ေခါင္းစဥ္မလိုတဲ႔ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း


" စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း " အပါအဝင္ စာအုပ္ေပါင္း မ်ားစြာ လက္ေဆာင္ေပး လိုက္သည္႔ ( ဆရာႀကီး ) ပိေတာက္ပြင္႔သစ္ မဂၢဇင္း အယ္ဒီ တာခ်ဳပ္ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိမ္းနီအား ေက်းဇူးစကားဆိုရင္း မနက္က ပို႔စ္ေလးကို ျပန္ေခၚလိုက္မိပါတယ္။



( ၁ )
ေမြးဖြားစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ မထူးဆန္းလွေသာ္လည္း ထိုင္ႏိုင္ထႏိုင္ေသာ ကေလးဘဝမွစ၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထူးျခားခဲ႔သည္။ ဂြက်ခဲ႔သူ ျဖစ္ခဲ႔ရေလ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စကားမေျပာတတ္ရကား လူႀကီးမိဘမ်ားမွာ ဆြံ႕အ၍ပင္ေနသလားဟု စိုးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကခဲ႔ရသည္ဟု သိ ရေလသည္။ အနာအဖ်ား ထူသည္။ အစားၾကဴးသည္။ အမဲ သား ငါးကို အလြန္ႀကိဳက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မိခင္ ေဈးဝယ္သြားရာ ရံဖန္ရံခါ ကၽြန္ေတာ္႔ ကို ခ်ီ၍သြားေလသည္။ တစ္ခါေသာ္ အသားစိမ္းကို အတင္းလု၍စားမည္ျပဳ သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္႔မိခင္က ျပန္၍ ေျပာျပသျဖင္႔သိရသည္။

( ၂ )

ကၽြန္ေတာ္က................ အမူအယာလည္းၾကမ္း၏။ အလိုက္လည္းမသိ၊ ညစ္လည္း ညစ္ပတ္သည္။ ကိုယ္႔စည္းကမ္းဟူ၍လည္း တစ္ခုမွ မရွိ။ အသက္ ေလး ငါး ေျခာက္ႏွစ္တိုင္ေအာင္ ည အိပ္ရာတြင္ ေသးပါေသး၏။
မေကြးၿမိဳ႕တြင္ အပ်ိဳေပါက္စ ခပ္ေခ်ာေခ်ာမိန္းကေလးရိွေသာ အကိုျဖစ္ သူ အိမ္ တြင္ တည္းခိုၾကသည္။ လူပ်ိဳေပါက္စ ကၽြန္ေတာ္မွာ တစိမ္းတရံဆန္ အိမ္တြင္ မေနတတ္၊ အထူးရွက္တတ္သည္။ မိန္းကေလးမ်ားႏွင္႔ဆိုလွ်င္ သာ၍ပင္ ရွက္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ည အိပ္ခါနီး ရွက္လြန္း၍ ေသးမေပါက္မိ ရာ ည အိပ္သည္႔အခါ မေအာင္႔ႏိုင္ေတာ႔ဘဲ ေသးပါက်ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း ပါၿပီးမွ သိေလသည္။

( ၃ )

ကၽြန္ေတာ္ကား.........
သူမ်ားအေၾကာခံရ၏၊ ေျမွာက္လို႔ ေျမွာက္မွန္းမသိ၊ ေခ်ာက္လို႔ေခ်ာက္မွန္းမသိ ထုံေပေပ အလြန္ႏိုင္၏။ တစ္ခါေသာ္ ဆယ္မိုင္ခန္႔အကြာ ရြာတစ္ရြာသို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ မိဘမ်ားႏွင္႔အတူ လိုက္သြား၍ သူႀကီးအိမ္တြင္ တည္းခိုစဥ္ ထိုရြာ မွ ရြယ္တူေလာက္ ကေလးတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္႔အားေျမွာက္၍ " ဗိုလ္ႀကီး ဗိုလ္ႀကီး " ဟုေခၚရာ ကၽြန္ေတာ္မွာ မ်ားစြာသေဘာက်ကာ ထန္း လ်က္အျဖဴဆုပ္ကို ေခၚတိုင္း ေခၚတိုင္း ေပးခဲ႕ေလသည္။

