စတုတၳအႀကိမ္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲ


ဓမၼမိတ္ေဆြသူေတာ္စင္အေပါင္းတို႕...
ကြ်န္ေတာ္/မတို႔ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီးမွ ေလးရက္ သံုးညတိုင္တိုင္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားသာလွ်င္ စုေပါင္းရြတ္ဆို ပူေဇာ္ၾကသည့္ အသံမစဲမဟာပ႒ာန္း ပူေဇာ္ပြဲကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ျပဳလုပ္လာခဲ့သည္မွာ ယခုႏွစ္ဆိုလွ်င္ စတုတၳအႀကိမ္သို႔ပင္ တိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။ ယခုႏွစ္တြင္လည္း ယမန္ႏွစ္မ်ားနည္းတူ တရုတ္ႏွစ္သစ္ကူး ရံုးပိတ္ရက္ ကာလတြင္ အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပျပဳလုပ္ သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ အဆံုးမရွိ ကုန္ေအာင္သိသည့္ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္သာ က်က္စားရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ေမာ္ ဤပ႒ာန္းက်မ္းေတာ္ႀကီးအား တစ္သက္တစ္ခါ ႀကံဳရသည့္အခိုက္အခါတြင္ ကြ်န္ေတာ္/မတို႔ႏွင့္အတူ ပါဝင္ကုသုိလ္ယူ ပူေဇာ္ႏိုင္ၾကေစရန္အလို႔ငွာ နိဗၺာန္ကို အက်ိဳးေမွ်ာ္၍ တိုက္တြန္းႏွိဳးေဆာ္လုိက္ရပါသည္။

အခ်ိ္န္။ ။ ၃၀- ၀၁-၂၀၁၄ - ခုႏွစ္၊ ၾကာသပေတးေန႔ မွ ၀၂- ၀၂-၂၀၁၄ - ခုႏွစ္၊ တနဂၤေႏြေန႔ အထိ
ဖြင့္ပြဲအခ်ိန္္။ ။ ၃၀- ၀၁-၂၀၁၄ - ခုႏွစ္၊ ၾကာသပေတးေန႔ ညေန ၇ း ၀၀ နာရီ တိတိ
ေနရာ။ ။ မဂၤလဝိဟာရေက်ာင္းတိုက္ ၊ တတိယထပ္ (30 Jalan Eunos, Singapore) 419495
နတ္လမ္းညႊန္ ။ ။Nearest MRT Station : Eunos MRT (Bus: 21, 60, 63, 93, 854)


ဟန္တင္တန္


ဆင္ျမဴယယ္ ဖီးလစ္ ဟန္တင္တန္၏ အမွတ္အသားျဖစ္သည့္ The Clash of Civilization and the Remaking World Order စာအုပ္ ဘာသာျပန္ ထုတ္ေဝခြင္႔အတြက္ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈစတင္ေနပါၿပီ။

ဂ်ပန္၊ ကုိရီးယား၊ အိႏၵိယ ( ၂ )


"ကိုရီးယား၊တ႐ုတ္ေတြဟာ တစ္ေယာက္ခ်င္း ဂ်ပန္ကိုယွဥ္ေကာင္းယွဥ္ႏိုင္ မယ္။ အဖြဲ႔လိုက္ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔လည္း ဂ်ပန္ေတြကို မယွဥ္ႏိုင္ဘူး" (လီကြမ္းယု)

