ရယ္စ႐ာျဖစ္ေနတဲ႔ ကမၻာေက်ာ္စြပ္စြဲမႈမ်ား

၁။ ဆြာမိႀကီး ဝိေဝကာနႏၵ
နံပတ္တစ္ကေတာ႔ ဆြာမိႀကီး ဝိေဝကာနႏၵပါ။ သူက ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတြနဲ႔     စေကာလားေတြက ျဗဟၼဏဝါဒကုိ တိုက္ခိုက္ၾကတယ္၊ မႏိုင္ေတာ႔ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာေတာ္ေတြကို အိႏၵိယထဲကေန အၿပီးအပိုင္ ခိုးယူသြားၾကတယ္ တဲ႔။ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာေတာ္ေတြဟာ ခိုးယူထြက္ေျပးျခင္းခံလိုက္ရတာလား၊ ေမာင္းထုတ္တာကိုခံလိုက္ရတာလား ဆိုတာပညာရွင္ေတြစကားဆိုဖို႔ပဲ ခ်န္ထားခဲ႔ပါရေစေတာ႔။ ဗုဒၶရဲ႔ေဒသနာေတြဟာ ေကာ္မာရွယ္လိုက္ဇ္ ထားတာမဟုတ္သလို ေကာ္ပီ႐ိုက္ ကိစၥလည္း မရွိဘူး။ ဒီေတာ႔ ႀကိဳက္သူယူသုံးလိုက္ၾကတာပါ။ႏွီးေႏွာလို႔မရတဲ႔ အယူအဆေတြမို႔ အျမစ္ျပတ္ေအာင္အသတ္ခံလိုက္ရေပမယ္႔ မေသႏိုင္တဲ႔ ဗုဒၶဘာသာက အျခားကမၻာ႔ အစိတ္အပိုင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မွန္မွန္ အျမစ္ေတြတြယ္ေနေတာ႔ ဟိႏၵဴေျမေပၚကလြဲရင္ အျမစ္မတြယ္တတ္တဲ႔  ျဗဟၼဏဝါဒ နည္းနည္းနယ္က်ဥ္းသလိုျဖစ္သြားတာေနမွာပါ။ ဘာပဲေျပာေျပာ  အိႏၵိယပိုင္ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာေတာ္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားသားဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတြက ခိုးယူသြားၾကတယ္ ဆိုတာကေတာ႔ ၿပဳံးခ်င္စရာေလးပါ။ အႀကီးက်ယ္ ခိုးယူသူေတြက ဆာ အက္ဒြင္အာႏိုးတို႔၊ အိုင္းစတိုင္းတို႔ ပါ။သူတို႔ေၾကာင္႔ ႔႐ြာအေနာက္ျခမ္းကလူေတြ ဗုဒၶဘာသာ ကိုေတြ႔သြားတာပါ။ အာရွတိုက္ရဲ႕သူခိုးႀကီးကေတာ႔ သိရိဓမၼာေသာက မင္းႀကီးေပါ႔။ သူ႕ေၾကာင္႔ ကိုးတိုင္း ကိုးဌာနကို  ဗုဒၶဘာသာလြင္႔သြားရတာမဟုတ္လား။
ဆြာမိႀကီးမမီလုိက္လို႔၊ျဗဟၼဏဝါဒေတြရဲ႕ ႏွလုံးသည္းပြတ္ျဖစ္တဲ႔ ေယာဂက်င္႔စဥ္ဟာ ၂၁ ရာစုလည္းေရာက္ေရာ ဆရာေတြအခ်ိဳ႕က အျဖဴေတြနဲ႔ တ႐ုတ္ေတြ၊သူတို႔ဆီကေနတစ္ခ်ိဳ႕ အိႏၵီယန္းေတြ ေယာဂျပန္သင္ယူေနၾကေလရဲ႕။

