ဝါဆုိ၊ ပထဝီအေနအထား၊ ရာသီဥတု၊ ျပကၡဒိန္ႏွင့္ အဓိပၸါယ္ျပန္ဆုိမႈမ်ား

မိမိတို႔ ေလွနံဓားထစ္ အယူအဆ မ်ားကို အားေကာင္းေကာင္းျဖင္႔ ႐ိုက္ဖြင္႔ေပးလိုက္ေသာ ဆရာႀကီး ဦးေဌးေအာင္၏ ေက်းဇူးတရားတို႔ကို ဤေဆာင္းပါးျဖင္႔ မွတ္တမ္း ျပဳပါ၏။

ဤေဆာင္းပါးေအာက္၌ ပထမဆုံး ရွင္းရမည့္ကိစၥသည္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေထရဝါဒ ျမန္မာ (စသည္) ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေရာေထြးေနတတ္ၾက၏။ အထူးသျဖင့္ ျပည္ပအေတြ႔အႀကံဳ မရွိေသာ၊ သူတစ္ပါး ယဥ္ေက်းမႈကုိ မေလ့လာမိေသာ သူတုိ႔၌ ပုိ၍ ေရာေထြးယွက္တင္ ျဖစ္ေစ၏။ ျမန္မာတုိ႔ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ဓေလ့ထုံးတမ္းအားလုံးကုိ “ေထရဝါဒ” ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ စုၿပံဳထည့္တတ္ၾက၏။ မမွန္ပါ။ တခ်ိဳ႕မွန္၍ တခ်ိဳ႕ မမွန္ပါ။

ဤ၌ ဥပမာ ထုတ္ျပပါမည္။

၁။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္တုိင္း ဝါဆုိဝါကပ္ၾကသည္။ (ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေထရဝါဒႏုိင္ငံတုိင္း လက္ခံက်င့္သုံးၾက၏ဟူလုိ)
၂။ ႏွစ္ဝါထပ္ေသာ ႏွစ္မ်ား၌ ျမန္မာရဟန္းေတာ္တုိ႔က ဒုတိယဝါ၌ ဝါဆုိဝါကပ္ေတာ္ မူၾက၏။ (ေထရဝါဒ၊ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ)
၃။ ႏွစ္ဝါထပ္ေသာ ႏွစ္မ်ား၌ သီရိလကၤာရဟန္းေတာ္မ်ားက မိမိတုိ႔ ေက်ာင္းတုိက္ ႏွစ္ၿခိဳက္ရာ ပထမဝါ (သုိ႔) ဒုတိယဝါ၌ ဝါကပ္ၾက၏။ (ေထရဝါဒ၊ သီရိလကၤာယဥ္ေက်းမႈ)

အတန္ငယ္ ရွင္းၿပီဟု ထင္၏။ ဝါဆုိဝါကပ္ျခင္းကုိ တညီတညႊတ္တည္း လက္ခံက်င့္သုံးၾကသျဖင့္ “ေထရဝါဒ” ဟု သုံးက ၿပီးျပည့္စုံၿပီး ျမန္မာ၊ သီရိလကၤာ၊ ထုိင္းစေသာ ဝိေသသနတုိ႔ မလုိေတာ့ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ႏွစ္ဝါထပ္ေသာ ႏွစ္မ်ား၌ မည္သည့္လ ဝါကပ္မည္ ဆုိသည္ကမူ ေထရဝါဒႏုိင္ငံမ်ားမွာပင္ မတူညီေသာ အဓိပၸါယ္ျပန္ဆုိခ်က္မ်ား ကြဲေနေတာ့သည္။ ထုိအခါ ျမန္မာ၊ သီရိလကၤာစေသာ ဝိေသသနပါမွသာ ျပည့္စုံေလေတာ့သည္။ ဤအခ်က္ကုိ မသိက ေထရဝါဒရဟန္းေတာ္တုိင္း ဒုတိယဝါ၌ ဝါကပ္သည္ဟု ထင္မွတ္မွားႏုိင္သည္။

ႏုိင္ငံ၊ ေဒသ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိ အေျခခံၿပီး ကြဲလြဲေနေသာ (မတူညီေသာ ဟု ဆုိလုိသည္၊ မွားယြင္းသည္ဟု မဆုိလုိ) ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ကုိ ထပ္ျပပါဦးမည္။

၁။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာတုိင္း ညခ်မ္း၌ ဘုရားကုိ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆီမီး ကပ္လွဴၾကသည္။ (ေထရဝါဒ ယဥ္ေက်းမႈ)
၂။ သီရိလကၤာေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔က ညခ်မ္း၌ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆီးမီး သာမက ကြမ္းရြက္ႏွင့္ ကြမ္းသီးတုိ႔ကုိပါ ကပ္လွဴၾကသည္။ (ေထရဝါဒ၊ သီရိလကၤာယဥ္ေက်းမႈ)
၃။ ႐ုရွားဗုဒၶဘာသာမ်ားဆုိလွ်င္ ညခ်မ္းအခါ၌ ေဗာ္(ဒ္)ကာ အရက္မ်ားကုိပင္ ကပ္လွဴၾကသည္ဟု ဆုိ၏။ (႐ုရွားဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ)

ဤ၌ ေမးရန္ရွိလာ၏။ အဆုံးအမတစ္ခုတည္း ျဖစ္ပါလွ်က္ ဓေလ့ထုံးတမ္းတုိ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ကြဲေနရသနည္း။

