ပ႑ိတာရာမ ေရႊေတာင္ကုန္းဆရာေတာ္ႀကီးက စကၤာပူရွိ ရင္းႏွီးေသာ ျမန္ မာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကို ႏႈတ္ခြန္းဆက္သည္႔အခါ
" စကၤာပူေရာက္တာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကၿပီလဲ " ဆိုသည္႔ေမးခြန္းအစား
" နတ္သက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ "
ဟု ေမးတတ္ေၾကာင္းဆရာလတ္ထံမွ ၾကားရဖူးသည္။ တစ္ခုေတာ႔ ရိွသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို လာေရာက္ဖူးျမင္ သည္ဆိုကတည္းက ထို ဒကာ၊ ဒကာ မမ်ား ကလည္း အေျခက်၊ အေန က်ျဖစ္ၿပီးသားေတြသာ မ်ားေပလိမ္႔မည္ ဟု ေတြးေတာရန္ရွိေပသည္။ ဤရဟန္း ေတြ႔ရတတ္သည္ကား..........
စင္ကာပူမွာရွိေနသူေတြကလည္း ဤမွာ ရင္ဆိုင္ရေသာ ဘဝ အက်ပ္ အတည္း၊ ပြင့္လင္းစႏိုင္ငံေတာ္၏ အေျခအေနေၾကာင့္ ျပန္ဖို႔ အခြင့္ အလမ္းေျခာင္းေနၾကစဥ္ ဟုိမွာရႏိုင္သည့္ လစာႏွင့္ အလုပ္အခြင့္အလမ္း တို႔ကလည္း သူတို႔ကို ဟန္႔တားထားျပန္သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျပည္တြင္းက ဘြဲ႔ရလက္သစ္တို႔ကလည္း ကံစမ္းၿပီး ကမ္းတစ္ခုရွာဖို႔ ကမ္းၾကည့္ငွက္ကေလးမ်ားသဖြယ္ တဖြဲဖြဲေရာက္ရွိေနတာ ကို ေတြ႔ရဆဲပင္ျဖစ္သည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားၾကားမွာေတာ့ “ကံစမ္း မန္းတက္၊ ဥာဏ္စမ္း ဆန္းတက္” ဟု ဆိုရိုစကားရွိသည္။ မႏၱေလးလို ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲပညာတတ္မ်ား ေပါမ်ားရာေဒသ ၌ ဆြမ္းေလာက္ေလာက္ငွငွရရွိလွ်င္ ကံေကာင္းသည္။ ဆန္းက်မ္းတက္ရာ၌ လည္း တစ္ေခါက္မွ်ျဖင့္ ဆန္းအေၾကာင္းနားလည္လွ်င္ ဥာဏ္အလြန္ေကာင္း သည္ဟု ဆိုလိုသည္။ ထို႔အတူ ဘြဲ႔ရလက္သစ္ လက္ေဟာင္းတို႔လည္း ကံ စမ္း ၿပီး စင္ကာပူကို ေရာက္ေရာက္လာၾကသည္။ ကံေကာင္း၍ အလုပ္တစ္ခု ခု ရၿပီဆိုလွ်င္လည္း ျမန္မာျပည္ဝင္ေငြထက္ အမ်ားႀကီးသာေနသည္ပင္။
သူတို႔ ေက်ာင္းထဲကိုေရာက္လာရင္း ဘဝ၏ကံ ေကာ္ေစဖို႔ ကန္႔ေကာ္ညြန္႔ေပး ပါဘုရားဟု ေတာင္းသူမ်ားရွိသလို ဘဝခရီး ေျဖာင့္ျဖဴဖို႔အတြက္ ဓမၼာရံုုကို တံမ်က္စည္းလွဲ၊ ေဗာဓိပင္ေျခ တံမ်က္စည္းလွဲ လုပ္သူေလးမ်ားကို လည္း ေတြ႔ ရသည္။
