စကၤာပူႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းေပါင္းစံု စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

စကၤာပူႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ေက်ာင္းေပါင္းစံု စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ


Invitation

ဓမၼမိတ္ေဆြ အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာ
ကြ်န္ေတာ္၊ ကြ်န္မတို႔ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)မွ ႀကီးမွဴးကမကထျပဳ၍ စကၤာပူႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားအား စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ အခမ္းအနားကို ေအာက္ပါအတိုင္း က်င္းပျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္၊ ကြ်န္မတို႔ႏွင့္အတူ ပါဝင္ကုသိုလ္ယူ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ႏိုင္ၾကေစရန္အလို႔ငွာ နိဗၺာန္ကိုအက်ိဳးေမွ်ာ္၍ တိုက္တြန္းႏွိဳးေဆာ္အပ္ပါသည္။

က်င္းပမည့္ေနရာ...
မဂၤလ၀ိဟာရ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
30 Jalan Eunos, Singapore 419495
က်င္းပမည့္ေန႔ရက္...
၂၀၁၂၊ ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။ ၁၃၇၄ ခုႏွစ္၊ ဝါေခါင္လဆန္း (၂) ရက္။
က်င္းပမည့္အခ်ိန္...
ညေန ၄း၀၀ မွ ၆း၃၀ နာရီအထိ
နတ္လမ္းညႊန္
Nearest MRT Station : Eunos MRT
Bus: 21, 60, 63, 93, 854

***လွဴဖြယ္ဝတၱဳမ်ားကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အဘိဓမၼာအသင္းသူ၊ အသင္းသား အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ လူငယ္မ်ားထံတြင္ ႀကိဳတင္စာရင္းေပးသြင္း လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခမ္းအနားတြင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လာေရာက္ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ကုသိုလ္ယူပူေဇာ္ႏိုင္ၾကပါသည္။
၁။ ပရိကၡရာရွစ္ပါးတစ္စံုလွ်င္ ေဒၚလာ ၅၀ (S$ 50) ။
၂။ သကၤန္းတစ္စံုလွ်င္ ေဒၚလာ ၃၀ (S$ 30) ။
၃။ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ယပ္၊ နီသီဒုိင္(တစ္မ်ိဳးလွ်င္) ေဒၚလာ ၁၀ (S$ 10) ။

ဆက္သြယ္ရန္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား
ဦးျမင့္သိန္း-၈၁၅၉၃၉၈၉၊ ကိုစည္သူေအးကို-၉၁၀၈၃၆၇၈၊ ကိုေဇာ္မ်ိဳးမင္း-၉၀၄၇၉၃၇၄၊ မခင္စန္းယု-၈၂၉၈၆၂၉၇၊ မခင္စႏၵာ-၉၆၇၅ ၈၉၂၂၊ မျဖဴမြန္သန္႕-၈၅၁၁၀၁၈၇၊ မသန္းလဲ့ခိုင္ - ၉၂၇၇၀၂၄၉

အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ား
လူတိုင္းအတြက္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသဘင္

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား စုေပါင္းက်င္းပေသာ
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသဘင္
ပထမေန႔ 12-8-12 (Sun) 7း45 pm to 9:00 pm
Mingala Vihara (near Eunos MRT)


For more information, please visit  Dhammadownload & livedhamma

ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေတာင္ ျမန္မာ ေျမာက္ ျမန္မာ ( South Myanmar and North Myanmar )

ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔....................
ေဆာ႔ ေနခ်က္၊ ေဟာ႔တ္ ေနခ်က္၊ ေပ႔ါပ္ ေနခ်က္၊ ေတာ႔ပ္ ေနခ်က္ က
တ႐ုတ္ အႏၵိယ ခဏ..... မႂကြားၾကပါနဲ႔ဦး။

ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔ ဟူသည္ ေတာင္ကို႐ီးယား။
ေဆာ႔ ေနခ်က္ ဟူသည္ အိုလံပစ္မွာ အေမရိက၊ တ႐ုတ္၊ အိမ္႐ွင္၊ ႐ုရွား တို႔ေနာက္က နံပါတ္ ငါး ခ်ိတ္ေနၿပီး ဆု ၂၇ ခု မွာ ေရႊက ၁၃ ခု။ ေငြ ၄၊ ေၾကး ၄။

