“လူပီသဖို႔ ငိုရမယ္ ၂ (I cry, therefore I am)”


Humanity’s sob story.
By Michael Trimble.

" ယဘုယ်က်က်ေျပာရရင္ ပုိၿပီးလည္းခ်မ္းသာ၊ ပိုၿပီးလည္း ဒီမိုကေရစီ ထြန္း ကားတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြက လူေတြဟာ ပိုၿပီးငိုတတ္ၾကပါတယ္။ မ်က္ရည္ က်ရ မွာ မရွက္သလို မ်က္ရည္က်မိရင္လည္း ဝန္ခံရမွာ ဝန္မေလးတတ္ၾကပါဘူး "

"အေမရိကန္ေတြ၊ ဂ်ာမန္ေတြ၊ အီတာလီယန္ေတြဟာ ဘူေဂးရီးယန္းေတြ၊ တရုတ္ေတြ၊ ပီရူးလူမ်ိဳးေတြထက္ ပိုၿပီး မ်က္ရည္လြယ္ၾကတယ္ "

ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ေရွးေဟာင္း ဂရိသူရဲေကာင္းႀကီးေတြမွာလည္း မ်က္ ရည္နဲ႔ မေဝးကြာလွပါဘူး။ Odysseus တို႔၊ Agamemnon တို႔၊ Achilles တို႔လည္း မ်က္ရည္နဲ႔ မ်က္ခြက္ သိပ္မျပတ္ခဲ့ပါဘူး။
ဒါကို မယံုရင္ လတ္တေလာ ကမၻာ့သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ အေမရိကန္သမၼ တ ေရာ္နယ္ရီဂင္၊ ဘီ(လ္) ကလင္တန္တို႔ ေဂ်ာ့ဘု(ရွ္) တို႔ဆိုရင္ အငိုမင္း သားႀကီးေတြ(Weepy Chief Executive) လို႔ေတာင္ ဆိုစမွတ္ျပဳခဲ့ရပါတယ္။

တစ္ပတ္တည္း ႏွစ္ခါငိုသူတစ္ေယာက္ အရင္တစ္ပတ္ကပဲ ေတြ႔ခဲ့ရပါေသး တယ္။ အဲဒါ သမၼတ အိုဗားမားပါပဲ။ အိုင္အိုဝါးမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာစဥ္တစ္ႀကိမ္၊ ခ်ီကာဂိုမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာစဥ္ တစ္ႀကိမ္၊ တစ္ပတ္အတြင္း ႏွစ္ႀကိမ္ငိုခဲ့ပါတယ္။ Babe Ruth က သူ႔မွာ ကင္ဆာရွိေနၿပီလို႔ သိရတဲ့အခ်ိန္မွာ ငိုခဲ့သလုိ Floyd Patterson လည္း မိုဟာမက္ အလီကို ရွံဳးတုန္းက ငိုခဲ့တာပါပဲ။

အမ်ိဳးသမီးေရာ အမ်ိဳးသားပါတူတဲ့အခ်က္က သူတို႔က အိမ္တြင္းထဲမွာဆို ပိုၿပီးငိုတတ္ၾကတယ္။ ညေန ေစာေစာပိုင္းမွာ ပိုၿပီးငုိတတ္တယ္။ တစ္ေယာက္တည္းရွိေနတဲ့အခါ (သို႔) အမ်ိဳးသမီး အေဖာ္ရွိေနတဲ့အခါ မ်ိဳးေတြမွာ ငုိတတ္ၾကတယ္။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနစဥ္မွာ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစရာေတြ ဇာတ္လမ္းထဲမွာပါေနရင္ ကိုယ့္ေဘးမွာ သူငယ္ခ်င္းလည္း ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီး မ်က္ရည္က်တတ္ပါတယ္။

လူေတြရဲ့ ကိုယ္စီကိုယ္စီ စစ္တမ္းအရ သနားတတ္သူ၊ ခံစားနားလည္တတ္ သူေတြဟာ စိတ္ဓာတ္မာသူ၊ ခံစားမွဳကို ထိန္းထားတတ္သူေတြထက္ပိုၿပီး မ်က္ရည္လြယ္တတ္ပါတယ္။ ငိုတဲ့ အႀကိမ္ေရနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ဝတၱဳဖတ္ရင္း၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္း ငိုေနတတ္ၾကသလို တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ သူူတို႔ တစ္ဘဝလံုးမွာ ငိုေၾကြးမိတဲ့ အႀကိမ္ေရကို ေရတြက္လို႔ေတာင္ ရႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ခုခုအဆင္မေျပလို႔၊ စိတ္ညစ္လို႔၊ အိမ္တြင္းေရးျပႆနာျဖစ္လို႔ ငိုၿပီဆိုရင္ တျခားငိုေၾကြးျခင္းေတြထက္ ပိုၿပီးအခ်ိန္ၾကာတတ္တယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ရ၊ ေက်နပ္ ရလို႔လည္း မ်က္ရည္က်တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမ်က္ရည္က်ျခင္းက ခဏ မွ်သာပါ။

ဒါဝင္ရဲ့ သံုးသပ္ခ်က္အရကေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံမဟုတ္တဲ့ အျခား တိုင္းျပည္ေတြနဲ႔စာရင္ ျဗိတိန္မွာ ငိုေၾကြးမွဳက ပုိနည္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အေနာက္ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြက (ျဗိတိန္အပါအဝင္) သူမ်ားထက္ ငိုေၾကြးတာ နည္းတယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္ဟန္ တူပါတယ္။

ငိုေၾကြးမွဳနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ယဥ္ေက်းမွဳကို အေျခခံ သုေတသနလုပ္ခဲ့တဲ့ ဒတ္ (ခ်္) လူမ်ိဳး စိတ္ပညာရွင္ A.J.J.M. Vingerhoets နဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြရဲ့ ေတြ႔ရွိ ခ်က္က ပိုၿပီးဆြဲေဆာင္မွဳရွိပါတယ္။ (၃၇) ႏုိင္ငံကို သူတို႔ သုေတသနျပဳခဲ့ၾက ရာမွာ အေမရိကန္ေတြ၊ ဂ်ာမန္ေတြ၊ အီတာလီယန္ေတြဟာ ဘူေဂးရီးယန္းေ တြ၊ တရုတ္ေတြ၊ ပီရူးလူမ်ိဳးေတြထက္ ပိုၿပီး မ်က္ရည္လြယ္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။

ေယဘုယ်က်က်ေျပာရရင္ ပုိၿပီးလည္းခ်မ္းသာ၊ ပိုၿပီးလည္း ဒီမိုကေရစီ ထြန္း ကားတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြက လူေတြဟာ ပိုၿပီးငိုတတ္ၾကပါတယ္။ မ်က္ရည္က်ရ မွာ မရွက္သလို မ်က္ရည္က်မိရင္လည္း ဝန္ခံရမွာ ဝန္မေလးတတ္ၾကပါဘူး။ သူတို႔ ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ငိုေၾကြးတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အမ်ိဳးသမီး၊ အ မ်ိဳးသား ကြဲျပားမွဳကေတာ့ ရွိေနဆဲပါ။

ဒီႏုိင္ငံႀကီးေတြက လူေတြ ဘာေၾကာင့္ မ်က္ရည္ပိုလြယ္ရသလဲဆိုရင္ ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ယဥ္ေက်းမွဳက မ်က္ရည္က်မွဳ ဟာ ေပ်ာ့ညံ့ျခင္းလို႔ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီက်တဲ့ ႏိုင္ငံေတြဟာ တဖက္သားရဲ့ မ်က္ရည္က်မွဳကိုလည္း ပုိၿပီးနားလည္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကသည္ပင္ ဝမ္းနည္းလို႔ က်တဲ့မ်က္ရည္ကို ထိန္းေနစရာမလုိဘူးဆိုတဲ့ အယူအဆဝင္သြားၿပီး မ်က္ရည္လြယ္သြားၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။

ဝမ္းနည္းမွဳနဲ႔ ငိုေၾကြးမွဳဟာ ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကေပမယ့္ လူ တစ္ေယာက္ဟာ ငိုၿပီးရင္ ပိုၿပီးေပ်ာ္ရႊင္လာတတ္ပါတယ္။ သုေတသန ေတြ႕ ရွိခ်က္ေတြက ေျပာျပတဲ့အခ်က္ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ၈၅-ရာခိုင္ႏွံဳးနဲ႔ အမ်ိဳး သား ၇၃-ရာခိုင္ႏွံဳးဟာ ငိုၿပီးတဲ့ေနာက္ ခံစားရတာ ပိုသက္သာလာတယ္ ဆို တဲ့ အခ်က္ပါ။

ကမၻာ့လူသားေတြ လက္ခံထားတာကေတာ့ မ်က္ရည္ဟာ စိတ္တင္းက်ပ္မွဳ ကို ေျဖေလ်ာ့ေစဖုိ႔၊ ခံစားမွဳကို ဖြင့္ထုတ္ဖုိ႔၊ နာက်င္မွဳကို သက္သာေစဖို႔ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ (တကယ္တမ္း လက္ခံထားၾကတဲ့ အထဲမွာလည္း လူခႏၶာကိုယ္ထဲကထြက္လာတဲ့ အရည္ေတြထဲမွာ မ်က္ရည္တစ္ခုကိုသာ စက္ဆုပ္စရာအေနနဲ႔ သေဘာမထားၾကတာပါ။)

ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ အေနႏွင့္လည္း ကရုဏာကို ဖြင့္ျပသတဲ့ အေန နဲ႔ မ်က္ရည္က်ျပတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း ကမၻာတဝွမ္းလံုးပါ။

" ၾကက္သြန္နီနဲ႔ ဇနီးမ်က္ရည္ "


မ်က္ရည္ဆိုတာ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမွဳရဲ့ သေကၤတဆိုတာ တစ္ကမၻာလံုး လက္ ခံထားရတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ စိတ္က အလြန္ အမင္း ဝမ္းနည္းေနေတာ့ မ်က္ရည္က်လုိ႔မရတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေန တတ္ျပန္ပါေသးတယ္။ ဥပမာ မိမိအလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတစ္ေယာက္ ဆံုးပါး သြားတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာေပါ့။

ဒီေန႔ေခတ္မွာ မ်က္ရည္က်ျခင္း၊ မက်ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ထူးထူးျခားျခား ဘာမွ မေျပာၾကေပမယ့္ ေရွးေရွးေခတ္တုန္းကေတာ့ လင္သားတစ္ေယာက္ ဆံုးပါးလို႔ လူေရွ႕မွာ ဇနီးက မ်က္ရည္မက်ရင္ လူထုက ေဝဖန္ျပစ္တင္တာ မ်ိဳးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ေယာက်ၤားဆံုးတာေတာင္ မ်က္ရည္မက်တဲ့မိန္းမ၊ မၾကာခင္ တစ္ပင္ထူမယ့္မိန္းမ စတာမ်ိဳးေတြေပါ့။ အဲဒီအခါမ်ိဳးေတြမွာ ဇနီး (မုဆိုးမ) ေတြဟာ ၾကက္သြန္နီရဲ့ အကူအညီနဲ႔ မ်က္ရည္က်ျပရတတ္ပါတယ္။ ဒီမ်က္ရည္က်မွဳက ေရွးေခတ္တုန္းကေတာ့ လူမွဳေရးမွာသာမက ႏိုင္ငံေရး ထဲမွာေတာင္ ရွိေနပါတယ္။ မ်က္ရည္က်ရမယ့္အခ်ိန္မွာ က်ကို က်ေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။

