အထက္စီးေလသံ


Myo Win ကိုယ္ေတာ္လဲ အထက္စီးေလသံေလ်ာ့ေတာ္မူပါဖ်ာ့။ ျပင္လို႔ရတာမို႔ ေဝဖန္တာပါဖ်ာ့။
Like · Reply · 15 minutes ago


အၿမဲတန္း အထက္ကေနတာမဟုတ္ဘူး ထင္တာရယ္(မွားရင္ဆက္ေထာက္ျပ ပါ၊ ေရးခဲ႔သမ်ွစာေတြမွာ အတင္းအေပ်ာ႔ ႏွစ္မ်ိးေတြ႔ရမယ္ ေမ်ွာ္္လင္႔ပါတယ္)၊ ပတ္ခၽြဲႏွပ္ခၽြဲ ဝါသနာမပါတာရယ္ေၾကာင္႔ ဝါသနာစရိုက္မတူရင္ မဖတ္ဖို႔ အႀကံျပဳ ခ်င္ပါတယ္။

not suitable for babies under six months


*****

မဂၤလာပါ (ကမ္းလက္ လပတ္လည္)


"ဗဟုသစၥဥၥကို အထက္တန္းပညာေရး(ဘာသာရပ္အေျခခံေတြ အမ်ားႀကီး သင္ ယူရ၊ အထူးျပဳေလ႔လာမႈ မဟုတ္)၊ သိပၸဥၥကို တကၠသိုလ္ပညာေရး (အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းလို႔ရတဲ႔အထိ အထူးျပဳေလ႔လာ၊ ေမဂ်ာ ဆပ္ဘဂ်က္ ယူရ) လို႔ ဆြဲ ၾကည့္မိပါတယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝနဲ႔ပူးတြဲျပရင္ ဗဟုသစၥဥၥဟာ အသက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၆ ႏွစ္ၾကား၊ သိပၸဥၥဟာ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ (သို႔) အသက္ ၃၀ (ဘြဲ႔လြန္ကို ရည္ရြယ္) အၾကားလို႔ ၾကည့္ထားပါတယ္"

တကယ္လို႔ ဘဝတစ္ခုကို ဓားတစ္ေခ်ာင္းလိုဆက္ဆံေပးရမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ အခ်ိန္ဟာ ေရျဖန္းေပးရမယ႔္အခ်ိန္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ေတြနဲ႔ လုံးေထြး သတ္ပုတ္ခဲ႔ၿပီးတဲ႔ေနာက္ လူက မာေက်ာလာေပ မဲ႔ ဘဝက ပူလာပါတယ္။ ("လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ" ဒုတိယတြဲနဲ႔ "လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ႔အျမင္" က ျပင္ဆင္၊ တည္းျဖတ္ဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္။)
ဒီအခိုက္......ထိုင္ဝမ္မွာေရာက္စဥ္
"မင္း ေရးထားတဲ႔ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြး နာဘိေသးေလာ႔ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ၊ ငါေတာ႔ လူေတြ႔တိုင္းအဖတ္ခိုင္းတယ္၊ ဆက္ေရးပါ" ဆိုတဲ႔စကား ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးနႏၵဝံဆီက ၾကားခဲ႔ရပါတယ္။ အလားတူပဲ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးရဲ႕ အယ္ဒီတာ ကိုေကာင္းေက်ာ္ကလည္း အဲသလို ပင္ကိုယ္ေရးေလးေတြ မေရးျဖစ္ဘူးလားလို႔ (အားမလို၊ အားမရသံ ခံစားမိတယ္) ေမးလာျပန္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ အေအးဓာတ္လိုေနတာလည္းပါဝင္ပါတယ္။

ျပႆနာက အရင္က ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးကို အခု ကိုယ္တိုင္မႀကိဳက္ေတာ႔ပါ။ ဖတ္ရတဲ႔စာ၊ က်င္လည္ရတဲ႔ ဝန္းက်င္၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ စတာေတြေၾကာင္႔ မိမိရဲ႕ ပညာမဟုတ္တဲ႔ သညာေတြ အေရာင္ေျပာင္း လာခဲ႔ရ ပါ တယ္။ ရင္႔က်က္ျခင္းလား၊ ေခါင္းမာျခင္လား မကြဲျပားလွပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဗုဒၶရဲ႕ မဂၤလာ ပန္ခင္းဆီက မဂၤလာခိုး၊ မဂၤလာေငြ႔ေတြကို (မိမိျမင္သည္က ဘုရားသိေစခ်င္ သည့္ မဂၤလာအစစ္ ဟုတ္ဟန္မတူ) တေမ႔တေမာျပန္ေမ်ွာၾကည့္လာမိပါတယ္။