(image from buddhaphoto.net)

ဤကိစၥမ်ိဳး၌ သူမွား၊ ငါမွန္ ျငင္းခုံေနလွ်င္ ၿပီးမည္ မဟုတ္ေတာ့။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွာ ဝိနည္းပိဋကတ္ရွိသလုိ ေထရဝါဒ (၅) ႏုိင္ငံလုံးမွာလည္း (အျခားေထရဝါဒ ႏုိင္ငံမ်ားမွာလည္း) ဝိနည္းပိဋကတ္ ရွိသည္။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွာ ပညာတတ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိသလုိ သူတုိ႔ႏုိင္ငံမ်ားမွာလည္း ပညာတတ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိသည္။ ကုိယ္က အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ျငင္းဆုိလွ်င္ သူတုိ႔ကလည္း အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ ျငင္းဆုိမည္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ကမၻာ၌ လူအနည္းစုသာ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ေနသည့္ ေထရဝါဒယဥ္ေက်းမႈကုိ ငါးစိတ္ ထပ္စိတ္ရဦးေတာ့မလုိ ျဖစ္သြားေတာ့မည္။ မစြံေတာ့။

ဓေလ့ထုံးစံတုိ႔ ကြဲျပားေနရျခင္းသည္ ႏုိင္ငံ၏ သမုိင္း၊ တည္ရာရပ္ဝန္း၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ အဓိကအားျဖင့္ ဝိနည္းေတာ္ကုိ အဓိပၸါယ္ျပန္ဆုိပုံ မတူညီၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈကုိ သေဘာမတူညီႏုိင္သည္ ဆုိေစဦး၊ အျပန္အလွန္ နားလည္ျခင္း၊ ေလးစားျခင္းသည္ ျငင္းခုံေနျခင္းထက္ ဘုရားစကားႏွင့္ ပုိ၍ နီးကပ္ပါသည္။

ဤ၌ အဓိက ေဆြးေႏြးလုိေသာ အခ်က္သည္ ဝါကပ္ျခင္း၊ ဝါတြင္းကာလ၊ ႏုိင္ငံ၏ ရာသီဥတုစသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ဤေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားသည္ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆ မဟုတ္၊ မႏၲေလး သာသနာ့တကၠသုိလ္တက္စဥ္က ဆရာႀကီးဦးေ႒းေအာင္ (မုိးဇလ) ၏ လက္ခ်ာမ်ားကုိ ျပန္လည္ႏွလုံးသြင္းရင္း ေဆြးေႏြးေသာ ေဆာင္းပါးသာ ျဖစ္သည္။

ဝါတြင္းဟူသည္ ပါဠိလုိ ဝႆ၊ ျမန္မာလုိ မုိးမ်ားေသာကာလ ျဖစ္သည္။ ဝါတြင္းကာလ သုံးလၾကာ၏။ ဤ၌ ဆရာႀကီးက ပထမဆုံး ေမးခြန္းေမးသည္။ ျမန္မာျပည္၌ မုိးရာသီ ဘယ္ႏွစ္လ ရွိသနည္း။ သုံးလလား၊ သုံးလထက္ ပုိသလား။ သုံးလထက္ ပုိပါသည္။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ငါးလခန္႔ ရွိေပလိမ့္မည္။

သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဝါတြင္းသုံးလသာ ျဖစ္ေနရသနည္း။

မုိးေလဝသႏွင့္ ဇလေဗဒပညာရွင္ ဆရာႀကီး အကြ်မ္းက်င္ဆုံးဘာသာရပ္ဟုဆုိက ရေကာင္း ရႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ဆရာႀကီးက သိပၸံနည္းက် ရွင္းသည္။

ဘုရားပြင့္ရာ မဇၥ်ိမေဒသ၌ မုိးတြင္းက သုံးလသာ ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝါတြင္းပညတ္ရာ၌လည္း သုံးလဟုသာ သက္မွတ္သည္။
ဆရာႀကီး၏ မုိးဇလပညာရပ္အရ မုတ္သုန္ေလသည္ ျမန္မာျပည္ကုိ အရင္ေရာက္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္လခန္႔ ႀကိဳ၍ မုိးဦးက်၏။ ထုိမုတ္သုန္က ျမန္မာျပည္ကို ျဖတ္ၿပီး အိႏၵိယထဲသုိ႔ ဝင္သြားသည္။ တစ္လခန္႔ ၾကာေသာ္ ထုိမုတ္သုန္ေလ မဇၥ်ိမေဒသကုိ ေရာက္ၿပီး မုိးရာသီလည္း စေတာ့သည္။

မုတ္သုန္ေလ ျပန္လည္ဆုတ္ရာ၌လည္း ဤနည္းအတုိင္းပင္။ သီတင္းကြ်တ္လခန္႔တြင္ မုတ္သုန္ေလသည္ မဇၥ်ိမေဒသမွ စတင္ ထြက္ခြာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကြ်တ္သည္ႏွင့္ မုိးလည္း ကြ်တ္ေလေတာ့၏။ ျမန္မာျပည္၌ သီတင္းပင္ ကြ်တ္ေသာ္လည္း မုိးက မကြ်တ္ေသး။ အေၾကာင္းက အိႏၵိယမွ ဆုတ္ခြာလာခဲ့ေသာ မုတ္သုန္ေလက ျမန္မာျပည္ထဲ၌ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။