မ်က္ရည္ကို အျခားလူမွဳေရးကိစၥေတြမွာလည္း အဓိပၸါယ္တစ္ခုခုအေနနဲ႔ သတ္မွတ္ၾကျပန္တယ္။ Rousseau က သူ႔ရဲ့ “Confessions” ျပဇာတ္ထဲမွာ မ်က္ရည္ဟာ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ဆိုတာရဲ့ အထင္ရွားဆံုး သေကၤတတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႕ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါတင္မကဘူး၊ မ်က္ရည္ဟာ ကုိယ့္အတၱကို ေရွ႕တန္းတင္ထားလြန္းလို႔ ဘာမဟုတ္တဲ့ ကိစၥအတြက္ က်တဲ့ မ်က္ရည္လည္း ရွိေနျပန္ေသးတယ္လို႔ သူကပဲ ဆိုထားျပန္ပါတယ္။

တျခားဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာလည္း မ်က္ရည္ဟာ တစ္ဖက္သားကို စိတ္ ယိမ္း ယိုင္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။
ရွိတ္စပီးယားကေတာ့ သူ႔ရဲ့ “The Taming of the Shrew” ထဲမွာ-
“ And if the boy have not a woman’s gift
To rain a shower of commended tears,
An onion will do well for such a shift” လို႔ ေရးထားခဲ့တယ္။
( ဆက္ရန္ )


ဇင္ေဝေသာ္

ေနာက္ပိုင္း မေသခ်ာတဲ႔ သတင္းႏွစ္ပုဒ္


အိႏၵိယမွာ အသစ္စက္စက္ လက္ထပ္ၿပီးစ ဇနီးေမာင္ႏွံေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ Jyoti Parkash နဲ႔ Priyanka Rani တို႔ဆီ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြဆီက အမိန္႔စာ ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာခဲ႔တယ္။ အဲဒါက to “live like brother and sister” လက္ထပ္ၿပီးေပမဲ႔ ေမာင္ႏွေတြလိုပဲ ေနၾကဖို႔ အမိန္႔ျဖစ္ပါတယ္လို႔ 'Times of India ' က ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႔ သူတို႔ က ေမာင္ႏွမဝမ္းကြဲေတြ ျဖစ္ေနၾကလို႔တဲ႔။ ကဲ ဘယ္သူ႕ကို ဘယ္လိုေျပာရပါ႔။

" ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဘဏ္၊ ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဘဏ္ (MICB) ဘဏ္ေတြနဲ႔အတူ အရင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စီး ပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဦးေတဇ ပိုင္ အာရွစိမ္းလန္းမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဘဏ္ နဲ႔၊ ဦးေဇာ္ေဇာ္ရဲ႕ မက္ဇ္ျမန္မာကုမၸဏီပိုင္ ဧရာ၀တီဘဏ္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္ " ဒါက အရင္တပတ္က အေမရိကန္အစိုးရက ဘဏ္ေလးခုကို အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတဲ႔ ဗြီအိုေအ သတင္းပါ။

ေမး ။ ။ ေငြျဖဴနဲ႔ ေငြမည္း ျခားနားခ်က္က ဘာပါလဲ။
ေျဖ။ ။ ေငြျဖဴက ေဟာင္းႏြမ္း စုတ္ျပတ္ေနတတ္ၿပီး ေငြမည္းေတြက အသစ္စက္စက္ အုပ္လိုက္ တစ္ထပ္ႀကီး ရွိေနတတ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ေငြမည္းကို ေငြျဖဴျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ဒီအတိုင္းပဲ ထားလိုက္ပါ။ ၾကာရင္ ျဖဴသြားပါတယ္။ ( ေျဖဆိုသူေတြက ဦးေတဇနဲ႔ ဦးေဇာ္ေဇာ္ မဟုတ္ပါ )




 ကမ္းလက္ 

“လူပီသဖို႔ ငိုရမယ္ (I cry, therefore I am)”


Humanity’s sob story.
By Michael Trimble.

( နယူးေယာက္ တိုင္းက မ်က္ရည္မ်ားရဲ႕ သမိုင္း စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ သုေတ သနေဆာင္း ပါးပါ။ စိတ္ဝင္စားမိလို႔ ျပန္လိုက္တာပါ။ ရွည္လြန္းလို႔ သုံးရက္ ခြဲတင္သြားပါမယ္။)

၂၀၀၈- ခုႏွစ္တုန္းက ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံ Muenster မွာရွိတဲ့ တိရိစ ၦာန္ရံုထဲက ဂါနာ (Gana) လို႔ေခၚတဲ့ ေဂၚဇီလာမႀကီးက ေဂၚဇီလာေလး တစ္ေကာင္ေမြး တယ္။ သံုးလၾကာေတာ့ ေဂၚဇီလာေလး ဆံုးသြားတယ္။ ေျဖဆည္ မရ ေၾက ကြဲေနရွာတဲ့ ဂါနာရဲ့ဓာတ္ပံုေတြလည္း မီဒီယာေပၚမွာ ပလူပ်ံလို႔ေနတာပဲ။ အသည္းကြဲ ေဂၚဇီလာမႀကီးဟာ အသက္မရွိေတာ့တဲ့ ေဂၚဇီလာေလးကို ဝမ္းနည္းတႀကီး ေပြ႔ဖက္လို႔ထားတယ္။ ေဂၚဇီလာမႀကီးကိုၾကည့္ခ်င္လို႔ လာ ၾကတဲ့ လူပရိသတ္ႀကီးဆိုတာလည္း မနည္းမေနာပဲ။

