ေက်ာင္းနံရံမွ
ဗုဒၶဝင္ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ႏွစ္(၅၀) ေျမာက္ မဂၢဇင္းစာအုပ္ႀကီး ရုပ္ပံုမ်ား
ပ်က္စီးသြားျခင္း၊ ဆုတ္ၿဖဲခံရျခင္းမွ စရမည္ထင္သည္။ မဂၢဇင္းစာအုပ္ကား အေရးမႀကီး၊
စာအုပ္မ်ားစြာရွိ၏။ ဘုရားခန္းထဲမွ ဘုရားပံုေရေဆးပန္းခ်ီကားႀကီးမ်ားကို
ရုပ္ဖ်က္သြားျခင္းက ေတာ္ေတာ္အၾကည့္ရဆိုး၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသို႔ လုပ္ရေလသနည္း။
ေကာ္မတီက စိတ္ဆိုး၏။ ရဲကို အေၾကာင္းၾကား၏။ ရဲလာ၏။ စီစီတီဗြီမတပ္ရေသးသည့္အတြက္
ဘာမွလုပ္မေပးႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပ၏။ တရားခံသက္ေသ လက္အိတ္မ်ား ရွိ၏။ ခက္သည္က
မေျပးေသာ္လဲ ကန္ရာရွိျဖစ္ေတာ့၏။ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ဖ်က္သြားေသာ ထိုလက္အိတ္မ်ားကို
ဒကာတစ္ေယာက္ေတြ႔လာ၏။ ထိုလက္အိတ္မ်ားကို ကိုင္ၾကည့္လိုက္မိသည္က သီဟနာဒပင္တည္း။
မည္သူလက္အိတ္မ်ားကို ကိုင္ေသးသနည္းဟု ရဲကေမး၏။ ေျဖရေတာ့၏။ သို႔မဟုတ္လွ်င္
တရားခံလံုးလံုးျဖစ္ရေခ်ေတာ့မည္။ ရဲမ်ားက ရယ္ၾက၏( ရဲမ်ားလည္း ရယ္တတ္၏ဟူလို)။
ထိုပန္းခ်ီကားမ်ား ျပန္လည္အသက္သြင္းႏိုင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္္ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္
သီရိလကၤာယဥ္ေက်းမႈပန္းခ်ီမ်ားျဖစ္သျဖင့္ သီရိလကၤာ ပန္းခ်ီဆရာကိုေခၚ၍
အဆြဲခိုင္းရေသာ္ ပုိ၍သင့္ေတာ္မည္ဟု အႀကံျပဳမိ၏။ ရွာၾကသည္။ မရ။ ႏွစ္လ၊ သံုးလ။
ၾကာေတာ့ စိတ္မရွည္ခ်င္။ ျမန္မာ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္သာ။
ဒကာမတစ္ေယာက္၏ အကူအညီျဖင့္ ပန္းခ်ီေက်ာင္းဆင္းလူငယ္ေလး ေရာက္လာ၏။ သူတစ္ပံု
ျပန္ဆြဲေပး၏။
အေတာ္ၾကာမွ ပဲခူးက ပန္းခ်ီဆရာကို သတိရသည္။ ကုသိုလ္ရသည့္ အလုပ္ျဖစ္သျဖင့္ သူေတာ္ေတာ္
ေပ်ာ္သြားသည္။ တနဂၤေႏြသံုးရက္လာဆြဲၿပီး ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္ေအာင္
ေရးဆြဲေပးသည္။ ေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္ရ၏။
ေျပာခ်င္ေသာအေၾကာင္းကို အခုမွ ေရာက္ေတာ့သည္။
ပဲခူးမွ (စာေရးဆရာ) ပန္းခ်ီဆရာက ဝါရင့္ၿပီျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုပံုတို႔ကို
ပန္းခ်ီစ်ာန္ျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ျပန္ဆြဲလိုက္သည္။ ၿပီးသြားၿပီ။
ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ ျပန္ဆြဲလိုက္တာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ပန္းခ်ီကားမ်က္ႏွာမ်ားက
ျမန္မာမ်က္ႏွာႏွင့္ အနည္းငယ္ဆင္သြား၏။ ၿပံဳးလိုက္မိ၏။ အားနာသလုိလိုလည္း
ျဖစ္လိုက္၏။ အကယ္၍မ်ား ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ဆြဲမည္ဆိုလွ်င္
ဘုရားရုပ္ပံုေတာ္မ်ားအားလံုး ျမန္မာျပည္က ရုပ္ပံုေတာ္မ်ားႏွင့္ တေထရာထဲ
ျဖစ္သြားႏုိင္သည္ဟု ေတြးမိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ေပ်ာ္သလိုလို၊ အားနာသလိုလိုပင္တည္း။
မွန္၏။ ျမန္မာဆြဲလွ်င္ ျမန္မာႏွင့္တူမည္။ ျမန္မာထုလွ်င္ ျမန္မာႏွင့္တူမည္။
စက်င္ေတာင္ႀကီး သာသနာျပဳအစစ္ျဖစ္ပံုကို ဆိုေတာ့အံ့။
