လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ (၄)


(အေမး အေျဖ)

ေမး ။ ။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးက ႐ုတ္တရက္ႀကီး တုိးတက္လာၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ေျပာင္းလဲမႈကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေႏွးေကြးေနတယ္။

ေျဖ ။ ။ ဒါဆုိရင္ေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သမုိင္းဆီကုိ ျပန္လွည့္ ၾကည့္သင့္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ သမုိင္းမွာ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ အားေကာင္းေနျခင္းဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ တစ္ခုပဲ။ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ အားနည္း ရင္ ျပႆနာေတြ တစ္ခုခ်င္တက္ၿပီ၊ ဒီလုိေပါ့။ ဒါက ေရွးေဟာင္း တ႐ုတ္စစ္သူႀကီးေတြရဲ႕ ေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့တာ။ လူတုိင္းဟာ သူ႔ဥပေဒနဲ႔ သူခ်ည္းပဲ။ ဒီ အေျခခံမူကေန ေသြဖီၿပီး ႀကီးႀကီးမားမား ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျမ င္ေတြ႔လာႏုိင္စရာ ရွိတယ္လုိ႔ မထင္မိဘူး။

ေမး ။ ။ ဗဟုိအားျပဳတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္ဆုိတာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ သံတူေၾကာင္း ကြဲပဲလား။

ေျဖ ။ ။ လက္ရွိအေနအထားအရဆုိရင္ ဒါ အမွန္ပဲေပါ့။ ဒါဆုိ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီ ဆုိတာကေရာ ဘာလဲ။ ဒါက အမည္ပဲက်န္ေတာ႔တာ။ သူတုိ႔ ကြန္ျမဴ နစ္ လုံးဝ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါက တံဆိပ္အေဟာင္း၊ ပုလင္းအေဟာင္းထဲက ဝုိင္အသစ္လုိပဲ။

ေမး ။ ။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံေရး ပုံသ႑ာန္ေတြက မေျပာင္းလဲေသးဘူး၊ အရင္ အ တုိင္းပဲ။

ေျဖ ။ ။ ႏုိင္ငံေရး ပုံသ႑ာန္နဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒက အျပန္အလွန္ တုိက္ခုိက္ေန တာပဲ။ တ႐ုတ္ဆုိ႐ုိးစကားတစ္ခု ရွိတယ္။ ေတာင္တန္းက ျမင့္မားေနရင္ အ နားမွာ အင္ပါယာလည္း မရွိဘူးတဲ့။ သူ႔ေတာင္မွာ သူ အင္ပါယာပဲ။ ဒီစနစ္ က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက တည္ရွိေနခဲ့တာ။

ေမး ။ ။ အေျပာင္းအလဲေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာင္ ဒီစနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ အခ်ိန္ အေတာ္ယူရဦးမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါသလား။

ေျဖ ။ ။ အင္း … အခု ဗဟုိအစုိးရက ဟယ္လီေကာ္ပတာေတြ၊ အင္တာ နက္ေတြ၊ ဆဲလ္ဖုန္းေတြ၊ လုံၿခံဳေရးအတြက္ ေခတ္မီပစၥည္း တပ္ဆင္မႈေတြကုိ သုံးစြဲလာေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေျခခံ စိတ္ဓာတ္က ေျပာင္းလဲ မလာေသးဘူး။

ေမး ။ ။ အနာဂတ္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ေကာ ဘယ္လုိလဲ။ သူတုိ႔က သတင္းေတြအားလုံး ရယူႏုိင္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ေခတ္ ေရာက္ရင္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ညီမွ်လာမယ္လုိ႔ မထင္မိဘူးလား။ ၿမိဳ႕ေတြမွာ ရွိတဲ့ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားနဲ႔ လယ္သမားလူတန္းစားေတြကုိ ၾကည့္ရင္ေကာ ဘယ္လုိလဲ။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဝင္ေငြ မညီမွ်မႈေတြကုိ သိလာၿပီး အုံၾကြမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ မလား။