ေျပာရမွာေတာ့ အားနာစရာပါ။ ဂါနာဟာ ဝမ္းနည္းတတ္ေပမယ့္ ငိုေတာ့ မငို တတ္ပါဘူး။ ငိုေၾကြးျခင္းနဲ႔ မ်က္ရည္က်ျခင္း တစ္ထပ္တည္းက်တာဆိုလို႔ လူဆိုတဲ့ သက္ရွိသတၱဝါပဲရွိပါတယ္။ ဒမ္ဘုိတို႔ ဘန္ဘီတို႔ကို ေတာင္းပန္ စ ကား ေျပာရပါလိမ့္ဦးမယ္။ တိရိစ ၦာန္ေတြ ငိုတတ္တယ္ဆိုတာ သိပၸံနည္းက် သက္ေသျပလို႔ မရပါဘူး။

ေဂၚဇီလာေတြကို အထူးျပဳေလ့လာေနတဲ့ Dian Fossey နဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီေတြကို အထူးျပဳေလ့လာေနတဲ့ Jane Goodall တို႔အဆိုအရ တိရိစ ၦာန္ေတြရဲ့ မ်က္ရည္နဲ႔ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းမွဳ ဆက္စပ္လို႔ မရပါဘူး။ “the emotional Lives of Animals” စာအုပ္ကိုေရးတဲ့ Marc Bekoff အဆိုအရ တိရိစ ၦာန္ရဲ့ မ်က္ရည္ဟာ မ်က္ရည္သက္သက္ပါ။ ဝမ္းနည္းပူေဆြးမွဳနဲ႔ ဆက္စပ္မေနျပန္ ပါဘူး။ ဆင္ေတြကို အထူးျပဳေလ့လာေနတဲ့ မစၥတာ Jeffery Moussaieff နဲ႔ Mrs. Susan McCarthy တို႔ကလည္း ဆင္ေတြဝမ္းနည္းလို႔ ငိုတယ္ဆိုတာ မေတြ႔ဖူးသေလာက္ပါလို႔ ဆိုခဲ့ျပန္ပါတယ္။

တိရိစ ၦာန္ေတြ မ်က္ရည္က်တယ္ဆိုတာကေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမ်က္ရည္က နာက်င္မွဳေၾကာင့္ ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ တုန္႔ျပန္မႈသက္သက္ သဘာ ဝအရ ထြက္လာတဲ့မ်က္ရည္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္ရည္က မ်က္လံုး ရဲ့စြတ္ စုိမွဳကို အကာအကြယ္ေပးပါတယ္။ ပရိုတိန္းဓာတ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို လည္း ေစာင့္ေရွာက္ေပးထားႏိုင္ပါတယ္။ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းမွဳနဲ႔ မ်က္ရည္ ဆက္ စပ္ၿပီး က်လာတာကေတာ့ လူသားမွာသာရွိတယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခုိင္အမာ လက္ကိုင္ထားၾကဆဲပါ။

ကေလးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ေမြးၿပီးလို႔ ႏွစ္ရက္အတြင္းမွာပဲ ဝမ္းနည္းတဲ့ မ်က္ႏွာ ဝမ္းသာတဲ့မ်က္ႏွာကို ေဖာ္ျပတတ္ေနပါၿပီ။ ေမြးကင္းစ ကေလး တစ္ေယာက္ဟာ ရက္သတၱပတ္ အနည္းငယ္အတြင္းမွာ မငိုတတ္ဘူးဆုိရင္ အသက္ရွင္ဖို႔ လမ္းစမရွိပါဘူး။

ကေလးေမြးၿပီးလို႔ ေလးငါးလအတြင္းမွာပဲ အဲဒီကေလးနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ ဆက္ဆံေရးဟာ ခံစားမွဳေတြနဲ႔ ျပည့္သိပ္ဖြဲ႔ခ်ည္ေနပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူ႕ရဲ့ ခံစားခ်က္ကိုေဖာ္ျပဖုိ႔ ကေလးက ငိုျပတာမ်ိဳးေတြပါ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႀကီးျပင္းလာျပန္ေတာ့လည္း မ်က္ရည္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမွဳဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္ရဲ့ အထင္ကရ ဆက္သြယ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ေနျပန္ပါေသးတယ္။ ငိုေၾကြးျခင္းဆုိတာ ရယ္ေမာျခင္း လိုပါပဲ။ လူသားရဲ့ စၾကာဝဠာဆိုင္ရာ ခံစားမွဳျပယုဂ္တစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမွဳေတြအေပၚအေျခခံ၊ လိင္ကြဲျပားမွဳေတြအေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ရယ္ေမာမွဳေလာက္ေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထုတ္ေဖာ္မျပ တတ္ၾကပါဘူး။ လက္လည္းသိပ္မခံၾကပါဘူး။ တကယ္က ေပ်ာ္ရႊင္မွဳ ထက္ ေၾကကြဲမွဳက ပိုၿပီးအေရာင္အေသြးစံုလင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေၾကကြဲၿပီး ငိုမိၾကတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ငိုေၾကြးပံုေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး အသြင္ကြဲေနတတ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အမ်ိဳးသားေတြထက္ ပိုငိုတတ္ၿပီး ပုိၿပီးလည္း ရွိဳက္ႀကီး တငင္ ရွိတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သူတို႔ခံစားမွဳ အရွိန္ျမင့္မားေနတဲ့ အခ်ိန္ မ်ိဳးေတြမွာေပါ့။ ဒါဟာ ကြဲျပားတဲ့ ဟုိမုန္းဓာတ္ သဘာဝေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္သလို လိင္ကြဲျပားမွဳေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ငိုေၾကြးျခင္းလိုပါပဲ၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း ကမၻာတစ္ဝွမ္းလံုး မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက အမ်ိဳးသားေတြထက္ပိုၿပီး ျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ ဒါဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အမ်ိဳးသားေတြနဲ႔တန္းတူ အခြင့္ အေရး မရခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္မ်ား ျဖစ္ေလမလားဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပ ခ်က္လည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူမွဳေရးႏွိမ္ခ်ခံရတာ၊ တခါတရံ အၾကမ္း ဖက္မွဳ ခံရတာေတြအထိ ရွိတတ္တာေတြလည္း ပါႏိုင္ပါတယ္။

