ေလာကႀကီးမွာ လူ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္


" က်ေနာ္႔ အဖိုးအလိုအရ ေလာကႀကီးမွာ လူ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္၊ တစ္မ်ိဳးက သူနဲ႔ သေဘာထားျခင္းတိုက္ဆိုင္တဲ႔ လူ ေနာက္ တစ္မ်ိဳးက သူနဲ႔ သေဘာထားျခင္းမတိုက္ဆိုင္တဲ႔ လူ " ( အမည္မသိ )

" ေလာကႀကီးမွာ လူ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္၊ တစ္မ်ိဳးက လူေကာင္း၊ ေနာက္ တစ္မ်ိဳးက လူဆိုး။ လူေကာင္းက ေကာင္းေကာင္း အိပ္ရျပီး လူဆိုးက လမ္းေပၚမွာ လူေကာင္းထက္ ပို ေပ်ာ္ရတယ္ " (Woody Allen).

" ေလာကႀကီးမွာ လူ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္၊ တစ္မ်ိဳးက ေလာကႀကီးမွာ လူ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္ ဆိုတာကို ယံုၾကည္သူနဲ႔ ေနာက္ တစ္မ်ိဳးက ဒါကို မယံုၾကည္သူ " (Robert Benchley ).

" ေလာကႀကီးမွာ လူ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္။ ခု တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေတာ္ၾကာ တစ္မ်ိဳး " ( ျမန္မာကာတြန္းတစ္ကြက္၊ ေဆာရီး၊ ဆရာ႔နာမည္ မမွတ္မိ )


 ကမ္းလက္ 

မေကာင္းပင္႔ ေက်ာ္သိန္း


သူ႕နာမည္ကေတာ႔ ဦးေက်ာ္သိန္းပါ။ ပိုၿပီး တိတိက်က် ေျပာရ ရင္ ေရႊပန္း တိမ္ ဦးေက်ာ္သိန္း။ ဟိုေခတ္က ရြာမွာ ေရႊပန္းတိမ္ဆိုတာရွားရွား ပါးပါး ဆိုေတာ႔ ဦးေက်ာ္သိန္းက နာမည္ႀကီးထဲမွာလည္း ပါတာေပါ႔။
ပိုက္ဆံရွိေပမဲ႔ သူက ဘာသာေရး အလုပ္ေတြနဲ႔ သိပ္ၿပီး ထဲထဲဝင္ရွိလွတာ မဟုတ္ဘူ။ အဲ သူ႕မွာ က်န္ေနတဲ႔မိဘဝတၱရားက သူ႕သားေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ခင္ေမာ္ဝင္း၊ ငလင္းနဲ႔ ငသင္းကို ရွင္ျပဳေပးဖို႔ပဲ။
သူ႕သားေတြကို ရွင္ျပဳအလႉေပးေတာ႔မယ္ဆိုတဲ႔ သတင္းကလည္း နယ္မွာေ တာ႔ သတင္းႀကီး တစ္ပုဒ္ပဲေလ။ သူ႕အလႉကို လာၿပီးအားေပး (စား) ဖို႔ အားခဲေနၾကတဲ႔ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ပရိသတ္ကလည္း နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။
နယ္မွာ အလႉေပးရတယ္ဆိုတာကလည္း လြယ္လွတာမဟုတ္ဘူး။ ထင္းက အစ လခ်ီၿပီး ႀကိဳတင္ခုတ္ထားၾကရတာ။ ဦးေက်ာ္သိန္းအိမ္က ထင္းခုတ္ဖို႔ လုပ္အားေပးေတြေခၚတယ္ ဆိုေတာ႔မွ တကယ္ အလႉျဖစ္ေတာ႔မွာလို႔ ရြာထဲ ကလည္း ယုံၾကည္ၾကေတာ႔တာ။

တစ္သက္တစ္ခါ အလႉမို႔ စိတ္ျပတ္တဲ႔ ဦးေက်ာ္သိန္းက ေငြဘယ္ေလာက္ ကုန္ကုန္ အားလုံးစိတ္တိုင္းက် ျဖစ္ဖို႔ဆုံးျဖတ္ထားတာပါ။ လူေတြ ေကၽြးဖို႔ေမြး ဖို႔ဆိုရင္ ဆန္ကအစ အေကာင္းစားေတြခ်ည္းပဲ ဝယ္တာ။ ငါးေျခာက္ဆို လည္း ရွယ္ပဲ။ ဝက္သားကိုေတာ႔ ရြာမွာပဲ ဟင္းေပၚၾကမွာမို႔ မသင္႔ဘူးလို႔ ဆရာေတာ္က အမိန္႔ရွိလို႔ လက္ေလ်ွာ႔လိုက္တယ္၊ ငါးေျခာက္ဆိုတာကေတာ႔ ကိုယ္႔အလႉမရွိလည္း ငါးေတြက ေသၿပီးသားေတြဆိုေတာ႔ ပံ႔သကူသားေတြပဲ မဟုတ္လား။ ထားလိုက္ပါေတာ႔၊ ေျပာခ်င္ရာ မေရာက္ဘဲ ရွိေနမယ္။

