လူတိုင္းအတြက္ Abhidhamma App

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာအသင္းၾကီး (စကၤာပူ) သည္ယေန႔တြင္၂ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုအေနျဖင့္ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အဘိဓမၼာတရားေတာ္မ်ား ပိုမိုျပန္႔ပြား ႏိုင္ေစရန္အတြက္ Abhidhamma App ကို သူေတာ္ေကာင္းတို႕လက္သို႔အေရာက္ပို႕ေဆာင္ေပးလိုက္ပါျပီ။


Released: 24 May 2013 ( Vesak Day or ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ )
Version: 1.0
Size: 102 MB

Requirements:
# Compatible with iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5,
iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation), iPod touch (5th generation) and iPad.
# Requires iOS 5.0 or later

View in iTunes
https://itunes.apple.com/au/app/abhidhamma/id648920772?mt=8

More info >> visit to www.abhidhammafoundation.org

ေစာေနသလား? ေနာက္ေတာင္က်ေနၿပီ

စထရိတ္တိုင္းမွာပဲ ျမန္မာနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ သတင္း၊ေဆာင္းပါး ေလး ပုဒ္ေ တာင္ေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒီအထဲမွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတာက တစ္ခုေပး၊ တစ္ခုယူေပၚလစီအေၾကာင္း ေရးထားတဲ႔ Nehginpao Kipgen ရဲ႕ "Quid pro quo diplomacy in US-Myanmar relations" ဆိုတဲ႔ေဆာင္းပါးပါ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္က ရန္သူေတာ္ႀကီးေတြ အခုေတာ႔ တစ္စားပြဲတည္း အတူထိုင္ၿပီး စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေတြ ေဆြးေႏြးေနၾကတာ ဟာ ႏိုင္ငံေရးေ လ႔လာသူေတြအဖို႔ ပေဟဠိ ဆန္ေနမယ္တဲ႔။ ဒါေပမဲ႔ ဒါေတြဟာ အေမရိ က ရဲ႕ ေပၚလစီ လို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။

၂၀၁၁ခု ေအာက္တိုဘာ ၁၁ ရက္မွာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၂၂၀ လႊတ္ေပး ခဲ႔တယ္။ ဒီမွာ အေမရိကရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈက ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္ သုံးရက္ၾကာခရီး ျမန္မာျပည္ကို သြားတယ္။

၂၀၁၂ခု လြတ္လပ္ေရးေန႔ နဲ အမ်ိဳးသားေန႔ေတြမွာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္း သားေ ပါင္း ၆၀၀ ေက်ာ္ လႊတ္ေပးခဲ႔တယ္။ ဒီေနာက္ အေမရိကန္ သံတမန္ေရးရာ ကေန စၿပီး ဆက္ဆံေရး စလုပ္လာတယ္။ အဲဒါရဲ႕ အက်ိဳးဆက္က စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ထားတာေတြ ေရႊ႕ဆိုင္းခဲ႔တယ္၊ အေမရိကန္ဘဏ္ေတြ ျမန္မာျပည္နဲ႔ ဆက္ဆံမႈ ခြင္႔ျပဳခဲ႔တယ္။

လက္ရွိ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ အိမ္ျဖဴေတာ္ခရီး မထြက္မီေလးမွာပဲ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သား ၂၀ ေက်ာ္ကို လႊတ္ေပးခဲ႔ျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာအစိုးရက အက်ဥ္းသားေတြကို အသုံးခ်ေနတယ္ဆိုတဲ႔ ေဝဖန္သံေတြေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။

ဒီအတိုင္း ဆက္သြားရင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ
၁။ စီးပြားေရး
၂။ ႏိုင္ငံေရး
၃။ မဟာဗ်ဴဟာေတြမွာ အက်ိဳးရွိေစႏိုင္မယ္။