" မ်က္ရည္က်ဖို႔ ေသးမႊားတဲ့ကိစၥရယ္လို႔ မရွိ "

အမ်ိဳးသားေတြဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြထက္ ငိုတဲ့အခ်ိန္ပိုနည္းတာတင္ မကပါ ဘူး။ သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ မ်က္ရည္က်ရတယ္ဆိုတာကိုလည္း အမ်ိဳးသမီးေ တြေလာက္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာမျပတတ္ပါဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္ သူမ်ား မသိေအာင္ ေယာက်ၤားေတြက ခိုးခိုးငိုတတ္ၿပီး သူတို႔ငိုုတာ သူမ်ားေတြ သိသြားရင္လည္း ေတာင္းပန္စကား အမ်ိဳးသမီးေတြထက္ ပိုေျပာတတ္ၾက တယ္။ သူတို႔ တကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြ ဆံုးပါးတဲ့အခါနဲ႔ ဘာသာေရး ဓေလ့ထံုးစံနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အမ်ိဳးသားေတြလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြလိုပဲ မ်က္ရည္က်တတ္တယ္လို႔ သုေတသနအရ သိရပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က တာဝန္ယူထားရသူ၊ ေစာင့္ေရွာက္ ထားရသူ၊ ကာကြယ္ေပးထားရသူေတြ ဆံုးပါးသြားရင္ ေယာက်ၤားေတြက ပိုငိုတတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ရွိတ္စပီးယားရဲ့ ကမၻာေက်ာ္ Coriolanus ထဲမွာေတာ့ “ It is no little thing to make mine eyes to sweat compassion” လို႔ ေျပာထားတယ္။ ငါ့မ်က္လံုးထဲမွာ ကရုဏာမ်က္ရည္ေဝဖို႔ ေသးမႊားတဲ့ အရာရယ္လို႔ မရွိဘူး လို႔ ျပန္ရင္ သင့္ေတာ္မယ္ထင္ပါတယ္။


ဇင္ေဝေသာ္

စူပါမ်ားၾကား ရပ္တည္ျခင္း ( ၈:၄ )


( ဒီေန႔ လီကြမ္းယုရဲ႕ Hard Truths( to keep Singapore going ) ကို ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ Ch 8 Standing among Giants ပါ။ ေမာင္ျမတ္မိုး ဘာသာျပန္ထားတာ ရိွေပမဲ႔ စာအုပ္ေဈးႏႈန္း ရွစ္ေထာင္ ( ၈၀၀၀ ) က်ပ္ ဆို တာရယ္၊ ဘာသာျပန္ပံု မတူတာရယ္၊ ဘေလာ႔ဂ္မွာက ေကာင္းႏိုးရာရာ ေ႐ြး တင္လို႔ ရတာရယ္ေၾကာင္႔ ဆက္တင္ပါ႔မယ္။ ဒီေန႔ ၂၀၀၉၊ ၂၀၁၀ က ျမန္မာ႔ အေပၚ လီကြမ္းယု အျမင္နဲ႔ စလိုက္ပါတယ္။ ဆရာတင္ေမာင္ဝင္းရဲ႕ ကြန္မင့္ ကို ျပန္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္သြားတာေပါ႔။ )

ေမး ။ ။ ျမန္မာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အေကာင္းဆံုး ၾကည့္လို႔ရတဲ့အျမင္က ဘာပါ လဲ။ ဒီဆယ္စုႏွစ္ေတြထဲ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ပါသ လား။

ေျဖ ။ ။ ေတာ္လွန္ေရး တစ္ခုခုေတာ့ျဖစ္မွ အေျပာင္းအလဲျဖစ္မွာ။ ေတာ္ လွန္ေရးဆိုရာမွာ စိတ္ဓာတ္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး၊ အၾကမ္းဖက္ ေ တာ္လွန္ေရး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လက္ရွိေခါင္းေဆာင္က ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနႏိုင္မွာလဲ။ ေနာက္တက္လာမယ့္ ေခါင္းေဆာ င္ကေရာ ဘယ္ေလာက္ခံမွာလဲ။ဒီကိစၥက လူငယ္စစ္ဗိုလ္ေတြဆီ ေရာက္သြား မွာ။ သူတို႔က အထီးက်န္ေနတယ္။ ထိုင္း တိုးတက္လာတာကို လွမ္းျမင္ေန ရတယ္။ လူႀကီးေတြက ခ်မ္းသာၿပီးရင္း ခ်မ္းသာ၊ ႏိုင္ငံက မြဲၿပီးရင္း မြဲ။ အရည္အေသြးမမီတဲ့ ေဒါက္တာေတြ၊ ေဆးမရွိတဲ့ ေဆးရံုေတြ၊ မစြံတဲ့ ပညာေရး။ ဘယ္သူက ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ဒီလုိ ျမင္ခ်င္မွာလဲ။