ေနာက္ဆုံး အလႉမွာ ဘုန္းႀကီးပင္႔ဖို႔ ဦးေက်ာ္သိန္းက ဆရာေတာ္ဆီသြားၿပီး ဩဝါဒ ခံတယ္။ သူ႕စိတ္ထဲမွာ စဥ္းစားထားတာကေတာ႔ ဆရာေတာ္ လမ္းၫႊန္ခ်က္အတိုင္း ပင္႔သံဃာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ပင္႕မွာပဲ။ ေျပာ မယ္သာ ေျပာတာ ရြာရိွသံဃာ သာမေဏေတြပါ ပင္႔မယ္ဆိုရင္ ရြာမွာတင္ပဲ နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းက ေတာရေက်ာင္းမွာတင္ပဲ ရဟန္း ရွစ္ပါး၊ သာမေဏ ၃၂ ပါး ရိွတယ္။ အလယ္ေက်ာင္းမွာ အဲသေလာက္ မမ်ားေပမဲ႔ စုစုေပါင္း ၃၀ ေအာက္ေတာ႔ မရွိႏိုင္ဘူး။ အလႉပိန္ေလးေတြကေတာ သကၤန္း ႀကီးဝတ္ေလာက္ပဲ ( ရဟန္းေတြကိုပဲ ) ပင္႔တတ္ၿပီး အလႉႀကီးေတြကေတာ႔ သာမေဏေတြပါပင္႔ၾကပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဦးေက်ာ္သိန္းစိတ္ထဲမွာ ရွိတာက ရြာရွိ သံဃာကုန္ေပါ႔။ အလႉကႀကီး ဘုန္းႀကီးပင္႔ရာမွ သူမ်ားထက္ ငယ္ေနလို႔ ဘယ္ဟုတ္ပါ႔မလဲ။

ဆရာေတာ္ဆီေရာက္လို႔ ဆရာေတာ္ကိုလည္း ဦးခ်ၿပီး ေရာ
" ဒကာႀကီး အလႉက ရြာမွာသာမက နယ္မွာပါ နာမည္ႀကီးေနတယ္၊ဒကာႀကီး ရဲ႕ ေဖာက္သည္ေတြကလည္း ဒီနယ္အကုန္ဆိုေတာ႔ "
" မွန္ပါ အမိန္႔ရွိပါဘုရား "
" (....) ဆရာေတာ္ကိုေတာ႔ ပင္႔အုံးမွ ေကာင္းမယ္၊ သူႂကြတာ မႂကြတာက သူ႕အပိုင္း၊ ပင္႔ရမွာက ကိုယ္႔တာဝန္ပဲ "
" ရြာရွိ သံဃာကုန္ရယ္၊ က်န္တာက ဆရာေတာ္ သေဘာအတိုင္းပါပဲ ဘုရား "
" (.......)ဆရာေတာ္ကို ပင္႔ၿပီဆိုမွေတာ႔ (.......) ကို ခ်န္ထားခဲ႔လို႔ကလည္း မေကာင္းျပန္ဘူး ဒကာႀကီး "
" မွန္ပါ၊ ပင္႔ပါဘုရား "
" (.........) ကိုလည္း ပင္႔မွေကာင္းမယ္၊ သူတို႔က ခရီးေဝးေပမဲ႔ ပြဲရွိတိုင္း ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ပင္႔တယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ကသာ မပင္႔ႏိုင္တာ၊ ဒီတစ္ခါ ပင္႔မယ္ လို႔ စိတ္ကူးရတယ္ "
" မွန္ပါ ဘုရား "
"(......) ရြာ ဆရာေတာ္ေလးကလည္း ဘုန္းႀကီးအသစ္ ေက်ာင္းအသစ္ ဆိုေတာ႔ လာဘ္လာဘ နည္းပါးရွာဦးမယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းကိုလည္း ခ်န္ထား လို႔ မေကာင္းျပန္ဘူး "
" မခ်န္ပါနဲ႔ ဘုရား၊ သံဃာမ်ားေလ တပည္႔ေတာ္တို႔လည္း ဝမ္းသာေလပါ ဘု ရား "
"............. "
"............... "
"................ "
".................. "
အားလုံးၿပီးေတာ႔မွ ဆရာေတာ္ကို ဦးခ်ၿပီး ဦးေက်ာ္သိန္းအိမ္ျပန္သြားတယ္။