ေဟာ႔တ္ ေနခ်က္ဟူသည္ ကိုရီးယား ဒရားမား ဇာတ္ကားမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ ျမန္မာ ဘိုးဘိုး ဖြားဖြား တို႔ ရွက္ေနစရာမလို၊ တစ္ကမာၻလုံး အနည္းဆုံးအာရွတစ္တိုက္လုံး က ဘိုးဘိုး ဖြားဖြားလည္းထိုင္ၾကည့္ေနၾကရသည္။ မဇၩိမေဒသ အပါအဝင္။

ေပ႔ါပ္ ေနခ်က္ ဟူသည္ ေက ေပါ႔ပ္ ( K-Pop )ကိုဆိုလိုသည္။ ဂ်ပန္ေတြ အပါအဝင္ လက္ေျမွာက္ထားရသည္။

ေတာ႔ပ္ ေနခ်က္ ဟူသည္ ဆမ္ေဆာင္း ဂလက္စီ တက္စ္ တည္း၊ သူ လုပ္လို႔ ႏိုကီယာ ဗုန္းဗုန္းလဲက်သြားၿပီ၊
အခု ပန္းသီးနဲ႔ သူတင္ကိုယ္တင္။ ဟန္းဖုန္းမွာ ကမာၻ႕တစ္။

တကယ္ဆို တ႐ုတ္ အႏၵိယ မီလ်ံနာေတြဆိုတာ ၁၉ ရာစုက အေမရိကန္ မီလ်ံနာေတြလိုပါဘဲ။
ျပည္တြင္း ဆင္းရဲသားေတြကို ေဈးခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ ခိုင္းၿပီးျဖစ္လာတာ မ်ားတယ္။
အဂၤလိပ္ ႐ုံးသုံးစကားျဖစ္မွ ကမာၻမွာ "တစ္" ဆိုတဲ႔ လီကြမ္းယုတို႔လည္း ဆင္ျခင္စရာ။

၂၁ ရာစု အာရွက်ားက တ႐ုတ္ အႏၵိယမဟုတ္၊ ဂ်ပန္ျပဳတ္၊ ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔ ဗိုလ္လုပ္ေနတယ္။
Well-rounded အျဖစ္ဆုံး။ အရည္အေသြး တစ္ျခမ္းမပဲ႔။

ျမန္မာျပည္ကိုေတာင္မွ ေတာင္ ျမန္မာ ေျမာက္ ျမန္မာ ( South Myanmar and North Myanmar )
ခြဲပစ္လိုက္ရေတာ႔ မလိုလို။
ဟၽြန္ဂ်ဴးတို႔ ႏိုင္ငံမို႔ အမႊမ္းတင္ေနတာ မဟုတ္ရပါ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Troublemaker and Troubleshooter

တကၠစီျဖင့္ ခရီးသြားခိုက္ တကၠစီသမားက သူက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း မိတ္ဆက္စကားဆို၏။ ကိစၥမရွိ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေမာင္းေသာ တကၠစီ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမစီးရဟူေသာ ပညတ္ခ်က္မရွိ။ သူက ဝမ္းမီလ်ံတန္ေသာ ေမးခြန္းကို ေမး၏။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အရိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ အဓိကအက်ဆံုးအဆံုးအမက ဘာနည္း ဟူေသာေမးခြန္းျဖစ္၏။

စာဖတ္သူမ်ားကူ၍ စဥ္းစားေပးေစလို၏။ အလြန္ခက္ေသာ ေမးခြန္းပါတည္း။ အဓိကျပႆနာက “အရိုးရွင္းဆံုး” ဟူေသာ ဝိေသသနျဖစ္၏။ ထိုစကားမပါလွ်င္ သစၥာေလးပါးဟု ေကာက္ေျပာလို႔ရ၏။ သစၥာေလးပါးက မရိုးရွင္းလွ။ ဒုကၡျဖင့္စ၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လား၊ ပို၍ေဝးသြား၏။ ကမၼဝါဒ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ျပက္ရယ္ပင္ျပဳခ်င္ၾက၏။ သံသရာဝါဒ၊ ျငင္းခံုၾကဆဲျဖစ္၏။ အေျပးအလႊား စဥ္းစားမိ၏။ မရ။

ကံေကာင္းသည္။ သူကပင္ သဲလြန္စေလးေပးလိုက္သည္။
“သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ဖို႔လား”