သူတို႔က ဦးေႏွာက္နည္းနည္း ရွိမယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ တံခါးဖြင့္ရမွာပဲ။ တံခါးဖြင့္ လိုက္ရင္ လူထုကို ပညာသင္ေပးရေတာ့မယ္။ ပညာတတ္ေတြျဖစ္ကုန္ရင္ အ က်ိဳးဆက္ေတြက လိုက္လာမွာ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဒီလိုလုပ္မယ္ (ဖြင့္ေပးလိမ့္မယ္) လို႔ ငါေတာ့ မျမင္မိဘူး။

ငါကိုယ္တိုင္ လက္ေျမွာက္ထားရတာ။ အေမရိကန္အရာရွိေတြ ေရာက္ေရာက္လာတိုင္း လူငယ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြနဲ႔ စကားေျပာပါလို႔ ငါေတာင္းဆုိေနၾကတယ္။ ငါ ခင္ညြန္႔နဲ႔ စကားေျပာတယ္။ သူတို႔အထဲမွာ သူက ေခါင္းအေကာင္းဆံုး။ ေထာက္လွမ္းေရး အႀကီးအကဲ။ အင္ဒိုနီးရွားနည္းအတိုင္း က်င့္သံုးၾကဖို႔ ငါနားခ်ခဲ့ဖူးတယ္။ မင္းရဲ့ စစ္ဝတ္စံုကို ခြ်တ္၊ အရပ္သားလုပ္၊ ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ၿပိဳင္ပါလုိ႔ ငါေျပာတဲ့ လမ္းစဥ္ကို သူတို႔ စလိုက္ေနၾကၿပီ။ ခဏေနေတာ့ ဆူဟာတိုက ျပဳတ္ ပါေလေရာ။ သူတို႔က ေျပာတယ္။ ငါ့အႀကံက မေကာင္းတဲ့ အႀကံဥာဏ္ႀကီး တဲ့။
ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း ငါ့ကုိ ဆက္မေမးနဲ႔ေတာ့။ ငါ့ဘဝထဲကေန သူတို႔ကို ထုတ္ပယ္လိုက္ၿပီးၿပီ။

ေမး ။ ။ စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ လီရွန္လြန္းနဲ႔ နာဂ်စ္ရာဇတ္တို႔ တန္ဂြ်န္ပါဂါမွာရွိတဲ့ ရထားဘူတာရံုႀကီးကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး အေဆာက္အဦေတြ ေဆာက္ၾကဖို႔ အထင္ကရ သေဘာတူညီမႈႀကီး ရ ခဲ့ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဂ်ိဳဟုိးနဲ႔ဆက္သြယ္ဖို႔ MRT (Mass Rapid Transit) တံတားေဆာက္ဖို႔လည္း သေဘာတူညီမႈ ရခဲ့ၾကတယ္။ အီစကန္ဒါ နယ္က စင္ကာပူစီးပြားေရးသမားေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳးစားေန ၾကတယ္။ ဒီလို စီးပြားေရးပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္လာတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေကာင္းဖက္က ျမင္မိပါသလား။ စီးပြားေရးအရ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံဟာ ဘယ္ေလာက္ နီးနီးကပ္ကပ္ အတူလက္တြဲ သြားႏိုင္ပါ့မလဲ။

ေျဖ ။ ။ စင္ကာပူက စီးပြားေရးအားျဖင့္ အၿမဲတမ္း သက္ဝင္ လႈပ္ရွားေန တဲ့ ႏိုင္ငံပဲ။ အထူးသျဖင့္ ေတာင္ပုိင္း ဂ်ိဳဟုိးလို နယ္ေျမေတြမွာ စင္ကာပူနဲ႔ အတူလက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ စင္ကာပူက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ မႈေတြနဲ႔ စီးပြားေရးသမားေတြကို သူတို႔က ႀကိဳဆိုသင့္တာေပါ့။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္က ဒါကို သေဘာေပါက္တယ္။ အဲဒီ ေဒသေတြကို သူက ဖြံ႔ၿဖိဳးေစ ခ်င္တာ။ စီးပြားေရး အေရးပါမႈက သိပ္အားေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယထာ ဘူ တ မက်တဲ့ သူတို႔ႏိုင္ငံေရးေပၚလစီက ဒီစီးပြားေရး ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္မႈ ကို ေရွ႕ဆက္ခြင့္ ျပဳမလားဆိုတာကေတာ့ သံသယရွိစရာပဲ။ ဘယ္ေလာက္ နီးနီးကပ္ကပ္ ပူးေပါင္းလို႔ ရႏုိင္မလဲဆိုတာကေတာ့ မေလးရွားရဲ့ သေဘာ ထားအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ပင္နီဆူလာထဲ ဝင္လာတဲ့ စင္ကာပူးရီးယန္း စီးပြားေရးသမားေတြကို ႀကိဳဆိုရမယ္။ သူတို႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံတာေတြဟာ စိတ္ ခ်ရပါတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳး ေပးထားႏိုင္ရမယ္။

ေမး ။ ။ အေမရိကနဲ႔ တရုတ္၊ (သို႔) တရုတ္နဲ႔ အိႏၵိယ မသင့္မျမတ္ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ စင္ကာပူက တစ္ဖက္ဖက္ကို ကပ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္သင့္သလား။

ေျဖ ။ ။ တရုတ္နဲ႔ အိႏၵိယတို႔ ျပႆနာျဖစ္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ေနပါဦး၊ ဘာအ တြက္ ျပႆနာ ျဖစ္ရမွာလဲ။ ဟိမဝႏၱာေတာင္အတြက္လား။