လက္႐ွိဂ်ပန္မွာ႐ွိတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားအေရအတြက္ဟာ ၁.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ႐ွိပါ တယ္။ ၿဗိတိန္မွာ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဂ်ာမဏီမွာ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စပိန္မွာ ၁၀ ရာ ခိုင္ႏႈန္း႐ွိေနပါတယ္။ မိဘေတြက ႏိုင္ငံျခားကိုပညာသင္လႊတ္လိုက္တဲ့ဂ်ပန္လူငယ္ေတြ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ထဲကိုျပန္ေရာက္ရင္္ လူထုနဲ႔တသားတည္းအတူေနဖို႔ အခက္ေတြ႔ၾကရတယ္။ ဒါေတာင္ သူတို႔က ဂ်ပန္ေက်ာင္းေတြမွာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ၾကတာပါ။ ေန႔စဥ္ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ ေျပာလို႔မရတဲ့ ျပႆနာ ေတြအမ်ားႀကီး႐ွိေနပါတယ္။ သူတို႔စကားေျပာတဲ့ေလသံ၊ သူတို႔ကိုယ္အမူအရာ စတာေတြကအစ ျပည္ တြင္းက ဂ်ပန္ေတြနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းတူေနရမယ္လို႔ လူထုက ေမွ်ာ္လင့္ထား ၾကတယ္။ သူတို႔ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ လူဦးေရျပႆနာရဲ႕ အေျဖကိုေတြ႐ွိဖို႔ လူထု ရဲ႕ အေျခခံစိတ္ဓာတ္ကို ေျပာင္းလဲယူရမယ္။ ဒါကလည္း အခ်ိန္တိုတို အ တြင္းမွာ မျဖစ္ႏိုင္ ျပန္ပါဘူး။ အေျဖကလည္း ႏိုင္ငံျခားသားကို လက္ခံဖို႔ တစ္ ခုတည္းပဲ႐ွိပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ ဒီအေျခအေနကိုေရာက္လာဖို႔ ဂ်ပန္ေတြမွာ အခ်ိန္ေရာမ်ားမ်ား စားစား ႐ွိၾကရဲ႕လား။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ့ မထင္မိဘူး။ ဒီအတိုင္းသာဆက္ၿပီး ၁၀ ႏွစ္ ၁၅ ႏွစ္ခရီးဆက္ေနမယ္ဆိုရင္ သူတို႔လည္း အက်လမ္းကို ေရာက္ သြားၿပီး နာလန္ျပန္ထူဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲသြားလိမ့္မယ္။

ဒီျပႆနာကို ဂ်ပန္ေတြရင္ဆိုင္ေနရတာ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုေက်ာ္သြားၿပီး အခု တတိယဆယ္စုႏွစ္ထဲကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ၁၉၆၀ နဲ႔ ၁၉၉၀ ႏွစ္ေတြၾကားမွာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံရဲ႕တစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြဟာ ၆.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ပံုမွန္ ႏွစ္စဥ္တိုး တက္လာေနခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီးအၿပီး ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြဟာ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုရပ္၊ အလုပ္ေတြတအားႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာ ကမာၻမွာ ဒုတိယအႀကီးဆံုး စီးပြားေရးအင္ပါယာႀကီး ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ေတြ ရဲ႕ ကူညီမႈေတာ့ပါတာေပါ႔။ ဂ်ပန္္ႏိုင္ငံရဲ႕ အိမ္ၿခံေျမေရာင္း၀ယ္မႈစီးပြားေရးက အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ ထဲ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္သြားေတာ့ ေလ့လာသံုးသပ္ သူေတြက ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေႏွးေကြးေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးအေနာက္ ကမာၻရဲ႕ေစ်း ကြက္ကို ဂ်ပန္ေတြဦးစီးေတာ့မယ္လို႔ေတာင္ ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့ၾကတယ္။ အခု တ႐ုတ္ကိုသံုးသပ္ ေနၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ကစလို႔ စီးပြားေရးအီေနခဲ့တာ ကာလအတန္ၾကာလာခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္က စ လို႔ ႏွစ္စဥ္တစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြတိုးတက္မႈႏႈန္းဟာ ဒီေန႔ဆိုရင္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ႐ွိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့သလိုပါပဲ။ တတိယမ်ဳိးဆက္ရဲ႕အင္အားခ်ိနဲ႔မႈ စတင္ေနပါၿပီ။ လူဦးေရတိုးပြားလာဖို႔ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု အခ်ိန္တို အတြင္းမွာ မခ်မွတ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ပဲေျပာင္းေျပာင္း ကမာၻစစ္အၿပီးဂ်ပန္ရဲ႕ အရိပ္ေလာက္ပဲက်န္ခဲ့ေတာ့မွာပါ ။
ႏိုင္ငံရဲ႕လူဦးေရဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ကံၾကမၼာပါပဲ။ ႏိုင္ငံအလိုက္လူဦးေရေလ်ာ့က်
လာၿပီဆိုတာနဲ႔ ႏိုင္ငံရဲ႕“အား” လည္း က်ဆင္းလာတာပါ။

သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြက သူတို႔ရဲ႕ ကား၊ တီဗီစက္ေတြကို အသစ္ မလဲ ၾကေတာ့ဘူး။ အ၀တ္အစားအသစ္၊ေဂါက္႐ိုက္ပစၥည္းအသစ္ေတြ သူတ႔ုိက မ၀ယ္ၾကဘူး။ သူတို႔မွာလိုတာေတြ အားလံုး႐ွိေနၾက ၿပီ။ အျပင္က စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာေတာင္ သိပ္မစားၾကေတာ့ဘူး။ ဒီအေၾကာင္းေတြေ ၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ေတာ့ ဂ်ပန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေကာင္းျမင္၀ါဒ သိပ္ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ျပည္တြင္း၀ယ္ယူစား သံုးမႈအား ထိုး က်သြားလိမ့္မယ္။ ဒီအ႐ွိန္အဟုန္က ရပ္တန္႔သြားမွာလည္းမဟုတ္ဘူး။ တစ္ ကမာၻလံုးမွာခ်ဳပ္ဆိုေန တဲ့ စီးပြားေရးကန္ထ႐ိုက္ေတြကိုၾကည့္ရင္္ ဒီေန႔႔ ဂ်ပန္ ဟာ အေမရိကန္ေတြၿပီးရင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုးစီးပြားေရး အင္ပါယာႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈေတြကို လူငယ္ေတြကပဲ လုပ္ၾကတာ၊ လူႀကီးေ တြမဟုတ္ၾကဘူး။ သခၤ်ာဘက္မွာဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕အသက္ ၂၀ နဲ႔ ၂၁ မွာ အျမင့္ဆံုးကိုေရာက္တတ္ပါတယ္။ ဒီ အ႐ြယ္လြန္သြားတဲ့လူ တစ္ေယာက္ ဟာ ၂၀-၂၁ မွာလို ႀကီးႀကီးမားမားေတြ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

နီဟြန္ေကဇိုင္႐ွင္ဘြန္(Nihon Keizai Shimbun)အဖြဲ႔က ကမကထျပဳတဲ့ အာ႐ွရဲ႕အနာဂတ္(The Future of Asia) ကြန္ဖရင့္တက္ဖို႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေတြ႔ဆံုမိ တဲ့ ဂ်ပန္ေခါင္းေ ဆာင္ေတြနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာရင္း လူဦးေရနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္ တီးေခါက္ၾကည့္မိ ပါတယ္။ သူတို႔ဆီက ဘယ္လိုအသံမ်ားထြက္လာမလဲ ဆို တာ ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္ေနတာအမွန္ပါ။
“ႏိုင္ငံျခားသား ေတြကိုလက္ခံပါလား” လို႔ေတာ့ မေျပာဘူးေပါ႔။
“ဒီအတြက္ အေျဖကဘာလဲ”လို႔ေမးေတာ့ သူတို႔က “ကေလး ေစာင့္ေ႐ွာက္ခြင့္စားရိတ္တိုးေပးမယ္၊ ေဘဘီေဘာနပ္ေပးမယ္” လို႔ေျဖၾကတယ္။ အေတာ္စိတ္ပ်က္စရာေကာင္း တဲ့အေျဖပါ။ ေဘဘီေဘာ နပ္ေပး႐ုံနဲ႔ ဒီကိစၥက ေျပလည္သြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေလာက္နဲ႔ေတာ့ အစိုးရ လိုခ်င္ေန တဲ့ ကေလးငယ္ေတြတိုးပြားဖို႔ဟာ မဆိုစေလာက္ပဲ အက်ဳိး႐ွိေစ ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီျပႆနာရဲ႕ အေျခခံအေၾကာင္းရင္း က ေငြမဟုတ္ဘဲ လိုက္(ဖ္)စတိုင္(လ္)နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ေနလို႔ပါ။

ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြဟာ အေတာ္အထင္ႀကီးစရာေကာင္းပါတယ္။ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ မတ္လ(၁)ရက္ တိုဟိုကူ (Tohoku)ငလ်င္လႈပ္ေတာ့ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြ ဘယ္လိုမ်ားတံု႔ျပန္မလဲဆိုတာကို တစ္ကမာၻလံုးက ေစာင့္ၾကည့္ေန ၾကပါ တယ္။ ပ်ာယာခတ္ေနတာလည္းမ႐ွိ၊ အေခ်ာင္၀င္ခိုတာမ်ဳိးလည္းမ႐ွိ၊ ေၾက ကြဲ၀မ္းနည္းစရာအျဖစ္အပ်က္ကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ရင္ဆိုင္ၿပီး တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ကူညီသြားၾကတယ္။ ဒီေလာက္အင္အားႀကီး လႈပ္သြားတဲ့ ငလ်င္ေဘးဒဏ္ၾကားမွာ အဲသေလာက္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္သြားတဲ့လူမ်ဳိး ကမာၻမွာမ်ားမ်ား စားစားမ႐ွိႏိုင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ လုပ္တဲ့အလုပ္ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ ဂ်ပန္္လူ မ်ဳိး ေတြဟာ ၿပိဳင္ဘက္မ႐ွိပါပဲ။
အေ၀းထိန္းခလုတ္နဲ႔ တီဗီစက္ေတြ၊ ကားေတြကအစ ေနာက္ဆံုး စူ႐ွီ (Sushi) အထိ အေကာင္ဆံုးလုပ္ႏိုင္ၾကတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းစိတ္ဓာတ္မွာ ဂ်ပန္ဟာ တစ္ျခားႏိုင္ငံေတြအားလံုးထက္သာတယ္။ ကိုရီးယား၊တ႐ုတ္ေတြ ဟာ တစ္ေယာက္ခ်င္း ဂ်ပန္ကိုယွဥ္ေကာင္းယွဥ္ႏိုင္မယ္။ အဖြဲ႔လိုက္ ဆို ရင္ေတာ့ သူတို႔လည္း ဂ်ပန္ေတြကို မယွဥ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေ ကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္။
သူတို႔ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ လူဦးေရ ျပႆနာကို သူတို႔ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ထားခဲ့မိတယ္။ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကို ဘာမွမ လုပ္ဘဲ အိမ္နီးခ်င္းတိုးတက္ေနတာကို ထိုင္ၾကည့္ေနေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ ဆက္ယံု ၾကည္ေနလို႔ ရပါေတာ့မလဲ။

ဒီျပႆနာကို ဂ်ပန္ေတြေျဖ႐ွင္းလာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မယံုၾကည္ေ တာ့ပါဘူး။ ႏွစ္ေတြသာကုန္ ဆံုးသြားတယ္၊ သူတို႔လႈပ္႐ွားမႈ တစ္ခုမွ မေတြ႔ရ ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခအမ်ားဆံုး႐ွိတာကေတာ့ ဒီႏိုင္ငံဟာ ႐ြက္ၾကမ္း ေရက်ဳိဘ၀ကို တျဖည္းျဖည္းဦးတည္ေနပါၿပီ။ လာမယ့္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္းမွာ လူလတ္ တန္းစားေတြရဲ႕ဘ၀ ဟာ သက္ေတာင့္သက္သာ႐ွိေနဦးမယ္ဆိုတာကေတာ့ အမွန္ပဲေပါ႔။ ဂ်ပန္ႏိုင္ ငံဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးအေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးေတြလို အေၾကြး ထူ တဲ့ႏိုင္ငံမဟုတ္ဘူး။ နည္းပညာအရ ေ႐ွ႕ကိုေရာက္ေနသလို လူေတြကလည္း ပညာတတ္ေတြ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလူဦးေရျပႆနာက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူတို႔ကို မွီလာလိမ့္မယ္။
ကၽြန္ေတာ္သာ အဂၤလိပ္စာတတ္တဲ့ ဂ်ပန္လူငယ္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ အျခားႏိုင္ငံမွာသြားၿပီး အေျခခ်ေနထိုင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္မိမွာ မလြဲမေသြပါပဲ။