အေမရိက ရတဲ႔ အျမတ္
၁။ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ထားတာေတြ ဖြင္႔ေပးလိုက္ရင္ ျမန္မာအတြက္သာမက အေမရိကအတြက္လည္း အက်ိဳးအျမတ္ရွိမယ္။
၂။ ႏိုင္ငံေရးအရ အေမရိကန္ေတြက ကမၻာ႔ေခါင္းေဆာင္၊ ဒီမိုကေရစီ ခ်န္ပီယံ အေနနဲ႔ ကမၻာမွာ ရွိေနခ်င္တယ္။ ဦးသိန္းစိန္ကို အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ ဖိတ္ၿပီး စကားေျပာလိုက္ေတာ႔ ျမန္မာရဲ႕ ေျပာင္းလဲလာမႈကို အသိအမွတ္ျပဳ ရာေရာ က္ သလို အကူအညီ ေပးဖို႔လည္း အဆင္သင္႔ဆိုတာ ျပသရာေရာက္တယ္။
၃။ မဟာဗ်ဴဟာအရ ျမန္မာနဲ႔ဆက္ဆံေနရရင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွနဲ႔လည္း ပိုၿပီးရင္းႏွီး၊ နီးကပ္လာမယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒါဟာ တ႐ုတ္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္လိုက္တာ လည္း ျဖစ္တယ္။

ျမန္မာရမယ္႔ အျမတ္
၁။ ရင္းႏွီးျမႇတ္ႏွံမႈေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ရုံသာမက အျပန္အလွန္ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ စီးပြားေရး အခြင္႔အလမ္းေတြပါရမယ္။ အေမရိကနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ အျခားႏိုင္ငံ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြဆီက ေခ်းေငြ စတာေတြရမယ္။
၂။ လက္ရွိ ျမန္မာ႔အစိုးရထဲမွာ ေခါင္းမာမာနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြရွိတယ္။ သူတို႔ကို ဦးသိန္းစိန္က" ၾကည္႔၊ တို႔ကေျပာင္းလဲရင္ ကမၻာက အားေပးတယ္" ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာႏိုင္၊ စည္းရုံးႏိုင္မယ္။
၃။ မဟာဗ်ဴဟာ အရလည္းျမန္မာ ႏို္င္ငံရဲ႕ လုံၿခဳံေရး၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပညာေရးက႑ေတြအတြက္ အေမရိကရဲ႕ အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီး ရလာႏိုင္မယ္ လို႔ သုံးသပ္ထားတယ္။

အနည္းဆုံး ျမန္မာအစိုးရလိုက္တာကေတာ႔ အိုဗားမားပါးစပ္က " ျမန္မာ" ဆိုတဲ႔အသံပါပဲ။ အျခားႏိုင္ငံေတြလည္း လိုက္လာၾကလိမ္႔မယ္။
ႀကိဳက္သလိုေခၚၾက။ ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚ ငတ္မေနဖို႔၊ တိုးတက္လာဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္။
ရီပတ္ဘလင္ကန္ တခ်ိဳ႕နဲ႔ တ႐ုတ္အဖို႔ကေတာ႔႔ အိုဗားမားရဲ႕ အေရြ႕ဟာ ျမန္ လြန္းေနမလားေပါ႔။
ဒါေပမဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အတြက္၊ အိုဗားမားအတြက္၊ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ အတြက္ကေတာ႔ ေႏွးေတာင္ ေႏွးေနေသးတယ္။ လိုက္ယူရမယ္႔ အကြာ အေဝးက မေသးလွဘူး။

ႏိုးထျခင္း ၊ ဥေဒါင္းမင္းဆက္၊ နီပြန္ ႏွင္႔ အာရွယဥ္ေက်းမႈ

စိတ္ထဲမွာ စြဲေနေသာ ေ၀ါဟာရေလးတစ္ခု ရွိသည္။ “ဗုဒၶဘာသာ” ကို ဗုဒၶဘာဟု မေျပာဘဲ “ႏိုးထျခင္း” ဘာသာဟူေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ “ဗုဒၶ” ဟူသည္ကပင္ သိျမင္ျခင္း ၊ ႏိုးထျခင္း ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရွိသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အေနာက္တိုင္းသား ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးက Buddhism ကို Awakenism ဟုျပန္ဆိုလိုက္သည္။ အိပ္ေမာက်မေနသူ ၊ ႏိုးၾကားတက္ၾကြေနသူမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာဟု ေခၚဆိုထိုက္ေလေတာ့သည္။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာ မိမိတို႕လူမ်ိဳးမ်ား အိပ္ေမာက်ေနခဲ့သည္ (ေနခဲ့ရသည္)မွာ ကာလ အတန္ၾကာခဲ့ေလၿပီ။