ေက်ာင္း၏ပတ္ဝန္းက်င္က တရုတ္လႊမ္းမိုးထားသည့္အတြက္ (ၾကည္ညိဳေထာက္ပံ့သူ ရာႏွံဳးျပည့္ တရုတ္မ်ားဟူလို) ေတြ႔ျမင္ရေသာ ရဟန္းကိုပင္ မေရမရာ မရဲတရဲျဖင့္-
“အရွင္ဘုရားက ျမန္မာလား” ဟု ေမးတတ္ၾကသည္။
အလုပ္ရွဳပ္ေနလွ်င္ေတာ့ “ဟုတ္တယ္” (သို႔) ကြမ္း ပလုတ္ပေလာင္းျဖင့္ စကားေျပာမရသျဖင့္ ေခါင္းပင္ညိတ္ျပရသည္။ တစ္ခါတစ္ခါမွာေတာ့ ျမန္မာမွန္းသိေအာင္ ကြမ္းစားတာဟု မဆီမဆိုင္ ဆင္ေျခကိုင္မိျပန္ေသးသည္။ ထိုကြမ္းက လူမွဳေရးအရ မေကာင္းလွ။ ကြမ္းစားရင္း စာေရး၊ စာၾကည့္လုပ္ေနလွ်င္ ကြမ္းေသြးကို ထြက္မေထြးမိ။
ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ အေၾကာက္ဆံုးက စကားလာေျပာသူႏွင့္ တယ္လီဖုန္း လာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ၿမံဳထားေသာ ကြမ္းဖီး(လ္) ပ်က္ေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေရးမႀကီးလွ်င္ေတာ့ ေခါင္းညိတ္လိုက္တာ ကိစၥျပတ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ကပင္ စကားမေျပာလိုဟန္လည္း ေဆာင္တတ္၏။ မတတ္ႏိုင္။ တရုတ္ေၾကာင့္ပင္ ( အသည္းအသန္ တားၾကသည္ ) မျပတ္ ခဲ့ေသာကြမ္းက ျမန္မာေၾကာင့္ေတာ့ ျပတ္ဖို႔လမ္းမျမင္။ ( အတိုက္အခံ မ်ား စြာျဖင္႔ သစၥာရိွရိွစားေနရေသာ ကြမ္းပါေပ၊ ျပည္ပေရာက္ ေက်ာင္းေနဖက္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ကြမ္းမွ မျဖတ္ႏိုင္ဘဲ ျပည္ပသာသနာျပဳဖို႔ မစဥ္းစားနဲ႔ ဟု မိန္႔ဖူးေသာေၾကာင္႔ ေအာ္ သူ႕ခမ်ာ ကြမ္းစားရင္း သာသနာမျပဳတတ္ရွာ ဘဲကိုးဟု က႐ုဏာပင္ သက္မိေသးသည္။ ဤကား စကားခ်ပ္၊ စကားၫွပ္ )
အလုပ္မရမီ ကုသိုလ္တစ္ခုခု၊ ယၾတာတစ္ခုခုလာေခ်တတ္သူမ်ားက အမ်ား အားျဖင့္ မိန္းကေလးငယ္ငယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ေနတတ္သည္ ။ ေယာက်ၤားေ လး မ်ားကို သိပ္မေတြ႔ရ။
“ဘုန္းဘုန္းတို႔ ေက်ာင္းအိမ္သာေတြ ေဆးခ်င္လို႔ရမလား”