ဂ်ပန္ အေမးေျဖဆက္ရန္

မန္းကို လြမ္းလို႔ တမ္းတဲ႔စာ ( ၃ )

(မအားသျဖင္႔ အေဟာင္းကို ျပန္တင္လိုက္ရသည္)

"သာသနာ႔ တကၠသိုလ္ထဲက ေခြးႀကီး တစ္ေကာင္အေၾကာင္း"

၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားက သာသနာ႔ တကၠသိုလ္ ေျမာက္ဖက္ျခမ္း၌ အမ်ားႏွင္႔မတူ ဝၿဖိဳးေနေသာ ေခြးႀကီး တစ္ေကာင္ကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။ စကၤာပူလို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာဆိုလ်င္ အိုဗာဝိတ္ ျဖစ္ေနေသာ ေခြးႀကီးဟု ဆိုေကာင္း ဆိုေပလိမ္႔မည္။ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳျဖစ္ဖို႔ အလားအလာ ရိွသည္ ဟုလည္း ဆိုေ ကာင္းဆိုေပလိမ္႔မည္။ ထို ေခြးႀကီး ကေတာ႔ ဘာေရာဂါမွ မ႐ိွ က်န္းက်န္း မာမာပင္ ျဖစ္သည္။ ထို ေခြးႀကီးသည္ ဆြမ္းစားေၾကာင္းသြားရာ တန္ေဆာ င္းေအာက္၌လည္းေကာင္း၊ အေဆာင္ တစ္ ႏွင္႔ အေဆာင္ ေျခာက္တို႔ ၾကား မွာလည္းေကာင္း အေနမ်ားေလသည္။

ထို ေခြးႀကီးအေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္သည္။ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ထို ေခြးႀကီးက ထူးထူးျခားျခား ဝ ေနရသနည္းက အဓိကအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
ည ည အခါ တစ္ခါတရံ နာယက ဆရာေတာ္တို႔က စာသင္သား သံဃာငယ္ မ်ား သီတင္းသုံးရာ အေဆာင္မ်ားကို စစ္တတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ ရဟန္း ပင္ ျဖစ္ေသာ္ျငား စာသင္သားသံဃာငယ္မ်ား ျဖစ္သည္အားေလ်ာ္စြာ ဆရာတို႔ မျမင္အပ္သည္တို႔ တခါတရံ ေတြ႔ရွိတတ္သည္။ ဥပမာ ကက္စက္ ဖြင္႔ေနျခင္း၊ ေရဒီယိုအသံ အနည္းငယ္ က်ယ္ေနျခင္း စသည္ တို႔ ျဖစ္ေလ သည္။ ထို အခါမ်ိဳးတြင္ ႐ိုးသားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက ေရဒီယို ကက္စက္ ဂ်က္ပင္မ်ား သိမ္းဆည္းသြားတတ္သည္၊ ဤသို႔ သိမ္းဆည္းျခင္း မွာ ဂ်က္ပင္မရိွလ်င္ ေရဒီယိုကက္စက္ ဖြင္႔မရေတာ႔ဟု ဆရာေတာ္က ယုံ ၾကည္ထားေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ မွန္၏။ ေရဒီယိုကက္စက္ဝယ္ရာ၌ ဂ်က္ ပင္ တစ္ေခ်ာင္းသာပါ၏၊ အပိုမပါ။

