ဘာသာတရားမ်ား၊ အေပါ႔စေတစီ၊ ဘာသာကူးေျပာင္းျခင္း


"ဆူဒန္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ခရစ္ယန္ ဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသားကို လက္ထပ္ဖို႔အတြက္ အစၥလာမ္ဘာသာကို စြန္႔ခဲ့တယ္ ဆိုၿပီး ႀကိဳးမိန္႔ခ် ခံခဲ့ရပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ သူ႕ရဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈက တရားမဝင္ဘူးလို႔ တရား႐ုံးက မွတ္ ယူတဲ့အတြက္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈနဲ႔ ႀကိမ္ဒဏ္ အခ်က္ ၁၀၀ က်ခံေစရမယ္လို႔လည္း အမိန္႔ခ်ပါတယ္" (ဘီဘီစီ)

"Apostasy"ဟူသည့္အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသည္ "Apostata" ဟူေသာ ဂရိစကားမွ ဆင္းသက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး"ဖဲခြာထြက္ျခင္း"ဟု အဓိပါၸယ္ရွိသည္။ အာရပ္ဘာသာျဖင္႔ "Riddhah" ျဖစ္ၿပီး "ေက်ာခိုင္းျခင္း"ဟု အဓိပါၸယ္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ "Apostasy"ဟူသည္ ကိုးကြယ္မႈဘာသာတစ္ခုကို စြန္႔ၿပီး အျခား ဘာသာထဲ ဝင္ေရာက္သြားမႈကို ဆိုလိုေလသည္။ ဗုဒၶဘာသာက"Apostasy" ႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး အယူအဆ အစြဲမရွိသလို ေဒ သနာအေထာက္အထားအားျဖင္းလည္း တင္းမာမႈလုံးဝမရွိေပ။ ဘာသာ ကူးေျပာင္းမႈဟူသည္ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ကပင္ လုံးဝလြတ္လပ္ခြင္႔ေပး ထားသည္႔ ပုဂၢလိကေရြးခ်ယ္မႈတစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး ယင္းႏွင္႔ဆက္စပ္သည့္ အထင္ရွားဆုးသာဓကမွာ သုနကၡတၱအေၾကာင္းပင္ျဖစ္သည္။

ဓမၼႏွင္႔ဗုဒၶအေပၚ ေက်နပ္မႈမရွိေတာ႔သည့္ သုနကၡတၱက ဗုဒၶဘာသာကို စြန္႔ခြာလိုေၾကာင္းလာေရာက္ေလ်ွာက္ထားရာ ဘုရားရွင္က
"သုနကၡတၱ၊ လာလွည့္၊ ငါ႔ တရားနဲ႔အညီေနလွည့္လို႔ သင္႔ကို ငါ ဘုရားရွင္က ဖိတ္ေခၚခဲ႔ဖူးသလား"
"မဖိတ္ေခၚခဲ႔ပါ"
"ဒါဆို သင္ကိုယ္တိုင္ကေရာ ဘုရားအဆုံးအမနဲ႔အညီ ေနခြင္႔ျပဳပါလို႔ေတာင္း ခံခဲ႔ဖူးသလား"
"မေတာင္းခံဖူးပါ"
"ေမာဃပုရိသ၊ သို႔ျဖစ္လ်င္ သင္က ဘာကိုစြန့္ခြာစရာလိုေနလို႔လဲ။ အရင္ ကကို သင္႔မွာ မရွိခဲ႔" ဟု မိန္႔ၾကားခဲ႔သည္။

မိမိဘာသာကုိ စၸန္႔လႊတ္သၸားသည့္အတၸက္ ပစ္ဒဏ္ေပးရမည္၊ ငရဲေရာက္ သၸားလိမ့္မည္လုိ႔ ဘုရား႐ႇင္ ဘယ္တုန္းကမႇ မမိန္႔ခဲ႔ဖူး ေပ။
ဘာသာကူးေျပာင္းသၸားျခင္းေၾကာင္ တရားစြဲအေရးယူျခင္း၊ ေသဒဏ္ ခ်မွတ္ျခင္း၊ ေက်ာက္ခဲျဖင္႔ နံရိုး အေခ်ာင္းေခ်ာင္းက်ိဳးေအာင္ ထုရိုက္ျခင္း၊ ႀကိမ္ဒဏ္ေပးျခင္းမ်ိဳးစသည္ ဘယ္ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမႇာမႇ မ႐ႇိခဲ႔သလို အျခားဘာသာေတြမွာလည္း ရွိဟန္မတူ(သို႔)မၾကားသိရေပ။

သီဟနာဒ
Ref: A Guide to Buddhism by S. Dhammika.

