မသိမ္ေမြ႔ႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး ခ်စ္စိတ္ ( ၆ )


မသိမ္ေမြ႔ႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး ခ်စ္စိတ္ ( ၅ ) မွ အဆက္

ေမး။        ။ မစၥတာလီတို႔မိသားစုက သူ႔အတြက္လိုအပ္တာေတြအားလံုး ျဖည့္ဆည္းမေပးႏိုင္ပဲ သူဟာ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမယ္လို႔ ထင္ပါသလား။
ေျဖ။        ။ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

ေမး။        ။ တကယ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
ေျဖ။        ။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ သူ႔ကို Dover Court Preparatory ေက်ာင္းကို ပို႔လိုက္တယ္။ ေက်ာင္းကို ႀကီးၾကပ္သူက ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး။ ပထမဆံုးေန႔ရက္ေတြမွာ သူ႔ရဲ့အရွက္လြန္ေနတဲ့ သဘာဝေတြ၊ ေကာင္းေကာင္းမျမင္ရတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြ(Half- blindness) ကိုသာ အထူးျပဳေလ့လာၾကတယ္။ ေက်ာင္းက သူ႔ကိုေရွ႕ဆံုးတန္းမွာထားၿပီး သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ ယံုၾကည္မႈရွိလာေအာင္ လုပ္ေပးၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔သူလည္း အဆင့္ေလးေတြ ရလာတယ္။

    သူအလယ္တန္းကို တက္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ သူ႔အေမ ဟိုခ်င္း ( Ho Ching- လက္ရွိ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ့ ဒုတိယဇနီး) က ေက်ာင္းအုပ္ဆီကို ကိုယ္တိုင္သြားအပ္ၿပီး ဂရုစုိက္ေပးဖို႔ မွာၾကားတယ္။ အတန္းထဲမွာလည္း သူမ်ာကေလးေတြနဲ႔မတူတဲ့ ေက်ာင္းသားအေနနဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖို႔ေပါ့။ ေက်ာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္မခံဘူး။ သူတို႔က ဒီျပႆနာကို ရွင္းႏိုင္တဲ့ဆရာ၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမရွိဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို Zhonghua (ေခ်ာင္းဝွာ) ေက်ာင္းကို ပို႔ရတယ္။ လူႀကိဳက္သိပ္မ်ားတဲ့ေက်ာင္း မဟုတ္ဘူး ။ ေက်ာင္အုပ္ႀကီးက ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္တယ္။ သူ႔ကို လက္ခံလိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ယိပိုင္(Yipeng) လည္း တိုးတက္လာခဲ့တယ္။ ေအလယ္ဗယ္ (A level) ကို ေအာင္ခဲ့တယ္။ သူမ်ားထက္ေတာ့ ႏွစ္ပိုၾကာတာေပါ့။ သူ႔မွာ ေကာင္းေကာင္းမျမင္ရတဲ့ အားနည္းခ်က္က ရွိေနတာကိုး။

    သူ႔မွာ ဂီတနားရွိတယ္။ သူ႔ဆီမွာ ေတးဂီတပညာရွင္ေတြ၊ ေတးေရးဆရာေတြရဲ့  နာမည္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဂႏၳဝင္ဂီတသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ပါရမီပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ငါကေျပာပါတယ္။ မင္းဂီတဘက္ကို ေဇာက္ခ်လိုက္ပါလားလို႔။ သူက ေတာ္ၿပီ၊ စိတ္မဝင္စားဘူးလို႔ ေျပာတယ္။

ေမး။        ။ မိသားစုဆီက အေထာက္အပံ့ေတြရေတာ့ သူကံေကာင္းတာေပါ့။
ေျဖ။        ။ အေထာက္အပံ့ေတြတင္ မဟုတ္ဘူး။ ဂရုစုိက္ေပးမႈပါပါတယ္။ သူ႕အေမနဲ႔ သူ႔အေဖက သူ႔ကို သိပ္ဂရုစုိက္ၾကတယ္။ ဟုိခ်င္းဆိုရင္ သူ႔အတြက္ အလယ္တန္းေက်ာင္း တက္ခြင့္ရဖို႔ ေက်ာင္းေတြအမ်ားႀကီး သြားခဲ့ရရွာတယ္။ အားလံုး ျငင္းလႊတ္လုိက္တာခ်ည္းပဲ။ ေနာက္ဆံုး ေက်ာင္းအုပ္က ႀကိဳးစားၾကည့္မယ္ဆိုေတာ့မွ အဆင္ေျပသြားတာ

