ႀကိဳးေဟာင္းနဲ႔ ျပန္ခ်ည္လာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ မိသားစုဘဝ ( ၁ )


ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္ဘဝက လူႀကီးသူမေတြ ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ အိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေတြဟာ ႀကီးလုိ႔ လူလားေျမာက္လာတဲ့အထိ အသိထဲမွာ နက္နက္နဲနဲ ရွိေနတတ္တယ္။ ဒီပုံျပင္ေတြရဲ႕ ထိေရာက္မႈကုိ ေရွးလူႀကီးသူမေတြက ကုိယ္ တုိင္ထပ္တူ ခံစားၿပီး ေျပာခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အိပ္ယာဝင္ ပုံျပင္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြဟာ ေခတ္သစ္ စိတ္ပညာသိပၸံနဲ႔ သက္ေသျပလုိ႔ ရတယ္ဆုိတာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လူႀကီးသူမေတြ သိသြားႏုိင္ မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။

" What a happy family life? " ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္ၿပီး ေမြးစား ရင္း ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ျပန္ေရးလုိက္မိပါတယ္။
ေဒါက္တာ Duke ဟာ ကေလးေတြနဲ႔ဆုိင္တဲ့ စိတ္ပညာကို သုေတသနျပဳေန တဲ့ Emory တကၠသုိလ္က ပါေမာကၡ တစ္ေယာက္ပါ။ အထူးသျဖင့္ အခက္ အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့အခါမွာ ဘယ္သူေတြက ပုိၿပီး ခံႏုိင္ရည္ ရွိတယ္ ၊ ျပႆနာကုိ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ရင္ဆုိင္ႏုိင္တယ္၊ ပုိၿပီး ရင့္က်က္တယ္ ဆုိ တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သူ သိခ်င္ေနခဲ့တာပါ။

အေျဖရဲ႕ သဲလြန္စက ေတြ႔မယ့္ေတြ႔ေတာလည္း ကေလးေတြကုိ စာသင္ေပးေ နတဲ့ သူ႔ရဲ႕ဇနီး ဆာရာဆီက ရခဲ့တယ္။ သူမ သတိထားမိတာက မိသားစု ရဲ႕ ေနာက္ခံသမုိင္းကုိ ေကာင္းေကာင္း သိထားတဲ့ ကေလးေတြဟာ အျခား ကေလးေတြထက္ ပုိၿပီး တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္တယ္ ဆုိတာပါ။

အဲဒီ သဲလြန္စကုိ အေျခခံၿပီး ေဒါက္တာ Duke နဲ႔ သူ႔ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ ဖက္ ေဒါက္တာ Robyn တုိ႔က ‘Do you know’ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း (၂၀) နဲ႔ ကေလးေတြကုိ စတင္ စမ္းသပ္ခဲ့ၾကတယ္။ မင္းသိသလားဆုိတဲ့ ေမးခြန္း (၂၀) ထဲမွာ …
- မင္း အဘုိးအဘြားေတြက ဘယ္မွာ ေမြးၿပီး ဘယ္မွာ ေနခဲ့ၾကတာလဲ။
- မင္းမိဘေတြက ဘယ္ေက်ာင္းမွာ တက္ခဲ့ၾကတာလဲ။
- သူတုိ႔ ဘယ္မွာ စတင္ စုံေတြ႔ခဲ့ၾကတာလဲ။
- မိသားစုထဲမွာ က်န္းမာေရးစတဲ့ ဘယ္လုိ ျပႆနာေတြ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရဖူးသလဲ
- မင္းကုိ ဘယ္မွာ ေမြးခဲ့တာလဲ။
စတဲ့ သူတုိ႔ဘဝနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ေမးခြန္းေတြပါ။ အံ့ဩစရာ ေကာင္းတာက အဲသလုိ ေမးခြန္းေတြကုိ ေျဖဆုိႏုိင္တဲ့ ကေလးေတြဟာ အတန္းထဲမွာ တည္ၿငိမ္မႈ အရွိဆုံးနဲ႔ ပညာေရး၊ ကုိယ္က်င့္တရားစတဲ့ အခက္အခဲေတြကုိ သူမ်ားထက္ ပုိၿပီး ေကာင္းေကာင္း ရင္ဆုိင္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ ေတြ႔ရွိရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ဒီေတာ့ ကေလးေတြကုိ မိသားစုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ သူတုိ႔ အရြယ္နဲ႔အလုိက္ အဆုိးေရာ၊ အေကာင္းပါ အသိေပး ေျပာျပထားသင့္ ပါတယ္။ မိသားစုအေၾကာင္းကုိ ေျပာျပရာမွာ သုံးမ်ိဳး ခြဲျပထားပါတယ္။

၁။ Ascending Family narrative
မိသားစုဘဝ အစရဲ႕ ေနာက္ခံသမုိင္းကုိ ေျပာျပျခင္းပါ။ ငါတုိ႔ ဒီၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္ လာေတာ့ ဘာပစၥည္းမွလည္း မရွိ၊ အသိအကြ်မ္း ဆုိတာလည္း ေကာင္းေ ကာင္းကန္းကန္း မရွိ၊ ႀကိဳးစားလုိက္ရတာ မနည္းပဲ။ ဒီလုိနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ (မိသား စုပုိင္) စတုိးဆုိင္ေလး ဖြင့္လာႏုိင္တယ္။ မင္းအဘုိးဆုိရင္ အထက္တန္း ပညာေရးေလာက္ပဲ သင္ယူႏုိင္ခဲ့တယ္။ အေဖနဲ႔ အေမတုိ႔ အလွည့္ေရာက္ေ တာ့ မွ တကၠသုိလ္ပညာကုိ သင္ယူႏုိင္တာ။ သားေရ (သမီးေရ) … ဒီတစ္ခါ သားအလွည့္ (သမီးအလွည့္) ေရာက္လာၿပီ စတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြပါ။

သူတုိ႔ကုိ ေလးေလးပင္ပင္ ဆုံးမစကားေတြ ေျပာတာထက္ အဲသလုိ မိသားစု ရဲ႕ ေနာက္ခံသမုိင္းေတြကုိ ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပတာဟာ ကေလးအတြက္ ပုိၿပီး သင့္ေတာ္သလုိ သူ႔အတြက္လည္း ပုိၿပီး ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။

၂။ The Descending family narrative
ဒုတိယ ေျပာျပသင့္တဲ့ စကားေတြကေတာ့ မိသားစုအေၾကာင္း ဆုိတာထက္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကုိ ေရြးထုတ္ေျပာျပျခင္းပါ။ ကားစီးခ်င္တယ္ ဆုိတဲ့ ကေလးကုိ အဘုိးအဘြားတုိ႔ လက္ထက္က (သုိ႔မဟုတ္) သား (သမီး) ကုိ မေမြးခင္က အေဖတုိ႔ အေမတုိ႔လည္း ကားရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အိမ္ယာေတြ ပုိင္ ဆုိင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွလုိ႔ ဒါေတြအားလုံး ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရတယ္။ သား (သမီး) တုိ႔အလွည့္ေရာက္ရင္ ဒါေတြ ျပန္ရေအာင္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အေဖတုိ႔ အေမတုိ႔က မင္းတုိ႔ရဲ႕ ပညာေရးကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေထာက္ပံ့ေပးေနတာ၊ ႀကိဳးစားေနာ္ … စတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြပါ။
(ဆက္ရန္)


 ဇင္ေဝေသာ္

Post a Comment