ထိုအခါက်မွ ဘုရားရွင္၏ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုး ဂါထာေလးေခါင္းထဲေရာက္လာ၏။ လူတိုင္းသိၾက၏။ “ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား” ဟူေသာစကားျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္-

“မဟုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၏ အေရးအႀကီးဆံုး နံပါတ္တစ္သည္ လူယုတ္မာ မျဖစ္ေရး” ျဖစ္သည္ဟု ေျဖလိုက္မိ၏။

မွန္သည္ဟု ထင္၏။ မေကာင္းမႈေရွာင္ျခင္းသည္ လူယုတ္မာမျဖစ္ေရးအတြက္ က်ားကန္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ထိုမွေနာက္ “ ေကာင္းမႈေဆာင္” ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ကို တက္လွမ္းရ၏။

ေရွာင္ဟူသည္ မေကာင္းမႈမွသာ ေရွာင္လို႔ရ၏။
ေဆာင္ဟူသည္ ေကာင္းမႈကိုသာ ေဆာင္ရ၏။

အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ေျပာလွ်င္ Don’t ႏွင့္ Do တို႔ ျဖစ္ၾက၏။ ကိုုယ္က်င့္တရားေရးရာ၌ Don’t ၿပီးမွ Do တာက လမ္းစဥ္က်၏။ မဒုန္႔ပဲ ဒူးလွ်င္ေကာ မရဘူးလားဟု ေမးရန္ရွိ၏။ ရေတာ့ ရလိမ့္မည္ထင္သည္။ ေဒသနာကေတာ့ ဤသို႔မဆို။

စာသင္ခန္းထဲ၌ျဖစ္ေစ၊ Dhamma Talk မ်ား၌ျဖစ္ေစ၊ ဤေမးခြန္းကို မၾကာမၾကာေမးမိ၏။ အေျဖမ်ား ကြဲျပား၏။

“ငါးပါးသီလလံုလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီလား”
ငါးပါးသီလလံုကာမွ်ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီဟု ေျပာရန္ခက္၏။ ေသခ်ာသည္က သူယုတ္မာေတာ့ မဟုတ္ၾကေတာ့။ ငါးပါးသီလသည္ “မေကာင္းမႈေရွာင္” ဟူေသာ ပထမစကားေတာ္တြင္သာပါ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ မသတ္ရံုမွ်ျဖင့္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္၊ ကယ္လိုက္မွ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြား၏။ မခိုးရံုမွ်ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္၊ ေပးလိုက္မွ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြား၏။ ကယ္ျခင္းႏွင့္ ေပးျခင္းသည္ ဒူး (Do) မ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ ဒုတိယစကားေတာ္ျဖစ္သည့္ “ေကာင္းမႈေဆာင္” တြင္ အက်ံဳးဝင္သြားၾကေတာ့၏။

ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါးသီလတို႔သည္ ဒုန္႔ (Don’t) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အျခားအျခားေသာ ဒုန္႔(Don’t) မ်ားလည္း ရွိႏို္င္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒူး (Do) မ်ားက အဘယ္နည္း။ က်ယ္ေျပာလြန္းလွ၏။ မဂၤလသုတ္ တစ္သုတ္လံုးလိုလိုသည္ ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေသဝနာစ ဗာလာနံက (Don’t) ဒုန္႔ျဖစ္သည္။ အာရတီ၊ ဝိရတီ ပါပါက (Don’t) ဒုန္႔ျဖစ္သည္။ ဤသံုးပါးမွလြဲလွ်င္ ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေမတၱာသုတ္က တစ္သုတ္လံုး ဒူး (Do) ျဖစ္သည္။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္တစ္သုတ္လံုးက ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဒူးကားမ်ားလွ၏။

ထိုအဆံုးအမတို႔ကုိ ေကာက္ခ်က္ဆြဲရေသာ္-
၁။ လူယုတ္မာ မျဖစ္ေရးက လြယ္၏( ငါးပါးမွ် ေရွာင္လွ်င္ပင္မဆိုး)
၂။ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ေရးက မ်ားစြာပိုခက္၏ (အေရအတြက္ မ်ားလွ၏)

သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေရွာင္ၿပီမွ ေဆာင္ရမွာလားဟု ေမးရန္ရွိ၏။ မဟုတ္ေပ။ ဤႏွစ္လမ္းသည္ ခြဲေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းမ်ားမဟုတ္။ ပူးတြဲေလွ်ာက္၍ ရႏိုင္သည္။ ပူးတြဲေလွ်ာက္လွ်င္ ပို၍ခရီးေရာက္လိမ့္မည္ထင္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေရွာင္လိုက္ကာမွ်ျဖင့္ ေဆာင္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္သြားတတ္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အသားေရွာင္လုိက္ကာမွ်ျဖင့္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာတို႔ကို ေဆာင္လိုက္မိလ်က္သား ျဖစ္သြားျခင္းမ်ိဳးတည္း။ ( သတ္သတ္လြတ္ဝါဒကို ေဆြးေႏြးေနသည္မဟုတ္ပါ)

ဗုဒၶဘာသာကို အဂၤလိပ္လို ၿခံဳေျပာၾကရာ၌ “Gradual Practice” ဖြင့္ဆိုၾကၿပီး ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ (သို႔) သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ- ယင္းအဆံုးအမတို႔က “Cannot be practiced separately” ဟုလည္း ဆက္ေျပာၾကရသည္။ တစ္ဆင့္ျခင္းတက္လမ္းစဥ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ေလွကားထစ္မ်ားကဲ့သုိ႔ အထက္ေအာက္ တစ္ထစ္ၿပီးတစ္ထစ္ တက္လို႔ကလည္း မရတတ္ေပ။ ခရီးမေရာက္ဟု ဆိုလိုသည္။ သီလ ပရိေဓာတာ ပညာ၊ ပညာ ပရိေဓာတံ သီလ ( သီလျဖင့္ ပညာကိုေဆး၊ ပညာျဖင့္ သီလကိုေဆး) ဟု မိန္႔ခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။

ေနာက္ဆံုး “ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား” ကား ဘာဝနာကိစၥမ်ား ပါဝင္ေနသျဖင့္ ဖြင့္ဆိုရန္ အလြန္ပင္ေလးလံသြားေတာ့၏။

သာမန္ အရပ္စကားျဖင့္ဆိုလွ်င္ စိတ္ထဲမွာ ဘာမွေထြေထြထူးထူး မရွိသျဖင့္ ဘာမွမခံစားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က လက္ေဝွ႔ပြဲၾကည့္ေနစဥ္ ေနာက္က (၇) ႏွစ္သားခန္႔ကေလးက ေခါင္းကုိ တျဖန္းျဖန္းရိုက္တာ ခံခဲ့ရဖူးသည္။ လက္ေဝွ႔ပြဲကလည္းေကာင္း၊ ဆိုင္းသံဗုံသံကလည္း ဆူညံ၊ ထိုကေလးက ထိုဆိုင္းသံမ်ားစည္းခ်က္အတိုင္း စီးေမ်ာကာ ေခါင္းကိုစည္းဝါးမိမိ ရိုက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္တိုတိုျဖင့္ လွည့္ၾကည့္မိေသာအခါ သူ႔ကို္လွည့္ၾကည့္သည္လည္းမသိ၊ သူက သူမ်ားေခါင္းကို ရိုက္ေနသည္လည္းမသိေသာ ထိုကေလး၏ အျပစ္ကင္းေသာ မ်က္ႏွာေလးကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ထိုအခါ-
၁။ သူ႔ကို (ထိုကေလးကို) လက္တံု႔ျပန္ေနစရာမလို (ေရွာင္)
၂။ သူ႔ကိုပင္ (သို႔) သူႏွင့္ပင္ေရာ၍ ေပ်ာ္သလုိလို ခံစားလိုက္ရ၊ မုဒိတာပြါးလိုက္ရသည္ (ေဆာင္)
၃။ စိတ္ထဲမွာ ရွင္းသြားသျဖင့္ လက္တံု႔မျပန္လိုက္ရေလျခင္းဟူေသာ ေဒါသ၊ အာဃာတလည္း ကင္းသြား၏။ ၿငိမ္းေအးသြား၏။ (ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား)

ေရွာင္ဟူသည္ ဝါရိတၱ သီလတည္း။ (to be avoided)
ေဆာင္ဟူသည္ စာရိတၱ သီလတည္း။ (to be fulfilled)
ျဖဴေအာင္ စိတ္ထားျခင္းသည္ ေရွာင္လိုက္ရ၊ ေဆာင္လိုက္ရသည့္အတြက္ စိတ္ထဲမွာ စႏိုးစေနာင့္ မျဖစ္ျခင္းတည္း။ (to be purified)

