လွပဆဲပန္းပြင္႔ ႏွလုံးသားမ်ား


လကၤာဒီပခ်စ္သူကို ေရးဖြဲ႔႔ခဲေသာ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိုသည္ ယင္း ဝတၴဳကို သီဟိုဠ္ သားမ်ားႏွင္႔ အမွန္ထိေတြ႔ဆက္ဆံခဲ႔ၿပီးမွ ေရးဖြဲ႔ျခင္းလား၊ လဲဂ်င္႔ဆန္ဆန္ ဒ႑ာရီမ်ားကိုဖတ္ၿပီး လကၤာဒီပခ်စ္သူကို ေမြးဖြားလိုက္ျခင္းလား။ မသိပါ။ သို႔ေသာ္ ဆရာ႔ အႏုပညာ၊ သမိုင္းတစ္စုံတစ္ရာတန္ဖိုးႏွင္႔ လူထု၏ စိတ္ေနစ ႐ိုက္တန္ဖိုးမ်ား ဆရာခ်န္ထားႏိုင္ခဲ႔သည္ကိုမူ ကၽြႏု္ပ္တို႔  ျငင္းမရပါ။

ရမာယနဇာတ္မွာလည္း ျဗဟၼဏဝါဒကို ဦးစားေပးလြန္းေသာစာေရးဆရာ၏ ဖြဲ႔သီမႈေၾကာင္႔ သီဟိုဠ္သားတို႔ ဘီလူးတစ္ပိုင္းျဖစ္ခဲ႔ရျပန္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ ငယ္ စဥ္ကသီဆိုဖူးသည္႔ ဂီတစာဆို ေမာင္ေၾကးမုံ ေရးခဲ႔ေသာ "ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ ထဲက ပန္းပြင္႔လို ႏွလုံးသားနဲ႔လူ" ဆိုေသာစကားသည္ ဗီလိန္ကို မင္းသား အျဖစ္ေရးဖြဲ႔ျခင္းထက္ အဓိပၸါယ္ပိုရွိေၾကာင္း ယခု နားလည္ထားႏိုင္ပါသည္။ ရွစ္ရက္ခန္႔ သူတို႔နဲ႔ အတူသြား၊ အတူစားခဲ႔ၿပီးေနာက္ မေပ်ာက္ေသးေသာ သူတို႔၏ ပန္းပြင္႔ ႏွလုံးသားကို ခံစားနားလည္ခဲ႔ရသည္ဟုဆိုခ်င္ပါ၏။

"လူေတြက စိတ္ရွည္လြန္းေတာ႔ ေခြးကေတာင္ အခြင္႔အေရးယူတယ္" ေျပာ မိေတာ႔ ကားသမားႏွင္႔ ရဟန္းငယ္တို႔က ရယ္ၾကသည္။ ကားလမ္းေပၚ က ေခြးမ်ားက ကားလာတာျမင္ပါလ်က္ ေျခလွမ္းမပ်က္ ဣေျႏၵရရပင္ လမ္း ကူးတတ္ၾက၏။ ကားေမာင္းသူကလည္း ေခြးကို ဆူျခင္း၊ ဆဲဆိုျခင္း ဘာမွမ လုပ္၊ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရပ္ေပး၊ ေရွာင္ေပးသည္။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာဆို ဘယ္လိုမ်ား ေနေလမလဲဟု ေတြးမိေသး၏။ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာႏိုင္သည္က သီဟိုဠ္သားတို႔သည္ အလြန္စိတ္ရွည္ၿပီး အလြန္ေဒါသနည္းၾကသည္။
အမွန္ မူ မိမိတို႔ ဗင္ကားေမာင္းသူသည္ လူငယ္ေလးသာျဖစ္သည္(က်န္ ၃၉ ေယာက္က ဘတ္စ္ကားစီးၾကၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ရွိေစရန္ မိမိအ တြက္ ဗင္ကား စီစဥ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္) ကားေမာင္းရင္း အခန္႔မသင္႔စရာႀကဳံရတိုင္းလည္း တစ္စုံတစ္ရာ ေရရြတ္ဖို႔ ေဝလာေဝး၊ ေဒါသျဖစ္ဟန္ပင္ မေတြ႔ ရ။