ေျဖ ။ ။ ဒီလုိ အုံၾကြမႈေတြ လုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ ဂြမ္ေဒါင္းျပည္နယ္၊ ဝူကန္ေက်းရြာမွာ အုံၾကြမႈ ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ျပည္နယ္ရဲ႕ လက္ေထာက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ကုိယ္တုိင္ဆင္းၿပီး ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းေ ပးႏုိင္ခဲ့တယ္။ သူတုိ႔မွာ အစြမ္းရွိတဲ့ လူထုလုံၿခံဳမႈနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ ရွိတယ္။

ေမး ။ ။ ဒီအခ်က္က သူတုိ႔အာဏာ တည္ၿမဲဖုိ႔အတြက္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ား ျဖ စ္ေနမလား။ အစုိးရ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အာဏာသုံးၿပီး သူတုိ႔အာဏာ တည္ၿမဲဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာပဲ။ အထူးသျဖင့္ အေရွ႕ဥေရာပနဲ႔ ဆုိဗီယက္ျပ ည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံေတြမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ က်႐ႈံးခဲ့ၾကတယ္။

ေျဖ ။ ။ တ႐ုတ္ျပည္က အေရွ႕ဥေရာပနဲ႔ မတူဘူး။ အေရွ႕ဥေရာပဆုိတာက တစ္ေခတ္ဆန္းလုိ၊ လြတ္ေျမာက္လုိ၊ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚလုိတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းထဲမွာ ပါတယ္။ လူတုိင္းကလည္း တီထြင္ႀကံဆႏုိင္ ၾကတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္က တ႐ုတ္ျပည္၊ သပ္သပ္ပဲ။ ေရွ႕မွာ ငါေျပာခဲ့သလုိပဲ၊ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ယုံၾကည္မႈက ဗဟုိက အားေကာင္းရင္ ႏုိင္ငံလည္း လုံၿခံဳေ အးခ်မ္းတယ္။ ဗဟုိက အားနည္းရင္ ႏုိင္ငံလည္း မလုံၿခံဳေတာ့ဘူး။

ေမး ။ ။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မူဝါဒကေန လုံးဝ အက်ိဳးအျမတ္ မရရွိႏုိင္ တဲ့ ေတာေန လူတန္းစားေတြက ဒီစနစ္ႀကီးကုိ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္လာ ၿပီး ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ႀကိဳးစား မလာႏုိင္ဘူးလား။

ေျဖ ။ ။ သူတုိ႔က စုစုစည္းစည္း မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔က ၿမိဳ႕ေပၚက လူလတ္ တန္းစားေတြထဲကုိ ဝင္ဆန္႔ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားၾကလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔ အနာဂတ္ဘဝ ကုိ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြအေနနဲ႔ သူတုိ႔ မ႐ႈျမင္ၾကပါဘူး။ ဒါဆုိပုိၿပီး ျပႆ နာေတြ တက္လာမွာေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတုိ႔ဟာ ၿမိဳ႕ေပၚက လူေတြထဲ ဝင္ ဆန္႔ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားၾကမွာ ျဖစ္တယ္။

ေမး ။ ။ ဒီလူေတြ ၿမိဳ႕ေပၚက လူတန္းစားေတြထဲ ဝင္ဆန္႔လာႏုိင္ဖုိ႔ တ႐ုတ္ျ ပည္ရဲ႕ လူမႈေရး ဆက္သြယ္မႈက အလုံအေလာက္ အကူအညီ ေပးထားႏုိင္ ပါ့မလား။

