နတ္မ်က္စိ၊ သတိ၊ သညာႏွင္႔ CCTV

နတ္မ်က္စိ

အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ပညာအရာ၌သာမက တံမ်က္ စည္းလွည္းရာ၌လည္း နာမည္ႀကီးေတာ္မူေလ၏။ သို႔ေသာ္ အခါ တစ္ပါး ေတာႀကီးထဲ၌ သမာပတ္ဝင္စားေနစဥ္ ဘယ္သူမွ မရွိပါဘူးေလ ဟူသည္႔အမွတ္ျဖင္႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တံမ်က္စည္းမလွည္းဘဲ ေနခဲ႔ေတာ္ မူသည္ဟုဆို၏။ ၎ အခ်င္းအရာကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ (နတ္မ်က္စိ ) ျဖင္႔ ျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အရွင္သာရိပုတၱရာ သမာပတ္ ဝင္စားရာ ႂကြေတာ္မူလာၿပီး ပညာေပးေတာ္မူလိုက္ေလသည္။

ဆိုလိုသည္က သင္ တံမ်က္စည္းမလွည္းတာကို ငါ ဘုရားသိေတာ္မူသည္ ဆိုသည္႔သေဘာျဖင္႔ ေျခေတာ္ရာတစ္စုံ ထင္က်န္ရစ္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ထား ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၏ စီအီးအိုသဖြယ္ျဖစ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ရွက္ႏိုးျခင္း လြန္စြာျဖစ္လိုက္ ရေလသည္။ စီအီးအိုႀကီး အငိုက္မိသြားျခင္းေပတည္း။ ထိုမွေနာက္ အမိႈက္ေလးမ်ားေတြ႔ျမင္ပါက သကၤန္းရုံလ်က္ပင္ ေျခေထာက္ျဖင္႔ လမ္းေပၚမွ ေဘးသို႔ ဖယ္ရွားေနတတ္သည္ဟု စာေပကဆိုေလသည္။

သတိ၊ သညာမ်က္စိ

ရြာမွဆရာေတာ္က နတ္မ်က္စိ (ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္) ေတာ႔ ရေတာ္မမူပါ၊ သို႔ေသာ္ သတိ၊ သညာမ်က္စိ အေတာ္ေကာင္းလွသည္။ ေက်းလက္ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းတို႔ အစဥ္အလာအတိုင္း ဆြမ္းဟင္းက်န္တို႔ကို ေပါင္ၿပီး ဟင္းေ လး (ဟင္းေပါင္း) လုပ္ထားရသည္။ ဟင္းေလးအိုးက ႏွစ္အိုးျဖစ္သည္၊ တစ္အိုးက ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္အိုးက သာမေဏမ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ျဖစ္ေလသည္။ သိၾကသည္႔အတိုင္းပင္ ဆရာေတာ္႔ ဟင္းေလးအိုးထဲမွာက ဝက္သား၊ ငါး စသည္တို႔ပါဝင္သည္။
ထို ဟင္းေလးအိုးမ်ားကို ညေနေစာင္းတြင္ ျပန္လည္ေႏႊးၿပီး ဆြမ္းစားေက်ာ င္းေပၚ ျပန္တင္၊ ၿပီးလ်င္ ေသာ႔ခတ္လိုက္ရသည္။ ထိုအခန္းကို ၾကက္သေရ ခန္းဟုေခၚသည္။ ဘာေၾကာင္႔ ၾကက္သေရခန္းဟုေခၚသည္ကိုေတာ႔ မသိ။

ထိုေန႔ ေက်ာင္းသားႀကီး စံဦးက ဟင္းေလးေႏႊးတာဝန္က်သည္။ ဟင္းေလးေႏႊးအၿပီး ဟင္းေလးအိုးမ်ားကို ေက်ာင္းေပၚသို႔တင္ရာတြင္ 'မ' ထားရသည္႔ ဟင္းေလးအိုးအေလးခ်ိန္ေၾကာင္႔ သူ႔ ေျခသံက အနည္းငယ္ ပိုျပင္းေနသည္။ ထိုအခ်ိန္ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းေအာက္ထပ္မွာ အနား ယူေနခ်ိန္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔ မသိလိုက္သည္႔ ဆရာေတာ္႔ ေထာင္ေျခာက္က ဟင္းေလးအိုးႏွစ္ အိုး ကို အတူမထားဘဲ တစ္ေထာင္႔စီမွာ ခြဲျခားထားျခင္းျဖစ္သည္။ အခန္း ဘယ္ေထာင္ကို သြားေနသလဲဆိုသည္႔ စံဦး၏ ေျခသံကို နားေထာင္လိုက္ လ်င္ စံဦး သယ္သြားသည္႔ ဟင္းေလးအိုးက ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံဃာေတာ္ မ်ားအတြက္ဟင္းေလးအိုးလား၊ သာမေဏမ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္း သား မ်ားအတြက္ ဟင္းေလးအိုးလား ဆိုသည္ကိုလည္း သိႏိုင္ေပသည္။

