတ္ေရး အစည္းအေဝး က်င္းပတဲ႔ အခါ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕ ေတြျဖစ္တဲ႔ ျပည္သူျပည္သားအဖြဲ႔၊ အမ္ေအေမာင္ႀကီး ဦးစီးတဲ႔ ခြဲခြာေရးအသင္းႀကီးကို အမည္ ေျပာင္းထားတဲ႔ ျမန္မာျပည္ လြတ္ လပ္ေရးအဖြဲ႕ (Free Burma)၊ ေရဦးဆရာေတာ္ ႀကီးမႈးတဲ႔ ဗဟို ဂ်ီစီဘီေအ အဖြဲ႕၊ ဦးဘစီ ဦးစီးတဲ႔ သပိတ္ေမွာက္ ဂ်ီစီဘီေအအဖြဲ႕၊ ဦးဘဦး ဦးစီးတဲ႔ မႏၲေလး ၂၁ ဦး အဖြဲ႕ေတြကိုေပါင္းၿပီး ညီၫြတ္ေရး မူလဂ်ီစီဘီေအ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဆိုၿပီး ဖြဲ႕ထားတာပါ။

Five Flowers Party လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အဖြဲ႕ေတြကလည္း အမ်ား သားေနာ္။ အလ်ဥ္းသင္႔ ရင္ေတာ႔ ဒီအေၾကာင္းေတြ သတ္သတ္ေရးေပး ပါ႔ မယ္။
ဒီအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ အႀကီးအမွဴးကေတာ႔ ေရဦးဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသပါ။
ဥကၠ႒ကေတာ႔ မကၡရာမင္းသားနဲ႔ ေဒၚခင္ေလးတို႔ရဲ႕ သားငယ္ ထိပ္တင္ဝ မင္းသားေပါ႔။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း ဒီအဖြဲ႕ႀကီးက အမတ္ေနရာ ၄၆ ေန ရာနဲ႔ အမ်ားဆံုးႏိုင္ထားတာပါ။

ခုနကေျပာခဲ႔တဲ႔ လႊတ္ေတာ္တြင္း အားစမ္းတဲ႔ လယ္ယာေျမ ဥပေဒေတြထဲက တစ္ခုကေတာ႔ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္မွာ ဦးေစာတင္သြင္းတဲ႔ လယ္ယာေျမ ဥပေဒ ၾကမ္းေပါ႔။ ဒီဥပေဒၾကမ္းအရ လယ္ယာေျမအားလံုးကို ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ေၾက ညာၿပီး လယ္လုပ္သူမ်ားကို လယ္ယာေျမမ်ား ေဝျခမ္းေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ လယ္လုပ္သူသာ လယ္ပိုင္ရမည္ဆိုတဲ႔ စနစ္ေပါ႔ေနာ္။ အဲဒီမွာ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္သူကေတာ႔ ဘယ္သူရွိမလဲ ခ်စ္တီးကိုယ္စားလွယ္ ဗယ္လယန္ ခ်စ္တီးယားေပါ႔။ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရကလည္း ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ပယ္ခ် ခဲ႔ ပါတယ္။
အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ႔ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဥပေဒနဲ႔ လြန္စြာ ဆန္႔က်င္ေနလို႔ပါတဲ႔။

ဒါကိုမေက်နပ္တဲ႔ ဦးေစာက ေနာက္တစ္ခါ သီးစားခ ထိန္းသိမ္းေရး ဥပေဒ ၾကမ္းကို ေနာက္ထပ္ တင္ျပန္ပါတယ္။
(ေတာင္သူလယ္သမားအေရး အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ႀကီးေပါ႔ဗ်ာ။)
ဒီဥပေဒၾကမ္းအရ လယ္တစ္ကြက္မွ ထြက္ရွိတဲ႔ စပါးရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုကိုသာ လယ္ခအျဖစ္ ပိုင္ရွင္ကိုေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကိုလက္ခံေဆြးေႏြး ဖို႔လည္း လက္မခံပါဘူး။
မေက်နပ္လို႔ ၁၉၃၇ စက္တင္ဘာမွာ လႊတ္ေတာ္ကို ထပ္တင္ျပန္ပါတယ္။ ဒီ တစ္ခါေတာ႔ လယ္ရွင္ႀကီးေတြရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္ေတြက အျပင္း အထန္ ကန္႔ကြက္ၾကပါေတာ႔တယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိလဲ ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ႔ အိႏၵိယကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္းက ဘိလပ္ အစိုးရ ျမန္မာျပည္ဆိုင္ရာ အတြင္းဝန္ထံကို စာေရးသား ကန္႔ကြက္တဲ႔ အထိပါပဲ။