ေျဖ ။ ။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ လူမႈေရး ဆက္သြယ္မႈက အထုိက္အေလ်ာက္ေတာ့ ရွိေနၿပီလုိ႔ ထင္တယ္။ သူတုိ႔ ခံစားမႈထဲမွာ ဒါကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ ရွိၾကပုံေတာ့ မရဘူး။ ငါ့အေတြ႔အႀကံဳအရ ၿဗိတိန္ကုိ ဥပမာအေနနဲ႔ ၾကည့္လုိ႔ရတယ္။ မ်ိဳးဆက္တုိင္းဟာ အထက္တန္းလႊာ လူတန္းစားကုိ ေမြးထုတ္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔က ေမြးလာတဲ့ ကေလးေတြကလည္း အထက္တန္းလႊာ အ ခ်င္းခ်င္းပဲ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတယ္။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔က ေမြးလာတဲ့ ကေလးေတြ ကလည္း မ်ိဳး႐ုိးဗီဇအလုိက္ ထိပ္တန္း ကေလးေတြပဲ ျဖစ္လာၾကျပန္တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္အေနနဲ႔ ဒီအေနအထားကုိ ေရာက္ဖုိ႔ အခ်ိန္ အေတာ္ ယူရလိမ့္ ဦးမယ္။
စကၤာပူအေနနဲ႔ကေတာ့ တုိးတက္လာေနတဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးေၾကာင့္ ဒီ အဆင့္ကုိ ေရာက္ဖုိ႔ ခန္႔မွန္းထားတာထက္ ပုိေစာေနလိမ့္မယ္။ ငါတုိ႔ဆီမွာ အေျပာင္းအလဲက သိပ္ျမန္ေနတယ္။ တကၠစီေမာင္းသမားရဲ႕ ကေလးက တကၠသုိလ္ဘြဲ႔ရႏုိင္တယ္။ တကၠစီသမားရဲ႕ ကေလးနဲ႔ လမ္းေဘးေဆးဆုိင္က ကေလး ေတြ႔ၿပီး လက္ထပ္တယ္။ သူတုိ႔က ရလာတဲ့ကေလးက ဗီဇေၾကာင့္ေ ရာ၊ ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ပါ တကၠသုိလ္ဘြဲ႔ေတြ ဘာေတြ ရၿပီး ထိပ္တန္း အဆင့္ကုိ တက္လာႏုိင္တယ္။ သူတုိ႔ဘဝကုိ သူတုိ႔လည္း ေက်နပ္ၾကတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္က လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတုိင္းမွာ ျဖစ္ေနတာပဲ။

အဲဒီအဆင့္ကုိ ေရာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ မေက်နပ္မႈေတြ ျဖစ္ လာၾကတတ္ျပန္ေရာ။ ဒီေတာ့ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြက
“ဟုတ္ၿပီ၊ ဖဲ ထုပ္တစ္ထုပ္လုံး ျပန္ေမႊၿပီး အသစ္ ျပန္စၾကရေအာင္” လုိ႔ ေျပာလာၾကေတာ့တာပဲ။
ကြန္ျမဴနစ္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တာဟာ အဲဒီအတုိင္းပဲ။ ကြန္မင္တန္ လည္း ကန္ခ်တာ ခံလုိက္ရတယ္။ အခု ကြန္ျမဴနစ္ေတြ ေခါင္း ျပန္ေထာင္ လာတယ္။

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္(၁)
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ (၂)

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္ (၃)

