ကမၻာဦး လူမွဳေရးဆက္ထံုး

ေယာကၡမ၊ ေခြ်းမ၊ ခမည္းခမက္ဇာတ္လမ္းေတြက ျမန္မာေတြၾကားမွာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိသလို အမွန္တ ကယ္လည္း ဒါေတြက ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ သေဘာ ရွိပံုရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီျပႆနာက ျမန္မာေတြ မွာ တင္ ျဖစ္ တတ္တာမဟုတ္ပဲ ဂလိုဘယ္ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာလည္း ရွိပါတယ္။ သူတို႔ ဟာသေလးေတြ တစ္ ခ်ိဳ႕ ကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။

“ေယာကၡမနဲ႔ စကားမေျပာျဖစ္တာ (၁၈) လ ရိွပါျပီ။ သူေျပာေနတာေတြ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္သြားမွာ စုိး လို႔ ဝင္မေျပာ
တာပါ”

“အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ခရီးတစ္ခုကေန ျပန္လာတာပါ။ အဲဒါ ကေတာ့ ေယာကၡမ ကို ေလဆိပ္ လိုက္ ပို႔တာပါပဲ”

ကြ်န္မေယာကၡမကေျပာတယ္။ “နင္ေသရင္ နင့္အုတ္ဂူေပၚ တက္ကမယ္” တဲ့။
ဒါနဲ႔ ကြ်န္မကလည္း “ ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မေသရင္ ပင္လယ္ထဲမွာျမွဳပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထား တယ္” လုိ႔။

“ကြ်န္မေယာကၡမနဲ႔ ကြ်န္မနဲ႔ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး ဘာျပႆနာမွ မရွိပဲေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ေနႏိုင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေတြ႔ၾက တာေလ။

အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာလို႔ သံုးစြဲဖို႔ေတာ့ အားနာစရာ နည္းနည္းေကာင္းပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြရဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး ကေတာ့ေယာကၡမေတြေၾကာင့္ အက်ိဳးသက္ ေရာက္မႈ အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္ ဆိုတာ ေတြ႔ၾကရပါတယ္။

ပထမဆံုးကေတာ့ အီတလီပါ။ အီတလီက အမ်ိဳးသားေတြဟာ (ma ma’s boys-ေမေမ့ သားေလး) လို႔တင္စားေခၚၾကၿပီး မိခင္ ရဲ႕လႊမ္းမိုးမွဳ လည္းေတာ္ေတာ္ရွိဟန္ တူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ေရး မေျပလည္ မွဳေတြထဲကေယာကၡမေၾကာင့္ျဖစ္ရတာက ၃၀ရာခိုင္ႏွဳန္းေတာင္ ရွိပါသတဲ့။ ကမၻာ့အျမင့္ဆံုးလို႔ ယူဆရမွာပါ။

မေလးရွား မွာလည္း MIL (Mother In Law) Syndrome လို႔ ေယာကၡမေတြကို တင္စား ေခၚေဝၚၾက ပါ တယ္။ ရာခိုင္ႏွဳန္းတြနဲ႔ အတိ အက်ဆိုမထားေပမယ့္ ေယာကၡမေတြ ၾကား ဝင္လို႔ အိမ္ေထာင္ေရး ၿပိဳကြဲ မွဳက ရာခိုင္ႏွဳန္းအေတာ္မ်ားတယ္လို႔ သိရျပန္ပါတယ္။

၂၀၀၈- ခုႏွစ္က အိုဆာကာ တကၠသိုလ္ရဲ့ သုေတသနျပဳခ်က္အရ ေယာကၡမေတြနဲ႔အတူတူေန ရ တဲ့ ေခြ်းမေတြ ဟာ ႏွလံုးေရာ ဂါျဖစ္ပြါးႏွဳန္းပိုမ်ားတယ္ဆိုတာကို ေတြ႔ရွိၾကရပါ သတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၀- ခုေရာက္ေတာ့ ေခြ်းမေတြလည္း လက္စားေခ်တာကို ခံလိုက္ရျပန္ပါ တယ္။ ၂၀၁၀- ခု သုေတသနအရ သား၊ ေခြ်းမေတြနဲ႔ အတူေနရ တဲ့ ေယာကၡမေတြဟာ သမီး၊ သမက္နဲ႔ အတူေနရ တဲ့ ေယာကၡမေတြထက္ အသက္ပိုတိုၾကတယ္ လို႔ေတြ႔လာ ရျပန္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ထူးျခားမႈျဖစ္ေနတာ တစ္ခုက ေခြ်းမရဲ့ ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီ မွဳနဲ႔ ေနၾကရ တဲ့ ေယာကၡထီးႀကီးေတြကေတာ့ သူတို႔ ဇနီး ကိုယ္တိုင္ေစာင့္ေရွာက္မွဳေအာက္မွာ ေနရတာ ထက္ အသက္ပို ရွည္ တတ္တာ ေတြ႔ၾကရျပန္ပါသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ေခြ်းမနဲ႔ ေယာကၡမက ပနံ မရျဖစ္တတ္ေပမယ့္ ေခြ်းမနဲ႔ေယာကၡ ထီးေတြရဲ့ ဆက္ဆံေရးကေတာ့ အဲသလို မဟုတ္ျပန္ ဘူးဆိုတာ ေတြ႔လာရျပန္ပါတယ္။ ဒီ ထက္ပိုၿပီး ထူးျခား တာက ဒီသုေတသန ေတြထဲမွာ သားမက္နဲ႔အ တူေနရ တဲ့ ေယာကၡမ ၊ ေယာကၡထီးေတြ အေၾကာင္း ထူးထူးျခားျခားေျပာထား တာမရွိျခင္းပါ။ သားမက္ေၾကာင့္ အသက္တို၊ ရွည္၊ ႏွလံုးေရာဂါ ရ၊ မရ ဆိုတာေတြ မေတြ႔ ရပါဘူး။ သား မက္ကေတာ့ ဘာသိဘာသာ ပဲ ေန ၾကပံုရပါတယ္။

