ပီတာနဲ႔ ဂႏၵီ(အြန္လိုင္း ဂ်ဳတ္)


ဂႏၵီႀကီး University College of London မွာ ဥပေဒပညာသင္ယူေန စဥ္ ေခါင္းညြတ္အေလးမျပဳတဲ႔အတြက္ သူ႔ကို ၾကည့္မရတဲ႔ ပါေမာကၡတစ္ေ ယာက္ရွိခဲ႔တယ္။ ပါေမာကၡရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအမည္က ပီတာပါ။
ဒါက သူတို႔ၾကားက စကားစစ္ထိုးပြဲ။

တစ္ေန႔ ပါေမာကၡႀကီးက တကၠသိုလ္ထမင္းစားခန္းမထဲ ညေနစာစားေနခ်ိန္ ဂႏၵီကလည္း သူ႔ထမင္းပုဂံျပားကိုယူလာၿပီး ပါေမာကၡႀကီးေဘးမွာ ဝင္ထိုင္ လိုက္တယ္။ ပါေမာကၡက ေမာက္မာတဲ႔ေလသံနဲ႔
"မစၥတာဂႏၵီ၊ ဝက္နဲ႔ငွက္ အတူတူမထိုင္ဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ား နားမလည္ဘူး လား" တဲ႔။ ဒီေတာ႔ ဂႏၵီက
"မစိုရိမ္ပါနဲ႔ ပေရာ္ဖက္ဆာ၊ က်ေနာ္ အေဝးကို "ပ်ံ"ထြက္သြားပါ႔မယ္" ဆိုၿပီး အျခားစားပြဲသြားၿပီး ထိုင္စားေနလိုက္တယ္။

စိတ္ဆိုးသြားတဲ႔ မစၥတာ ပီတာက ကလဲ႔စားေခ်ခြင္႔ကို ေစာင္႔ေနခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဂႏၵီရဲ႕အေျဖက သိပ္ပညာသားပါေနျပန္တယ္။
"လမ္းေပၚမွာ အိပ္ႏွစ္လုံးေတြ႔တယ္ဆိုပါေတာ႔၊ တစ္လုံးထဲမွာ ပညာေ တြ၊ ေနာက္တစ္လုံးထဲမွာ ေငြေတြပါမယ္၊ ဒါဆို ခင္ဗ်ား ဘယ္အိပ္ကိုေရြး မွာလဲ" မစၥတာပီတာကေမးတယ္။
"ေငြပါတဲ႔ အိပ္ကိုပဲ ယူမွာေပါ႔ဗ်"
"က်ေနာ္သာ ခင္မ်ားေနရာမွာဆို ပညာေတြပါတဲ႔ အိပ္ကို ယူလိုက္မိမွာပဲ" လို႔ အႏိုင္ရလိုက္တဲ႔အၿပဳံးမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာတယ္။
ဂႏၵီရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအေျဖက
"လူေတြက ကိုယ္႔မွာမရွိတာကို ကိုယ္ယူတတ္ၾကတာပဲဆရာ"

Mr. Petersက လုံးဝစိတ္ဓာတ္က်သြားၿပီး စာေမးပြဲအေျဖလႊာေပၚ "idiot" လို႔ေရးၿပီး ဂႏၵီကိုသြားေပးတယ္။ ဂႏၵီက အေျဖလႊာစာရြက္ကို လက္ခံယူၿပီး ထိုင္ေနလိုက္တယ္၊ ခဏေနေတာ႔မွ professor ဆီသြားၿပီး
"မစၥတာ ပီတာ၊ ခင္ဗ်ားက လက္မွတ္သာထိုးေပးထားၿပီး က်ေနာ္႔ ရမွတ္ အဆင္႔ကိုေတာ႔ ေပးမထားဘူး" တဲ႔။

21 century a highly destabilizing impact


Related but different causes lie between these challenges. Asian assertiveness is rooted in economic growth; Muslim assertiveness stems in considerable measure from social mobilization and population growth. Each of these challenges is having and will have into the twenty-first century a highly destabilizing impact on global politics......
Economic growth strengthens Asian governments; demographic growth threatens Muslim governments and non-Muslim societies.