ဒြိဟကာရန္(ျဖတ္၊ ညွပ္၊ ျပန္ကပ္၊ စပ္ထည္)


မ်က္ႏွာအဆီျပန္ေနတဲ႔ ေကာင္းကင္တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္႐ုံနဲ႔
က်ေနာ့္ဘဝထဲက ေမာ႔ေသာက္ခြင္႔မရခဲ႔တဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္မႈတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ
အပ်ိဳရည္ပ်က္မသြားခဲ႔ပါဘူး။ တကယ္ေတာ႔ ဒါေတြဟာ အခြင္႔သင္႔တဲ႔
ညတစ္ညမွာ မက္ဖို႔ဆိုၿပီး ထုပ္ပိုးသိမ္းဆည္းထားတဲ႔ အိပ္မက္တစ္္ခ်ိဳ႕ပါ။

က်ေနာ္ အိပ္မက္ မမက္တာၾကေပါ့ ေဝႏွင္းေရ။
ခုတေလာ ေဝႏွင္းေရာ အိပ္မက္ေတြ ပုံမွန္မက္ျဖစ္ေသးလား။
ေျခလက္ဆင္းထိုင္ေနတဲ႔ ကံၾကမၼာကို ဆြဲမထူျဖစ္ခဲ႔တာကလြဲရင္
က်ေနာ္႔ ပခုံးေပၚက ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ေတြကလည္း က်ားကိုးစီးစားလို႔ မကုန္ပါဘူး။


က်ေနာ္ၾကားဖူးတာက ေနာက္ဆုံးက လူဟာ
ေနာက္က ေခ်ာင္းရုိက္တာ မခံရဘူး တဲ႔။
ေဝႏွင္းလည္း ေဝစရာ ရိွရင္ေတာင္ ေနာက္ဆုံးမွ
ေဝၾကည့္ပါလား။ ႏွင္းေတြက လူေတြလို ေနာက္က
ေခ်ာင္းရုိက္တာ ရိွသလားေတာ႔ မသိဘူးေပါ့ေလ။
ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ေရွ႕က ပန္းဝင္ရင္ေတာင္
ဆုမရ တတ္ဘူးမဟုတ္လား။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္ေမးတာကို ေဝႏွင္းမေျဖေသးဘူးေနာ္။

အဲ....က်ေနာ္ ေမးဖို႔ေမ႔ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ျပန္ေရာ။
ေမးဖို႔ေမ႔မေနဘူး ဆိုရင္ေတာင္ ဘာေမးရမယ္ဆိုတာ
ေမ႔ေနရင္ ေမးလို႔ ဘယ္ရမလဲေနာ္။
က်ေနာ္ ေဝႏွင္းကို တစ္ခုခု ေမးမိသလား။
မေမးဘဲ ေျဖလို႔ရတာေတြရွိေနတတ္ေတာ႔
ေမးခြန္းဆိုတာ အမွန္တကယ္လိုအပ္တဲ႔ အရာ
ဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာျပန္ေတာ႔ဘူး။
က်ေနာ္႔ယံုၾကည္မူေတြ ေနာက္က်ေနတတ္လို႔
က်ေနာ္႔ကို ခ်န္ထားခဲ႔ပါ။




က်ေနာ္တိ႔ု ႏိုင္ငံက ပူေတာ႔
က်ေနာ္႔ အိပ္မက္ေတြကလည္း ေခၽြးေတြနဲ႔။
ဒါနဲ႔ ေရဆင္းေသာက္မိတာပါ။
ဆားငန္ေရ ျဖစ္ေနေတာ႔ ေဟာ္တယ္ခက တစ္ညကို
ေျခာက္ေသာင္း တဲ႔။
က်ေနာ္႔မိတ္ေဆြ ခ်ိန္းထားတဲ႔ သမင္ကို
ပီဠိယကၡက အရင္ ပစ္ယူသြားလို႔ အဲဒီေန႔က
သုဝဏၰသာမ ျမားဒဏ္ မထိခဲ႔ဘူး။
ဒီတစ္ခါ ပီဠိယကၡက သုဝဏၰသာမ
လူဆိုတာ ခြဲျခားတတ္တယ္
အရင္ ပီဠိယကၡထက္ လူကဲခတ္ သာတာေပါ႔ေနာ္။