ဆရာေတာ္က ၿပဳံး၏။ ဆရာေတာ္က စံဦး ေျခသံရပ္သြားအၿပီး ခဏအၾကာ "စံဦး ေရ"
ဟု လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ ကံဆိုးေသာစံဦး ဆရာေတာ္ေခၚသံကို ခ်က္ ခ်င္း ျပန္ မထူးႏိုင္ရွာေတာ႔ေပ၊ အေၾကာင္းက ဝက္သားပူပူတစ္တုံး ပါးစပ္ထဲ ထည္႔ထားလိုက္မိေသာေၾကာင္႔ပင္၊ ခဏေန ထူးေတာ႔ထူး၏၊ သူ႔ထူးသံ "ဘုရား"
ဆိုတာႀကီးက ပလုပ္ပေလာင္းသံႀကီးႏွင္႔ျဖစ္သျဖင္႔ စံဦး ဝက္သားခိုး မိ သြားေလေတာ႔သည္။
ဆရာေတာ္က ရိုက္ေတာ႔ မရိုက္ပါ၊ သို႔ေသာ္ ၿပဳံး၏။ ထိုမွေနာက္ ဟင္းေလး အိုမ်ား ေနရာခြဲထားျခင္းသည္ ရြာဘုန္းႀကီး၏ စီစီတီဗြီျဖစ္ေၾကာင္း သိ လိုက္ရေလေတာ႔သည္။

CCTV

ယေန႔ေခတ္က CCTV ေခတ္ျဖစ္သည္။ နတ္မ်က္စိ မရ၊ မရွိ၊ သတိ၊ သညာ မ်က္စိ မရ၊ မရိွလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ႔ အိုေကသည္ဟု ဆိုရန္ရွိ သည္။ သို႔ေသာ္ လုံးဝထင္မွတ္မထားသည္႔ကိစၥ ျဖစ္သြားခဲ႔သည္။ ည ၁၂ နာရီမွာ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ အုတ္တံတိုင္းကို ခုန္ဝင္လာၾကသည္။ သူတို႔လည္း CCTV ကင္မရာမ်ားရိွသည္ကို သတိထားမိပုံမရ။ ေနာက္မွ သိၾကပုံရသည္။
သိသည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ ကင္မရာမ်ားကို ေရွာင္ရင္း ေရွာင္ရင္း မသိမသာ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ မ်က္ႏွာစသည္ကို ထင္ထင္ ရွားရွား မျမင္ရ၊ သူတို႔အရိပ္ေတြကိုသာ ျမင္ရေတာ႔သည္။ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦ ထဲ ဝင္မရေသာအခါ ေညာင္ပင္ေအာက္မွာရိွသည္႔ အလႉခံပံုးဆီကို ဦးလွည္႔ သြားၾကသည္။ ထို အလႉခံပံုးမွာလည္း ကင္မရာက ရွိေနျပန္၏။
သူတို႔ ဘာလုပ္သည္ ထင္ပါသနည္း။ တုတ္ရွည္ရွည္တစ္ေခ်ာင္းျဖင္႔ ယင္း ကင္မရာကို မိုးေပၚေထာင္ေနေအာင္ လွည္႔ေပးလိုက္သည္။ ကင္မရာ၏ ေဖာ႔ကပ္သည္ ေကာင္းကင္ႀကီး ျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။ သူတို႔ ကံမေကာင္းပါ။ ထို အလႉခံပံုးကလည္း ေဖာက္ခြဲသည္႔ အဆင္႔မေရာက္ဘဲ ဘာမွ ခိုးယူလို႔ မရ။ အႀကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္သည္ထင္၏။ ဘာမွမရသည္႔ေနာက္ဆုံး သရက္ပင္မွ အလုံးေသးေသး၊ အေစ႔ႀကီးႀကီး ပထမတန္းစား အခ်ဥ္မ်ိဳး သရက္သီးတိုကို ဆြတ္ခူးကာ ထြက္သြားၾကေ လေတာ႔သည္။

ဘုရားရွင္၏ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္၊ ရြာမွဆရာေတာ္၏ သတိ၊ သညာ မ်က္စိ တို႔ကို သတိရရင္း CCTV ေအာက္မွ သရက္သီးေပ်ာက္ရပုံကို စဥ္းစား ရင္းၿပဳံးမိ၏။
CCTV ရွိပါလ်က္ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ပညာ မေပးလိုက္ႏိုင္ခဲ႔။

