"ဗဟုသစၥဥၥကို အထက္တန္းပညာေရး(ဘာသာရပ္အေျခခံေတြ အမ်ားႀကီး သင္ ယူရ၊ အထူးျပဳေလ႔လာမႈ မဟုတ္)၊ သိပၸဥၥကို တကၠသိုလ္ပညာေရး (အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းလို႔ရတဲ႔အထိ အထူးျပဳေလ႔လာ၊ ေမဂ်ာ ဆပ္ဘဂ်က္ ယူရ) လို႔ ဆြဲ ၾကည့္မိပါတယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝနဲ႔ပူးတြဲျပရင္ ဗဟုသစၥဥၥဟာ အသက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၆ ႏွစ္ၾကား၊ သိပၸဥၥဟာ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ (သို႔) အသက္ ၃၀ (ဘြဲ႔လြန္ကို ရည္ရြယ္) အၾကားလို႔ ၾကည့္ထားပါတယ္"
တကယ္လို႔ ဘဝတစ္ခုကို ဓားတစ္ေခ်ာင္းလိုဆက္ဆံေပးရမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ အခ်ိန္ဟာ ေရျဖန္းေပးရမယ႔္အခ်ိန္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ေတြနဲ႔ လုံးေထြး သတ္ပုတ္ခဲ႔ၿပီးတဲ႔ေနာက္ လူက မာေက်ာလာေပ မဲ႔ ဘဝက ပူလာပါတယ္။ ("လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ" ဒုတိယတြဲနဲ႔ "လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ႔အျမင္" က ျပင္ဆင္၊ တည္းျဖတ္ဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္။)
ဒီအခိုက္......ထိုင္ဝမ္မွာေရာက္စဥ္
"မင္း ေရးထားတဲ႔ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြး နာဘိေသးေလာ႔ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ၊ ငါေတာ႔ လူေတြ႔တိုင္းအဖတ္ခိုင္းတယ္၊ ဆက္ေရးပါ" ဆိုတဲ႔စကား ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးနႏၵဝံဆီက ၾကားခဲ႔ရပါတယ္။ အလားတူပဲ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးရဲ႕ အယ္ဒီတာ ကိုေကာင္းေက်ာ္ကလည္း အဲသလို ပင္ကိုယ္ေရးေလးေတြ မေရးျဖစ္ဘူးလားလို႔ (အားမလို၊ အားမရသံ ခံစားမိတယ္) ေမးလာျပန္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ အေအးဓာတ္လိုေနတာလည္းပါဝင္ပါတယ္။
ျပႆနာက အရင္က ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးကို အခု ကိုယ္တိုင္မႀကိဳက္ေတာ႔ပါ။ ဖတ္ရတဲ႔စာ၊ က်င္လည္ရတဲ႔ ဝန္းက်င္၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ စတာေတြေၾကာင္႔ မိမိရဲ႕ ပညာမဟုတ္တဲ႔ သညာေတြ အေရာင္ေျပာင္း လာခဲ႔ရ ပါ တယ္။ ရင္႔က်က္ျခင္းလား၊ ေခါင္းမာျခင္လား မကြဲျပားလွပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဗုဒၶရဲ႕ မဂၤလာ ပန္ခင္းဆီက မဂၤလာခိုး၊ မဂၤလာေငြ႔ေတြကို (မိမိျမင္သည္က ဘုရားသိေစခ်င္ သည့္ မဂၤလာအစစ္ ဟုတ္ဟန္မတူ) တေမ႔တေမာျပန္ေမ်ွာၾကည့္လာမိပါတယ္။
လက္ရွိ မဂၤလသုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ပုံဟာ အဖြင္႔က်မ္းေတြနဲ႔ ညီတာရွိသလို မညီ တာေတြလည္းရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ သီးသန္႔ႀကီးခြဲမထြက္သလို မရ ရေအာင္လည္း ဆြဲမညွိခ်င္ပါ။
ဥပမာ ဗဟုသစၥဥၥကို အထက္တန္းပညာေရး(ဘာသာရပ္အေျခခံေတြ အမ်ားႀကီး သင္ယူရ၊ အထူးျပဳေလ႔လာမႈ မဟုတ္)၊ သိပၸဥၥကို တကၠသိုလ္ပညာေရး (အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းလို႔ရတဲ႔အထိ အထူးျပဳေလ႔လာ၊ ေမဂ်ာ ဆပ္ဘဂ်က္ ယူရ) လို႔ ဆြဲၾကည့္မိပါတယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝနဲ႔ပူးတြဲျပရင္ ဗဟုသစၥဥၥဟာ အသက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၆ ႏွစ္ၾကား၊ သိပၸဥၥဟာ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ (သို႔) အသက္ ၃၀ (ဘြဲ႔လြန္ကိုရည္ရြယ္) အၾကားလို႔ ၾကည့္ထားပါတယ္။ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ "မဂၤလာတရားဟာ အရြယ္အတိုင္းသြားတယ္၊ ခရီးဆက္တယ္" ဆိုတဲ႔စကားကေန ဆင္႔ပြားယူလိုက္ျခင္းပါ။ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ႔ စာဖတ္သူေတြ ပါ ဖတ္လို႔ရေစဖို႔ လိုအပ္ရင္ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရတခ်ိဳ႕၊ အဆိုအမိန္႔အခ်ိဳ႕ကိုလည္း ထည့္သြားမွာပါ။ ဘာသာေရးစာအုပ္တစ္အုပ္လို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းထက္ သာမန္ လူတစ္ေယာက္လို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ေခါင္းစဥ္မေပးရေသးေပမဲ႔ ၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းနဲ႔ ၂၀၁၅ ႏွစ္ဦးပိုင္းေတြမွာ မဂၤလာ တရားေတြ တင္ေပးသြားဖို႔ရွိပါတယ္။
ေမာင္ငယ္ရင္ေသြး နယူးဗားရွင္းဆိုရင္ ရပါလိမ္႔မယ္။
ကေလာင္နာမည္ကို သိပ္အေလးမထားတတ္လို႔ လူပိုသိတဲ႔ ဇင္ေဝေသာ္ကိုပဲ သုံးပါမယ္။ မဂၤလာရွိၾကပါေစ။
(သူမ်ားကိုေျပာၿပီးရင္ လုပ္ျဖစ္ဖို႔၊ ၿပီးဖို႔လည္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကို တြန္းအားပိုေပးရ တတ္ပါတယ္၊ ႏို႔မို႔ ရွက္စရာ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီေန႔ ဖြင္႔ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အားယူျခင္း တစ္မ်ိဳးေပါ႔)
Post a Comment