ေမး ။ ။ သူတို႔က နယ္နိမိတ္ခ်င္းစပ္ေနတာ။ အရွည္ႀကီးပဲ။

ေျဖ ။ ။ အဲဒီ နယ္နိမိတ္ေတြရဲ့ တန္ဖိုးကဘာလဲ။ ေတာင္ေပၚက သစ္ပင္ေတြ လား။ အိႏၵိယကို က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္၊ တစ္ဘီလီယံရွိတဲ့ လူထုႀကီးရဲ့ တာဝန္ေတြကိုယူ၊ ဒီလိုလား။ ဘာအဓိပၸါယ္ရွိမွာလဲ။
အိႏၵိယေတြကေရာ။ တိဗက္ကို သိမ္းမွာလား။ ဘာလုပ္မွာလဲ။
အိႏၵိယန္းေတြက ဒလိုင္းလားမားကို ဓမၼသာလကေန ႏွင္ထုတ္ၿပီး တိဗက္ နယ္စပ္ကို သြားအေနခိုင္းမွာလား။ မလုပ္ဘူး။ ဒလိုင္းလားမား တိဗက္နယ္ စပ္နဲ႔ နီးနီးေလးမွာ ေနတာကို တရုတ္က သေဘာမေတြ႔ဘူး။ သူတို႔ႏွစ္ႏိုင္ငံ လံုးက ႏ်ဴးကလီးယားေတြရွိေနေတာ့ သူတို႔ခ်င္း စစ္ပြဲႀကီးျဖစ္လို႔ကို မရဘူး။
သူတို႔က ဘာအတြက္ တိုက္မွာလဲ။ ရလာဒ္က ဘာလဲ။
အေမရိကန္ေတြကေရာ တ႐ုတ္ကိုတိုက္ၿပီး အေရွ႕အာရွကို ထိန္းခ်ဳပ္မလား။ အေရွ႕အာရွအတြက္ တရုတ္က တိုက္ေနစရာကို မလိုဘူး။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူတို႔က စီးပြားေရးဆက္သြယ္မႈကို တိုးခ်ဲ႕မွာ။ သူတို႔ရဲ့ ၁.၃ ဘီလီယံ လူဦးေရေစ်းကြက္ကို အေရွ႕အာရွႏုိင္ငံေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးမွာ။ အာဆီယံ ဆယ္ႏိုင္ငံထဲက ခုႏွစ္ႏိုင္ငံနဲ႔ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ သေဘာတူညီမႈရထားတဲ့ သံုးႏိုင္ငံထဲမွာ တရုတ္ျပည္ပါတယ္။ သူတို႔ စီးပြားေရးတံခါး စဖြင့္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၀ - ခုႏွစ္ေတြကတည္းက ဒီႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ေရာင္းလုိက္ဝယ္လိုက္ လုပ္ေနတာ။ လာမည့္ (၁၀) ႏွစ္၊ ႏွစ္ (၂၀) အတြင္းမွာ တရုတ္ျပည္ဟာ အေရွ႕အာရွႏုိင္ ငံေတြနဲ႔ သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္စီးပြားေရးမွာ နံပါတ္တစ္ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
ကုန္သြယ္မႈမွာ အေမရိကန္ေတြက ဘယ္လိုလုပ္ တရုတ္ကို ယွဥ္ႏိုင္မွာတုန္း။

ေမး ။ ။ လာမယ့္ ႏွစ္ - ၂၀၊ ၃၀ အတြင္းမွာ တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ အေမရိကတို ႔ၾကားမွာ စစ္မက္ျဖစ္ပြားဖို႔ မရွိႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒီကာလအတြင္းမွာပဲ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြၾကားမွာ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိလာႏိုင္ပါသလား။ စင္ကာပူအတြက္ စိုးရိမ္စရာတစ္ခုခု မရွိႏိုင္ဘူးလား။

ေျဖ ။ ။ ပထမဆံုး ငါတို႔မွာ စြမ္းရည္ျမင့္တဲ့ ကာကြယ္ေရးတပ္ မရွိဘူးဆို ရင္ေတာ့ မေလးရွားနဲ႔ အင္ဒိုနီးရွားက လာၿပီး ျပႆနာရွာႏိုင္တယ္။ ထိကပါး၊ ရိကပါးလုပ္တာမ်ိဳးကို ေျပာတာ။ ေျဗာင္ဝင္တိုက္ရဲမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကုလသမဂၢလံုၿခံဳေရးေကာင္စီက ရွိေနတာ။ ၿပီးေတာ့ ငါတို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ႏိုင္ ငံေတြရဲ့ ဆက္ဆံေရးကလည္း ရွိေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေမာက္ကမျဖစ္ ရုံေလာက္ေတာ႔ လုပ္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔က လာလုပ္ရင္ တို႔ကလည္း ျပန္တြယ္ မွာပဲ။

ၿပီးေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံေတြ ရွိဦးမလဲ။ ဖိလစ္ပုိင္နဲ႔ အင္ဒိုနီးရွား။ ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ ဗီယက္နမ္၊ စစ္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းမျမင္ပါဘူး။ အင္ဒိုနီးရွားက ျမန္မာကို တိုက္မွာလား။ မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြထဲမွာ တို႔ေလာက္ ေခတ္မီတဲ့စစ္တပ္ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ မရွိဘူး။ တို႔ဆီကလူေတြက ပိုလည္း ပညာတတ္တယ္။ အားလံုးကြန္ျပဴတာနဲ႔ ထိန္းထားတာ။ ပိုင္အိုနီးယားမဂၢဇင္းကို ဖတ္ၾကည့္။ “3G SAF” (Third Generation Singapore Armed Forces - တတိယမ်ိဳးဆက္ စင္ကာပူ စစ္အင္အား) ဆိုတာပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ တို႔မွာ အင္အားဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ဆိုတာ အျမြက္ေလာက္ေတာ့ ေတြ႔ႏိုင္တာပဲ။ ဒီေဒသထဲမွာ ဒါေတြက ဘာလုပ္ရမွာလဲ။