ကစားခုန္းစားဆိုလ်င္ မ်ားစြာ မေလ႔က်င္႔။ သို႔ေသာ္ ကစားသည္႔အခါ ၾကမ္း တမ္း၏။ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကစားမ်ိဳးကိုမွ ႏွစ္သက္သည္။ တြတ္ထိုးျခင္း၊ ၾကည္းသား႐ိုက္ျခင္းစသည္တို႔ကို ဝါသနာပါသည္။ ျခင္းလုံးခတ္ျခင္းကုိကား မႀကိဳက္။
႐ြ႐ြေလး လုပ္ရေသာ အလုပ္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔ မျဖစ္။ အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ကေလးဘဝမွာ ခ်ီးမြမ္းစရာ အလြန္နည္း၏။ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ခန္႔အထိ အနာေရာဂါ ကင္းသည္ဟူ၍ မ႐ွိ၊ ေသလုမတတ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ဖူး၏။ ဝဲ အနာအၾကီး အက်ယ္စိုခဲ႔ဖူး၏။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ဘယ္ေတာ႔မ်ားမွ ငါ က်န္းက်န္းမာမာ အၿမဲေနပါမည္နည္းဟု တမ္းတ မိသည္။
......ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုကေလးဘဝတြင္ပင္ သူပုန္စိတ္ထားရွိေလသည္။ အႀကံႀကီးသူ ျဖစ္ေလ၏။

( ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ၊" စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း " မွ ၊ ေမာင္စိမ္းနီ စုစည္းသည္။ )
PDF download
Online reading
(စာအုပ္ဖတ္ႏိုင္မယ့္ေနရာေလးေတြကိုညႊန္းလိုက္ပါတယ္။)

 ဇင္ေ၀ေသာ္

ရပ္သတင္း ရြာသတင္း


အထူးဆန္းဆုံး ရြာေရာက္တုန္း ၾကားရ၊ သိရတဲ႔ သတင္းကေတာ႔ ဆရာ႔ ဆရာႀကီး ေတဇရဲ႕ အဲယား ပုဂံ ပ်က္က်တဲ႔ သတင္းေနာက္ဆက္တြဲပဲ။

ကံဆုိး႐ွာသူ ေျမျပင္ကလူဟာ ေလယာဥ္တိုက္မိလု႔ိ ေသဆုံးရရွာတယ္။ ဘယ္ ေဗဒင္ဆရာက ေဟာေဟာ ယုံခ်င္စရာကို မရိွဘူး။
ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္ေတြ ဆြဲလိုက္တဲ႔ ကာတြန္းေတြလည္း ပလူပ်ံေနတယ္။ ခ်စ္ၾကတာကိုး။ ဒါေပမဲ႔ ေတဇကိုယ္တိုင္က အဲဒီရက္မတိုင္မီေလး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေမာင္ေအး က်န္းမာေရးေၾကာင္႔ စကၤာပူေရာက္ေနခိုက္ျဖစ္ေနခဲ႔တယ္။ မၾကာခဏ ထိခိုက္မႈေတြ ျဖစ္ေနရလို႔ ကံမေကာင္းလွဘူး လို႔ သူ႕ကုိယ္သူ ထင္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္တယ္။ စကၤာပူရိွ သူ႕ ဘန္ဂလိုအိမ္က ကစ္ခ်င္းထဲဝင္ ၿပီး ပန္းသီးလွီးေတာ႔ လက္ကိုထပ္ၿပီး ဓားရွမိေသးတယ္။
လူက မူးမူး၊ စိတ္က ညစ္ညစ္။ စကၤာပူၿမိဳ႕ထဲ ၿပိဳင္ကား ပတ္ေမာင္းမယ္ လုပ္ေနလို႔ နီးစပ္ရာေတြက မနည္း ဆြဲထားရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