ယေန႕ေရးလိုသည့္ ကိစၥသည္ အေရွ႕တိုင္းယဥ္ေက်းမွဳ အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ အေရွ႕ယဥ္ေက်းမွဳ၌ ေနႏွင့္ လတို႕ကလည္း အလြန္ အေရးပါလွသည္။ အေရးပါတာျခင္းတူေသာ္လည္း ရဲရင့္ ျပတ္သားျခင္း ၊ လူမ်ိဳးေရးစိတ္ဓါတ္ စသည့္ကိစၥတို႕ကုိ ေဖာ္ၿပရာ၌ “ေန” ကိုေဖာ္ျပတတ္ၾကသည္။ ေနႏွင့္တြဲစပ္ၿပီး ဥေဒါင္း (ခြပ္ေဒါင္း) လည္းပါလာေလေတာ့သည္။


ေနထဲ၌ ဥေဒါင္းအရုပ္ရွိသည္ဆိုေသာ အယူအဆကေတာ့ ျဗဟၼဏဘာသာမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ယူဆရန္ ပိုမ်ားၿပီး ဗုဒၶဘာသာ (ေႏွာင္းပိုင္း) စာေပမ်ားတြင္လည္း ေနႏွင့္ ဥေဒါင္းတူလ်က္ရွိေနၾကသည္ ဆိုေသာ အယူအဆမ်ား ထြန္းကားခဲ့ျပန္သည္။

          “ဥေဒတယံ ၊ စကၡဳမာ ဧကရာဇာ ဟရိႆ၀ေဏၰာ” စေသာ ေမာရသုတ္ကိုေတာ့ အထင္အရွားေတြ႔ရေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျဗဟၼဏတို႕၌သာမက ဗုဒၶဘာသာ၌လည္း ေနႏွင့္ဥေဒါင္းမင္း တြဲစပ္ အသိအမွတ္ျပဳထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရသည္။

အိႏၵိယ၌ ေမာရိယအင္ပါယာကို တည္ေထာင္ၿပီး ကမာၻကိုသာသနာျပဳခဲ့ေသာ အေသာကမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္လည္း ဥေဒါင္း (သို႕) ေနကို အလြန္အေလးအျမတ္ထားေၾကာင္းသိရသည္။ မင္းဆက္၏ အမည္ကပင္ ေမာရိယမင္းဆက္ မဟုတ္တံုေလာ။ ထိုေမာရိယမင္းဆက္ စတင္ခ်ိန္၌ ဗုဒၶဘာသာ၏လႊမ္းမိုးမွဳ သိပ္မရွိဘဲ ျဗဟၼဏအယူအဆ၏ လႊမ္းမိုးမွဳသာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္စရာရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေသာက အေပၚ၌ ကလိဂၤစစ္ပြဲ မတိုင္မီအထိ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ လႊမ္းမိုးမွဳ မရွိေပ။ “သဗၺပါပႆ အကရဏံ” စေသာ “မေကာင္းမွဳေရွာင္၊ ေကာင္းမွဳေဆာင္ ၊ စိတ္ကိုျဖဴေအာင္ထား ” အဆံုးအမကိုပင္ အံ့ၾသတႀကီး နားလည္ခဲ့ရရွာသည္။ ထို႕ေနာက္ ေက်ာက္စာေရးထိုးပစ္လိုက္သည္။

          ေရွးဦးထဲက အာရွတုိက္သားတို႕ ေနကို ျမတ္ႏိုး၏။ ကိုးကြယ္၏။

         ထိုေနကို ညႊန္းဆိုသည့္ ဥေဒါင္းသည္လည္း မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ေပၚျပဴလာ ျဖစ္လာေတာ့သည္။

အေသာက၏ ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္က ျပင္းထန္၏ ၊ ရဲရင့္၏ ။ မွား၏ ၊ မွန္၏။ အသက္မ်ားစြာေခၽြခဲ့၏ ။ အသက္မ်ားစြာ ကယ္ခဲ့၏ ။ အမွားကုိ အမွားဟု သိသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အမွန္ကို ေျပာင္းလဲ၏ ။ ဆိုလိုသည္မွာ လူ႕အသက္မ်ားကို ေခၽြစဥ္ကလည္း ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ေခၽြခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အသက္မ်ားစြာကို ကယ္ေသာအခါ၌လည္း ထိုဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ပင္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ မွားတတ္ မွန္တတ္ေသာ လူစြမ္းေကာင္းတို႕၏ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္းမ်ားတြင္ အေသာကမင္းႀကီးထက္ ခိုင္လံုေသာ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း အေတာ္ပင္ ရွားေပလိမ့္မည္။