ေဒၚျမရီဆိုတဲ႔ မိန္းကေလး


စာဖတ္သူတစ္ေယာက္က လက္ေဆာင္ေပးလို႔ သန္႔ျမင္႔ဦးးရဲ႕ စာအုပ္၊ ျမႏွင္းဆီ ဘာသာျပန္ထားတဲ႔ ေျခရာေပ်ာက္ျမစ္ ကို ေကာက္လွန္လိုက္မိတယ္။ လွန္မိတဲ႔ စာမ်က္ႏွာက ၄၉၂ ပါ။ ဒီမွာ ေတြ႔လိုက္ရတာက
"တကၠသိုလ္ၿပီးဆုံးေသာအခါ ႏုက (ဦးႏုကို ေျပာတာ) သူ႕ေမြးရပ္ေျမမွ ခဲ တစ္ပစ္သာေဝးသည္႔ ပန္းတေနာ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သည္" ပါ။ "ခဲတစ္ပစ္သာေဝးသည္႔ ပန္းတေနာ္သို"႔ မွာ ၿပံဳးလိုက္မိတယ္။ အဂၤလိပ္ အီဒီယံကို တိုက္ရိုက္ျပန္လိုက္ေတာ႔ ၿပဳံးစရာေလး ျဖစ္သြားတာကိုး။ ျမန္မာ႔ စာေပမွာလည္း "ခဲတစ္ပစ္" ဆိုတဲ႔စကားေတာ႔ ရွိတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ သုံးစြဲပုံ မတူဘူး။
ဒါနဲ႔ ဆက္ဖတ္လိုက္ေတာ႔
"ေဒၚျမရီသည္ ေအးေဆးၿပီး ဘာသာတရားကို ႐ိုေသကိုင္းရွိဳင္းေသာ မိန္း ကေလးျဖစ္သည္"
ကို ထပ္ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။
"မိန္းကေလး" လို႔ ဆိုခ်င္ရင္လည္း "ေဒၚ" ေလးေတာ႔ ျဖဳတ္လိုက္ပါ ဆရာမ ရယ္လို႔ ေျပာလိုက္မိပါေသးတယ္။ ဆက္ေတာ႔ မဖတ္ျဖစ္ေသးဘူး။
ဆရာ ေမာင္ေသြးခၽြန္ကေတာ႔ ဒီ ဘာသာျပန္စာအုပ္ကို ေတာ္ေတာ္ ႀကီး ေဝဖန္ထား ဆိုပဲ။
"လီကြမ္းယု နားဝင္မခ်ိဳထဲ" မွာ အဲသလို ၿပဳံးစရာေလးေတြေတြ႔ရင္ စာဖတ္ သူေတြကလည္း က်ေနာ္႔ကို လက္တို႔ၾကပါဦး ေနာ္႔။

ေမာ္ဒန္လူ႕အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ အႏၱရာယ္


အိႏၵိယက information technology ဆိုင္ရာမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ အသက္ ၃၂ ႏွစ္ရွိ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႕ကိုလစာတိုးေပးထားတာကို သိလိုက္တာနဲ႔ သူ႕ေဒါသကို သူ ထိန္းမရျဖစ္သြားခဲ႔ရရွာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႕ေဘာ႔စ္ဆီခ်က္ခ်င္း သြားၿပီး ကြန္ပလိန္းတက္ပါေတာ႔တယ္။ သူ႔ကိုလစာတိုးမေပးသင္႔ေၾကာင္း၊ အရင္လစာအတိုင္းပဲေပးသင္႔ေၾကာင္း အေသအလဲေျပာဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သူ႔ေဘာ႔စ္ကလည္း သူ႕ကြန္ပလိန္းကို မလိုက္ေလ်ာႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ မလိုက္ေလ်ာႏိုင္ဘူးရင္ေတာ႔ သူ႔အေနနဲ႔ ဝမ္းနည္းစြာ (မလႊဲမေလ်ွာင္သာ ) ႏႈတ္ထြက္စာတင္ရေတာ႔မွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၿပီး ႏႈတ္ထြက္စာလည္း တကယ္တင္သြားခဲ႔ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ေတာ႔ သူ႔ကို စိတၱဇအထူးကုဆရာဝန္ဆီ ပို႔လိုက္ၾကပါေတာ႔တယ္။

စိတၱဇအထူးကုဆရာဝန္ Dr Vinod Kulkarni က ဒီကိစၥဟာ သိပ္ၿပီးထူး ျခား တာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အေနနဲ႔ ဒါမ်ိဳးေတြမၾကာမၾကာ ႀကဳံရတတ္ေ ၾကာင္း Bangalore Mirror သတင္းစာကို ေျပာၾကားခဲ႔ပါတယ္။
သူ႕အေတြ႔အႀကဳံအရ ရာထူးတက္ေပးလိုက္လို႔ ေဒါသတႀကီးျဖစ္ေနရတဲ႔ ဘဏ္အရာရွိလည္း ႀကဳံဖူးေၾကာင္း၊ သူ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ေဒါသတႀကီးျဖစ္ေနရ သလဲဆိုေတာ႔ သူ႕ထက္ လုပ္သက္ပိုရင္႔ၿပီး အရည္အခ်င္းလည္းပိုရွိတဲ႔ အရာ ရွိေတြက ရာထူးမတက္ဘဲ သူက ရာထူးတက္ေနလို႔ ပါတဲ႔။