လက္ရိွ သမၼတနဲ႔ ပတ္သက္လို႔႔ေတာ႔
" ဒီ သမၼတက အခ်က္ တစ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ နဲ႔ တူမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အလုပ္ကိုပဲ အာ႐ုံစိုက္ ၿပီး ေခါင္းေပၚက ဆံပင္နဲ႔ အေရျပားေပၚက အဝတ္အစားကို လုံးဝ ဂ႐ုစိုက္ တာ မဟုတ္ဘူး။
ဒီ သမၼတက က်န္တာေတြေနာက္ထား စမတ္က်က် ဝတ္ရတာကို ေတာ္ေ တာ္ သေဘာက်တဲ႔ လူ "
တဲ႔။

ဦးေအာင္မင္းက " တရုတ္ေက်းဇူးရိွတယ္၊ တရုတ္ကို ေၾကာက္ရတယ္ " ေျပာေတာ႔ လူထုႀကီး ေတာ္ေတာ္ ေဒါသျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အတြင္း လူတစ္ေယာက္စီက ၾကားခဲ႔ရတာကေတာ႔
" ဦးေအာင္မင္းကိုမ်ား ေဗြယူေနၾကရတယ္လို႔ဗ်ာ၊ ေတာ္ေတာ္ အာေခ်ာင္ တဲ႔လူ၊ အခု မို႔၊ အရင္က က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေတြ ေရာက္ေရာက္လာ တတ္ ၿပီး ေဗဒင္ေဟာေတာ႔တာပဲ " တဲ႔။
ဘယ္ေလာက္မွန္တယ္လို႔ အာမ မခံရဲေပမဲ႔ ဒီလူကလည္း ေခသူေတာ႔ မ ဟုတ္လို႔ အပ်င္းေျပတင္ေပးလိုက္တာပါ။


 ဇင္ေ၀ေသာ္

ပန္း အရင္ဝင္လ်က္ ရွဳံးရသူ


၁၉၆၈ ခု အုိလံပစ္ၿပိဳင္ပြဲႀကီး ၿပီးစ ေကာင္ေလး ငါးေယာက္က စားေသာက္ ဆိုင္ထဲမွာ တဝ တၿပဲ စားၿပီး က်သင္႔ေငြကို ဘယ္သူရွင္းရမယ္ ဆိုတာ ေဆြးေႏြးေနၾကတယ္။ သူတို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က ရပ္ကြက္ထဲ တစ္ပတ္ ပတ္ေျပးမယ္၊ ေနာက္ဆုံးမွေရာက္တဲ႔လူ ရွင္းရမယ္ေပါ႔။ သူတို႔ ေျပာဆိုေနၾကတာကို ၾကားၿပီး စိတ္ဝင္စားသြားတဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္က သူလည္း ဝင္ၿပိဳင္မယ္လို႔ စိန္ေခၚတယ္။

စိတ္ေကာင္းရွိတဲ႔ ေကာင္ေလး ငါးေယာက္က ဒါေတာ႔ မတရားဘူးေပါ႔၊ ဆရာက ေငြရွင္းရမယ္႔ အထဲမွ မပါတာ၊ တကယ္ ဝင္ၿပိဳင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာင္ " တာ " အရင္ ထြက္သင္႔တယ္လို႔ အႀကံျပဳၾကတယ္။ သူတို႔ ျပိဳင္ပြဲ နာမည္က " Like in Mexico " တဲ႔။

ဒါကို သဘာဝက်တယ္ဆိုၿပီး ဆိုင္ ပိုင္ရွင္က သေဘာတူကာ " တာ " အရင္ ထြက္ၿပီး ရပ္ကြက္ထဲပတ္ေျပးတယ္။ သူ အရင္ဆုံး ပန္းဝင္ တယ္။ ျပႆနာ က အဲဒီ ေကာင္ေလး ငါးေယာက္ ဘယ္ေရာက္သြားသလဲ ဆိုတာ သူ မသိလိုက္ျခင္းပါပဲ။ အစကို ရွာမရေတာ႔ဘူး။
R.D. July,1969.


