သူခ်ည္းလာဟဲ႔


သူခ်ည္းလာဟဲ႔။
လက္ပတ္နီေလးနဲ႔ပါဘုရား။

သူခ်ည္းလာဟဲ႔။
တာဝန္ဆိုတာေလးနဲ႔ပါဘုရား။

သူခ်ည္းလာဟဲ႔။
အထက္အမိန္႔ဆိုတာေလးနဲ႔ပါဘုရား။

သူခ်ည္းလာဟဲ႔။
လစ္ေတာ႔လို႔ အမိန္႔ေပးေနၿပီ။ လစ္ၿပီ။

ဘႀကီးဘုန္းႀကီး တၿပဳံးၿပဳံး


သစၥာနီအပါအဝင္ စာေရးဆရာမ်ားက သူ႔ကိုစာအုပ္လက္ေဆာင္ေပးရာ "ဆရာ ဓမၼဂဂၤါ" သို႔ ဟု ေရးထိုးေပးၾကေလသည္။ (အဲသလို မဟုတ္ရင္ ဆရာေတာ္ လို႔ ေရးတတ္ၾကသည္)
ထိုစာေၾကာင္းေလးကိုၾကည့္ရင္း ဓမၼဂဂၤါ ဆိုသည့္ ထို ဘႀကီးဘုန္းႀကီးက
"ကိုယ္တို႔ကို စာေရးဆရာအျဖစ္ သူတို႔ လုံးဝအသိအမွတ္ျပဳလိုက္ရၿပီ" ဟု ၿပဳံးၿပဳံးႀကီးဆိုေလ၏။

ေျခရာခံေၾကးဆို


ေျခရာခံေၾကးဆို
ဘယ္သူရဲ႕သမိုင္းက မိုးလုံေလလုံရွိလို႔လဲ။
တရားခံ မေပၚရင္
သိကၡာရွိခ်င္လို႔လည္း မရဘူး။

ေျမ ေကာင္း၊ မေကာင္းကို ျမက္ညွိဳး၊ မညွိဳးကိုျမင္သျဖင္႔ သိရာ၏ (ေလာကနီတိ)


Posted by Zin Wai Thaw · 3 hrs · 

ခမ္းနားတဲ့အတိတ္ေတြမို႔ မေမ့ေလ်ာ့ေစခ်င္ (၂)


"ဆရာေတာ့္ ဒါယိကာ၊ဒါယိကာမ စင္ကာပူလူမ်ဳိးေတြပါ ပါလာခ့ဲေၾကာင္း သိ လိုက္ရသည္။ သူတို႔က သူတို႔အစီအစဥ္ျဖင့္ သူတို႔ လာခ့ဲၾကၿပီး Tourism ကား ႀကီးတစ္စီးႏွင့္ အျပည့္ပါလာခ့ဲရာ ထိုေန႔အဖို႔ အေတာ္ပင္စည္ကားေန ခ့ဲသည္"

ဒီႏွစ္ ၂၀၁၅ ဇန္နဝါရီလထဲမွာပဲ ဆရာေတာ္စင္ကာပူမွ ျပန္ေရာက္လာျပန္ သည္။ မႏၱေလးသံဃာ့တကၠသိုလ္မွာ ဆြမ္းကပ္သည္။ သံဃာအပါးေလးရာေ က်ာ္ကို သကၤန္းတစ္စုံစီႏွင့္ သူ႔ ”လီကြမ္ယု” ႏွင့္ “လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ” စာအုပ္ေတြ လွဴသည္။ သည္တစ္ခါလွဴျခင္းကေတာ့ စင္ကာပူမွာတုန္းက ျပည္ပေရာက္ ကေလးေတြကို ခမ္းနားခ့ဲသည့္မိမိႏိုင္ငံ၏ အတိတ္ကို ဆုံး႐ံႈးမွာစိုး၍ လွဴျခင္း မ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ ဘဝတူ သာသနာ့အာဇာနည္ ညီအကိုမ်ားအတြက္ အနာဂတ္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္္ဖို႔ လွဴျခင္းသာ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။

ဆရာေတာ္က မႏၱေလးကို အရင္ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီး မိမိတို႔က စင္ကာပူ ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းမွ ၾကြလာေသာ ဦးစကၠႏွင့္ မႏၱေလးကို တက္ရသည္။ ပထမဆရာသစၥာနီ၊ ဆရာေမာင္စိမ္းနီတို႔ လိုက္ဖို႔႐ွိေသာ္လည္း မအားသျဖင့္ မလိုက္ႏိုင္ၾကပါ။ မိမိႏွင့္ကိုစံစံ(ဟသၤာတ) ႏွစ္ေယာက္သာ ပါသြားခ့ဲသည္။ သာေကတ ထန္းတပင္ေက်ာင္း (ထန္းေတာ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္) မွ ဦးတိလကၡဏ၊ စင္ကာပူမွ ဦးစကၠ၊ ၄င္း တို႔႐ြာသား ကားဆရာကိုမင္းသန္႔ႏွင့္အတူ မႏၱေလးသို႔ လိုက္ၾကရသည္။
ဆရာေတာ္ဇင္ေဝေသာ္က သံဃာ့တကၠသိုလ္မွာတည္းေနၿပီး မိမိတုိ႔က နန္းေတာ္ေ႐ွ႕၊ မဂၤလာ႐ြာမ ေ႐ႊဘိုတိုက္၊ ေထရဝါဒ ေက်ာင္းဆရာေတာ္၊ မဟာစည္နယ္လွည့္ဓမၼကထိက အ႐ွင္နႏၵသီရိေက်ာင္းမွာ တည္းၾကပါသည္။

