နတ္မ်က္စိ
အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ပညာအရာ၌သာမက တံမ်က္ စည္းလွည္းရာ၌လည္း နာမည္ႀကီးေတာ္မူေလ၏။ သို႔ေသာ္ အခါ တစ္ပါး ေတာႀကီးထဲ၌ သမာပတ္ဝင္စားေနစဥ္ ဘယ္သူမွ မရွိပါဘူးေလ ဟူသည္႔အမွတ္ျဖင္႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တံမ်က္စည္းမလွည္းဘဲ ေနခဲ႔ေတာ္ မူသည္ဟုဆို၏။ ၎ အခ်င္းအရာကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ (နတ္မ်က္စိ ) ျဖင္႔ ျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အရွင္သာရိပုတၱရာ သမာပတ္ ဝင္စားရာ ႂကြေတာ္မူလာၿပီး ပညာေပးေတာ္မူလိုက္ေလသည္။
ဆိုလိုသည္က သင္ တံမ်က္စည္းမလွည္းတာကို ငါ ဘုရားသိေတာ္မူသည္ ဆိုသည္႔သေဘာျဖင္႔ ေျခေတာ္ရာတစ္စုံ ထင္က်န္ရစ္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ထား ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၏ စီအီးအိုသဖြယ္ျဖစ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ရွက္ႏိုးျခင္း လြန္စြာျဖစ္လိုက္ ရေလသည္။ စီအီးအိုႀကီး အငိုက္မိသြားျခင္းေပတည္း။ ထိုမွေနာက္ အမိႈက္ေလးမ်ားေတြ႔ျမင္ပါက သကၤန္းရုံလ်က္ပင္ ေျခေထာက္ျဖင္႔ လမ္းေပၚမွ ေဘးသို႔ ဖယ္ရွားေနတတ္သည္ဟု စာေပကဆိုေလသည္။
သတိ၊ သညာမ်က္စိ
ရြာမွဆရာေတာ္က နတ္မ်က္စိ (ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္) ေတာ႔ ရေတာ္မမူပါ၊ သို႔ေသာ္ သတိ၊ သညာမ်က္စိ အေတာ္ေကာင္းလွသည္။ ေက်းလက္ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းတို႔ အစဥ္အလာအတိုင္း ဆြမ္းဟင္းက်န္တို႔ကို ေပါင္ၿပီး ဟင္းေ လး (ဟင္းေပါင္း) လုပ္ထားရသည္။ ဟင္းေလးအိုးက ႏွစ္အိုးျဖစ္သည္၊ တစ္အိုးက ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္အိုးက သာမေဏမ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ျဖစ္ေလသည္။ သိၾကသည္႔အတိုင္းပင္ ဆရာေတာ္႔ ဟင္းေလးအိုးထဲမွာက ဝက္သား၊ ငါး စသည္တို႔ပါဝင္သည္။
ထို ဟင္းေလးအိုးမ်ားကို ညေနေစာင္းတြင္ ျပန္လည္ေႏႊးၿပီး ဆြမ္းစားေက်ာ င္းေပၚ ျပန္တင္၊ ၿပီးလ်င္ ေသာ႔ခတ္လိုက္ရသည္။ ထိုအခန္းကို ၾကက္သေရ ခန္းဟုေခၚသည္။ ဘာေၾကာင္႔ ၾကက္သေရခန္းဟုေခၚသည္ကိုေတာ႔ မသိ။
ထိုေန႔ ေက်ာင္းသားႀကီး စံဦးက ဟင္းေလးေႏႊးတာဝန္က်သည္။ ဟင္းေလးေႏႊးအၿပီး ဟင္းေလးအိုးမ်ားကို ေက်ာင္းေပၚသို႔တင္ရာတြင္ 'မ' ထားရသည္႔ ဟင္းေလးအိုးအေလးခ်ိန္ေၾကာင္႔ သူ႔ ေျခသံက အနည္းငယ္ ပိုျပင္းေနသည္။ ထိုအခ်ိန္ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းေအာက္ထပ္မွာ အနား ယူေနခ်ိန္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔ မသိလိုက္သည္႔ ဆရာေတာ္႔ ေထာင္ေျခာက္က ဟင္းေလးအိုးႏွစ္ အိုး ကို အတူမထားဘဲ တစ္ေထာင္႔စီမွာ ခြဲျခားထားျခင္းျဖစ္သည္။ အခန္း ဘယ္ေထာင္ကို သြားေနသလဲဆိုသည္႔ စံဦး၏ ေျခသံကို နားေထာင္လိုက္ လ်င္ စံဦး သယ္သြားသည္႔ ဟင္းေလးအိုးက ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံဃာေတာ္ မ်ားအတြက္ဟင္းေလးအိုးလား၊ သာမေဏမ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္း သား မ်ားအတြက္ ဟင္းေလးအိုးလား ဆိုသည္ကိုလည္း သိႏိုင္ေပသည္။
