May be- but there are no flowers yet.


"May be- but there are no flowers yet."
ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ ပြင္႔လင္းရာသီဦးအေပၚ ဦးဝင္းတင္ရဲ႕ သေဘာထား။

စိတ္မဝင္စားလွတဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားေတြကို ေဘးဖယ္ထားတာေတာင္
ပညာရွင္တစ္ေယာက္၊ ယုံၾကည္ရာအတြက္ ေပးဆပ္ရဲသူတစ္ေယာက္ ဆုံးပါးသြားျခင္းအတြက္ ဝမ္းနည္းမိပါတယ္။

image credit to creator

က်ေနာ္ မရယ္မိတဲ႔ ဟာသတစ္ပုဒ္


အေဖ။ ။ သား၊ ပထမဆုံးေန႔ ေက်ာင္းရဲ႕အေတြ႔အႀကံဳကို ေျပာျပပါဦး သားရဲ႕။
သား။ ။ က်ေနာ္႔ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပ႔ဂ်္ မွာ အေသးစိတ္တင္္ထားတယ္ေလ၊ ဝင္ဖတ္ ၾကည့္ေပါ႔။ ေနာက္ေန႔ေတြပါသိခ်င္ရင္ က်ေနာ္႔ေပ႔ဂ်္ကို လိုက္ခ္လုပ္ထားၿပီး ဖတ္ေနရင္ သိႏိုင္တာပဲ ေဖေဖ။
အေဖေမးတာကို မေျဖဘဲ ေဖ႔စ္ဘုတ္လိုက္ခ္လုပ္ဖို႔ေျပာရင္ရင္း သားက အခန္းထဲဝင္သြားေတာ႔တယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ ဒီေလာက္မျဖစ္ေသးေပမဲ႔
ဒီလိုလည္း မျဖစ္ေလာက္ေသးဘူး။ စကၤာပူမွာျဖစ္ေနၿပီ။

သား ။ ။ က်ေနာ္ ထမင္းစားမယ္ ေမေမ။
အေမ။ ။ သားဘာသာ ခူးစားလိုက္ေလ။ အားလုံးအဆင္သင္႔ပဲ။
သား ။ ။ ေမေမက အိမ္ရွင္မဆိုၿပီး ဒါေလးေလာက္မွ လုပ္မေပးႏိုင္ ရင္ ေမေမ႔အလုပ္က ဘာလဲ။
သားကို တိုးတက္ေခတ္မွီေစခ်င္တဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရအေမဟာ ျပန္ေပး လိုက္ရတဲ႔ ေလ်ာ္ေၾကးေတြနဲ႔ ေခတ္မွီသြားတဲ႔သားအတြက္ ဝမ္သာရမွာလား၊ ဝမ္းနည္းလိုက္ရမွာလားဆိုတာကို မေရမရာျဖစ္သြားရွာပုံပါပဲ။
ေခတ္မွီတယ္ဆိုတာကေရာ ဘာပါလိမ္႔။

ဖု႒သ ေလာကဓေမၼဟိ


(သ "ႀကီး" ကို မရိုက္တတ္သျဖင္႔ သ "ေလး" ျဖင္႔သာ စပယ္လင္လုပ္ခဲ႔ ရသည္၊ စပယ္လင္ပညာရွင္တို႔ ခြင္႔လႊတ္ၾကပါကုန္)

ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံးသည္ ေလာကဓမ္ရွစ္ပါး ႏွစ္ဖက္ခြဲကန္သည့္ ေဘာလုံးပြဲမွာ ေဘာလုံးအျဖစ္ပါဝင္ခြင္႔ ရထားၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ေတာ္ေတာ္အကန္ ခံၾကရ၏။
ေလာကဓမ္ရွစ္ပါးက လူမ်ားမဟုတ္၊ သဘာဝတရားမ်ားသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း သဘာဝတရားမ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ဝန္းက်င္ႏွင္႔ ပူးေပါင္းပုံေဖာ္ထားသည့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကိုယ္ပြားမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကသည္။
ေလာကဓမ္တရားတို႔က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ကန္ေနၾကေသာ္ လည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔နာက်င္ေစရန္(သို႔)ေျမာက္ကားကားႀကီးျဖစ္ေစရန္ ေစ တနာဆိုး၊ ေစတနာေကာင္းမ်ား ရွိဟန္ေတာ႔မတူပါ။ သူတို႔ခ်င္း အႏိုင္ရ ရွိေရးအတြက္သာ ျပင္းျပင္တစ္ခါ သာသာတဖုံ နည္းမ်ိဳးစုံကန္ေနျခင္းဟု ယုံၾကည္မိပါ၏။

