"ဖခင္ (သို႔) ဖခင္သဖြယ္ ေက်းဇူးႀကီးမာလွသည္႔ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအတြက္ ေဝယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳျခင္း၊ အေလးဂါရဝျပဳျခင္း (ဘာသာေရးမွာ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ လူ မႈေရးမွာ အေလးျပဳျခင္း၊ ဂါရဝျပဳျခင္း) စသည္တို႔ကို သိမ္ငယ္သည္ဟု ထင္ျခင္း၊ ထိုထိုအမႈတို႔အား မိမိျပဳလုပ္ေနသည္ကို လူျမင္မွာ ရွက္ႏိုး မႈ ျဖစ္ျခင္းစသည္တို႔သည္ ေအာက္တန္းက်သည္႔ တလဲြမာနသာျဖစ္ေၾကာင္း ရွက္ႏိုးစြာ မိမိအတၱကို ျပန္ၾကည္းရင္း စဥ္းစားေနမိ၏"
ဤအေၾကာင္းကို မေရးမီ မိမိက်င္လည္ခဲ႔ရသည္႔ ဘဝေနာက္ခံအေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ျပန္ေျပာမွ လိပ္ပတ္လည္လိမ္႔မည္ထင္သည္။ မႏၱေလးရွိ သာမန္ စာသင္သားတို႔ ဘဝအတိုင္း ဆြမ္းခံ၊ ဆြမ္းစား၊ စာက်က္၊ စာတက္ျဖင္႔ အခ်ိန္ကုန္ခဲ႔ရတာျဖစ္သည္။ မႏၱေလးမွာေနစဥ္ အထူးသျဖင္႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥ မ်ားႏွင္႔ အလွမ္းကြာေဝးခဲ႔သည္။ ဘုရားဆြမ္းကပ္၊ ေရကပ္၊ ပန္းကပ္ စသည္ တို႔ကို ဆရာေတာ္တာဝန္ေပးထားသည္႔ သာမေဏ (သို႔ ) ရဟန္းငယ္တို႔ သာ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ကလည္း စာကို ႀကဳိးစား သင္ယူေျဖဆိုေန ၾကသည္႔ သာမေဏ (သို)႔ ရဟန္းတို႔ကို ေဝယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ခိုင္းခဲ၏။ စာကိုသာ အာရုံစိုက္ က်က္မွတ္ေစလိုျခင္း ေစတနာ ျဖစ္၏။
ရြာမွာေနစဥ္ကလည္း ဤ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ားကို အၿမဲျပဳလုပ္ ျပင္ဆင္ သူတို႔ မွာ ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ကို အမွတ္ရမိသည္။ သို႔ျဖင္႔ပင္ ဤ ရဟန္းႏွင္႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥက ကာလအတန္ၾကာ အလွမ္းေ ဝးေနခဲ႔ေလေတာ႔သည္။
တခါတခါ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ား ကိုယ္တိုင္ ျပဳလုပ္ေနစဥ္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ေရာက္ လာတတ္ၿပီး
"ကိုယ္တိုင္လုပ္ေနရသလား၊ တပည္႔ေတြကို မခိုင္းဘူလား၊ တပည္႔ေတာ္ လုပ္လိုက္မယ္"
စသည္ ေျပာဆိုၿပီး သူတို႔က ကုသိုလ္ယူသြားတတ္ၾကသည္။
ဤကား ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။ ျပႆနာက စိတ္ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖင္႔ စကၤာပူေရာက္လာခဲ႔သည္။ စကၤာပူ၏ ထုံးစံအတိုင္းေန႔ခင္းပိုင္းေတြမွာ သူ႕အလုပ္နဲ႔သူ ရွဳပ္ေနၾကသျဖင္႔ ေက်ာင္းက တိတ္ဆိတ္ေနတတ္ ၏ ။ ေက်ာင္း၌ ရဟန္းႏွစ္ပါးရွိရာ မိမိက အငယ္ျဖစ္သျဖင္႔ ေန႔ခင္းပိုင္းမ်ားမွာ ဘု႐ားပန္းအိုးတို႔ကို ေရလဲျခင္း စသည္လုပ္တတ္သည္။ ထိုအခါ ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ေရာက္လာတတ္ၿပီး
"အရွင္ဘုရား၊ ကိုယ္တိုင္လုပ္ေနရသလား၊ တရုတ္ေတြ မရွိဘူးလား၊ တပည္႔ေတာ္မ လုပ္လိုက္မယ္"
စသည္ ေျပာဆိုၿပီး သူတို႔ကလည္း ကုသိုလ္ယူသြားတတ္ၾကသည္။
ဤသည္လည္း မဟုတ္။ ျပႆနာက စိတ္ျဖစ္သည္။
