ဒခ်ိ ဒခ်ိ။ အာ႔ လာေျပာတာ။ တေဘာမတူရင္ ေခ်ာရီးေနာ္


ပုဂံေခတ္နဲ႔ပင္းယေခတ္ၾကားမွာ ေဖ႔စ္ဘုတ္မရွိေသးပါဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ ျမန္မာစာေရး ထုံး တစ္သမတ္တည္း ရွိေနခဲ႔ပါသလား။ (ဒါ ဘြပဲ)
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးကေရထုံးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေရးထုံး တူညီပါသလား။ ေဖ႔စ္ဘုတ္ ရွိရွိ၊ မရွိရွိေရးထုံး ေျပာင္းပါတယ္။ (အာ႔ လာေျပာတာ)
ႏိုင္ငံျခားဘာသာစကားေတြ စီးဝင္ေနလို႔ ျမန္မာစာ ပ်က္စီးေတာ႔မွာလား။ (မြမြ)
က်ေနာ္တို႔ မနက္တိုင္းစားတဲ႔ အီၾကာေကြးနဲ႔ပလာတာကို ျမန္မာလို ဘယ္လိုေခၚ ပါသလဲ။ (ဒခ်ိ ဒခ်ိ)

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ကတည္းက လူငယ္ေတြရဲ႕ ဖုန္းမက္ေဆ႔နဲ႔ ေဖ႔စ္ ဘုတ္ဘာသာစကားေၾကာင္႔ အဂၤလိပ္စာေပႀကီး ပ်က္စီးေတာ႔မွာလို ဆိုသူေတြ အမ်ားအျပား ရွိခဲ႔ပါတယ္။ မပ်က္ခဲ႔ပါဘူး။ ေဖ႔စ္ဘုတ္အဂၤလိပ္က ေဖ႔စ္ဘုတ္အဂၤလိပ္။ စံ အဂၤလိပ္က စံ အဂၤလိပ္။ (ငင္ ဂယ္ဂ်ီးလား)။
ဂယ္ဂ်ီး။ အခု ေဝဖန္သူေတြ ေမာသြားၿပီ။ (ခ္ခ္ခ္ခ္)
ေခတ္ေရးထုံးကို ေဖ႔စ္ဘုတ္မွာသုံးတိုင္း ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြခ်ည္းပဲမွတ္ၿပီး လူငယ္ေတြကို အျပစ္မတင္သင္႔ပါဘူး၊ ဒီအထဲမွာ အသက္ ၅၀ တန္းအထိ ပါဝင္ၿပီး ပညာေရးအရ ဘြ႔ဲလြန္ေဒါက္တာေတြအထိ ပါေနတတ္ပါတယ္။ ဒါက ဂလိုဘယ္ကိစၥပါ။ (အေပၚက ေနာက္ ေတ်ာက္၊ ေနာက္နဲ႔)





ေရပန္းစားလာတဲ႔ ေဝါဟာရေတြထဲမွာ ေပ်ာက္သြားတာေတြ ရွိသလို ၿမဲေန တာေတြ လည္းရွိပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာ ၿမဲေနရင္ အဲဒီစကားကို တရားဝင္ လူထုသုံးစကားထဲ ထည့္ထားရေတာ႔တယ္။ သူ႔ကို သတ္လို႔မရဘူး။ ဒါက ဘာသာစကားရဲ႔ စီးဆင္းပုံ။ (ဆုေတာင္းေလ ဆုေတာင္း)
ေလျဖတ္တယ္လို႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ေျပာတယ္။ ေလသင္ဓုန္းျဖတ္တယ္လို႔ မေျပာေတာ႔ဘူး။ ဘီယာေသာက္ၾကတယ္၊ မုေယာစပါးရည္ မေသာက္ဘူး။ (ဘုိဂ်ီးလဲ)
ဘယ္စကားေတာ႔ တြင္ေနရမယ္လို႔ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူး။ သုံးစြဲသူ လူထုက သတ္မွတ္တယ္။ လူငယ္ပိုမ်ား၊ မီဒီယာအား ပိုေကာင္းရင္ စီးဆင္းႏႈန္း ပိုျမန္တယ္။
ဟြာေလ၊ ခြင္႔တိုင္မလို႔ဆိုသူေတြလည္း ခြင္႔စာနဲ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ စေတးတပ္၊ ေဖ႔စ္ ဘုတ္ကြန္မင္႔ကို ခြဲသိၾကပါတယ္။
က်ေနာ္ကေတာ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ဘာသာစကားကို အျပစ္မေျပာခ်င္ဘူး။ စံ က စံ။ ေခတ္စကားက ေခတ္စကား။ တစ္ျခားစီမို႔ အလိုက္သင္႔စီးေမ်ာဖို႔ပဲ စိတ္ဝင္စားပါတယ္။
ဒခ်ိ ဒခ်ိ။ အာ႔ လာေျပာတာ။ တေဘာမတူရင္ ေခ်ာရီးေနာ္။

NUSBS - true Buddhist hearts


I went to their A.G.M and gave moral supports. They are young but have true Buddhist hearts. Buddhism needs them.