အိမ္ေရာက္ေတာ႔ ဦးေက်ာ္သိန္းက ၿပဳံးစိစိျဖစ္ေနလို႔ သူ႕ဇနီးက နားလည္ရ ခက္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ဆီ ဘုန္းႀကီးပင္႔ဖို႔ သြားေလ်ွာက္တာ ၿပဳံးစရာ မပါႏိုင္ဘူးေပါ႔။

ဒါနဲ႔ ဇနီးကေမးလို႔
" မယ္ေပြ႔ေရ၊ ဘုန္းႀကီးပင္ရတာ ခက္မွန္း ငါေတာ႔ အခုမွ သိသဗ်ာ "
" ဘုန္းႀကီးပင္ရတာ ဘာခက္ေနလို႔တုန္းေတာ႔ "
" ခက္တယ္ဟ၊ ဒီဆရာေတာ္ကိုေတာ႔ မပင္႔လို႔ မေကာင္း၊ ဒီဆရာေတာ္ကို ပင္႔ၿပီး ဟို ဆရာေတာ္ကိုမပင္႔ျပန္လည္း မေကာင္း၊ အဲသလိုေတြ ရိွတယ္ဟ၊ ဆရာေတာ္ကိုေတာ႔ မေလ်ွာက္ခဲ႔ပါဘူး၊ ငါ႔ စိတ္ထဲမွာေတာ႔ေလ "
" ဆက္ပါအုံးေတာ႔ "
" မေကာင္းလို႔ ပင္႔ရတာက မ်ားေတာ႔ ေကာင္းလို႔ပင႔္ရတာက ဘယ္ႏွပါး မွန္းေတာင္ မသိေတာ႔လို႔ပါဟာ " တဲ။

ေတာ္ေတာ္ေနာက္တဲ႔ ဦးေက်ာ္သိန္းပဲ၊ အဲဒီစကားက ဆရာေတာ္နားကလြဲရင္ လူတိုင္းနားထဲ ျပန္႔သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ေတာ႔ သူ႕ကို မေကာင္းပင္႔ ေက်ာ္သိန္းလို႔ မေခၚၾကေသးပါဘူး။
ရြာမွာ ေက်ာ္သိန္းက ႏွစ္ေယာက္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ အငယ္၊ ဒီေတာ႔ ရြာထုံးစံအတိုင္း ေက်ာ္သိန္းႀကီး ေက်ာ္သိန္းေလးပဲ ေခၚၾကတာ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ ေက်ာ္သိန္းေလးက သူခ်စ္ေနတဲ႔ ေကာင္မေလးက သူ႕ကို ျပန္မခ်စ္လို႔ နင္မခ်စ္ရင္ ငါလည္း ေရနံဆီေသာက္ေသေတာ႔မယ္ ဆိုၿပီး ေရနံဆီေတြ ေ သာက္ပါေလေရာ။ သိပ္မမ်ားတာ႐ယ္၊ လူသိေစာတာရယ္ေၾကာင္႔ ေက်ာ္ သိန္းေလး မေသလိုက္ရဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ရြာထဲကေတာ႔ သူ႕ကို ေက်ာ္သိန္းေလး လို႔ မေခၚၾကေတာ႔ဘူး၊ "ဘီအိုစီ ေက်ာ္သိန္း " လို႔ပဲ ေခၚၾကေတာ႔တယ္။ သူ႕ကို ဘီအိုစီ ေက်ာ္သိန္း လို႔ေခၚေတာ႔ ေက်ာ္သိန္းႀကီး ကိုလည္း ေက်ာ္သိန္းႀကီးမေခၚၾကေတာ႔ပဲ
" မေကာင္းပင္႔ ေက်ာ္သိန္း " လို႔ ပဲ ေခၚၾကေတာ႔ တယ္။


 သီဟနာဒ

တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ ( ယူအက္စ္ေအလား ဦးစလား )


လက္တင္ဘာသာ လႊမ္းမိုးမႈမ်ားဆဲ စပိန္၊ အီတလီ၊ ေပၚတူဂီ စတဲ႔ နာမည္ေ တြနဲ႔ အဂၤလိပ္နာမည္ေတြကို အပ်င္းေျပလိုက္ၾကည္႔မိတယ္။