လူမတူလို႔ (သို႔) ရဟန္းေတြ ကားေပၚမွာပါေနလို႔ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္ ဟု ေတြးမိသည့္အေတြးကလည္း မမွန္ေၾကာင္းသိလာရသည္။ ဆြမ္းစားခ်ိန္နီးကပ္ခိုက္သူ႔ကားကိုအရွိန္တင္ၿပီး ေတာင္ဆင္းလမ္းက်ဥ္းေလးမွာ သစ္ ကားႀကီးႏွစ္စီးကို ေက်ာ္ဖို႔ႀကိဳးစားသည္။ မရလိုက္။ အံ႔ဩစရာက လမ္း အနည္းငယ္ပိုက်ယ္ေသာေနရာအေရာက္တြင္ ထို ကားႀကီးႏွစ္စီးက တစ္ေနရာစီမွာ ေဘးကပ္ရပ္ေပးထားၿပီး ေက်ာ္တက္ခြင္႔ေပးလိုက္သည္ကို ၾကည္ႏူးစြာေတြ႔ျမင္လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိတို႔က ေနာက္ခန္းမွာ ထိုင္ေန သျဖင္႔ ရဟန္းမ်ား စီးလာေသာကားဆိုတာလည္း ယင္း သစ္ကား ဒ႐ိုက္ဘာ မ်ား သိခြင္႔ရၾကမည္မဟုတ္။
ဤသည္မွာ သူတို႔ အ႐ိုးခံ စိတ္ရင္းျဖစ္ပုံရပါသည္။



ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး စသည့္ ခရီးမ်ားကို ကားျဖင္႔ ႏွစ္ႀကိမ္ခရီးထြက္ခဲ႔ဖူးပါသည္။ မိမိ၏ကားေမာင္းသူ၊ အျခား ကားမ်ားေမာင္းသူ၊ အခန္႔မသင္႔တိုင္း လမ္းေပၚ က အျပန္အလွန္ ဆဲဆိုႀကဳံးဝါးမႈမ်ား၊ ကားျပဴတြင္းကို အျပန္အလွန္ခ်ၿပီး နင္ လား ငါလား စကားလုံးမ်ား။ ကားေလးက ေက်ာ္တက္မွာကို အနား လာမ ကပ္နဲ႔ ဆိုေသာ လမ္းအလယ္ေခါင္က ပိတ္ေမာင္းေနတတ္ေသာ ကုန္တင္ ယာဥ္ႀကီးမ်ား။

သီဟိုဠ္ကို အလည္တစ္ေခါက္ေလာက္ ေရာက္ဖူးေစခ်င္မိ၏။

ကမာၻေက်ာ္မ်ားနဲ႔ စကားေျပာျခင္း


(၁)
ေမး။ ။ လူ႔ဘဝကို ဘယ္လိုျပန္စရရင္ ဒီထက္ ပို ေပ်ာ္စရာေကာင္းမလဲ။
ေျဖ။ ။ ေမြးေမြးခ်င္း အသက္ရွစ္ဆယ္ျဖစ္ေနၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အရြယ္ေ ရာက္၊ ဆယ္႔ရွစ္ႏွစ္မွာ ဘဝဆုံးသြားရင္ ဒီထက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာ ေသ ခ်ာပါတယ္။

(၂)
ေမး။ ။ ဘဝအသစ္ကို တစ္ကေန ျပန္စရရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ဘယ္လိုေနရဦးမွာလဲ ရွင္႔။ အရင္လိုပဲ အမွားေတြ ထပ္လုပ္ၾကမွာေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ အေတြ႔အႀကဳံအရ ဒီတစ္ခါ ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ (ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္ က်င္) မွားတတ္လာၾကလိမ္႔မယ္။

(၃)
ေမး။ ။ အေမရိကတိုက္ႀကီးကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ႔တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒါဟာ တကယ္ အံ႔ဘနန္းကိစၥႀကီးပါ။ ဒါေပမဲ႔ အေမရိကတိုက္ႀကီးကို မေတြ႔ခဲ႔ရင္(သို႔) ျပန္ေပ်ာက္သြားရင္ ဒီထက္ ပိုေကာင္းမယ္ဗ်ာ။

(၁ နဲ႔ ၃ က မာ႔ခ္တြိန္း၊ ၂ က ဇာဇာဂါဘိုး ေျပာထားတာပါ)