မစၥတာလီရဲ႕ ေနညိုခ်ိန္မွာတန္း


တကယ္လို႔ အသက္ျပန္ရွင္ဖို႔လမ္းစမရွိေတာ႔ဘူး၊ သြားႏိုင္လာႏိုင္အေနအထား ကိုလည္း ျပန္မေရာက္ႏိုင္ေတာ႔ဘူးဆိုရင္ အိပ္ယာထဲမွာ ငွက္ေျပာတုံးဘဝနဲ႔ ပိုက္ကေနတဆင္႔ အစာေက်ြးေနရတာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ဖို႔၊ အသက္ကယ္ပစၥည္းေတြ နဲ႔ ဒုကၡကို ဆြဲမဆန္႔ဖို႔ ေဆးပညာအရႀကိုတင္လမ္းညႊန္မႈ ထားခဲ႔ၿပီးပါၿပီ။ ဒီစာခ်ဳပ္ကို က်ေနာ္႔မိတ္ေဆြ ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆရာဝန္ေရွ႕မွာ လက္မွတ္ ထိုးခဲ႔ပါတယ္။ က်ေနာ္သာ ဒီလိုမခိုင္းခဲ႔ရင္ က်ေနာ္႔ရဲ႕ ငွက္ေျပာတုံးဘဝကို အခ်ိန္ ၾကာႏိုင္သမ်ွၾကာေအာင္ ဆြဲထားၾကလမ္႔မယ္။

က်ေနာ္႔ဘဝရဲ႕ အမွတ္ရစရာအေကာင္းဆုံးေတြက စကၤာပူကို ကိုယ္က်င္႔တရား မပ်က္တဲ႔ႏိုင္ငံ၊ အရည္အခ်င္းကို ေရွ႕တန္းတင္တဲ႔ႏိုင္ငံ၊ ႏိုင္ငံသားတိုင္း သာတူညီ မ်ွ ရွိတဲ႔ႏိုင္ငံျဖစ္လာဖို႔ လူထုကို စည္းရုံးခဲ႔ရတာေတြပါ။ ဒါေတြက က်ေနာ္ေသ တဲ႔ေနာက္အထိ က်န္ေနရစ္မယ္႔ အက်ိဳးတရားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒေတြရွိေနရင္ စကၤာပူလည္း ပန္းပန္ေနႏိုင္မွာပါ။ ဒါဟာ က်ေနာ္႔ရဲ႕ အႀကီး မားဆုံး ေမ်ွာလင္႔ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္စရာရွိတာေတြကို အေကာင္းဆုံးလုပ္ခဲ႔ၿပီးတဲ႔ေနာက္ ဒီဘဝနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွ အလြမ္းသယ္ေနစရာလည္း မလိုေတာ႔ပါဘူး။
သူမ်ားေတြယုံၾကည္သလို ေကာင္းကင္ဘုံမွာ က်ေနာ္နဲ႔က်ေနာ္႔ဇနီး ျပန္ေတြ႔ရမယ္ လို႔လည္း မယုံၾကည္ပါဘူး။
သူလည္း ျပာအိုးပဲက်န္တယ္၊ က်ေနာ္လည္း ျပာအိုးပဲ က်န္ရစ္မွာပါ။
(From One Man's View of the World)

လူ႔ယဥ္ေက်းမွဳ ပဋိပကၡနဲ႔ ကမာၻသစ္တစ္ခုကို ပံုေဖာ္ျခင္း (ပထမတြဲ) ၊ ဇင္ေ၀ေသာ္ (ျမန္မာျပန္)


The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order
By Samuel Phillips Huntington (April 18, 1927 – December 24, 2008)


ကိုရီးယားက ေပ်ာ႔လို႔မရဘူး


ေမျမတ္ႏိုးကိစၥက စထရိတ္တိုင္းမွာေတာင္ ႏွစ္ရက္ဆက္တိုက္ပါလာတယ္။ ဘာေတြလဲေတာ႔ က်က်နနမသိပါဘူး။ သိတဲ႔အပိုင္းေတာ႔ရွိတယ္။