မႏိုင္သျဖင့္ ငံု႔ခံရေသာအခါ ဝါရိတၱသီလျဖစ္၏။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသရွိ၏။ မေကာင္းတတ္၍ ေပးလိုက္ရေသာအခါ(သို႔) ေၾကာက္၍ အရိုအေသေပးလိုက္ရေသာအခါ စာရိတၱသီလျဖစ္၏။ စိတ္ထဲမွာ အာဃာတရွိ၏။ ထိုအခါ ေရွာင္ျခင္း၊ ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ဆင္းရဲရ၏။ ဤသည္မွာ တတိယ ေဒသနာကို(ျဖဴေအာင္ စိတ္ကုိထားကို) မႏိုင္နင္းျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထိုတတိယေဒသနာကို မႏိုင္နင္းလွ်င္ သီလရွိေသာ္လည္း စိတ္ညစ္ရတတ္၏။ သီလဟူသည္ ကာယကံကိစၥ၊ ဝစီကံကိစၥတည္း။ တတိယေဒသနာကား သမာဓိ၊ ပညာကိစၥတည္း။

ရိုက္ခ်င္ရင္ စိတ္ထဲက ရိုက္၊ ဆဲခ်င္ရင္ စိတ္ထဲက ဆဲ၊ သီလမက်ိဳးဟု ေျပာေသာအခါ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရယ္ၾက၏။ အမွန္မူ ဤစကားက မွန္၏။ သို႔ေသာ္ ရိုက္ခ်င္စိတ္၊ ဆဲခ်င္စိိတ္ေပါက္ျခင္းက မေကာင္း။ မေကာင္းေသာ္လည္း သမာဓိ၊ ပညာကို မႏိုင္လွ်င္ ရိုက္ခ်င္စိတ္၊ ဆဲခ်င္စိတ္က ခ်ိဳးႏွိမ္၍ မရေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ “Buddhist teaching is a gradual practice” ဟူေသာ စကားေလးကို ႀကိဳက္မိ၏။ ထို႔အတူ “It cannot be practiced separately” ဟူေသာ စကားကို ပို၍ေလးစားမိ၏။

ထိုမွေနာက္ (၂၁) ရာစုလူသားႏွင့္ကိုက္ညီေသာ အိုင္တီေဝါဟာရေလးကုိငွားၿပီး ဘာသာျပန္ၾကည့္၏။

၁။ သဗၺ ပါပႆ အကာရဏံ၊
မေကာင္းမႈေရွာင္
Don’t be a troublemaker,
၂။ ကုသလႆူ ပ သမၸဒါ
ေကာင္းမႈေဆာင္
Be a troubleshooter,
၃။ သ စိတၱ ပရိေယာ ဒါပနံ၊
ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား
Delete all unnecessary files and data!
၄။ ဧ တံ ဗုဒၶါန သာသနံ။
အဲဒါ ဘုရားရွင္တိုင္းရဲ့ အမွာစကား-
How to keep your PC quick and clear.


ဤေဆာင္းပါးအတြက္ ထိုတကၠစီဆရာကို ေက်းဇူးစကားေျပာလိုက္မိ၏။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စိတ္ဝင္စားတဲ႔ သတင္းသုံးပုဒ္

၁။ ရွစ္ေလးလုံး ၂၄ ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ လူထုစုေဝးပြဲကို အစိုးရက ခြင္႔ျပဳ႐ုံသာ မက က်ပ္ေငြ ဆယ္သိန္းေတာင္ ($$ 1400) ရံပုံေငြ အျဖစ္ ထၫ္႔ဝင္ေပးသတဲ႔။ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေျပာင္းလဲလာတာလို႔ ဆိုရမွာပါ !! ဒါနဲ႔ စင္ကာပူက ေနရွင္နယ္ေဒး နဲ႔ ျမန္မာတို႔ ရွစ္ေလးလုံး ေန႔ တိုက္ဆိုင္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ျမန္မာေတြက သူတို႔ ေနရွင္နယ္ေဒး ကို စိတ္မဝင္စားအားသလို သူတို႔လည္း ရွစ္ေလးလုံး အေၾကာင္း မသိၾကဘူး။ လူတိုင္းသိတဲ႔ စင္ကာပူက သတင္းတစ္ပုဒ္ေတာ႔ မေျပာေတာ႔ဘူး။