လက္ရွိ မဂၤလသုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ပုံဟာ အဖြင္႔က်မ္းေတြနဲ႔ ညီတာရွိသလို မညီ တာေတြလည္းရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ သီးသန္႔ႀကီးခြဲမထြက္သလို မရ ရေအာင္လည္း ဆြဲမညွိခ်င္ပါ။
ဥပမာ ဗဟုသစၥဥၥကို အထက္တန္းပညာေရး(ဘာသာရပ္အေျခခံေတြ အမ်ားႀကီး သင္ယူရ၊ အထူးျပဳေလ႔လာမႈ မဟုတ္)၊ သိပၸဥၥကို တကၠသိုလ္ပညာေရး (အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းလို႔ရတဲ႔အထိ အထူးျပဳေလ႔လာ၊ ေမဂ်ာ ဆပ္ဘဂ်က္ ယူရ) လို႔ ဆြဲၾကည့္မိပါတယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝနဲ႔ပူးတြဲျပရင္ ဗဟုသစၥဥၥဟာ အသက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၆ ႏွစ္ၾကား၊ သိပၸဥၥဟာ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ (သို႔) အသက္ ၃၀ (ဘြဲ႔လြန္ကိုရည္ရြယ္) အၾကားလို႔ ၾကည့္ထားပါတယ္။ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ "မဂၤလာတရားဟာ အရြယ္အတိုင္းသြားတယ္၊ ခရီးဆက္တယ္" ဆိုတဲ႔စကားကေန ဆင္႔ပြားယူလိုက္ျခင္းပါ။ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ႔ စာဖတ္သူေတြ ပါ ဖတ္လို႔ရေစဖို႔ လိုအပ္ရင္ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရတခ်ိဳ႕၊ အဆိုအမိန္႔အခ်ိဳ႕ကိုလည္း ထည့္သြားမွာပါ။ ဘာသာေရးစာအုပ္တစ္အုပ္လို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းထက္ သာမန္ လူတစ္ေယာက္လို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

ေခါင္းစဥ္မေပးရေသးေပမဲ႔ ၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းနဲ႔ ၂၀၁၅ ႏွစ္ဦးပိုင္းေတြမွာ မဂၤလာ တရားေတြ တင္ေပးသြားဖို႔ရွိပါတယ္။
ေမာင္ငယ္ရင္ေသြး နယူးဗားရွင္းဆိုရင္ ရပါလိမ္႔မယ္။
ကေလာင္နာမည္ကို သိပ္အေလးမထားတတ္လို႔ လူပိုသိတဲ႔ ဇင္ေဝေသာ္ကိုပဲ သုံးပါမယ္။ မဂၤလာရွိၾကပါေစ။

(သူမ်ားကိုေျပာၿပီးရင္ လုပ္ျဖစ္ဖို႔၊ ၿပီးဖို႔လည္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကို တြန္းအားပိုေပးရ တတ္ပါတယ္၊ ႏို႔မို႔ ရွက္စရာ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီေန႔ ဖြင္႔ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အားယူျခင္း တစ္မ်ိဳးေပါ႔)

စကားေျပာေသာဓာတ္ပုံမ်ား (၂)


၁။ ဘုရားလက္ထက္က ဧကသာဋက ပုဏၰား၊ ဒီေခတ္မႇာ ဧက လက္ပ္ေတာ႔ပ္ပုဏၰား(Updated)ရွိတယ္။ သုံးေယာက္ႀကီးေတာင္။
၂။ ဒိဗၺစကၡဳ၊ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္မရဘူးဆိုရင္ အင္တာနက္ လိုင္းေကာင္းတဲ႔ေန ရာမွာ ေနထိုင္ပါ။
၃။ "သူလိုငါလို ေဖ႔စ္ဘုတ္သုံးတ႔ဲသမဏျဗဟၼဏေတြကို က်ေနာ္႔ေခၽြးနဲစာေလးေတြ မလႉႏိုင္ပါ" ဆိုသူဟာ သင္ ေဖ႔စ္ဘုတ္မသုံးလည္း လႉမယ္႔သူေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ သူ႔ထက္ သင္တင္မယ္႔စာကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဟဲဟဲ။


ဘဝကိုျပန္လည္ပုံေဖာ္(Re-design) ယူျခင္း


၁၈ ရာစုက အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ George Eloit ရဲ႕ Silas Marner (ယက္ကန္းသည္) ဆိုတဲ႔ဝတၳဳထဲက Godfrey Cass ရဲ႕ ကာရိုက္တာ ကေန ဂယ္ရီေဟဒင္ ဆြဲယူတဲ႔ ေကာက္ခ်က္ပါ။ လွပါတယ္။
သူ႔မွာ အစစျပည့္စုံတဲ႔ (အားလုံးနီးပါး) ဘဝရွိပါလ်က္ ကေလးယူလို႔ မရႏိုင္တဲ႔ မိသားစုဘဝကို မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး ပူေဆြးရပုံကို ဖြဲ႔ဆိုတာမ်ိဳးပါ။
ဆိုလိုတာက ဘဝဆိုတာ ပုံစံအမ်ိဳးစုံနဲ႔ ျပန္လည္ပုံေဖာ္လို႔ရတယ္။ ကေလး မရႏိုင္ေတာ႔ဘူးဆိုတဲ႔ေနာက္ မိမိဘဝကိုလည္း ကေလးမရွိတဲ႔ဘဝအေနနဲ႔ ပုံေဖာ္ယူျခင္းလို႔ ေကာက္ယူႏိုင္ပါတယ္။ အဲသလို မလုပ္ႏိုင္ရင္ ဘာမွ မဟုတ္ တာေလးအတြက္ ထပ္တလဲလဲ ဝမ္းနည္းေနရတတ္တယ္ဆိုတဲ႔အထိ ညႊန္းဆို ပါတယ္။
ဆိုလိုတာကေတာ႔ ရွိမႈ၊ မရွိမႈနဲ႔အညီ ဘဝကို လွလွပပေနထိုင္ျခင္း အတတ္ပညာ လို႔ဆိုရပါမယ္။
ဖတ္မိရင္း သေဘာက်လို႔။