လူသားအားလုံး တန္းတူရွိရမယ္ဆုိတာ ဟန္ေဆာင္ထားတဲ့ ယုံၾကည္မႈပဲ။
(လီကြမ္းယု)
(လီကြမ္းယု)
မသိမ္ေမြ႔ႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး ခ်စ္စိတ္ ( ၃ ) မွအဆက္
သူတုိ႔ေျပာၿပီး ငါတို႕ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္ၾကတာ။ အခုဆုိရင္ Istana ကုိၾကည့္။ သစ္ပင္ပုံသ႑ာန္ေတြ ေျပာင္းၿပီး လွလာတယ္။ လွမွာေပါ႔။ ဒီတစ္ခါ ငါတုိ႔ေရြးခ်ယ္တာက ဒီသစ္ပင္ကုိ ဒီပုံ၊ ဒီသစ္ခ်ဳံကုိ ဒီပုံထားရင္ ဘယ္လုိထားရင္ လွမယ္ဆုိတာကုိ သိႏုိင္တဲ့ အႏုပညာဓာတ္ခံရွိသူေတြကုိ ေရြးခဲ့တာကုိး။ ေအလယ္ဘယ္မွာ သခ်ၤာေတာ္တာ၊ သိပၸံပညာေတာ္တာနဲ႔ ဒါေတြ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ ဟုိတုန္းက HDB တုိက္ေတြကုိၾကည့္ အားလုံး တစ္ပုံစံတည္းႀကီး။ ဒါကလည္း သခၤန္းစာတစ္ခုပဲ။
ေမး ။ ။ ဗီဇက အေရးပါသလုိ ပညာေရးကလည္း အေရးပါတာပါပဲ။
ေျဖ ။ ။ ဒါေတြအေၾကာင္းကုိေတာ့ ငါ႔ကုိ လာေျပာေနစရာမလုိဘူး။ စာေတြ အမ်ားႀကီး ငါဖတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။
ေမး ။ ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ သုေတသနလုပ္ေတာ့ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာ ေတြ႔ရတယ္။ စကၤာပူ ပညာေရးအတြက္ သုံးစြဲတာက ေတာင္ကုိးရီးယားနဲ႔ ထုိင္၀မ္တုိ႔ေအာက္ ေလ်ာ့ေနတယ္။
ေျဖ ။ ။ သူတုိ႔က ငါတုိ႔ထက္ ပုိေတာ္ေနသလား။ ထုိင္၀မ္ကလူေတြ ငါတုိ႔ထက္ ပုိေတာ္ေနသလား။
ေမး ။ ။ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္အတြက္ ဒီထက္ပုိၿပီး မသုံးစြဲသင့္ဘူးလား။
ေျဖ ။ ။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အသုံးစရိတ္ဟာ ႏွစ္အလုိက္ တုိးတုိးၿပီးလာေနပါတယ္။ အေကာင္းဆုံး အရည္အေသြးေတြ ထုတ္ယူႏုိင္ေအာင္ ငါတုိ႔လည္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး ႀကိဳးစားေနတာပဲ။ စီးပြားေရးက်ဆင္းခုိက္မွာ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြျဖစ္တဲ့ Lab ေတြ၊ အျခား ပစၥည္းပစၥယ တတ္ဆင္မႈေတြ အားလုံး ရေအာင္ယူလုိက္ႏုိ္င္တယ္။
ငါတုိ႔မွာ ဘာလုိအပ္ေနသလဲ။ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဆရာေတြလုိအပ္ေနတာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အရည္အခ်င္း ျပည့္တဲ့ဆရာသမားေတြကုိ ရႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳစားေနၾကတယ္။ မူလတန္းကစတာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ မူႀကိဳကစၿပီး ရေအာင္ ရွာေနၾကတာ။ မူႀကိဳဆရာေတြအားလုံးကုိ မြမ္းမံသင္တန္းေပးဖုိ႔ လႊတ္ေပးၾကတယ္။ ဒါကလည္း အေရာင္တင္ေပး႐ုံပဲ မဟုတ္လား။ ေက်ာက္ေကာင္းျဖစ္ေနမွလည္း ပြတ္တုိက္ေပးလုိ႔ အေရာက္တက္လာတာ။ (ရီလ်က္) သဲေသာင္ျပင္ကုိ သြားၾကည့္ပါလား။ ငါ႔အမ်ဳိးသမီးဆုိရင္ ေက်ာက္ခဲေလးေတြ ေကာက္ေကာက္လာတတ္တယ္။ ၿပီးရင္ သစ္သားေသတၱာ၊ သစ္သားလင္ပန္းေလးေတြထဲ ထည့္ထားတတ္တယ္။ အျပစ္မရွိ၊ ပုိက္ဆံမကုန္ဘဲရတဲ့ ေက်နပ္မႈမ်ဳိး။ ေက်ာက္တုံးတုိင္းေတာ့ ခ်စ္စရာေလးေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။