ထို႕ေနာက္ ေနမင္းစိတ္ဓါတ္(သို႕) ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ကမာၻကို အဆိုးအေကာင္းတို႕ျဖင့္တုန္လွဳပ္ေစခဲ့သူမ်ားက ဂ်ပန္မ်ား (သို႕) နီပြန္္မ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ မတုန္မလွဳပ္ ၊ မပြင့္တပြင့္ျဖင့္ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ စိတ္ဓါတ္ျဖစ္ေလသည္။ ဂ်ပန္တို႕က မဟာလူသား၀ါဒ ျဖစ္သည္။ ဂ်ာမန္တို႕ႏွင့္ဆင္သည္။ ေနကိုပထမဆံုး ျမင္ရေသာ မဟာလူသား၀ါဒျဖင့္ တည္ေထာင္ခဲ့ရာ လူတိုင္းလိုလိုကလည္း ရဲ၀ံ႕ၾက၊ ထက္ျမက္ၾကသည္။ အေနာက္ကို တုန္လွဳပ္ေစႏိုင္သူဆို၍ ဂ်ပန္သာရွိသည္။ အထည္ႀကီးႀကီး တရုပ္ပင္ သိပ္မလွဳပ္ႏိုင္ ။

တိုက္ေလယာဥ္ေမာင္းသူသည္ (၂၃) ႏွစ္ထက္မေက်ာ္ေစရ ဟု ဒုတိယကမာၻစစ္က ဥပေဒရွိခဲ့သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ (မွားရင္ ျပင္ၾကပါ ပညာရွင္တို႕)။ ႀကီးလာေသာအခါ တုန္းတိုက္တိုက္ က်ားကိုက္ကိုက္ စိတ္ဓါတ္ေလ်ာ့နည္းကာ က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္မွဳမ်ားျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေႏွးဖင့္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုသည္။ မွားသည္ျဖစ္ေစ မွန္သည္ျဖစ္ေစ စစ္ပြဲကား လက္ေႏွး၍မရဟု ဆိုလိုဟန္တူပါသည္။ အမွားဖက္တြင္ အသံုးခ်လိုက္ေသာ္လည္း ဤသည္မွာ ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ပင္ ျဖစ္သည္။

အကယ္၍ အိုင္းစတိုင္းသာ ေနာက္ငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ အႏုျမဴကို ေတြ႕မည္ဆိုလွ်င္ ထိုငါးႏွစ္အတြင္း ဂ်ပန္သည္ အေသာက မျဖစ္ဟု မည္သူမွ် မဆိုႏိုင္ေပ။ ဂ်ပန္ႀကီးေသ ၊ ဂ်ပန္ေလးျဖစ္သျဖင့္ လူတုိင္း စစ္သားျဖစ္ေနၿပီး လူတိုင္းက ဂ်ပန္(သို႕) နီပြန္္ အတြက္ ေသဖို႕ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသည္။

         ဤဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ႏွစ္ခု (အေသာကဥေဒါင္းႏွင့္ ဂ်ပန္တုိ႕ဥေဒါင္း) ကိုျပန္ၾကည့္ေသာအခါ တူညီေန၏။

ဂ်ပန္တို႕လည္း စစ္၀ါဒမွားသည္ဟု သိသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ လက္ေလွ်ာ့ကာ ထိုဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ကို စီးပြားေရးဖက္ ေခါင္းတည္ေပးလိုက္ၾကသည္။ ထိုအခါ အႏုျမဴျပာထဲမွ လူသားမ်ား ကုန္းထလာခဲ့ေတာ့သည္။ ႏွစ္ ၂၀ ႏွင့္ ၃၀ အတြင္း ကမာၻကုိ စီးပြားေရးျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္လာၾကေတာ့သည္။