၂။Sir Dave Richards
ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ႔ Sir Dave Richards ဆိုတဲ႔ ပရီမီးယားလိဂ္ ဘုတ္အဖြဲ႔ ဥကၠ႒၊FA အဖြဲ႔ဝင္ပါ။သူကလည္း ႏိုင္ငံျခားသားေတြက သူတို႔ပိုင္ ေဘာလုးံကစားျခင္းအတတ္ပညာကို မားသား လန္ဒ္ ကေန ခိုးယူသြားၾကတယ္ တဲ႔။ျဖစ္ပုံက အထက္ကနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ပဲ။အဂၤလိပ္ အမ်ိဳးသားအသင္းက ကန္လိုက္ရင္ အေႏွးနဲ႔အျမန္ ႐ွဳံးေတာ႔တာဘဲ။အခိုးခံလိုက္ရလို႔ေနမွာေပါ႔။သူမွစကားမဆုံးေသဘူး တ႐ုတ္ကလည္း ေဘာလုံးကစားျခင္းကို စတင္ေတြ႔ရွိတာက တ႐ုတ္၊အဂၤလိပ္ မဟုတ္ တဲ႔။လုပ္ခ်ပါေလေရာ။တ႐ုတ္အဆိုအရ အဂၤလိပ္ ေတြ ေဘာလုံးသူခိုးျဖစ္ရျပန္ေ႐ာ။သူတို႔လုေနတာနဲ႔ပဲ ႐ြာက ကေလးေတြေဘာလုးံမ႐ွိလို႔မကန္ရ႐ွာေတာ႔ဘူး။ေလာေလာဆယ္ အဂၤလိပ္ တို႔ ကမၻာ႔ဖလား၊ဥေရာပဖလားကိုခိုးသြားတာက ႏြာ႐ိုင္းသတ္သမားစပိန္ေတြ။
ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။သူခိုးမယိုးတတ္ရင္ ရီရတယ္လို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။


ဇင္ေဝေသာ္










Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဝါးရင္းတုတ္ကုိ မေမ့ေသးတဲ့ ဒကာမႀကီးတုိ႔ႏုိင္ငံ


       ၾကာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ ယေန႔ဆုိလွ်င္ ကိုးႏွစ္ခန္႔ ရွိၿပီ။ စကၤာပူအတြက္ စေတးေလွ်ာက္စဥ္ ပီနန္မွတဆင့္ (ရန္ကုန္မျပန္ခ်င္သျဖင့္) ဒကာမႀကီးတုိ႔ ယပက္လက္ႏုိင္ငံသုိ႔ ရထားျဖင့္ ခရီးထြက္ခဲ့သည္။ ဆရာသမားမ်ား၏ စကားအရ ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ မဲစရီးယန္းသုိ႔ သြားကာ ခဏသီတင္းသုံးၿပီး စေတးရၿပီဆုိမွ ျပန္လာရန္ ျဖစ္သည္။

       ရထားဘူတာမွာ မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါး လာႀကိဳသျဖင့္ အဆင္သင့္သြားသည္။ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ ဒုကၡ အေတာ္ေရာက္ႏုိင္၏။ အဂၤလိပ္စကားေျပာလုိ႔ သိပ္မရ။ ဘက္(စ္)ကားနံပါတ္မ်ားကပင္ ထုိင္းလုိ ေရးထားရကား ထုိင္းစာ မသိသူအတြက္ အလြန္အခက္အခဲ ရွိႏုိင္သည္။ လာႀကိဳေသာ ရဟန္းမိတ္ေဆြကား ဗာခ်ီလာေလာင္ကြန္တကၠသုိလ္၌ ပညာသင္ေနတာျဖစ္ၿပီး ထုိင္းစကားပင္ အေတာ္ ေျပာႏုိင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

       မဲေဆာက္၊ မဲစရီးယန္းသုိ႔ ကားလက္မွတ္ျဖတ္ေသာအခါ အခက္အခဲ ႀကံဳရေတာ့သည္။ နံပါတ္တစ္က သကၤန္းအေရာင္၊ နံပါတ္ႏွစ္က ေထာက္ခံစာပင္ ျဖစ္သည္။

       ဝတ္ထားေသာ သကၤန္းအေရာင္က အညိဳေရာင္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ထုိင္းတုိ႔သကၤန္းေရာင္ႏွင့္ ကြဲေနသည္။ လက္မွတ္ေရာင္းသူက ထုိင္းစကားလည္း မေျပာတတ္၊ သကၤန္းကလည္း သူတုိ႔ရဟန္းဝတ္ေသာ သကၤန္းေရာင္ႏွင့္ မတူသျဖင့္ ရဟန္းစစ္ ဟုတ္ဟန္မတူဟု ဆုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘန္ေကာက္ရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ေထာက္ခံစာပါမွ လက္မွတ္ေရာင္းေပးမည္ဟု ဆုိေလေတာ့သည္။

       ခက္ရခ်ည့္၊ မိမိက အာဂႏၲဳ၊ သူတုိ႔ႏုိင္ငံကုိလည္း ပထမဆုံး အေခါက္၊ သိသည္ဆုိသည့္ ဆရာေတာ္ကလည္း သြားရမည့္ မဲစရီးယန္းမွာ။ မည္သည့္ ဆရာေတာ္အထံမွ ေထာက္ခံစာ ရပါအံ့နည္း။ အေတာ္ရစ္ေသာ လက္မွတ္ေရာင္းပဲဟု စိတ္ထဲ ထင္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လာႀကိဳေသာ မိတ္ေဆြရဟန္းကုိ အကူအညီ ထပ္ေတာင္းရေတာ့သည္။ သူက သူေနေသာေက်ာင္းက ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ကုိ အကူအညီေတာင္းသျဖင့္ ေထာက္ခံစာ ရသြားေတာ့သည္။

