ထိုင္ေပက ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵဝံသေက်ာင္း


ထိုင္ေပက ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵဝံသေက်ာင္း(Oversea Chinese Theravada Buddhist Center) မွာ ရိုက္ခဲ႔တဲ႔ပုံေလးေတြပါ။
စာသားေလးေတြကို သေဘာက်လို႔။
ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္က ဒါကို "အႂကြားလည္း မထူပါနဲ႔" လို႔ ဆက္တယ္။
ေနာက္တစ္ေယာက္က "ကုလားလည္း မယူပါနဲ"႔ လို႔ ဆက္ခ်င္ ဆက္ဦးမွာ။
ဒါဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဂိုးဂြင္႔ဂြက္ေဂြ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။


"လြမ္းေမာဖြယ္ရာ မ်ားစြာျဖင့္ " (ေနေကာင္းကင္)


ေနေကာင္းကင္ဆိုတဲ႔ ပုပုညွက္ညွက္ေကာင္ေလး ေရးထားတဲ႔ကဗ်ာ ပါ။ ရွင္သစၥာ ရဲ႕ ေဝါေပၚက ယူထားတာ။ လွလွပပလြမ္းျပထားတယ္။ လူလည္း ေတာ္ေတာ္စုံ တယ္။
*****************************************************************************
"ဒီအုပ္စုထဲမွာ
၁။ အရပ္ရယ္
၂။ အဂၤလိပ္ရယ္
၃။ အက်င္႔ရယ္ (အ,သုံးလုံး) မွာ ငါက အားလုံးထက္ ေခါင္းတစ္လုံး ပိုျမင္႔တယ္" ဆိုမိေတာ႔
"ေရွ႕ႏွစ္ခုက ထားပါေတာ့၊ အက်င္႔က ဟုတ္လို႔လားဟာ" ဆိုတဲ႔အသံကို ျပန္ ၾကားမိလို႔ ပါ။
***********************************************************************
လြမ္းေမာဖြယ္ရာ မ်ားစြာျဖင့္

မန္းေတာင္ရိပ္ညိဳညိဳတြင္
တို႔တစ္ေတြ ခိုစဥ္တုန္းက - - - ။

မင္းတုန္းမင္းတရားရဲ႕
ေလးစားၾကည္ညိဳ မႈမ်ိဳ းကို
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္လို
သင္ခန္းစာခ်ိဳ ခ်ိဳ ေတြနဲ႔ တုံ႔ျပန္ႏိုင္ဖို႔
ေခါင္းေလာင္းအခိ်ဳ႕ ထိုးခ့ဲၾက
ေခါင္းေလာင္းသံအခ်ိဳ႕ ရပ္တန္႔ခ့ဲၾက ။


ကမာႅ႕အႀကီးဆံုး စာအုပ္ၾကား
ပ်ားရည္လူးပြဲမ်ားစြာ
ရနံ႔ျဖာတ့ဲ ခေရအို
ေတာင္ေဝွးတိုကို ဆဲြေျမွာက္
ေျခာက္လည္း မေၾကာက္တတ္ခ့ဲၾက ။

အရက္မူးေနတ့ဲ လေရာင္ေအာက္မွာေတာ့
ေတာင္တက္လမ္း ဆိုတာ
ပိုေကြ႕ေကာက္တာေပါ့ ။

နန္းေတာ္ေရွ႕ရာဇဝင္
ကိုႀကီးတင္ကို လြမ္းခ်င္လို႔
ပ်ိဳ႕က်လာတ့ဲ လေရာင္ကိုေသာက္
ေတာင္တက္လမ္းတစ္ေလ်ွာက္
တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ သီခ်င္းေတြဆိုခ့ဲၾက ။

ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ကပ္သြားကပ္လာ
(တစ္ခါတစ္ခါ ရပ္လို႔ေတာင္ ေၾကာင္လိုက္ေသး)
ေျခရာေတြ မ်က္ႏွာေတြ
ဒီေလာက္ရွဳပ္ေထြးေနတာေတာင္
ေယာင္လို႔ပင္ ဦးဝင္မခ်
လူ႕ဗာလေလးမ်ားမို႔
ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးအရွင္ဘုရား ။