ဒီစနစ္ေတြနဲ႔ အသားက်ေနၿပီးသား။ ထိပ္တန္းစစ္ဗိုလ္ေတြတင္ မကဘူး။ စစ္ပြဲမွာ အမွန္တကယ္ စစ္ဆင္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္္ေတြလည္း လိုအပ္တယ္။ ဘယ္လို ဗိုလ္မွဴးေတြလဲ၊ ဘယ္လို ဆာဂ်င့္ေတြလဲ၊ ဒါေတြ ရွိေနရမယ္။

 ဇင္ေ၀ေသာ္

စကားႏွစ္ခြန္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ ( Elite နဲ႔ တပ္မေတာ္ )


Elite ဆိုတာရဲ႕ အဓိပၸါယ္က..?
၁ ။ ၁၈၆၃ မတိုင္မီက Elite ရဲ႕ အေမရိကန္ အဂၤလိပ္ အဓိပၸါယ္က ရုံး ဝန္ထမ္းတစ္ခုခုအတြက္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ခံရသူ တဲ႔၊
၂ ။ အဲဒီ ၁၉ ရာစု ေနာက္မွာေတာ႔ Elite က အထက္တန္လႊာ လူတန္းစား ကို ၫႊန္းဆိုလာတယ္။
၃ ။ လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ႔ ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ႀကီးေတြက ဘြဲ႔ရၿပီး သူမ်ားထက္ သူတို႔က အၿမဲတန္း ပိုေတာ္တယ္လို႔ ထင္ေနတဲ႔ လူေတြလို႔ အဓိပၸါယ္ရိွလာျပန္တယ္။
၄ ။ ဒါနဲ႔ ဆက္စပ္သြားၿပီး အဲဒီ Elite ေတြက အိမ္ျဖဳေတာ္နဲ႔ နယူးေယာက္ ၿမိဳ႕ေတြကိုသြားၿပီး ျပည္သူ႕ဘ႑ာေတြကို ျဖဳန္းတီးေတာ႔တယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေနာက္ဆုံး Elite ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ျပည္သူ႕ဘ႑ာေတြကို ျဖဳန္း တီးသူ တဲ႔။
ေနာက္ဆုံးဖြင္႔ဆိုခ်က္က အဘိဓာန္ထဲေတာ႔ မပါေသးဘူးေပါ႔။

ဒါနဲ႔ဆက္ၿပီး " တပ္မေတာ္ " ဆိုတဲ႔ စကားလုံးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း အပ်င္းေျပေတြးၾကည္႔မိတယ္။ မွားလည္း အပ်င္းေျပအမွားပဲ။

၁ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လက္ထက္က " တပ္မေတာ္ " ဆိုတဲ႔ စကားလုံးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသက္စြန္႔သူ လူတန္းစားလို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ လူထုက သိပ္ခ်စ္၊ သိပ္ရိုေသၾကတဲ႔ လူတန္းစား ေပါ႔။
၂ ။ ဦးေနဝင္းလက္ထက္မွာ " ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ေခ်ာက္ထဲက်ဖို႔ လက္တစ္လုံးအလိုမွာ " ျမန္ျမန္က်သြားေအာင္ ေသနပ္နဲ႔ ပစ္ခ်လိုက္တဲ႔ လူတန္းစားဆိုတဲ႔အဓိပၸါယ္နဲ႔ ( လူထုက အခ်စ္ေလ်ာ႔ ) ဦးေနဝင္းရဲ႕ ေနဝင္႐ိုးတရီမွာေတာ႔ ေက်ာင္းသား၊ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူေတြနဲ႔ေတြ႔ရင္ " ေသနပ္ကို မိုးေပၚေထာင္ မပစ္ဘူး " ဆိုတဲ႔ လူတန္းစား တစ္ရပ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရေနျပန္ေရာ ( က်န္သမ်ွ ကုန္ေရာ )။
၃ ။ ဦးသန္းေရႊ လက္ထက္မွာေတာ႔ " တပ္မေတာ္ " ဆိုတာ ရာထူးရွိတုန္း မိသားစုနဲ႔ (ပနံသင္႔တဲ႔ ) ေဆြမ်ိဳးေတြအတြက္ ေငြရႏိုင္သေလာက္ ရေအာင္ရွာၾကတဲ႔ ဘစ္စနစ္ မန္း အႀကီးစားၾကီးေတြလို႔ အဓိပၸါယ္ ရေနျပန္ေရာ။ ( လူထုက သိပ္ေၾကာက္၊ သိပ္မုန္းတဲ႔ လူတန္းစား ေပါ႔ )
၄ ။ အခုေတာ႔ ေခါင္းေပါင္းစ ေထာင္ေထာင္ ေျပာင္းဝတ္လာတဲ႔လူတန္းစား တခ်ိဳ႕နဲ႔ ေဒၚစုရဲ႕ ပညာေရး ရံပုံေငြအတြက္ လႉရင္း အေႂကြးျပန္ေပးလာတဲ႔ လူတန္းစား တစ္ရပ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရွိေနတယ္။ ( ဟုတ္ေလမလား လူတန္းစား ေပါ႔ )
မွားရင္ ျပင္ၾကဗ်ာ။ ေျပာၿပီးပါပေကာ၊ မွားလည္း အပ်င္းေျပအမွားပဲလို႔။



ဇင္ေဝေသာ္