လူနဲ႔ စင္တာကေလာ႔စ္


၁။ စင္တာကေလာ႔စ္ တကယ္ရွိတယ္လို႔ သင္ ယုံၾကည္တယ္။
၂။ စင္တာကေလာ႔စ္ တကယ္မရွိပါဘူးလို႔ သင္ ယုံၾကည္လာတယ္။
၃။ သင္ကိုယ္တိုင္ စင္တာကေလာ႔စ္နဲ႔တူေအာင္ ဝတ္စားလာတယ္။
၄။ တူေအာင္ ဝတ္စားစရာမလိုေတာ႔ပဲ စင္တာကေလာ႔စ္နဲ႔ သင္ တူလာတယ္။

တို႔ မညံ့ခဲ႔ဘူး


သမိုင္းပြင္႔ကိုသီေတာ႔
တို႔ ပန္းကုံးက တိုေကာင္းတိုမယ္
ဒါေပမဲ႔
တို႔ အပြင္႔ေတြက ပိုစြင္႔တယ္။

ပါဠိ စေကာလားေတြ ေရးခ်က္ေၾကာင္႔
ဒု႒ဂါမိဏိ
အဘယစစ္သူႀကီး
ပရကၠမဗာဟု စသည္
ပါဠိရာဇဝင္မွာ
ေမာ္မၾကည္႔ရဲေလာက္ေအာင္ ခမ္းနားေပမဲ႔
တူးေဖာ္ေတြ႔ရွိသမွ်ကေတာ႔
အေနာ္ရထာရဲ႕ ပုဂံေလာက္ မခမ္းနားပါဘူး ကြယ္တို႔


အေနာ္ရထာသာ
သီဟိုဠ္မင္းတစ္ပါးဆိုရင္
ဘယ္လို ညႊန္းမလဲ သိခ်င္ေတာ႔ရဲ႕။


image source
 

အာဂါရိက၊ အနာဂါရိက


အမွာ။         ။ ဤေဆာင္းပါးကို ဘာသာျပန္ရန္ ကာလအတန္ၾကာကတည္းက ဆႏၵရွိခဲ့သည္။ သေဘာတူသည္၊ မတူသည္ကို အပထား ရဲတင္းေသာ မတူညီေသာ အျမင္တို႔ကို ေတြ႔ရသည္။ ဟုတ္ပါသည္၊ မွန္ပါသည္ဟု ဝန္ခံရန္လက္တြန္႔ေနတတ္ေသာ္လည္း မဟုတ္မမွန္ဟု ျငင္းဆုိရန္လည္းခက္သည္။ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ေတာ့ အျငင္းပြါးဖြယ္ ကြန္ထရိုဗာရွယ္ ျဖစ္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ 3-D ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ကား ခ်န္ထားခဲ့သင့္သည္ဟု မယံုၾကည္သျဖင့္ ေဖာ္ျပလိုက္သည္။ ေယာနိေသာ မနသိကာယ (သို႔မဟုတ္) Open-minded ျဖင့္ ဖတ္ရႈၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံလို၏။ (သီဟနာဒ)



    အိမ္ယာတည္ေထာင္ေနထိုင္ေသာ လူသားတို႔ဘဝကို ဃရာဝါသဟု ေခၚ၏။ ပိဋကတ္သံုးပံု၌ ဃရာဝါသျဖစ္ေသာ လူသားတုိ႔ဘဝႏွင့္ ဃရာဝါသမဟုတ္ေသာ ရဟန္းသီလရွင္တို႔၏ ဘဝျခားနားခ်က္ကို ခပ္ရွင္းရွင္း ေဖာ္ျပသည္ကို မၾကာမၾကာေတြ႔ရသည္။

    ပထမျဖစ္ေသာ လူသားတုိ႔ဘဝကို ရာဂပထ ရာဂလမ္း( dusty and confining) ဟု ေဖာ္ျပၿပီး ရဟန္းတို႔ဘဝကို အေဗၻာကာသ လြင္တီးေကာင္ရပ္ဝန္း(free as the breeze) ဟု ေဖာ္ျပသည္။ (D-1,63)