လူမွဳေရးဥပေဒေတြ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း၊ လူမွဳေရး အသိစိတ္္နဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့စာအုပ္ေတြ၊ ပညာေပး က႑ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္လုပ္ ေယာကၡမ၊ ေခြ်းမဇာတ္ လမ္း ေတြ ကေတာ့ ႏိုင္ငံ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မေရြး ရွိေနတတ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီေဆာင္းပါးမွာလည္း ပညာရွင္ေတြက ထပ္ၿပီးလမ္းညႊန္ထားတာေတြ ေတြ႔ရ ပါတယ္။ သိပ္ေတာ့ မထူးျခားလွပါဘူး။

၁။ သား (သို႔) သမီးအိမ္ေထာင္ျပဳသြားတာနဲ႔ မိမိရဲ႕ မိခင္ဘဝကဆံုး ပါးသြားတာမဟုတ္ ပါဘူး။ ဒါကို အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ သြားေအာင္ ေနတတ္ သြားဖို႔ပဲ လိုပါတယ္လို႔ ပညာရွင္ Anne Hollands က ေယာကၡမေတြကို လွမ္းတို႔လိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သိပ္ မထူးျခားလွဘူး လို႔ ေျပာတာပါ။
ျမန္မာေတြမွာလည္း သား(သို႔) သမီး အိမ္ေထာင္ျပဳတာေၾကာင့္ သား(သို႔) သမီးဆံုးရွဳံးမ သြားဘူး။ မဆံုးရွံဳရံုတင္မက သမီး (သို႔) သားတစ္ေယာက္ပါအဆစ္ရလိုက္ တယ္ လို႔ဆို တတ္ၾကပါတယ္။

၂။ ေယာကၡမက ဘယ္ေလာက္ပဲဆိုးဆိုး ကိုယ့္ဖက္က ရုိရုိေသေသ နဲ႔ေလးေလး စားစား ဆက္ဆံတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္လို႔ သူမ ကပဲ ေခြ်းမေတြကို လက္တို႔ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ေခြ်းမအတြက္ ဆံုးမစကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကေတာ့ ျမန္မာေတြဆီမွာ ပိုမ်ားပါတယ္။ဝိသာခါ ကို ဆံုးမလိုက္တဲ့ သူမဖခင္ရဲ့ဆံုးမစကား ဆယ္ခြန္း က ေတာ္ေတာ္ ေလး ျပည့္စ ံုပါတယ္။

၃။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ေရရွည္အတြက္ စဥ္းစားၿပီး ဆံုးျဖတ္ပါလို႔လည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါကလည္း သိပ္ေတာ့ မထူးျခားလွပါဘူး။

ဒါေတြထဲမွာ ထူးထူးျခားျခားရွိတာကေတာ့ ကိန္းဘရစ္ခ်္တကၠသိုလ္စိတ္ပညာပါေမာကၡ ေဒါက္တာ Terri Apter ရဲ့ သံုးသပ္ ခ်က္ပါ။ သူမေျပာတာက “ေယာကၡမေရာ ေခြ်းမပါ သူ တို႔ အသားမက်ေသးတဲ့ ဘဝေတြကို အခုမွ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ရင္ ဆိုင္ၾက ရ တာဆိုေတာ့ ျပႆနာ တစ္ခ်ိဳ႕ ရွိလာတတ္တာပါ။ အဓိကအားျဖင့္ မတူတဲ့မိသားစုေတြရဲ႕ခံယူခ်က္၊ သိကၡာ၊ မာနစတာေတြေၾကာင့္ အေလွ်ာ့မေပးလို စိတ္ေတြ ျဖစ္ လာတတ္ရာကစတင္တတ္ တယ္” လုိ႔ ဆိုပါတယ္။

ေတာ္ေတာ္ေလး အဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ အိမ္မွာလည္းသန္႔ရွင္း ေရးလုပ္၊ ထမင္းခ်က္၊ ဟင္းခ်က္ လုပ္ ၾက မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေယာကၡမကခိုင္းရင္ေတာ့ ဒီျပင္ လူေတြမခိုင္းပဲ ငါ့ကိုယ္မွ ေရြးခုိုင္းတယ္ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳး ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔အိမ္မွာ ဘာမွမလုပ္ခဲ့ရတဲ့ မိန္း ကေလးဆိုရင္ေတာ့ ဒီကိစၥက ၾကည့္ေကာင္းမယ့္ ပြဲေတာင္ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါတယ္။

Terri Apter ကေတာ့ သိိပ္မလိုအပ္လွတဲ့ “သိကၡာ” ဆိုတာေၾကာင့္ ဒီ လူမွဳေရးျပႆနာ က ျဖစ္လာ တတ္ တာျဖစ္ၿပီး ဒါကိုေက်ာ္ လႊားႏိုင္ ရင္ အဆင္ေျပသြားတဲ့ ေယာကၡမ၊ ေခြ်းမေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ လို႔ ဆို ထားပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ေခြ်းမကသမီးလိုျဖစ္ၿပီးသားကပင္
ားမက္လိုျဖစ္ေနတတ္တာ ေတြပင္ရွိေနတတ္ပါတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီလူမွဳေရးဆက္ထံုးကလည္း ကမၻာဦးကစလို႔ ေနာင္လည္းရွိေနဦးမည့္ သေဘာပါပဲ။

Ref: Reader’s Digest, October, 2012.
How to tame your mother in law.



