တစ္ခါက ဒကာတစ္ေယာက္၏အီးေမးလ္၌ စေတးတပ္တင္ထားတာကို ဖတ္လိုက္ရ၏။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ စကားျဖစ္သည္။
“ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္လုပ္” ျဖစ္သည္။
စဥ္းစားမိ၏။ လူသည္ ကိုယ့္အတြက္မက်န္ဘဲ လုပ္တတ္ေသာအမ်ိဳးဟုတ္သလားဟု ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္က သံသရာပါမည့္ ဒါန၊ သီလ၊ အထူးသျဖင့္ ဘာဝနာကိစၥကိုလုပ္ရန္၊ အျခားေသာ ဗာဟီရကိစၥမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မကုန္ေစရန္ သတိေပးစကားျဖစ္ေၾကာင္း လူတိုင္းသေဘာေပါက္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ မစ္ရွင္နရီမ်ားကေတာ့ ဒီလိုစကားမ်ိဳး လူထုထဲေျပာဖို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရၿပီျဖစ္သည္။ ဘာသာေရး အဆံုးအမအရ မွန္ေသာ္လည္း လူၾကားထဲေျပာသင့္၊ မေျပာသင့္ကိုကား စဥ္းစားစရာ ရွိလာၿပီျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာလူထုကို ျမန္မာလိုေျပာလွ်င္ေတာ့ ျပႆနာႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိႏိုင္။ သို႔ေသာ္ အျခားယဥ္ေက်းမႈ ရွိေသာ သူမ်ားကိုေျပာလွ်င္ေတာ့ “အတၱႀကီးလွပါလား” ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ရႏိုင္ေပသည္။
ဘာသာေရးအရ မွန္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ႏွင့္ အျခားဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ မေျပာသင့္ေသာ အခ်က္ မ်ားစြာရွိသည္။
ဥပမာ။ ။ ကာေမသု မိစာၦစာရေၾကာင့္ မိန္းမျဖစ္ရသည္။
ႏုိ္င္ငံျခားသားမ်ားထဲ၌လံုးဝမေျပာသင့္ေသာစကားျဖစ္သည္။အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနသည္။အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားလံုးအိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္ခဲ့ၾကသူမ်ားဟုအဓိပၸါယ္ ေရာက္သြား ေတာ့သည္။ ျမန္မာဆရာေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးထုကေတာ့ ဘာမွမထူးဆန္းသလို နားေထာင္ လိုက္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အင္တာေနရွင္နယ္ထဲဝင္လွ်င္ေတာ့ ဒုကၡေကာင္းေကာင္း ေရာက္ႏိုင္ေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။
ေနာက္ ဥပမာတစ္ခုကို ထပ္ၾကည့္ပါ။
ႏွေျမာျခင္း၊ မေပးလွဴျခင္း၊ သူတပါးပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္းေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ ဆင္းရဲမြဲေတရသည္။
ဤစကားက်ေတာ့ အဆင္ေျပသည္။ ႏွေျမာျခင္း၊ ခိုးယူျခင္းစသည္တို႔ေၾကာင့္ မြဲေတရျခင္း၌ လူတန္းစားခြဲမထားေပ။ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ ဆင္းရဲသူက ဆင္းရဲ၍ ခ်မ္းသာသူက ခ်မ္းသာၾကသည္။
မုသာဝါဒ၏ အက်ိဳးဆက္ကိုျပရာ၌လည္း သမီးမိန္းကေလးမ်ားႀကီး ေမြးဖြားျခင္းပါလာျပန္သည္။ အလြန္အဆင္မေျပေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္သည္။
ေန႔စဥ္သံုးစကားမ်ား၌ပင္ မွန္ေသာ္လည္း လူၾကားထဲေျပာ၍မသင့္ေသာ စကားမ်ားရွိသည္။ ထိုစကားမ်ိဳးကို ႏွစ္ဦးခ်င္း (သို႔ ) လူနည္းစုမ်က္ႏွာျခင္း ဆိုင္၍သာ ေျပာၾက ရသည္။ ႏွစ္ဦးသားေျပာရမည့္ စကား အျပင္ေရာက္ေသာအခါ မလိုအပ္ေသာ အဓိပၸါယ္ထြက္သြားေတာ့သည္။
မူရင္းကို ျပန္သြားပါမည္။ “ဘာပဲလုပ္လုပ္၊ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္လုပ္” ဟူေသာ စကားမ်ိဳးက ႏွစ္ဦးခ်င္း လက္သိပ္ထိုး ေျပာရမည့္စကားမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ ဘုရားစကားျပန္ေျပာတာပဲ၊ ဘာဂရုစုိက္ ေနရဦးမွာလည္း ဟု ဆိုရန္ေတာ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာမ်ား ကပင္ ႏွစ္ဦးခ်င္းေျပာေသာ ၊ ေဟာေသာေဒ သနာႏွင့္ လူထုကို ေျပာေသာ၊ ေဟာေသာေဒသနာဟု ႏွစ္္မ်ိဳးကြဲေနသည္။
လူထုကိုေဟာရာ၌ “သတၱာနံ ဟိတာယ၊ သုခါယ” စေသာ ေယဘုယ်ဆန္ဆန္ စကားမ်ိဳးကုိ ေရွ႕တန္းတင္ ၍ ေဟာေတာ္မူသည္။ သတၱဝါတို႔အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ လူထုကို ေဟာေသာ ၊ ေျပာေသာ ပတ္ဗလစ္ေဒသနာ( Public Talk) ၌ “လုပ္ၾက၊ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္ လုပ္ၾက” ဟု ဆိုလွ်င္ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့။ မစ္ရွင္နရီစကား မဟုတ္ေတာ့ေပ။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ စကားမမွား၊ ေနရာမွားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