ဥပမာ ခရစၥတီယာႏို ေရာ္နာဒို ေပါ႔။ " အို " ေတြနဲ႔ အဆုံးသတ္တယ္။ သူသာ အဂၤလိပ္ သို႔ အေမရိကန္ဆိုရင္....
ခရစၥတီယာႏို က ခရစ္ရွန္ ျဖစ္ျပီး ေရာ္နာဒို က ေရာ္နယ္လ္ ျဖစ္မယ္ ( ဥပမာ ေရာ္နယ္ ရီဂင္ လိုေပါ႔ )
အီတလီနာမည္ေတြမွာ အမ်ားစု ေတြ႔ရတတ္တာက " ေရာ္ဘာတို " ပါ၊ ေရာ္ဘာတို မန္ခ်ိနီ၊ ေရာ္ဘာတို ဘာဂ်ီယို စသျဖင္႔ေပါ႔။ ေရာ္ဘာတိုကို အဂၤလိပ္လို ေျပာင္းရင္ " ေရာဘတ္ " ျဖစ္သြားမယ္။ အဲလိုနာမည္ေတြ အမ်ား ႀကီးရွိတယ္။
အဂၤလိပ္က လက္တင္ဘာသာက ဆင္းသက္တာဆိုေပမယ္႔ လက္တင္နဲ႔ အလွမ္းနည္းနည္း ေဝးတယ္။ သရ ဆုံး နာမည္ေတြကို သိပ္ လက္မခံဘူး။

ၿပီးရင္ ျမန္မာစာျပန္ဆရာေတြဖက္ လွည္႔အုံးမယ္။ နာမည္ေတြ မွတ္ထားရၿပီး အသံထြက္က မမွန္ေတာ႔ ေနာက္လူေတြ ဒုကၡေရာက္တယ္။
ကမၻာေက်ာ္ လူမႈေရးရာ စာေရးဆရာႀကီး ေဒး ( လ္ ) ကာနယ္ဂ်ီ။ ကာနယ္ဂ်ီ လို႔ ေမးတိုင္း " ကာနယ္ဂီ " ကို ေျပာတာလားလို႔ အေမးခံရတယ္။ အမွန္က မဂ်ီပါဘူး။ ဂီ ပါ။
လက္တင္ေတြက ဂီသလား မဂီသလား မေသခ်ာေပမဲ႔ အဂၤလိပ္မွာေတာ႔ " ဂီ " တယ္။ ေဒး ( လ္ ) ကာနယ္ဂီ ပါ။

ဖရန္႔စ္ကို ျပင္သစ္လုပ္လိုက္တဲ႔ တရားခံက ဘယ္သူလဲဆိုတာ မသိေတာ႔ဘူး ။ ေတာ္ေတာ္ ေဝးသြားတာပဲ။
ဒါေၾကာင႔္ စဥ္းစားမိတာပါ။
က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာလည္း နာမည္ေလး တစ္ခုေလာက္ ျမန္မာမႈျပဳရရင္ ေ ကာင္းမလားလို႔၊ ဥပမာ USA ေပါ႔။
အေမရိက လို႔ ေခၚမယ္႔အစား ဦးစ လို႔ ေခၚလိုက္ရရင္ ပိုၿပီးမွတ္ရလြယ္မယ္။ ခ်ေရးရင္ေတာင္ စာလုံးေပါင္း မလြဲႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ျပင္သစ္ထက္ေတာ႔ သာ တယ္။


ဇင္ေဝေသာ္ 

စေနေဘာလံုး


Goodison Park မွာ ေနပူမိုးရြာ သူခိုးလာ ျဖစ္ေနေလရဲ႕ ေရႊၿခံ ေရ.........
၁၁ ေယာက္ခ်င္း ကစားေတာ႔ ၂၃ မိနစ္မွာ အိုစ္မန္ အေဝးကစ္က မန္းစီးတီး ဂိုးသမား ဟာ႔တ္ ကိုပါ ကစ္သြားေတာ႔ ...
အယ္ဗာတန္ ၁၊ စီးတီး နဲလ္ တဲ႔။

ဒုတိယပိုင္း ၁၅ မိနစ္ေလာက္မွာ အယ္ဗာတန္က ေျမပဲ ( ပီးနပ္ ) အနီ ထိေတာ႔ ( ထိသင္႔တယ္ ) စီတီဇင္ေတြရဲ႕ အၫိုရင္႔လိႈင္းႀကီးေတြ တစ္လိမ္႔ လိမ္႔တက္လာလိုက္တာ ရြာေတာ႔မလိုပဲ ေလ။
အဲ... လြင္႔ထြက္သြားတဲ႔ေဘာလုံး ဖလိုင္းနီဆီ ေရာက္တဲ႔အထိပဲ ဆိုပါေတာ႔။
ဖလိုင္းနီက ဂ်ာဗစ္ကို ခ်ေကၽြးလိုက္ေတာ႔ ၁၀ ေယာက္နဲ႔ ေတာ္႔ဖီေတြက ၂ စီတီဇင္ေတြ ဇီရိုး တဲ႔။
အရပ္စကားနဲ႔ေျပာေတာ႔ အယ္ဗာတန္ ၂၊ မန္စီးတီး ၀။
မိုးထဲမွာ မိုးေယးက ေရး လို႔ ေအာ္ေနေလရဲ႕။