ေနာက္ေန႔နံနက္ မွာပဲ ဆြမ္းကပ္မည့္ ေနရာ သံဃာ့တကၠသိုလ္ဆီသို႔ ေရာက္ သြားခ့ဲသည္။ ထိုအခ်ိန္က်မွ ဆရာေတာ့္ ဆြမ္းကပ္ပြဲကို လာခ့ဲၾကေသာ စင္ကာ ပူမွ ဆရာေတာ့္ ဒါယိကာ၊ဒါယိကာမ စင္ကာပူလူမ်ဳိးေတြပါ ပါလာခ့ဲေၾကာင္း သိ လိုက္ရသည္။ သူတို႔က သူတို႔အစီအစဥ္ျဖင့္ သူတို႔ လာခ့ဲၾကၿပီး Tourism ကား ႀကီးတစ္စီးႏွင့္ အျပည့္ပါလာခ့ဲရာ ထိုေန႔အဖို႔ အေတာ္ပင္စည္ကားေနခ့ဲသည္။ ခရစ္ယာန္ႏွင့္ မြတ္စလင္မ်ားေသာ စင္ကာပူမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္သံဃာ အနည္း အက်ဥ္းသာ ေတြ႔ဖူးေသာ ၄င္းတို႔အဖုိ႔ သာသနာ့စာေပကို အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားသင္ယူေနေသာ သံဃာေတာ္ ၄၀၀ ေက်ာ္ကို အုပ္္စုလိုက္ ဖူးျမင္ရသျဖင့္ အ့ံဩဝမ္းေျမာက္ေနမည္မွာလည္း အမွန္ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ့္႐ြာမွ ဆရာေတာ့္အမႀကီးမ်ား၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားလည္း ထိုေန႔မွာပဲ အေစာ ႀကီးကတည္းကေရာက္ေနၾက၏။ ရန္ကုန္မွ စာေရးဆရာ ဓမၼဂဂၤါလည္းေ ရာက္ေနခ့ဲ၏။ ဧည့္သည္ေတြကို သီလေပးအၿပီးမွာပဲ သံဃာအပါး ၄၀၀ ေက်ာ္ကို ဆြမ္းကပ္ၾကသည္။ ဆြမ္းမစားမီမွာ ဤဆြမ္းအား ႐ုပ္ရည္လွ ပျခင္းအတြက္ ဘုန္းမေပး၊သာသနာ၏ အဓိကတာဝန္ျဖစ္ေသာ ပရိပတိၱ၊ ပရိယတိၱအက်င့္ ႏွစ္ခုအတြက္သာ ဘုန္းေပးပါသည္။ ေဝဒနာအေဟာင္း အသစ္ မျဖစ္ေလေအာင္၊ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ သုံးေဆာင္ပါသည္ အစ႐ွိသည့္ အဓိပၸာယ္ရေသာ အလကၤာကို ႐ြတ္ဆိုၾကသည္။ ဆြမ္းစားအၿပီးမွာေတာ့ စာအုပ္ႏွင့္ သကၤန္းေတြကို ကပ္လွဴၾက၏။ စင္ကာပူဓမၼ မိတ္ေဆြေတြက သာသနာ့တကၠသိုလ္အတြက္ ဝတၳဳေငြေတြ ထပ္လွဴၿပီး ဆရာေတာ္္ ဇင္ေဝေသာ္က သူ႔ဒကာ ဒကာမေတြကို ေရစက္ခ်ေပးသည္။

မိမိကေတာ့ စင္ကာပူမွာေနခ့ဲစဥ္ မဂၤလာဝိဟာရေက်ာင္းႀကီး၏ ဘုရားခန္း အတြင္း ၁၉၇၂ ခုေလာက္က သီရိလကၤာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဆြဲသြားေသာ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီကား တခ်ဳိ႕ ပ်က္စီးေနသည္ကို ျပန္ေရးေပးခိုက္ ေကာ္ဖီ အေအးလာ၍ စီစဥ္ေပးေသာ စင္ကာပူသူ မစၥဂၽြန္နီႏွင့္ (Genny Tan) ျပန္ေတြ႔ရသည့္ အတြက္ ေ႐ွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ား ေျပာၾကရင္း ဝမ္းသာေနမိ၏။

ဆရာေတာ္ဇင္ေဝေသာ္၏ ယေန႔အလွဴကပင္ ႐ွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္း ႀကီးတို႔၏ သာသနာေရးႀကိဳးပမ္းခ့ဲပုံ၊ အတိတ္၏ခမ္းနားခ့ဲမႈေတြအေပၚ မေမ့ မေလွ်ာ့သည့္ ေက်းဇူးတရားအား ေအာ့ေမ့ဖြယ္ အလွဴလည္း ျဖစ္ႏိုင္မည္ ဆုိသည္ကို ေတြးမိသည့္ အခိုက္မွာေတာ့…။

ေနသစ္နီ