       ေထာက္ခံစာယူၿပီး လက္မွတ္ေရာင္းထံ ျပန္သြားေတာ့ လက္မွတ္ေတာ့ ေရာင္းေပးမည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေရာင္းေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ေတာ့ မရ၊ (သိရသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား တစ္ဝက္ေၾကးသာ ေပးရသည္ဟူ၏) ေစ်းႏႈန္းအျပည့္ ေပးရမည္ဟု ဆုိျပန္သည္။

       အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟု ေမးရာ ထုိင္းသံဃာမဟုတ္၊ သကၤန္းအေရာင္မတူေသာေၾကာင့္ဟု က်ိဳးေၾကာင္းညီညႊတ္ေသာ အေျဖကုိ သူကေပးသည္။ မတတ္သာ ရွိေတာ့၏။ သုိ႔ျဖင့္ပင္ မဲစရီးယန္းသုိ႔ သြားမည့္ကားလက္မွတ္တစ္ေစာင္ ရလုိက္သည္။ ဒီကသြားလုိ႔ ဒီလုိ ျပႆနာေလးေတြ ရွိတတ္တာပါ။ မဲစရီးယန္းကေန ဘန္ေကာက္ျပန္လာရင္ ဒီျပႆနာမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ပါဘူးဟု မိတ္ေဆြရဟန္းက အားေပးရွာသည္။

       ကားေပၚေရာက္ေသာအခါ ထုိလက္မွတ္ေရာင္းဒကာ၏ မိမိအေပၚ ဆက္ဆံမႈကုိ သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။

       ထုိင္းႏုိင္ငံေျမာက္ပုိင္းကား ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ အေတာ္တူသည္။ ခပ္ပါးပါး ျမဴမႈံတစ္ခ်ိဳ႕၊ ခပ္ညိဳ႕ညိဳ႕ ေတာင္တန္းေတြ တစ္သြယ္၊ ေလေျပက သယ္လာသည့္ ေတာနံ႔၊ ေတာင္နံ႔၊ တကယ္ပင္ ႐ႈ႕ခ်င္စဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ အျပင္႐ႈ႕ခင္းမ်ားအေပၚ မ်က္လုံးမ်ား စူးက်ေနရာမွ ေရွ႕တည့္တည့္မွာ ရွိေနေသာ ဗြီဒီယုိဇာတ္ကားကုိ ေတြ႔ရေတာ့သည္။

       ဦးေအာင္ေဇယ်နယ္ခ်ဲ႕သည့္ အေၾကာင္းကို ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဗြီဒီယုိေခြတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ထုိင္းစကား မတတ္ေသာ္လည္း သိႏုိင္သည္။ သူတုိ႔လူမ်ိဳးမ်ား မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ထက္ျမတ္ေရးအတြက္ ႐ုိက္ကူးထားေသာ ဗီြဒီယုိဇာတ္ကား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထုိင္းလူမ်ိဳးတုိ႔က တုိင္လုံးမ်ားျဖင့္ ဝင္းထရံခက္၍ ေနၾကသည္။ ျမန္မာေတြက တုိင္လုံးဝင္ထရံမ်ားကုိ ေလွခါးေထာင္ ေက်ာ္ဝင္ၿပီး ထုိင္းလူမ်ိဳးမ်ားကုိ ႐ုိက္ၾကေလေတာ့သည္။

       ဘက္(စ္)ကား တစ္စီးလုံးမွာလည္း ျမန္မာဟူ၍ ဤရဟန္းတစ္ပါးသာ၊ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း ဤရဟန္းသည္ ထုိင္းမဟုတ္၊ ျမန္မာရဟန္း ျဖစ္ရမည္ဟု ေျပာေနၾကလိမ့္မည္ ထင္သည္။

       မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ၊ သူတုိ႔႐ုိက္ကူးထားေသာ ဗြီဒီယုိဇာတ္ကားအရဆုိလွ်င္ ျမန္မာမ်ားကုိ ထုိင္းေျမာက္ပုိင္းသားတုိ႔က ေတာ္ေတာ္ မုန္းတီးေနၾကေလာက္သည္ဟုေတာ့ စဥ္းစားမိသည္။ ဤမွ် ေတာေတာင္ထူထပ္ေသာ ေဒသမ်ားကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အယုဒၶယအထိ သိမ္းပုိက္ခဲ့ေသာ ဦးေအာင္ေဇယ်၏ ဇြဲကုိ ခ်ီးက်ဴးမိသည္။ လြယ္ကူလွသည့္ ကိစၥမဟုတ္။