    လူ႔ ဂ်င္နေရးရွင္းအဆက္ဆက္ကို ဆက္စပ္ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္ အလြန္ရိုးရွင္းလွေသာ အဆိုအမိန္႔ဟု ယူဆရန္ရွိသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက ရဟန္း၊ သီလရွင္တို႔ဘဝသည္ လြတ္လပ္၏။ သို႔ေသာ္ အခက္အခဲေပါင္း မ်ားစြာရွိ၏။ အမ်ားစုသည္ အတည္တက် ေနရာထိုင္ခင္းမရွိသျဖင့္ အခ်မ္း၊ အပူ၊ ဆာေလာင္မႈ၊ မြတ္သိပ္မႈ၊ မွက္၊ ျခင္၊ ယင္ ကိုက္ခဲမႈ၊ လ၊ ေနတို႔၏ ႏွိပ္စက္မႈစသည္တို႔ကို ခံစားၾကရသည္။ (M-1, 10)
    ဝိနယပိဋကတ္ေတာ္လာ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကိုၾကည့္လွ်င္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား အတြင္းမွာပင္ ပုဂၢလိကေရးရာ ျပႆနာမ်ား၊ မနာလိုဝန္တိုမႈမ်ား၊ သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္မႈမ်ား ေတြ႔ရသည္။ (M-1,321)

    ထိုမွ ဆန္႔က်င္စြာ လူသား၏ဘဝ၌ “ အမိုးအကာလံုၿခံဳေသာ အိမ္ေအာက္၌ ခိုင္ခံ့ေသာတံခါး၊ ျပတင္းတုိ႔ျဖင့္ကာရံ၍ စားပြဲ၊ ကုလားထိုင္တို႔ကို ေကာင္းစြာဖံုးအုပ္ထားလ်က္၊ အလွအပ ၿခံဳေစာင္တို႔ျဖင့္ စည္းစိမ္ခံစားႏိုင္၏……..A-1, 137) ” ဟု ေဖာ္ျပထားေလသည္။

    ဤမွ် စည္းစိမ္အျပည့္ရွိေနေသာ္လည္း လူသားတုိ႔ဘဝမွာ အားနည္းခ်က္ကား ရွိေန၏။ ေရွးေဟာင္းအိႏၵိယ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈစနစ္အရ ထိုလူသားသည္ ဇာတ္ခြဲျခားမႈကို အေျခခံေသာ မိဘမ်ား၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားထံမွ ကန္႔သတ္မႈမ်ားစြာ ရွိေနဆဲပင္ျဖစ္၏။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ပို၍ဆိုးဝါး၏။ သူမ၏ခင္ပြန္း၌ ေယာကၡမတို႔အေပၚ တာဝန္ဝတၱရားမ်ား မ်ားစြာရွိ၏။ ကိုုယ္ဝန္ထိန္းခ်ဳပ္မႈဟူသည္ကလည္း ၾကားပင္မၾကားဖူးေသးေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶႏွင့္စပ္ေသာ ဒုကၡမ်ား ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ခံစားၾကရရွာသည္။ မိသားစုတိုးပြားလာျခင္းေၾကာင့္ ခံစားမႈႏွင့္စပ္ေသာ ေက်နပ္ရမႈ၊ ၾကည္ႏူးရမႈမ်ားရွိႏိုင္ေသာ္လည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္အၾကား ပုဂၢိဳလ္ေရး ျပႆနာမ်ား၊ လြတ္လပ္မႈမရရွိျခင္း ျပႆနာမ်ား မ်ားစြာရွိခဲ့သည္။

    ထိုသုိ႔ေသာ ဒုကၡ၊ သုုကၡမ်ားၾကား တရားမေမ႔ၾကရန္ “ စီးပြါးေရး ခရီးထြက္ေသာအခါ၌ျဖစ္ေစ၊ မိသားစုႏွင့္ အိမ္မွာရွိေနေသာအခါ၌ျဖစ္ေစ” ဟု ဆံုးမေတာ္မူခဲ့သည္။ (A-V, 333) အခ်ိဳ႔ေသာ လူသာဝကမ်ား တရားထူးမ်ား ရရွိသြားၾကၿပီး ေထာင္ေသာင္းမကေသာ သာဝကမ်ားလည္း လမ္းစဥ္မွန္ေပၚသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ (M-1.491, 912)