၂။ "Oops' it's Sikh, not Sheikh, Mr Romney." ရီပတ္ဘလစ္ကန္ သမၼတေလာင္းက ဆစ္ခ္ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ေသဆုံးသြားခဲ႔ရတဲ႔ ဆစ္ခ္ဘာသာဝင္ေတြအတြက္ ဝမ္းနည္းသဝဏ္ ေျပာရာမွာ ဆစ္ခ္ ( Sikh ) လို႔ အသံမထြက္ဘဲ ေရွးခ္ ( Sheikh ) လို႔ အသံမွားထြက္ သတဲ႔။ ေရွးခ္ က အာရပ္လို ဂုဏ္ျပဳ၊အ႐ိုအေသေပး တာပါတဲ႔။ ဘာမွ မဆိုင္ရွာဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သမၼတေလာင္းေတြ အသံထြက္မွား တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ အထူးအဆန္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေဂ်ာ႕ဂ်္ ဘုရႇ္ဆိုလည္း ႏ်ဴးကလီးယားကို ႏူးကလား လို႔ပဲ အသံထြက္ပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ေတြက ရွက္လို႔ဆိုၿပီး ေဆာင္းပါးေတြ ေရးၾကတယ္။ ရွက္လည္း ေသရုံပဲရွိမယ္။ ေဂ်ာ႕ဂ်္ ဘုရႇ္ကေတာ႔ ႏူးကလား ကေန တစ္ျပားမွ မေလွ်ာ႔ခဲ႔ဘူး။ အဂၤလိပ္စာသင္စ ေဂ်ာ႕ဂ်္ ဘုရႇ္ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေတြ နားေထာင္ ဖတ္ က်က္ ရင္း ဒီ သတင္းေၾကာင္႔ စိတ္ညစ္ခဲ႔ရဖူးတယ္။ ဆရာက စ မွားရတယ္လို႔။ အသံထြက္ မွားသြားရင္ ငါ႔ဆရာကကို မမွန္တာလို႔ ေျပာစရာေတာ႔ ရသြားတယ္။ ဒါကို အေမရိကန္ေတြ၊ အဂၤလိပ္ေတြက သေဘာက် ၾကတယ္။

၃။ ကမာၻ႕အျမန္ဆုံးလူသား ဂ်ေမကာသား ဦးစိန္ဗိုလ္က ( U Sain Bolt ) အေျပးသမားဘဝကနားၿပီး မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္မွာ ေဘာလုံးကစားခ်င္သတဲ႔။ ဒါကို ဖာဒီနန္က စြတ္ေထာက္ခံေနတယ္။ သူ႕ ေဘာ႔စ္ ဖာဂူဆန္ကို ေျပာေပးမယ္ တဲ႔။ ေနာက္တန္းသမားေတြေ႐ွ႕မႇာ ေပါလ္စခိုးလ္ နဲ႔ တြဲကစား တဲ႔။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း တြစ္ေနၾကတာ။ ႐ြန္နီက သေဘာမတူလုိ႔ ျပန္တြစ္တယ္။ ကိုယ္႔ ေန႐ာကို ေနပါ၊ အားကစားျခင္း မတူပါဘူး တဲ။ မတူတဲ႔ အကစားေတြ ေျပာင္းကစားေပမယ္႔ ေအာင္ျမင္တဲ႔ သာဓကေတြ ႐ွိဆိုပဲ။ စိတ္ဝင္စားစရာ။ ဖာဂူဆန္က အိုေကဆိုရင္ ဦးစိန္ဗိုလ္က အိုးထရက္စဖို႔ကို ေျပးလာမွာ တဲ႔။ ဒါဆို ေရာ္နာဒိုက အျမန္ဆုံး ေဘာလုံးသမား မျဖစ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ဦးစိန္ဗိုလ္က ေရာ္နာဒို ဆရာ ကိုး။ ေဘာလုံးက်န္ေနရစ္ခဲ႔ရင္သာ ရိွမယ္ လူကေတာ႔ အၿမဲေရွ႕က ေရာက္ေနမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဂိုးမဝင္ေတာင္ လူဝင္လို႔ ရတာေပါ႔။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.