၂၀၁၄၊ ၂၀၁၅ ေဟာစာတမ္း


ေအေသြး၊ ဘီေသြး၊ စီေသြး၊ ဒီေသြး၊ အီးေသြး ဇက္ေသြး ဘယ္ေသြးပိုင္ရွင္မဆို ဆိုင္၏
ဘာမွန္းမသိေသာၿဂိဳဟ္ႀကီးႏွင္႔ အမည္မေပးရေသးေသာ ၿဂိဳဟ္ႀကီးႏွစ္ခု ပြတ္တိုက္ေနသျဖင္႔
မန္ယူပရိသတ္ႏွင္႔ဦးသိန္းစိန္ပရိသတ္မ်ား ဤရာသီအတြင္း မ်က္ႏွာငယ္လတံ႔။
ဟုတ္ႏိုးႏိုးေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္မ်ားအတြက္ စိတ္ပူရလတံ႔။ ေနာက္ဆုံး စိတ္ပ်က္စရာ ႀကဳံရလတံ႔။
ေအာင္ၿပီ ေအာင္ၿပီ ဟု ဖင္တုန္ေအာင္ေအာ္ၿပီး ယၾတာေခ်ေသာ္လည္း မထူးျခားႏိုင္၊
အေၾကာင္းကား ဘာမွန္းမသိေသာၿဂိဳဟ္ႀကီးႏွင္႔ အမည္မေပးရေသးေသာ ၿဂိဳဟ္ႀကီးႏွစ္ခု ပြတ္တိုက္ေနျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။

ယၾတာ။ အခ်ိန္မေႏွာင္းမွီ အသင္းေျပာင္း အားေပးပါ။

တိုလီမိုလီမွတ္စု(၂)


ဆြမ္းခံအိမ္ေကာင္းေကာင္းမရွိတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြနဲဲ႔ ဘူမိေဗဒေက်ာင္းဆင္း အမ်ိဳဳးသားေတြ တူတယ္(လို႔ ထင္တယ္)။
သူတို႔အမ်ားစုက ဟင္းခ်က္ေကာင္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဝက္သား၊ ပဲႀကီးႏႈပ္၊ မန္က်ည္းရြက္စပ္ခ်ဥ္ ဘာခ်က္ခ်က္ အရသာရွိပါယ္။

ဘူမိေဗဒေက်ာင္းမွာ အမ်ိဳးသားေတြမ်ားျခင္း၊ ကြင္းဆင္းရာကအစ ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္စားရျခင္းတို႔ေၾကာင္္႔ ဟင္းခ်က္ေကာင္းလာရျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။
သုေတသနမို ေျပာရေပမဲ႔ စိတ္မေကာင္းပါ။ ဘူမိေဗဒေက်ာင္းဆင္း အမ်ိဳဳး သမီးေတြကေတာ႔ သိပ္မစြံၾကပါ။ အျခားေမဂ်ာေတြနဲ႔မတူ အမ်ိဳးသားမ်ား တဲ႔ ေက်ာင္းျဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ မရွိမဲ႔ရွိမဲ႔ (သိပ္ မေခ်ာ၊ မလွေစဦးေတာ႔) အမ်ိဳးသမီးေတြက ဦးစားေပးခံရၿပီီး ဘာမွခ်က္စရာမလို၊ ဆရာမ်ား၊ အမ်ိဳးသားေဘာ္ဒါမ်ား ခ်က္ေကြၽးသည္ကို လက္လ်ွိဳ တီးလာခဲ႔ျခင္းေၾကာင္႔ ဟင္းခ်က္ ညံ့သြားဟန္ တူပါတယ္။
(စကၤာပူေရာက္ ေဂ်ာ္ဆရာ၊ ဆရာမေတြကိုသာ သုေတသနျပဳထားတာျဖစ္လို႔ ရာႏႈန္းျပည့္မွန္တယ္လို႔ မဆိုရဲပါ။ ေဂ်ာ္ဆရာမမ်ား သေဘာမတူရင္ လက္ေတြ႔ ခ်က္ေကၽြးျပႏိုင္ပါတယ္)