သံေဝဂတရားေတြ ျဖစ္
၁၅ႏွစ္လြန္ေခတ္က သူငယ္ခ်င္းေတြ
ဘယ္ဌာေန ေရာက္ေနပါလိမ့္ - - - ။

သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ - - -
ေမာင္သစ္ေဝ(ျမင္းျခံ)ရဲ႕
' ငါ့နံရုိးေပၚက ဂီတ ' ထဲက
အသားညိဳညိဳ အသံစိုစိုေကာင္မေလးကို
ၾကယ္စင္မွဴ း ရဲ႕ မမမိုးက
လက္ညိွဳးနဲ႔ ထိုးလို႔ ဆိုပါလား ။

သူ (ၾကယ္စင္မွဴ း) ေျပာေတာ့
မမမိုး ဆိုတာ
(အုတ္စက္ထဲက)
ေမာင္သစ္ေဝရဲ႕ ဆံပင္ရွည္ရွည္နဲ႔ မမမိုးပါတ့ဲ ။
ကဲ ေမာင္သစ္ေဝ - - - ။

အသင္ေလာကေရ -
မိုးစက္မိုးပြင့္ကေလးေတြ သင္ခ်စ္၍ေလာ
ဇူလိုင္တစ္လလုံးရဲ႕ရင္ခြင္မွာ ခိုလႈံ
အသီးအပြင့္ေတြ စုံလို႔ ။

ဝနဝါသီမွ ဃရာဝါသီ
ဘယ္လိုပဲ သီသီ
သူ႔ရုပ္ရည္က ဘယ္သူ႕မွမထီ
တဟီဟီ တဟားဟား
ဖက္တီးတို႔မ်ား ရယ္ႏိုင္တုန္းပါလား ။

အရပ္ႀကီးကျမင့္မားသေလာက္
စကားလုံးထြားထြားေတြ ေပါက္ဖြားတတ္သူဟာ
ဆရာဇင္ေဝေသာ္ ဆိုပါလား ။

စာတစ္ပုဒ္ဖတ္ျဖစ္ရင္
အေတြးသစ္တစ္ထပ္ႀကီးျမင္တတ္တ့ဲ
ကိုRေလး
အေတြးသစ္မ်ားစြာ
သူ႕မွာ စုေဝးေနရွာေရာ့မယ္ ။

ဒီကစားပဲြမွာ
စစ္တုရင္ ရွဳံးခ်င္ရွံဳးမယ္
စကားလုံး (လုံးဝ)မရွံဳးသူ ကိုညိဳလုံး
ဘယ္ဆီ ပုန္းေနပါလိမ့္ ။

အခ်စ္နဲ႔မေတြ႕ခင္ကတည္းက
အသည္းကဲြထားႏွင့္သူ ကိုေအာင္ႀကီး
ဇာတိေတြ ျပၿပီးရင္းျပေနမွာေပါ့ ။

အခ်စ္ခ်င္းေတာ့ မယွဥ္နဲ႕
နံရံကိုသာ ေခါင္းဝင္ေဆာင့္လိုက္ပါရေစ
မမႏြယ္ေရ - - -
အဲဒီ သေကာင့္သား
ခ်င္းျပည္နယ္သား ခံယူသြားမယ္ဆိုလား။

ေရႊကူ ကိုဉာဏ္စိုးခင္မ်ာ
သစၥာရိွတ့ဲ ႏွလုံးသားေတြနဲ႔
'မေလး'ကို အရွက္မဲ႔စြာ ရွာေနတုန္းလား။

လြမ္းေမာဖြယ္ရာမ်ားစြာျဖင့္
ခပ္ရင့္ရင့္ လြမ္းမိပါေသးတယ္ ။

ဒီမွာ ကိုဒႆ
မသီတာကို ခင္ဗ်ား ခ်စ္တယ္ဆိုတာ
ကိုသက္တို႔က ျပံဳးရုံေလာက္ပါပဲ
မနီလာ ဆိုတ့ဲ နာမပညတ္ေလးကိုေတာင္
အသက္ေထာင္ေသာင္းေပး ခ်စ္တတ္တာ
သူဟာလည္း
ခင္ဗ်ားလို အသည္းကြဲသမားပါပဲေလ ။