ဒီလိုပါ၊
ဒီလထဲမွာပဲ ကိုရီးယားအဖြဲ႔ႀကီးတစ္ဖြဲ႔ ဦးေဆာင္စည္းရုံးတဲ႔ ဆမ္းမစ္တစ္ခုက ဖိတ္ၾကားပါတယ္၊ ႏိုင္ငံေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္၊ ဧရာမဆမ္းမစ္ပါ။ စက္တင္ဘာ ၁၇ ကေန ၁၉ အထိ။ ေက်းဇူးရွင္ႏွစ္ေယာက္ရွိတဲ႔ ႏိုင္ငံမို႔ သြားဖို႔ ဆုံးျဖတ္၊ အီးေမးျပန္၊ ဗီဇာတင္၊ လက္မွတ္ယူေပါ႔။ျဖည့္ရမယ္႔ေဖာင္ ျဖည့္၊ အီးေမးျပန္၊ ဒီေတာ႔ ဆိုးလ္ က ဖုန္းဝင္လာတယ္၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္က ၁၆ ရက္ကေန ၂၀ ရက္ေန႔အထိ ပဲျဖစ္ေနရမယ္တဲ႔။
အဆင္ေျပရင္ ပူဆန္ကို ႏွစ္ရက္သြားမယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ကို ၂၂ ရက္အထိ ျဖတ္ ထားတာပါ။ ဒါကို ၂၀ ရက္ အေျပာင္းခိုင္းတာ။
အဓိပၸါယ္ တစ္စက္မွ မရွိဘူး။ တာဝန္ခံနဲ႔ စကားေျပာတယ္၊ မရဘူး၊ ရွိေစ၊ ဆင္းရဲသားႏိုင္ငံမို႔ ႏွိမ္တာ၊ အထင္ေသးတာမ်ိဳး။(ျမန္မာအလုပ္သမားကိစၥကို သိေပမဲ႔ ေပၚလစီကို ခြဲျခားထားရမယ္လို႔ ယုံၾကည္တယ္၊ (အစိုးရေပၚလစီနဲ႔ ေအာ္ဂႏိုက္ေဇးရွင္းေပၚလစီ)
တရားဝင္ ဗီဇာရွိတယ္၊ ပိုက္ဆံရွိတယ္၊ ရက္ ၉၀ အထိ ေနလို႔ရတယ္။ ဒါမ်ိဳး ၿငိမ္ေနလို႔မရဘူး။

ေနာက္ေန႔မွ သူတို႔အဖြဲ႔ရဲ႕ ခ်ဲယားမန္းကို လိပ္မူၿပီး ဘီစီစီေလးေစာင္နဲ႔အတူ ဟိုေရာ၊ ဒီေရာ အီးေမးပို႔လိုက္တယ္။

၁။ ျမန္မာလူမ်ိဳးအတြက္ ဗီဇာလိုလို႔ ေလ်ွာက္တယ္၊ တရားဝင္ ရက္ ၉၀ ရတယ္။ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ဒီအဖြဲ႔က ႏွစ္ရက္ ပိုေနခြင္႔မျပဳတာလဲ။
၂။ ဒီဥပေဒက ဖိတ္ၾကားခံရတဲ႔ ဧည့္သည္ေတာ္တိုင္းအတြက္ပါလား၊ (ေက်းဇူးျပဳေျဖေပးပါ) ဒါဆိုရင္ ေက်ေက်နပ္နပ္လိုက္ပါမယ္။
၃။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာမို႔ ႏွိမ္ေပါက္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ႔ ဖိတ္ၾကားမႈကို ဝမ္းနည္းစြာ ျငင္းပယ္ပါရေစ။
၄။ လူႀကီးမင္းလက္မွတ္နဲ႔ဖိတ္ၾကားထားတဲ႔ စာမို႔ ဒီစာကို တာဝန္ယူေျဖၾကား၊ ေျဖရွင္းေပးလိမ္႔မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္ ဆိုၿပီး
ခပ္ႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ကိုင္လိုက္ေတာ႔ ခ်က္ခ်င္းဖုန္းဝင္လာတယ္။
ဗီဇာက အလည္အပတ္ဗီဇာျဖစ္ေနမွန္း မသိလို႔ပါ တဲ႔။ ရက္ေျပာင္းစရာမလိိုပါဘူး၊ အခုမွ သရုံးကိုလွမ္းေမးလို႔ သိရတာပါ တဲ႔။
တကယ္က ပို႔ထားတဲ႔ ဗီဇာေကာ္ပီထဲမွာ ဒါက ပါၿပီးသား။

အခုေတာ႔ အားလုံးအိုေကသြားပါၿပီ။ ရယ္ရယ္ေမာေမာပဲ။ ကိုရီးယားနဲ႔ ေပါင္းလာတာက ၂၀၀၁ ကတည္းကဆိုေတာ႔ နပ္ေနၿပီ။
လူေကာင္းမ်ားပါတယ္။ စရိုက္နည္းနည္းၾကမ္းတယ္(ကိုယ္နဲ႔ မတူတာကိုေျပာတာပါ) ကိုယ္ကလည္း ခပ္တင္းတင္းဆက္ဆံလိုက္ရင္ ၿပီးသြားတာပဲ။
ေျပာခဲ႔ပါပေကာ။ စကၤာပူလာဖို႔ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုးေပးလိုက္တာက ကိုရီးယား။ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးေတြ။
သူနဲ႔လည္း အဲသလိုပဲ ဆက္ဆံရတယ္။ ေပ်ာ႔တိေပ်ာ႔ဖတ္ေတာ႔ မရဘူး။
ေမျမတ္ႏိုးလည္း စမိမွေတာ႔ ေလ်ွာ႔မေနနဲ႔။ ဒိုးသာဒိုး။ ၁၆ ႏွစ္ရွိေသးတာပဲ။ အမွားျပင္၊ တက္လမ္းရွာ။ ကိုရီးယားမသြားရလို႔ ေသတာမွတ္လို႔။