img from ၾဆာ တြတ္ FB

ဆြမ္းခံအိမ္ေကာင္းေကာင္းမရွိတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြကေတာ႔ ဆြမ္းခံထြက္ေန လည္း ဟုတ္တိပတ္တိ မရတဲ႔အတြက္ မိုးေလး တစ္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္ က်တာနဲ႔ ေက်ာင္းမွာ ခ်က္စားဖို႔ပဲ ျပင္ၾကပါတယ္။
ဆြမ္းခံအိမ္ေကာင္းေကာင္းရွိတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြက "မရြာပါဘူးကြာ၊ ေကာင္းကင္ၾကည့္၊ ၾကည္ေနတာပဲ၊ လာ ဆြမ္းခံပဲထြက္မယ္" လို႔ဆိုတတ္ေပမဲ႔
"စစ္အစိုရးရနဲ႔မိုး အစိုးမရ" ဆိုၿပီး ခ်က္ဖို႔ပဲ တကဲကဲလုပ္ရာက ၎ အရွင္ဘုရားေတြလည္း အိမ္ရွင္မေတြ လက္ဖ်ားခါေလာက္တဲ႔ ဟင္းခ်က္ စပယ္ရွယ္လစ္ေတြ ျဖစ္လာတတ္ၾကပါတယ္။
(မႏၱေလး၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလာကကိုသာ သုေတသနျပဳထားတာျဖစ္လို႔ ရာႏႈန္းျပည့္မွန္တယ္လို႔ မဆိုရဲပါ။)

အေရွ႕ အေနာက္၊ အေနာက္ အေရွ႕



လူႀကီးမင္းတို႔အေနနဲ႔ ဒီလူႀကီးေလးေယာက္ကို သိမွာပါေနာ္၊ ေလးေယာက္စလုံး ကို မသိရင္ေတာင္ ႏွစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္မဟုတ္ေတာင္ အရင္ဆုံး လူႀကီး ကိုေတာ႔ သိမွာပါ။
သိကၡာရွိရွိ၊ ကိုယ္႔ဒူးကိုယ္ခၽြန္ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာလာၾကေတြေပါ႔။ လူႀကီးမင္းတို႔ကိုေျပာခ်င္တာက သူတို႔ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာသလဲဆိုတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ငါတို႔အမွီလိုက္မယ္ လုပ္မေနၾကပါနဲ႔။ ျမန္မာ႔ေျမပုံက ဒဏ္ရာေတြ၊ အလယ္ေခါင္က ခ်ဳပ္ရိုးေၾကာင္္းႀကီးေတြနဲ႔ ရစရာ မရွိေတာ႔ပါဘူး။
စိတ္ဝင္စားစရာက သူတို႔ခ်မ္းသာလို႔ သူတို႔ကေလးေတြြ ဖိုးလျပည့္ေတြျဖစ္မသြား ဘူး။ ဖ်က္ဆီးျခင္း မခံလိုက္ရဘူးေပါ႔ဗ်ာ။
သား သမီး ေျမးေတြကို ငါေသရင္ အားလုံး နင္တို႔အတြက္ဆိုၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ဖ်က္ဆီးမပစ္ၾကဘူး။ သူတို႔ကေလးေတြြဟာ သူတို႔ေလာက္ မစြမ္း ရင္သာရွိမယ္၊ ဖိုးလျပည့္ေလးေတြေတာ႔ ျဖစ္မသြားဘူး။

ဘာမွ မေပးဘူးေတာ႔ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ အေကာင္းဆုံးပညာေရး ေပး တာ။ ေျခေစာင္႔လက္ေစာင္႔ ေငြေပးတာ၊ အလုပ္အတူတူလုပ္ရင္း လမ္းျပ လက္တြဲေခၚတာေတြေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။ ဘီလီယံနာရဲ႕ သားသမီးေတြပဲ ဒီ အခြင္႔အေရးေလာက္ေတာ႔ ရသင္႔တာေပါ႔ဗ်ာ။ ကိုယ္မစြံရင္ ဘာမွ အလကားမရဘူး

ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ လူႀကီးမင္းတို႔ မ်ိဳးဆက္ ဘယ္ႏွဆက္ ထိုင္စားေလာက္ေအာင္ ခ်မ္းသာေနၿပီလဲ။
ခ်မ္းသာမႈေတြက အထက္က ဘီလ်ံနာႀကီးေတြလို သိကၡာရွိရွိလား။
လူႀကီးမင္းတို႔ တရားဝင္လစာ ဘယ္ေလာက္လဲ။ လူႀကီးမင္းတို႔ မေသၾကေတာ႔ ဘူးလား။