အလြန္ေျဖရခက္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္း၏ပံုစံက ျမန္မာယဥ္ေက်းမွဳပံုစံမဟုတ္။ သန္႔ရွင္းေရးကိစၥကို ကန္ထရုိက္က တာဝန္ယူသည္။ အမွန္ တကယ္ မလိုအပ္၊ ပြဲႀကီးလမ္းႀကီး မရွိဘူးဆိုလွ်င္ သူ႔သန္႔ရွင္းေရးသမားႏွင့္ သူ ၿပီးၿပီးသားျဖစ္၏။ မလိုပါဟုေျပာရန္လည္း ခက္မိျပန္ေသး၏။ သူက အိမ္ သာဝင္ေဆးၿပီး အိမ္သာေဆးပစၥည္းမ်ား တစ္ခုခုေၾကာင့္ သူ႔ေနရာသူ ျပန္ မေရာက္လွ်င္ ပံုမွန္သန္႔ရွင္းေရးသမားက ကြန္ပလိန္းတက္သည္။ သူ႔ကို လည္း အျပစ္ေျပာျပန္၍ မရ။
အရင္ကေတာ့-
“အလုပ္ရခ်င္လွ်င္ ေဗာဓိပင္ႀကီးဆီသြား ဆုေတာင္း၊ ေဗာဓိပင္မွာ ဆုေတာင္း ရင္ အလုပ္မေျပာနဲ႔ သုဇာတာတို႔ ကေလးေတာင္ရေသးတယ္ " ဟူလည္း ခပ္ေသာေသာ လမ္းညႊန္ဖူးသည္။ ေဗာဓိပင္မွာ ဆုေတာင္းရင္း အလုပ္ရ သြားသူ၊ ေက်းဇူးတင္သူေတြလည္း ရွိသည္။ ယခုေတာ့ ဤသုိ႔ပင္ ေျပာခြင့္ မ ရျပန္ေတာ့။ ဆုေတာင္းရမည့္ ေဗာဓိပင္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ေလ ရမ္းကားေၾကာင့္ အျမစ္ေထာင္ေအာင္ လဲက်သြားခဲ့ၿပီ။ ေဗာဓိပင္မွာလည္း သူ႕ေလာကဓံနဲ႔သူ ရွိ၏။ ျပန္စုိက္ထားေသာ ေဗာဓိပင္ကလည္း အဟန္႔ေသးေ နျပန္ေသး၏။
သူတုိ႔ေလးေတြ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းေရးလုပ္၊ ဘုရားခန္းထဲမွာ ပရိတ္ႀကီးစာ အုပ္ေလးခ်၊ တဖြဖြရြတ္၊ ပုတီးတေဒါက္ေဒါက္စိပ္ေနတတ္သည္မွာ တစ္ရက္ မဟုတ္၊ ႏွစ္ရက္မဟုတ္၊ လႏွင့္ခ်ီ၍ပင္ ၾကာတတ္သည္။ စင္ကာပူ အင္မီ ဂေရးရွင္း ကေပးထားသည့္ ဗီဇာထဲက ရက္ႏွင့္အညီ ျဖစ္ဖုို႔မ်ားေလသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ တစ္လ(သို႔) ဆယ့္ငါးရက္၊ ကုန္သြားလွ်င္ တစ္လတန္သည္ ထပ္တိုးလို႔ရသည္။
ဤဗီဇာရက္ႏွင့္အမွီ အလုပ္တစ္ခုခု ရရွိေရးကို စုိးရိမ္ေနရသည့္အတြက္ သူ တို႔ မ်က္ႏွာေလးေတြေပၚမွာလည္း အပူေငြ႔ပါးပါး သန္းေနတတ္သည္။ ထို အခါ ဘုရား၊ တရားကို ပို၍အားကိုး ကိုးကြယ္လာတတ္သည္။ ထို႔အတူ ေလာ ကီ အစီအမံတုိ႔ကိုလည္း မယံုၾကည္သူေတာင္ နည္းနည္း ယံုၾကည္လာတတ္ သည္။ နားလည္လို႔ရပါသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕က အဆက္အသြယ္၊ ေဆြမ်ိဳးစသည္ ဤမွာရွိၿပီးသားမို႔ သြားရင္းဟန္ လြဲ လာေရာက္ကံစမ္းၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အဆက္အသြယ္ လံုးဝမရွိ၊ အရဲ စြန္႔ ထြက္လာခဲ့ၾကရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မိဘကတတ္ႏိုင္သျဖင့္ လမ္းခင္းေပး လို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မိဘတို႔ ရွိစုမဲ့စုေလး ေရာင္းခ်ေပါင္ႏွံၿပီး အရဲစြန္႔ထြက္လာခဲ့ၾကရသည္။ စင္ကာပူေရာက္လာသူမ်ားကလည္း အေရာ င္အေသြး စံုလင္လွသည္။