ထို႕အျပင္ စစ္ေလ်ာ္ေၾကးမ်ားေပးၾကသည္။ စစ္ေလ်ာ္ေၾကးသာမက လူထုကယ္ဆယ္ေရးကိစၥမ်ားကိုပါ အားတက္သေရာ ပါ၀င္လာၾကသည္။ လုမၺိနီ ေတာအုပ္ႀကီး လုမၺိနီျဖစ္လာေစရန္ အမ်ားဆံုး အလွဴေငြထည့္၀င္သူမွာ ဂ်ပန္ျဖစ္သည္။

          ၾကည့္ပါ။
  • ၁။           အေသာကလည္း စစ္တိုက္၏။ ဂ်ပန္တို႕လည္း စစ္တိုက္၏ ။

  • ၂။           အေသာကလည္း စစ္ကိုရပ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖင့္ ႏိုင္ငံကို ထူေထာင္၏ ။ ထို႕အတူ ဂ်ပန္တို႕ကလည္း စစ္ပြဲအဆံုးသတ္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အားက်ိဳးမာန္တက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။

  • ၃။           အေသာကမင္းႀကီးက ဘုရားေမြးဖြားရာ လုမၺိနီကို ေတြ႕ေအာင္ရွာၿပီး ေက်ာက္စာထူခဲ့၏။ သို႕ေသာ္ အေသာက၏ လုမၺိနီကာ ျဗဟၼဏမ်ားလႊမ္းမိုးမွဳေၾကာင့္ ေတာအုပ္ျဖစ္ကာ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့၏။ ေပ်ာက္ရွသြားခဲ့ေသာ အေသာက၏ လုမၺိနီကို ဂ်ပန္တို႕ကဦးေဆာင္၍ ျပန္လည္ အသက္သြင္းခဲ့၏။


ဤသည္မွာ ေမာရိယစိတ္ဓါတ္၊ နီပြန္္စိတ္ဓါတ္ ျဖစ္သည္။ ေမာရိယျဖစ္ေစ ၊ နီပြန္္ျဖစ္ေစ ဥေဒါင္းသာျဖစ္၏။ အေသာကေလာက္မစြံ၊ ဂ်ပန္ေလာက္မစြံေသာ္လည္း ျမန္မာတို႕မွာ ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ရွိ၏ ။ ထိုဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ အမွာဒဖက္ကို ဦးတည္ခဲ့၏ ။ ႏိုင္ငံအေပၚ အႏုျမဴမက်ဘဲ ျပာပံုဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရ၏


          ဥေဒါင္းသည္ မွား၏ ။ မွန္၏ ။ သတ္၏ ။ ကယ္၏။ ထိုဥေဒါင္းသည္ ေမာရသုတ္မွ လာ၏။ ေနထဲ၌ ကဗၺည္းတင္၏။ ရဲရင့္၏။ မွားမွန္းသိလွ်င္ အမွန္ကို ဦးတည္၏။ ျမန္မာတို႕ ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ ႏိုးထခ်ိန္ေရာက္ၿပီ။ အမွန္ကို ဦးတည္ဖို႕ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ။ အေသာက ၊ ဂ်ပန္တို႕ ေျခရာကို ေကာက္သင့္ၿပီဟု ထင္သည္

          ဥေဒါင္းမင္းတျဖစ္လဲ ဗုဒၶသည္ႏိုးထသူျဖစ္သည္

          ျမန္မာတို႕ ဥေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ အမွားအယြင္းမ်ား ၊ တယူသန္မွဳမ်ားမွ ႏိုးထလာပါေစဟုသာ ဆုေတာင္းရင္း….

          ေမာရိယ ၊ နီပြန္္ ၊ …. ။ ။

သီဟနာဒ

First record
14/04/2012 07:30
Singapore Time

အနာဂတ္ကို ႀကိဳဖတ္ခဲ႔သူမ်ား

၁။ မာ႔က္ တြင္း၊ ၁၈၉၈၊ (အင္တာနက္)
၁၉၀၄ ခုမွာ ထုတ္ေဝခဲ႔တဲ႔ သူ႔ရဲ႕ "From the 'London times' " ဆိုတဲ႔ ဝတၳဳ တိုထဲမွာ အင္တာနက္ ေပၚေပါက္လာမယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္နိမိတ္ဖတ္ခဲ႔ပါ တယ္။
တကယ္ေတာ႔ ၁၉ ရာစုမွာ အင္တာနက္ဆုိတာ ၾကားေတာင္ မၾကားဖူး ၾကေသးပါဘူး။ သူ႕စကားနဲ႔ေျပာရရင္
"တယ္လီဖုန္းလိုင္းအေပၚ အေျခခံၿပီး တစ္ကမၻာလုံးကိုဆက္သြယ္လို႔ရတဲ႔ နက္(တ္)ဝါ႔က္ ေပၚေပါက္လာမယ္" ဆိုတာပါပဲ။