 ဇင္ေဝေသာ္

ၿဗိတိသွ် ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ စစ္တပ္တြင္း အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ( ၁ )

 ( လက္ဖတင္ ကာနယ္ မာ့(စ္) ဗစ္ကာ (Mark Vickers) ဟာ ၁၉၉၁-ခုႏွစ္ ကစၿပီး ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူက်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒီ ေဆာင္းပါးဟာ သူ အာဖဂန္နစ္စတန္မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္း ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။)

" ဒီလုိ စိန္ေခၚၿပီး ေျပာလိုက္လုိ႔ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စကမ်ား က်ေနာ္ တုိ႔ လူနည္းစု ဗုဒၶဘာသာ စစ္သားေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ ရပ္တည္ ခ်က္ကို သေဘာေပါက္သြားရင္ ႀကိဳးစားရက်ိဳးနပ္တယ္လုိ႔ ဆိုရမွာပါ " 
( Mark Vickers )


ဒီႏွစ္ စစ္တပ္ကေန အနားယူၿပီး က်ေနာ့္ ခ်စ္ဇနီးရွိရာ ထိုင္၀မ္ကို သြားေရာ က္ေနထိုင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ ၀န္း က်င္က က်ေနာ္ တာ၀န္က်ခဲ့တဲ့ တပ္အတြင္း စစ္သားစစ္ဗုိလ္ေတြကို စာရင္းျပဳၾကည့္ရာမွာ ဗုဒၶဘာသာရယ္လုိ႔ မ်ားမ်ားစားစား မရွိ ခဲ့ပါဘူး။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ စစ္တပ္ထဲ မွာပဲ ဗုဒၶဘာသာခံယူထားသူ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ေနရပါၿပီ။ ဗုဒၶဘာသာစစ္မႈထမ္းေတြထဲမွာ က်ေနာ္က စီနီယာအက်ဆံုးတဲ့။ ဒါကလည္း က်ေနာ့္ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာက်င့္စဥ္ စာရိတၱထက္ က်ေနာ့္ စစ္တပ္ရာ ထူးေ ၾကာင့္ ျဖစ္ပံုရပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ စစ္ဗိုလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ကို ျပန္ ၾကည့္ရင္ ဘာေတြေတြ႕ရသလဲ။
တစ္ဖက္သား ထိခုိက္ေအာင္ ေနာက္ေျပာင္ျခင္း ခြင့္မျပဳ။ ဥပေဒနဲ႔ မညီညြတ္ တဲ့ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားမႈမ်ိဳး မလုပ္ရတဲ့ စစ္တပ္လုိ ေနရာမ်ိဳးမွာ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေတာ့ထင္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေျပာအဆိုအျပဳအမူေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီး အနည္းဆံုး က်ေနာ္တုိ႔ ညဏ္မီသမွ်ေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ခဲ့ၾက တာပါ။ အဲသလို မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္လည္း စစ္တပ္တာ၀န္ကို ဒီေလာက္ အၾကာႀကီးထမ္းေဆာင္ႏုိင္မယ္လို႔ မထင္မိဘူး။