ငါ့ခ်စ္သူ 'နႏၵာ' ၿပီးရင္
ငါ အမုန္းဆုံးလူဟာ 'ဒင္းပဲ'လို႔
မရဲတရဲနဲ႔ ဇြတ္အတင္းရဲပစ္
MISERABLE-JOHN ဆိုတ့ဲဘုတ္ျပားကို
ေျခဖ်ားေထာက္ ေျမွာက္ေျမွာက္ျပတတ္သူ ရွင္ဂၩန္
ဇနပုဒ္ေလးမွာ ဗြက္ကၩံေနၿပီလား ။

လဝဆိုတ့ဲ လယ္ေဝးသားေလး
မန္းေတာင္ေျခ အေရာက္ေျပးသြား
မသီတာ အေသးစားေလးနဲ႔
ေျပးတမ္းလိုက္တမ္း ကစားေနမလား။

ပင့္ကူတစ္ေကာင္ေလာက္
ရက္ေဖာက္တီထြင္ႏိုင္စြမ္းဉာဏ္အျမင္နဲ႔
ဓမၼဂဂၤါ ဆိုလား
ဂႏၴဝင္ေမာ္ဒန္လား
အေမရိကသြားေတာလား
ႂကြားလုံးထြားလုံး ေထြးလားလုံးလား
Fbမွာ မ်က္စိမ်ားေနာက္ေလာက္ပါရဲ႕ ။

လြမ္းေမာဖြယ္ရာမ်ားစြာျဖင့္
ခပ္ရင့္ရင့္ အလြမ္းသင့္ျခင္းပါေလ
သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ - - -
လြမ္းတတ္ရင္ေတာ့ လြမ္းခ်င္စရာ - - - ။

ကၩႏု္ပ္ေနေကာင္းကင္ခမ်ာ
နန္းေရွ႕က မိျပာသိုလ္ကို
လြမ္းေတးေတြ မဆိုေစခ်င္ေတာ့ပါဘူး
ကၩႏု္ပ္ေဘးမွာက မမသစၥာ
သူ ဆူမွာ ေၾကာက္လို႔ပါ ။ ။


ေနေကာင္းကင္

လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး - (2)


အခန္း (၈)
အေနာက္နဲ႔ အျခား ( The West and the Rest )
လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး - (2)

၁၉၉၀ ခု ေစာေစာပိုင္းႏွစ္ေတြအတြင္း ဥေရာပထဲ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္သူ လူဦးေရရဲ႕ သံုးပံုႏွစ္ပံုဟာ မြတ္စလင္ေတြျဖစ္ၿပီးလူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြအပူပန္ဆံုးကလည္း မြတ္စလင္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။စိန္ေခၚမႈတစ္ခုက လူဦးေရျဖစ္ပါတယ္။ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္လာသူေတြရဲ႕ ကေလးေမြးဖြားႏႈန္းက ဥေရာပမွာ (၁၀)ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေနၿပီး အဲဒီအထဲက (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းက ဘရပ္ဆဲၿမိဳ႕မွာပါ။ ေနာက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ခုက ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ဂ်ာမဏီထဲက တူရကီ၊ ျပင္သစ္ထဲက အယ္(လ္)ဂ်ီးရီးယား မြတ္စလင္ေတြဟာ ေဒသခံယဥ္ေက်းမႈ ရွိသူေတြ နဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြ မရွိၾကဘူး။ ဥေရာပတုိက္ထဲမွာ ဒီလို ပူပန္စရာလကၡဏာေတြ ရွိလာေနပါတယ္။ “ ဥေရာပ (၁၃)ႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၾကတဲ့ မြတ္စလင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဥေရာပတစ္တုိက္လံုး စုိးရိမ္ပူပန္ေနၾကတယ္ ” လို႔ ဂ်ိန္း မာရီဒိုမိနာ့(ခ်္) ( Jean Marie Domenach ) က ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။