       ထုိမွတဆင့္ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေပးဖူးေသာ ဩဝါဒမ်ား ေခါင္းထဲ ေရာက္လာျပန္သည္။

       “ထုိင္းႏုိင္ငံေျမာက္ပုိင္းမွာ ျမန္မာသာသနာျပဳေက်ာင္း ရာခ်ီၿပီး ရွိခဲ့တယ္။ အခု ဆယ္ဂဏန္းေတာင္ မျပည့္ေတာ့ဘူး။ အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သာသနာျပဳရဟန္းငယ္ေတြ ေမြးထုတ္ မေပးႏုိင္တာဘဲ” စေသာ ဩဝါဒမ်ား ျဖစ္သည္။

       ကုိယ္တုိင္ ေခတၱမွ် သီတင္းသုံးရန္ သြားေသာ မဲစရီးယန္းေက်ာင္းကပင္ က်န္ေကာင္းက်န္ရာ ျမန္မာပုိင္ေက်ာင္းမ်ားထဲမွ တစ္ေက်ာင္း ျဖစ္ေပသည္။မဲစရီးယန္းေရာက္ေသာအခါ ၿမိဳ႕က သိပ္မႀကီးသျဖင့္ ထုိေက်ာင္းကုိ အလြယ္တကူ ရွာေတြ႔ႏုိင္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ကား ဦးဇဋိလျဖစ္ၿပီး စကၤာပူျမန္မာေက်ာင္းႀကီး၌ ေက်ာင္းထုိင္သြားဖူးေသာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။

       ဘက္(စ္)ကားေပၚတုန္းက ထုိင္း၊ ျမန္မာပဋိပကၡရွိေသာ္လည္း မဲစရီးယန္းကုိ ေရာက္ေသာအခါ၌မူ သိပ္မဆုိးေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ထုိင္းလူမ်ိဳးမ်ားကလည္း ျမန္မာဆရာေတာ္မ်ားကုိ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾကပါသည္။ စကၤာပူႏွင့္ အဆက္အသြယ္၊ ဖုန္း၊ ဖက္(စ္) စသည္တုိ႔ကုိပင္ ထုိင္းလူမ်ိဳးပုိင္ စတုိးဆုိင္ထံမွ အကူအညီ ယူခဲ့ရသည္။

       ထုိၿမိဳ႕၌ တစ္လပင္ မျပည့္မီ စကၤာပူမွာ စေတးရၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ျပန္လာခဲ့ရသည္။ ထုိၿမိဳ႕ေလးကား မဲေဆာက္ႏွင့္လည္း မေဝး၊ ထုိင္းျမန္မာေဘာ္ဒါႏွင့္လည္း မေဝးလွသျဖင့္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား အဝင္အထြက္ ခပ္စိပ္စိပ္ ရွိသည္ကုိလည္း မွတ္သားခဲ့ရသည္။

       မည္သုိ႔ဆုိေစ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံေျမာက္ပုိင္းသားမ်ားအဖုိ႔ ဝါးရင္းတုတ္ကုိ ေမ့လုိ႔ မရၾကေသးေၾကာင္း ဘန္ေကာက္အျပန္ ကားေပၚမွာ ျပေသာ ဗြီဒီယုိကားက သက္ေသခံလွ်က္ ရွိေနျပန္သည္။

       ထုိ႔အျပင္ ဗီနန္ဆရာေတာ္၏ ဩဝါဒကုိ စဥ္းစားမိရင္း ၿပံဳးမိေသးသည္။

       မိမိကား သီရိလကၤာဆရာေတာ္ႀကီး တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံးရန္ စကၤာပူသုိ႔ ေျခဦးလွည့္ေနၿပီ မဟုတ္ပါလား။

       သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ သီရိလကၤာသံဃာမ်ား၊ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကေရာ ဗုဒၶဘာသာအခ်င္းခ်င္း နယ္ခ်ဲ႕သည္၊ သီရိလကၤာရဟန္း တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ေက်ာင္းကုိ ျမန္မာရဟန္းတစ္ပါးက ဝင္ေရာက္သီတင္းသုံးေနသည္ဟု ေျပာရန္ မသင့္ပါေလာ။ မတက္ႏုိင္၊ က်ရာဇာတ္ကုိေတာ့ ပီျပင္ေအာင္ ကရေပေတာ့မည္ဟုသာ အားခဲရင္း ဒကာမႀကီးတုိ႔ ယပက္လကႏိုင္ငံကုိ “တမ္း” လုိက္မိသည္။