သုိ႔ျဖင့္ပင္ ျမန္မာျပည္၏ မုိးရာသီသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ နယုန္လမွစ၍ တန္ေဆာင္မုန္းလအထိ ငါးလမွ ေျခာက္လ၊ ခုႏွစ္လအထိ ရွိႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မဇၥ်ိမေဒသ၌ကား သုံးလသာ ၾကာ၏။ အကယ္၍ ဘုရားရွင္ ဝိနည္းေတာ္ ပညတ္ရာေဒသသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္အံ့၊ ဝါတြင္းကာလသည္ သုံးလ မျဖစ္ႏုိင္၊ ငါးလ ျဖစ္ႏုိင္ရာသည္ဟု ဆရာႀကီးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ ပညာရွင္စကားျဖစ္သျဖင့္ ဤစကားမွ်ျဖင့္ပင္ ၿပီးျပည့္စုံေလၿပီ။

ဤသည္တုိ႔ကား ဝိနည္းပါဠိေတာ္ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ကြဲျပားလာရပုံ၏ လက္ေတြ႔ဆန္ေသာ၊ သိပၸံဆန္ေသာ၊ ပညာရွင္ဆန္ေသာ ေကာက္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

မႏၲေလးစေသာ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ၿမိဳ႕မ်ားမွာဆုိလွ်င္ ဝါတြင္း၌ ဝါဆုိရမည္ဆုိ၍သာ ဝါဆုိလုိက္ရသည္။ မုိးေခါင္ေသာ ႏွစ္မ်ား၌ မုိးဟူ၍ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မရြာ။ သုိ႔ေသာ္ ဝိနည္းရွိ၍ ဝါဆုိ လုိက္ရ၏။

သီရိလကၤာ၊ စကၤာပူစေသာ ကြ်န္းႏုိင္ငံမ်ား၌ ရာသီဥတု သက္သက္မွတ္မွတ္ မရွိ၊ (၁၂) လလုံးလုံးလုိ မုိးရြာသည္။ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ (၁၂) လလုံးလုံးပဲ ဝါကပ္ရေတာ့မလုိ ရွိသည္။ မလုိအပ္။ ဝိနည္း၌ သုံးလဟုသာ ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သုံးလသာ ဝါကပ္ၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ …

ထုိသုံးလကုိ အဘယ္သုိ႔ သက္မွတ္မည္နည္း။
ဤအခ်က္ကား ႏုိင္ငံတုိ႔ အသုံးျပဳေနေသာ ျပကၡဒိန္ႏွင့္ လုံးဝ သက္ဆုိင္သြားေတာ့သည္။

ဥပမာအားျဖင့္ ႏွစ္သစ္ကူးေသာရက္ ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယန္းတမီးလ္မ်ားႏွင့္ ေထရဝါဒငါးႏုိင္ငံ၏ ျပကၡဒိန္တုိ႔သည္ ေတာ္ေတာ္ ဆင္တူသည္။ ဧၿပီလမွာ ႏွစ္သစ္ကူးၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ႏွစ္ဆန္းသည့္ရက္ကုိ ေရတြက္ၾကရာ၌ ထပ္တူ မရွိတတ္။ ထုိင္းႏွင့္ သီဟိုဠ္က တူေနတာ မ်ားသည္။ ျမန္မာက ကြဲေနတတ္သည္။ ျပကၡဒိန္မ်ားအားလုံးသည္ “လ” ကုိ အေျခခံ တြက္ခ်က္ေသာ လူနာ (Lunar) ျပကၡဒိန္မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လျပည့္လကြယ္စသည္ကုိ သတ္မွတ္ရာမွာေတာ့ တစ္ရက္စ၊ ႏွစ္ရက္စ ကြာဟတတ္သည္မွ လြဲၿပီး အမ်ားႀကီး ကြာဟမေန၊ ကြာဟ၍လည္း မရ။

ဤ၌ ေနာက္ဆုံးဝါကပ္၊ ဝါဆုိသည့္လကုိ ျပန္ၾကည့္ၾကပါစုိ႔။
မုိးမ်ားေသာကာလ၌ ဝါကပ္ၾကသည္။ ဝါထပ္ေသာႏွစ္မ်ားမွာ ဝါတြင္းသုံးလက တိတိက်က် သက္မွတ္ထားသျဖင့္ သေဘာထား ကြဲလြဲျခင္း မရွိ။ သုိ႔ေသာ္ ႏွစ္ဝါထပ္၍ ဝါတြင္းေလးလ ျဖစ္ေနေသာ ႏွစ္မ်ား၌ ဘယ္သုံးလကုိ ဝါဆုိၾကမည္နည္း။ တစ္ေနရာႏွင့္ တစ္ေနရာ၊ တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕ မုိးအနည္းအမ်ား မတူႏုိင္ေတာ့။ ထုိအခါ မုိးပုိမ်ားေသာ သုံးလကုိ ေရြးခ်ယ္၍ ဝါကပ္ၾကသည္ ဆုိပါစုိ႔။

ဝိနည္းေတာ္က ဘာေျပာဦးမည္နည္း။ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္ဟုဆုိရန္ ရွိပါဦးမည္ေလာ။ ဤကိစၥမ်ိဳးသည္ အျငင္းပြားေနသင့္ေသာ ကိစၥမဟုတ္သလုိ “သာသနာကြယ္လိမ့္မည္” ဟူေသာ ခပ္ဝါးဝါးစကားကုိလည္း မသုံးစြဲအပ္ေတာ့။