ဆရာေတာ္က ၿပဳံး၏။ ဆရာေတာ္က စံဦး ေျခသံရပ္သြားအၿပီး ခဏအၾကာ "စံဦး ေရ"
ဟု လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ ကံဆိုးေသာစံဦး ဆရာေတာ္ေခၚသံကို ခ်က္ ခ်င္း ျပန္ မထူးႏိုင္ရွာေတာ႔ေပ၊ အေၾကာင္းက ဝက္သားပူပူတစ္တုံး ပါးစပ္ထဲ ထည္႔ထားလိုက္မိေသာေၾကာင္႔ပင္၊ ခဏေန ထူးေတာ႔ထူး၏၊ သူ႔ထူးသံ "ဘုရား"
ဆိုတာႀကီးက ပလုပ္ပေလာင္းသံႀကီးႏွင္႔ျဖစ္သျဖင္႔ စံဦး ဝက္သားခိုး မိ သြားေလေတာ႔သည္။
ဆရာေတာ္က ရိုက္ေတာ႔ မရိုက္ပါ၊ သို႔ေသာ္ ၿပဳံး၏။ ထိုမွေနာက္ ဟင္းေလး အိုမ်ား ေနရာခြဲထားျခင္းသည္ ရြာဘုန္းႀကီး၏ စီစီတီဗြီျဖစ္ေၾကာင္း သိ လိုက္ရေလေတာ႔သည္။
CCTV
ယေန႔ေခတ္က CCTV ေခတ္ျဖစ္သည္။ နတ္မ်က္စိ မရ၊ မရွိ၊ သတိ၊ သညာ မ်က္စိ မရ၊ မရိွလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ႔ အိုေကသည္ဟု ဆိုရန္ရွိ သည္။ သို႔ေသာ္ လုံးဝထင္မွတ္မထားသည္႔ကိစၥ ျဖစ္သြားခဲ႔သည္။ ည ၁၂ နာရီမွာ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ အုတ္တံတိုင္းကို ခုန္ဝင္လာၾကသည္။ သူတို႔လည္း CCTV ကင္မရာမ်ားရိွသည္ကို သတိထားမိပုံမရ။ ေနာက္မွ သိၾကပုံရသည္။
သိသည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ ကင္မရာမ်ားကို ေရွာင္ရင္း ေရွာင္ရင္း မသိမသာ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ မ်က္ႏွာစသည္ကို ထင္ထင္ ရွားရွား မျမင္ရ၊ သူတို႔အရိပ္ေတြကိုသာ ျမင္ရေတာ႔သည္။ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦ ထဲ ဝင္မရေသာအခါ ေညာင္ပင္ေအာက္မွာရိွသည္႔ အလႉခံပံုးဆီကို ဦးလွည္႔ သြားၾကသည္။ ထို အလႉခံပံုးမွာလည္း ကင္မရာက ရွိေနျပန္၏။
သူတို႔ ဘာလုပ္သည္ ထင္ပါသနည္း။ တုတ္ရွည္ရွည္တစ္ေခ်ာင္းျဖင္႔ ယင္း ကင္မရာကို မိုးေပၚေထာင္ေနေအာင္ လွည္႔ေပးလိုက္သည္။ ကင္မရာ၏ ေဖာ႔ကပ္သည္ ေကာင္းကင္ႀကီး ျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။ သူတို႔ ကံမေကာင္းပါ။ ထို အလႉခံပံုးကလည္း ေဖာက္ခြဲသည္႔ အဆင္႔မေရာက္ဘဲ ဘာမွ ခိုးယူလို႔ မရ။ အႀကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္သည္ထင္၏။ ဘာမွမရသည္႔ေနာက္ဆုံး သရက္ပင္မွ အလုံးေသးေသး၊ အေစ႔ႀကီးႀကီး ပထမတန္းစား အခ်ဥ္မ်ိဳး သရက္သီးတိုကို ဆြတ္ခူးကာ ထြက္သြားၾကေ လေတာ႔သည္။
ဘုရားရွင္၏ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္၊ ရြာမွဆရာေတာ္၏ သတိ၊ သညာ မ်က္စိ တို႔ကို သတိရရင္း CCTV ေအာက္မွ သရက္သီးေပ်ာက္ရပုံကို စဥ္းစား ရင္းၿပဳံးမိ၏။
CCTV ရွိပါလ်က္ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ပညာ မေပးလိုက္ႏိုင္ခဲ႔။
အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ပညာအရာ၌သာမက တံမ်က္ စည္းလွည္းရာ၌လည္း နာမည္ႀကီးေတာ္မူေလ၏။ သို႔ေသာ္ အခါ တစ္ပါး ေတာႀကီးထဲ၌ သမာပတ္ဝင္စားေနစဥ္ ဘယ္သူမွ မရွိပါဘူးေလ ဟူသည္႔အမွတ္ျဖင္႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တံမ်က္စည္းမလွည္းဘဲ ေနခဲ႔ေတာ္ မူသည္ဟုဆို၏။ ၎ အခ်င္းအရာကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ (နတ္မ်က္စိ ) ျဖင္႔ ျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အရွင္သာရိပုတၱရာ သမာပတ္ ဝင္စားရာ ႂကြေတာ္မူလာၿပီး ပညာေပးေတာ္မူလိုက္ေလသည္။
ဆိုလိုသည္က သင္ တံမ်က္စည္းမလွည္းတာကို ငါ ဘုရားသိေတာ္မူသည္ ဆိုသည္႔သေဘာျဖင္႔ ေျခေတာ္ရာတစ္စုံ ထင္က်န္ရစ္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ထား ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၏ စီအီးအိုသဖြယ္ျဖစ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ရွက္ႏိုးျခင္း လြန္စြာျဖစ္လိုက္ ရေလသည္။ စီအီးအိုႀကီး အငိုက္မိသြားျခင္းေပတည္း။ ထိုမွေနာက္ အမိႈက္ေလးမ်ားေတြ႔ျမင္ပါက သကၤန္းရုံလ်က္ပင္ ေျခေထာက္ျဖင္႔ လမ္းေပၚမွ ေဘးသို႔ ဖယ္ရွားေနတတ္သည္ဟု စာေပကဆိုေလသည္။
သတိ၊ သညာမ်က္စိ
ရြာမွဆရာေတာ္က နတ္မ်က္စိ (ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္) ေတာ႔ ရေတာ္မမူပါ၊ သို႔ေသာ္ သတိ၊ သညာမ်က္စိ အေတာ္ေကာင္းလွသည္။ ေက်းလက္ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းတို႔ အစဥ္အလာအတိုင္း ဆြမ္းဟင္းက်န္တို႔ကို ေပါင္ၿပီး ဟင္းေ လး (ဟင္းေပါင္း) လုပ္ထားရသည္။ ဟင္းေလးအိုးက ႏွစ္အိုးျဖစ္သည္၊ တစ္အိုးက ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္အိုးက သာမေဏမ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ျဖစ္ေလသည္။ သိၾကသည္႔အတိုင္းပင္ ဆရာေတာ္႔ ဟင္းေလးအိုးထဲမွာက ဝက္သား၊ ငါး စသည္တို႔ပါဝင္သည္။
ထို ဟင္းေလးအိုးမ်ားကို ညေနေစာင္းတြင္ ျပန္လည္ေႏႊးၿပီး ဆြမ္းစားေက်ာ င္းေပၚ ျပန္တင္၊ ၿပီးလ်င္ ေသာ႔ခတ္လိုက္ရသည္။ ထိုအခန္းကို ၾကက္သေရ ခန္းဟုေခၚသည္။ ဘာေၾကာင္႔ ၾကက္သေရခန္းဟုေခၚသည္ကိုေတာ႔ မသိ။
ထိုေန႔ ေက်ာင္းသားႀကီး စံဦးက ဟင္းေလးေႏႊးတာဝန္က်သည္။ ဟင္းေလးေႏႊးအၿပီး ဟင္းေလးအိုးမ်ားကို ေက်ာင္းေပၚသို႔တင္ရာတြင္ 'မ' ထားရသည္႔ ဟင္းေလးအိုးအေလးခ်ိန္ေၾကာင္႔ သူ႔ ေျခသံက အနည္းငယ္ ပိုျပင္းေနသည္။ ထိုအခ်ိန္ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းေအာက္ထပ္မွာ အနား ယူေနခ်ိန္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔ မသိလိုက္သည္႔ ဆရာေတာ္႔ ေထာင္ေျခာက္က ဟင္းေလးအိုးႏွစ္ အိုး ကို အတူမထားဘဲ တစ္ေထာင္႔စီမွာ ခြဲျခားထားျခင္းျဖစ္သည္။ အခန္း ဘယ္ေထာင္ကို သြားေနသလဲဆိုသည္႔ စံဦး၏ ေျခသံကို နားေထာင္လိုက္ လ်င္ စံဦး သယ္သြားသည္႔ ဟင္းေလးအိုးက ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံဃာေတာ္ မ်ားအတြက္ဟင္းေလးအိုးလား၊ သာမေဏမ်ားႏွင္႔ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္း သား မ်ားအတြက္ ဟင္းေလးအိုးလား ဆိုသည္ကိုလည္း သိႏိုင္ေပသည္။