၀င္ေရာက္ေနထိုင္လာသူေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အျမင္အေပၚ အေမရိကန္ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ကလည္း
ဒီလိုမွတ္ခ်က္ေပးတယ္။ “ ဥေရာပသားေတြ အျမင္မၾကည္တာက တခ်ိဳ႕ကိုပါ၊ အေရွ႕ဖက္ကေန လွိမ့္၀င္လာတဲ့ လူေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔စုိးရိမ္မႈျဖစ္တဲ့လူ ျပင္သစ္မွာ အနည္းငယ္ပဲ ရွိမွာပါ၊ တကယ္ေတာ့ ပိုလန္လူမ်ိဳးေတြက ဥေရာပတိုက္သားျဖစ္သလိုကက္သိုလစ္လည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဥေရာပတစ္တုိက္လံုးလိုလိုမွာ အာရပ္အာဖရိကန္ မဟုတ္တဲ့လူေတြအေပၚ စုိးရိမ္စိတ္၊ၾကည့္မရတဲ့စိတ္ မျဖစ္ၾကပါဘူး။ ရန္လိုမႈက အဓိကအားျဖင့္ မြတ္စလင္ေတြအေပၚ ျဖစ္တာပါ။ “ immigre ” ဆုိတဲ့ စကားကကိုအစၥလာမ္နဲ႔ သံတူေၾကာင္းကြဲပါ။ အခုဆုိရင္ အစၥလာမ္က ျပင္သစ္မွာ ဒုတိယလူဦးေရ အမ်ားဆံုးဘာသာျဖစ္လာေနၿပီးျပင္သစ္သမုိင္းမွာ အစၥလာယဥ္ေက်းမႈ၊ မြတ္စလင္လူမ်ိဳးေရးဝါဒေတြ ခုိင္ခိုင္မာမာ အျမစ္တြယ္ေနၿပီဆုိတာ ျပသလ်က္ရွိေနပါတယ္။ (Note-24)

ဒါေပမဲ့ ျပင္သစ္ေတြက လူမ်ိဳးေရးအစြဲထက္ ယဥ္ေက်းမႈအစြဲ ပိုႀကီးၾကပါတယ္။ သူတုိ႔႐ံုးကန္ကနားေတြထဲမွာ
ျပင္သစ္လို မြတ္ေနေအာင္ေျပာႏိုင္တဲ့ လူမည္းအာဖရိကန္ေတြကို သူတုိ႔လက္ခံပါတယ္။ သူတုိ႔လက္မခံႏိုင္တာက
မြတ္စလင္ေက်ာင္းသူေတြ ေက်ာင္းထဲ ေခါင္းၿမီးၿခံဳတာကိုပါ။ ၁၉၉၀ ခုမွာ (၇၆) ရာခိုင္ႏႈန္း ျပင္သစ္လူထုက ျပင္သစ္မွာအာရပ္ေတြ မ်ားလြန္းတယ္။ (၄၆) ရာခိုင္ႏႈန္းက လူမည္းေတြ မ်ားလြန္းတယ္။ (၄၀) ရာခိုင္ႏႈန္းက အာရွသားေတြမ်ားလြန္းတယ္။ (၂၄) ရာခိုင္ႏႈန္းက ဂ်ဴးေတြမ်ားလြန္းတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ (၄၇) ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိတဲ႔ဂ်ာမန္လူထုက သူတုိ႔အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြထဲမွာ အာရပ္ေတြ ေနထုိင္ေနတာကို သေဘာမေတြ႔ဘူး၊ (၃၉) ရာခိုင္ႏႈန္းကပိုလန္ေတြကို သေဘာမေတြ႔ဘူး၊ (၃၆) ရာခိုင္ႏႈန္းက တူရကီေတြ၊ (၂၂) ရာခုိင္ႏႈန္းက ဂ်ဴးေတြကို သေဘာမေတြ႔ဘူး လို႔ဆုိၾကတယ္။(Note-25) အေနာက္ဥေရာပမွာ ဂ်ဴးဆန္႔က်င္ေရးေနရာကို အာရပ္ဆန္႔က်င္ေရးက ေနရာယူ လာေနပါတယ္။

လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးအေပၚ လူထုက သေဘာမေတြ႔ဘူး၊ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္သူေတြအေပၚ လူထုက အျမင္မၾကည္ဘူးဆိုတာကို ၀င္ေရာက္ေနထုိင္လာသူေတြရဲ႕ အဖြဲ႔အစည္းေတြကိုေရာ၊ တစ္ဦးခ်င္းကိုပါ
ေဒသခံေတြရဲ႕အၾကမ္းဖက္မႈေတြက သက္ေသခံလ်က္ရွိေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၁၉၉၀ ခု ေစာေစာပိုင္း ႏွစ္ေတြအတြင္းဂ်ာမဏီမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့မႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီထက္ပိုၿပီး ထင္ရွားတာကေတာ့ လက္ယာပါတီ၊ အမ်ိဳးသားေရးပါတီ၊ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္သူ ဆန္႔က်င္ေရးပါတီေတြအေနနဲ႔ လူထုေထာက္ခံမဲေတြ ပိုရရွိလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေထာက္ခံမဲေတြက အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့အေရအတြက္ အနည္းငယ္ မွ်သာပါ။ ဂ်ာမဏီ ရီပတ္ကလင္တန္ပါတီဟာ ၁၉၈၉ ခု ဥေရာပတစ္တုိက္လံုး ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ (၇)ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံမဲရရွိၿပီး ၁၉၉၀ ခု ျပည္တြင္း ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာေတာ့ (၂.၁) ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ေထာက္ခံမဲ ရခဲ့ပါတယ္။

၁၉၀၁ ခုႏွစ္တုန္းက မေျပာပေလာက္တဲ့ အမ်ိဳးသားတပ္ဦး ( National Front ) ပါတီက ၁၉၈၈ ခုမွာ ေထာက္ခံမဲ (၉.၆)ရာခိုင္ႏႈန္း ရရွိလာၿပီး အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ေဒသတြင္းေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပါလီမန္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြမွာ (၁၂) နဲ႔ (၁၅)ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားမွာ ရွိေနခဲ့တယ္။၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီ သမၼတေလာင္း ႏွစ္ေယာက္က ေထာက္ခံမဲ (၁၉.၉) ရရွိၿပီး Toulon နဲ႔ Nice ၿမိဳ႕ေတြအပါအ၀င္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ရာထူးေနရာေတြကို အမ်ိဳးသားေရးတပ္ဦးပါတီက ရယူႏိုင္ခဲ့တယ္။ အီတလီႏိုင္ငံကအမ်ိဳးသားတပ္ေပါင္းစု ( MSI/ National Alliance ) ပါတီကလည္း ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေတြမွာ ေထာက္ခံမဲ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲရရွိရာကေန ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေတြေရာက္ေတာ့ (၁၀) နဲ႔ (၁၅) ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားမွာ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဘယ္(လ္)ဂ်ီယံ ႏုိင္ငံက Flemish Bloc/ National Front ကို ေထာက္ခံမႈကလည္း ၁၉၉၄ ခု ေဒသတြင္း ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ (၉) ရာခိုင္ႏႈန္းတက္လာၿပီး အန္တြ (Antwerp ) မွာ (၂၈) ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ရခဲ့တယ္။ ေအာစတီးရီးယားႏိုင္ငံရဲ႕ ေ႐ြးေကာက္ပြဲႀကီးမွာ Freedom ပါတီက ၁၉၈၆
ခုႏွစ္မွာ (၁၀) ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ပဲ ရွိရာကေန ၁၉၉၀ ခုမွာေတာ့ (၁၅) ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၁၉၉၄ ခုေရာက္ေတာ့ (၂၃)
ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါးအထိကို တုိးလာခဲ့တယ္။ (Note-26)