သီဟနာဒ

သီဟနာဒ





Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ခ်န္ပီယံလိဂ္ ကိုယ္ပူ


 ပြဲစဥ္ (၁)

ကမာၻ႔အေကာင္းဆံုးေဘာလုံးအသင္းဆိုၿပီး လက္သီးလက္ေမာင္းေတြတန္း၊ေဘာလုံးမာဆယ္အဖုအထစ္ေတြ ညွစ္ျပေနေနတဲ႔  ဘာစီလိုနာဟာ ဒီမက္တီယို႐ဲ႕ ထရန္းစဖိ႔ုတံတားကို ျဖတ္ဖို႔ ကိုေတာ႔ ဟန္ခ်က္ညီညီမေလ်ွာက္ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ ငိုတာ ဝါသနာပါသူေတြ ဘာစီလိုနာအတြက္၊ လီယိုနယ္မက္စီအတြက္ (ကိုယ္တိုင္ အာဂ်င္တီးနားမဟုတ္ရင္) ငိုႏိုင္ပါတယ္ ။ အာဂ်င္တီးနားျဖစ္ေနရင္ေတာ႔ ငိုလို႔မသင္႔ပါဘူး။ မက္ေဒါနားက" Don't cry for me Argentina" လို႔ေတာင္းပန္ထားပါတယ္။

ႏွစ္ပြဲ႐ွဳံး တစ္ပြဲသေရဆိုတာ မမ်ားလွေပမယ္႔ အေရးအႀကီးဆုံး ဖလားႏွစ္ခုရဲ႕ အသည္းကြဲဇာတ္အိမ္အတြက္ေတာ႔ လုံေလာက္တဲ႔ ငိုခ်င္း႐ွည္ေတြပါ။ ဂၽြန္တယ္ရီထိခဲ႔တဲ႔ အနီကတ္နဲ႔ ဖက္ဘရီဂတ္စ္လက္ေဆာင္ရလိုက္တဲ႔ ပင္နယ္တီပါ ထည့္ေပါင္းရင္ ဘာေၾကာင္႔ဒီမက္တီယိုရဲ႕ အၿပံဳးေတြ ေထာင္းေထာင္းထေနတယ္ဆိုတာ ေက်ေက်ညက္ညက္ဖတ္လို႔႐ႏိုင္ပါ႐ဲ႕။

ဂိုးေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ သြင္းခဲ႔သူလီယိုနယ္မက္စီရဲ႕ ပင္နယ္တီအလြဲနဲ႔ ဂိုးသြင္းဖို႔ ဖိနပ္ေျပာက္ေနရွာသူ ေတာရက္စ္ ႐ဲ႕ ပြဲသိမ္းလက္သီးက ရထားေပၚကခ်ပစ္တားခဲ႔တဲ႔ မဟတၱမဂႏၶီရဲ႕ ဖိနပ္တစ္ဖက္လို တန္းဖုိးျဖတ္႐ခက္လွခ်ည္႔။

လူဟာ အမ်ာႀကီးမွားဖို႔မလိုအပ္သလို အမ်ားႀကီးလည္းမွန္ေနဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ဘူး။ အေရးႀကီးတာမမွားဖိ႔ုနဲ႔ အေရးႀကီးတာတစ္ခ်ိဳ႕မွန္ေနရင္ ဘဝရဲ႕ ဝင္သက္ထြက္သက္လည္း အေမာမေဖာက္ႏိုင္ဘူး လို႔ ဖနန္ဒိုက ခပ္တိုးတိုးေရ႐ြတ္ေနေလရဲ႕။

ကံဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆန္ဆန္ လည္ေနဟန္တူရဲ႕၊ ခ်ယ္လ္ဆီးအသည္းခြဲသူ အင္နီယက္စတာရဲ႕ ဂိုးက''ဟုိး ေ႐ွးေ႐ွးတုန္းက....." ဆိုတဲ႔သမိုင္းကို ထပ္ေ႐းေတာ႔မလိုလိုနဲ႔ လိုရမယ္ရဂိုးတစ္ဂိုးသာျဖစ္ခဲ႔ရရွာတယ္။