The Clash of Civilizations. p. 102-103.

ေဆးဝါးႏွင္႔ အႀကံဉာဏ္


ေဆးဝါးေပးမူႏွင္႔ အႀကံဉာဏ္ေပးမႈၾကားမွာ တူညီခ်က္မ်ားရွိသည္။
၁။ တစ္ဖက္သားကို ေရာဂါေပ်ာက္ေစလိုေသာ ေစတနာ(ေဆးဝါး)၊ တစ္ဖက္ သားကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ ေရာက္ေစလိုေသာ ေစတနာ (အႀကံဉာဏ္ေပး မႈ) တူၾကသည္။
၂။ ေပးလာသည့္ေဆးတိုင္းကို ေသာက္လို႔မရ၊ ေပးလာသည့္ အႀကံဉာဏ္ တိုင္းကို ယူမရသည္လည္း တူၾကသည္။

မိမိေရာဂါျဖစ္စဥ္ ဤေဆးျဖင္႔ေပ်ာက္ခဲ႔သည္ဆိုလ်င္ မိမိ၏မိတ္ေဆြ တစ္ေ ယာက္ေယာက္ ထိုေရာဂါမ်ိဳးျဖစ္လာလ်င္လည္း ထိုေဆးဝါးကို ညႊန္း တတ္၊ ေပးတတ္ၾကသည္။
အထူးသျဖင္႔ လူအမ်ားႏွင္႔ ဆက္ဆံရေသာရဟန္းဘဝဆိုလ်င္ တစ္ခုခုျဖစ္ တိုင္း ေပးလာၾကသည့္ေဆးဝါးေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတတ္သည္။ သီဟနာဒ မွာ ယခုတေလာ ေလနာ ထခ်င္သလိုလိုျဖစ္ေနသည္။ ဒါကို အကဲခတ္မိ သူ တို႔က ေဆးဝါးမ်ားလႉဒါန္းၾကသည္။ တရုတ္ေဆး၊ အဂၤလိပ္ေဆး၊ ျမန္မာေဆး အစုံျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ေဆးမ်ားက ေလကိုျဖစ္ေစၿပီး ျဖစ္လာေသာေလကို အျပင္ ထုတ္မေပးႏိုင္။ ထိုအခါ ပိုဆိုးသြားတတ္သည္။ ေသခ်သည္ကေတာ႔ ေပးလာ သမ်ွ ေဆး အကုန္ေသာက္လ်င္ ဒုကၡေရာက္မည္။

သို႔ဆိုလ်င္ အႀကံဉာဏ္ဆိုသည္ကေရာ ဘာထူးပါသနည္း။ ဝန္းက်င္မတူ၊ ေျဖ ရွင္းရသည့္ျပႆနာမတူ၊ အေတြ႔အႀကံဳမတူလ်င္ ေက်းဇူးတင္ရုံမွလြဲၿပီး လက္ ခံက်င္႔သုံးဖိုခက္ေပမည္။(တခ်ိဳ႕ကေတာ႔ လက္ခံက်င္႔သုံးလို႔ ရႏိုင္ပါသည္)


မည္သို႔ျဖစ္ေစ တည့္လ်င္သုံး မတည့္လ်င္ပယ္
၃။ ေဆးဝါးေကာင္းမ်ားနဲ႔ အႀကံဉာဏ္ေကာင္းမ်ားကို စိတ္ေကာင္းရွိသူတို႔က ဆက္လက္ေပးေနၾကဦးမည္သာျဖစ္ပါသည္။
((ဗိုလ္ႀကီးမမ)ဟု ေခၚၾကသည့္ ေဒၚခင္စန္းယု(ဝိသာခါ)ေပးလႉသည့္ေဆး
ကေတာ႔ အလုပ္ျဖစ္ေနသည္)
ပန္းသည္ ေႂကြရျခင္းသေဘာရွိသလို ရဟန္းသည္လည္း ေလနာရျခင္း သေဘာရွိတတ္ပါသည္။ လိုက္ဖ္စတိုင္လ္ကကို ဗိုက္ထဲအစာမရွိခ်ိန္ (၆:၄၅ ပီအမ္ မွ ၉:၃၀ ပီအမ္ အထိ) အလုပ္ ပိုလုပ္ေနရသည္႔ ဘဝေပကိုး။