ဤေဆာင္းပါး၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ မတူညီမႈမ်ားကုိ နားလည္ၿပီး ေလးစားတတ္ရန္သာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတုိ႔ က်င့္သုံးေနေသာ ဓေလ့ထုံးစံမ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕ကား အျခားေထရဝါဒႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ညီ၏။ အခ်ိဳ႕ကား မညီ။ ထုိမညီေသာ ဓေလ့ထုံးစံတုိ႔ကုိ ေထရဝါဒျမန္မာယဥ္ေက်းမႈဟု ဆုိမွသာ ျပည့္စုံမည္။

ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာအမည္က ေထရဝါဒျဖစ္သည္။ က်န္ေသာ ငါးႏုိင္ငံႏွင့္ ညီညြတ္လွ်င္ ပုိေကာင္းသည္။ တိဗက္တန္ဗုဒၶဘာသာဆုိလွ်င္ တိဗက္ႏွင့္ ညီညႊတ္လွ်င္ ၿပီးၿပီ။ သူ႔ဗုဒၶဘာသာ အမည္ကပင္ တိဗက္တန္ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
(17/10/2012 14:00)

သီဟနာဒ

ပါဠိနဲ႔ အဂၤလိပ္ ဘယ္ေလာက္ဆက္စပ္သလဲ


ဘုန္းႀကီးစာေမးပြဲ အထိုက္အေလ်ာက္ၿပီးေတာ႔ အျပင္စာ ဖတ္ခြင္႔၊ သင္ခြင္႔ရလာ သည္။ ထိုအခါ ေနာင္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါးနဲ႔အတူ ဆရာေတာ္တစ္ပါး သင္ၾကားေပး သည့္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း သြားတက္ၾကသည္။ သုံးလျပတ္ သင္တန္းၿပီးေသာ္ အဂၤလိပ္ အေျခခံသဒၵါအခ်ိဳ႕ႏွင္႔ ကတၱား၊ ကံ ဝါက်မ်ား၊ ဒါရိုက္၊ အင္ဒါ႐ိုက္ဝါက်မ်ား ေျပာင္းတတ္လာသည္။ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးက အားေပးစကားေျပာေတာ္မူသည္
"အရွင္ဘုရားတို႔ အဂၤလိပ္က ဆယ္တန္းအဆင္႔ရွိသြားၿပီ"ဟူသတတ္။

ထို "အရွင္ဘုရားတို႔ အဂၤလိပ္က ဆယ္တန္းအဆင္႔ရွိသြားၿပီ"အားေပးစကားက သာသနာ႔တကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္အထိ ထိေရာက္မႈရွိဆဲ၊ ဆယ္တန္းေက်ာင္း သူ၊ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကိုေတြ႔တိုင္း ငါ႔ေလာက္မတတ္ထင္ဆဲပင္။ ထိုႏွစ္မွာပင္ သေဘာတူေလးပါးတိုင္ပင္ၿပီး ဆယ္တန္းေျဖရန္ က်ိဳးစားၾကသည္။ ရဟန္းစာေပႏွင္႔ေဝးသည့္ သခ်ၤာနဲ႔ သိပၸၸံဘာသာတြဲမ်ားကို အရင္ က်ဴရွင္ဆရာေခၚ ၿပီး ဆရာေတာ္မ်ားမသိေအာင္ သင္ယူၾကသည္။ ျမန္မာ၊ သမိုင္းကို မမႈေရးခ် မမႈ၊ အဂၤလိပ္က ဆယ္တန္းအဆင္႔ရွိၿပီးသား မဟုတ္ပါလား။(ထို အခ်ိန္အထိ ရွိဆဲ)
အမွန္တကယ္ ဆယ္တန္းအဂၤလိပ္ကို သင္မွ ေအာ္ ငါသိထားတာက ႏွစ္မွတ္ဖိုးပဲ ရွိပါလား(သို႔)ဆယ္မွတ္ဖိုး မေက်ာ္ပါလားဟု သိလိုက္ရသည္။ ထိုမွေနာက္ ဆယ္ တန္းေက်ာင္းသားေလးမ်ားကိုေတြ႔တိုင္း သူတို႔က ငါ႔ထက္တတ္ပါလားဟု သေဘာေပါက္လိုက္မိေတာ႔သည္။

ထို႔ေနာက္ ဘာသာေဗဒကို ေလ႔လာရ၏။ အင္ဒို ယူ႐ိုပီယံ ဘာသာစကားမ်ား အေၾကာင္း ၾကားသိရ၏။ ပါဠိနဲ႔ အဂၤလိပ္ တူညီမႈအခ်ိဳ႕(ေတာ္ေတာ္နည္းပါသည္) ကိုေတြ႔လာရ၏။ ဥပမာ မာတာနဲ႔ မားသား၊ ဘာတာနဲ႔ ဘရားသား၊ နာမနဲ႔ ေနာင္း (နာမ္) စသည္ဆင္တူေနမႈမ်ိဳးတို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ထိုအခါ ပါဠိကၽြမ္းရင္ အဂၤလိပ္ မခက္ေတာ႔ဆိုသည့္ အယူအဆက ေခါင္း ထဲေရာက္လာျပန္ဘိ၏။ အမွတ္မရွိသည့္ သညကၡႏၶာ အစုအေဝးပင္။ ဆယ္တန္းနဲ႔တကၠသိုလ္စာေမးပြဲက ရက္ခ်င္းတိုက္တိုက္ေနသျဖင္႔ မေျဖၾကရ၊ တကၠသိုလ္စာေမးပြဲ နာရီဝက္ေနာက္က်ခြင္႔ျပဳဖို႔ သြားေလ်ွာက္ေသာ္ ခြင္႔မျပဳ၊ ေလးျမတ္ႏိုးရသည့္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က တပည့္ရင္း နာနာထု၊ နာရီဝက္ေနာက္က်လ်င္ တကၠသိုလ္အျပင္ေရာက္ၿပီမွတ္ဟု သံဃာ႔အသံ(ရာဇသံ မဟုတ္ပါ)ထုတ္ေတာ္မူေလ၏။