ဟုတ္တယ္ ေဝႏွင္း ေရ၊
ဒီေခတ္ လူေတြက လူကဲခတ္ ပုိေကာင္းတယ္။
ယံုေအာင္ မလိမ္တတ္ရင္ အမွန္အတိုင္းေျပာတာက ကုသိုလ္ရတာေပ့ါ။
ျမားဒဏ္ မထိလည္း သူတို႔မိသားစုကေတာ႔ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ပါပဲ တဲ့။
ဒါနဲ႔ပဲ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာ
ျမားဒဏ္နဲ႔ မဆိုင္သလို ဟဲမင္ေဝး ေျပာသလို ေသျခင္းတရားနဲ႔လည္း မဆိုင္ျပန္ဘူး။
(ဟဲမင္ေဝးက မာက္တြိဳင္းကို အေၾကာင္းသုံးခ်က္ေၾကာင္႔ ႀကိဳက္တယ္တဲ႔။
တစ္က စာေရးေကာင္းလု႔ိ။ ႏွစ္က သူ႕ကို ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ေပးႏိုင္လို႔။ သုံးကေတာ႔
မာက္တိြဳင္းက ေသသြားၿပီ မို႔ တဲ႔)
သူေျပာသလုိဆိုရင္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ခ်စ္ဖိ႔ု
ေသေပးဖို႔ မ်ား လိုသလားလို႔ စဥ္းစားစရာပဲေပါ့။ က်ေနာ္႔ကို ထားခဲ႔ပါ ေဝႏွင္းေရ။
ဟဲမင္ေဝး ႀကိဳက္ေအာင္ က်ေနာ္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ မေပးႏိုင္ခဲ႔ဘူး။


ဒါနဲ႔ က်ေနာ္ေမးတာကို ေဝႏွင္းမေျဖေသးဘူးေနာ္။
အဲ....က်ေနာ္ ေမးဖို႔ေမ႔ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ျပန္ေရာ။
ေမးဖို႔ေမ႔မေနဘူး ဆိုရင္ေတာင္ ဘာေမးရမယ္ဆိုတာ ေမ႔ေနရင္
ေမးလို႔ ဘယ္ရမလဲေနာ္။

က်ေနာ္ ေဝႏွင္းကို တစ္ခုခု ေမးမိသလား!

ဆင္းရဲေနေသးလို႔ပါ


ေရွးစကားက တရုတ္လိုရွာ၊ ကုလားလိုစု၊ ျမန္မာလို မျဖဳန္းနဲ႔ တဲ႔။
တရုတ္လို စြတ္ရွာေနရင္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက မုန္းတယ္။
ကုလားလိုစြတ္စုေနေတာ႔ ျပည္တြင္း ဝယ္ယူစားသုံးမႈႏႈန္းေသသြားၿပီး
ႏိုင္ငံစီးပြားေရး အီသြားတယ္။
ဆင္းရဲေနေသးလို႔ပါ။ ခ်မ္းသာလာရင္ အသုံးအျဖဳန္းႀကီးတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ စီးပြားေရးက ပိုၿပီးသက္ဝင္လႈပ္ရွားတယ္။
(ဥပမာ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္၊ လက္ရွိ တရုတ္။)
ကာရင္စီ(Currency)ဆိုတဲ႔စကားကကို စီးဆင္းမႈ၊ စီးေျမာမႈ အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။
ကုလားလိုစု(ဝင္သြားရင္ ထြက္လမ္းမရွိ)က ဒီေခတ္မွာ အလုပ္ကို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။
တရုတ္လိုရွာႏိုင္ၿပီး ျမန္မာလိုျဖဳန္းရင္ မဆိုးေလာက္ဘူး။

ေလးႏိုင္ငံက ကဆုန္လျပည့္ပြဲေတာ္


ေလးႏိုင္ငံက ကဆုန္လျပည့္ပြဲေတာ္အေၾကာင္း စထရိတ္တိုင္း က ေဖာ္ျပထားပုံပါ။
ျမန္မာျပည္က ေရႊတိဂုံက်က္သေရေတာ္နဲ႔ ေယာဂီဝတ္စုံညီေတြက ၾကည္ညိုဳ ၾကည္ႏူးဖြယ္ပါ။
မစ္သီကယ္ဘတ္က (ဂဠဳန္ထင္ရဲ႕) ပါလာေသးတယ္။
နဂါးကိုႏိုင္ေအာင္လို႔လား မသိ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္
တနဂၤေႏြေထာင္႔ကပုံ(သို႔)တနဂၤေႏြ ဝတ္အသင္းျဖစ္မယ္။

အ ငါးလုံး


Food for thought(အေတြး အေခၚ အတြက္ အစား အစာ။ "အ ငါးလုံး" တခ်ိဳ႕က ႏွလုံးသား အဟာရလို႔ ဘာသာျပန္ၾက။