ထိုႏွစ္မ်ားအတြင္း ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ား လုပ္လ်ွင္ပင္ ပုန္းရွိဳးကြယ္ရွိဳး လူ မျမင္ေအာင္ လုပ္လာတတ္သည္။ သူတို႔ေျပာလာမည္႔ "ကိုယ္တိုင္လုပ္ေန ရသလား" ဆိုသည္႔ စကားအေပၚ ရွက္စိတ္ဝင္လာျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္မည္ဟု ကိုယ္တိုင္ သုံးသပ္မိသည္။ ဤ ကိစၥမ်ားသည္ ကပၸိယမ်ား၊ သာမေဏ မ်ား သာ ျပဳလုပ္ေလ႔ရွိသည္ ဆိုသည္႔ အမွတ္မွား အယူမွား သညာဝိပၸလႅာသ၊ ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသတို႔ေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ျပန္၏။
ဤ ဝိပၸလႅာသတို႔က အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ဒုကၡေပးခဲ႔ေၾကာင္း ဝန္ခံရပါလိမ္႔မည္။
ေနာက္မွ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေျပာမိသည္။
"မင္းက ဘာေကာင္မို႔လို႔ ဘုရားပန္းလဲ၊ ဘုရားပန္းအိုး ေရလဲရတာကို ဘာ အေၾကာင္းနဲ႔ ရွက္ေနရတာလဲ၊ စာသင္တာ မဟုတ္၊ စာခ်တာမဟုတ္၊ တရားေဟာတာမဟုတ္လို႔ ေသးမႊားတဲ႔ အလုပ္ဆိုၿပီး ရွက္ေနတာလား၊ မင္းအေဖ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥေတြကိုလုပ္တာပဲ၊ ဘယ္သူျမင္ျမင္ ဘာေၾကာင္႔ ရွက္ေနရမွာလဲ" ဟု ျဖစ္သည္။
ထိုမွေနာက္မွသာ မိမိႏွင္႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥ အဆင္ေျပသြားေတာ႔သည္။ သို႔မဟုတ္လ်ွင္ စာေမးပြဲ ေအာင္ေလေလ၊ ရာထူးႀကီးလာေလေလ၊ ဩဝါဒါစရိယ ျဖစ္ေလေလ ဘုရားႏွင္႔ ေဝးလာေလေလ ျဖစ္ေပေတာ႔မည္။ ကံေကာင္း၍ ဤ အေတြးေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ ဤ ေလာက၌......
ဖခင္ (သို႔) ဖခင္သဖြယ္ ေက်းဇူးႀကီးမာလွသည္႔ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအတြက္ ေဝ ယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳျခင္း၊ အေလးဂါရဝျပဳျခင္း (ဘာသာေရးမွာ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ လူမႈေရးမွာ အေလးျပဳျခင္း၊ ဂါရဝျပဳျခင္း) စသည္တို႔ကို သိမ္ငယ္သည္ဟု ထင္ျခင္း၊ ထိုထိုအမႈတို႔အား မိမိျပဳလုပ္ေနသည္ကို လူျမင္မွာ ရွက္ႏိုး မႈ ျဖစ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ ေအာက္တန္းက်သည္႔ တလဲြမာနသာျဖစ္ေၾကာင္း ရွက္ႏိုးစြာ မိမိအတၱကို ျပန္ၾကည္းရင္း စဥ္းစားေနမိ၏။
ဤအေၾကာင္းကို မေရးမီ မိမိက်င္လည္ခဲ႔ရသည္႔ ဘဝေနာက္ခံအေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ျပန္ေျပာမွ လိပ္ပတ္လည္လိမ္႔မည္ထင္သည္။ မႏၱေလးရွိ သာမန္ စာသင္သားတို႔ ဘဝအတိုင္း ဆြမ္းခံ၊ ဆြမ္းစား၊ စာက်က္၊ စာတက္ျဖင္႔ အခ်ိန္ကုန္ခဲ႔ရတာျဖစ္သည္။ မႏၱေလးမွာေနစဥ္ အထူးသျဖင္႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥ မ်ားႏွင္႔ အလွမ္းကြာေဝးခဲ႔သည္။ ဘုရားဆြမ္းကပ္၊ ေရကပ္၊ ပန္းကပ္ စသည္ တို႔ကို ဆရာေတာ္တာဝန္ေပးထားသည္႔ သာမေဏ (သို႔ ) ရဟန္းငယ္တို႔ သာ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ကလည္း စာကို ႀကဳိးစား သင္ယူေျဖဆိုေန ၾကသည္႔ သာမေဏ (သို)႔ ရဟန္းတို႔ကို ေဝယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ခိုင္းခဲ၏။ စာကိုသာ အာရုံစိုက္ က်က္မွတ္ေစလိုျခင္း ေစတနာ ျဖစ္၏။
ရြာမွာေနစဥ္ကလည္း ဤ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ားကို အၿမဲျပဳလုပ္ ျပင္ဆင္ သူတို႔ မွာ ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ကို အမွတ္ရမိသည္။ သို႔ျဖင္႔ပင္ ဤ ရဟန္းႏွင္႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥက ကာလအတန္ၾကာ အလွမ္းေ ဝးေနခဲ႔ေလေတာ႔သည္။