ၾကည္႔။
အေရွ႕က လူယုတ္မာႀကီးေတြက မတရား၊ ႏွိပ္စက္ ေငြရွာ။ အေရးရယ္ အေၾကာင္းရယ္ဆို ထြက္ေျပးဖို႔ ျပည္ပမွာ ေငြစု၊ ေျခလွမ္းျပင္။ မဟုတ္ေတာ႔လည္း ေျပးေပါက္က ၾကည့္ထားရတာေပါ႔ေလ။
အေနာက္က ဘီလ်ံနာေတြက သူတို႔ဘာသာ ရွာေဖြထားတာေတာင္ သူမ်ားေတြကို ျပန္ေပးပစ္တယ္။ သားသမီး ေျမးေတြဖို႔က ပညာေရးနဲ႔အနာဂတ္ အေမြ။
ေမာ္ရယ္တန္ဖိုးက ေတာ္ေတာ္ကြာေနၿပီ။
တကယ္႔ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ သမိုင္းနဲ႔ မႏုသေဗဒ ေျပာေနတာက အဲဒါေတြက အေရွ႕ရဲ႕ အဓိက ေမာ္ရယ္တန္ဖိုးေတြ တဲ႔။
လူႀကီးမင္းတို႔က ႏိုင္ငံကို အိုးမဲသုတ္
ဗုဒၶဘာသာကို အိုးမဲသုတ္
အာရွေမာ္ရယ္တန္ဖိုးကို အိုးမဲသုတ္ ေတြပဲ။
မေသခင္ မဂၤလသုတ္နဲ႔ သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္ ဖတ္သြားၾကပါအုံး။

ကမၻာ့သာသနာျပဳက ေရွးရိုးစြဲ စိတ္ဓာတ္ကို အရင္ပယ္ႏိုင္မွ


ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြအၾကား အိႏၵိယနဲ႔သီဟိုဠ္ကို စာသင္သြားတယ္ဆိုတာ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ သုံးဆယ္ေက်ာ္မွ။
ပညာေရးအရ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္လို႔ရတာကလည္း ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံ၊ ထိုင္းထည္႔ရင္ သုံးႏိုင္ငံပဲရွိမယ္။
မေန႔က သီဟိုဠ္ ကိုယ္ေတာ္ေလးတစ္ပါး Buddhist Collage of Singapore တက္ဖို႔ ေက်ာင္းေရာက္လာတယ္။ ၁၈ ႏွစ္ မျပည္႔ေသးဘူး။ (Buddhist and Pali Collage မဟုတ္ပါ)
သူ႔အသက္ ၃၀ ဆယ္ဆိုရင္ ျပည္ပအေတြ႔အႀကဳံ အေတာ္ရၿပီးေနၿပီ။ ေရာက္
တဲ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို အေစာႀကီး ေလ႔လာသင္ယူ ခြင္႔ရွိတယ္။ သူ႔မွာ ေဒသ ခံေတြနဲဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ခြင္႔ ပိုရွိတယ္။
မဂၤလဝိဟာရ ေထာင္သြားတဲ႔ ဆရာေတာ္ မဟာဝီရက အသက္ ၁၆ ႏွစ္မွာ မေလးရွားေရာက္ေနၿပီ။
ကမၻာ့သာသနာျပဳက ေရွးရိုးစြဲ စိတ္ဓာတ္ကို အရင္ပယ္ႏိုင္မွထင္တယ္။ ျမန္မာ ကိုရင္ႀကီး၊ ရဟန္းငယ္ေတြ စြမ္းရင္ႀကိဳးစားၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

လူသိနည္းသည့္ ရဟန္းဒုကၡ



ဒကာတစ္ေယာက္ႏွင့္ အတူတကၠစီစီးကာ တန္ေတာက္ စင္းေဆးရံုမွ ျပန္လာခဲ့၏။ ေက်ာင္း၏ ေဖာင္းဒင္း မန္ဘာဒကာႀကီးတစ္ေယာက္အတြက္ ေဗာဇၥ်င္သုတ္ သြားရြတ္ရာမွ ျပန္လာျခင္းျဖစ္၏။ P.I.E လမ္းေပၚမွာ….  