သုတၱာန္ေဒသနာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ပရိုက္ဗိတ္ေဒသနာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အေမးကို မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ေျဖေသာ ဒိုင္ယာေလာ့မ်ားျဖစ္သည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္လွ်င္ အေျဖမ်ား အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနသည္။ အေၾကာင္းက နာခံယူသူ၏ အေနအထားႏွင့္ စိတ္ေနစရိုက္၊ ပါရမီအႏုအရင့္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အထင္ရွားဆံုးေသာ ပရိုက္ဗိတ္ေဒသနာကား အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ ဘုရားရွင္တို႔ၾကားက အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔သေဘာထား ရမည္နည္းဟု အရွင္အာနႏၵာကေမးရာ- “ အ ဒႆေန ” ဟု ေျဖသည္။ မၾကည့္နဲ႔ဟု ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ပါး တည္း ေမး၊ ေျဖ ေန၍သာ အဆင္ေျပသည္။ လူၾကားထဲမွာ “ရဟန္းတုိ႔၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို မၾကည့္ၾကနဲ႔” ဟုဆိုလွ်င္ အလြန္အဆင္မေျပေသာ ေဒသနာျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
ဒုတိယအမွာက “ အ နာလာေပါ” စကားမေျပာနဲ႔ဟု ျဖစ္သည္။
ဤပထမ၊ ဒုတိယအမွာတို႔က အမွန္ပင္ ပရိုက္ဘိတ္ေဒသနာမ်ားျဖစ္သည္။ လူၾကားထဲေျပာ၍ပင္ မသင့္ပါ။ မမွန္၍ကား မဟုတ္၊ မေျပာသင့္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
တတိယအမွာကေတာ့ ပတ္ဘလစ္ျဖစ္သြားသည္။
“သတိတရားနဲ႔ ဆက္ဆံ” ဟု ျဖစ္ေလသည္။ ဤစကားကေတာ့ ဘယ္မွာပဲေျပာေျပာ အဆင္ေျပသည္။ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာအားလံုးကို စုေပါင္း၍ ပိဋကတ္တြင္သြင္း၊ သဂၤါယနာတင္ခဲ့ရာ လူထုကိုေဟာေသာ တရား၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္စီကို ေျဖေတာ္မူေသာစကားမ်ားလည္း ေရာေႏွာသြားေလေတာ့သည္။ ယခုေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ စကားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္စေသာ ဘာသာစကားႏွင့္ေျပာေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ လံုးဝလူထုကို မေျပာသင့္ေသာ စကားမ်ား ျဖစ္သည္။
သံုးသပ္ၾကည့္ၾကပါ။
“Just mind only your business and your profits”
( ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္၊ ကိုယ့္ကိစၥကိုယ္ ေရွ႕ထား)
“You committed sexual misconducts in your previous lives. So you are woman now.”
( ကာေမသု မိစၦာစာရကံေၾကာင့္ သင္အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေနရသည္)
“You have daughters but no son. The cause was you were telling lies in your previous lives.”
(သင္တို႔ သားေယာက်ၤားေလးမရျခင္းက အတိတ္က လိမ္ညာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။)
“Don’t look at women, Arnanda. Don’t talk or communicate with them.”
( အာနႏၵာ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ၾကည့္လည္းမၾကည့္နဲ႔၊ စကားလည္း မေျပာနဲ႔)
( ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္၊ ကိုယ့္ကိစၥကိုယ္ ေရွ႕ထား)
“You committed sexual misconducts in your previous lives. So you are woman now.”
( ကာေမသု မိစၦာစာရကံေၾကာင့္ သင္အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေနရသည္)
“You have daughters but no son. The cause was you were telling lies in your previous lives.”
(သင္တို႔ သားေယာက်ၤားေလးမရျခင္းက အတိတ္က လိမ္ညာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။)
“Don’t look at women, Arnanda. Don’t talk or communicate with them.”
( အာနႏၵာ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ၾကည့္လည္းမၾကည့္နဲ႔၊ စကားလည္း မေျပာနဲ႔)
တရားေဟာဆရာတစ္ပါးက မွတ္ခ်က္ျပဳဖူးသည္။ ဤအတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ဘုရားမွာပင္ ဖိုးဘီယား ျဖစ္ေနသည္ဟု စြပ္စြဲခံရကိန္းရွိ၏ဟု ျဖစ္သည္။
ေဒသနာေတာ္မ်ားကို ပတ္ဘလစ္ေဒသနာလား၊ ပရိုက္ဘိတ္ေဒသနာလားဟုေတာ့ ခြဲျခားထားရန္ လိုပါလိမ့္မည္။
“ဘာလုပ္လုပ္၊ ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္” ဟူသည္ တစ္ဦးခ်င္းစီေျပာရာတြင္ ဘာသာေရး အဆံုးအမျဖစ္ၿပီး ပတ္ဘလစ္တြင္ ေျပာလွ်င္ စီးပြါးေရးစကား၊ မားကက္တင္းစကား ျဖစ္သြား ေတာ့သည္။ စီးပြါးေရးသမားမ်ားကပင္ “စားသံုးသူအတြက္” စသည္ သံုးစြဲေနၾကသည္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္ မူၾကပါကုန္။