ဇင္ေဝေသာ္

ဓာတ္တူ သေဘာတူ ပညာရွင္


1 ) ဓာတ္တူ

" ဖူးစာ ဆိုတာ ေကာင္းကင္ဘံုေပၚက တခါတည္း ဖန္တည္းေပးထားတာလို႔ ဆိုၾကတယ္၊ ဒါကို ဘယ္လို သေဘာရပါသလဲ "
"  အမ်ားႀကီး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ လွ်ပ္စီးေတြ၊ မိုးၿခိမ္းသံေတြ၊ မိုးႀကိဳးေတြလည္း  ေကာင္းကင္က က်လာတာပဲေလ "

2 ) သေဘာတူ

" ေျမးေတြ၊ အဘိုး အဖြားေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးက ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတတ္ၾကတယ္ ေနာ္ "
" ဟုတ္တယ္ဗ်၊ သူတို႔မွာ ဘုံ ရန္သူ ရွိပုံရပါတယ္ "

3 ) သမိုင္း ပညာရွင္

" အေမရိကန္ သမိုင္းကို ေတာ္ေတာ္ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ သိသလား "
" သိတာေပါ႔၊  ေမးလ္ ဂစ္ဘ္ဆင္ ( Mel Gibson ) ရဲ႕ လက္ထက္မွာ ျပည္တြင္း ေတာ္လွန္ေရး စစ္ပြဲ ႏိုင္ခဲ႔တယ္။
တြန္ ဟင္႔ ( Tom Hanks ) ရဲ႕ လက္ထက္မွာလည္း ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ႏိုင္ခဲ႔ျပန္တယ္။
ဟို အျဖစ္မရွိတဲ႔ ခ်ာလီ ႐ွီးန္း ( Charlie Sheen )  ရဲ႕ လက္ထက္ေရာက္မွ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲ ႐ွံဳးခဲ႔ရတယ္ "

3  3 ) A TV show, Family Guy.


ဇင္ေဝေသာ္ 

မန္းကို လြမ္းလို႔ တမ္းတဲ႔စာ ( ၃ )


သာသနာ႔ တကၠသိုလ္ထဲက ေခြးႀကီး တစ္ေကာင္အေၾကာင္း။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားက သာသနာ႔ တကၠသိုလ္ ေျမာက္ဖက္ျခမ္း၌ အမ်ားႏွင္႔မတူ ဝၿဖိဳးေနေသာ ေခြးႀကီး တစ္ေကာင္ကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။ စကၤာပူလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာဆိုလ်င္ အိုဗာဝိတ္ ျဖစ္ေနေသာ ေခြးႀကီးဟု ဆိုေကာင္း ဆိုေပလိမ္႔မည္။ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳျဖစ္ဖို႔ အလားအလာ ရိွသည္ ဟုလည္း ဆိုေကာင္းဆိုေပလိမ္႔မည္။ ထို ေခြးႀကီး ကေတာ႔ ဘာေရာဂါမွ မ႐ိွ က်န္းက်န္းမာမာပင္ ျဖစ္သည္။ ထို ေခြးႀကီးသည္ ဆြမ္းစားေၾကာင္းသြားရာ တန္ေဆာင္းေအာက္၌လည္းေကာင္း၊ အေဆာင္ တစ္ ႏွင္႔ အေဆာင္ ေျခာက္တို႔ ၾကားမွာလည္းေကာင္း အေနမ်ားေလသည္။

ထို ေခြးႀကီးအေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္သည္။ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ထို ေခြးႀကီးက ထူးထူးျခားျခား ဝ ေနရသနည္းက အဓိကအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
ည ည အခါ တစ္ခါတရံ နာယက ဆရာေတာ္တို႔က စာသင္သား သံဃာငယ္မ်ား သီတင္းသုံးရာ အေဆာင္မ်ားကို စစ္တတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ ရဟန္းပင္ ျဖစ္ေသာ္ျငား စာသင္သားသံဃာငယ္မ်ား ျဖစ္သည္အားေလ်ာ္စြာ ဆရာတို႔ မျမင္အပ္သည္တို႔ တခါတရံ ေတြ႔ရွိတတ္သည္။ ဥပမာ ကက္စက္ ဖြင္႔ေနျခင္း၊ ေရဒီယိုအသံ အနည္းငယ္ က်ယ္ေနျခင္း စသည္ တို႔ ျဖစ္ေလသည္။ ထို အခါမ်ိဳးတြင္ ႐ိုးသားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက ေရဒီယိုကက္စက္ ဂ်က္ပင္မ်ား သိမ္းဆည္းသြားတတ္သည္၊ ဤသို႔ သိမ္းဆည္းျခင္းမွာ ဂ်က္ပင္မရိွလ်င္ ေရဒီယိုကက္စက္ ဖြင္႔မရေတာ႔ဟု ဆရာေတာ္က ယုံၾကည္ထားေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ မွန္၏။ ေရဒီယိုကက္စက္ဝယ္ရာ၌ ဂ်က္ပင္ တစ္ေခ်ာင္းသာပါ၏၊ အပိုမပါ။