 ဇင္ေ၀ေသာ္

လူစိမ္းမွ လူရင္းသို႔ ( ၇ း ၃ )


လီကြမ္းယု ရဲ႕ Hard Truths ကေန အခုတေလာ ေရပန္းစားေနတဲ႔ စကၠဴျဖဴ စီမံကိန္းကို အထိုက္အေလ်ာက္ ထင္ဟပ္ေစတဲ႔ အခန္း ၇ ကို တင္ေပးလိုက္ ပါတယ္။

ေမး ။ ။ စင္ကာပူးရီးယန္းေတြ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စုိးရိမ္တာ တစ္ခုက သူတို႔က PR ကိုသာ ယူၿပီး စီတီဇင္ခံယူတဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေတာ္ေ တာ္နည္းေနတဲ့ ကိစၥပဲ။

ေျဖ ။ ။ အဲဒါ မွန္တယ္။ ငါတို႔လည္း ဒီအတြက္ ပူေနရတယ္။
ေမး ။ ။ ေနာက္ထပ္စိုးရိမ္တာက သူတို႔မ်ိဳးဆက္လည္း ဒီအတုိင္းပဲ ျဖစ္ လာေလဦးမလားလို႔။
ေျဖ ။ ။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္က ဒီအတိုင္း လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ မင္းက PR မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေယာက်ၤားေလးဆိုရင္ (၁၈) ႏွစ္ ျပည့္ရင္ စစ္မွဳ ထမ္းရမယ္။ မထမ္းရင္ PR ျပဳတ္မယ္။
ေမး ။ ။ အိႏၵိယန္း PR ေတြနဲ႔ စကားေျပာၾကည့္ဖူးတယ္။ သူတို႔ကေလးေတြ စစ္မႈထမ္းက လြတ္ေအာင္ ၾသစေတးလ်ကို သြားၾကေတာ့မလုိ႔တဲ့။
ေျဖ ။ ။ သြားၾကေလ၊ ျပန္လာလို႔ေတာ့ မရဘူူး။

ေမး ။ ။ အဲဒီတုန္းက သူတို႔မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရွိတယ္ေလ။ သူတုိ႔က တစ္ခ်ိန္ ခ်ိန္မွာ ဒီကို PR ေတြအေနနဲ႔ ျပန္လာ၊ အင္ပလိြဳင္းမန္႔ ပါ့(စ္) (Employment Pass) ေတြနဲ႔ ဒီမွာ အလုပ္လုပ္ၾကဖို႔။

ေျဖ ။ ။ မရဘူး။ သူတို႔ကို ျပန္ဝင္လာခြင့္ကို မျပဳဘူး။ တို႔မွာ ဥပေဒရွိတယ္။ PR တစ္ေယာက္က စစ္မွဳမထမ္းဘဲ ထြက္သြားရင္ ျပန္လာခြင့္မရွိဘူး။ မင္းက PR၊ မင္းကေလးေတြကို တို႔ေက်ာင္းေတြမွာထား၊ ငါတို႔စနစ္ကေန အက်ိဳး အျမတ္ေတြ ထုတ္ယူ၊ ဒါဆို စစ္မႈေတာ့ ထမ္းရမွာေပါ့။ ဒီတာဝန္ မထမ္းေ ဆာင္ခင္ ထြက္သြားလို႔ကေတာ့ ျပန္ဝင္လာခြင့္ မရွိဘူး။ ဥပေဒကို တင္းၾကပ္ ထားမွ ရတယ္။ ႏို႔မို႔ လူေတြက အခြင့္အေရး ယူသြားၾကမွာ။
ဒါေပမဲ့ လူခ်မ္း သာ အိႏၵိယန္းတစ္ခ်ိဳ႕က ထြက္သြားၿပီး အႏွစ္ (၂၀) ေလာက္ ၾကာရင္ ျပန္လာ၊ တို႔က သူတို႔အတိတ္ကို ေမ့သြားမယ္လုိ႔ ထင္ၾကတာပါ။ အဲဒါ သူတို႔မွားတာပဲ။
အမ်ားစုကေတာ့ သူတို႔ကေလးေတြရဲ့ စစ္မႈထမ္းတာဝန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေက် နပ္ၾကပါတယ္။ ဒီက အေနအထားကို သူတို႔ သေဘာေပါက္ၾကတယ္။ သူတို႔ အိမ္နီးခ်င္းေတြက ကေလးေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဒီက လူေနမႈအဆင့္ အ တန္းမ်ိဳး ေရာက္ေအာင္ မ်ိဳးဆက္ႏွစ္ဆက္၊ သံုးဆက္ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔က စင္ကာပူမွာ ေနရတာကို ေက်နပ္ၾကပါတယ္။