၂။ Jules Verne ၊ ၁၈၆၅ ( လကမၻာေပၚ ေျချချခင္း)
သူက ျပင္သစ္လူမ်ိဳး သိပၸံဝတၳဳ စာေရးဆရာပါ။ သူ႔ရဲ "From the Earth to the Moon နဲ႔ Around the moon" ဆိုတဲ႔ ဝတၳဳေတြထဲမွာ လူသားေတြ လကမၻာေပၚ ေျချခႏိုင္လိမ္႔မယ္ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပခဲ႔တယ္။ အေမရိက၊ ဖေလာ္ရီဒါကေန "Columbiad" လို႔ေခၚတဲ႔ အာကာယာဥ္ဟာ အက္စထေရာနတ္ သုံးေယာက္ကို တင္ေဆာင္ၿပီး လကမၻာကို ခရီးထြက္ ခဲ႔ တယ္။ ေအာင္ျမင္စြာ လွည္႔လည္ၿပီး အဲဒီ အာကာယာဥ္ဟာ ပစိဖိတ္ သမုဒၵ ရာမွာ ျပန္လည္ဆင္းသက္ႏိုင္ခဲ႔တယ္ လို႔ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ႔ပါတယ္။ သူ နိ မိတ္ဖတ္ၿပီး ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္တဲ႔အခါမွာ အပိုလို ၈ ဟာ ၁၉၆၈ ခုမွာ လ ကမၻာေပၚ ခရီးထြက္ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။
စိတ္ဝင္စားစရာ ပိုေကာင္းတာက နာဆာဟာ အပိုလို ၂ ကို တည္ထြင္ေတာ႔ သူ႔ရဲ႕ ေမာ္ဂ်ဴးကိုယူၿပီး "Columbia" လို႔ ဂုဏ္ျပေခၚဆိုခဲ႔ၾကရတယ္။

၃။ John Elfreth Watkins၊ ၁၉၀၀၊ (တီဗြီ၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ဓာတ္ပုံ၊ က်ည္ဆန္ ရထား၊ အဆင္သင္႔ပါဆယ္ထုပ္ အစားအစာ)
သူ႔ရဲ "What may happen in the Next Hundred years" ဆိုတဲ႔ ေဆာင္းပါးထဲမွာ အထက္ပါပစၥည္းေတြ ေပၚေပါက္လာစရာရွိတယ္ လို႔ ေရးသားခဲ႔ပါတယ္။တီဗြီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔
"ကမၻာ႔တစ္ဖက္ျခမ္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ႔ ကိစၥေတြကို ကင္မရာကေနတဆင္႔ လ်ပ္စစ္ဝါယာဆက္ထားတဲ႔ ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ၾကည္႔ရွဳလို႔ ရမယ္" လို႔ဆိုခဲ႔ပါတယ္။
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ဓာတ္ပုံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ "ဖိုတိုဂရပ္ဖ္ဟာ တယ္လီဂ ရပ္ ဖ္ျဖစ္လာမယ္။ စနပ္ေရွာ႔ေတြနဲ႔ ႏွစ္ရာေပါင္းမ်ားစြာက တရုတ္ျပည္မွာျဖစ္ ခဲ႔တဲ႔ စစ္ပြဲေတြအေျကာင္းဓာတ္ပုံေတြ၊ လတ္တေလာ အေရးအခင္း ဓာတ္ပုံေ တြအားလုံးကို ကမၻာအရပ္ရပ္က သတင္းစာစတာေတြေပၚမွာ ေဖာ္ျပႏိုင္လိမ္႔ မယ္" တဲ႔။
က်ည္ဆန္ရထားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ " ရထားေတြဟာ တင္မိနစ္ကို ႏွစ္မိုင္ ခရီးေပါက္မယ္၊ က်ည္ဆန္ရထားကေတာ႔ တစ္နာရီကို မိင္ ၁၅၀ အထိ ျမန္ ဆန္လိမ္႔မယ္" တဲ႔။
အဆင္သင္႔ပါဆယ္ထုပ္ အစားအစာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း
"အခု က်ေနာ္တိုု႔ ခ်က္ျပဳတ္စားေနၾကတဲ႔ အစားအစာေတြလိုပဲ အနာဂတ္မွ ခ်က္စရာမလိုဘဲ အသင္႔ ထုပ္ပိုးထားတဲ႔ အစားအစာေတြ ထုပ္လုပ္လာၾက လိမ္႔မယ္" တဲ႔။
အခု မထူးဆန္းေတာ႔ေပမဲ႔ သူတို႔ေျပာစဥ္တုံးကေတာ႔ ဒါေတြက "strange and almost impossible" ထူးဆန္းၿပီး မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္စရာေတြခ်ည္း ပါပဲ။