ခပ္ေနာက္ေနာက္လူတခ်ိဳ႕ကေတာ႔ ဒီ စိတ္ဓာတ္ (honesty) သာ ျပန္ ႔ႏွံ႔ သြား႐င္ ေခတ္သစ္လူ႕အဖြဲ႔အစည္းကို ဒုကၡလွလွေပးသြားႏိုင္တယ္ (could destroy modern society) လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

မ်က္ရည္မ်ားသမိုင္း


အိုင္အိုစီ အႀကီးအကဲက ရိုဟိန္ဂ်ာေတြကို ျမင္ရၿပီး မ်က္ရည္မဆယ္ႏိုင္ ျဖစ္ ရသည္ဟု ဆို၏။ ဂါဇာကမ္းေျမွာင္ႏွင္႔ လက္ရွိ ဆီရီးယား၊ အီဂ်စ္တို႔ဆီ ယင္း အႀကီးအကဲႀကီး မေရာက္ဖူးေသးအံ႔ ထင္သည္။ အစၥလာမ္ကမၻာမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းရွိသည္႔ ေနရာက အလြန္ပင္ ရွားပါးလွ ပါသည္။ ငိုမိသည္ဆိုလည္း ငိုမိသည္ေပေပါ႔။ သီဟနာဒနဲ႔ သိပ္မဆိုင္လွ။
ဆိုင္သည္႔ကိစၥကို ခပ္နာနာတို႔ခ်င္သည္။

ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနသည္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားႏွင္႔ တန္ေဆာင္းမုန္းလျပည္ ႔ပြဲေတာ္ကို ငဲ႔ကြက္ျခင္း ကင္းစြာ စကၤာပူမွာလုပ္သည္႔ (သီဟိုဠ္မွ လည္လည္ ဝယ္ဝယ္ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ဦးဆာင္သည္႔) ကထိန္သကၤန္း ဆက္ကပ္ ပြဲ ကို ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ႔မဟာနာယကအဖြဲ႔က ဘာေၾကာင္႔မ်ား "ေခါင္" က စၿပီး ႂကြလာၾကပါသနည္း။ ဒီပြဲက သာသနာအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရး ႀကီးလို႔ အုပ္စုႀကီးလိုက္ ႂကြလာရပါသနည္း (ျပည္တြင္းမွာက ဘာသာေရး ကေတာက္ကဆေတြနဲ႔)။ ျပည္တြင္းမွာ ပင္႔ဖိတ္သူ မရွိျခင္းေၾကာင္႔လား (လုံး ဝ မျဖစ္ႏိုင္)။ ႏိုင္ငံျခားဆိုသည္ႏွင္႔ သကၤန္း႐ုံၿပီး ေစာင္႔ေနေတာ္မူၾကျခင္း လား။ ႂကြမည္ဆိုလည္း ကိုယ္စားလွယ္ေလာက္သာ ႂကြလာလ်ွင္ အဖြဲ႔ အ စည္းသိကၡာ တက္မလာေပဘူးလား။
ေလ်ွာက္ခ်င္ပါသည္။ စကၤာပူအေျခစိုက္ သူ႕အလုပ္နဲ႔သူ၊ စာၾကည္႔၊ စာသင္၊ စာေရးကိစၥတို႔ျဖင္႔ မအားမလပ္ရွိေနေသာ သီရိလကၤာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားပင္ ဤမ်ွ ေကာ္မာရွယ္ဆန္ေသာပြဲကို မႂကြၾကပါ။ သံဃာ႔မဟာနာယကအဖြဲ႔ဟူသည္ သံဃာ႔အဖြဲ႔အစည္းမွန္ေသာ္လည္း ရုံးသေ ဘာ၊ အစိုးရေပၚလစီသေဘာမ်ား ပါဝင္ပါသည္၊ ဒူးေနရာဒူး ေတာ္ေနရာေတာ္ ရွိကို ရွိရပါမည္။ ဥပမာ၊ သမၼတ သမၼတခ်င္းဖိတ္၊ အတြင္းေရးမွဴး အတြင္းေရး မွဴးခ်င္းဖိတ္ (စသည္) တို႔ျဖစ္ပါသည္။ (ခၽြင္းခ်က္ေတာ႔ ရွိပါသည္)။ သာမန္ ရဟန္းတစ္ပါးက ပင္႔ဖိတ္မႈအမ်ားထဲမွ တစ္ခုကိုေရြးၿပီး ႏွစ္သက္ သလို ႂကြႏို င္ေသာ္လည္း အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာဆိုလ်ွင္ေတာ႔ အဖြဲ႔အစည္းက်င္႔ဝတ္ ရွိေန လ်င္ သိကၡာပိုရွိႏိုင္ပါသည္ (ႏိုင္ငံျခားကဆိုတိုင္း ပင္႔တိုင္းေတာ႔မႂကြ ဟူလို)