ထို ျပႆနာက မၾကာမီ ေျပလည္သြားေတာ႔သည္။ အေၾကာင္းက အထက္ေဖာ္ျပပါ ေခြးႀကီးက ထို ဆရာေတာ္ အေဆာင္မွ ထြက္လာလ်င္ ေဟာင္တတ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေလသည္။ ထူးေတာ႔ ထူးျခားသည္၊ သူေဟာင္ပုံက ယင္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို မုန္း၍ ေဟာင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စာသင္သား သံဃာငယ္မ်ားကိုသတိေပးေသာ ေဟာင္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
" ေဝါင္း၊ ေဝါင္း၊ ေဝါင္း "
ဤ အဓိပၸါယ္က
" သတိရိွၾကေလာ႔၊ နာယက ဆရာေတာ္မ်ား အေဆာင္ေတြ စစ္ေတာ႔မည္ " ဟု ျဖစ္သည္။

ထို အခါ အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာေနၾကလွ်ငရပ္။ ကိုယ္႔အခန္းကိုျပန္၊ ကက္စက္ဖြင္႔ထားလွ်င္ ပိတ္၊ စာအုပ္ ထူထူ ေကာက္လွန္၊ သည္းသည္း မည္းမည္း စာၾကည္႔ဟန္ ျပဳေနလိုက္ရုံပင္။ လွ၏၊ သမဏ သာ႐ုပၸျဖစ္၏။

အစပိုင္းေတာ႔ သတိမထားမိၾက၊ တျဖည္းျဖည္းၾကာလာမွသာ ထို ေခြးႀကီး၏ ေဟာင္သံကို သတိထားမိၾကသည္။ ထို ေခြးႀကီးကိုစာသင္သား သံဃာငယ္မ်ား အလြန္ ခ်စ္ၾကသည္ဟု ဆိုဖြယ္ မလိုေတာ႔ဟု ထင္သည္။ ထိုေနာက္ တစ္ခါ ေဟာင္တိုင္း ထို ေခြးႀကီးကို ထန္းလ်က္ ေကၽြးၾကသည္။ ၾကာလာေတာ႔ ေခြးႀကီးကလည္းသေဘာ ေပါက္လာသည္။  ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေဟာင္လ်င္ ထန္းလ်က္ စားရသည္။

ေကာင္းေတာ႔ မေကာင္းလွ၊ ထိုမွေနာက္ထိုဆရာေတာ္ႀကီးကို ေတြ႔သည္႔ေနရာ ေဟာင္ေလေတာ႔သည္။
ေဟာင္ျပီးလ်င္ အေဆာင္ တစ္ ႏွင္႔ အေဆာင္ ေျခာက္တို႔ ၾကား လာျပီး ျမင္သည္႔ ရဟန္းတစ္ပါးပါဆီ သြားေလေတာ႔သည္။
ဆိုလိုသည္က
" ငါ႔ရွင္တို႔ လိုေသာ ဆားဗစ္ကို ငါ ပ႐ိုဗိုက္လုပ္ခဲ႔ျပီ၊ ငါ ရသင္႔ေသာ ပေရာဖစ္ကို ေပးပါေတာ႔ " ဟု ျဖစ္သည္။
ရြာျပန္လ်င္ပင္ မိဘ၊ ဆရာ ကန္ေတာ႔ရန္ ဘာမွ ယူသြားေလ႔ မရွိၾကေသာ၊ မႏၱေလး ျပန္လာလ်င္လည္း ဒကာ၊ ဒကာမတို႔အားေပးရန္ ဘာလက္ေဆာင္မွ ယူ မလာတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကပင္ ထို ေခြးႀကီးအတြက္ ထန္းလ်က္ ႏွစ္ ပိႆာ သုံး ပိႆာ ယူလာရန္ ဝန္မေလးၾကေတာ႔ေပ။
ဤသို႔ျဖင္႔ ထို ေခြးႀကီးသည္အလြန္ဝ၊ လွေသာ ေခြးႀကီးျဖစ္လာေလေတာ႔သည္။
အႀကံ တစ္ခ်က္ေကာင္းလွ်င္ ေခြးလည္း ေကာင္းစားေလေတာ႔သည္။ အခ်က္ ပိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီး၏။

အစပိုင္းမွာေတာ႔ ထို ေခြးႀကီးက သူေဟာင္ခ်င္၍ ေဟာင္ျခင္း တနည္း လူမွား၍ ေဟာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဟာင္သျဖင္႔ ထန္းလ်က္စားရမွန္း သိေသာအခါ ထန္းလ်က္ေကၽြးသျဖင္႔ ေဟာင္ျခင္းျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။ ကိုယ္႔ဆရာကို ေဟာင္ေသာေခြးကို ထန္းလ်က္ေကၽြးေသာ ရဟန္းမ်ား ဟူ၍လည္း ဤ ဘုရား သာသနာမွာေတာ႔ မိမိတို႕ကလြဲလ်င္ မရွိဟု ထင္သည္၊ စာေပမွာ မေတြ႔မိ။ ေနာက္ ဘုရား သာသနာမွာေတာ႔ မေျပာတတ္ေပ။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ လူရွင္းလွေသာ၊ သင္တန္းမ်ားပိတ္ထားေသာ ေဒပါဗလီ ပတ္ဘလစ္ ေဟာလီးေဒး၌ ထို ေခြးႀကီးကို ထူးထူး ျခားျခား သတိရလြမ္း
ဆြတ္မိသျဖင္႔ ဤစာကို ေရးမိသည္။
( ထို ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလည္း ဤမွ ထပ္မံ ေတာင္းပန္ပါ၏ )