(ဆက္ရန္)
Ref: R.D, May,2013.

ညီမေလးကို ေျပာမိတဲ႔ ပန္း နဲ႔ လူ ပုံျပင္

တစ္ခါက သူငယ္ခ်င္း စကားပုံေလး ႏွစ္ခု ရိွခဲ႔တယ္။
သူတို႔ကေတာ႔ "ပန္းသတင္း ေလၫႇင္းေဆာင္" နဲ႔ "လူ႕သတင္း လူခ်င္းေဆာင္" တို႔ပဲ တဲ႔ ညီမေလး ေရ။

တစ္ေန႔မွာေတာ႔ လူ႕သတင္း လူခ်င္းေဆာင္ ကေလးဟာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနရွာ သတဲ႔။
ဒါနဲ႔ ပန္းသတင္း ေလၫႇင္းေဆာင္ က ဘာျဖစ္ေနလို႔လဲ လို႔ ေမးတာေပါ႔ ကြယ္။
ဒီေတာ႔ လူ႕သတင္း လူခ်င္းေဆာင္က


"မင္း သတင္းေတြကိုက်ေတာ႔ ေလၫႇင္းကေဆာင္ ၿပီး လူ႕သတင္းကိုက်ေတာ႔ လူေတြက ေဆာင္တာေလကြာ"
"ေအးေလ ဒီေတာ႔ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး။ လူ႕သတင္းကိုလည္း ေလၫႇင္းကေဆာင္ရင္ ေကာင္းမွာပဲ လို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပါ"
"မင္း ကလည္းကြာ ႀကံႀကံ ဖန္ဖန္"

"ႀကံႀကံ ဖန္ဖန္ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ေလၫႇင္းဆိုတာက သက္မဲ႔ ဆိုေတာ႔ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း မရွိဘူး။ ဒီေတာ႔ ရနံ႔ အမွန္ကို ေဆာင္သြားတယ္ ကြ။ လူ ဆိုတဲ႔ သတၱဝါ ကေတာ႔ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း ခံစားခ်က္ေတြေၾကာင္႔ သူတို႔ ေဆာင္သြားတဲ႔ သတင္းေတြက မွန္လိုက္၊ မမွန္လိုက္၊ ပိုလိုက္၊ လိုလိုက္ ေတြပါကြာ။ ဒီေတာ႔ လူေဆာင္သြားတဲ႔ သတင္းက သတင္းထက္ ေဆာင္သြားတဲ႔ လူ႕ငနဲ နဲ႔ ပိုဆိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြးမိလို႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိတာပါ"

"ေအး မင္းေျပာတာလည္း ဟုတ္တုတ္တုတ္ ပဲ" ပန္းသတင္း ေလၫႇင္းေဆာင္ကေလးက ေခါင္းညိတ္ သတဲ႔။

ဒါပါပဲ ညီမေလးရယ္။ ေမာ္ရယ္က ဘာညာ ဆိုၿပီး ဆရာႀကီးဂိုက္ ဖမ္းမေနေတာ႔ပါဘူး။
ဒီလုိနဲ႔ လူေဆာင္တဲ႔ သတင္းေတြကေတာ႔ မွန္လိုက္၊ မမွန္လိုက္၊ ပိုလိုက္၊ လိုလိုက္။

Posted on August 13, 2012

ဇင္ေ၀ေသာ္