ႏွလုံးသား v ဥပေဒ

၁။ ႏွလုံးသား v ဥပေဒ

ႏွစ္ကာလအေတာ္ၾကာ အတည္မျပဳႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ဥပေဒမူၾကမ္း အတည္ျဖစ္သြားခဲ႔တယ္။ သား (သို႔) သမီးက သက္ႀကီးရြယ္အို မိခင္၊ ဖခင္ေတြကို အနည္းဆုံး ႏွစ္လတစ္ႀကိမ္သြားေရာက္ လည္ပတ္ရမယ္ဆိုတဲ႔ ဥပေဒပါ။ အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏိုင္သလို အျငင္းပြားစရာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပဲ။ နယ္ျခားမွာ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြအတြက္ ႏွစ္လျပည္႔တိုင္း ျပန္ဖို႔က မ လြယ္ဘူးဆိုတာမ်ိဳးေတြရွိသလို အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးသားေတြဆို ႏွစ္ဖက္ မိ ဘေတြရွိေနၿပီဆိုေတာ႔ ဘယ္မိဘေတြဆီ အရင္သြားမလဲ၊ ဒါေတြအတြက္ ဘယ္သူက ခြင္႔ေပးမွာလဲဆိုသူေတြလည္း ရွိေနျပန္တယ္။
တကယ္လို႔ သား (သို႔) သမီးေတြက မလိုက္နာရင္ မိဘေတြက တရားစြဲ ဆိုႏိုင္တယ္ ( တရားစြဲလို႔ မိဘကႏိုင္သြားခဲ႔ပါတယ္)။
အဲသလို အမႈအခင္းေတြျဖစ္ၿပီးမွ ဥပေဒေၾကာင္႔ မျဖစ္မေန သြားေတြ႔ရတဲ႔ သား (သို႔) သမီးေတြမွာ ႏွလုံးသားေရာ ပါသြားၾကပါေတာ႔မလား။ အြန္လိုင္းေပၚမွာေတာ႔ ဒီ ဥပေဒကို ရယ္ေနၾကေလရဲ႕။

၂။ အစိုးရေတြက အစိုးရအလုပ္ လုပ္ၾကတယ္

တစ္ဦးခ်င္းသတင္းမွာေတာ႔ Snowden က ေဟာ႔တ္အျဖစ္ဆုံးပဲ။ သူ႔ကို ေထာက္ခံသူေတြ ရွိသလို အူေၾကာင္ေၾကာင္လို႔ ေျပာသူေတြလည္း ရွိတယ္။ အမ်ားအားျဖင္႔ သူ႔ကို ေထာက္ခံသူေတြက အရပ္သားေတြပါ၊ အစိုးရေတြမပါဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ သူလည္း ႏိုင္ငံေရးခုံလႈံခြင္႔ေတာင္းတာ ဘယ္ႏိုင္ငံ ကမွ မေပးၾကေသးဘူး။
ရွားရွားပါးပါး ဘိုလီဗီးယားကေတာ႔ စိတ္ဝင္စားသတဲ႔။ ေျမာက္ကိုရီးယား ကေတာ႔ ေလ်ွာက္ရင္ေပးေလာက္တယ္။ မေပးၾကဘူးဆိုရာမွာ အေမရိကန္ က ေပးလာမယ္႔႔ ဖိအားကိုေၾကာက္လို႔ခ်ည္းပဲ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ အစိုးရေတြက အစိုးရရဲ႕ လုံၿခဳံေရးတာဝန္ေတြကို (အထူးသျဖင္႔ အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ေပါ႔) သေဘာေပါက္ၿပီး အေမရိကန္အစိုးရကို နားလည္ေပးႏိုင္ၾကလို႔ လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္သူအသိခံလို႔ မရတဲ႔ အစိုးရေတြရဲ႕ အစီအစဥ္ေ တြထဲမွာ ဒါတစ္ခုတည္းမျဖစ္ႏိုင္ဘူးမဟုတ္လား။
ဘာပဲဆိုဆို Snowden ေတာ႔ ရုရွားေလယာဥ္ကြင္းမွာ ဒုတိယႏိုင္ငံရဲ႕ "Yes" အသံကို ေစာင္႔ေနရဆဲထင္ပါရဲ႕။

၃။ ျမန္မာသမၼတ "ရဲ" လာၿပီ

တိုင္းမဂၢဇင္းကို ကန္႔ကြက္တယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေျပာလိုက္ေတာ႔ ၿပီးသြားတာေ ပါ႔။အမွားအမွန္ကေတာ႔ ေျပာေနၾကမွာပဲ။ ေျပာစရာေတြကလည္း ရွာေန႐င္ သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔သူ ရိွေနမွာပဲ။ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္သန္းေရႊထက္ အမ်ားႀကီး သာေပၿပီ။
တစ္ခုရွိတာက သမၼတက တရားဝင္ ကမၻာသိေၾကျငာၿပီးရင္ေတာ႔ ဘယ္သူမွ ဘယ္လမ္းေပၚ ဘယ္ဘုရားေပၚမွ ဆႏၵမျပသင္႔ေတာဘူး။ ဘာမွ မဟုတ္ဘဲ နဲ႔ ႏိုင္ငံနာတယ္။