အထူး အမွာ။   ။ ဤစာသည္ မန္းကို လြမ္းလို႔ တမ္းတဲ႔စာ ဟူသည္႔အတိုင္း လြမ္း၍ တမ္းေသာစာသာျဖစ္သည္၊ ေတာင္ေတာင္ အီအီ စဥ္းစားျပီး ဟိုဟို ဒီဒီ မေတြးၾကရန္ ေမ႔ေနသူတို႔ကို သတိေပးခ်င္ပါသည္၊ သတိေပးလိုက္ပါမွ ေတာင္ေတင္ အီအီ စဥ္းစားျပီး ဟိုဟို ဒီဒီ ေတြးေနၾကလွ်င္ သီဟနာဒ ႏွင္႔မဆိုင္၊ စာဖတ္သူမ်ားႏွင္႔သာ ဆိုင္၏။




သီဟနာဒ

ကုန္းေဘာင္ ငလ်င္ နဲ႔ မွတ္စုတို


မႏၱေလး၊ ေရႊဘို၊ မုံ႐ြာ၊ မိုးကုတ္ စတဲ႔ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းမွာ လႈပ္သြားတဲ႔ ငလ်င္ေၾကာင္႔ အသက္ဆုံးပါးရရွာသူ၊ ပ်က္စီးဆုံး႐ွံဳးမႈမ်ားအတြက္ မိသားစု မ်ားနဲ႔ အတူ ဝမ္းနည္းပါတယ္။
( ကမ္းလက္ )

ဒါနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး သတင္းစာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထဲကေန ေရးကူးထားမိတဲ႔ မွတ္စု အတိုေလးကို မွ်ေဝခ်င္ပါတယ္။ ၾကာပါျပီ၊ ခုႏွစ္ မွတ္မထားလိုက္မိပါ။

" ၇.၆ စေကး ရွိတဲ႔ ငလ်င္ ကာလီဖိုးနီးယားမွာ လႈပ္ေတာ႔ လူ
ူေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ႔ပါတယ္။
  ၇.၆ စေကးပဲ ရွိတဲ႔ ငလ်င္ ကက္ရွမီးယားမွာ လႈပ္ေတာ႔ လူေပါင္း ၃,၀၀၀ ေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ႔ပါတယ္။

ဒါေတြကိုၾကည္႔ရင္ သဘာဝေဘးျခင္း တူေနရင္ေတာင္ဆင္းရဲတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြမွာ အဆေပါင္း မ်ားစြာ ပိုေသတယ္ ဆိုတာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္ " တဲ႔။
အေဆာက္အဦေတြ အဆင္႔ မမီ ျခင္း ၊ လူဦးေရ ထူထပ္ျခင္း၊ သတင္း အခ်က္ အလက္ ေနာက္က်ျခင္း ( သု႔ိ ) မွားယြင္းျခင္း၊ ကယ္ဆယ္ေရး မရိွ ( သို႔ ) ေႏွးေကြးျခင္းတို႔ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီတာဝန္က က်န္ရစ္သူေတြရဲ႕ တာဝန္သိ ပခုံးေတြေပၚမွာ..............
စာနာစြာျဖင္႔


ဇင္ေဝေသာ္

သူတုိ႔ခ်န္ထားခဲ့သည့္ ပုံရိပ္မ်ား


တစ္ခါက ကမၻာသိ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး တနဂၤေႏြေန႔ တရားေဟာရန္ ၾကြေရာက္လာခဲ့သည္။ ထုိဆရာေတာ္ႀကီးကား K. Sri Dhammananda ဆုိသည့္ ကြာလာလမ္ပူ အေျခစုိက္ သီရိလကၤာ ဆရာေတာ္ႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ “What Buddhists Believe” သည္ မာစတာပိစ္ဟု ေခၚရေလာက္ေအာင္ ေကာင္းလည္းေကာင္း၍ အုပ္ေရေပါင္း မ်ားစြာလည္း ကမၻာျပန္ႏွံ႔ခဲ့သည္။
ထုိဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေက်ာ္သည္ႏွင့္အညီ အလြန္လည္း ေတာ္သည္ဟု ထင္သည္
။ ေက်ာင္း ေရာက္လာခုိက္
“ဦးဇင္းက ဗမာလား” “Are you a Burmese?”
“မွန္ပါတယ္ဘုရား” ဟု ျပန္ေလွ်ာက္စဥ္
“မဂၤလာပါ” ဟု အရင္ဆုံး ဗမာလို ႏႈတ္ဆက္သည္။
ထုိ႔ေနာက္
“ဒီေက်ာင္းကုိ တရားေဟာဖုိ႔ ေရာက္ေတာ့ ေရာက္ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ေမ့ကုန္ၿပီ။ ဒီေက်ာင္းအတြင္းတရားေဟာရာမွာ ေဆာင္ရ ေရွာင္ရမယ့္ အခ်က္ေတြရွိရင္ ဦးပဥၥင္းက ႀကိဳတင္ေလွ်ာက္ထား အသိေပးပါဦး” ဟု အဂၤလိပ္လုိ ဆက္ မိန္႔ လာသည္။