ပဥၥလက္ဆန္ဆန္ေဘာလုံးေမွာ္နဲ႔ ဆယ္မိနစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ သူမ်ားေျခေထာက္ထဲ ေဘာလုံးမေရာက္ေအာင္ ယူတတ္၊ေပးတတ္၊ေသြးေအးတတ္တဲ႔ ဘာစာ ဟာ အေဝးဂုိးစနစ္ အႏိုင္ အရွံဳးနဲ႔ ႏွစ္ တစ္ ဆိုတဲ႔ လန္ဒန္သားတို႔ရဲ႕ အေၾကာမာေနမႈေၾကာင္႔ ဘာစာမပီစြာ ျပာျပာခတ္ေနၾကေလရဲ႕။ ဘယ္မလဲ ေသြးေအးတဲ႔ဘာစာ။ သူ႕မထိေသးတာကိုး လို႔ သင္ပုန္းႀကီးဖတ္စာကုိ ႏႈတ္တက္အရ ရြတ္လိုက္မိရဲ႕။

မယုံ႐င္ရင္ၾကည့္။ လူဆယ္ေ႐ာက္လုံး  ခ်ယ္လ္ဆီး ရဲ႕ပင္နယ္တီစည္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ သူတို႔ေျခေထာက္ေတြခ်ည္ေႏွာင္ထားၾကတယ္၊ သူတို႔ပိုင္နက္တဲမွာက်ေတာ႔ အခ်ိန္မီေရာက္လာတဲ႔ေဘာလုံးတစ္လုံး႐ယ္၊ ဖနန္ဒို႐ယ္ လဲၿပိဳေနတဲ႔ ဂိုးသမားေလး႐ယ္။ မိနစ္ ကိုးဆယ္။ ဘာစာ ၂ လန္ဒန္နား ၂။ ဒေရာ႔ဘာတို႔ စြာက်ယ္စြာက်ယ္လုပ္လာမဲ႔ ျမဴးနစ္က ဘာလင္တံတိုင္းပဲ႔တင္သံကို ၾကားနာတတ္႐င္ ဒီမက္တီယိုရဲ႕ ေအးစက္စက္အၿပံဳးကိုဆန္႔က်င္ၿပီး ေလာင္းေၾကးေတြ စြတ္ေခၚဖို႔ မိုက္မဲလြန္း႐ာေ႐ာက္ေပေတာ႔မယ္။

မိုဟာမက္အလီ ကေတာ႔ ေျပာဖူးရဲ႕။ တစ္ခ်ိန္က ခ်န္ပီယံ နဲ႕ထိုးသတ္႐မွာ သိပ္ေၾကာက္တာပဲ။ အခု မေၾကာက္ေတာ႔ဘူး၊ သူ႕ကို အလဲထိုးႏိုင္မွ  ခ်န္ပီယံလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သိသြား လို႔တဲ႔။

မက္ဒ႐စ္လား၊ဘိုင္ယန္လား။ဒီမက္တီယိုရဲ႕ ေအးစက္စက္အၿပံဳးကို ေက်ာခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ........


ပြဲစဥ္(၂)

ထင္ေပၚ႐ာေတြကိုစင္ေတာ္ေပၚ လုိက္ေကာက္တတ္တဲ႔ ပေဒသရာဇ္ဆန္ဆန္ မက္ဒရစ္နဲ႔ ပန္းပ်ိဳးလက္ဆန္ဆန္ ဘိုင္ယံ တို႔ အႀကိဳဗိုလ္လုပြဲက ပင္နယ္တီယဥ္ေက်းမႈေတြ ထြန္းကားလြန္းလွတယ္။ တကယ္ဆို ေရာ္နာဒို နဲ႔ ေရာ္ဘင္ တို႔႐ဲ႕ ပင္နယ္တီ ႏွစ္လုံးဟာ ေပါ ေခ်ာင္ ေကာင္းေတြပါ။ မိနစ္ ၉၀။ ပေဒသရာဇ္ ၂ ပန္းပ်ိဳးလက္ ၁။ ႏွစ္ပြဲေပါင္းအေျဖ ၃-၃။ အေဝးဂိုးစနစ္ လက္မႈိင္ခ်။ အခ်ိန္ နာရီဝက္ပိုတိုးၿပီး (ဒီေလာက္ေတာင္ လိုက္တူေနရသလား ဆိုတဲ႔ စြပ္စြဲခ်က္ နဲ႔)အကန္ခိုင္း။ အေျဖက မတုန္ မလႈပ္။ ေက်ာက္႐ုပ္။ ႏွစ္သင္းလံုးပင္နယ္တီ ထိၾကေလေရာ။