ထြက္ေပါက္ရွိတဲ႔ ဥပေဒ


ထြက္ေပါက္မရွိတဲ႔ ဥပေဒက ဖိႏွိပ္မႈျဖစ္ၿပီး
(ဥပမာ ဤေနရာ၌ အေပါ႔အပါး မသြားရ၊ သို႔ေသာ္ အေပါ႔အပါး သြားလို႔ရ သည့္ေနရာကို စီစဥ္ေပးမထား၊ လမ္းညႊန္မထား၊ အေပါ႔အပါးသြားလို႔ အေရး ယူလ်င္ မတရား)

ထြက္ေပါက္ရွိတဲ႔ ဥပေဒက ဒီမိုကေရစီဥပေဒျဖစ္သည္။
(ဥပမာ ဤေနရာ၌ေဆးလိပ္မေသာက္ရ၊ ေဆးလိပ္သာက္လို႔ရသည့္ သီးသန္႔ အခန္း စီစဥ္ေပးထားသည္၊ လမ္းညႊန္ထားသည္။ ထိုတားျမစ္ထားေသာ ေန ရာ၌ေဆးလိပ္ေသာက္သျဖင္႔ အေရးယူက တရား၏)

ပထမဥပေဒက အစိုးရ၏အၾကမ္းဖက္အုပ္ခ်ဳပ္မႈမပါဘဲ မတည္ႏိုင္ (ေၾကာက္တည္)၊
ဒုတိယဥပေဒက လူထု၏ အသိဉာဏ္မပါဘဲ မတည္ႏိုင္(နားလည္တည္)။

ညစာ ျပန္မစားေသာအိပ္မက္မ်ား (New Version)


အလည္လြန္ေသာ အိပ္မက္မ်ား ညစာျပန္မစားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေၾကကြဲ မည္ဆိုက ေၾကကြဲႏိုင္၏။
သို႔ေသာ္…….
ေက်းလက္ညေနခ်မ္းေလးတစ္ခု၌ သူ႔မိတ္ေဆြ ကဗ်ာဆရာက ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ သူ႔အတြက္ ေရးစပ္ရြတ္ဆိုေပးခဲ့ ဖူးတယ္။ ေခါင္းေပါင္းစႏွင့္ ေက်း လက္သားႀကီးမ်ားက မိတ္ေဆြရဲ့ စပ္ရွရွစကားလံုး (တခ်ိဳ႕က ေမာ္ဒန္၊ တခ်ိဳ႕ က ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ စသျဖင့္ သံုးၾကပါတယ္။ ဟုတ္ မဟုတ္ေတာ့ မသိပါ) ေတြကို နားလည္ၾကသလားေတာ႔ မသိပါဘူး။ လူငယ္ေတြကေတာ့ ခံစားလို႔ရတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာကို၊ ဘယ္လိုခံစားလို႔ရတာလဲ ဆိုတာဟာ မေမးအပ္ တဲ႔ ေမးခြန္းပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတာ့ လုပ္ျဖစ္လိုက္ၾကပါ တယ္။