႐ုိးသားစြာ ဆုိပါအံ့။ ဤစကားမ်ိဳး မၾကားခဲ့ဖူး႐ုိး အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာသိ ဆရာေတာ္တစ္ပါးထဲမွ မဆုိထားလင့္၊ ျမန္မာသိ ဆရာေတာ္ မ်ားထံမွပင္ မိမိတုိ႔ တရားေဟာမည့္ ေက်ာင္း (ေနရာ၏) ေဆာင္သင့္၊ ေရွာင္သင့္ေသာ အခ်က္တုိ႔ကုိ ႀကိဳတင္ေမးတာ မေျဖခဲ့ရဖူးေပ။ ကမၻာေက်ာ္သည့္ ဆရာေတာ္တုိ႔သည္ ကမၻာ့စံညႊန္းႏွင့္လည္း ညီညႊတ္ေပ၏ဟုသာ သေဘာ ေပါက္လုိက္ရသည္။ ကမၻာ့စံညႊန္းဟု ဆုိလုိက္သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာအဆုံးအမတုိ႔ကို ေက်ာ္ခြရာ ေရာက္ေပလိမ့္မည္။ အမွန္မူ ဤကိစၥတုိ႔သည္ ေက်ာင္းေနရဟန္း (အာဝါသိက) ႏွင့္ ဧည့္သည္ ရဟန္း (အာဂႏၲဳက) တုိ႔ ရွိသင့္သည့္ အျပန္အလွန္ ဝတၱရားတုိ႔သာ ျဖစ္ၾကပါသည္။

ထုိဆရာေတာ္ႀကီးက
“တုိ႔ကို တရားခ်ီးျမွင့္ဖုိ႔ ပင့္ထားတာကေတာ့ (၁၀) နာရီကေန (၁၁) နာရီအထိကြ၊ (၁၁) နာရီမွာ မင္းတုိ႔ ဘုရားဆြမ္းကပ္ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါဆုိ ျပင္ဖုိ႔ဆင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ရေအာင္ တရားပြဲကုိ (၁၀း၅၀) နာရီေလာက္မွာေတာ့ ရပ္မွ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္” ဟု သူ႔ဘာသာ ဆက္လက္မိန္႔သည္။

“မွန္လွပါ။ (၁၀) မိနစ္ဆုိရင္ အခ်ိန္ လုံေလာက္ပါတယ္ဘုရား” ဟု ေက်းဇူးတင္စြာ ျပန္ေလွ်ာက္ထားမိသည္။ ဆက္ေဟာေနမည္ဆုိလည္း ဤသုိ႔ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ိဳးကုိ ဘာမွ ေလွ်ာက္ၾကေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ လူမႈေရး က်မ္းေက်ေသာ ထုိဆရာေတာ္ႀကီးက တရားကုိ မိနစ္ (၅၀) ျဖင့္ ေျပာခ်င္တာ ၿခံဳငုံမိေအာင္ ေျပာေဟာခဲ့ၿပီး (၁၀) နာရီ၊ မိနစ္ (၅၀) တြင္ တရားပြဲ သိမ္းလုိက္ေတာ့သည္။

သူတစ္ပါးတို႔၏ အခ်ိန္ဇယားကုိ တန္ဖုိးထားေသာ ထုိဆရာေတာ္မ်ိဳးအတြက္ နာမည္ႀကီးတာကပင္ နည္းေနေသးသည္ဟု ေတြးလုိက္မိေတာ့သည္။ ကမၻာ့လူထုထဲဝင္ရန္ ကမၻာ့စံညႊန္းလုိ၏။ ငါ ေဟာခ်င္သေလာက္ေဟာ၊ ငါ အဆုံးသတ္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္သတ္ လုပ္၍မရ။ အျခား အျခားေသာ အက္တီဗီတီမ်ား ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားႏုိင္သည္။

ေနာက္ထပ္ ႀကံဳေတြ႔ရေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးကား မဟာယာန ဆရာေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္သည့္ ျမန္မာတုိ႔ႏွင့္ အကြ်မ္းတဝင္ရွိေသာ စကၤာပူ ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္ ခ်ီပါေစာပင္ ျဖစ္သည္။ မဟာယာနဟု ဆုိေသာ္လည္း ထုိဆရာေတာ္က ေထရဝါဒရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ပုိ၍ နီးနီးကပ္ကပ္ ရွိသည္ဟု ထင္သည္။ ျမန္မာျပည္မွာ လွဴသလုိ ထုိင္း၊ သီရိလကၤာတုိ႔မွာလည္း ေတာ္ေတာ္ လွဴဒါန္းသည္။ သူအမ်ားဆုံး လွဴေသာေနရာမွာ သီရိလကၤာဟု ထင္သည္။

ထုိဆရာေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အထင္တႀကီး ေတာ္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
အခမ္းအနားတစ္ခုမွာ သူက တ႐ုတ္လို မိန္႔ၿပီး သူ႔တပည့္ ရဟန္းေတာ္ကုိ အျခားဘာသာျဖင့္ ဘာသာျပန္ေပးဖုိ႔ ေခၚလာခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ အေရးထဲ အရာေပၚဆုိသလုိ လူ႔ေရွ႕ေရာက္ပါမွ ဘာသာျပန္ဖုိ႔ ေခၚလာခဲ့ေသာ ရဟန္းက အုိးနင္းခြက္နင္း ျဖစ္ေနေလေတာ့သည္။ မိမိတုိ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနက် ျမင္ကြင္းက ဤသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ဆရာက တပည့္ကုိ ဆူပူေငါက္ငမ္းျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ၾကမ္းရွေသာ စကားမ်ားပင္ ပါလာတတ္ေသးသည္။ ပရိသတ္လည္း စိတ္ညစ္ရ၊ တပည့္လည္း သိကၡာက်၊ ဆရာကုိယ္တုိင္လည္း သိကၡာက် ျဖစ္ရသည္။