ယခုမူ....... ။
ခိုင္လုံေသာ သတင္း (ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာ) ရရွိခဲ႔ရပါသည္။
ဆရာေတာ္တစ္ပါးက နံနက္ေစာေစာ ဟိုတ္တယ္မွ ထ၊ လမ္းေလ်ွာက္။ အျပန္လမ္းကို မမွတ္မိ။ ေလ်ွာက္။ ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ေရာက္။ နံနက္ေစာေစာ။
တကၠစီသမားက ျမန္မာဘုန္းႀကီးမွန္း သိ။ ေမးလို႔လည္း ဘာမွ ျပန္မေျဖ တတ္။ သို႔ျဖင္႔ ျမန္မာေက်ာင္းႀကီးေရွ႕ ေစတနာျဖင္႔ ပို႔ေပးထားခဲ႔။ ေက်ာင္း တံခါးႀကီးက မဖြင္႔ေသး။ စီစီတီဗြီ။ နံနက္ေစာေစာ။
သို႔ျဖင္႔ ေလ်ွာက္မိေလ်ွာက္ရာ ေလ်ွာက္။ စီစီတီဗြီ။ ကင္းလွည္႔ စကၤာပူ ရဲ ကားနဲ႔ေတြ႔။ ရဲစခန္းေခၚသြား။ (သည္းခံပါေလာ၊ စကားမွားသြားသည္၊ ရဲစခန္းကို ပင္႔သြား) ရဟန္းတုမ်ားအေၾကာင္း သတင္းစာမွာ ပါထားတာ မၾကာေသး။ နံနက္ေစာေစာ။ စီစီတီဗြီ။
ရဟန္းတစ္ပါးကို ရဲကဖုန္းဆက္၊ အာမခံျဖင္႔ထုတ္ဖို႔ေျပာ၊ ရဟန္းကလည္း မသိဘဲ အာမ မခံရဲ။

သို႔ျဖင္႔ သို႔ျဖင္႔
ေနာက္ဆုံး ထိုဆရာေတာ္မ်ားကို ပင္႔ဖိတ္ထားသည္႔ အဖြဲ႔က အာမခံျဖင္႔ လာထုတ္ (ပင္႔) သြားသတတ္။
ထိုသို႔ ႀကဳံေတြ႔လိုက္ရေသာ၊ ျပည္တြင္းက တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ကို မႂကြေရာက္ႏိုင္ခဲ႔ေသာ အဖြဲ႔ႀကီးထဲမွ တစ္ပါး အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ၎ ဆရာေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔ သံဃာ႔မဟာနာယကအဖြဲ႔၌ ထိပ္တန္း အတြင္းေရးမွဴးရာထူးထက္ မနိမ္႔ေသာရာထူး ရွိသည္ဟုဆိုပါလ်ွင္ သင္ မ်က္ရည္က်ပါမည္လား။ သင္႔ မ်က္ရည္ က် မက်ကလည္း သီဟနာဒနဲ႔ မဆိုင္လွပါ။
သီဟနာဒ



ေဆးေပါင္းခ ေန႔


အဇာတသတ္ လူျဖစ္ခြင္႔ လြဲမွန္းသိတဲ႔ေန႔
ပြင္႔မယ္႔ပန္း တကယ္မွန္ရင္ေတာ႔
ခပ္လွမ္းလွမ္းက ပြင္႔ပစ္လိုက္ေပါ႔
သံသရာက မျမင္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ရွည္တာပဲ
နည္းနည္းေနာက္က်တာက လြဲရင္။