    ဘီစီငါးရာစု လူသား၏ဘဝသည္ တရားထူးရရန္ အလြန္အလွမ္းကြာေဝးေနေသးသည္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ မိသားစုတည္ေဆာက္မႈ ပံုသ႑ာန္သည္ ထုိေခတ္ႏွင့္မ်ားစြာ ျခားနားေနၿပီျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အေနာက္တိုင္းႏိုင္ငံမ်ားမွ လူသားဘဝသည္( အိမ္ေထာင္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ) လြတ္လပ္မႈ၊ ကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရး၊ စာေပကို ေလ့လာက်င့္သံုးရန္ အခ်ိန္မ်ားစြာရွိေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼကို လူ႕ဘဝျဖင့္ ျပည့္စံုေအာင္က်င့္သံုး၍ မရႏုိင္ဆိုေသာ စကားအတြက္ အဓိပၸါယ္သိပ္မရွိေတာ့ေပ။

    လူသားမ်ားဘဝက ဘုရားရွင္လက္ထက္ကႏွင့္မတူ ေျပာင္းလဲသြားသလို၊ ရဟန္း၊ သီလရွင္မ်ား၏ ဘဝကလည္း ထို႔ထက္ပင္ပို၍ ေျပာင္းလဲေနေပသည္။ ယေန႔ေခတ္ ရဟန္းေတာ္အမ်ားစုသည္ မဆံုးႏိုင္ေသာ တာဝန္ဝတၱရားတို႔ျဖင့္ လည္ပတ္ေနၾကသည္။ အခမ္းအနားမ်ား၌ ဆုေပး၊ ေရစက္ခ်၊ တရားဓမၼေဟာဖုိ႔ျပင္ဆင္၊ သာေရးနာေရးေဆာင္ရြက္၊ ျပႆနာမ်ားကို လက္ခံေျဖရွင္း၊ ေဆြးေႏြး၊ ဘာသာေရးစာေမးပြဲမ်ားအတြက္ ေလ့လာက်က္မွတ္၊ ရာသီပြဲေတာ္မ်ား လက္ခံက်င္းပ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

    ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ အမ်ားစုသည္ ေက်ာင္းတိုက္တာ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေရး၊ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ အလွဴေငြရေအာင္ ၾကံေဆာင္ရျခင္း၊ ေနာက္တစ္လအတြက္ ေရ၊ မီးအခြန္မ်ားရေအာင္ ၾကံေဆာင္ရျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အခ်ိန္မ်ားမ်ား ကုန္ေနၾကရသည္။

    လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စရဏက်င့္စဥ္အဆင့္ မတက္ႏိုင္ၾကျခင္းသည္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ရဟန္းဘဝကို မခံယူႏိုင္ျခင္းမဟုတ္၊ ရဟန္းမဝတ္ဘဲ ဒီအက်င့္ေတြကို က်င့္လို႔မရဟူေသာ အယူအဆအစြဲသာျဖစ္သည္။ ဤအေတြးက သူတို႔ကို ဓမၼမက်င့္သံုးဖို႔ ဟန္႔တားေနျခင္းျဖစ္သည္။

အမွန္တကယ္မူ လူသားဘဝမွာလည္း စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္ေရး ေလ့က်င့္ရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာရွိသည္။ ရဟန္းဘဝႏွင့္ သိပ္မျခားနားေတာ့ေပ။

    သို႔ျဖစ္လွ်င္ ကာမဂုဏ္ဆက္စပ္မႈကိစၥ၊ ကေလးေတြကို ေမြးျမဴထိမ္းေက်ာင္းရသည့္ တာဝန္မ်ားကေရာ ဘယ္သြားထားမလဲဟု ေမးရန္ရွိသည္။ ကာမဂုဏ္ဆက္စပ္လိုမႈသည္ စိတ္အညစ္အေၾကးတစ္ခုျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သကၤန္းဝတ္လိုက္ကာမွ်ျဖင့္ ထိုဆႏၵက ကြယ္ေပ်ာက္သြားလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ လူသားမ်ားမွာပင္ ဤဆႏၵက အိမ္ေထာင္ျပဳစႏွစ္မ်ား၌ အေရးတႀကီးဟု ထင္ေနၾကရေသာ္လည္း ကာလအတန္ၾကာေသာအခါ ေလ်ာ့ပါးသြားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ (လက္ထပ္၊ လက္မထပ္ေသာ) ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕သည္ ရွစ္ပါးသီလ ျဗဟၼစရိယကို မည္သူ႔ကိုမွ် ကတိမျပဳပဲ က်င့္သံုးေနၾကသည္။