ဂ်ာမန္ေတြဟာ ကလပ္လို႔ဆိုဆို အမ်ိဳးသားအသင္းလုိ႔ေျပာလိုကေျပာ ပင္နယ္တီအ႐ွဳံးနဲ႔ မယဥ္ပါးလွဘူးဆိုတာ ေမာ္ရင္ညိဳဖတ္ဖူးတဲ႔ ေသြးပ်က္စရာ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာပါ။ ဂိုးေတြ အၿပိဳင္သြင္းခဲ႔ၾကတဲ႔ လီယိုနယ္မက္စီ နဲ႔ ေရာ္နာဒိုတို႔ဟာ ပင္နယ္တီလြဲေခ်ာ္ရာမွာေတာင္ အႀကိတ္အနယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ လြဲေခ်ာ္ခဲ႔ၾကတယ္။ အြန္လိုင္း မွာ ေကာ္ပီ ေပ႔စ္ေတြ ေခတ္စားသလို ေရာ္နာဒိုရဲ႕ မသားနားလွတဲ႔ပင္နယ္တီကို  ေကာ္ပီ ေပ႔စ္ လုပ္လိုက္မိတဲ႔ ကာကာရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈက ေမာ္ရင္ညိဳကို ဆံပင္ပိုျဖဴေစခဲ႔ျပန္တယ္။ ကဲ... မက္ဒရစ္ ပင္နယ္တီဘယ္ေလာက္လြဲသလဲဆိုရင္ ကာစီးယက္ ႏွစ္လုံးကယ္တာေတာင္ ပင္နယ္တီငါးလံုးျပည္႔ေအာင္ မကန္လိုက္ရဘူး။ အဲဒါ ရာမို႔ စ္ေလ။ ေနဝင္းက စစ္တပ္ဟာ ေသနပ္ကိုမိုးေပၚေထာင္မေဖာက္ဘူး လို႔ အ႐ုပ္ဆိုးဆိုးႏႈတ္ဆက္သံေျပာေနတဲ႔ၾကားက ေဘာလုံးကို မိုးေပၚေထာင္ကန္ပစ္လိုက္ေလ႐ဲ႕။ ၿပီး။ ပေဒသရာဇ္ ၁ ပန္းပ်ိဳးလက္ ၃။

တံတိုင္း(ဘာလင္)နဲ႔ တံတား(ထရန္းစဖို႔ဒ္) ဘယ္မွာ လူ ပိုစည္ကားေလမလဲ။

သမိုင္းနဲ႔ ပဋိ႐ူပျဖစ္တာကေတာ႔ ျမဴးနစ္ေပါ႕။ ပိုလည္းႏုပ်ိဳတယ္။ ဒါေပမယ္႔ လမ္းပတ္တို႔ ေပါင္က်ိဳးအဖြဲ႔ကို ေလွ်ာ့တြက္ရင္လည္း ႏြားအိုေတြကို အားနာစရာေကာင္းေနျပန္ေရာ။

တကယ္ဆို ဆရာႀကီး ေရာ႔ ဟ်ဳသ္ က လြဲရင္ ျမဴးနစ္ကြင္းစိမ္းစိမ္းေပၚမွာအသက္႐ွင္က်န္ရစ္မွာက ဘာစာ နဲ႔ မက္ဒရစ္ လို႔ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ဟစ္ခဲ႔ၾကတာဘဲ။ ေရာ႔ ဟ်ဳသ္ ကသာ ျပည္တြင္းပြဲမွာ သတ္ၾကျဖတ္ၾကရင္း  ေျခကုန္လက္ပန္းက်ၿပီး ႏွစ္သင္းလုံးထြက္ရမယ္လို႔ ခပ္တည္တည္ ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ႔တာပါ။ သူ သုံးမွတ္ အျပည့္ရသြားတယ္။ အိမ္႐ွင္ဆိုတာကလြဲရင္ ခ်ိန္ခြင္လ်ာကေတာ႔ ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ ပါ။

တစ္ခုခု ကုိ မျဖစ္မေနေ႐ြးရေတာမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေအဘရာ မိုဘစ္ ရဲ႕ဆႏၵ ျပည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ နည္းျပေတြ၊ ပိုက္ဆံေတြ ကုန္လွၿပီ။ ပိုက္ဆံက ဘီလ်ံ ႐ွိေပမယ္႔ နည္းျပက ဘီလ်ံ မ႐ွိဘူး မဟုတ္လား။

ဒေရာ႔ဘာတို႔ ေနမဝင္ခင္ ဘာလင္တံတိုင္းေပၚမွာ လမ္းပတ္တို႔ တိမ္ေတာက္လိမ္႔မယ္လို႔ ခပ္ပါးပါးေတာ႔ ထင္ေနဆဲ ဘဲ။



ဇင္ေ၀ေသာ္










Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Relativity Theory Occupies the Buddhist Teachings