ထို ျပႆနာက မၾကာမီ ေျပလည္သြားေတာ႔သည္။ အေၾကာင္းက အထက္ေ ဖာ္ျပပါ ေခြးႀကီးက ထို ဆရာေတာ္ အေဆာင္မွထြက္လာလ်င္ ေဟာင္တတ္ေ သာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေလသည္။ ထူးေတာ႔ ထူးျခားသည္၊ သူေဟာင္ပုံက ယင္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို မုန္း၍ ေဟာင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စာသင္သား သံဃာ ငယ္မ်ားကိုသတိေပးေသာ ေဟာင္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

" ေဝါင္း၊ ေဝါင္း၊ ေဝါင္း "
ဤ အဓိပၸါယ္က
" သတိရိွၾကေလာ႔၊ နာယက ဆရာေတာ္မ်ား အေဆာင္ေတြ စစ္ေတာ႔မည္ " ဟု ျဖစ္သည္။

ထို အခါ အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာေနၾကလွ်င္ရပ္။ ကိုယ္႔အခန္းကိုျပန္၊ ကက္ စက္ဖြင္႔ထားလွ်င္ ပိတ္၊ စာအုပ္ ထူထူ ေကာက္လွန္၊ သည္းသည္း မည္းမည္း စာၾကည္႔ဟန္ ျပဳေနလိုက္ရုံပင္။ လွ၏၊ သမဏ သာ႐ုပၸျဖစ္၏။

အစပိုင္းေတာ႔ သတိမထားမိၾက၊ တျဖည္းျဖည္းၾကာလာမွသာ ထို ေခြးႀကီး ၏ ေဟာင္သံကို သတိထားမိၾကသည္။ ထို ေခြးႀကီးကိုစာသင္သား သံဃာ ငယ္မ်ား အလြန္ ခ်စ္ၾကသည္ဟု ဆိုဖြယ္ မလိုေတာ႔ဟု ထင္သည္။ ထိုေနာက္ တစ္ခါ ေဟာင္တိုင္း ထို ေခြးႀကီးကို ထန္းလ်က္ ေကၽြးၾကသည္။ ၾကာလာေတာ႔ ေခြးႀကီးကလည္းသေဘာ ေပါက္လာသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ကို ေဟာင္လ်င္ ထန္းလ်က္ စားရသည္။

ေကာင္းေတာ႔ မေကာင္းလွ၊ ထိုမွေနာက္ထိုဆရာေတာ္ႀကီးကို ေတြ႔သည္႔ေနရာ ေဟာင္ေလေတာ႔သည္။
ေဟာင္ျပီးလ်င္ အေဆာင္ တစ္ ႏွင္႔ အေဆာင္ ေျခာက္တို႔ ၾကား လာျပီး ျမင္ သည္႔ ရဟန္းတစ္ပါးပါဆီ သြားေလေတာ႔သည္။

ဆိုလိုသည္က
" ငါ႔ရွင္တို႔ လိုေသာ ဆားဗစ္ကို ငါ ပ႐ိုဗိုက္လုပ္ခဲ႔ျပီ၊ ငါ ရသင္႔ေသာ ပေရာဖစ္ ကို ေပးပါေတာ႔ "
ဟု ျဖစ္သည္။

ရြာျပန္လ်င္ပင္ မိဘ၊ ဆရာ ကန္ေတာ႔ရန္ ဘာမွ ယူသြားေလ႔ မရွိၾကေသာ၊ မႏၱေလး ျပန္လာလ်င္လည္း ဒကာ၊ ဒကာမတို႔အားေပးရန္ ဘာလက္ေဆာင္မွ ယူ မလာတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကပင္ ထို ေခြးႀကီးအတြက္ ထန္းလ်က္ ႏွစ္ ပိႆာ သုံး ပိႆာ ယူလာရန္ ဝန္မေလးၾကေတာ႔ေပ။
ဤသို႔ျဖင္႔ ထို ေခြးႀကီးသည္အလြန္ဝ၊ အလြန္လွေသာ ေခြးႀကီးျဖစ္ လာေလေတာ႔သည္။
အႀကံ တစ္ခ်က္ေကာင္းလွ်င္ ေခြးလည္း ေကာင္းစားေလေတာ႔သည္။ အခ်က္ ပိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီး၏။