ေမး ။ ။ ပီအာေတြ စီတီဇင္မယူတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ မေလးရွားေတြကို ၾကည့္။ သူတို႔ စီတီဇင္မယူဘူးဆိုတာက ဟုိမွာ သူတို႔ပိုင္ဆိုင္မွဳေတြ၊ မိသားစုေတြ ရွိတယ္။ လာလိုက္၊ သြားလိုက္ လုပ္ေန တာက ပိုလြယ္တယ္။ သူတို႔ မိဘေတြ ဆံုးသြားၿပီဆုိရင္ သူတို႔က စီတီဇင္ ယူတယ္။
ငါ့က်န္းမာေရးအတြက္ ၾကည့္႐ႈ႕ကုသေပးေနတဲ့ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္က အဲဒီအတိုင္းပဲ။ သူ႔ဇနီးနဲ႔ သူ႔ကေလးေတြက ဒီမွာ။ စင္ကာပူ စီတီဇင္ေတြ။ ငါတို႔ကသာ စီတီဇင္ႏွစ္မ်ိဳး ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုရင္ အေျခအေနက ဒီထက္ဆိုးမယ္။ တို႔ႏိုင္ငံက အေမရိကေလာက္ မက်ယ္ဘူး။


ေမး ။ ။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ တိုးလာေတာ့ ဒီမွာရွိတဲ့ လူထုနဲ႔ အခ်ိဳးညီမွ်ၿပီး လူမ်ိဳးေရး ဟန္ခ်က္ညီေအာင္လုပ္ဖို႔ အခက္အခဲက ဘာမ်ားျဖစ္မလဲ။

ေျဖ ။ ။ တိုးလာတဲ့ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယေတြရဲ့ အေရအတြက္နဲ႔ ညီမွ်ေအာင္ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား မြတ္ဆလင္ေတြ ဒီကိုေရာက္လာေအာင္ လုပ္ရ မယ္ ။ ျပႆနာက သူတို႔ဒီကို ေရာက္လာေအာင္ လုပ္လို႔မရတဲ့ အခ်က္ ပဲ။ သူတို႔ ဒီကိုလာတဲ့ဦးေရက ေတာ္ေတာ္နည္းတယ္။ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြကိုလက္ ခံမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဟုတ္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာ သူတို႔နဲ႔ ျပည့္သြားလိမ့္မယ္။ ပညာတတ္ေတြ က်ျပန္ေတာ့လည္း စင္ကာပူကို ဘယ္လာပါေတာ့မလဲကြာ။ ဟုိမွာက ဒီေလာက္လည္း ၿပိဳင္ဆိုင္ေနစရာ မလိုဘူး။ အခြင့္အေရးက်ေတာ့ ဟုိမွာက ပိုရေနတာေလ။

အာရပ္ကမၻာမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ တို႔ႏိုင္ငံက အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔လက္ထပ္ ထားတဲ့ အာရပ္အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ ဒီကိုလာတယ္။ သူတုိ႔က စင္ကာပူဟာ သိပ္မဆိုးတဲ့ေနရာလို႔ ထင္ၾကတယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ပညာတတ္ ခင္ပြန္းကို စင္ကာပူထဲေခၚလာတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တို႔က မတားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေရအတြက္က နည္းနည္းေလးပါ။

မေလးရွားေခါင္းေဆာင္ေတြက ဒီအေျခအေနကုိ သေဘာေပါက္ၾကတယ္။ မေလးမြတ္စလင္ေတြ ဒီထက္ပုိမ်ားမ်ား စကၤာပူမွာ အေျခခ်ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ ငါ တုိ႔ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း သူတုိ႔ကုိ ေျပာျပတယ္။ တခ်ိဳ႕ မြတ္စလင္ ပညာ ရွင္ေတြ MNS ေတြက တာဝန္ေျပာင္းခ်ေပးလုိ႔ ဒီကုိ ေရာက္လာၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ေရာက္လာရင္ သူတုိ႔ကေလးေတြကုိလည္း ေခၚၿပီး ဒီကေက်ာင္းေ တြမွာ ထားၾကတယ္။ တာဝန္ၿပီးဆုံးလုိ႔ သူတုိ႔ ျပန္ရတဲ့အခါမွာေတာင္ သူတုိ႔ ကေလးေတြကုိ ဒီမွာ ခ်န္ထားတတ္ၾကတယ္။ တုိ႔က ပုိလုိ႔ေတာင္ ႀကိဳဆုိေသး တာေပါ့။
အိႏၵိယလူဦးေရကေတာ့ လူေတာ္ေလးေတြ ဒီမွာလာၿပီး ေနၾကေတာ့ တုိး လာေန တယ္။ သူတုိ႔ အရင္းအျမစ္ကုိၾကည့္။ လူဦးေရ သန္းႏွစ္ရာေက်ာ္ထဲ မွာ ပညာတတ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔က အဂၤလိပ္လုိသင္ၿပီး ဘြဲ႔ ရခဲ့ၾကတာ။ ခရစ္ကက္လည္း ကစားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ တုိ႔အားကစား အမ်ိဳး အစား ထဲမွာေတာင္ အမ်ိဳးအစား အသစ္တစ္ခု တုိးသြားတာေပါ့။
ဒီမွာ အိႏၵိယေက်ာင္း သုံးေက်ာင္းရွိတယ္။ ငါသာ မတားရင္ ဒီထက္ပုိၿပီး မ်ား စရာ ရွိတယ္။ စကၤာပူေက်ာင္းကုိ တက္ခ်င္တက္၊ မတက္ရင္ အိႏၵိယကုိျပန္ လုိ႔ ငါေျပာခဲ့တာ။ PR အေနနဲ႔ေန၊ စစ္မႈထမ္းေပမယ္လုိ႔ သူတုိ႔ အသုိင္းအ ဝန္းေလးထဲမွာ ေနၿပီး က်န္တဲ့လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ မေပါင္းမိဘူး။ ဒါေၾကာင့္။