“မိုးေပၚပ်ံတက္သြားတဲ့ မိုးပ်ံပူေပါင္းတစ္လံုးကို ျမင္ဖူးၾကပါသလား။ ကြ်န္ေတာ့္ မိတ္ေဆြဟာ အဲဒီ မိုးပ်ံပူေပါင္းတစ္လံုးပါ” လို႔ သူစတင္ရြတ္ဆိုလိုက္တယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အလည္လြန္တဲ့ အိပ္္မက္တစ္ခ်ိဳ႔ ညစာျပန္မစားျဖစ္ၾကတာဟာ အဲဒီမိုးပ်ံပူေပါင္းဆီကို ေရာက္ေနၾကလို႔ပါ။
သူ႔ဆီကို ေရာက္ေရာက္လာတဲ့ အိမ္ျခံေျမေရာင္းဝယ္ေရး ေၾကာ္ျငာေတြဟာ မိုးပ်ံပူေပါင္းေလးနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ပါဘူး။ သူနဲ႔ဆိုင္တာက သူ႔ရဲ့ အေရခြံပါးပါးေ လးတစ္ခုထဲသာပါ။ အဲဒီ အေရခြံဟာ အိမ္တစ္လံုး ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔မွာလည္း အိမ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအိမ္မွာ ေစ်းကြက္သေဘာတရားေတြ ဘာေတြ ေ တာ့ မရွိပါဘူး။ အဲ- မိုးပ်ံပူေပါင္းတစ္လံုးမွာ အေၾကာင္းညီညြတ္ရင္ ႀကိဳး တစ္ေခ်ာင္းလည္း ရွိေနႏိုင္ တာေပါ့။ ဒီႀကိဳးကေရာ အိမ္၊ျခံ၊ေျမလား။ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး။

ရႈမွတ္ပါြးမ်ားတတ္တဲ့ ေယာဂီတစ္ေယာက္အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ မိုးပ်ံ ပူေပါင္း ေလးကိုၾကည့္ၿပီး အနိစၥတရားေတြ ထပ္တလဲလဲ စီးျဖန္းလို႔ရႏုိင္မယ္။ သူ႔ဘဝနဲ႔ ေလဟာျပင္ကို စည္းျခားထားတာ ဆိုလို႔ အဲဒီ အေရခြံပါးပါးေလးပဲ ရွိတာမဟုတ္လား။ ဒီထက္ အနတၱဆန္တဲ့ သေဘာတရား ဘယ္မွာ ရွာၾကဦး မွာလဲ။

ဘာမွမရွိျခင္းေတြနဲ႔ ေဖာင္းကားေနတဲ့ သူ႔ရင္ဘတ္ကေရာ ဘာေတြသိမ္း ဆည္းလို႔ ထားႏိုင္မလဲ။ ဒါေတြကို သူမသိႏိုင္ဘူး။ ဒါေတြကိုမသိရင္ ဘာေတြ ကို သိရမွာလဲ။ မသိဘူး။ သိရမွာေတြကေရာ တကယ္သိရမွာေတြဟုတ္သ လား၊ သူမသိႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုပါပဲ။ ဘာမွမသိျခင္းေတြေဖာင္းကားလာတာႏွင့္ အမွ် သူဟာ ပိုလို႔ေပါ႔ပါး လာပါတယ္။ ေပါ႔ပါးျခင္း ဆိုတာ အျမင့္ကိုေရာက္ျ ခင္းရဲ့ အေၾကာင္းတရားလား။ ဟုတ္ေကာင္း ဟုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေဖာင္းကားလာတာနဲ႔အမွ် လြင့္စင္ေပါက္ကြဲဖို႔လည္း နီးစပ္လာပါ တယ္။

တစ္ေန႔ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ေတာ့-
“အခု “ ” နဲ႔ အတူေနတာလား” လို႔ ေမးၾကတယ္။
“ဘယ္သူမွ မရိွေတာ့လည္း သူ႔ကိုပဲလူလုပ္ၿပီး ေပါင္းေနရတာေပါ႔” လို႔ေျပာေတာ့ ကဗ်ာဆရာက တဟားဟားရယ္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက လက္ေဆာင္ေတြ ထုတ္ေပးေတာ့-
“ကိုယ့္ထက္ႏြမ္းပါးတဲ့ သူ႔ကိုပဲ ေပးထားခဲ့ပါ” လုိ႔ ေျပာမိေတာ့ သူစိတ္မ ထိန္းႏိုင္ေတာ့ပဲ လက္သီးနဲ႔ ထိုးျပန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မိုးပ်ံပူေပါင္းေပါက္မွာ စိုးလို႔ေနမွာေပါ႔ ကဗ်ာဆရာရဲ့လက္သီးက သိပ္မျပင္းပါဘူး။ ကဗ်ာဆရာဆို တာ ေကာက္ေနတာကိုသာ ေျဖာင့္ေပးတတ္ၿပီး လက္သီး ျပင္းျပင္းေ တြ ေမြးျမဴမထားတတ္ပါဘူး။