သို႔ျဖင္႔ စိတ္ပ်က္ပ်က္ျဖစ္သြားကာ မဟာဗ်ဴဟာ ေျပာင္းလိုက္ရသည္။ ယင္းက ဖရီး အဂၤလိပ္စကူးႀကီးျဖစ္သည့္ မႏၱေလးေတာင္ေပၚကိုတက္ကာ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသာ ေဖာ ရိမ္းနားႀကီးမ်ားႏွင္႔ စကားေျပာျခင္းတည္း။ အစေတာ႔ သူ႔စကား ကိုယ္မသိ၊ ကိုယ္႔စကား သူမသိ၊ သနားပါဘိ။ သို႔ျဖင္႔ ေခါင္းေပါင္းစ မဝတ္သည့္ အေမရိကန္ သမၼတ မစၥတာဘုွရွ္၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို က်က္၊ မွတ္၊ နားေထာင္၊ လိုက္ေျပာ၊ အသံ သြင္း၊ နားေထာင္ၾကည့္။ သိလိုက္ရသည္ ပါဠိနဲ႔ အဂၤလိပ္ဆက္စပ္မႈရွိသည္က ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္၊ ကိုယ္သိတဲ႔ စကား၊ ေဝါဟာရသုံးစြဲပုံ တူညီေနတာ မေတြ႔လိုက္ရ။(အဂၤလိပ္က ကမၻာ႔ ဘာသာစကားအားလုံးကို ေမြးစားသျဖင္႔ ပါဠိနဲ႔သာမဟုတ္ အျခားဘာသာစကားမ်ားႏွင္႔လည္း ဆက္စပ္ေနသည္ဟု ညီေတာ္အေပါင္းတို႔ သတိခ်ပ္ေစလို) ထိုမွေနာက္ ပါဠိေတာ္လည္း အဂၤလိပ္ မေတာ္ဟု နားလည္လိုက္ရသည္။

တေလာေလးကပင္ ဆရာထက္ေနဝင္း(လတ္တေလာ လီကြမ္းယုစာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ထုတ္ေဝထားသူ) ေက်ာင္းေရာက္လာသည္။ စကားေျပာၾကသည္၊ (အမွန္မူ အသက္ အမ်ားႀကီး ပိုႀကီး၊ အေတြ႔အႀကဳံပိုမ်ားသည့္ ဆရာက ႏွစ္နာရီ မိနစ္ ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ေျပာၿပီး သီဟနာဒက ရွစ္မိနစ္ခြဲခန္႔သာ ေျပာလိုက္ရပါသည္။)
ထို ရွစ္မိနစ္ခြဲခန္႔တြင္
"ဘုန္းႀကီးေတြက ပါဠိတတ္ေတာ႔ အဂၤလိပ္စာသင္ရင္ ပို လြယ္တယ္လို႔ ထင္တယ္ဘုရား"
"မဆိုစေလာက္ေလးပါ ဒကာႀကီး၊ ပါဠိတတ္လို႔ အဂၤလိပ္လြယ္ရင္ ျမန္မာျပည္မွာ အဂၤလိပ္လို ေမႊေနတဲ႔ ရဟန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနသင္႔တယ္။ အခုဟာက ရွိမယ္၊ ရာခိုင္ႏႈန္းအရ သိပ္နည္းတယ္။ ပါဠိပိုင္ရင္ နည္းနည္းေတာ႔ ပိုလြယ္မယ္၊ (ဘာသာျပန္ရင္ ေဝါဟာရ အသာစီးရမယ္)။ ဒါကလည္း ဘာသာေဗဒ သေဘာ အတိုင္းပါ၊ ဘာသာတစ္ခုကို တကယ္တတ္ရင္ ေနာက္ဘာသာတစ္ခုကို သင္တဲ႔အခါ ပိုလြယ္သြားတာေလာက္ပါပဲ" ဟု ေျပာလိုက္မိသည္။



အမွန္မူ ပါဠိတတ္ေတာ႔ အဂၤလိပ္စာသင္ရင္ အမ်ားႀကီး ပို လြယ္တယ္ဆိုသည့္ အယူအဆသည္ ရန္ကုန္လမ္း၊ မႏၱေလးလမ္း၊ ေမာလၿမိဳင္လမ္းဆိုတာေတြရွိလို႔ စကၤာပူ တိုးတက္သြားတာဆိုသည့္ စကားအတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ စကၤာပူမွာ ကမၻာ႔ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားစြာရဲ႕ အမည္နဲ႔လမ္းေတြ ရိုက္သတ္လို႔ မကုန္ပါ ဟု.. ဆိုခ်င္ပါေၾကာင္း အဂၤလိပ္စာသင္ေနၾကသည့္ ညီေတာ္(ေနာင္ေတာ္မ်ား မပါပါ) အေပါင္း တို့......
(မိမိကား ပါဠိမတတ္လွသလို အဂၤလိပ္လည္း လုံးျခာလည္ဆဲမို႔ ဖ်ဴးခ်ားဂ်င္ နေရးရွင္းအတြက္ အားကိုးတႀကီး ေရးလိုက္မိပါသည္)