က်ေနာ့္ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈနဲ႔ ပါတ္သတ္ၿပီး ဘယ္သူ႔ကုိမွလည္း အထူး တလည္ ေၾကာ္ညာမေနခဲ့ဖူးပါဘူး။ အမွန္တကယ္စိတ္၀င္စားလို႔ လာေမးမယ္ ဆုိရင္ေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔ ရွင္းျပေဆြးေႏြးရတာကို ရွက္ရြ႕ံမႈ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။ မွားခ်င္မွား၊ မွန္ခ်င္မွန္ေပါ့ က်ေနာ့္အထက္၊ ေအာက္မွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာစစ္မႈထမ္းေတြနဲ႔လည္း ကုိယ့္ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ အေခ် အတင္ ေဆြးေႏြးတာမ်ိဳး မလုပ္ခဲ့မိဘူး။ ဘာသာေရးနာမည္ မပါရင္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စၾကေနာက္ၾကရတာကိုက ပုိၿပီး အဆင္ေျပ လြယ္ကူတယ္မဟုတ္လား။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ က်ေနာ့္ လက္ေအာက္ငယ္ သားေတြနဲ႔ ရယ္စရာေမာစရာ ေျပာၾကတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာေပါ့။
စစ္တပ္အတြင္း ရာထူးအဆင့္အတန္းေတြ ထပ္တလဲ သံုးစြဲေနရတာကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအဆင့္အတန္းေတြနဲ႔မွ စကားေျပာလုိ႔ရတာကပင္ က်ေနာ္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ စစ္တပ္ရဲ႕ ယဥ္ေက်း မႈျဖစ္ေနလုိ႔ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ သံုးစြဲေနရတာပါ။

တစ္ေယာက္ခံစားေနရတာေတြ ပြင့္ထြက္လာေအာင္ စေပးေနာက္ေပးတာက က်ေနာ္တုိ႔ ၿဗိတိသွ် စစ္တပ္ရဲ႕ အရိုးစြဲ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ့္ သေဘာကေတာ့ သိပ္ၿပီး ေရးႀကီး ခြင္က်ယ္မရွိလွပါဘူး။ ေနာက္ ဆံုးေတာ့လည္း စစ္၀န္ထမ္းဆိုတာကပင္ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး စိတ္လုိလက္ရ လုပ္အားေပးေနတဲ့ တာ၀န္တစ္ခုပဲ မဟုတ္လား။
အလားတူပါပဲ တစ္ဖက္သားကို ထိခုိက္နာက်င္ေစလို၊ အရွက္ရေစလိုတဲ့ ေစ တနာအရင္းခံနဲ႔ ေနာက္တတ္ေျပာင္တတ္တဲ့ လူတစ္ခ်ိဳ႕ ရွိေနတတ္တယ္ ဆို တာ ကိုလည္း က်ေနာ္ သတိထားမိတယ္။ တစ္ဖက္သားကို တကယ္ႏွိမ့္ခ် ခ်င္လုိ႔ ေျပာတဲ့စကား မ်ိဳးေတြေပါ့။ ဒါမ်ိဳးေတြ ႀကံဳေတြ႕လာရၿပီဆိုရင္ေတာ့ တရားမွ်တမႈျဖစ္ေအာင္ ခပ္တင္းတင္းပဲ ကိုင္တြယ္ၾကရပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ျပတ္လံုးေတြက ရယ္ဖုိ႔ေမာဖုိ႔ထက္ ထိပါးျခင္းလုိ႔ မေျပာခ်င္ရင္ေတာင္ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ေတြလို႔ေတာ့ ေျပာရင္ရပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ဒီလို သေရာ္တာမ်ိဳးေတြ ခံခဲ့ရဖူးတယ္။ အမ်ား အားျဖင့္ေတာ့ မ်က္ကြယ္ျပဳလုိက္တာပါပဲ။ သူတုိ႔ပိုၿပီး အျမင္က်ယ္လာပါေစ လို႔ပဲ ဆုေတာင္းေနမိတယ္။
စစ္တပ္ထဲရယ္မွလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုျပသနာေတြဟာ တစ္ျခားေန ရာေတြမွာလည္း ရွိေတာ့ရွိေနမွာပါပဲ။ ပိုေတာင္ ဆုိးေကာင္းဆိုးဦးမယ္။
တစ္ခု အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက က်ေနာ္တခါမွ မေတြ႔ဖူးေသးတဲ့ လူ တခ်ိဳ႕ ကေတာင္ က်ေနာ္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္တယ္ဆုိတာသိၿပီး ျဖစ္ေနတတ္ၾကတယ္။ လူစိမ္းတစ္ေယာက္ကို ၾကားလူက ၀င္ ၀င္ၿပီး “သူက ဗုဒၶဘာသာ” လုိ႔ ၀င္ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ဒါကိုပဲ တစ္ခ်ိဳ႕က သတင္းထူးလုပ္ေနၾကေသးတယ္။ အင္း ငါ့အေၾကာင္း ေနာက္ကြယ္က ဘာေတြမ်ား ေျပာၾကဦးမွာပါလိမ့္လုိ႔ တခါ တခါ ေတြးေတာင္ေတြးမိပါေသးရဲ႕။