ခ်ီပါေစာကား ဤသုိ႔ မဟုတ္။ ေအးၿငိမ္းေသာ မ်က္ႏွာအသြင္အျပင္ လုံးဝ မပ်က္၊ တပည့္ကုိ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖုိ႔သာ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ အားေပးေနသည္။ မတတ္ႏုိင္ေတာ့သည့္ ေနာက္ဆုံး ေနာက္တစ္ခါဆုိရင္ ဒီထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ခဲ့ေပါ့ဟုသာ ၿပံဳးၿပံဳးျဖင့္ မိန္႔လုိက္ေတာ့သည္။

ခ်ီပါေစာ လူေရွ႕တြင္ ျပသြားေသာ ပုံရိပ္က ေတာ္ေတာ္လွသည္။ သူ႔လုိဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက ေဒါသတႀကီးျဖင့္ တပည့္ကုိ ေငါက္ငမ္းေနလွ်င္ ကမၻာ့ပရိသတ္အလယ္မွာ လြန္စြာ အ႐ုပ္ဆိုးသြားႏုိင္သည္။ ယခုမူ ျပင္ဆင္မႈ အားနည္းခဲ့ေသာ တပည့္ကုိ အၿပံဳးျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ျပသြားခဲ့သည္။  ခ်ီပါေစာ ဆရာေတာ္ ေဒါသနည္းျခင္းလား။ ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ရွိေနသင့္ေသာ ပုံရိပ္ကို စနစ္တက် ေလ့က်င့္ထားျခင္းလား။ မသိပါ။ ႏွစ္ခုစလုံး ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အဆုိးျမင္ဝါဒျဖင့္အဆုံးစြန္အထိ ေတြးၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ လူ႔ေရွ႕မွာ ၿပံဳးၿပံဳးျဖင့္ ခႊင့္လႊတ္ခဲ့ၿပီး လူကြယ္ရာေရာက္မွ ငါ့ကုိ အရွက္ခြဲတဲ့ေကာင္ဆုိၿပီး ခပ္နာနာ ဒဏ္ခတ္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ဤသုိ႔အထိေတာ့ မထင္ပါ။ ရွိပါေစေတာ့။

မည္သုိ႔ဆုိေစ။ ေဒါသမကင္းေသာ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းတစ္ပါးအေနႏွင့္ အ႐ုပ္ဆုိးလွေသာ ေဒါသပုံရိပ္ႀကီး လူထုေရွ႕ ခ်မျပျခင္းကပင္အထင္ႀကီးစရာ ေကာင္းလြန္းလွေပသည္။ ကမၻာေက်ာ္သည္ဟုမဆုိႏုိင္ေစ၊ ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္လည္း အာရွေတာ့ ေက်ာ္ပါသည္။ ေက်ာ္သင့္ေသာ Public Image လည္း သူ႔မွာ ရွိေနသည္။ အထင္ႀကီးေလးစား ၾကည္ညိဳမိ၏။

ေနာက္ တစ္ခုကား ၂၀၀၀၊ ၂၀၀၁ ခန္႔ မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အာဏာ အသိမ္း မခံရခင္က ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္ ၂၁ ပါး၊ ဆရာေလး ၅ ပါးတို႔ သင္တန္းတက္ေနသည္႔ ပထမပတ္ သင္တန္း တစ္ဝက္ေလာက္ဟု ထင္သည္။ ဆရာေလး ၅ ပါးတြင္ မဟာယာန ဘိကၡဳနီ တစ္ပါးလည္း ပါဝင္သည္။ တစ္ေန႔ ထို မဟာယာန ဘိကၡဳနီ၏ အသိ ထိုင္ဝမ္မွ မဟာယာန ရဟန္းငယ္တစ္ပါး အလည္ႂကြေရာက္လာခဲ႔ျပီး မိမိတို႔ အဂၤလိပ္စာေလ႔လာ ေနပုံကို အကဲျဖတ္ျပီး ျမန္မာ ရဟန္း၊ ဆရာေလးမ်ား အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားရာ ကိုယ္တိုင္ ေလ႔လာဖို႔ အေထာက္ အကူ ေရဒီယို ကက္စက္ပင္ အမ်ားအားျဖင္႔ မရိွၾကသည္ကို ေတြ႔ရွိသြားေလေတာ႔သည္။
ထိုအခါ အားလုံးအတြက္ သူ လႉခ်င္သည္ဟုဆိုကာ သူ၏ ဓမၼမိတ္ေဆြ မဟာယာန ဘိကၡဳနီ၊ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႏွင္႔ တိုင္ပင္ေလေတာ႔သည္။ အားလုံးအတြက္ လႉမည္ဆိုသျဖင္႔ ခပ္ေပါေပါ တရုတ္ျဖစ္ ေရဒီယို ကက္စက္သာ ျဖစ္လိမ္႔မည္ဟု ထင္ေနမိသည္။ မဟုတ္ေပ၊ ဂ်ပန္ျဖစ္၊ စီဒီပါ ဖြင္႔လို႔ရသည္႔ ေဈးအႀကီးဆုံး ေရဒီယို ကက္စက္မ်ား အလုံး ၂၈ လုံး ( သံဃာေစ႔ အျပင္ ဆရာသုံး၊ ေက်ာင္းသုံးဖို႔ အတြက္ပါ ) ခ်က္ခ်င္း သြားဝယ္ျပီး လႉဒါန္းေလေတာ႔သည္။ ထိုစဥ္ကပင္ ၂ ေသာင္းေက်ာ္ တန္သည္ဟု သိရသည္။ ငမြဲ သီဟနာဒကား ထိုအခါေရာက္မွ ဂ်ပန္ျဖစ္ကို သုံးဖူးသျဖင္႔ ေက်းဇူးလည္း တင္မဆုံး၊ ဂ်ပန္ ပစၥည္းကိုလည္း ခ်ီးမြမ္းမဆုံး ျဖစ္ခဲ႔ရသည္။