ေမး ။ ။ အခုေကာက္ယူထားတဲ့ ေက်ာက္တုံးေလးေတြ အေရာင္လက္လာဖုိ႔ လက္ရွိစနစ္အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ ယုံၾကည္မႈရွိသလဲ။
ေျဖ ။ ။ အေကာင္းဆုံးေတာ့ ႀကိဳးစားေနၾကတာပဲ။ မင္းမွာ အႀကံေကာင္းဉာဏ္ေကာင္းရွိရင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဖြံ႕ၿဖဳိးေရး၊ လူငယ္နဲ႔အားကစား၀န္ႀကီး (Minister of Education and Ministery of Community Development, Youth and Sports) ကုိ တင္ျပပါလား။ သူတုိ႔ ေဆြးေႏြးၾကလိမ့္မယ္။ လက္ေတြ႔က်တယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔လုပ္ၾကမွာ။ အေကာင္းဆုံး တုိ႔ႀကိဳးစားေနၾကတာပဲ။ ငါတုိ႔က မလုပ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ တခါတခါ ငါတုိ႔လုပ္ရတာက အကန္႔အသတ္ေတြရွိတယ္။
ေမး ။ ။ နည္းနည္းပါးပါး တုိးတက္မႈရွိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႀကိဳးေတာ့ ႀကိဳးစားသင့္တာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။
ေျဖ ။ ။ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ Manclaki (မေလးမြတ္ဆလင္အဖြဲ႕) ကုိၾကည့္။ ၿပီးရင္ Muis (စကၤာပူမူစလင္ဘာသာေရးေကာင္စီ) ကုိၾကည့္။ သူတုိ႔ဆုိရင္ ကေလးေတြရဲ႕ သခ်ၤာနဲ႔ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြ တုိးတက္လာေအာင္ မေနမနား ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ငါက မေလးေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ေျပာတယ္။ ႀကိဳးစားၾက။ ဒါေပမယ့္ အိႏိၵယန္းနဲ႔ တ႐ုတ္တုိ႔ကုိမီဖုိ႔ အကြာအေ၀းကေတာ့ အရင္အတုိင္းပဲ ရွိေနဦးမွာပဲလုိ႔။ ဟုိကေလးေတြကလည္း ႀကိဳစားေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ျခားနားခ်က္ကေတာ့ ရွိေနမွာပဲ။ ကေလးေတြ တုိးတက္လာတယ္။ ကြာဟမႈကေတာ့ က်ဥ္းမလာဘူး။ ဒါ သဘာ၀ပဲ။ လက္ခံရဲဖုိ႔လုိတယ္။ ဆီဒက္ က အစပုိင္း ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕တယ္။ ေနာက္မွ လက္ခံလာတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူက မေလးဆရာမ်ားအသင္းရဲ႕ ဥကၠ႒။ သူ႔ကုိ ေခၚယူၿပီး ပညာေရးဌာနထဲ ထည့္ေပးလုိက္တယ္။ "ၾကည့္ မင္းကုိယ္တုိင္ ျမင္ရေအာင္လုိ႔" လုိ႔ ငါ ေျပာလုိက္တယ္။ ဒါၿပီးေတာ့ ၿဗိတိသွ်ေခတ္က စာေမးပြဲရလဒ္ေတြဆီ သြားၾကည့္ရေအာင္။ ဘယ္မွာလည္း တူညီတဲ့ လူ႔သဘာ၀ရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး။ ကုိလုိနီေခတ္ကတည္းက ဒီျပႆနာက ရွိေနတာ။