ဆရာေတာ္က ၿပဳံး၏။ ဆရာေတာ္က စံဦး ေျခသံရပ္သြားအၿပီး ခဏအၾကာ "စံဦး ေရ"
ဟု လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ ကံဆိုးေသာစံဦး ဆရာေတာ္ေခၚသံကို ခ်က္ ခ်င္း ျပန္ မထူးႏိုင္ရွာေတာ႔ေပ၊ အေၾကာင္းက ဝက္သားပူပူတစ္တုံး ပါးစပ္ထဲ ထည္႔ထားလိုက္မိေသာေၾကာင္႔ပင္၊ ခဏေန ထူးေတာ႔ထူး၏၊ သူ႔ထူးသံ "ဘုရား"
ဆိုတာႀကီးက ပလုပ္ပေလာင္းသံႀကီးႏွင္႔ျဖစ္သျဖင္႔ စံဦး ဝက္သားခိုး မိ သြားေလေတာ႔သည္။
ဆရာေတာ္က ရိုက္ေတာ႔ မရိုက္ပါ၊ သို႔ေသာ္ ၿပဳံး၏။ ထိုမွေနာက္ ဟင္းေလး အိုမ်ား ေနရာခြဲထားျခင္းသည္ ရြာဘုန္းႀကီး၏ စီစီတီဗြီျဖစ္ေၾကာင္း သိ လိုက္ရေလေတာ႔သည္။
CCTV
ယေန႔ေခတ္က CCTV ေခတ္ျဖစ္သည္။ နတ္မ်က္စိ မရ၊ မရွိ၊ သတိ၊ သညာ မ်က္စိ မရ၊ မရိွလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ႔ အိုေကသည္ဟု ဆိုရန္ရွိ သည္။ သို႔ေသာ္ လုံးဝထင္မွတ္မထားသည္႔ကိစၥ ျဖစ္သြားခဲ႔သည္။ ည ၁၂ နာရီမွာ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ အုတ္တံတိုင္းကို ခုန္ဝင္လာၾကသည္။ သူတို႔လည္း CCTV ကင္မရာမ်ားရိွသည္ကို သတိထားမိပုံမရ။ ေနာက္မွ သိၾကပုံရသည္။
သိသည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ ကင္မရာမ်ားကို ေရွာင္ရင္း ေရွာင္ရင္း မသိမသာ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ မ်က္ႏွာစသည္ကို ထင္ထင္ ရွားရွား မျမင္ရ၊ သူတို႔အရိပ္ေတြကိုသာ ျမင္ရေတာ႔သည္။ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦ ထဲ ဝင္မရေသာအခါ ေညာင္ပင္ေအာက္မွာရိွသည္႔ အလႉခံပံုးဆီကို ဦးလွည္႔ သြားၾကသည္။ ထို အလႉခံပံုးမွာလည္း ကင္မရာက ရွိေနျပန္၏။
သူတို႔ ဘာလုပ္သည္ ထင္ပါသနည္း။ တုတ္ရွည္ရွည္တစ္ေခ်ာင္းျဖင္႔ ယင္း ကင္မရာကို မိုးေပၚေထာင္ေနေအာင္ လွည္႔ေပးလိုက္သည္။ ကင္မရာ၏ ေဖာ႔ကပ္သည္ ေကာင္းကင္ႀကီး ျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။ သူတို႔ ကံမေကာင္းပါ။ ထို အလႉခံပံုးကလည္း ေဖာက္ခြဲသည္႔ အဆင္႔မေရာက္ဘဲ ဘာမွ ခိုးယူလို႔ မရ။ အႀကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္သည္ထင္၏။ ဘာမွမရသည္႔ေနာက္ဆုံး သရက္ပင္မွ အလုံးေသးေသး၊ အေစ႔ႀကီးႀကီး ပထမတန္းစား အခ်ဥ္မ်ိဳး သရက္သီးတိုကို ဆြတ္ခူးကာ ထြက္သြားၾကေ လေတာ႔သည္။
ဘုရားရွင္၏ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္၊ ရြာမွဆရာေတာ္၏ သတိ၊ သညာ မ်က္စိ တို႔ကို သတိရရင္း CCTV ေအာက္မွ သရက္သီးေပ်ာက္ရပုံကို စဥ္းစား ရင္းၿပဳံးမိ၏။
CCTV ရွိပါလ်က္ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ပညာ မေပးလိုက္ႏိုင္ခဲ႔။