ကိုယ္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္တာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဖြင့္မေျပာဖို႔ မိတ္ေဆြ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္က အၾကံညဏ္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ခက္တာက စစ္သားေ တြ ဆုိတာက (၂၄)နာရီ တစ္ရက္၊ (၇) ရက္ တစ္ပတ္ အတူတူေနၾကရတာ။ အလုပ္လုပ္ အတူတူ၊ ထမင္းစား ေရခ်ိဳး၊ အိပ္တာေတာင္ အတူတူ၊ ၾကာ လာေတာ့ ဘယ္သူမွ မေျပာလဲ သူ႔အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ေတြက ဘာ၊ သူ ယံုၾကည္တာ မယံုၾကည္တာက ဘာ၊ သူ႔မိသားစုက ဘယ္လုိ၊ သူ႔ အိပ္မက္က ဘယ္လို ဆိုတာေတြ တစ္ခုမက်န္သိကုန္ၾကတာ။

ဒါေပမယ့္ ယံုၾကည္မႈ ဘာသာတရားနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ တမင္တကာ ေျပာဆို တတ္တဲ့ အခါေတြ ရွိတတ္တယ္ဆိုတာကိုလည္း ၀န္ခံရမွာပါ။ သူတို႔ စဥ္းစား မိေစဖို႔ပါ။ ဒီလုိ စိန္ေခၚၿပီး ေျပာလိုက္လုိ႔ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စကမ်ား က်ေနာ္တုိ႔ လူနည္းစု ဗုဒၶဘာသာ စစ္သားေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ ကို သေဘာေပါက္သြားရင္ ႀကိဳးစားရက်ိဳးနပ္တယ္လုိ႔ ဆိုရမွာပါ။ တကယ္လညး္ လူတုိင္း မတူညီႏုိင္ဘဲနဲ႔ အားလံုးတူညီေရးဆိုၿပီး ေအာ္ေနလို႔ အဓိပၸါယ္လည္း မရွိပါဘူး။

၂၀၀၈- ခုႏွစ္က စလုိ႔နီေပါကို ေရာက္သြားၿပီး ေဂၚ ရခါးေတြနဲ႔ အတူ ေနခဲ႔ရ ဖူးတယ္ ။ အေတြ႔အၾကံဳေတြက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသလုိ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္အတြက္ ဘ၀အေပၚထားတဲ့ အျမင္ကို ပိုမိုေလးနက္ေစပါတယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္း အဓိပၸါယ္ဟာ ပိုၿပီးထင္ထင္ရွားရွား ရွိတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ေသဆံုးတယ္ဆုိရင္ ကေနာ္တုိ႔ အေနာက္မွာလုိ ဖံုးဖံုးဖိဖိ မရွိသလုိ ေဆးရံုေဆးခန္းေတြရဲ႕ ျပင္ဆင္မႈေတြလည္း လံုး၀မရွိပါဘူး။ ၂၄ နာရီအတြင္းမွာပဲ ျမစ္ကုိ သက္ေသျပဳၿပီး ျမစ္ေဘးမွာ မီးရႈိ႕ မီးသၿဂိဳလ္ လုိက္ ၾကေတာ့တာပဲ။
ကံမေကာင္းလွတဲ့ အခ်က္က လူေသေကာင္ေတြကို ျမင္ဖူးရတာ ဟာ(က်ေနာ္က စစ္သားဆုိေတာ့) မ်ားလြန္းေနၿပီး ေသျခင္းတရားအေၾကာင္းကို ထံုေပေပ ျဖစ္ေနတတ္တာပါ။
အဲဒီမွာပဲ ဟိႏၵဴေတြရဲ႕ တိရစၦာန္ ယဇ္နတ္ပူေဇာ္ပြဲေတြတက္ဖို႔ ဖိတ္ၾကား တာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ခံခဲ့ရတယ္။ ဒီယဥ္ေက်းမႈက က်ေနာ့္ ဗုဒၶဘာသာ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႔က်င္ေနတာမို႔ ဒီပြဲမ်ိဳးေတြကို တက္သင့္ မတက္သင့္ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားယူရပါတယ္။