မရယ္နဲ႔ (ဘိုးဘိုးႀကီး တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္း)

ဒီေန႔ ေနလယ္စာေလး စားၿပီးရင္ ပထမဆုံးလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားတာက ကား ေရေဆးဖို႔ပဲ။ ကားကို ေရေဆးဖို႔အသြား စားပြဲေပၚမွာ စာတိုက္ ကေရာက္ေရာက္လာတဲ႔ ေၾကာျငာေတြ၊ ဘာမွလုပ္မရတဲ႔စာေတြနဲ႔ ရွဳပ္ေနတာ သတိထားမိျပန္ေရာ။ တခ်ိဳ႕က စာျပန္ဖို႔၊ တခ်ိဳ႕ကအမိႈက္ပုံးထဲထည္႔ဖို႔ေပါ႔။ ကားေသာ႔ကို စား ပြဲေပၚခဏတင္ထားရင္း ကား ေရမေဆးခင္ ဒီ အမႈိက္ေ တြကို အရင္ရွင္းမယ္လို႔ လုပ္လိုက္ေတာ႔ စာပြဲေဘးက စကၠဴပုံးမွာ အမႈိက္ေတြ ျပည္႔ေနၿပီဆိုတာ သိလိုက္ရျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ ျပန္ရမယ္႔စာကို စားပြဲေပၚတင္ၿပီး အမႈိက္ပုံးပဲ အရင္သြန္မယ္ဆိုၿပီးသြားေနတုံး ေပးစရာ ရွိေနတဲ႔ ေဘလ္ေတြကို သတိရမိျပန္ေရာ။ ဒါဆိုရင္ေတာ႔ အိမ္နားက စာတိုက္ ကိုသြား ျပန္စရာရွိတဲ႔စာကိုျပန္၊ ေပးစရာရွိတဲ႔ ေဘလ္ကို အရင္သြားေပးလိုက္ မွ အဆင္ေျပမယ္။ ေပးမယ္ဆိုကာမွာ ခ်က္လက္မွတ္စာအုပ္ထဲမွာတစ္ရြက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္ဆိုတာ သတိထားၾကည္႔လိုက္မိျပန္တယ္။

ခ်က္လက္မွတ္စာအုပ္အသစ္က စာၾကည္႔ခန္းထဲက စားပြဲအံဆြဲထဲမွာထား တာ၊ ဒါနဲ႔ စာၾကည္႔ခန္းထဲေရာက္ေတာ႔ ေသာက္လက္စ ေဖ်ာ္ရည္ဗူး နဲ႔ ေရ သန္႔ဗူးေတြကိုေတြ႔မိတယ္။ မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေတြကို ေဘးကပ္ထားမွ၊ ေတာ္ၾကာ ဝင္တိုက္မိရင္ ဖိတ္ကုန္ဦးမယ္။ ေကာက္ကိုင္လိုက္မိတယ္ဆိုရင္ပဲ ေဖ်ာ္ ရည္ေတြက မေအးေတာ႔ဘူး။ ေသာက္ခ်င္တဲ႔အခါ ေအးေအးေလးေသာက္ လို႔ရေအာင္ မီးဖိုထဲက ေရခဲေသတၱာထဲ အရင္ထည္႔ထားဦးမွ။ ေဖ်ာ္ရည္ဗူး နဲ႔ ေရသန္႔ဗူးေတြနဲ႔အတူ မီးဖိုထဲကသြား ေရမေလာင္းမိတာ ၾကာေနၿပီမို႔ ညွိဳးေနတဲ႔ ပန္းအိုးေလးေတြကို ေတြ႔ရျပန္တယ္။



မေမ႔ခင္ ေရေလာင္းေပးဦးမွရမယ္၊ ေတာ္ၾကာ ေသကုန္လိမ္႔မယ္။ ဒါနဲ႔ ေဖ်ာ္ရည္ဗူးနဲ႔ ေရသန္႔ဗူးေတြကို ေထာင္႔က ခုံေပၚမွာတင္မယ္လုပ္ေတာ႔ အဲဒီခုံေပၚမွာ က်ေနာ္႔ စာၾကည္႔မ်က္မွန္ေရာက္ေနတာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ မေန႔က တစ္ေန႔လုံး ရွာလို႔မေတြ႔ခဲ႔တဲ မ်က္မွန္ေပါ႔။ ဒီမ်က္မွန္ကို စာၾကည္႔ခန္း ထဲ သြားထားရမယ္။