စကၤာပူ၊ မေလးရွား၌ရွိေသာ မဟာယာန၊ ေထရဝါရ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမ်ား၏ ဘုရားခန္းမ်ားကို
ဂရုစိုက္ေလ့လာမိ၏။ မဟာယာနေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကြမ္ယင္စေသာ အျခားေသာရုပ္တုမ်ားကိုလည္း
ေတြ႔ရ၏။ ထို႔အတူ ျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ျမန္မာမ်က္ႏွာေပါက္ႏွင့္တူေသာ ဆင္းတုေတာ္ကိုလည္း
ေတြ႔ရ၏။
ပါရမီနုေသးသည္ဟု ဆိုလိုကဆိုေစ၊ ျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ျမန္မာမ်က္ႏွာေပါက္ႏွင့္
ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ထိုဆင္းတုကို ၾကည္ညိဳရသည္က ပို၍အားရႏွစ္ေထာင္း ျဖစ္မိ၏။ ဤကိစၥကို
မျငင္းခ်င္၊ မျငင္းလို။ ထိုဆင္းတုေတာ္ႀကီး၏ ခရီးအစကား
စက်င္ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးပင္တည္း။ ထို႔ေနာက္ မႏၱေလး ေက်ာက္ဆစ္တန္း၊ ေရႊတိဂံု
ေျခေတာ္ရင္းဝန္းက်င္။ ထိုမွတဆင့့္ ကမၻာသို႔ပင္ ျပန္႔သြားေတာ္မူ၏။
သီရိလကၤာေက်ာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၌လည္း ဤျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ျမန္မာမ်က္ႏွာႏွင့္
ဆင္းတုေတာ္ကို ဖူးေတြ႔ရ၏။ သီရိလကၤာဘုရားဆင္းတုမ်ားကား ပံုသြင္းထားသည္ဟု ဆိုၾက၏။
ျမန္မာက ထြင္းထု၏။ မည္သို႔ဆိုေစ ခန္းမက်ယ္က်ယ္၊ ပလႅင္ျပန္႔ျပန္႔ရွိေသာ
ေနရာတိုင္းတြင္မူ စက်င္မွ ၾကြေတာ္မူလာေသာ အရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ားကိုဖူးေတြ႔ရတတ္၏။
စကၤာပူ၊ မေလးရွားေလာက္ျဖင့္ မၿပီးေသး။
အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ ေအာ္ဇီ ႏွင့္ နယူးဇီလန္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူၾကသည့္ ညီေတာ္၊
ေနာင္ေတာ္တို႔ထံမွလည္း သတင္းရသည္။ ထိုအရွင္တို႔ ေနရာမ်ားတြင္လည္း
ဤနည္းႏွယ္ႏွယ္ ေတြ႔ၾကရသည္ဟု ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းရသည္။
“ ဘုရားရတနာကို ဆင္းတုကကြယ္သည္” ဆိုသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒကို နာရဘူး၏။
မွန္ပါ၏။ ဂုဏ္ေတာ္ထံုမႊမ္း ပံုေတာ္မွန္းျဖစ္ပါ၏။ ခက္သည္က ရဟန္းပင္ျဖစ္ေသာ္ျငား
သီဟနာဒကိုယ္တုိင္ပင္ ထိုစက်င္မွ ၾကြလာေသာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္၍
ၾကည္ညိဳရာမွ ဘုရားရွင္၏ဂုဏ္တို႔က ပို၍ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေနသလို ခံစားရ၏။
ေထရဝါဒျခင္းပင္တူေသာ္လည္း ထိုင္းယဥ္ေက်းမႈ ဆင္းတုေတာ္တို႔က အမြမ္းအမံတို႔မ်ား၏။
သီရိလကၤာ ယဥ္ေက်းမႈဆင္းတုေတာ္တို႔က ပို၍ရွင္း၏။ မ်က္ႏွာေတာ္ကလည္း မဇၥ်ိမ
မ်က္ႏွာေတာ္ျဖစ္၏။ ပို၍ နီးစပ္ႏိုင္သည္ဟု ထင္၏။
မည္သို႔ျဖစ္ေစ ျမန္မာရဟန္းအဖို႔မွာေတာ့ ျမန္မာဘုရားႏွင့္သာပို၍ သဟဇာတပစၥည္း
စပ္ေတာ့၏။ စက်င္ေတာင္သည္ အမွန္ပင္ သာသနာျပဳေနေသာ ေတာင္ႀကီးဟု
ခံစားမိသည္။(ေက်ာက္ဆစ္ထုသူမ်ား၊ ပဲခူးမွ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာေလးသို႔-
အမွတ္တရ)
24/01/2012
Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.