ယေန႔ မွတ္ဖြယ္ (မွတ္စုေဟာင္းမ်ားမွ)

သုဘရာဇာကား တစ္သက္လုံးေမာင္းလာသူကို တကၠစီဒရိုင္ဘာလိုင္စင္ ထုတ္မေပးသင္႔။
ေနာက္ကေန သူ႕ပခုံးကိုပုတ္ၿပီး စကားေျပာမိတိုင္း ကားတိုက္မႈ ျဖစ္သည္။

ဇြန္း ခရင္းနဲ႔စားေသာ မိခင္တို႔က သူတို႔ကေလးေပါက္စနေလးေတြကို ဇြန္း ခရင္း ေသးေသးေလးမ်ားျဖင္႔ ေကၽြးၾကသည္။
သို႔ဆိုလ်င္ တူျဖင္႔စားသည္႔ တ႐ုတ္မိခင္တို႔က သြားၾကားထိုးတန္ျဖင္႔ ေကၽြး ၾကရမည္။

၂၁ ကို တြမ္တီ ဝမ္း၊ ၃၁ ကို သာတီဝမ္း ဟုဆိုက
၁၁ သည္ ဝမ္းတီဝမ္းသာ ျဖစ္ေနရမည္။

လက္ခံရအခက္ ျငင္းရအခက္

(၁)
"တိုင္းျပည္ႀကီး ပ်က္ေတာ႔မည္။
ေတြးရင္းႏွင္႔ ၾကည္ႏူးမိသည္" တဲ႔။ သက္ဦးေမာင္က။
ဒီေန႔ သတင္းစာကို ေကာက္လွန္ေတာ႔
"Hate speech testing Myanmar democracy" တဲ႔။
လက္ခံရအခက္ ျငင္းရအခက္။

(၂ )
လတ္တေလာ ႏိုင္ငံအလိုက္သတင္းေတြ တစ္ေျပးေနတာကေတာ႔ ဆီးရီး ယားနဲ႔ ျမန္မာပါပဲ။ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ကိုယ္စီနဲ႔။
အေမရိကန္သံအမတ္စကားက သက္ဦးေမာင္ကို ေထာက္ခံေနျပန္တယ္။
"This country, for too long, has been at war with itself. For decades, the talk has been one of 'enemies within'. This attitude has been major caused this country's underdevelopment."
"In many ways.....the sense of fear and insecurity here is fundamental to what is to be Myanmar...... based as they are on concerns about geography, demographic, or ethnic and cultural differences."
"It leads nowhere good,it is in fact dangerous."
အခ်င္းခ်င္း သတ္ပုတ္ေနတဲ႔ႏိုင္ငံ၊ အခ်င္းခ်င္း စြပ္စြဲေနတဲ ႔ႏိုင္ငံ၊ ဒီ႔ႏိုင္ငံမြဲေနရတဲ႔အေၾကာင္းေတြထဲမွာ အဲဒါက အဓိကအေၾကာင္း တဲ႔။
လက္ခံရအခက္ ျငင္းရအခက္။

(၃)
တရုတ္ျပည္ကို ႏို႔စားႏြားမႏွစ္ေကာင္ ေပးလိုက္ရင္ ဘာလုပ္ၾကမယ္ ထင္ သလဲ။
တစ္ႏိုင္ငံလုံး ဝိုင္းၿပီး ႏြားမေတြေသသည္အထိ ႏို႔ ၫွစ္မယ္။ ဒီသတင္းကိုေရး ရင္ ေရးသူကို ဖမ္းမယ္။
ျပင္သစ္ကို ႏို႔စားႏြားမႏွစ္ေကာင္ ေပးလိုက္ရင္ ဘာလုပ္ၾကမယ္ထင္သလဲ။
သုံးေကာင္မဟုတ္လို႔ လမ္းေပၚတက္ ဆႏၵျပမယ္။
လက္ခံရအခက္ ျငင္းရအခက္။

ဆိုဆိုက္တီး သတၱဝါ (Society animal)

...........အဖြဲ႔
...........အဖြဲ႔
............အဖြဲ႔

ဘယ္အဖြဲ႔အထဲမွ မပါခ်င္တဲ႔လူေတြလည္း
သူတို႔ခ်င္း ေပါင္းမိေတာ႔
"ဘယ္အဖြဲ႔အထဲမွ မပါတဲ႔" အဖြဲ႔ေလး ျဖစ္သြားတာပဲ။
လူဆုိတာ ဆိုဆိုက္တီး သတၱဝါ။