အမတ္ဟာဂ်ီကလည္း ဒီဥပေဒၾကမ္း တင္သြင္းတာဟာ ဦးေစာအေနနဲ႔ ကိုယ္ က်ိဳးအတြက္ စတန္႔ထြင္တာဆိုၿပီး ေျပာဆိုတိုက္ခိုက္ တာေပါ႔။ ဦးေစာ က လည္း ဒီဥပေဒၾကမ္းကို မရုတ္သိမ္းေပးႏိုင္တဲ႔အျပင္ အိႏၵိယအမ်ိဳးသား အ သင္း အဖြဲ႕မွာ ဟာဂ်ီလိုလူမ်ိဳး ေခါင္းေဆာင္ မလုပ္သင္႔ေၾကာင္း၊ ဟာဂ်ီေ ၾကာင္႔ ဒီတိုင္းျပည္တြင္းမွာ အျပန္အလွန္ ရန္ၿငိွဳးထား မုန္းတီးမႈေတြ ျဖစ္ လာႏိုင္တယ္ေပါ႔။ ဘိလပ္သား အမတ္ေတြကိုလည္း လိုတစ္မ်ိဳး မလိုတစ္မ်ိဳး လုပ္တဲ႔ သူေတြလို႔ ေျပာၿပီး လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာ အျပန္အလွန္ ၿဖဲၾကတာေပါ႔ဗ်ာ။
(မ်ိဳးခ်စ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေပကိုး။)

အစိုးရအေနနဲ႔လည္း ၁၉၃၈ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးခဲ႔ ပါေသးတယ္။
ဒါကိုလည္း ခ်စ္တီးေတြနဲ႔ နတ္တူကြတ္တိုင္ ခ်စ္တီးယားအသင္းက အျပင္း အထန္ကန္႔ကြက္ၿပီး ဟိုက္ကုတ္ တရားလႊတ္ေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားၾကရာမွာ တရားလႊတ္ေတာ္က ေငြမ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီး ေျမရွင္ေတြကို အႏိုင္ေပးလိုက္ တယ္တဲ႔ဗ်ား။

ဒီေလာက္ဆိုေတာ္ပါၿပီ။ ေခါင္းစဥ္နဲ႔လည္း ေတာ္ေတာ္လြဲသြားၿပီလားမသိ။
ေျပာခ်င္တာက ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္က ႏိုင္ငံေရးအားၿပိဳင္မႈေတြမွာ ဘာကို အသံုးခ်လည္းဆိုတာ နည္းနည္းေလာက္ သိေစခ်င္လို႔ပါ။ အဓိကက လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးျပႆနာ ေကာက္ရိုးပံု၊လယ္ယာေျမျပႆနာ ေကာ က္ရိုးပံု၊ အလုပ္သမားျပႆနာ ေကာက္ရိုးပံု၊ ေက်ာင္း သား ျပႆနာ ေ ကာက္ ရိုးပံုေတြပါပဲ။
ဒီျပႆနာေတြကို မီးထိုးေပးတာကေတာ႔ သတင္းစာေတြ ေပါ႔ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဦးေစာဟာ သူရိယ သတင္းစာႀကီးရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ျဖစ္သလို အျခား ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာလည္း လက္ကိုင္တုတ္ သတင္းစာေတြ အသီးသီး ရွိၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း ႏုတ္သပ္သပ္ ေရးပါဦးမယ္။ (ခုေခတ္နဲ႔ ဘာ ကြာ လဲဟင္၊ က်ဳပ္ကေတာ႔ မသိ။)

ကဲ အခုေတာ႔ လိုရင္းကို သြားၾကရေအာင္။ ေနဦးဗ် တစ္ခုေတာ႔ ေျပာ ခ်င္ေသးတယ္။
အခု ေခတ္စားေနတဲ႔ မ်ိဳးေစာင္႔ဥပေဒ ဆိုတာကိုပါ။ အဲဒါေလးလည္း ထည့္ေျပာဦးမွေပါ႔ေနာ္။

နားဦးမယ္ဗ်ာ။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ဆိုရင္ေတာ႔ ၿပီးပါၿပီ။

ေမာင္သန္ ့