ယခုလ ( မတ္လ ) ၃၁ ရက္ေနသည္ ငါးရက္ေျမာက္ တနဂၤေႏြျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ပုံမွန္လည္ပတ္ေနသည္ထက္ တနဂၤေႏြ တစ္ရက္ ပိုေန သည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဘာသာဝင္အခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္၊ တစ္ဘာ သာကို တစ္ဘာသာ ပိုမိုနားလည္ သည္းခံႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္စူးၿပီး အစၥလာမ္ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ကို ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္း၌ ဖိတ္ၾကားၿပီး အစၥလာမ္ကိုး ကြယ္ယံုၾကည္မႈႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာမ်ားကို ေျပာေဟာေပးရန္ ဖိတ္ ၾကားဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ႔ၾကသည္။
ဤသည္ကပင္ စကၤာပူ၏ အေျခခံမူပင္ျဖစ္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ စနစ္ ဟု လည္း ထင္ျမင္မိသည္။
ယင္းကိစၥကို ေကာ္မတီဝင္းမ်ားႏွင္္႔ ေဆြးေႏြးၾကစဥ္
" ေကာင္းမြန္တဲ႔ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ တစ္ခုေလာက္ေမးခ်င္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမွာ အစၥလာမ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္က အစၥလာမ္ကိုး ကြယ္ ယံုၾကည္မႈအေၾကာင္း ေျပာေဟာခြင္႔ရသလို ဗလီထဲမွာေရာ ဗုဒၶဘာ သာပညာရွင္တစ္ေယာက္က ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ အေၾကာင္း ေျပာေဟာခြင္႔ရႏိုင္မလား " ဟု အစည္းအေဝး၌ေမးရာ
ေကာ္မတီဝင္းမ်ားအာလုံး တညီတၫြတ္တည္း "Unlikely. At least not now" ဟု ေျဖၾကသည္။
ေသာၾကာေန႔ ညေနပိုင္းမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ေထြေထြ ထူးထူး ဘာသာေရး အက္တီဗီတီမရွိေသာ္လည္း မြတ္စလင္မ်ားအတြက္ ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းျခင္းမ်ားျဖင္႔ ဗလီထဲမွာ စည္းကားေနတတ္သည္။ မလွမ္းမကမ္းမွာရိွေသာ ဗလီတစ္ခုက သူတို႔ဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ကားရပ္ ရန္ေနရာ အခက္အခဲရိွသျဖင္႔ ကားပါကင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရွိေသာ မိမိေန ထိုင္ရာေက်ာင္း၏ ကားပါကင္၌ ေသာၾကာေန႔ ညေနတိုင္း ကားထား ခြင္႔ ေတာင္းခံလာၾကသည္။ ေကာ္မတီႏွင္႔ေဆြးေႏြးၾက႐ာ အတူတကြ ညီၫြ တ္ စြာ ပူးေပါင္းေနထိုင္ေရး စကၤာပူ၏ဥပေဒႏွင္႔ေသာ္လည္ေကာင္း၊ လူသား ခ်င္း၊ ဘာသာခ်င္း ႐ိုင္းပင္းကူညီျခင္း အေျခခံ လူ႕ဥပေဒႏွင္ ႔ေသာ္ လည္ေကာင္း၊ ဗုဒၶအဆုံးအမႏွင္႔ေသာ္လည္ေကာင္း ညီၫြတ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ သတ္မွတ္ေပးထားေသာေနရာတို႔၌ ကားရပ္ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို သတ္မွတ္ေပးထားေသာေနရာတိုကို လမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္ရန္ တာဝန္ရွိသူ တစ္ေယာက္ ေက်ာင္း ပရဝုဏ္ထဲမွာ ရွိေနရန္လိုေၾကာင္း၊ တစ္ခုခုဆို ထိုသူက ျဖစ္သမ်ွကို တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ကားရပ္ထားခြင္႔ သည္ ညေန ၃ နာရီခန္႔မွ ၇ နာရီခြဲခန္႔အထိသာျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒထားကာ ခြင္႔ျပဳရန္ သေဘာတူခဲ႔ၾကသည္။
ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမွာပင္
" မိမိတို႔ ဗုဒၶဘာသာ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ကားပါကင္အခက္အခဲ ရွိလာရင္ေကာ သူတို႔ဗလီထဲမွာ ကားရပ္ထား ခြင္႔ ျပဳေလာက္သလား " ေမးရာ
ေရွးနည္းအတိုင္းပင္ ေကာ္မတီဝင္းမ်ားအာလုံး တညီတၫြတ္တည္း "Unlikely" ဟု ေျဖၾကသည္။
လီကြမ္းယုကေတာ႔ အတူတကြ ညီၫြတ္စြာ ပူးေပါင္းေနထိုင္ေရးႏွင္႔ ပတ္ သက္ၿပီး ၁၇ ရာစုဆန္ေသာ အစၥလမ္ယုံၾကည္မႈကို စိုးရိမ္မိေၾကာင္း အမုန္း ခံ ေျပာထားခဲ႔သည္။ ဤ၌ ဘာသာေရး အဆုံးအမႏွင္႔လည္း မေသြ ဖည္ ေခတ္ႏွင္႔ေလ်ွာ္ညီစြာလည္း ေနထိုင္ႏိုင္ေသာ အစၥလမ္ဘာသာ ဝင္မ်ား ကို မဆိုလိုပါေပ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ရာမွာ ႏွစ္ဖက္စလုံး အလ်ွာ႔ေပးစရာမ်ားရိွေနသည္ကို လူတိုင္းသေဘာေပါက္ႏိုင္သည္။
အထက္ပါ မိမိ၏ ေမးခြန္း အေျဖသည္ "Unlikely" ျဖစ္ေနေသာ္လည္း သူတို႔ႏွင္႔ ပို၍ရင္းႏွီးလာသလိုခံစားရၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အၿပဳံး ခ်င္းဖလယ္မႈမ်ားလည္း ပို၍မ်ားလာခဲ႔ၾကသည္ကိုမူ ဝန္ခံရပါလိမ္႔မည္။ ယုံၾကည္မႈ မတူကာမ်ွျဖင္႔ အမုန္းပြားေနရန္မလိုသလို ဘာကိုမွ မယုံၾကည္သူ ကလည္း အျခားသူတို႔ ယုံၾကည္မႈအတြက္ ဘာမွ ေဝဖန္ေနစရာ မလိုေတာ႔ပါ ။
တခ်ိဳ႕လူ႕အဖြဲ႔အစည္းက လစ္ဘရယ္ဆန္ဆန္ ဥပေဒကို ေတာင္းဆိုေသာ္ လည္း တခ်ိဳ႕လူ႕အဖြဲ႔အစည္းက ပို၍တင္းၾကပ္ေသာ ဥပေဒကိုေတာင္းဆိုေန ဟန္ရိွသည္။ စကၤာပူက ဤဟန္ခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္း ထိန္းထားႏိုင္ဆဲျဖစ္ သည္ဟု ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။
သီဟနာဒ