ဒါေပမဲ႔ ပန္းပင္ေရေလာင္းတာကိုပဲ အရင္လုပ္လိုက္အုံးမယ္ေလ။ ေရပုံးကိုယူ၊ မီးဖိုထဲက ေရပိုက္ေခါင္းကေန ေရခံေနတုံး ဘုရား ဘုရား တီဗြီ ရီမုတ္ကြန္ထ ရိုးက ဘယ္လိုလုပ္ မီးဖိုထဲက ထမင္းစားစာပြဲေပၚ ေရာက္ေနပါလိမ္႔။ ကေလးတစ္ေယာက္ေယာက္ေမ႔ခ်န္ထားခဲ႔တာေနမွာ။ ည တိဖြီၾကည္႔မွ ရွာၾက လိမ္႔အုံးမယ္၊ ဘယ္သူမွလည္း မီးဖိုထဲက ထမင္းစားစာပြဲေပၚမွာလို႔ ထင္မွာ မ ဟုတ္ဘူး။ ဒီ ရီမုတ္ကြန္ထရိုးကိုလည္း ဧည္႔ခန္းက တီဗြီေရွ႕ ျပန္ထားေပး ထားဦးမွ။
ဒါေပမဲ႔ ပန္းအိုးေလးေတြကိုပဲ ေရအရင္ေလာင္းမယ္ဆိုၿပီး ရီမုတ္ကြန္ထရိုး ကတစ္ဖက္ ေရပုံးကတစ္ဖက္ဆြဲအသြား ေရေတြက ၾကမ္းျပင္ေပၚ ဖိတ္က် ကုန္ျပန္ေရာ၊ ဒါနဲ႔ ရီမုတ္ကြန္ထရိုးကို စားပြဲေပၚခဏတင္ထားၿပီး ဖိတ္သြား တဲ႔ေရေတြကို သုတ္ေနလိုက္တယ္။ မသုတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး ဒါေပၚနင္းမိလို႔ ကေလးေတြ ေခ်ာ္လဲကုန္မွ အခက္။
ေရသုတ္အၿပီး ဒီေန႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ ထားပါလိမ္ဆိုၿပီး အခန္းထဲ ျပန္အ ၾကည္႔
၁။ ကားလည္းေရမေဆးလိုက္ရ
၂။ ေပးစရာ ေဘလ္ေတြလည္း မေပးလိုက္ရ
၃။ အိမ္ေထာင္႔ ခုံေပၚက ေဖ်ာ္ရည္ဗူးနဲ႔ ေရသန္႔ဗူးေတြလည္း အရင္အတိုင္း ပူေႏြးေႏြး
၄။ ပန္းပင္လည္း ေရမေလာင္းလိုက္ရ
၅။ ခ်က္လက္မွတ္စာအုပ္ထဲမွာလည္း ခ်က္ တစ္ရြက္ပဲက်န္ဆဲ
၆။ ရီမုတ္ကြန္ထရိုးလည္း ဘယ္ခ်ထားလိုက္မိမွန္း မသိေတာ႔
၇။ စာၾကည္႔မ်က္မွန္လည္း ရွာလို႔မေတြ႔
၈။ ကားေသာ႔လည္း ဘယ္ေပၚတင္ခဲ႔မွန္း မမွတ္မိေတာ႔။ ဒီေန႔ေတာ႔ မိုးခ်ဳပ္သြားၿပီ။
မရယ္နဲ႔ ေနာ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဝဋ္လည္လိမ္႔မယ္။

13/07/2013

အလြန္႔ အလြန္ အလြန္႔ အလြန္ အလြန္ခ်စ္ၾကသူမ်ား


၁။ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို ခ်စ္ၾကပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူမ်ားႏွင္႔ ယွဥ္လ်င္ အရာရာေအာက္က်ေနသည့္ ဘာသာတရားတန္ဖိုးကို ျမွင္႔တင္ရန္ လူငယ္အမ်ားျဖင္႔ အဖြဲ႔ေတြ ဖြဲ႔၊ အခ်င္းခ်င္း ကြန္ယက္ေတြ ခ်ည္၊ တညီတညြတ္ ရွိလာခဲ႔ၾကသည္။

၂။ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို (အလြန္)ခ်စ္ၾကပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ဘာသာႏွင္႔လူမ်ိဳးအတြက္ ဘာသာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးဆိုင္ရာကိစၥမ်ားမွာ အားႀကိဳးမာန္တက္ ပါဝင္ခဲ႔ၾကသည္။ ကမၻာကပင္ သူ႔ထက္ငါ ေနာက္က်မွာ စိုးသည့္အလား သာဓုအျမန္ ေခၚၾကရသည္။

၃။ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို (အလြန္႔ အလြန္)ခ်စ္ၾကပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔နဲ႔ အယူမတူသူသူမ်ားကို မတူ မတန္သလိုထင္လာၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း တိုက္ခိုက္ေျပာဆိုလာၾကသည္။ (လြန္စျပဳ)

၄။ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို (အလြန္႔ အလြန္ အလြန္)ခ်စ္ၾကပါသည္၊ ထိုေၾကာင္႔ ဘာသာမတူသူမ်ားကိုသတ္လ်င္ အျပစ္မရွိဟုယူဆၿပီး သတ္ျဖတ္ ၾကသည္။ မဟုတ္မမွန္၊ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရးေတြ လုပ္လာၾက သည္။(အေတာ္လြန္စျပဳ)

၅။ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို (အလြန္႔ အလြန္ အလြန္႔ အလြန္) ခ်စ္ၾကပါ သည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔လို အလြန္႔ အလြန္ အလြန္႔ အလြန္မခ်စ္ၾကသည့္ ဘာသာ တူေတြကိုပင္ အားမလို အားမရျဖစ္လာၾကသည္၊ အျပစ္တင္ ေဝဖန္လာၾကသည္။ ေတာ္လွန္လာၾကသည္။ (အေတာ္႔ အေတာ္ လြန္စျပဳ)