    မွန္၏။ ကေလးမ်ားကို ေမြးျမဴထိန္းေက်ာင္းရေသာ တာဝန္ကားမလြယ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ကေလးမ်ား၊ ဇနီးခင္ပြန္းမ်ားႏွင့္အတူေနရင္းလည္း စိတ္အေရအေသြးကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေစဖို႔ က်င့္ၾကံရန္ အခြင့္ထူးမ်ားစြာ ရႏိုင္သည္။ မိဘျဖစ္ရျခင္း၊ ဇနီး(သို႔) လင္သားျဖစ္လာရျခင္းေၾကာင့္ မိမိဆႏၵကို အေလွ်ာ့ေပးၿပီး တစ္ဖက္သားကို ဦးစားေပးရတာေတြ ရွိလာသည္။ ဤသည္မွာ အက်ိဳးစြန္႔ျခင္း၊ အနစ္နာခံျခင္း ပါရမီပင္ျဖစ္သည္။ ထိုမွတဆင့္ နိကၡမကို သြားေရာက္ႏိုင္သည္။ ဤသို႔ျဖစ္လာရန္ သည္းခံမႈ(Patience)၊ ရက္ေရာမႈ (Generosity)၊ ခြင့္လႊတ္မႈ(Forgiveness) ႏွင့္ အနစ္နာခံမႈ(Self-sacrifice) တို႔လိုအပ္သည္။ မိဘ၊ သားသမီးတို႔က တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္က ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔မႈ၊ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အားေပးကူညီမႈတို႔ကို တိုးပြါးေစသည္။ ဤဂုဏ္ရည္တို႔က စိတ္ပညာရွဳေထာင့္အရ အလြန္အေရးပါေသာ အရည္အေသြးတို႔ျဖစ္သည္။

    အဆံုးစြန္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ လူသားႏွစ္ဦးၾကား ျခားနားမႈထားရွိမွရမည္ဆိုလွ်င္ ထုိအရာသည္ ဝတ္ဆင္ေသာ အဝတ္အစား၏ အေရာင္အေသြးမဟုတ္ပဲ ယင္းလူသား၏ စိတ္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။
    ဘုရားရွင္က မိန္႔ေတာ္မူသည္-
    “ေကာင္းမြန္ေသာ အဝတ္အစားတို႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ္လည္း ထိုအမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းမွ၊ ထိန္းသိမ္းမွ၊ အရိယာလမ္းစဥ္ကို ျဖည့္ဆည္းမွ၊ သတၱဝါမ်ားအေပၚ သနားၾကင္နာမွသာ အၾကင္သူသည္ သူေတာ္စဥ္ျဖစ္၏” ဟု ျဖစ္သည္။(Dph-142)

    အခါတစ္ပါး ေလာဟိတမေထရ္က ေလာကႀကီးအဆံုးကို ရွာေဖြေနသည္စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ေလာကအဆံုး နိဗၺာန္ကို ဒီနည္းျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္၊ မေရာက္ႏိုင္ဟု ေျဖေတာ္မူၿပီး-
    “ေလာက၏အဆံုးဟူသည္ အျခားျပင္ပေလာကထဲ၌ ရွာေနျခင္းျဖင့္ မေတြ႔ႏိုင္။ သင့္ကိုယ္တြင္းမွာရွာမွ ေတြ႔ႏိုင္သည္” ဟု ဆက္လက္မိန္႔ေတာ္မူ၏။

    မိမိကိုယ္ကို ျပန္ၾကည့္ျခင္းဟူသည္ အိမ္ထဲမွာေနရင္းျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းထဲမွာေနရင္းျဖစ္ေစ၊ သကၤန္းဝတ္လ်က္ျဖစ္ေစ၊ လူအဝတ္ဝတ္လ်က္ျဖစ္ေစ ၾကည့္ရွဳႏိုင္ေပသည္။


-ဝါက်သံုးေၾကာင္းခန္႔ ျပန္ဆိုရန္မသင့္သျဖင့္ ခ်န္ထားခဲ့သည္။ ၾကည့္ရွဳလိုသူမ်ား-
A Guide To Buddhism_ A to Z စာမ်က္ႏွာ 125,6,7,8 ကို ညႊန္းလိုပါ၏။