သဲေသာင္ေဘာလုံးပြဲႏွင္႔ ဆင္ဆင္တူ ၎ေဘာလုံးသမားမ်ာ၏ ကာ႐ိုက္တာ ကို ဤ၌ အေသးစိတ္မေရးႏိုင္ေသးပါ။
ေဘားလုံး သြက္ေလေလ ကစားသမားမ်ားက သေဘာက်ေလေလျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံးသည္ အလြန္သြက္ၿပီး နီကီတို႔အက္ဒီဒက္တို႔ အရွဳးံေပး ရေလာက္သည့္ ေဘာလုံးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအထဲတြင္ပင္ ပို၍သြက္ေသာ၊ မကန္ခင္က ေရြ႕ေနတတ္ေသာေဘာလုံးမ်ားလည္း ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေဘာလုံးအေနနဲ႔ပါဝင္ရင္း ကြင္းအျပင္ေရာက္သြားသည့္အခါ ဆက္ၿပီးအကန္ခံရသည့္ ေဘာလုံးကို ေဘးကေန ေအာ္ဘဇာ႔ဗ္(Observe) လုပ္ေနရသည့္အခါလည္း ရွိတတ္ျပန္၏။ ထိုအခါ အကန္ခံေနရရွာသည့္ ေဘာလုံးကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိ၏။ ေဘာလုံးအသစ္မ်ားက (အကန္မခံရေသးသျဖင္႔) "ဒါေလးမ်ားကြာ" ဟုထင္တတ္ၾကသည္။ အမွန္တကယ္အကန္ခံလိုက္ရမွ ေဆာက္တည္ရာမရ၊ စေတးတပ္တင္မိ သည္အထိ ျဖစ္သြားတတ္၏။ ထို ေဘာလုံးမ်ိဳးကို ေလာကဓမ္ကစားသမားမ်ားက အလြန္အမင္း သေဘာ က်ေလသည္။ သြက္သည္ကိုး။

စိတၲံ ယသ နကမၸတိ

ကန္ေသာ္လည္း မေရြ႕ေတာ႔သည့္ ေဘာလုံးမ်ားလည္း ရွိေလသည္။ ထိုေဘာလုံးမ်ားကို ေလာကဓမ္ေဘာလုံးကစားသမားမ်ားက မႀကိဳက္ ၾကေတာ႔။ ထိုအခါ အကန္ခံရျခင္းမွ လြတ္သြား(သို႔)နည္းသြားေတာ႔သည္။ အေၾကာင္းရွိက နည္းနည္းေတာ႔ (ဝမ္းေတာ္လားျခင္း၊ သူခိုးအရိုက္ခံရျခင္း စသည္)အကန္ခံရေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မေရြ႕။ မေရြ႕သျဖင္႔ ဆက္မကန္ ၾကေတာ႔။
ထို႔ေၾကာင္႔ ဘုရား ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔သည္သာ ေဘာလုံးဘဝမွ လြတ္ေျမာက္သြားသူတို႔ျဖစ္ၾကေလေတာ႔သည္။ က်မ္းဂံႏွင္႔အညီ ဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္။ ရီဇြန္ေနဘယ္လည္းျဖစ္ ပရက္တီကယ္လည္းက်၏။ တနည္း က်သည္ထင္၏။

ယင္းကို မဂၤလသုတ္မွာ ေတြ႔ႏိုင္၏။ "စိတၲံ ယသ နကမၸတိ၊ အေသာကံ၊ ဝိရဇံ၊ ေခမံ၊ ဧတံ မဂၤလမုတၲမံ" ဟု ဘုရားရွင္ ကြန္ကလူးရွင္း(Conclusion)ခ်ေတာ္မူ၏။

ေငြသည္ အရာခပ္သိမ္းမဟုတ္


၂၀၁၄ ကေတာ႔ ေငြနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ အားၿပိဳင္ပြဲလို႔ဆိုရမလို။
စပိန္က အက္သလက္တီကိုက ဒီေလာက္အသက္ရွဴ မေခ်ာင္ေပမဲ႔
အဂၤလန္က လီဗာပူးလ္ကေတာ႔ ရြက္လႊင္႔ေလညွင္းပဲ။
ရေစခ်င္တယ္။ သိေစဖို႔
၁။ ေငြသည္ အရာခပ္သိမ္းမဟုတ္။
၂။ ေငြသည္ အရာခပ္သိမ္းမဟုတ္။
၃။ ေငြသည္ အရာခပ္သိမ္းမဟုတ္။
အဂၤလန္ခ်န္ပီယံ လီဗာပူးလ္
စပိန္ခ်န္ပီယံ အက္သလက္တီကိုမက္ဒရစ္။
မမိုက္ဘူးလား၊ ႏွလုံးသားနဲ႔ ကန္တဲ႔ေဘာလုံး။

ေအးစက္စက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး


သဲပုံေစတီတည္ၾကတယ္၊ ေဘးကတိုင္လို႔ အေနကဇာတင္ခြင္႔ မရခဲ႔ၾကဘူး။
တရားစခန္းဖြင္႔တယ္၊ ေဘးကတိုင္လို႔ ေဒၚလာသုံးေထာင္စီ ဒါဏ္အရိုက္ ခံရတယ္။(တိုင္သူကို သိၾက၊ ရိပ္မိၾကတယ္)
ကိုယ္႔ႏိုင္ငံမွ မဟုတ္ဘဲေလ။
ဒါေပမဲ႔ လက္ရွိအေနအထားက ကိုယ္႔ႏိုင္ငံ ဟုတ္၊ မဟုတ္နဲ႔မဆိုင္ဘူး။
နယ္စည္းျဖတ္လာတဲ႔ တင္းမာမႈ၊ မုန္းတီးမႈေတြ။
စကၤာပူက အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို လုံးဝကိုင္ထားႏိုင္တယ္၊(အနည္းဆုံးေတာ႔ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ)
ဥပေဒေအာက္ကလူေတြၾကားမွာ စစ္ေအး(Cold War)မဟုတ္ေတာ႔တဲ႔ ေအး စက္စက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး(Cold Peace) ရွိေနဟန္ပါပဲ။