ငါတုိ႔က ဥပေဒထုတ္ဖုိ႔ေတာင္ စဥ္းစားေနတာ။ အလယ္တန္း သက္တမ္း တေလွ်ာက္လုံး အိႏၵိယန္းေက်ာင္းမွာပဲ တက္လာခဲ့ရင္ PR မေပးဘူး ဆုိတာ မ်ိဳး။ သူတုိ႔ေက်ာင္းမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ စာအုပ္က အားလုံးလုိလုိ အိႏၵိယ အေၾကာင္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အိႏၵိယကုိပဲ ျပန္သြားရမယ္။ သူတုိ႔ ဗဟုသု တက အိႏၵိယဗဟုသုတပဲ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ခံစားခ်က္ကလည္း အိႏၵိယန္းေတြ ရဲ႕ ခံစားခ်က္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့ဒါ ျပႆနာ။

ေမး ။ ။ လတ္တေလာ တ႐ုတ္သတင္းစာက ဦးေဆာင္စည္း႐ုံးတဲ့ အခမ္း အနားတစ္ခု ရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီ အခမ္းအနားမွာေတာ့ အခုမွ ေရာက္လာတဲ့ စီ တီဇင္အသစ္ေတြက သူတုိ႔အတြက္၊ သူတုိ႔ကေလးေတြအတြက္ ဒီလုိ အေျခအေနမ်ိဳးရေအာင္ ေခါင္းေဆာင္မႈေပးခဲ့တဲ့ မစၥတာလီရဲ႕ေက်းဇူး ႀကီးမားေၾကာင္း ေျပာဆုိၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ မစၥတာလီရဲ႕ မွတ္ခ်က္အရ လက္ရွိ စကၤာပူရီးယန္းေတြက ေက်းဇူးတင္ရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူးဆုိလား။