Dependent Origination or causal relativity is a feature common to both physical and psychical sphere.Hence the correlation of cause and effect has been brought to light by two basic formulae, abstract and concrete,which can be readily applied to every phenomenon.
"Whenever this is present,this is also present.
 Whenever this is absent,this is also absent." (Udana)
"From the arising of this,this arises.
 From the cessation of this,this ceases to be." (Udana)
The concrete formula given in many places in the cannon is specific with regard to the causal genesis,interdependence and cessation and illustrates how the theory is applicable to every phenomenon that arises and ceases to be in the world of experience.It is the world of change.
"Those things proceed from a cause,of these the Truth-finder has told the cause,
 And that which is their stopping,the great recluse has a such doctrine." (Vinaya,Mahavagga Pali)
This stanza is considered as a doctrinal summary of Buddhism.


It is not subjective but objective category imposed by the mind on phenomena.Its objective characteristics is emphasized with the terms
objectivity, necessity,invariability and conditionality.(S.II.,p 26)
Its objectivity of causal interdependence is stressed throughout  as a fact.Causal sequence is as independent occurrence of phenomena and it is free from any subjective intervention by the mind.It is stated that whether Tathagata arise or not this order,namely,the fixed nature of phenomena,regular pattern of phenomena, or conditionality exists in the world.This the Tathagata discovers and comprehends;having discovered and comprehended it,He points it out,teaches it lays it down,establishes,reveals,analyses,clarifies it and says:"Look!" (S.II,pp.25-6)


Its relation to other principal doctrines taught in Buddhism is too obvious to ignored.
The Four Noble Truths. (Suffering,the cause of suffering,cessation of suffering and the way to the cessation of suffering.)
The three characteristics;impermanence,
suffering and non-sustainability.(Anicca,Dukkha and Anatta)
Kamma and rebirth.
The seven factors of enlightenment.(Mindfulness, analysis Dhamma-knowledge,Effort,Joy,Calmness,Concentration and Equality).
"Whatever is in the nature of arising(due to causes and conditions) is in the nature of ceasing to be." (Dhammacakka pavattana Sutta)
Hence the Buddha's assertion:
"He who sees the Dependent Origination,sees the dhamma.
He who sees the dhamma,sees the Dependent Origination,sees the dhamma.
(Yo paticcasamuppadam passati,so dhammam passati.
 Yo dhammam passati,so paticcasamuppadam passati."
Paticcasamuppada  formula
Through ignorance conditioned are the kamma formation.
Through the kamma formation conditioned is consciousness.
Through consciousness conditioned are Mentality and Corporeality.
Through Mentality and Corporeality conditioned are Six sense-sphere.
Through Six sense-sphere conditioned are Six sense-bases.
Through Six sense-bases conditioned is sense impression.
Through impression conditioned is feeling.
Through feeling conditioned is Craving. Clinging.
Through conditioned is Clinging.
Through Clinging conditioned is Re becoming.
Through Re becoming conditioned is Rebirth.
Through Rebirth conditioned are Decay,Death, Sorrow,Lamentation,Pain,Grief and Despair.
Thus arises the whole mess of suffering.

There are at least examples of Dependent Origination.
The first one is as above.
The second one is-
Conflict is caused by liked,the like is caused by desire, desire is caused by pleasant and unpleasant,pleasant and unpleasant is caused by contact,contact is caused by name and form.(Sn.862-871)
The third is -
suffering conditions faith,faith conditions  joy,joy conditions tranquility,tranquility conditions happiness,happiness conditions concentration,concentration conditions disenchantment,disenchantment conditions dispassion,dispassion conditions freedom,freedom conditions knowledge of the destruction of the defilement.


U Cittara










Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ


 အိုင္းစတိုင္း သူ႕မိတ္ေဆြကိုေျပာေနတယ္
"ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ မွန္ကန္ၾကာင္းထင္႐ွားရင္ ဂ်ာမန္ေတြက က်ေနာ္ဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ေျပာၾကၿပီး ျပင္သစ္ေတြကေတာ႔ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံသား လို႔ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။
 ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ မမွန္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးလို႔ ျပင္သစ္ေတြကေျပာၿပီး ဂ်ာမန္ေတြကေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးလို႔ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။"

အဲဒီအခ်ိန္မွာ မီးဖိုထဲက အသံ တစ္သံထြက္လာတယ္။
"ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ ရွင္ဟာ က်မေယာကၤ်ား ပါလို႔ေျပာဖို႔ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ေနၿပီ"
အိုင္းစတိုင္းႀကီး ဒီေတာ႔မွ ၿငိမ္သြားတယ္ တဲ႔။အဲဒီ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ က ညစာနဲ႔ပိုနီးေနတာကိုး။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.