တခါတခါ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ား ကိုယ္တိုင္ ျပဳလုပ္ေနစဥ္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ေရာက္ လာတတ္ၿပီး
"ကိုယ္တိုင္လုပ္ေနရသလား၊ တပည္႔ေတြကို မခိုင္းဘူလား၊ တပည္႔ေတာ္ လုပ္လိုက္မယ္"
စသည္ ေျပာဆိုၿပီး သူတို႔က ကုသိုလ္ယူသြားတတ္ၾကသည္။
ဤကား ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။ ျပႆနာက စိတ္ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖင္႔ စကၤာပူေရာက္လာခဲ႔သည္။ စကၤာပူ၏ ထုံးစံအတိုင္းေန႔ခင္းပိုင္းေတြမွာ သူ႕အလုပ္နဲ႔သူ ရွဳပ္ေနၾကသျဖင္႔ ေက်ာင္းက တိတ္ဆိတ္ေနတတ္ ၏ ။ ေက်ာင္း၌ ရဟန္းႏွစ္ပါးရွိရာ မိမိက အငယ္ျဖစ္သျဖင္႔ ေန႔ခင္းပိုင္းမ်ားမွာ ဘု႐ားပန္းအိုးတို႔ကို ေရလဲျခင္း စသည္လုပ္တတ္သည္။ ထိုအခါ ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ေရာက္လာတတ္ၿပီး
"အရွင္ဘုရား၊ ကိုယ္တိုင္လုပ္ေနရသလား၊ တရုတ္ေတြ မရွိဘူးလား၊ တပည္႔ေတာ္မ လုပ္လိုက္မယ္"
စသည္ ေျပာဆိုၿပီး သူတို႔ကလည္း ကုသိုလ္ယူသြားတတ္ၾကသည္။
ဤသည္လည္း မဟုတ္။ ျပႆနာက စိတ္ျဖစ္သည္။
ထိုႏွစ္မ်ားအတြင္း ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ား လုပ္လ်ွင္ပင္ ပုန္းရွိဳးကြယ္ရွိဳး လူ မျမင္ေအာင္ လုပ္လာတတ္သည္။ သူတို႔ေျပာလာမည္႔ "ကိုယ္တိုင္လုပ္ေန ရသလား" ဆိုသည္႔ စကားအေပၚ ရွက္စိတ္ဝင္လာျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္မည္ဟု ကိုယ္တိုင္ သုံးသပ္မိသည္။ ဤ ကိစၥမ်ားသည္ ကပၸိယမ်ား၊ သာမေဏ မ်ား သာ ျပဳလုပ္ေလ႔ရွိသည္ ဆိုသည္႔ အမွတ္မွား အယူမွား သညာဝိပၸလႅာသ၊ ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသတို႔ေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ျပန္၏။
ဤ ဝိပၸလႅာသတို႔က အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ဒုကၡေပးခဲ႔ေၾကာင္း ဝန္ခံရပါလိမ္႔မည္။
ေနာက္မွ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေျပာမိသည္။
"မင္းက ဘာေကာင္မို႔လို႔ ဘုရားပန္းလဲ၊ ဘုရားပန္းအိုး ေရလဲရတာကို ဘာ အေၾကာင္းနဲ႔ ရွက္ေနရတာလဲ၊ စာသင္တာ မဟုတ္၊ စာခ်တာမဟုတ္၊ တရားေဟာတာမဟုတ္လို႔ ေသးမႊားတဲ႔ အလုပ္ဆိုၿပီး ရွက္ေနတာလား၊ မင္းအေဖ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥေတြကိုလုပ္တာပဲ၊ ဘယ္သူျမင္ျမင္ ဘာေၾကာင္႔ ရွက္ေနရမွာလဲ" ဟု ျဖစ္သည္။
ထိုမွေနာက္မွသာ မိမိႏွင္႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥ အဆင္ေျပသြားေတာ႔သည္။ သို႔မဟုတ္လ်ွင္ စာေမးပြဲ ေအာင္ေလေလ၊ ရာထူးႀကီးလာေလေလ၊ ဩဝါဒါစရိယ ျဖစ္ေလေလ ဘုရားႏွင္႔ ေဝးလာေလေလ ျဖစ္ေပေတာ႔မည္။ ကံေကာင္း၍ ဤ အေတြးေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ ဤ ေလာက၌......
ဖခင္ (သို႔) ဖခင္သဖြယ္ ေက်းဇူးႀကီးမာလွသည္႔ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအတြက္ ေဝ ယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳျခင္း၊ အေလးဂါရဝျပဳျခင္း (ဘာသာေရးမွာ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ လူမႈေရးမွာ အေလးျပဳျခင္း၊ ဂါရဝျပဳျခင္း) စသည္တို႔ကို သိမ္ငယ္သည္ဟု ထင္ျခင္း၊ ထိုထိုအမႈတို႔အား မိမိျပဳလုပ္ေနသည္ကို လူျမင္မွာ ရွက္ႏိုး မႈ ျဖစ္ျခင္း စသည္တို႔သည္ ေအာက္တန္းက်သည္႔ တလဲြမာနသာျဖစ္ေၾကာင္း ရွက္ႏိုးစြာ မိမိအတၱကို ျပန္ၾကည္းရင္း စဥ္းစားေနမိ၏။