    ဟုတ္ၿပီ၊ တို႔မွာ ဒီလိုေက်ာင္းမ်ိဳးရွိတယ္။ ဒါဆို ျပႆနာေတြ ေအးသြားေရာလား။ မေအးေသးဘူး။ မိဘေတြက စနစ္တက် ကေလးကိုလမ္းျပမွ၊ တာဝန္ရွိသူေတြဆီကိုလည္း စနစ္တက် သြားေရာက္အပ္ႏွံမွ အဆင္ေျပမယ္။ အဲသလိုမဟုတ္ရင္ ဆရာေတြက တာဝန္တစ္ခုကို လုပ္ေနသလို မနက္ကိုးနာရီကေန ညရွစ္နာရီ၊ မနက္ကိုးနာရီကေန ညေန ငါးနာရီလုပ္ၾကမွာ။ ၿပီးၿပီ၊ ေက်ာင္းဆင္း။ ျပန္လႊတ္ၾကမွာ။ ၿဗိတိန္မွာရွိတဲ့ အဲသလိုေက်ာင္းေတြရဲ့ စစ္စတန္ဟာ တကယ္အားနည္းတဲ့ ကေလးေတြကို ဖြ႔ံၿဖိဳးလာေစဖို႔ ထူးထူးျခားျခား ဘာမွလုပ္မေပးႏုိင္လွဘူး။

ေမး။         ။ ကေလးတစ္ေယာက္ ဖြ႔ံၿဖိဳးသေလာက္ မဖြ႔႔ံၿဖိဳးဘူးဆိုတဲ့ကိစၥမွာ မစၥတာလီဆိုလိုတာက တာဝန္ရွိသူဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အစုိးရဆိုတာထက္ မိသားစုလို႔ ေျပာခ်င္တာလား။
ေျဖ။        ။ ႏွစ္ခုစလံုး။ အစုိးရက လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းကိရိယာေတြ ပံ့ပိုးမေပးလို႔။ မိသားစုက ေမာင္းႏွင္မေပးလို႔။ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားက မိသားစုဆီကေနလာတာ။

ေမး။        ။ ဒါဆို အစုိးရဖက္က တာဝန္လစ္ဟင္းခဲ့တယ္ဆိုတာကိုလည္း လက္ခံတယ္ေပါ့။
ေျဖ။        ။ ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ေပးဖို႔၊ တာဝန္ရွိသူေတြကို တာဝန္ေပးဖို႔ေတြမွာ တာဝန္လစ္ဟင္းခဲ့တယ္လို႔ အသိအမွတ္မျပဳႏိုင္ပါဘူး။ အစုိးရက ပထမကိစၥကို ပထမေဆာင္ရြက္ေပးရတယ္။ဘာသာစကားေလးခုကေန ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ ဘာသာစကားတစ္ခုအျဖစ္ ေရာက္လာေအာင္ လုပ္ယူေနရတာကကို နည္းတဲ့တာဝန္မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ဆံုး Nanta (တရုတ္ဘာသာစကားသံုး နန္႔ယန္းတကၠသိုလ္၊ ယခု NTU) တကၠသိုလ္ကို တရုတ္ဘာသာကေန အဂၤလိပ္မီဒီယာအျဖစ္ ေျပာင္းပစ္လိုက္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာမွ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ မူလတန္းေက်ာင္းေတြကို တစ္မ်ိဳးတည္းျဖစ္ေအာင္ အဂၤလိပ္လိုသင္၊ မိခင္ဘာသာစကားတစ္ခုကိုလည္း သင္ ဆိုၿပီး လုပ္ယူခဲ့ရတာ။ ဒီကိစၥ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ၁၉၈၀- ခုႏွစ္ေတြအထိ ငါတို႔ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။

    ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာကို ငါသိခဲ့တယ္။ သိတိုင္းလုပ္လို႔မရဘူး။
    ဒီပညာေရးမူကို အထာက်ဖို႔ ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။ ေန႔ခ်င္း၊ ညခ်င္းလုပ္လို႔မရဘူး။ ေက်ာင္းက ေဆာက္လုိ႔ရတယ္။ ေဆာက္ၿပီး၊ ကဲ ဘာလဲ။ အေဆာက္အဦးႀကီးပဲျဖစ္မယ္။ ေက်ာင္းေတာ့ ျဖစ္မလာဘူး။ အေဆာက္အဦကို ေက်ာင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ရတာက လူေတြ။ အထူးျပဳေလ့လာၾကတယ္။ ဂရုစုိက္ႀကတယ္။ ကေလးေတြကို ကရုဏာစိတ္နဲ႔ ကူညီၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ မိဘေတြနဲ႔ ပိုဆုိင္တယ္။ ဒါေတြရွိမွ ေက်ာင္းျဖစ္လာတယ္(အေဆာက္အဦကေန)။

    မင္းက စပယ္ရွယ္လစ္တစ္ေယာက္။ မင္းကေလးက အဲသလုိပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ ကေလးေတြအုပ္စုထဲမွာ မပါဘူး။ ဒါဆိုမင္းက အလုပ္သေဘာဆန္ဆန္ပဲလုပ္မွာပဲ။ မင္းကေလးကိုယ္တိုင္ကပဲ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ ကေလးဆိုရင္ေတာ့ ပံုစံတစ္မ်ိဳးျဖစ္သြြားၿပီ။ မင္းတစ္ေယာက္တည္းကကိုပဲ မတူေတာ့ဘူး။

 


 ဇင္ေ၀ေသာ္

Post a Comment