၆။ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို (အလြန္႔ အလြန္ အလြန္႔ အလြန္ အလြန္) ခ်စ္ၾကပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔စိတ္တိုင္းက် ျပဳမူႏိုင္ေအာင္ ဘာသာေရးႏိုင္ ငံေတာ္ႀကီး တည္ေထာင္လာၾကသည္။(အေတာ္႔ အေတာ္ အေတာ္ လြန္စျပဳ)

သူတို႔ကို အစြန္းေရာက္အၾကမ္းဖက္သမားေတြဟုေခၚလ်င္ မွားပါသည္၊ အမွန္မူ သူတို႔သည္ သူတို႔ဘာသာတရားကို အလြန္႔ အလြန္ အလြန္႔ အလြန္႔ အလြန္ ခ်စ္ၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။
ထိုသူတို႔သည္ ဂ်ီဟတ္ေတြျဖစ္သည္ဟုဆိုလ်င္..........
ထိုလမ္းစဥ္သည္ အလြန္႔ အလြန္ အလြန္႔ အလြန္႔ အလြန္ခ်စ္ၾကသူမ်ား၏ လမ္းစဥ္ ဆိုလ်င္..............
ထိုအဖြဲ႔သည္ ပညာတတ္လူႀကီးမ်ား ဦးေဆာင္သည့္ အေသခံ လူငယ္မ်ားတပ္ဖြဲ႔ ဟုဆိုလ်င္.....
သူတို႔ျမင္သည့္ သူတို႔ပုံရိပ္သည္ ဘာသာေရး လူစြမ္းေကာင္းမ်ား၊ ေသရဲသတ္ရဲ သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

အိုင္က်ဴ ၂ အီးက်ဴ ၄(ပင္နယ္တီအဆုံးအျဖတ္)


က။ ။ မင္းတို႔အထဲမွာ ဘယ္အေကာင္က ငါနဲ႔ အိုင္က်ဴျပိဳင္ရဲလို႔လဲ၊ ၿပိဳင္ရဲတဲ႔ေကာင္ ထြက္ခဲ႔ေလ"

ခ။ ။ လုပ္မေနပါနဲ႔ကြာ၊ မင္းနဲ႔ အိုင္က်ဴယွဥ္ႏိုင္တဲ႔ေကာင္ တို႔အထဲမွာ မရွိပါဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ အားလုံးၿငိမ္ေနၾကတာေပါ႔။

က။ ။ ေအးေလကြာ၊ မယွဥ္ရဲရင္လည္း ၿငိမ္ၿငိမ္ေနေပ႔ါ။ မင္း မသိလို႔။ ဟိုေကာင္က တေမွာင္႔ရယ္၊ ေတာင္ေျပာေျမာက္ေျပာနဲ႔။

ခ။ ။ ထားလိုက္စမ္းပါကြာ။ ဒါနဲ႔ ညက နယ္သာလန္နဲ႔အာဂ်င္တီးနား ေဘာလုံးပြဲ ၾကည့္ေနလို႔ ဆရာမ အိမ္စာေပးလိုက္တဲ႔သခ်ၤာေတြ မတြက္ရေသးဘူးကြာ။ မင္း တြက္ၿပီးရင္ ငါ႔ျပစမ္းပါ။

က။ ။ ငါလည္း မတြက္ရေသးဘူး။

ခ။ ။ မတြက္ရေသးလဲ မင္းအိုင္က်ဴနဲ႔က မခက္ပါဘူးကြာ၊ လုပ္ပါဟ၊ ႏို႔မို႔ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္စလုံး ႀကိမ္ဒဏ္ထိေနဦးမယ္။ မင္းသာ နာရီဝက္အတြင္း ၿပီးေအာင္တြက္ထား။ ဟိုေကာင္ေတြ တစ္နာရီေက်ာ္ေအာင္တြက္ယူရမယ္႔ ပုစၧာေတြကို မင္း နာရီဝက္အတြင္း ၿပီးေအာင္ တြက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ငါ သြားေျပာမယ္။

က။ ။ လုပ္မေနနဲ႔ ေဟ႔ေကာင္၊ မိနစ္ ၂၀၊ မိနစ္ ၂၀ လို႔ေျပာလိုက္။

ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္ၾကာၿပီး သူတို႔ေလးေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ႔
အီးက်ဴသိပ္ေကာင္းၿပီး အိုင္က်ဴလည္း (က)ေလာက္မျမင္႔ေပမဲ႔ အထိုက္ အေလ်ာက္ျမင္႔တဲ႔ (ခ) ေလးက ကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုမွာ ေဘာ႔စ္ျဖစ္သြားတယ္။
အိုင္က်ဴ သိပ္ေကာင္းၿပီး အီးက်ဴ နည္းရွာတဲ႔ မစၥတာ (က) ခမ်ာကေတာ႔ မစၥတာ (ခ) ရဲ႕ ကုမၸဏီ၊ အေရာင္းျမွင္႔တင္ေရး ေလ႔လာမႈ မဟာဗ်ဴဟာဌာနမွာ အရာရွိ ႀကီး ျဖစ္သြားသတဲ႔။ သူက သခ်ာၤေတာ္တယ္မဟုတ္လား။ တြက္ႏိုင္တယ္ေလ။

Sneijder has been very, very quiet thus far. We were at 5-0 this time last night.(Yahoo)

"Siete, siete!" chant the Argentina fans. That means "seven", in case you didn't know. (Euro Sport)

 Don't cry for me Argentina - Madonna