“ကုိယ့္လူ က်ဴရွင္ထဲက ဟုိေကာင္မေလးကို ႀကိဳက္တယ္” တဲ့။ “ ခ်စ္” ဆိုတဲ့စကား ေျပာရမွာရွက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာကိုၾကည့္ရင္း ရယ္မိျပန္ေရာ။ ခပ္လွလွစကားလံုးေတြ တမင္ရွာသံုးတတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာက “ခ်စ္” ကိုေတာ့လွ်ာမရဲဘူးတဲ့။ သဘာဝတရားတစ္ခုခုကိုမဟုတ္ဘဲ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ကို ရည္ညႊန္းေနလို႔တဲ့။

မွတ္မွတ္ရရ သူေရြးေပးတဲ့ ကေလာင္နဲ႔ စာေတာ္ေတာ္ ေရးျဖစ္ခဲ့ ေသးတယ္။ သူ ဒီတစ္ခါ ေပးတဲ့နာမည္က မိုးပ်ံပူေပါင္းေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာစြဲေနတာကေတာ့ အဲဒီ မိုးပ်ံ ပူေပါင္းေလးပါပဲ။ အျမင့္တက္ျခင္းေတြ ဘာေတြနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ထိရွေပါက္ကြဲလြယ္တဲ့အဓိပၸါယ္ ေဆာင္ေန တာ ေလးကိုသတိရတာပါ။


ဒါ႔ေၾကာင့္ အိပ္မက္ေတြဟာ အိမ္ျပန္ေနာက္က်ခဲ့ရတာပါ။ အထီးက်န္ လြင့္ေမ်ာေနတဲ့ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးဝမ္းဗိုက္တစ္ခုဟာ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ တစ္ခုခု၊ တစ္စံုတစ္ရာ၊ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ တစ္ေနရာရာကို သတိရတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိေနႏိုင္တာေပါ႔။ ဒါကလည္း ေလးေလးလံလံ ေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒီထက္ႀကီးေလးတဲ့ ကိစၥက အနတၱလြင္ျပင္မွာ ေပါက္ကြဲလြင့္စင္လာဦးမယ့္ သူ႔အေရခြံ ပါးပါးေလး အေၾကာင္းပါ။ ဒါက ေသျခင္းတရားလား၊ ရွင္ျခင္း အဆုံးလား၊ ရွင္ျခင္းအစလား။ ဒါေတြကို သူမသိႏိုင္ဘူး။ ဒါေတြကိုမသိေပမဲ႔ လြင့္စင္ေပါက္ကြဲျခင္းကို ေရွာင္လို႔မရဘူးဆိုတာ သိေနတယ္။ လြင့္စင္သြားေ တာ့လည္း မိုးပ်ံပူေပါင္းေလးက ေလဟာျပင္နဲ႔တသား တည္း ျဖစ္သြားၿပီး သူ႔အေရခြံေဟာင္းေလးဟာ ေလးကန္တဲ့ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ေျမျပင္ကိုျပန္ဆင္း သြားလိမ္႔မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေရခြံေဟာင္းနဲ႔ ဗလာေဟာင္းေလာင္း ရင္ ဘတ္လည္း မရွိႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ဒါကိုပဲ သံသရာလို႔ ေခၚၾကတာလား။ သူ ဉာဏ္မမီဘူး။
ေသခ်ာတာကေတာ႔ အဲဒီအခါမွာ မိုးပ်ံပူေပါင္းဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲလို႔ ေျပာ လို႔မရေတာ့ဘူး။ ဘယ္မွာလဲလို႔ လည္းရွာမရ ေတာ့ဘူး။

အဲဒီကဗ်ာဆရာကိုယ္တိုင္ ေတြေဝသြားမယ့္ အိမ္မက္ရွည္ဆီ ေျခဆန္႔ေန မိတယ္။
ဒါန႔ဲပဲ အလည္လြန္တဲ႔ အိပ္မက္ေတြ ညေနစာနဲ႔ လြဲခဲ့ရျပန္ေပါ႔။

ဇင္ေဝေသာ္