အစပိုင္းမွာေတာ႔ ထို ေခြးႀကီးက သူေဟာင္ခ်င္၍ ေဟာင္ျခင္း တနည္း လူမွား၍ ေဟာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဟာင္သျဖင္႔ ထန္းလ်က္စားရမွန္း သိေသာအခါ ထန္းလ်က္ေကၽြးသျဖင္႔ ေဟာင္ျခင္းျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။ ကိုယ္႔ဆရာကို ေဟာင္ေသာေခြးကို ထန္းလ်က္ေကၽြးေသာ ရဟန္းမ်ား ဟူ၍လည္း ဤ ဘုရား သာသနာမွာေတာ႔ မိမိတို႕ကလြဲလ်င္ မရွိဟု ထင္ သည္၊ စာေပမွာ မေတြ႔မိ။ ေနာက္ ဘုရား သာသနာမွာေတာ႔ မေျပာတတ္ေပ။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ လူရွင္းလွေသာ၊ သင္တန္းမ်ားပိတ္ထားေသာ ေဒပါဗလီ ပတ္ဘလစ္ ေဟာလီးေဒး၌ ထို ေခြးႀကီးကို ထူးထူး ျခားျခား သတိရလြမ္း
ဆြတ္မိသျဖင္႔ ဤစာကို ေရးမိသည္။
( ထို ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလည္း ဤမွ ထပ္မံ ေတာင္းပန္ပါ၏ )

အထူး အမွာ။ ။ ဤစာသည္ မန္းကို လြမ္းလို႔ တမ္းတဲ႔စာ ဟူသည္႔အတိုင္း လြမ္း၍ တမ္းေသာစာသာျဖစ္သည္၊ ေတာင္ေတာင္ အီအီ စဥ္းစားျပီး ဟိုဟို ဒီဒီ မေတြးၾကရန္ ေမ႔ေနသူတို႔ကို သတိေပးခ်င္ပါသည္၊ သတိေပးလိုက္ပါမွ ေတာင္ေတင္ အီအီ စဥ္းစားျပီး ဟိုဟို ဒီဒီ ေတြးေနၾက လွ်င္ သီဟနာဒ ႏွင္႔မဆိုင္၊ စာဖတ္သူမ်ားႏွင္႔သာ ဆိုင္၏။

(posted on 08/09/2013)

ဆရာႀကီး ဦးေဌးေအာင္


ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ရွာၿပီ တဲ႔။
မိုးဇလကေန ဗုဒၶေဒသနာျပန္႔ပြားေရး
ဗုဒၶေဒသနာျပန္႔ပြားေရးကတဆင္႔ ရဟန္းငယ္တို႔ မိရိုးဖလာအေတြးေတြကို ရိုက္ခ်ိဳး.. အျမင္သစ္ေတြ ထုေထာင္းထည့္ေပးခဲ႔သူ။
စကၤာပူမွာ တရားပြဲလုပ္ႏိုင္ဖို႔ မႏွစ္က ႀကိဳးစားခဲ႔ေသးေသာ္လည္း အထ မေျမာက္ခဲ႔။
ဆရာႀကီးရဲ႕ အသက္အ႐ြယ္နဲ႔ သြားေရးလာေရး မလြယ္ကူမႈေတြေၾကာင္႔။
အခုေတာ႔ အရာခပ္သိမ္း ၿငိမ္းသြားေပၿပီ။
ဆရာႀကီးရဲ႕ ဗုဒၶေဒသနာဆီ ခ်ဥ္းကပ္ပုံေတြကို စကၤာပူအမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ ထဲက(National University of Singapore) လူငယ္ေတြဆီ စီးဝင္းသြားေစ လိုတဲ႔ တပည့္ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕ ဆႏၵ မျပည့္ဝေတာ႔ဘူး။
သက္တန္းေစ႔ ဆိုေပမယ္႔ မေသေစခ်င္ေသးပါဘူး ဆရာႀကီး ရယ္။
ေနဝင္ခ်ိန္ ေစာလြန္းတယ္။