မိမိတို႔ေက်ာင္းသို႔ေရာက္လာသူ၊ အိမ္သာေဆးသူ၊ ဘုရားခန္းသန္႔ရွင္းသူ ၊ ေဗာဓိပင္ေအာက္ အမွိဳက္လွဲသူ၊ ပရိတ္ႀကီးစာအုပ္ ေရွ႕ခ်ရြတ္ဖတ္သူ၊ ပုတီးတစ္ေဒါက္ေဒါက္ စိပ္သူတို႔က ဒုတိယအမ်ိဳးအစားေလးမ်ားတြင္ ပါ ဝင္ေနတတ္သည္။ အဆင္ေျပေစခ်င္၊ အလုပ္ရသြားေစခ်င္ပါ၏။
ေက်ာင္းမွာ အၿမဲလိုလို ရွိေနတတ္သည့္ တရုတ္အမ်ားစု က ျမန္မာေလးေ တြ ေတာ္တယ္၊ အားလံုး ကူညီေပးတယ္ဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ သူတို႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ေျပာလာသည့္စကားပင္
“ဓမၼာရံုထဲမွာ သန္႔ရွင္းေရးလာလာလုပ္တတ္တဲ့ ျမန္မာမေလး မေတြ႕ေတာ့ ဘူး” ဟု
မိမိကိုလာၿပီး သတင္းေပးသလိုလို ေလွ်ာက္တတ္ၾကသည္။ သူတို႔ကေတာ့ ျမန္မာမေလး မအားေတာ့လို႔၊ သို႔မဟုတ္ အိမ္ေျပာင္းသြားလို႔ ဟု ထင္တတ္ၾကသည္။
ထိုစကားကိုၾကားရတိုင္း ဤရဟန္း ရင္ထဲမွာေတာ့ အေတြးႏွစ္ခုသာရွိၿပီး၊ ဝမ္းသာရမွာလား၊ ဝမ္းနည္းရမွာလားဆုိတာပင္ မေရရာေတာ့ေပ။
“ျမန္မာမေလး မလာေတာ့ဘူး” ဆိုသည့္စကားေနာက္ကြယ္၌-
၁။ သူမ အလုပ္္ရသြားသျဖင့္ သန္႔ရွင္းေရး လာမလုပ္ႏိုင္ေတာ့-
၂။ အလုပ္မရ၊ ဗီဇာရက္ကုန္သြားသျဖင့္ စင္ကာပူကို စိတ္အနာႀကီးနာကာ ( အေၾကြးတစ္ခ်ိဳ႕ျဖင့္ ) ျမန္မာျပည္ျပန္သြားရေလၿပီ- ဟူေသာ အေျဖႏွစ္ခုသာ ရွိေနေပေတာ့သည္။
ဤခံစားခ်က္က ၂၀၀၇- ေနာက္ပိုင္းမွာ ပုိ၍ပို၍ ထူထပ္လာသျဖင့္ မိမိ ကိုယ္ တိုင္လည္း ပို၍ပို၍ အေရထူလာသလို ရွိေနေပေတာ့သည္။ ဤျပႆနာမ်ား၏ အေျခခံကား စင္ကာပူမွာမဟုတ္၊ ျပည္တြင္း မွာသာျဖစ္ သည္။ ပြဲၾကည့္သူ မိမိကိုယ္တိုင္မွာပင္ ဤအေျဖႏွစ္ခုက ဤမွ် ထိေရာက္ေနေသးသည္ဆိုလွ်င္ စိမ္းစိုေသာကမ္းေတြ႔ေလမလားဟု အရဲ စြန္႔ခဲ့ရရွာသူ ကာယကံရွင္ႏွင့္ မိသားစုမ်ားအတြက္မူ အလြန္အေရးပါေသာ ဆံုမွတ္တစ္ခု ျဖစ္ေနမည္မွာ မုခ်ပါေပ။
အားလံုးအဆင္ေျပၾကပါေစဟုသာ။ ။
06/03/2013
ေမတၱာျဖင္႔
သီဟနာဒ
သီဟနာဒ