“ဒုန္း - ဒုန္း - ဒုန္း”



အသံႀကီး သံုးသံဆက္တိုက္ၾကားလုိက္ရၿပီး တဒဂၤမွ် အသက္ရွဳဖို႔ေမ့သြားခဲ့၏။ အသက္ကမူ ရွဳဆဲ၊ ရွဴေနသည္ကို မသိတာလည္းျဖစ္ႏိုင္၏။ တဒဂၤမွ် ၾကာေသာအခါ ေရွ႕ေနာက္ဝဲယာ ကို ၾကည့္ လိုက္မိ၏။

ဘုရား… ဘုရား …. ။ စီးလာေသာ တကၠစီ၏ အဖံုးမ်ားလြင္႔ပ်ံထြက္သြားပါလား။ ကားသံုးစီး ဆက္တိုက္ တိုက္မိျခင္းတည္း။ ကားေနာက္ခန္းမွ ထုိင္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ထိုေန႔က ကံေကာင္းေထာက္မ စြာ ထိုင္ခံုခါးပတ္ ပတ္ထားခဲ့မိ၏။ ထို႔ေနာက္လက္ကိုလႈပ္ၾကည့္၏။ ခါးကိုဆန္႔ၾကည့္၏။ ေျခကိုဆန္႔ၾကည့္၏။ လည္ပင္းကို လႈပ္ရွားၾကည့္၏။ အမွားအယြင္းမရွိ။ ဘာမွ မျဖစ္။ ကားက မူ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္။

ထိုဒကာႏွင့္အတူကားေပၚမွ ဘာမွ မျဖစ္သကဲ့သို႔ခပ္တည္တည္ ဆင္းကာ သူ႔ကိုပင္ ဘာျဖစ္ေသး လဲဟု ေမးမိ၏။ ထိုဒကာႏွင့္ တကၠစီသမားလည္း က်န္းမာပကတိ ရွိၾက၏။ ကံေကာင္းသည္ ဟုဆိုရမည္ မွာ ေနာက္မွ ေရွ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္ တိုက္လိုက္ေသာ ကားႏွစ္စီးတြင္ တစ္စီးမွ ေလာ္ရီကားမပါျခင္းတည္း။



ထို႔ေနာက္တကၠစီ ေနာက္တစ္စီးကိုငွားကာ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္လာခဲ့ၾက၏။

“ အရွင္ဘုရားရယ္…. ရင္တုန္ပန္းတုန္ရွိလိုက္တာ ဘလက္ဇင္( Blessing ) လုပ္ေပးပါဦး”  ဟု မိမိေလာက္ အႏၱရယ္မရွိေသာေနရာတြင္ ထိုင္ခဲ့ေသာ ဒကာက ေလွ်ာက္၏။ အမွန္မူ ရဟန္းလည္း လူျဖစ္၏။ ထ႔ိုထက္ရွင္းေအာင္ဆိုရလွ်င္ သီဟနာဒဆိုသည့္ ရဟန္း၌ ေဒါသကိေလသာရွိဆဲတည္း ။ ေၾကာက္၏။ (ကိေလသာ ဆယ္ပါးခ်မ္းသာသည့္ ရဟန္းျဖစ္၏။ တစ္ပါးမွ မသံုးရေသး။ မကုန္ေသး ဟူလို) သို႔ေသာ္ ေၾကာက္စိတ္မေျပရွာေသးေသာ ထိုဒကာကိုမူ ေခၽြးသိပ္ရန္တာဝန္ရွိေန၏။ ရဟန္းေပကိုး။

ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို ခပ္တိုးတိုးရြတ္၏။ ယံ ဒုႏၷိမိတၱံကိုရြတ္၏။ ဘဝတု သဗၺမဂၤလံကို ရြတ္၏။ သဗၺီတိေယာကို ရြတ္၏။ ပန္းခက္ေလးျဖင့္ ပရိတ္ေရျဖန္းေပးလိုက္၏။



“ ေက်းဇူးပါအရွင္ဘုရားရယ္။ အခုမွ ေနသာထုိင္သာ ရွိသြားေတာ့တယ္” ဟု ထိုဒကာက ေလွ်ာက္ကာျပန္သြား၏။

“ အင္း…. ငါကေရာ ဘယ္သူ႔ကိုသြားၿပီး Blessing အလုပ္ခိုင္းရပါ့။ ေသတြင္း မွ လက္ႏွစ္လံုးေလာက္သာ လြတ္ခဲ့၏။ ရင္ခုန္၊ ရင္တုန္သံမ်ား မၿငိမ္းေသး “

ရဟန္းျဖစ္သည့္အတြက္ ခပ္တည္တည္ျဖင့္ပင္ ဟန္ေဆာင္လိုက္ရ၏။
လိမ္လည္မႈေလေလာ? အျပစ္မဟုတ္ဟုေတာ့ထင္၏။

သီဟနာဒ



29/12/2011



Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.