ဆက္ရန္ -


 သီဟနာဒ

ေလာကႏွင္႔ ေကာလဟလ


ေက်ာင္း၏ ၂၁၀၃ ခု Sunday Dhamma Classes မ်ား ဇန္နဝါရီ ၆ ရက္ေန႔က ျပန္လည္ စတင္ဖြင္႔လွစ္ခဲ႔ၾကသည္။
၆ ရက္ ေနာက္က်ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း Happy New Year ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စကားက ပထမဆုံးအႀကိမ္ ျပန္ေတြ႔ၾကတာ ျဖစ္သျဖင္႔ လိုအပ္ေနဆဲပင္။

ယဥ္ေက်းမႈ သုံးခုႏွင္႔ ဆက္စပ္ေနေသာ ေနရာျဖစ္သျဖင္႔ ေနာက္ လာရန္ Happy New Year မ်ား တန္းစီေနသည္။
ေဖေဖာ္ဝါရီမွာ ေရာက္လာမည္႔ တ႐ုတ္ ႏွစ္သစ္ကူး။
ေအပရယ္မွာ ေရာက္လာမည္႔ ျမန္မာ၊ သီရိလကၤာ ႏွစ္သစ္ကူး။
Happy New Year ႏႈတ္ဆက္ရန္ ႏွစ္ႀကိမ္ က်န္ေသးသည္။

ႏွစ္သစ္ကူးတိုင္း လူမ်ဳိးတိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈတိုင္းမွာ အနာဂတ္ ေဟာစာတမ္းမ်ားလည္း ထြက္လာတတ္ ၾက သည္။
၂၀၁၂ ဆိုလ်ွင္ ကမၻာပ်က္ဖို႔အထိ နိမိတ္ဖတ္ခဲ႔ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ မႏွစ္က သူတို႔ကို မၾကာမၾကာ ေမးမိသည္။ ၂၀၁၃ မွာေရာ ဘယ္လိုေနမလဲ ဟု ျဖစ္ သည္။
အေနာက္တိုင္းသားတို႔ ယုံၾကည္မႈအရ ၁၃ ဂဏန္းကလည္း ေကာင္းလွသည္ မဟုတ္။

Sunday Dhamma Classes ဖြင္႔ပြဲက ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာ သာက ေကာလဟလကို မယုံၾကည္၊ ေစတနာကိုသာ ယုံၾကည္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ အရ Happy New Year ျဖစ္ရန္ ေကာင္းမြန္ေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတို႔ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစဖို႔ အားထုတ္ျခင္း၊ အားထုတ္သည္ အေလ်ာက္ အထေျမာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

အတၱ၊ ပရ အက်ိဳးရွိေသာ အလုပ္မ်ား လုပ္ေနလ်င္ ၁၃ ဂဏန္းလည္း ဘာမွ တတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဟု ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ဘုရားစကား တဆင္႔ ပါး မိ၏။


 သီဟနာဒ