ေျဖ ။ ။ ဒါကေတာ့ သဘာဝပဲ။ ထင္ရွားတဲ့အေၾကာင္းရင္းက စီတီဇင္ အ သစ္ေတြက မတူတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္က ေရာက္လာၾကတာ။ တ႐ုတ္ျပည္ ကျဖစ္ျဖစ္၊ အိႏၵိယကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ စကၤာပူေရာက္ၿပီး သူတုိ႔ဘဝက ခ်က္ခ်င္း ႀကီး တုိးတက္သြားတာကုိး။ တုိ႔က စကၤာပူးရီးယန္းေတြအတြက္က်ေတာ့ ဒါ က ဘာမွ မထူးဆန္းသလုိ ထူးၿပီးလည္း မခံစားၾကရဘူး။ သူ႔ကေလးအတြက္ လက္ရွိရေနတာေတြဟာ သဘာဝအရကုိ ရေနတာလုိ႔ ထင္ေနတာ။ ဒါကလုံး လုံး အလြဲႀကီး။
သဘာဝအရ ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မတုန္း။ တစ္ခုခုမ်ား တိမ္းေခ်ာ္သြားခဲ့ ရင္ ေအာင္ျမင္ေနတာေတြအားလုံး ေပ်ာက္ဆုံးၿပီး ေအာက္ဆုံးအထိ က် သြားႏုိင္တယ္။ ငါတုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းကုိဆုိ၊ သံဓိ႒ာန္ေတြ ျပဳၾကတယ္။ တကယ္က “ႏိုင္ငံေတာ္” အဆင့္ကုိ ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကရတုန္းပဲ ရွိေသးတယ္။ “ေနးရွင္း” တစ္ခုမဟုတ္ေသးဘူး။ ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာဆုိ ရင္ေတာ့ ေနးရွင္း ျဖစ္ႏုိင္ေကာင္းပါရဲ႕။
အေမရိကဆုိရင္ သက္တမ္း ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ေက်ာ္ၿပီ။
သူတုိ႔လည္း ေနး ရွင္းျဖစ္ၿပီလုိ႔ ငါေတာ့ မယုံၾကည္ေသးဘူး။ မွန္တယ္။ သူတုိ႔ ဒုတိယကမၻာစစ္မွာ လူျဖဴေတြေရာ၊ လူမည္းေတြေရာ အတူတူတြဲၿပီး တုိက္ခဲ့ ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ အတူ တုိက္ခုိက္ခဲ့ၾကျပန္တယ္။ စစ္ပြဲလည္း ၿပီးေရာ လူျဖဴက လူျဖဴေနရာ၊ လူမည္းကလူမည္းေနရာ ျပန္ေ ရာက္ သြားေရာ။
ခက္ခဲတဲ့ အေျခအေနေတြ ၾကားမွာကုိပဲ ငါတုိ႔ တအား ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ လူေတြကုိ ေနရာေရြ႕ေျပာင္း ေပးၿပီး အျမန္ေျပာင္းလဲပစ္ႏုိင္တဲ့နည္းကုိ ႀကိဳး စား ၾကည့္ခဲ့ေသးတယ္။ အဲဒီအစီအစဥ္သာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ရင္ ဒီေန႔စကၤာပူနဲ႔ တျခားစီ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။
မေလးရွားက နည္းတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ခရီးသြားတယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ လူမ်ိဳးစုေတြက လုံး ဝ ကုိ တသီးတသန္႔ဆီ။ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယန္း၊ မေလး သူ႔အုပ္စုနဲ႔သူ။ ထိပ္တန္း စီးပြားေရး ေလာကထဲမွာကုိပဲ အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံမႈ မရွိဘူး။ ကြဲျပားေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းပဲ။ အဲဒါ ေနးရွင္းလား။ လုံးဝ မဟုတ္ဘူး။

ငါတုိ႔ကေရာ ေနးရွင္းလား။ ကူးေျပာင္းေနတယ္။
ဘယ္ေတာ့ ေရာက္မလဲ။
ငါ မသိဘူး။
ေခါင္းေဆာင္က သူ႔ဆက္ခံသူကုိ ခ်မွတ္ေပးလုိ႔ပဲ ရတယ္။ ေနာက္ပုိင္းကိစၥက သူ႔ကုိ ဆက္ခံသူနဲ႔ပဲ ဆုိင္တယ္။
စတာလင္မရွိေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ ခ႐ုရွက္(ဖ္)က စတာလင္ရဲ႕မူဝါဒေတြအားလုံး ဖ်က္ဆီးပစ္တယ္။
ခ႐ုရွက္(ဖ္)လည္း သြားေရာ Brezhnev (ဘရက္ညဇက္ ) က တျခားပုံစံနဲ႔ ခရီးဆက္ျပန္ေရာ။
Brezhnev က အသက္ရွစ္ဆယ္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ Andropov (အန္ဒ႐ိုေပါ့) ကုိ အာဏာလႊဲေပးတယ္။
Chernenko (ခ်ာနင္ကုိ) ေသေတာ့ ေဂၚဘာေခ်ာ့(ဗ္)က ဆုိဗီယက္ျပည္ေထာင္စုႀကီးကုိ ၿဖိဳခြဲေပးလုိက္တယ္။
သူတုိ႔က ေနးရွင္း မဟုတ္ဘူး။ အင္ပါယာပဲ။

တ႐ုတ္ျပည္က ေနးရွင္းလား။ ဟုတ္တယ္။ ဟန္လူမ်ိဳးက တ႐ုတ္လူဦးေရရဲ႕ (၉၀) ရာခုိင္ႏႈန္း ရွိတယ္။ ႏွစ္ငါးေထာင္ၾကာတဲ့ သမုိင္းရွိတယ္။
ဒါဆုိ Xinjian (ရွင္က်င့္) နဲ႔ တိဗက္တုိ႔က ဘယ္လုိလဲ။
အဲဒီျပည္နယ္ႏွစ္ခုကို ဟန္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ေနးရွင္းလုပ္မလုိ႔ ႀကိဳးစားေန ၾကတာ။ လူမ်ိဳးစုံတဲ့ ႏုိင္ငံတုိင္းကေတာ့ ဒီျပႆနာမ်ိဳးကုိ ရင္ဆုိင္ရတာပါပဲ။




ဇင္ေဝေသာ္