ကြန္ျမဴနစ္ေတြ ယုံၾကည္သလုိ တူညီတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိ တည္ေထာင္ယူလုိ႔ရတယ္ဆုိတာ မင္းယုံသလား။ ခဏၾကာေတာ့ သူတုိ႔လည္း ဒီအယူအဆကုိ အယုံအၾကည္မဲ႔လာၾကေတာ့တာပဲ။ လူသားအားလုံး တန္းတူရွိရမယ္ဆုိတာ ဟန္ေဆာင္ထားတဲ့ ယုံၾကည္မႈပဲ။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္က ေျပာတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့လူတခ်ဳိ႕က သူမ်ားထက္ ပုိၿပီး ျမန္ျမန္ခ်မ္းသာသြားၾကတယ္။ က်န္တဲ့ လူေတြကေတာ့ ေနာက္မွ ခ်မ္းသာလာလိမ့္မယ္တဲ့။ ဒီအတုိင္း ေရွ႕ဆက္လုပ္ဆုိၿပီး တန္းတူ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၀ါဒကုိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ကုိင္ထားတဲ့ သူ႔လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြအေပၚ ေက်ာ္လႊားၿပီး သူဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ။
ေမး ။ ။ ညီတူတဲ့အဖြဲ႔အစည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတဲ့ မစၥတာလီရဲ႕ ဗီဇအေျခခံ၀ါဒကုိ သေဘာမတူတဲ့ ၀န္ႀကီးေတြ ကတ္ဘိနိတ္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ဒါက အမွန္တရားပဲ။ အေႏွးနဲ႔အျမန္ သူတုိ႔လက္ခံလာရမွာေပါ႔။ သူတုိ႔ကုိ အယုံသြင္းေနစရာ မလုိပါဘူး။ ငါေျပာတာက ေစာင့္ၾကည့္ဆုိတာပဲ။ သူတုိ႔စာေတြ ဖတ္ၾက၊ ေစာင့္ၾကည့္ၾကေပါ႔။ ဟန္ေဆာင္ေနတဲ့ လူေတြ ေလာကႀကီးထဲမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။ Larry Summer (အေမရိကန္ စီးပြားေရးပညာရွင္၊ ဟားဘက္တကၠသုိလ္ဥကၠ႒) (၂၀၀၁-၂၀၀၆) အလုပ္ျပဳတ္သြားတယ္။ ေက်ာင္းသူေတြက သခ်ၤာနဲ႔ သိပၸံပညာမွာ ေက်ာင္းသားေတြေလာက္ မေတာ္ဘူးေျပာလုိ႔တဲ့။ တစ္ခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသူေတြ ေတာ္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလုံးကုိ ၿခဳံၾကည့္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြေလာက္ မေတာ္ဘူး။
လူသားေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္အလုပ္လုပ္ပုံၾကည့္။ အမ်ဳိးသမီးေတြက ဦးေႏွာက္ႏွစ္ဖက္စလုံး အလုပ္လုပ္တယ္။ ျဖတ္ထုိးဉာဏ္ေကာင္းေစတဲ့ ဦးေႏွာက္က အမ်ဳိးသမီးေတြဆီမွာ ပုိအားေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ အဓိပၸာယ္ျပန္ရာမွာ သူတုိ႔က ပုိေတာ္တာ။ အမ်ဳိးသားေတြက်ေတာ့ ဦးေႏွာက္ဘယ္ဖက္ျခမ္းက ပုိၿပီး အလုပ္လုပ္တယ္။ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာတာ သိပ္လုပ္တတ္တယ္။ မင္းယုံခ်င္မွသာယုံ။ အမ်ဳိးသမီးေတြထဲမွာ ဘာေၾကာင့္ ဒါ၀င္ေတြ၊ ဂြ်န္ေမနာဒ္ေကနီေတြ (Darwins or John Maynard Keynes ) အမ်ားႀကီး မရွိတာလဲ။ သခၤ်ာနဲ႔ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြမွာ ႏုိဘယ္ဆုရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဘာေၾကာင့္ အမ်ားႀကီး မရွိတာလဲ။
ဇင္ေ၀ေသာ္
Post a Comment