ဤမ်ွ ငယ္႐ြယ္ေသာ ရဟန္းက ဤမွ် လႉဒါန္းႏိုင္သလား ဟုလည္း သူ႕ေငြ၊ သူ႕ ေစတနာကို အံ႔ဩမဆုံးျဖစ္မိသည္။ ေနာက္မွ သိရသည္မွာ အဖြဲ႔က တစ္ႏွစ္အတြက္ သုံးစြဲရန္ ခြင္႔ျပဳ ထားေသာ ဝတၳဳေငြ ပမာဏ ႐ိွသည္။ ထို အတိုင္အတာ အတြင္း သူ သုံးစြဲခြင္႔ရိွသည္ ဟု ျဖစ္ေလသည္။
ခြင႔္ျပဳေငြ အားလုံး ဤမွာ သုံးလိုက္လွ်င္ သူ႕အတြက္ အနည္းငယ္ က်ပ္တည္းသြားလိမ္႔မည္ ဟူေသာ သသခါၤရိက စိတ္တြန္႔၊ စိတ္႐ြံ႕ သူ႕မွာ မရိွ။ သူက ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာတာကိုး ဟု အခ်ိဳ႕က ေတြးေကာင္း ေတြးႏိုင္၏။ ပိုက္ဆံ ရိွျခင္းႏွင္႔ လႉျခင္းက တိုက္ရုိက္ မဆက္စပ္ပါ။ ပိုက္ဆံ ႐ိွ၍ လႉသည္ မဟုတ္၊ ေစတနာ သဒၶါ ရိွ၍သာ လႉျခင္းျဖစ္သည္။

ကိုယ္တိုင္ အလႉခံသူမ်ားတြင္ ပါဝင္ေန၍ ေျပာျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဘာအတြက္ ညာအတြက္ စသည္ အလႉခံျပီး ျပန္လည္လႉဒါန္းတတ္ၾကသည္ကိုသာ အေတြ႔မ်ားျပီး မိမိအတြက္ အလႉေငြကို ဤလို ရက္ရက္ ေရာေရာ လႉသည္က ႀကဳံရခဲ၏။ မ႐ိွဟု မဆိုလို။

ထိုမွေနာက္ လူတစ္ေယာက္၏ တန္ဖိုးသည္ အမည္နာမေတြနဲ႔ ( ေထရဝါဒ၊ မဟာယာန စသည္ ) မဆိုင္၊ သကၤန္း အေရာင္ အေသြးနဲ႔ ( အၫို၊ အဝါ၊ မီးခိုးေရာင္ စသည္ )လည္း မဆိုင္ ရဲ၀ံ႕စြန္႔လႊတ္ျခင္း၊ အသခၤါရိက ဆန္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု သေဘာေပါက္မိသည္။ ထုိရဟန္းငယ္ ေပးခဲ႔ေသာ ပံုရိပ္က ယေန႔ မိမိဘဝ အတြက္ အေတာက္ အပ ရိွေနသလို အေထာက္ အပံ႔လည္း မ်ားစြာ ရိွေနဆဲျဖစ္၏။ ထို ရဟန္းငယ္က မိမိတို႔ေအာက္ မ်ားစြာ ငယ္၏။

သင္႔မွာ ခြင္႔ျပဳေငြ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေဒၚလာ ၅ ေထာင္႐ိွ၏။ ေဒၚလာ ၄ ေထာင္ လႉျပီး ၁ ေထာင္ျဖင္႔ က်ပ္က်ပ္ တည္းတည္း မွ်တ ႏိုင္ပါ၏ လား ဟု ကိုယ္တိုင္ ေမးမိေသာအခါ ( အမ်ားအားျဖင္႔ ) သသခၤါရိက ဆင္ေျခမ်ား တက္ တက္ လာတတ္၏။

ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မရည္ရြယ္ပါ။ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရ၊ ႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ ဤအျဖစ္အပ်က္ တုိ႔သည္ လူထုအျမင္မွာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေသာ Public Image မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ခံစားမိ၍သာ ေရးသားမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္သျဖင့္ အားနည္းခ်က္မ်ား ကုိယ့္ဆီမွာလည္း ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဝုိင္း၍ မကူၾက၊ မေျပာၾကလွ်င္ မိမိတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၏ ပုံရိပ္ကုိ ထိခုိက္ေစႏုိင္သည္ဟု ခံစားမိ၍သာ (စကား ႐ုိင္း႐ုိင္းဆုိရလွ်င္) ပက္လက္လွန္၍ တံေတြး ေထြးျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ္႔အေပၚ ျပန္က်ဖုိ႔ ရာခုိင္ႏႈန္းေတာ့ မ်ားပါ၏။
အတြင္းေကာင္းဖုိ႔ လုိသလုိ အျပင္လွဖုိ႔လည္း လုိလာပါသည္။




သီဟနာဒ