၀င္ေရာက္လာတဲ့ မြတ္စလင္ဆန္႔က်င္ေရး ဥေရာပပါတီေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ မြတ္စလင္ ႏိုင္ငံေတြထဲက
အစၥလာမ္မစ္ပါတီေတြရဲ႕ ေရာင္ျပန္ဟပ္မႈပါ။ သူတုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဟာ အျပင္လူေတြျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ သူတုိ႔ပါတီရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္မႈကို ေ၀ဖန္အျပစ္တင္ၾကတယ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မေက်နပ္မႈေတြကို ေဖာ္ထုတ္ၾကတယ္။အထူးသျဖင့္ အလုပ္လက္မဲ့ကိစၥကို ေဖာ္ထုတ္ၾကတယ္။ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ေတာင္းဆုိမႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ သူတုိ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲ ႏုိင္ငံျခားၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈကို ေတာ္လွန္ တုိက္ခိုက္ၾကတယ္။ အစၥလာမ္မစ္ပါတီေတြနဲ႔ဥေရာပအမ်ိဳးသားေရးပါတီေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြမွာထက္ ေဒသတြင္းေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ေထာက္ခံမႈ ပိုရရွိၾကပါတယ္။ မြတ္စလင္နဲ႔ ဥေရာပရဲ႕ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း သူတုိ႔နဲ႔သံေယာင္လိုက္ၿပီး လႈပ္ရွားလာခဲ့ၾကတယ္။ မြတ္စလင္ႏုိင္ငံေတြက အစိုးရေတြဟာ အေျခအေနနဲ႔အညီ အသားက်ေအာင္ျပင္ဆင္ယူ လာၾကရတယ္၊ သေကၤတ၊ ေပၚလစီနဲ႔ အေလ့အက်င့္ေတြမွာ ပိုၿပီး အစၥလာမ္ဆန္လာခဲ့တယ္။ ဥေရာပရဲ႕အဓိကပါတီႀကီးေတြကလည္း လက္ယာပါတီ၊ လူ၀င္မႈဆန္႔က်င္ေရးပါတီေတြရဲ႕ ၀ါဒေတြကို လက္ခံက်င့္သံုး လာၾကတယ္။

ဒီမုိကေရစီက်က် ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကိုလည္း က်င့္သံုးမယ္၊ အစၥလာမ္မစ္ (သို႔) အမ်ိဳးသားေရး ပါတီရဲ႕ အတုိက္
အခံပါတီ ႏွစ္ပါတီထက္လည္း ပိုေနမယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔အေနနဲ႔ ေထာက္ခံမဲအမ်ားဆံုး (၂၀) ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရာက္ရွိသြားတတ္ပါတယ္။ အတိုက္အခံပါတီ (အစၥလာမ္မစ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးပါတီ) အေနနဲ႔ ေထာက္ခံမဲ (၂၀) ရာခိုင္ႏႈန္းကိုေက်ာ္သြားတယ္ဆုိတာ အတုိက္အခံပါတီ တူတူတန္တန္မရွိတဲ့အခါနဲ႔ သူတုိ႔မဟာမိတ္က အာဏာရေနတဲ့ အခါမ်ိဳး ေတြမွာသာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား၊ ဩစႀတီးရီးယား နဲ႔ အီတလီမွာ ဒါမ်ိဳးအျဖစ္ေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ ႀကံဳေတြ႔ၾကရပါတယ္။

ဆက္ရန္ -
ဇင္ေဝေသာ္

Previous posts
(1) http://tiny.cc/8kkwnx
(2) http://tiny.cc/pyrxnx
(3) http://tiny.cc/kveznx
(4) http://tiny.cc/x5d1nx
(5) http://tiny.cc/82q4nx
(6) http://tiny.cc/mi03nx
(7) http://tiny.cc/03q6nx
(8) http://tiny.cc/b8j8nx

the second trip to one of Asia's Tigers this year


After having lunch and checking out, we are leaving for airport to go my second home (for them, home) Singapore.

Thank Taiwan and those who we met and helped us during our stay. It is a very nice trip, generally. For me, it is the second trip to one of Asia's Tigers this year. (I went to Korea last month.)
Mangala Vihara(M.V) is planning to go to Myamar for breakfast/lunch donation to Statate Pariyatti Sasana University(Mandalay) on the 30th of Dec, 2014. Hopefully everything goes smooth as planned.

The lost generation"? It should never happen.


Taiwan also has Myanmar market in Taipei. About 20 Mynmar temples (kyaungs) nationwide. I met Sayadaw U Nandavamsa, 79 years old, the most experienced monk next to Penang Sayadaw and U Pannadipa, my friend in Mandalay Sasana University and Maha Santisukha, this evening.

Will post some pictures tomorrow or after tomorrow.
Something I learn here is- Burma born Chineses are considered as Burmeses in Taiwan and they are recognized as Taiwaneses in Myanmar. So where they belong to?
Are they"The lost generation"?
It should never happen. They are the ones supporting Myanmar monks and their communities.